جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار امروز چهارشنبه 15 دی 1400

گزارش بازار امروز چهارشنبه 15 دی 1400

نوید خاندوزی
ژانویه 5, 2022
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار امروز چهارشنبه 15 دی 1400

چشمک نیما  ! 

این همه خبرخوب را به مرده میزدید زنده میشد … بازار امروز البته این حجم اخبار را  شنید و کمی بهتر بود ولی نه انچنان  ولی در کل بازار طوری شده است که حفظ و ثبات  بازار هم  برای او پیروزی حساب می شود  … ولی در مجموع شیب خبرهای بازار خوب است ولی واکنش بازار خنثی … البته این روزها برخی برای نخریدن بهانه های جدیدی می آورند و دلار جدید تر ان است که دیروز مفصل در مورد آن صحبت شد  .

قبل از هر چیز یک نکته را  بیان کنیم …  دیروز در مورد عدم اعتماد فعالان اقتصادی به رفتارهای دولت صحبت کردیم وقتی انتقاد می کنیم اگر  کار مثبتی انجام می شود باید مزیت و خوبی های آن را نیز بیان کرد مطلعیم که در تصمیم تاکیدی رئیس جمهور مبنی بر نرخ گاز و …   وزیر اقتصاد  و سازمان بورس تلاش مضاعفی داشته و در نهایت با دستور شخص رئیس‌جمهور این موضوع امضا شده و با وجود مخالفت های دقیقه ۹۰ برخی سازمانها برای گنجاندن همان نرخ های قبلی این موضوع برای دفاع از ‌تولید و تولید کننده و کمک به بازار سرمایه و سهامداران به مجلس اعلام شد این اتفاق خوبی است که می تواند پالس خوبی هم برای بازار بفرستد حداقل حواس ها اندکی جمع تر است اما حالا که اینطور فضا در راستای کمک به بازار شکل گرفته به نظر کمک های صندوق توسعه به صندوق تثبیت و توسعه بازار نیز باید شکل جدی تری به خود بگیرد بازار امروز تشنه نقدینگی است و همین چند قطره آب هم انگار می تواند حداقل او را سرپا و زنده نگه دارد بی تعارف امروز دیدیم که همین چند حمایت  اندک از بازار هم موثر بود  .

اما در مجموع این هفته  بازار شیرینی را نداشتیم … نه حجم خوب بودو  نه خیلی قیمت ها منطقی بود  … هفته سختی را به پایان بردیم به واقع انتظار نداشتیم این هفته اینقدر سخت باشد و اندک دلبستگی به زمستان داشتیم اما گویا به قول آن جمله معروف زمستان سختی در راه است حداقل این هفته اولش سخت و سرد و دندان شکن بود زمستان که در دل  دو هفته ماه اول آن دو رویداد مهم وجود دارد یکی گزارش های میان دوره ای و دیگری تحولات مذاکرات سیاسی
هر چند واکنش بازار تقریبا هیچ است  … بازار از انتهای تابستان تا به امروز از تماشاچی بودن ضرر نکرده و سود هم برده و به نظر همچنان این سیاست را در پیش می گیرد و آنقدر این  نمایش ژانگولر عوامل مختلف جذاب بوده که همچنان خیلی ها ترجیح می‌دهند به جای بازیگر  تماشاچی باشند

دیروز از دلار و شرایط دلار صحبت کردیم اتفاقاتی که در سامانه نیما در حال رخ دادن است به نظر باید قوی‌تر تحلیل شود و البته فعلا انتظاری از بچه های بازار نیست که در این حال و با این حال خراب تحلیلگر منطقی باشند اما به نظر می رسد فضای فعلی نرخ ارز به سمتی پیش می‌رود که احتمالاً در سال ۱۴۰۱ نرخ ارز تک نرخی باشد دلار بازار ازاد  زیر 29 شده  و نیما آرام آرام افزایش پیدا کرده. به نظر این دو جایی به هم نزدیک خواهند شد که همان نقطه بهینه تک نرخی شدن ارز است و قطعاً به سود بازار سرمایه خواهد بود هر چه سیاست‌های اقتصادی و ارزی دولت شفاف تر و روشن تر باشد فضای بازار هم می تواند قاعده مند تر رفتار کند  با  سیاست این چنینی به نظر حداقل همه چیز قابل تحلیل و قابل درک خواهد بود .

همچنان میگوییم  جمیع اخبار مثبت در حال  انباشت  پشت  سد قیمت ها و ترس و بدبینی بازار بوده و این  اتفاقات در هیچ کجای قیمت ها واکنشی را ندارد ولی این موضوع دایمی نیست و کم کم  رویدادهای بهتری را برای بازار خواهیم  دید .

و حرف آخر دوباره برگردیم به موضوع پیش نویس قانون بازار سرمایه این روزها سر و صدای زیادی را به راه انداخته معتقدیم این این نظر که مطرح شدن بحث این پیش نویس عامل منفی شدن بازار است اشتباه  بزرگ تحلیلی است درست شبیه این اشتباهات که یکی می‌گوید الگوریتم عامل منفی بازار بوده یا یکی عرضه اولیه را عامل ریزش بازار می دانست  . پیش نویس بی شک عامل منفی شدن  بازار نیست ولی در بی اعتماد کردن بازار و ایجاد بستر بی اعتمادی بین فعالانش موثر بوده و البته باز هم تاکید می‌کنیم نکات خوبی هم در دل این پیش نویس وجود دارد مثل بحث سود سهام و یا نرخ گذاری دستوری و مواردی از این دست اما آنچه موجب بی عتمادی فعالین بازار سرمایه شده این است که ما در بستری کار می‌کنیم به نام سرمایه گذاری از قدیم در کلاس ها به ما می‌گفتند سرمایه همچون آهو ترسو و گریزان است وقتی متولی بازار فعالان آن را با جرم انگاری های مختلف به زندان تهدید می کند نشان از عمق بی اعتمادی نهاد متولی به فعالان خود است این موضوع باعث بروز رفتارهای این‌چنینی شده و کار را دشوار می کند و تلخ ترین  بخش ماجرا این است که دست ناظر های بازار هم در این بین با  رفتار سلیقه ای باعث بروز ناهنجاری های بیشتری شده است  .  باز خدا پدر قوه قضاییه و دادگستری تهران را بیامرزد که حداقل آنها که محل مراجعه و دادخواهی و قضاوت هستند صدایشان درآمد !! ببین چقدر آش شور بوده !!  البته هیچ کس از آدم متخلف دفاع نمی‌کند اما راه دارد روش دارد با دوشکا و ارپیجی گنجشک شکار نمی کنند ! ای کاش سلاح سنگین خود را برای تخلفات بزرگتر استفاده می کردید
اما به هر حال هنوز می‌توان بخش‌هایی از این پیش‌نویس را اصلاح کرد و به نظر چه بهتر که خود سازمان بورس متولی این موضوع شده و یک پالس مثبت به فعالان بازار ارسال کند … دوست نداریم خیلی از این حواشی صحبت کنیم کار ما بررسی رفتارهای بازار است نه این حواشی …

بگذریم و سراغ  بازار برویم …

غذایی ها و برگشت به بالا

در نمادهای غذایی رشد قیمت محصولات این شرکت ها در بازار در کنار خبرهایی در خصوص کمبود برخی اقلام غذایی سهام این گروه را در کانون توجهات قرار داد

در این گروه صنعتی بهشهر با روند صعودی و مثبت خوبی همراه شد سهم تا صف خرید هم پیش رفت سهم بنیادی که اصلاح قیمتی تا کف خود داشته و حالا با اقبال خوبی همراه شده است اولین هدف قیمتی سهم می تواند سطوح 400 الی 420 تومان باشد

خبر افزایش قیمت شیر خام در صورت ازاد سازی دلار 4200 تومانی سبب رشد قیمتی زملارد شد سهمی که در این گروه مستعد رشد قیمتی خوبی در صورت شکست مقاومت 920 تومانی می باشد سهمی که اهداف میان مدتی خوبی دارد

در سیمرغ حمایت 2200 تومانی را شاهد خواهیم بود این سهم می تواند از سطوح قیمتی کف خود برگشته و رشد قیمتی مجدد را تا قیمت های 2400 الی 2500 تومان داشته باشد رشد قیمت فروش مرغ به 30 هزار تومان سبب شده تا این سهم شاهد تحولات بنیادی خوبی باشد

پالایشی ها اماده استارت

همانطور که عنوان شده بود پالایشی ها به دلیل افزای شنرخ کرک اسپرد سه ماهه گزارشات 9 ماهه بسیار خوبی داشته و همین امر در کنار وضعیت تکنیکالی مناسبشان می تواند سیر صعودی خوبی در این گروه را تشکیل دهد

امروز شبندر مثبت بود شنیده می شود خبرهای خوبی در سهم جاری و سود حاصله نیمه دوم سال به نسبت نیمه اول سال حداقل 20 درصدی رشد دارد بدین ترتیب رسیدن به سود 140 الی 150 تومانی در سهم بعید نبوده و سهم ارزش ذاتی حداقلی 750 تومانی دارد که نشان از پتانسیل خوبی در رشد سهم را دارد

شاوان هم مثبت شد 600 درصد افزایش سرمایه از سود انباشته در کنار پتانسیل تعدیل مثبت عایدی سبب شده تا این سهم پالایشی با اقبال و رشد قیمتی خوبی همراه شود شاوانی که سود 3000 تومانی داشته و ارزش ذاتیش بسیار بالا می باشد و در گروه خود جا مانده است

شپنا بر سر حمایت 600 تومانی نوسان دارد سهمی که فعلا به نظر نمی رسد رشد بالایی داشته باشد و روند نوسانی ارام خود را حفظ می کند این سهم سود سازی بالایی ندارد به همین دلیل با کف قیمتی 600 و مقاومت 650 تومانی فعلا به روند نوسانی خود ادامه می دهد

در پالایشی ها همین موضوع مصداق دارد نرخ نیما به 25 رسیده و نفت به 80 دلار بازهم بازار بی تفاوت به این گروه نگاه میکند به نظر گروه پالایش برخلاف قبل این بارمیتوند گزارش خوبی را منتشر کرده و راهی بازار نماید

بیمه های طلایی

در نمادهای بیمه ای شاهد روند مثبت این گروه بودیم بیمه هایی که برخی از ان ها وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و با پتانسیل های بالایی همراه می باشند

در بیمه اسیا سهم گارد صعودی گرفت شنیده می شود امسال سهم 40 تومان سود عملیاتی و بیش از 10 تومان سود غیر عملیاتی و جمعا 50 تومان سود دارد با چنین سودی قیمت سهم و ارزش ذاتیش همان محدوده 240 الی 250 تومان خواهد بود

بیمه ما با صف خرید همراه شد این سهم بیمه ای شایعات قرار دادهای جدید با بانک ملت و شرکت های زیر مجموعه را دارد  این سهم به سمت قیمت های 520 الی 540 تومانی می رود و جز بنیادی های گروه بیمه می باشد

بیمه پارسیان در کف قیمتی 820 تومان می تواند مورد توجه قرار بگیرد بازار این سهم با خبری در خصوص فروش بلوکی اپال داغ می شود اما سهم اصلاح خوبی داشته و به کف های قیمتی جذابی رسیده است که می تواند از همین سطوح مورد توجه قرار بگیرد

سیمانی های سر سبز

در سیمانی ها شاهد روند مثبت و خوبی بودیم به طوری که سهام این گروه مهمان نوسانات خوبی شده و به نظر می رسد کم کم با صورت های مالی 9 ماهه رشد خوبی هم در این گروه شاهد باشیم

سیمان شرق استارت رشد قیمتی خوبی را زده است کف قیمتی 720 تومان در سهم بسته شده و ارام ارام سهم به سمت قیمت های 760 و 820 تومان در حرکت است اوضاع و احوال سهم مثبت و صعود خوبی را در حال تجربه است

در سیمان سپاهان هم گزارش 3 ماهه اخیر سهم که می شود صورت های مالی 3 ماهه سال مالی جدید خود با رشد قیمتی مناسبی همراه شد این سهم نیز تارگت قیمتی 800 تومانی داشته و گزارش 3 ماهه می تواند کمک زیادی به رشد بیشتر سهم نماید سپاها ارزش بالایی به واسطه سود سازی دارد

ساروم را 3800 تومان باید خریداری کرد و 4200 تومانی فروخت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و امسال سود 700 تومانی و سال دیگر سود 900 تومانی دارد فعلا نوسان گیری بازدهی بسیار خوب 10 درصدی در این سهم را رقم می زند

سقاین هم امروز شرایط خوبی را داشت سقاین در مهر به عدد 177 میلیارد ریال و ابان 208 میلیارد ریال رسید در اذر این عدد 240 میلیارد ریال شد و
9ماهه 2075 میلیارد ریال شده و مدت مشابه سال قبل 1302 میلیارد ریال بود. به نظر شرایط خوبی را میتواند در گزارش پیش رو  داشته  باشد

در این گروه از سخوز و سفانو  و ساوه  هم  غافل نشوید میتوانند جالب باشند  . به خصوص سخوز که شنیده می شود  اتفاقات خوبی را در صورت های مالی خود دارد

بانک ها در انتظار شروع قوی

در بانک ها سهام این گروه در انتظار یک استارت برای رشد قیمتی هستند سهامی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و مخصوصا ان های یکه تراز ارزی مثبتی دارند جای رشد قیمتی خوبی دارند

در بانک اقتصاد نوین نوسانات مثبت خوبی را شاهد بودیم سهم در حال جمع کردن فنر خود برای شکست قیمت های 360 تومانی و یک رشد عالی می باشد سهم توان سود سازی عملیاتی و سود تسعیر ارز خوبی داشته و دو شرکت زیر مجموعه خود را هم برای فروش در دستور کار دارد

در بانک سامان باز شاهد صف خرید سهم بودیم سهمی که دل به اصلاح نداده و فعلا روند نوسانی را در پیش گرفته است این سهم مقاومت قوی 720 تومانی دارد این سهم توان ارزی بالایی داشته و از سوی دیگر حجم بالایی از پروژه های ساختمانی را در اختیار خود که با فروش ان ها تحولات جدی را تجربه خواهد کرد

بانک تجارت میلی به اصلاح ندارد کف قیمتی قوی در سطوح 180 تومان بسته شده و دو هدف قیمتی 200 و 220 تومان در مقابل سهم ترسیم شده است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی از نظر تسعیر ارز و سود سرمایه گذاری ها داشته و اصلاح قیمتی عمیقی نیز داشته است

وبصادر و وبملت  حسابی لیدر این گروه شدند  به نظر نیمچه خبرهای توافق میتوند خبرخوبی برای این دو بانک باشد  . افزایش نرخ  نیما نیز تسعیر این گروه  را  بهتر می کند  .

چهارگوشه بازار

شزنگ روز گذشته معرفی و امروز صف خرید بود به زودی مجوز افزایش سرمایه شرکت صادر می شود افزایش سرمایه سنگینی که از تجدید ارزیابی می باشد ارزش بازار پایین و قرارداد برای اجرای طرح توسعه روغن های خاص صنعتی سبب شد تا بازار بازار به این سهم توجه نشان دهد سهمی که تارگت 12500 و 15000 تومانی دارد

رشد قیمت های جهانی روی سبب شد تا کروی از قیمت های 2200 تومان با برگشت روند همراه شود سهمی که با روی 3600 دلاری شاهد تحولات عالی در سود شرکت های زیر مجموعه خود می باشد این سهم تا قیمت های 2500 الی 2600 تومان جای نوسان مثبت را دارد

شصدف هم صف خوبی بست شنیده می شود سهم بازیگر قوی دارد از سوی دیگر افتتاح طرح توسعه و افزایش ظرفیت 50 درصدی در فاز اول سبب شده تا انتظارات از سهم به شدت بالا برود طرح توسعه سهم چند بخشی بوده و برای سال اینده سود شرکت تحولات جدی خواهد دید فعلا سهم تارگت 4000 تومانی دارد

امروز رشد قیمت های جهانی در بازار فولاد کمی وضعیت  را بهتر کرد هر چند  گروه هنوز مردد است  . در این گروه به نظر میتوان سراغ برخی گزینه های خاص رفت مثلا دیروز فپنتا را گفتیم امروز سراغ فسپا میرویم که هم خود شرکت و هم زیر مجموعه ها شرایط خوبی را دارند به نظر فسپا را هم زیر نظر بگیرید میتواند یکی از گزینه های خوب بازار باشد . در بین فولادی های بزرگ بازار هم همچنان فولاد را بهتر و قوی تر وکم ریسک تر می بینیم

بازارهای جهانی گل کرده و به نظر با این بازار سهم های مرتبط بهتر می شوند به خصوص حالا که نیما از 25 رد می شود به نظر فملی وفسمین اولویت های اول و دوم هستند . فباهنر کیمیا هم میتوانند مورد توجه و قابل بررسی باشند . در هر 4 سهم گزارش های خوبی را نسبت به قیمت داریم و این موضوع به زودی خود را نشان میدهد . از هر دو  شنیده می شود  گزارش های میاندوره ای خوبی را  راهی بازار میکنند . برخی از زمزمه یک افزایش سرمایه در فاسمین صحبت میکنند  .

ثاخت امروز وضعیت خوبی را داشت و مورد توجه بود به نظر با دید نوسان ثاخت یکی از سهم های جالب بازار به شمار می رود در این گروه البته  ثشاهد و ثمسکن  را نیز جالب میخرند ثبهساز هم  گزارش 12ماهه داشت  ثبهساز در 12ماهه به سود 256 ریالی رسیده است . کیسون در این گروه طبقه بندی می شود ولی در کل با دید میان مدت  کیسون تحولات جالبی را میتواند داشته  باشد

در تامین سرمایه ها با این شیب انتشار اوراق درامد های خوبی شناسایی میکنند به نظر تنوین و لوتوس میتوانند دراین گروه جالب تر باشند  .

در بازار روی برخی سهم های سرمایه  گذاری به نظر گزارش های خوبی بگیریم  وکبهمن  یکی از انها بود و خوش درخشید وکبهمن در 9ماهه 3039 ریال سود محقق کرده است . به نظر بازی خوبی را دارد و میتواند جالب باشد

ومهان وسکاب و وسپه نیز شرایط خوبی را داشته و با دید میان مدت  جالب هستند  حتی در استانی ها که شنیده می شود  ارزش ذاتی انها  بالای 105 تومان است  قیمت های فعلی بد نیست  . ونیکی را هم  شنیده می شود گزارش خوبی منتشر خواهد کرد  زیر نظر بگیرید حتی خود وصندوق و وغدیر هم  شرکت های خوب و جالبی هستند

قرن هم امروز مثبت  بود این سهم در کنار شپاکسا  گزارش های خوبی را داشته است  در بین پتروشیمی ها نوری و اریا و بوعلی هم خوب هستند و از پارس هم شنیده می شود مجوزش می رسد  در این گروه در بین پر ریسک ترها  شصفها و شپترو  و گلستان میتوانند  مورد توجه  باشند

در دارویی ها تک سهم هایی خاص تر هستند مثلا دابور و ی درازک  به خصوص درازک که گزارش های خوبی داشته است و 9 ماهه خوبی میزند درازک اخیرا بهتر شده سهمی که در مهر 1021 میلیارد ریال و ابان به 1035 میلیارد ریالی رسیده و اذر 1035 میلیارد ریال بود
3 ماهه اخیر متفاوت بوده 9 ماهه 7997 میلیارد ریال فروش زد که مدت مشابه قبل این عدد 5623 میلیاردریال بود

امروز اندازه خودرویی ها بد نبود و قد خودشان  معاملات خوبی داشتند به نظر خبهمن و خپارس و خگستر جالب می شوند و از ان سو خاور هم انگار گذاشته تا  شرایط خوبی را برای نوسان ها  رقم  بزند

در گروه روی کیمیا  را هم  زیر نظر بگیرید  مجوز افزایش سرمایه او امروز صادر شد مجوز افزایش سرمایه 90 درصدی کیمیا از محل سود انباشته صادر شده و ب دید میان مدت واقعا سهم خوبی است

در مجموع بازار امروز خوب که نه ولی بهتر از دیروز بود و خیلی تب منفی نداشت ولی هر چه هست هنوز بی پولی دراین بازار بیداد میکند .

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم