جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز چهارشنبه 6 بهمن 1400

گزارش بازارامروز چهارشنبه 6 بهمن 1400

نوید خاندوزی
ژانویه 26, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز چهارشنبه 6 بهمن 1400 

چشمک گازی ! 

امروز از آن روزهای جالب بازار بود که با منفی روزهای قبل و اتفاقاتی که رخ داده بود یک جرقه برای برگشت  لازم داشت . این جرقه  را دیشب رئیس جمهور در گفتگوی خود زد و با خبرهایی از گوشه و کنار بازار که روی نرخ گاز و تحولات دیگر تاکید می کرد ، باعث بروز جو خوش بینی شده و این موج  اولیه  برگشت  را رقم زد  . البته هنوز هم  بسیاری به  روند  ایجاد  شده اعتماد ندارند و ان  را در راستای گفتار درمانی هیمشه این  چند وقت می دانند ولی معتقدیم شاید این  آغاز یک راه باشد و اولین گام  .

امروز اولین گام اتفاقات خوبی که می تواند به بازار کمک کند و تا حدودی اثرات خوبی در بازار داشت  شکل گرفت  آن هم حل و فصل نسبی جریان نرخ خوراک و سوخت گاز بود .  دیروز هم در گزارش بازار قید کردیم که این گام ها به عنوان اولین چراغ  سبز اعتماد سازی باید برداشته شود و به نوعی شاید بتوان اینطور گفت که دولت تا حدودی به این نتیجه رسیده که برای کمک به بازار باید در مسیر درست عقلانیت حرکت کند اما آیا بازار با همین یک بخشنامه برمی گردد ؟! بی شک هنوز جریان اعتماد شکل نگرفته . انقدر اتفاقات بد و منفی رخ داده که این  دیوار بی اعتمادی بلند  به این  راحتی از بین نمی رود … واکنش مثبت امروز بی شک یک واکنش طبیعی به منفی های پی در پی و یک چشم‌انداز نسبی برای بازار است.  اما برگشت قطعی و حال خوب بازار با یک تصمیم و یک اتفاق محقق نمی‌شود و به سلسله تصمیمات احتیاج دارد دولت هم به نظر  اگر می‌خواهد در این مسیر شعار نداده و عمل کند به نظر بهترین کار این است که در ادامه همین مسیر کمک به بازار و تصمیمات مهم دیگری را نیز اتخاذ کنند بازار هنوز ابهاماتی در مورد شرایط خاص رخ داده دارد و تردیدهایی باقی است و امیدواریم دولت و مجلس هردودر این مسیر حرکت کنند  .
این را صریح و روشن میگوییم این بار اگر بعد ازاین همه نامه و ابلاغ یکی بیاید و حرف دیگری بزند شک نکنید اثرات مخرب تری از قبل دارد و نشان میدهد این تیم حتی بین خود وزرا نیز هماهنگ نیست ! این را بیش از هر چیز دیگر باید  مراقب باشید  یک حرف و از یک گلو بلند شود

شک نکنید بخشی از بازار همچنان نسبت به تصمیمات دولت با دیده تردید نگاه می کند که این کار برگشت  بازار را سخت کرده و به نوعی همه تکرار میکنند شاید  با یک گل کمی وضعیت زیباشود ولی  با یک گل بهار نمی شود و هنوز بازار زخم های کاری را که خورده فراموش نکرده بازار هنوز فراموش نکرده که این طرز فکر عجیب در بدنه دولت وجود دارد و با هزار فشار و اتفاق و رویداد بود که این موضوع رقم خورد و البته این را هم بگویم که بازار فراموش نمی کند که در این مقطع که نیاز به همراهی و کمک داشت چطور برخی مدیران چسبیده به میز و آویزان به دولت ساکت بودند و هیچ حرفی نمی زدند…

اما اگر بیایید فرض کنیم بازار سرمایه یک میز بزرگ چهارپایه است ، این میز باید ثبات داشته  باشد تا فعالانبتوانند روی آن کار کنند و یا چیزی بخورند . ثبات این میز به پایه های آن است  و چهار پایه و ستون بسیار مهم و اساسی دارد .قوی بودن و یا شکننده بودن هر یک از این پایه ها می‌توانند بازار را با رشد یا چالش مواجه کنند اولی و شاید مهم ترین پایه این میز تصمیمات دولتی بود که طبف وسیعی از اتفاقات را در بر میگیرد ! که تق و لق بودن همین یک پایه را شاهد بودیم که چه بلایی سر این میز آورد ! پایه دوم بازارهای جهانی است که فعلا برمدار خوب و سفت و محکمی استوار شده .  پایه سوم تحولات نرخ ارز و پایه چهارم رخدادهای سیاسی و مذاکرات است  .  هر یک از اینها به تنهایی می توانند در بازار موثر بود و موثر باشند اما در این مدت بحث تصمیمات دولت آنقدر عجیب و غیر منتظره بود که تمام ابعاد خوب سه پایه دیگر را تحت تاثیر خود داشت.  نکته مهم این است که دولت در مسیر خوبی در مورد بازارها قرار داشت  دولت بود که از پیش بینی پذیر بودن اقتصاد حرف می‌زد ، در بحث خودرو خوب عمل کرد اما دوباره عقب‌نشینی کرد ، در بحث های دیگر هم همین طور ان ابتدا خوب بود و بعد  تفکر اصلی برخی روو شد و واکنش بازار هم همین بود .  نیاز به این است که دولت با آن شکل و فرم قدیمی خود بازگردد که حداقل حرف های قشنگی میزد و در عمل هم  رفتار خوبی داشت …

ببنید  این اغاز یک مسیر است و باید در راستای کمک  به بازار گام های استوار تری برداشت ولی در کوتاه مدت رفع همین مشکلات پیش پای بازار میتواند مهم  باشد و باز تاکید میکنیم اعتماد  سازی یک مسیر است و باید  در یک گذر زمان حل و فصل گردد ولی این را خوب به خاطر بسپارید در این پروسه اشتی اگر یکی دیگر بیاید و زیر پایه های این میز بزند دوباره همه چیز به هم  میریزد . انصافا  برای کمک به اقتصاد و بازارسرمایه  حداقل کمی بیشتر فکر کنید  و مراقب باشید  …

بگذریم و سراغ  بازار امروز برویم که خوب اغاز کرد یک فاز عرضه گرفت ولی دوباره خوب پیش رفت  و امید ها را در دل ها زنده کرد … بازار شنبه باید خبرهای مختلف را از امروز تا جمعه  بشنود و جمع بندی کند ولی احساس میکنیم اتفاق بدی پیش رو  بازار نیست مگر دوباره  یک بازی جدید شکل بگیرد .

روز های بعد در مورد  انچه در این مدت بر بازار رفت صحبت میکنیم از این که موضوع از کجا آغاز شد و چه تلاش هایی صورت گرفت و چه حرف هایی زده شد و چه حرف هایی زده نشد …

خودرویی ها رتبه اول برگشت

در نمادهای خودرویی شاهد کسب رتبه اول برگشت سهام خودرویی بودیم سهامی که به نظر می رسد جریان های پولی و اخبار مثبتی که در خصوص فغروش سهام دولت در این شرکت ها مخابره شده است سبب اقبال خوبی در این گروه و رشد قیمتی سهامشان شده است

در ایران خودرو سهم تا صف خرید رفته اما عرضه های سنگینی را تجربه کرد سهمی که کف قیمتی 180 تومان را بسته و نوسانات خوبی در این سطح می دهد این سهم با هدف قیمتی 200 تومان همچنان یک سود 10 درصدی را نصیب خریدارانش می کند این سهم در صورت شکست قیمت های 200 تومان تا سطوح 220 تومان جای صعود دارد

در نماد خاور هم صف خرید سهم ادامه داشت و سهم در حال صعود به سمت قیمت های 120 تومانی است سهمی که سطوح قیمتی 120 الی 125 تومان اولین هدف قیمتی سهم محسوب می شود سهمی که امسال سود 22 تا 25 تومانی و برای سال اینده با جهش بیشتری در سود خود با رشد تولید و فروش همراه می شود سهم اینده خوبی در گروه خودرو با این احیا روند سود سازی دارد

در خپارس سهم به حمایت 92 تومانی واکنش نشان داد سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و با دید میان مدت رشد خوبی در پی خواهد داشت در گزارش 9 ماهه فروش شرکت افزایش  و زیانش کم شده است این سهم تا قیمت های 100 تومان جای نوسان مثبت را در صورت افزاش حمایت ها خواهد داشت

خساپا را هم  با این  فروش خوب باید  زیر نظر داشت سهم در آذر با رشد به عدد 25178 میلیارد ریالی رسیده است 21295 دستگاه فروش داشته و افزایش نرخ گرفته است . در دی 52372 میلیارد ریال فروش داشته عملکرد خوبی داشته است و 33 هزار دستگاه فروش داشته است .
سهم در ابان نزدیک 30 هزار دستگاه تولید کرده است و نصف ان را فروخت به فروش 15449 میلیارد ریالی رسیده است
سهم به جمع فروش 278974 میلیارد ریالی رسیده مدت مشابه قبل 111801 میلیارد ریال بود

به نظر خگستر هم میتواند جالب باشد و با این  شایعات وپارس شرایط خوبی را دارد  دراین گروه بازی های خوبی را ممکن است  شاهد  باشیم و به خصوص با خبرهای برجام این گروه و بانک میتواند جالب باشد  .

پالایشی ها و فرمان صعود

در پالایشی ها فرمان صعود از کف قیمتی سهام این گروه صادر شد سهامی که اوضاع و احوال خوبی داشته با سود سازی و گزارشات اخیر 9 ماهه جای یک نوسان مثبت را دارند

بازهم خبرهای خوب در حال رسیدن است و بهنظر اولین گروهی که در بازار رشد میکند همین پالایش است چرا که گزارش های خوبی را داده است به نظر پالایشی ها شرایط خوبی را دارند و با دید میانمدت واقعا هنوز بهترین های بازار هستند . در بین این گروه شتران شبندر شبریز 3 گزینه خوب و خاص گروه هستند

در پالایش نفت بندر عباس سهم با رشد قیمتی از کف 600 تومانی برگشت بار دیگر سهم جای نوسان تا سطوح 680 تومان را دارا می باشد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت جای صعود خوبی دارد این سهم با سود سازی بالایی همراه همین امر سبب رشد قیمتیش می شود

در شتران هم سهم مهمان صف خرید سنگینی شد سهمی که وضعیت خوبی داشته و از دید بنیادی توان صعود خوبی دارد این سهم پالایشی می تواند با رشد قیمتی به سوطح 420 و در صورت شکست این سد قیمتی تا سطوح 460 تومان رشد داشته باشد شترانی که خبرهای خوبی از سود سازی به صوص با گزارش 3 ماهه پاییز خود منتشر کرده است

شبریز همچنان راه نوسانی را در سطوح قیمتی 3200 الی 3500 تومان در پیش گرفته و به نظر می رسد به این نوسانات خود ادامه دهد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت جای صعود خوبی دارد سود 400 تومانی در 9 ماهه امید ها را برای گزارش 12 ماهه و شناسایی سود پتروشیمی تبریز حسابی بالا برده است

غذایی ها در انتظار دلار 4200 تومانی

با سخرانی دیشب رییس جمهور و احتمال حذف دلار 4200 تومانی و قوت گرفتن این موضوع سهام غذایی که از این امر سود م یبرند با اقبال خوبی مواجه شدند

در صنعتی بهشهر سهم که به قیمت های 300 تومان رسیده بود کمی مثبت شد اصلاح سهم از قیمت های بالای 400 تومان شروع و سهم به سطوح قیمتی نازلی رسیده است سهمی که می تواند گزارشات مثبت خوبی داشته باشد و ازاد سازی کمک زیادی به رشد سهم داشته باشد

در سیمرغ هم سهم برگشت روند خوبی زد این سهم نیز به نظر می رسد رشد قیمتی خوبی را در پیش بگیرد سیمرغی که تا قیمت های 2500 تومان جای رشد داشته و گزارش 1 ماهه شروع سال مالی جدیدش نشان از افزایش قابل توجه فروش محصولاتش به دلیل رشد قیمت مرغ و تخم مرغ دارد

بهپاک در حال واکنش مثبت به کف قیمتی حمایتی 620 تومانی است این سهم شایعات جهش سود را داشته و به دلیل فعالیت های بازرگانی در زمینه واردات دانه های روغنی و تولید روغن خام سود خوبی از حذف دلار 4200 تومانی خواهد برد سهم در رنج قیمتی 620 الی 680 تومان نوسانات خوبی می دهد

غکوروش را هم زیر نظر داشته  باشید  غکوروش در 3 ماهه 963 ریال و 6 ماهه 1944 ریال و 9ماهه 2538 ریال سود محقق کرده است . 6ماهه 7943 میلیارد ریال سود عملیاتی و 5832 میلیارد ریال سود خالص دارد
9ماهه سود عملیاتی 10548 و سود خالص 7614 میلیارد ریال بود

دست حمایت بازار بر سر فولادی ها

خبر مشخص شدن نرخ گاز فولادی ها و خبرهایی در خصوص وصل مجدد گاز این شرکت ها تا چند روز اینده سبب شد تا فولادی ها با روند مثبت همراه شوند

در نماد فولاد مبارکه سهم شاهد صف خرید خوبی بود سهمی که تا قیمت های 1050 الی 1100 تومان جای رشد قیمتی را دارا می باشد این سهم فولادی وضعیت خوبی داشته و با دید میان مدت صعود خوبی در پی دارد فولاد با توجه به توان دست یابی به سود 260 الی 280 تومانی برای سال جاری با اقبال خوبی همراه شده است

در فولاد هرمزگان همان حمایت دیروز که سهم را از قیمت های منفی به صف خرید رساند نشان داد سهم از سوی حقوقی های حمایت خوبی شده است سهمی که پی بر ای کمتر از 4 مرتبه ای داشته و شایعات سود 350 تومانی برای سال جاری دارد سهم ارزش ذاتی 1600 تومانی داشته و رشد قیمتی خوبی در پیش دارد

کاوه هم از کف قیمتی 1000 تومانی برگشت روند را تجربه کرد این فولاد ساز اصلاح قیمتی بالایی داشته و این برگشت واکنش به حمایت قوی 1000 تومانی خود بوده است بازار انتظارات بالا و سود سازی سنگینی از سهم داشته که فعلا محقق نشده است سهم تارگت 1100 و در صورت ادامه جو مثبت بازار هدف 1200 تومانی دارد

فولاژ و کاوه نیز شرایط خوبی دارند ولی تاکید روی این 3 سهم به خاطر بیشترین اثر منفی که ازاین گرفتند بیشتر است . گزارش های خوبی هم دادند و باز طبق معمول وضعیت فولاد را بهتر می بینم

سرمایه گذاری ها گارد صعود گرفتند

پس از اصلاح قیمتی عمیق حالا سرمایه گذاری ها به قیمت های جذابی رسیده و با مثبت شدن بازار شاهد برگشت روند ان ها بودیم

وغدیر با رشد قیمتی همراه شده و به سمت شکست قیمت های 1250 تومان می رود شکسته شدن این سطوح سهم را به سمت سطوح قیمتی 1400 تومان بالا خواهد برد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و به نظر می رسد سود سازی مناسبی هم دارد غدیری که تحولات خوبی در سود سازی شرکت های زیر مجموعه خود شاهد است

ومعادن قصد دارد تا افت خود را جربان و به قیمت های بالای 920 تومان بازگردد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد قیمت سهام زیر مجموعه ها می تواند کمک زیادی به برگشت روند سهم داشته باشد دو سسطح قیمتی 920 و 1000 تومانی فعلا در انتظار سهم هستند

خگستر هم صف خرید سنگینی شد سهمی که تا قیمت های 240 الی 250 تومان جای نوسان را خواهد داشت سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و با دید میان مدت بازدهی خوبی در دل سهم نهفته است این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و با توجه به پرتفوی قوی از خودرویی ها با اقبال همراه شده است

ونیکی واقعا شرایط خوبی را دارد ونیکی در دی 482 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته است و تا دی ۲,۵۸۳,۷۶۲ میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است که عمده ان سود پارسان است به نظر بازی خوبی را سهم در ایت روزها بعد از گزارش 12ماهه و انتشار جزئیات سود اوری خواهد داشت .

در این گروه با این خبرها حالا پارسان و غدیر جذاب می شوند واقعا هر دو خوب هستند وغدیر خاص تر وغدیر اعلام کرده است تا دی ۱۱۷,۹۱۹,۷۲۰ میلیون ریال سود مجامع شناسایی کرده است و این یعنی غدیر به زودی در 12ماهه 2100 ریال را روی کدال افشا میکندو این خبرمهمی است . خرید صفر و منفی غدیر امروز واقعا جالب است . در پارسن هم سهم بالای 6400 ریال سود دارد .

چهارگوشه بازار

سقف نرخ 5000 بهترین خبری بود که رسیده و ریسک گروه را به شدت کم کرد و تازه برای بهمن و اسفند هم اعمال می شود . خبرخوبی بود به خصوص برای اوره و متانولی ها و این یعنی امروز شپدیس وضعیت خوبی را میتواند داشته باشد وغدیر و پارسان و شیراز هم همینطور . هر چند  زاگرس امروز گزارش خوبی نزد و شخارک  وضعیت  بسیار بهتری داشت  .

در بین سایر شرکت ها هنوز گزارش ها کامل نرسیده ولی معتقدیم پارس اریا نوری هم شرایط خوبی را دارنذ واقعا نوری هم بد نبود نوری مهر و ابان خوبی در فروش داشت اذر کمی کم شد ولی دی در حال بازسازی خود است
مهر بارشد 78289 میلیارد ریال بوده و آبان 72491 میلیارد ریال بوده . در اذر به 52989 میلیارد ریال رسید و دی به 65595 میلیارد ریال رسیده است .
جمعا 10 ماهه 578906 میلیارد ریال بود
مدت مشابه 279673 میلیاردریال بود با دید میان مدت واقعا شرایط خوبی را در این 3 سهم داریم بین انها پارس را بهتر می بینیم ببینیم گزارش ماهانه چه میکند خبرها از تایید احتمالی افزایش سرمایه حکایت دارد

جم پیلن با صف خرید همراه شد این روزها انتظارات از این سهم بالا بوده و به نظر می رسد سهم جای رشد قیمتی خوبی داشته باشد سهمی که مقاومت 12500 تومانی داشته و شکست این سطوح سهم را تا قیمت های 14000 تومان بالا می برد سهمی که با سود سازی بالای خود جای اصلاحی نداشته و میل زیادی به رشد قیمتی دارد

در بانک ها همانطور که انتظار می رفت ونوین با برگشت روند خوبی همراه شد این سهم توان صعود خوبی داشته و از قیمت های 300 تومان برگشت خوبی زد این سهم با توجه به سود 50 تومانی 9 ماهه انتظارات را از خود حسابی بالا برده و به نظر می رسد روند صعودی سهمکماکان در صورت شکست قیمت های 320 تومان ادامه دار باشد

کالسیمین هم برگشت خوبی زد چشم انداز سود 300 تومانی از یک سو و بالا بودن قیمت های جهانی روی از سوی دیگر سبب شده تا سهم با وضعیت خوبی همراه شود این سهم هدف قیمتی 1600 الی 1800 تومانی را داشته و در این دو سطح قیمتی در نوسان خواهد بود گزارش دی ماه شرکت و فروش بالا همچنان امید ها به تحقق سود بالای 300 تومانی افزایش داده است

به نظر بانکی ها میتوانند با این خبرها جالب باشند  به خصوص تایید نرخ تسعیر ارز و بحث های مالیاتی که حل شده است . به تراز که نمی شود دلخوش کرد ولی وضعیت تراز وبملت خوب بود در بین بانکی ها میتوان گزینه های خوبی را دید که افت خوبی داشتند که وبملت یکی از انها بود به نظر با دید میان مدت سهم خوبی برای بازار می شود منفی امروز سهم بد نیست در این گروه شایعه جدید احتمالا فروش بلوک خودرو توسط وپارس ست که جدی شده و دیروز وزیر صمت در مورد ان صحبت کرد . به نظر خبرجدید و مهم برای وپارس خواهد بود .

سهم با گزارش 9ماهه در پی به ای 5 قرار دارد واعقا به نظر این قیمت ها خیلی برای سهم منطقی نیست و یکی از گزینه هایی است که میتواند بیشتر مورد توجه باشد . در این گروه رانفور هم بد نیست در گزارش ها خبری نیست ولی خود سهم بد نیست

گروه دارو  را در بازار به نظر باید خوب زیر نظر گرفت  سهم های خوب با گزارش های خوبی از دل این گروه بیرون می اید  .در این بین بخواهیم چند گزارش خوب را ذکر کنیم به نظر دتوزیع خوب بود در بین کمی پر ریسک تر ها دکوثر و درازک جالب بودند دکوثر فروشش در این ماه جالب به نظر میرسید در دی ماه خوب ظاهر شد و به فروش 532میلیارد ریالی رسیده است جمع فروش به 2361میلیارد ریال رسیده است مدت مشابه 1887میلیارد ریال بوده است

در این بین دابور و دالبر هم شرایط خوبی را داشتند و بین این دو دابور را البته بهتر می بینیم دابور در دی بازهم بالای 100 بود و 1043 میلیارد ریال فروش زد
سهم در مهر هم 1041 میلیارد ریال
ابان به 1050 میلیارد ریال رسیده است و اذر 1060 میلیارد ریال بود
10 ماهه 8987 میلیارد ریال بود
در مدت مشابه قبل این عدد 5582 میلیارد ریال شده بود دکپسول هم با توجه به گزارش 9ماهه شرایط خوبی در فروش داشت دکپسول در 3 ماهه 1364 ریال و 6 ماهه 2814 ریال و9مهه با گزارش خوب 5001 ریال سود محقق کرده که مدت مشابه 2347 ریال بود
سهم 3 ماهه 357 میلیارد ریال سود عملیاتی و 272 میلیارد ریال سود خالص دارد
در 6 ماهه سود عملیاتی 714 و سود خالص 562 میلیارد ریال داشته است در9ماهه سود عملیاتی 1260 و سود خالص 1000 میلیارد ریال بوده است

در گروه  سیمان هم  طبق معمول سخوز و سپاها  فعلا بهترین هستند  . سپاها آذر و دی متفاوتی دارد
سهم در اولین ماه سال مالی در مهر 953 میلیارد ریال فروش داشت و ابان به 729 میلیارد ریال فروش رسیده است در اذر این عدد 1171 میلیارد ریال شده و دی 1297 میلیارد ریال بوده است 4 ماهه 4151 میلیارد ریال فروش داشته است و مدت مشابه قبل 2076 میلیارد ریال بوده است

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم