جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزسه شنبه 21دی 1400

گزارش بازارامروزسه شنبه 21دی 1400

نوید خاندوزی
ژانویه 11, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزسه شنبه 21دی 1400

بلاتکلیف !

امروز بازار نه به توافق وزن میداد و نه به دلاری ها … و چه حیف که این دقیقا بدترین حالت  ممکن برای بازار ماست که بلاتکلیف باشد و نداند که چه میکند امروز بازار نه خیلی به توافقی ها و گروه هایی نظیر خودرو و بانک وزن قوی داد و نه دلاری ها را میخرید ولی در مجموع بازهم  کفه این دو گروه در بازار قوی تر و بیشتر است . هنوز کسانی که از افت دلار می ترسند در بازار تعداد بیشتری را دارند .

بازار این روزها خود را چند پاره کرده و به نوعی تمرکز جریان پول هر چند کم رمق حرکت در برخی صنایع خاص را نشان می دهد خیلی ها معتقدند اتفاق خوبی نیست و برخی دیگر برعکس ان فکر میکنند … این موضوع خوب یا بد به نظر هرچه از این شرایط سخت فاصله بگیریم اتفاق خوبی است حالا با بهانه چند صنعت خاص باشد یا هر چیز دیگر … اما به هر حال در حال حاضر بازار به نظر در مسیر شرکت ها و صنایعی قرار گرفته که احساس می‌کند از رفع تحریم و توافق سود می‌برند . همین جنب و جوش برای شروع کار هم خوب است چرا که معتقدیم شاید بتواند جریان نقدینگی را به حرکت بیندازد و در ثانی کم‌کم با روشن شدن ابعاد بازار اوضاع بهتر و مطمئن تر خواهد شد بدین معنی که جریان پول ایجاد شده در صنایعی که ابتدا از لغو تحریم و اثرات روانی و البته واقعی جو بهتری می گیرند کم کم بهبود یافته و سپس آرام آرام به سایر صنایع تسری خواهد یافت و صد البته به شرط این موضوع این است که ما در بازار چالش‌های منفی را نداشته باشیم و به نوعی فضا به همین شکل ادامه داشته باشد
با ادامه این فضا کم کم همون پول به سراغ سایر سهم ها و گروه ها خواهد رفت و اثرات بعدی رفع تحریم در این شرکت‌ها نیز نمایان خواهد شد . کافی است کمی جو خوش بینی در بازار شکل بگیرد  …

برای این موضوع  مهمترین عاملی که به نظر باید همه به ان برسیم بحث حجم و افزایش مشارکت سهامداران در بازار است دیروز نکته‌ای را نوشتیم که برخی پرسیدند این به چه معناست. بحث پول های بیرون بازار بود …  بله پول های زیادی پشت در بازار سرمایه قرار گرفتند که حاضرند به بازار وارد شوند اما شرایط فعلی بازار آنها را ترغیب و تشویق به خرید نمی کند . بخشی از این شرایط به واقع در اختیار نهادهایی نظیر سازمان بورس و شرکت های بورس و فرابورس نیست مثلاً اوضاع دلار یا تحولات سیاسی و یا تصمیمات کلانی که برای  بازار سرمایه می گیرند اما بخش هایی وابسته به تصمیمات سازمان است به نظر قانونمند شدن ، عدم دخالت ناظرین و پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای می تواند به جذب این موضوع کمک کند گذر زمان به سود بازار خواهد بود اگر فضای بازار با خبرها با سرعت بیشتری پیش برود…  ما در حال حاضر مشاهده می کنیم که ابهامات روی سر بازار با کندی از بازار کنار می روند و این پوزیشن لنگ در هوا بودن  بازار را اذیت میکند !! و ان پول بیرون  بازار هم مجبور است از بیرون فقط بازار را تماشا کند و یا ریسک‌های مختلف را به جان بخرد و وارد شود که فعلا اکثرا تماشا  را انتخاب کردند …  قطعا مشخص شدن ابعاد بازار به خصوص در حوزه سیاست های ارزی کمک شایانی به بازار خواهد کرد یک نکته دیگر را هم در نظر بگیریم بسیاری از تحولات نرخ ارز میترسند و ریزش یکی دو روزه اخیر بازار را و همچنین کم محلی بازار به شرکت های بزرگ دلاری را نتیجه این موضوع می دانند

در مورد دلار بارها صحبت کردیم اما یک نکته را دقت کنید قیمت دلار ۳۰ هزار تومان بود سامانه نیما تقریباً ۲۳ هزار تومان امروز قیمت دلار نیما حوالی ۲۵ هزار تومان است و دلاردربازارازاد حوالی ۲۸ هزار تومان!  ببینید اگر برنامه افت مصنوعی نرخ ارز وجود داشت افت دلار نیما امروز این نرخ نبود !  به نظر حرکت بانک مرکزی یک سیگنال قوی برای فعالان اقتصادی صادر کرده که دولت در پی سرکوب نرخ ارز و قیمت گذاری مصنوعی رو به پایین نیست بلکه به نظر می‌رسد دولت در مسیر همسان‌سازی نرخ ارز حرکت می‌کند که جایی بین مثلاً ۲۵ تا ۲۶ احتمالاً این نرخ با ثبات و تک نرخی باشد از همین رو آن ریسک های عجیب و غریبی که برخی برای بازار از جانب نرخ ارز بر می شمارند به نظر خیلی قابل توجه نیست و شاید یکی دو ماه دیگر فضای این موضوع روشن گردد

حرف آخر گزارش های نه ماهه به زودی به بازار می رسد با توجه به گزارش های فروش ماهانه به نظر 9ماه های خوبی را در بازار داشته باشیم یک نکته قبل از هر چیز بیان کنیم که واقعاً نمی دانیم چه اصراری است همه شرکت ها دو سه روز آخر گزارش بدهند این موضوع ایرادهای زیادی دارد که بد نیست سازمان به ان  توجه کند تمرکز و انتشار گزارش‌ها در یک مقطع عدم اثرگذاری جدی در بازار و رد شدن بازار از خیل عظیم گزارش‌ها به واسطه پرحجم بودن آن است از همین روی کاش میشد شرکت‌ها را حداقل طبقه‌بندی کرد که برخی زودتر این گزارش‌ها را راهی کدال  کنند .اما در مورد ماهیت خود گزارش ها باید گفت  که گزارش های 9ماهه می‌تواند در فضای بازار بسیار تاثیرگذار باشد بازاربرای رشد به بهانه نیاز دارد و این گزارش ها شاید بهانه خوبی برای این رشد باشند و البته قبول داریم که مسیر فعلی بازار بارها نشان داده که خود را از گزارش ها دور می بینند و به آن توجهی نمی کند اما فکر می کنیم این بار به واسطه تحقق بخش عمده ای از سود توجه بیشتری از سوی بازار به این گزارش ها شده و یک شوک مثبت و یک غربالگری مناسب  برای شرکتها به شمار می‌آید به نظر اگر بازار بتواند در دو هفته آتی از گزارش های ۹ ماهه و ماهانه که در پیش داریم تا حدودی سربلند بیرون بیاید و اتفاقات عجیبی برای بازارهای جهانی و نرخ ارز رخ ندهد به نظر شاید بهمن ماه خونین بازار نشود و رویش ها بیشتر از ریزش ها باشد. امیدواریم البته

و اما سراغ  بازار برویم  که خوب اغاز کرد و حتی برخی سهم ها در صف خرید بودند ولی هر چه پیش رفت ارام تر شد و در نهایت نه خیلی مثبت و نه منفی به کار خود پایان داد …

 

خودرویی و عرضه در مقاومت  … 

در نمادهای خودرویی شاهد عرضه های سنگینی در این گروه بودیم به طوری که سهام خودرویی در جدال سختی با این عرضه ها به منظور تثبیت در سطوح بالای مقاومت های خود هستند

ایران خودرو تا صف خرید پیش رفت اما عرضه های سنگین سهم را به تعادل رساند سهمی که هدف قیمتی 220 تومانی داشته و می تواند روند میان مدتی خوبی را در پیش بگیرد این سهم وضعیت خوبی داشته و همچنان لیدر گروه خود می باشد

در پارس خودرو روند ارام تر دنبال می شود این سهم خودرویی تارگت 120 الی 125 تومانی در میان مدت داشته و می تواند در صورت شکست قیمت های 115 تومان تا تارگت فوق رشد نماید خپارسی که کف قیمتی 100 تومانی و حمایت های قوی دارد

در زامیاد سهم همچنان در جدال با مقاومت 860 تومانی می باشد شکسته شدن این قیمت ها سهم را تا سطوح 920 تومان بالا خواهد برد زامیاد وضعیت تکنیکالی خوبی داشته و چشم انداز سهم با دید میان مدت تارگت های صعودی بالایی را نشان می دهد اما با دید کوتاه مدت سهم فعلا در گیر مقاومت قوی خود می باشد

پالایشی ها و در انتظار 9 ماهه

در نمادهای پالایشی شاهد روند مثبت بودیم این گروه مستعد رشد قیمتی خوبی بوده و با توحه به افزایش قیمت هایجهانی نفت و رشد کرک اسپرد صورت های مالی 9 ماهه خوبی نیز دارند

در شبندر سهم نوسانات مثبت را شاهد بود کف سهم سطوح 620 تومان و مقاومت سهم رنج قیمتی 680 الی 720 تومانی دارد این سهم فعلا در این رنج قیمتی در نوسان است اما اگر سود بالایی در 9 ماهه محقق شده باشد سهم جای نوسان و رشد قیمتی خوبی خواهد داشت

شبریز در کف قیمتی 3200 تومان قرار گرفته و شاهد نوسانات ارام است سهمی که در انتظار صورت های مالی 9 ماهه می باشد فعلا روند نوسانی سهم را در رنج قیمتی 3200 الی 3500 تومان را شاهد هستیم

شراز هم با کف قیمتی 10 و مقاومت 11 هزار تومان فعلا روند نوسانی ارامی را در پیش گرفته است سهمی که وضعیت بنیادی خوی داشته و سود سازی بالا و تعدیل مثبت خوبی در دل خود دارد سهم پی بر ای پایینی نیز در گروه خود داشته و به واسطه سرمایه پایین جای نوسان خوبی دارد

ایست به بانک ها

در بانک ها فشار عرضه ها زیاد شده است سهام این گروه اما همچنان با دید میان مدت هم به واسطه تراز ارزی و هم به واسطه رفع احتمالی تحریم ها مستعد رشد قیمتی خوبی بوده و هر گونه اصلاحی فرصت تلقی می شود

بانک سامان تا قیمت های بالای 700 تومان رفته و صف خرید شد سهمی که با عرضه های سنگین به تعادل رسید این سهم در صورت شکست قیمت های 720 تومان تا سطوح 760 الی 800 تومان جای رشد داشته و با توجه به وضعیت بنیادی سهم به خصوص تراز ارزی مثبت و افزایش سرمایه سهم موقعیت بسیار خوبی دارد

در بانک تجارت شاهد نوسانات منفی بودیم سهم نتوانسته مقاومت 200 تومانی را بشکند سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و رشد قیمتی چندانی هم نداشته است با توجه به وضعیت بنیادی سهم به خصوص انتظار برای جهش سود سرمایه گذاری ها و سود تسعیر ارز وتجارت جای رشد قیمتی تا سطوح 240 الی 250 تومان را در میان مدت دارد

بانک اقتصاد نوین شاهد روند نوسانی بودیم سهم نتوانست از سد قیمتی 360 تومانی را بشکند این سهم اگر مجدد به قیمت های 320 الی 330 تومان بازگردد سهم توان رشد قیمتی خوبی داشته با توجه به وضعیت تراز ارزی مثبت و شایعات سود 75 تومانی اینده خوبی دارد و اصلاح قیمتی فرصت خرید خوبی خواهد بود

 

معادن و تحولات 9 ماهه

در نمادهای معدنی گزارشات خوبی از عملکرد 9 ماهه در پیش این گروه می باشد برخی هم شاهد تحولات و خبرهای بنیادی هستند و مورد اقبال واقع شده اند

در نماد کپرور سهم صف خرید خوبی بود گزارشات عالی  و شایعات سود سازی بالا از پتانسیل های سهم محسوب می شود سهمی که تا قیمت های 3000 الی 3200 تومان جای رشد داشته و به نظر می رسد در صورت شکست این قیمت ها تا قیمت های 3600 تومان هم رشد داشته باشد شنیده می شود تلاش هایی از سوی وزیر صمت برای عرضه زغال سنگ در بورس کالا در جریان است

در فزرین سهم کف قیمتی 1000 تومانیو مقاومت های 1100 و 1250 تومانی دارد فزرین برای امسال سود سازی بالایی در محدوده 220 الی 230 تومانی خواهد داشت این سهم در قیمت های 1000 تومان می تواند مورد توجه واقع شود

باما که قیمتش افت بسیار بالایی داشت با برگشت روند همراه شده است باما تا قیمت های 720 تومان جای صعود دارد سهمی که هم از طریق زیر مجموعه ها و هم خود شرکت اصلی جای رشد سود خوبی داشته و اصلاح قیمتی سهم را به کف قوی رسانده است

غذایی های خاص

در نمادهای غذایی شاهد روند معاملاتی خوبی بودیم این گروه مستعد رشد قیمتی بسیار خوی به خصوص با ازاد سازی سال اینده در خصوص دلار 4200 تومانی می باشد برخی از سهام غذایی استعداد خوبی برای صعود دارند

در سیمرغ که سال مالیش اخیرا به اتمام رسیده و شنیده می شود سود 280 تومانی محقق شده است سهم با رشد قیمتی از کف 2200 تومان فاصله می گیرد این سهم تا قیمت های 2500 الی 2800 تومان تارگت میان مدتی دارد شنیده می شود سود سال اینده سهم در سطوح 400 الی 500 تومان خواهد بود که این امر سبب ارزش ذاتی بالایی در سهم شده است

در غبشهر سهم به دنبال بهانه ای برای رشد است سهم جای افت قیمتی نداشته و حمایت های قوی می شود غبشهری که وضعیت بنیادی خوبی داشته و برای سال جدید می تواند با رشد فروش و سود سازی بالای خود مجددا اقبال را در روند معاملاتش شاهد باشد این سهم جای رشد قیمتی تا سطوح 400 الی 420 تومان را در گام اول خواهد داشت

زقیام پس از افزایش سرمایه حسابی مورد حمایت قرار گرفته است علی رغم عرضه های سنگین سهم همچنان با روند صعودی و صف خرید سنگینی همراه است این سهم هدف قیمتی 145 تومانی و در صورت رشد بیشتر و تداوم روند فعلی تا سطوح 160 تومان جای رشد دارد

چهارگوشه بازار

هر روز مشغول صحبت از این گروه هستیم بازهم میگوییم اولویت با ملت و بعد صادرات است . بین سایر اعضای گروه 2 سهم وپارس و ونوین هم بد نیستند فعلا 3 تای اول خوب بودند ولی وپارس هنوز حرکتی نکرده سهمی که گروه مالي پارسيان از زیر مجموعه های وپارس در 6ماهه 9841 میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است به نظر اوضاع خوبی را دارد و میتواند جالب باشد

در بانک ملت شاهد روند مثبت بودیم سهم مقاومت 320 تومانی را شکسته و ارام ارام سعی در رشد قیمتی تا هدف دوم خود یعنی قیمت های 360 تومانی دارد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت به دلیل تراز ارزی سنگین و افزایش سرمایه جذاب روندش صعودی می باشد

سامان هم بد نیست و به نظر سهم را کمی با دید میان مدت  بیشتر بررسی کرده و زیر نظر داشته  باشید  . هم تراز خوبی دارد هم عملیاتی و هم افزایش سرمایه دارد

در بین کاشی ها  توجه ها  به کترام و کلوند  بیشتر شده  . در کلوند روند خوبی در فروش گرفته است
مهر خوبی هم داشت و 585 میلیارد ریال فروش زد در ابان به 529 میلیارد ریال رسیده و اذر با رشد 627 میلیارد ریال شد
9 ماهه 4365 میلیارد ریال بود مدت مشابه قبل 2612 میلیارد ریال بود . به نظر کترام هم  شرایط بدی ندارد ولی در گزارش ها  کساوه و کحافظ شاید  بهتر باشند  .

ختوقا به قیمت های 300 تومان رسید تحلیل بنیادی سهم انجام شده و این قیمت ها وعده داده شده بود تحولات سهم عمدتا از طریق زیر مجموعه ها بوده و سهم ارزش ذاتی 320 تومانی دارد این سهم امسال سود سازی خوبی هم داشته و علاوه بر رشد ارزش ان ای وی جای رشد سود خوبی هم دارا است

شصدف که انتظارات از پروژه افتتاح شده شرکت به شدت بالا رفته و امسال و سال اینده جای سود سازی خوبی دارد از دید تکنیکالی مقاومت خود را در هم شکسته وبه سمت سطوح قیمتی 4000 تومانی در حرکت است این سهم حاماین و خریداران قوی نیز دارد

شکام  را هم کمی بیشتر زیر نظر داشته  باشید  سهم  شرایط خاصی را دارد  دومین ماه خوب گزارش هاست در اذر 2216 و در ابان رشد خوبی در فروش داشت و 2042 میلیارد ریال فروش داشت سهم در مهر 1426 و شهریور به فروش 1339 میلیارد ریالی رسیده است و جمع فروش 11607 میلیارد ریال است مشابه این عدد سال قبل 5471 میلیارد ریال بود سهم  سال بعد خوبی را میتواند داشته  باشد

های وب امروز بلوک را داشت و شرایط او بد نبود به نظر با دید میان مدت های وب شرایط خوبی را خواهد داشت  گزارش 9 ماهه خوبی را فکر میکنیم  راهی بازار کند

ثشاهد هم در بین  ساختمانی ها شرایط بدی را نداشت و افت خوبی داشته و حالا در مسیر بهبود است

بیمه البرز و آسیا در بین  بیمه ها میتوانند  جالب باشند  شنیده می شود  گزارش شرکت های بیمه ای در 9 ماهه بد نیست ولی اسیا  بحث تسعیر ارز را دارد

حسینا و حپارسا در بازار حجم و جو خوبی را دارند به نظر با این خبرها و احتمال رفع تحریم ها میتوان شرایط خوبی را برای این دو در نظر گرفت و البته  حکشتی و حتاید هم به انها اضافه می شوند  .

نوری در بازار خوب باز شد و به نظر نشان از اهمیت بازار به تحلیل است .

در این گروه هم منتظر گزارش های خوبی خواهیم بود سهم بی و سرصدای شکبیر به نظر گزارش خوبی داشته است شکبیر آذر 22045 و ابان خوبی زد و 23071 میلیارد ریال فروش داشت در مهر 17931 و شهریور 21693 میلیارد ریال بود
سهمی که در 3 ماهه اول 56380 میلیارد ریال فروش داشت جمعا 9 ماهه 184171 میلیارد ریال فروش داشته است و مدت مشابه قبل 101546 میلیارد ریال بود. به نظر 9 ماهه خوبی میدهد شغدیر را هم کمی بیشتر زیر نظر بگیرید مقایسه فروش فصلی در نماد شغدیر نشان میدهد که این شرکت در 3 ماهه سوم مبلغ 1020 میلیارد تومان فروش داشته است. این بدان معنی است که فروش شرکت در پاییز نسبت به تابستان رشد فصلی 8 درصدی را داشته است. انتظار تحقق سود های بالای 1000 تومان در 9 ماهه را داریم خراسان هم 9 ماهه خوبی را راهی بازار میکند و جنب و جوش خوبی در بازار خواهد داشت

ر بین سرمایه گذاری ها میتوان سهم های خوب و قوی را بعد از گزارش های انها پیدا کرد . پردیس وسپه وسکاب شرایط خوبی را دارند و منفی های وغدیر با این سود ها و زمزمه 1800 ریال سود احتمالی تقسیمی میتواند جالب باشد . با دید میان مدت هم ونیکی وغدیر خوب هستند

در بازار رنج های جالبی در ومعادن میخورد خیلی جالب ست و بری تحلیل گران باید مهم باشد که این شرکت فروشنده های کگل و کچاد را پاسخ داده و سهم بلوکی انها  را میخرد که نشان از اعتقاد احتمالی این مجموعه به این گروه است  .

گروه فولاد یک چشم  به نرخ ارز دارد و یکی به بورس کالا  امروز در بورس کالا  تقاضا ها کچل بود . در این گروه فارغ از ارزندگی جالب فولاد و فخوز 3 سهم خاص ب گزارش های خاص داریم . یکی فسپا یکی فجر و دیگری فپنتا به نظر هر 3 سهم از نظر گزارش خود شرکت اصلی و تلفیقی جالب هستند به نظر علاوه بر بزرگن این 3 سهم را نیز بیشتر زیر نظر داشته باشید

فروس هم  شرایط خوبی را دارد  فروس مهر و آبان جالبی زد و در آذر هم 1161 میلیارد ریال بود سهمی که آبان هم ۱۶۸۰ میلیارد ریال فروش داشته است. کمی افت نرخ را داریم ولی مقدار فروش مثبت است جمعا 7583 میلیارد ریال فروش داشته است مدت مشابه قبل 3413 میلیارد ریال بود . به نظر 9 ماهه خوبی میدهد  .

بالبر این روزها خوب بازی میکند و خوش نوسان شده است بالبر در اولین ماه سال مالی به فروش جالب 889 میلیارد ریالی رسیده است و ابان هم 1129 میلیارد ریال بود و اذر به 1076 میلیارد ریالی رسیده است
3 ماهه 3092 میلیارد ریال فروش زد مدت مشابه سال قبل این عدد 2383 میلیارد ریال بود به نظر 3 ماهه خوبی را منتشر کند سهم  را زیر نظر بگیرید

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم