جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز یکشنبه 5 دی 1400

گزارش بازارامروز یکشنبه 5 دی 1400

نوید خاندوزی
دسامبر 26, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز یکشنبه 5 دی 1400 

امید در نیمه دوم  … 

بازار امروز را میشد مثل یک بازی فوتبال گزارش کرد . نیمه اول عقب نشستیم و دفاع کردیم و تلاش کردیم  گل نخوریم و دروازه را از رنج های منفی حفظ کنیم و نیمه دوم که آغاز شد با انرژی و مثبت کمی سبز شدیم و در عین  امیدواریم  حجم هم  گرفتیم و خلاصه از یکی از خاص ترین  پیچ های این چندروز گذر کردیم  . به نظر نیمه دوم  بازار امروز بسیاری را  به روزهای پیش رو  امیدوار کرد و میتواند یک اتفاق خوب و جذاب برای بازار روزهای بعد را رقم  بزند

یکی از مشکلات بازار طی این مدت این بود که با ابهامات زیادی مواجه بود و این ابهامات مانع از تصمیم گیری های قاطع و روشن در بازار میشد .با برطرف شدن این ابهامات و تا حدودی کاهش آنها ، انتظار از بازار رفته رفته بیشتر خواهد شد و به نظر می‌رسد بازار بتواند در جوی  آرام حداقل فضای باثبات تری را در تصمیم‌گیری‌ها دنبال نمایند .البته هنوز ریسک بزرگی به نام تصمیمات دولت روی سر بازار قرار دارد . اما اظهار نظرها و اتفاقات نشان می‌دهد خود دولت هم انگار کم کم به این نتیجه رسیده که با تقویت بازار سرمایه می تواند شرایط بهتری را داشته باشد.  نکته بسیار مهم این است که ابهامات و تردیدها در یک بخش موضوع قرار دارد بخش دیگر مشوق‌ها و به نوعی سیگنالهای است که باید صادر شود تا فضا تغییر کند و صد البته این سیگنال ها هم باید از سوی نهاد ناظر و هم از سویی شرکت ها و ناشران باشد .  در در واقع فضای اقتصاد را دولت نمایندگی میکند و فضای داخل بازار را  کدال و سازمان !  در حال حاضر این نهاد ناظر گامهایی برای تسهیل در معاملات برداشته اما همچنان در بخش‌هایی مانند فرابورس آن گاه غیر اصولی و غیر منطقی و بگیر و ببند غیرحرفه‌ای وجود دارد که ناشی از نگاه ضعیف و غیرحرفه‌ای برخی مدیران آن است در کنار همه این موارد این موضوع نیز باید کم کم اصلاح شود و تغییر رویه را در نگاه غلط آنها  شاهد باشیم در سوی دیگر در خود سازمان نیز قوانین دست و پا گیر می تواند به  بهبود معاملات کمک می کند و در کنار آن مهمتر از همه فضای اقتصاد کشور و ناشران است  . ناشران یا ساده تر بگویم شرکت ها در شرایط خوبی از نظر سودآوری و ارزندگی قرار دارند و به نظر این موضوع دیر یا زود خود را در قیمت سهم نشان می دهد.گزارش های فعلی ماهانه نیز به خوبی این موضوع  را نشان میدهد و فکر میکنیم  موج  بعدی بازار بیشتر موجی بر مبنای عقلانیت و تحلیل باشد که وزن  بیشتری به این  رویداد ها میدهد …

اما در روند بازار چه اتفاقاتی باید رخ دهد تا بتوان بیشتر امیدوار شد … شرایط فعلی بازار به نظر حساس است و باید بسیار مراقب بود … چرا که بخش عمده‌ای از جریان پول هنوز به بازار اعتماد نداشته و بخش دیگر هم که کمی فعال تر است گاهی اوقات میترسد و مترصد یک فرصت برای خروج است!  این جو باید شکسته شود طی یک روند احتمالا مثبت بارها و بارها بازار با عرضه مواجه شده و دوباره تقاضا شکل می گیرد.  در این ایجاد تقاضا دفعات قبل هم گفتیم نقش حقوقی ها می تواند بسیار مهم باشد و درست شبیه ماشینی که خاموش شده و هل می‌دهید و استارت میزنیم پول ل حقوقی‌هاو صندوق توسعه و تثبی و برخی دیگر چنین نقشی دارند تا این ماشین ارام ارام حرکت کرده و در مسیر درست خود قرار گیرد  …

در بازار فعلی نیز به نظر باید تحولات مثبتی را شاهد باشیم  به خصوص وقتی روند خوب شکل بگیرد و امید ها برگردد … این  طبیعی است که بعد از یک دوره  رشد در کوتاه مدت بازار دست به دست می شود و حتی عرضه می شود و از ان بدتر حتی  یک پایین موقت بزند و دوباره جریان پول را به خود جذب کرده و حرکت بعدی را آغاز نمایند این جریان تا وقتی بر مدار ارزندگی باشد می تواند ادامه پیدا کند و درست جایی که بر خلاف این مدار حرکت کند نظم آن به هم ریخته و به دیر یا زود نظم بازار را نیز به هم می ریزد اما در حال حاضر ما نیاز به این داریم که در این ایستگاه های استراحت فعلی بازار دست به دست شدن حجم خوبی را شاهد بوده اخبار خوب برسد و بازار یک کفسازی مطمئن و قوی را داشته باشد

حرف آخر … اخیرا خبرهایی می شنویم که مثلا دولت در قیمت گذاری دستوری دخالت نمیکند ،فلان زنجیره را باید در قیمت گذاری به بورس کالا  سپرد ، ارز نیما دستوری نیست و … ببنید حرف بسیار است و حرف قشنگ هم که این مدت همه می زنند ولی در عمل فعلا چیزی ندیدیم البته این حرف و گفتن این حرف ها خود معذوریتی برای این عزیزان  به وجود می آورد که هنگام  تصمیم خلاف آن حداقل عذاب وجدان  آنها  را  برای تصمیمات  بالا می برد ولی در هر صورت خوشحالیم که مسیر بالاخره پیدا شده و امیدواریم  دولت  و ارکان  تصمیم گیر به این سمت کم کم  حرکت نمایند . این اتفاق خوبی است و جو روانی خوبی را  رقم میزند  .

سراغ بازار امروز برویم که خوب آغاز نکرد ولی خوب پیش رفت.  به نظر بازار میتواند برای فردا هم  این رویه خوب معامله شدن و حفظ قیمت ها در این نقاط را تمرین کند و چند  بار تمرین این موضوع باعث می شود فضای بازار به طور کلی روی کف های جدیدی حساب کرده و شرایط خوبی را  رقم  بزند

نیمه دوم امید و امیدواری ما را به بازار بیشتر کرد  …

سیمانی ها و سور طلایی

در سیمانی ها شاهد روند مثبت و صعودی خوبی بودیم سیمانی ها همچنان به واسطه وضعیت بنیادی مناسب خود و سیگنال های تکنیکالی با اقبال همراه هستند گزارش برخی از انها نیز انصافا خوب بوده است  هر چند مثلا  ساروم  به واسطه  سرمای هوا کمی زیر فشار است .

سیمان صوفیان با شکست مقاومت های خود با رشد قیمتی خوبی همراه شده است این سهم با عبور از قیمت های 1400 تومانی به سمت سطوح قیمتی 1600 الی 1800 تومان در حرکت است سهمی که امسال بالای 300 تومان به ازای هر سهم سود داشته و به همین دلیل با اقبال همراه می باشد

سیمان شرق هم توانست با حجم معاملات بالا صف خرید خود را در هم شکسته و با عبور از قیمت های 720 تومانی به سمت سطوح قیمتی 800 تومان حرکت داشته باشد این سهم سیمانی هم سود سازی هم پرتفوی قوی داشته و رشد قیمتی میان مدتی خوبی خواهد داشت

سیمان سپاهان از قیمت های 760 تومانی عبور نماید مهمان قیمت های 850 تومانی خواهد بود این سهم گزارش 2 ماهه خوبی داشته و انتظار می رود گزارش ماهانه پیش رو هم مناسب و شاهد یک صورت مالی 9 ماهه با رشد سود خوبی در سهم باشیم سپاهانی که هم سود سازی و هم ارزش ذاتی بالایی دارد و روند میان مدتش صعودی می باشد

به نظر  سکرد هم جذاب تر باشد سهمی که سال مالی را با فروش 371 میلیارد ریالی آغاز کرده و ابان هم 370 میلیارد ریال و اذر 434 میلیارد ریال بود 3 ماهه 1177 میلیارد ریال بوده و مدت مشابه قبل 492 میلیارد ریال

سرود هم گزارش بسیار خوبی را داشته و به نظر خود را در قیمت نشان میدهد سرود  9 ماهه به عدد 5327 میلیارد ریال رسیده و دوبرابر مدت مشابه سال قبل است که 2948 میلیارد ریال فروش داشت

ساوه را باید زیر نظر داشت گزارش خوبی زده و سود خوبی را محقق میکند . ساوه در ابان و اذر رشد فروش داشتفروش شهریور با رشد خوب 1183 میلیارد ریال شده است و مهر با کمی افت 937 میلیارد ریال و ابان با رشد 1027 میلیارد ریال بود و اذر هم با رشدی دیگر 1126 میلیارد ریال شد9 ماهه 8337 میلیارد ریال فروش داشتمدت مشابه قبل این عدد 3974 میلیارد ریال بود

در نهایت از سفانو نیز باید گفت که در بین سهم ها خوب گل کرده و میتواند قابلیت یک رشد میان مدت را در کنار سخوز داشته باشد . سفانو9 ماهه 3636 میلیارد ریال فروش داشته است مدت مشابه قبل 2435 میلیارد ریال بوده است.

پیشتازی پالایشی ها

رشد شبندر و مثبت بودن این سهم باعث جو مثبت در پالایشی ها شد همچنان پالایشی ها در انتظار مهمان جدید خود یعنی پالایش نفت شازند هستند

در این گروه در مورد این گروه شتران هم خوب حجم گرفته است و خوش حجم بود در پالایشی ها انتشار گزارش های 9 ماهه احتمالا میتواند کمی فضای این گروه را تغییر داده و شرایط بهتری را رقم بزند در این گروه سهم ها را سعی کنید کمی بهتر زیر نظر داشته باشید . داشتن یک سهم از این گروه در پرتفوی بد نیست شاوان شبریز شتران شبندر گزینه های خوبی هستند

در شبندر سهم خرید های خوبی را تجربه کرد سهم به سمت قیمت های 680 تومان الی 720 تومانی در حرکت است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شایعات سود 140 تومانی و افزایش حمایت از این سهم سبب شده تا روند صعودی خوبی را در این سهم شاهد باشیم

در شبریز هم سهم با روند صعودی و مثبت همراه شد شروع کار سهم منفی اما رفته رفته شاهد برگشت روند در این سهم بودیم سهمی که هدف قیمتی 3500 الی 3800 تومانی داشته و رشد قیمتی سهم می تواند کماکان ادامه دار باشد سهمی که اصالاح خوبی کرده و نشانه های صعودش در نمودار تکنیکالی سهم نیز ظاهر شده است

شپنا هم با خبر افتتاح طرح توسعه تا چند ماه دیگر با اقبال  رشد قیمتی همراه شد طرح توسعه ای که قرار است در تابستان سال اینده افتتاح و سبب تحولات جدی در سهم می شود این سهم جای رشد تا قیمت های 720 تومان در صورت شکست قیمت های 650 تومانی را دارا می باشد

خودروییی های خاص

در نمادهای خودرویی خبر کنار گذاشته شدن شورای رقابت از نرخ گذاری دستوری خودرو خبر خوبی در این گروه بود برخی به این خبر واکنش مثبت و برخی دیگر همچنان منفی بودند ولی در کل این گروه درگیر جو منفی است و به  سختی رشد میکند  .

در ایران خودرو سهم نوسانات منفی داشت اما همچنان خوشبین به قیمت های 190 تومانی بوده و به نظر می رسد نوسانات ارام سهم ادامه و در صورت ایجاد محرکی قوی سهم با شکست قیمت های 200 تومانی به سمت سطوح قیمتی 220 تومان حرکت نماید . سهم  گزارش های خوبی را داشت و به نظر 9 ماهه خوبی بدهد  . در آذر 59409 و آبان 70284 میلیارد ریال فروش داشته است مهر هم ۵۴۳۲۰ میلیارد ریال فروش داشت
به نظر 3 ماهه سوم خوبی داشته
جمعا 9 ماهه 447347 میلیارد ریال شده و مشابه قبل این عدد 272728 میلیارد ریال است

خاور امروز عرضه های سنگینی را تجربه کرد اما تمام عرضه ها جذب و سهم چند باری هم صف خرید شد سهمی که فردا هم بتواند مثبت باشد و اگر از سد قیمتی 125 تومان عبور نمادی هدف بعدیش سطوح قیمتی 140 تومان خواهد بود این سهم توان رشد سود خوبی داشته و می تواند صعود خوبی هم تجربه نماید

زامیاد در حال شکست قیمت های  760 تومانی می باشد فروش شرکت در اذر هم به مانند ابان ماه عالی بود و رشد فروش شرکت در 9 ماهه به نزدیک 100 درصد رسیده است این فروش ها می تواند در نیمه دوم سال سود سازی خوبی رات برای این سهم به همراه اورده و سبب رشد خوبی در سهم تا قیمتهای 800 الی 900 تومانی شود . این  سهم نیز گزارش خوبی را داشته است  امیاد در مهر 7089 میلیارد ریال فروش داشته و ابان به 11540 میلیارد ریال رسیده و اذر 9281 میلیارد ریال بوده است
کل 6 ماهه اول این عدد 15097 میلیارد ریال بوده است
جمع فروش 9 ماهه 42540 میلیارد ریال بوده و مشابه قبل 21428 میلیارد ریال

سرمایه گذاری های سود ساز

در سرمایه گذاری ها نیز جو این گروه مثبت و سهام سرمایه گذاری ها با رشد همراه شدند نوسانات مثبت خوبی را در سهام این گروه شاهد بودیم

در شستا نوسانات مثبت ادامه دارد سهم با روند صعودی خوبی همراه و رشد قیمتی خوبی را تا قیمت های 1200 الی 1250 تومان خواهد داشت رشد بیشتر سهم منوط به بازار مثبت و رشد شاخص می باشد شستایی که با دید شرکت در افزایش سرمایه موقعیت خوبی دارد

در معادن و فلزات هم سهم وضعیت خوبی داشت سهم به استانه قیمت های 1000 تومانی رسیده و برای رشد بیشتر باید در سطوح بالای 1000 تومان تثبیت شود سهمی که وضعیت بنیادی و سود سازی خوبی داشته و روند صعودی نیز در شرکت های زیر مجموعه اش شکل گرفته است

فارس هم با نوسانات مثبت خوبی همراه شد این سهم اوضاع و احوال خوبی داشته و به سمت سطوح قیمتی 1200 تومان در حرکت است این سهم نیز هم سود سازی بالایی دارد و هم می تواند با عرضه بلوکش توسط دولت اگر به فروش برسد با اقبال خوبی همراه شود شنیده می شود سود خوبی برای سال جاری در فارس محقق که سبب رشد خوبی در سهم می شود

وسپه  را واقعا  باید  زیر نظر گرفت  سهم  شرایط خوبی را دارد  وسپه در آذر با عدد جالب 2082 میلیارد ریالی در سود فروش سرمایه گذاری ها مواجه بوده است و تا آذر ۹,۱۶۱,۹۱۱ میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است به نظر شرایط خوبی در انتظار سهم  است

وسکاب هم واقعا در گزارش دهی عالی بود  وسکاب در آذر 666 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته است و تا آذر ۳,۱۹۸,۳۳۵ میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است

ایست بانک ها لب مرز

در بانک ها شاهد ایست سهام این گروه در مرز قیمتی بودیم بانکی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته اما عرضه های سنگین مانع رشد درست و حسابی در این گروه علی رغم پتانسیل تسعیر ارز به وجود امده می شوند

در بانک پارسیان سهم نوسانات منفی را شاهد بود سهم کف قیمتی 180 تومانی و مقاومت 200 تومانی داشته و بیت این دو سطح قیمتی در نوسان می باشد سهمی که اوضاع و احوال خوبی از نظر بنیادی نداشته اما هم پتانسیل ارزی و هم مالکیت در اپال سبب شده تا دارایی محوری خوبی داشته باشد

بانک ملت نوسانات ارامی را تجربه می کند سهم در انتظار تعیین و تکلیف با مقاومت 320 تومانی می باشد تراز بانک 7 میلیارد دلار مثبت است اما باید دید چه میزان از این دارایی ها توان تسعیر شدن دارد بانک ملتی که این روند می تواند اینده سهم را رقم زده و اگر مقاومت سهم شکسته شود یک رشد 10 درصدی در انتظارش است

روند رو به رشد سهام مخابرات هم نتوانست روند پایداری را در بانک سینا به همراه داشته باشد به طوری که شاهد عرضه های سنگین در این سهم بودیم و مجددا قیمت سهم به سطوح زیر 240 تومان برگشت به نظر می رسد سهم برای رشد قیمتی قوی باید بتواند از سطوح 260 تومان عبور نماید

چهارگوشه بازار

ذوب اهن که نمادش به بورس منتقل شده است امروز در قیمت های 365 تومانی بازگشایی شد به نظر می رسد شاهد رشد ارام سهم به سمت سطوح 400 الی 420 تومانی باشیم شنیده می شود فروش خوبی در اذر ماه رقم خورده و از طرف دیگر در 9 ماهه سود خوبی هم محقق شده است

در بازار واقعا  اعضای این گروه  بسیار عالی بودند  شما  نگاهی به  گزارش فولاد  داشته  باشید فولاد 9ماهه خوبی میدهد .
سهم در آذر با فروش 135292 میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ ورق گرم ۲۰۹,۹۶۲ ریال شد سهم در9 ماهه 1049691 میلیارد ریال فروش داشته است و مدت مشابه این عدد 494552 میلیارد ریال بوده. به نظر بازار واقعا  متوجه این  سهم نیست

حتی هرمزو فسپا هم  خوب بودند و دیروز هم  فولاژ  و فخوز عالی بودند در این گروه هرمز 2 ماه گذشته عالی عمل کرده
اذر با فروش 22102 میلیارد ریالی مواجه بوده است نرخ ۱۵۷,۷۰۳,۸۵۷ ریال بوده است
9 ماهه 163865 میلیارد ریال و مدت مشابه 76747 میلیارد ریال است

هلدینک توسعه صنایع بهشهر که به عنوان هلدینگ غذایی شناخته می شود با روند مثبت کم کم به مصاف قیمت های 760 تومانی می رود ارزش ذاتی سهم بالا بوده و رشد قیمتی میان مدتی خوبی را در این سهم شاهد خواهیم بود وبشهر اصلاح بالایی داشته و به قیمت های خوبی برای صعود رسیده است

مارگارین در قیمت های 280 تومان با افزایش عرضه ها صف خریدش از دست رفت همچنان برای غمارگ با دید حذف دلار 4200 تومانی برای سال اینده انتظار صعود بیشتر را داریم سهم در میان مدت هدف قیمتی 320 الی 350 تومانی داشته و رشد قیمتی خوبی در انتظار سهم است

در بین پتروشیمی ها  زاگرس هم 9 ماهه خوبی را  راهی بازار میکند  سهم  آذر خوبی زد و 9ماهه خوبی میدهد در اذر 13644 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۸۷,۹۰۰,۲۴۶ ریال بود و 134 هزار تن صادر کرده است ابان 9906 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ به ۹۷,۶۷۷,۰۶۲ ریال رسیدهبه نظر 9ماهه خوبی بدهد
9 ماهه 154394 میلیارد ریال بوده مدت مشابه سال قبل 103594 میلیارد ریال بود

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم