جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزسه شنبه آخرین روز پائیز …

گزارش بازارامروزسه شنبه آخرین روز پائیز ...

نوید خاندوزی
دسامبر 21, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزسه شنبه آخرین روز پائیز …

یلدای سبز سهام !

اول پاییز که خیری نداشت ولی آخر آن انگار بد تمام نشد هر چند مانده تا جای زخم پاییز خوب شود ولی هر چه  بود یلدا برای سهامداران سبز شده و برخلاف یک ماه  قبل امشبش حداقل سبز است !
بازار از پاییز خیری ندید و جوجه ای هم نمانده که اخر پاییز بشمارد ولی همین  2 روز مثبت اخیر کمی بازار را امیدوار تر کرده است  . انصافا پاییز تلخی داشتیم  .پاییزی که به اصطلاح باید طلایی باشد و فصل عشق برای بازار طلایش قرمز رنگ بود و عشقش رنگ غم و جدایی داشت. ماههای خوبی را سپری نکردیم به خصوص از نیمه دوم پاییز که فشار فروش و ابهامات بازار چند برابر شده و فضای منفی در بازار شدت گرفت  و شاید آذر ماه امسال یکی از سخت ترین ماه های اخیر بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ بود ..

شدت  منفی بازار در مهر و ابان  خیلی زیاد نبود ولی از نیمه دوم ابان و به خصوص اذر حسابی بازار اذیت شد …

به قول شاعر بر زد به دلم اذر که اینجا  البته برای بازار سرمایه بد زد  به دلش آذر  … تقریبا شهریور با ان ریزش عجیب کار مهر و ابان را راحت تر کرده بود و با این که وضعیت به طور کلی بی رمق و سرد و کمی منفی بود ولی وحشتناک نبود تا این که نیمه های ابان رسید و در هفته اخر ابان و روزهای اذر یکی از تلخ ترین و بی رمق ترین پاییز های بازار رقم خورد از نیمه های ابان تا اخر اذر شاخص نزدیک به 150 هزار واحد افت کرد و در این مقطع شاهد بودیم که کم حجم ترین روزهای بازار را پشت سرگذاشیم طوری که هر روز اگر اهنگ مثل باد سرد پاییز را گوش میدادیم بازهم کم بود و ان غم مرحوم در سوز صدایش را نمی رساند .

و اما بازار که دو روزی است  نو نوار شده ! دلایل اعتماد به بازار روشن است بخشی جریان خوب خبرها و بخشی اتفاقات مثبت و برطرف شدت  ابهامات و صد البته اندک حضور جریان پول … اما همه می پرسند که این روزها دوام می آورد یا خیر …

یکی از اتفاقاتی که باید برای بازار رخ دهد این است که نباید نوار اخبار مثبت در بازار بریده شود . تصور کنید زن و شوهری در گیرودار مشکلات متعدد قهر کرده و با هم حرف نمی زنند پس از مدتی فضا کمی آرام می‌شود این دو یاد خاطرات گذشته می‌افتند و خلاصه ممکن است نرمشی به هم نشان دهند اما تصور کنید درست در همین گیر و دار ی که قرار است هر دو نرم شوند ناگهان اتفاق عجیب و غریبی بیفتد و فضا مکدر و دوباره هر چه رشته بودی پنبه می شود
به نظر تیم دولت سازمان و همه دست اندرکاران به شدت باید مراقب این موضوع باشند که آنچه بازار رخ میدهد به یاس تبدیل نشود و تلاش‌های آنها بی‌نتیجه ماند. حداقل در این دوران گذار این اتفاق نباید  رخ دهد …

از همین روست که معتقدیم اخبار و تحولات مثبت باید در بازار ادامه داشته باشد و جریان نقدینگی هم حضور داشته و این اتفاق نباید متوقف شود چرا که توقف آن رویداد تلخ دیگری یعنی نبود اطمینان  و بی اعتمادی را تشدید خواهد کرد و اندک روزنه های مثبت  را می بندند

روزهای قبل در مورد اهمیت جریانات داخلی بازار برای تقویت روند و شرایط صحبت شد ببینید بخشی از مشکلات بازار به  بیرون بازار مربوط می‌شد همانند تصمیمات بودجه و مواردی از این دست اما بخشی دیگر تلاش و همراهی خود اهالی بازار را می طلبد که می تواند فضای کلی بازار را تحت تأثیر خود قرار داده و حتی موجب تغییر روند شود . موارد  زیادی وجود دارد و بیشتر باید تمرکز روی اصلاح ریز ابزارهای در اختیار سازمان بود که بتواند در بهبود  معاملات  بازار تغییر ایجاد کند . شاید بهتر باشد در مورد همه چیز فکر کنیم از تغییر حجم مبنا  تا صندوق ها و … یکی از این موارد دیگر به جریان انداختن جریان نقدینگی و پول در بازار است حکم رسیدن اخبار مثبت بدون جریان پول حکم سیب زمینی سرح شده بدون سس را دارد که اگر نرسد از گلوی بازار پایین نمی رود بخشی از این موضوع مربوط به صندوق های توسعه و تثبیت است که فکر می کنیم این روزها نقش آنها دوچندان شده و باید نقش قویتری در بازار ایفا کنند. به نظر روی این موضوعات باید کار کرد و تا تنور داغ است باید چسباند وگرنه چند روز دیگر ممکن است فضا به این شکل نباشد . باید حس تغییر به  بازار داده  شود این حرکت امروز در مورد  توقف کد ها و …  یک گام خوب و کوچک  بود به گام های بزرگتر و شجاعانه تری نیاز داریم  …

نکته دیگر در مورد روند بازار این است که باید شکل مثبت بازار و یا شرایط فعلی که این دو روز داشتیم باقی بماند حفظ سنگر فعلی اولین گام برای حرکت به جلو ست  با چنگ و دندان و هر طور شده باید قیمت‌های فعلی را حفظ کرد و به نظر این یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در بازار باید رخ دهد.  تا چند روز اگر بازار همین جا بماند و منفی نشود کم‌کم جریان پول بیدار شده و خبر بازار را می‌گیرد.

روند  مثبت و تغییر روند ها یکباره ایجاد نمی شود و همان گونه که اعتماد و اطمینان به تدریج از بازار رفت ، به تدریج هم  برمیگردد منتهی باید  بسیار مراقب بود بسیار بسیار زیاد !

یک نکته نیز به طور کلی پیرامون بازار بیان کنیم و آن هم این است که در فضای فعلی بازار ،تحلیل هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده و همچنان عمده فعالان بازار با تحلیل‌ها غریبه هستند هنوز اکسل ها نقش محوری در بازار ایفا نمی‌کنند و این ایراد کار است که بازار را بدون این تحلیل ها می بینیم و هر چه قدرت این تحلیل ها بیشتر شود فضای بازار بهتر خواهد شد و نقدینگی بیشتری به سمت بازار می‌آید و به واقع می‌توان به روزهای پیش رو ، چهزمستان باشد و چه بهار بیشتر امیدوار شد

و در پایان آخرین روز پاییز را با تم یلدایی تمام می‌کنیم و به امید زمستان هستیم…  ببین چقدر اوضاع بیخ پیدا کرده که از پاییز ناامید و به امید زمستانیم …  زمستانی که در کل متون ادبیات ما به سردی و یخ زدگی و بی رمقی و خلاصه فصل تلخ معروف است امیدواریم برای بازار فصل تلخی نباشد
سه ماه خاص را در زمستان داریم به نظر ماه دی با گزارش‌های ماهانه آغاز می‌کند که نشان می‌دهد شرکت ها چقدر در حوزه فروش موفق عمل کردند گزارش های ماهانه آذر حسن ختام وضعیت ۹ ماه هست که اواخر دی احتمالاً راهی بازار می‌شود . مادر دی دو رویداد مهم گزارشی را خواهیم داشت سپس باید گفت که جریان مذاکرات در دی احتمالاً شکل جدی تری به خود خواهد گرفت روند بررسی بودجه و همچنین تحولات نرخ دلار نیما از مهمترین اتفاقات بازار در دی ماه خواهد بود
کار بازار آسان نیست و دی ماه پر خبری را داریم اما نه به اندازه‌ای آذر…  در بهمن هم اخبار کم و بیش می تواند حول محور تحولات و گزارش‌ها باشد اما تفاوت بهمن و اسفند با ماههای دیگر این است که رنگ و بوی آخر سال دارد و دوباره صبر استراتژیکی که ممکن است سهامداران و یا حقوقی ها داشته  باشند … جریان بی پولی هم هرچه به انتهای سال نزدیک می شویم خود را بیشتر نشان می‌دهد ولی در مجموع امیدواریم زمستان سختی در راه نباشد سهامدار بیچاره هنوز سرمای پاییز را لمس کرده  و شدت آن را کشیده و حیف است که چنین زمستانی به بازار بزند

و اما در بازار امروز کار بد آغاز نشد و خوب پیش رفت . نکته مهم  بازار امروز این بود که پس رفت نداشتیم و پیشرفتیم کردیم و این یک  سیگنال خوب است که  بازار می تواند خود را حفظ کند البته هنوز با ان خواستن و بودنی که از ته دلش میخواهد  فرق دارد  درست شبیه پیرمردی که تلاش میکند و تلاشش قابل تقدیر است ولی  …  بگذریم و سراغ بازار برویم …

لیدری به نام بانک

در بانک ها شاهد لیدری سهام این گروه بودیم به طوری که افزایش نرخ تسعیر ارز سبب ایجاد جو مثبت و رشد قیمتی خوبی در سهام این گروه به خصوص ان هایی شده است که دارای تراز ارزی مثبت قابل توجهی هستند

در بانک ملت که بیش از 7 میلیارد دلار تراز ارزی مثبت دارد سهم با صف خرید به رشد خود ادامه می دهد البته فشار عرضه ها در سهم بالا رفته و به نظر می رسد قیمت های 320 تومان مانعی بر سر راه رشد قیمتی سهم باشد بانک ملتی که افزایش سرمایه خوبی هم از محل تسعیر ارز دارد

در بانک اقتصاد نوین سهم تلاش دارد تا مقاومت 320 تومانی را بشکند اگر این مقاومت در هم شکسته شود سهم تا سطوح قیمتی 360 تومان رشد خواهد کرد سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و با دید میان مدت صعود خوبی دارد دارایی ارزی یورویی بانک و شایعات سود 60 تومانی عملیاتی از پتانسیل های سهم محسوب می شوند

بانک پارسیان دومین تراز ارزی مثبت را در اختیار خود دارد این سهم بانکی می تواند در صورت شکست قیمت های 200 تومان رشد قیمتی خوبی را تا سطوح 220 تومان تجربه نماید سهمی که وضعیت بنیادی خوبی ندارد اما دارایی ارزی و مالکیت خوبی در اپال دارد و از این دو طریق با اقبال همراه می باشد

در این گروه  وبصادر ر هم  زیر  نظر داشته  باشید در وتجارت هم  شناسایی سود خوبی صورت گرفته و بد نیست در کنار این موارد سامان هم جالب است و با دید میان مدت  شرایط خوبی را دارد  به نظر در سامان  گزارش خوبی را شاهد  باشیم  چرا  که شناسایی سود خوبی خواهد داشت

وگردش را هم  با دید نوسان و سهم خاص زیر نظر داشته  باشید  .

خودرویی ها و نشانه های مثبت

خبرهایی در خصوص پیگیری رییس سازمان بورس مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا سبب ایجاد جو مثبت خوبی در این گروه شد

در این گروه زامیاد به قیمت های بالای 700 تومان رسید سهم بتواند از مقاومت 720 تومانی عبور نماید تا قیمت های 800 الی 820 تومان جای صعود خواهد داشت فروش های خوبی در گزارشات ماهانه زامیاد سبب شده تا انتظارات از سهم بالا برود

در خاور سهم همچنان با صف خرید سنگین بدون عرضه به پیشتازی خود ادامه می دهد سهمی که به نظر می رسد قیمت های 120 تا 125 تومانی را هدف قرار داده و در صورت شکسته شدن این سطوح تا قیمت های 140 الی 150 تومان رشد داشته باشد خاور تحولات بنیادی داشته که این تحولات سبب توجه خاص بازار به این سهم شده است

ایران خودرو هم به قیمت های بالای 190 تومان رسید نقطه مهم برای سهم عبور از قیمت های 200 تومان می باشد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با افزایش نرخ اخیر در موقعیت خوبی برای نیمه دوم سال قرار خواهد گرفت شنیده می شود حتی شرکت احتمال دارد به سود غیر عملیاتی نیز برسد

در بین گزینه ها  خبهمن  را هم  باید  زیر نظر گرفت  خبهمن  با دید میان مدت به دید  یک سهم  بنیادی شرایط خوبی را دارد و میتواند مورد توجه  باشد

 

سیمانی ها در حال جبران

در سیمانی ها روند بسیار خوبی را شاهد بودیم انگاری سیمانی ها در حال جبران افت قیمتی خود بوده و توانسته اند در روند مثبت خوبی قرار بگیرند

در سیمان داراب که در کف قیمتی بارها توصیه به خرید این سهم شده بود شکل گیری صف خرید را شاهد بودیم سیمان داراب هدف قیمتی 1800 تومانی داشته و حمایت حقوقی ها به خصوص سایه گستر سرمایه در این سهم و وضعیت سود سازی و پرتفوی قوی سیمانی سبب توجهات بازار به این سهم شده است

سفارس هم ظاهرا پس از مدت ها و افت قیمتی شدید گارد صعودی به خود گرفته است سهمی که هدف قیمتی 1800 الی 2000 تومانی داشته و شنیده می شود امسال سود 300 تومان به بالا خواهد داشت برخی منابع حتی احتمال رسیدن به سود 350 تومانی در سهم را بعید نمیدانند

سیمان شرق که اصلاح زیادی داشته و به کف قیمتی رسیده بود با نوسانات مثبت همراه شد سهم هدف قیمتی 720 تومانی دارد سهمی که امسال 150 تومان سود و هم سود عملیاتی و هم سود شرکت های زیر مجموعه به خصوص دو شرکت سیمان سفید و ذغال سنگ شرکت می تواند تحولات بنیادی خوبی را برای سهم در میان مدت رقم بزند

 

سرمایه گذاری ها و شاخص سر سبز

در سرمایه گذاری ها جو عمومی مثبت بازار در کنار روند صعودی شاخص سبب شد تا سرمایه گذاری ها نیز عمدتا با معاملات مثبت همراه شوند

در ومعادن سهم از کف قیمتی 900 تومانی فاصله گرفته است این سهم نشان می دهد قیمت های فوق حمایت قوی برای سهم تشکیل داده و افت بیشتر از سطوح فوق بعید به نظر می رسد این سهم تا قیمت های 1000 تومان فعلا جای نوسان مثبت را دارد اما اهداف میان مدتی سهم بالاتر ارزیابی می شود

وغدیر باز هم به قیمت های 1400 تومان واکنش نشان داده و مثبت شد سهمی که با عرضه سغدیر در انتظار تداوم روند بازار مثبت برای عرضه سهام 3 شرکت دیگر زیر مجموعه خود می باشد هلدینگ معدنی غدیر گزینه دوم در لیست عرضه غدیر است سهمی که فعلا در کوتاه مدت در رنج قیمتی 1400 الی 1600 تومان در نوسان خواهد بود

وبانک برگشت خوبی از قیمت های 800 تومان زد سهمی که همواره در این سطوح حمایت های قوی می شود سود سازی بالا و ارزش ان ای وی خوبی که این سهم بانکی دارد سبب شده تا سهم مورد توجه بازار قرار بگیرد وبانک رشد قیمتی خوبی تا سطوح 860 الی 900 تومان را تجربه خواهد کرد

غذایی های بی رقیب

در غذایی ها شاهد روند مثبت خوبی بودیم سهامی که اوضاع و احوال بسیار خوبی داشته و امید به حذذف دلار 4200 توملنی برای سال اینده و تحولات بنیادی خوبی می باشند

در نماد مارگارین سهم با صف خرید سنگینی به رشد خود ادامه می دهد حذف دلار 4200 تومانی در سال اینده در این گروه بالا بوده و به نظر می رسد مارگارین از نظر سود سازی با تحولات خوبی همراه شود روند میان مدت سهم همچنان صعودی و رو به جلو ارزیابی می شود

در پاکدیس سهم به سمت قیمت های 1200 تومانی در حرکت است اردرهای حمایتی سنگینی در سهم شکل و شایعات سود 200 تومانی مططرح می باشد به زودی طرح های توسعه ای سهم نیز افتتاح که سود سال اینده شرکت را به شدت تحت تاثیر خود قرار خواهد داد

سیمرغ صف خرید سنگینی بست این سهم نیز در استانه حذف دلار 4200 تومانی و تحولات بنیادی خوبی قرار دارد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و فعلا قیمت های 2600 تومانی را دارد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت همچنان جای رشد قیمتی به خصوص در سال 1401 را دارد

سپیدر را هم  زیر نظر داشته  باشید میتواند  شرایط خوبی را در پیش بگیرد روی برخی سهم ها نظیر سپید  سیمرغ  زکوثر احتمالا  یک  بازی خوب را  شاهد  باشیم  .

چهارگوشه بازار

شیران به قیمت های بالای 2000 تومانی برگشت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با سود 400 تومانی ارزش ذاتی 2400 تومان دارد سهم ارام ارام به سمت هدف بعدی یعنی قیمت های 2200 و در نهایت 2400 تومان در صورت مثبت ماندن شرایط بازار پیشروی خواهد کرد

کالسیمین هم خوب در قیمت های بالای 1600 تومان تثبیت شد اگر گزارش فروش ماهانه شرکت مثبت و شرکت توانسته باشد فروش خوبی را زده باشد می توان به صعود سهم خوشبین بود سهمی که فروشهای ماهانه تعیین کننده میزان سود سازی سهم بوده و تا اینجا عملکرد خوبی را از کالسیمین شاهد بوده ایم

بیمه اسیا شایعات سود 40 تومانی دارد علاوه بر این سهم تراز ارزی مثبت سنگینی داشته و که سال گذشته بیش از 800 میلیارد تومان سود را برای شرکت به همراه داشته است سهم در کف قیمتی تکنیکالی و بنیادی خود قرار داشته و کم کم باید استارت سهم برای رشد تا سسطوح 180 الی 200 تومان زده شود

کوثر هم امروز باز شد و خوب بود شناسایی سود خوبی داشته در البرز هم  شنیده هایی از رشد سود منطقی و مناسب به گوش میرسد

به نظر گروه  سنگ آهن  را باید  کمی بیشتر زیر نظر گرفت تلفیق 6 ماهه کگل هم رسید و نشان میدهد به راحتی رسیدن به سود 3000 ریالی برای امسال سهم عجیب نیست و از دید ما هدف قیمتی میتواند 2700و 2800 تومان هم باشد . در این گروه وسپه و ومعادن و همچنین کچاد شرایط خوبی را خواهند داشت و اگر اهل ریسک نیستید کگل و کچاد و اگر کمی ریسک پذیر هستید کگهر و معادن شرایط خاص تری دارند .

در پالایشی ها  کمی قیمت نفت  کم  شده ولی هنوز ازار دهنده نیست و میتواند جالب باشد  . در مورد این گروه بازار بتواند گزارش های خوبی را  ببیند دوباره  روند خوبی را اغاز میکند امیدواریم گزارش ها نیز به موقع و خوب برسد  . رشد دلار نیما در گزارش دوره های بعد این گروه بسیار موثر است .

فملی امروز صف خرید بود سهم  شنیده می شود 9 ماهه عالی و خاصی را  راهی بازار میکند چون فروش خوبی را داشته است  در این گروه  فاسمین و کیمیا هم  جالب هستند و البته  فایرا هم  شرایط بدی را ندارد

ونیکی را در بین  سهم خها امروز خوب خریدند  به نظر تقسیم  سود مناسب غدیر و پارسان  اثرات  بسزایی در سود ونیکی دارد و بازار هنوز این  سهم را  باور نکرده است

در بین دارویی ها دتوزیع چند وقت پیش خوب اغاز کرده  بود ولی خوب پیش نرفت سهم جای بدی نیست در دتوزیع در مهرو ابان اندکی از شهریور کمتر بود
سهم خرداد 6236 میلیارد ریال بوده است در تیر با رشد به 7612 میلیارد ریال رسیده و مرداد هم با پرش درامد 11547 میلیارد ریال بود شهریور به 9584 میلیارد ریال رسیده است و مهر 8047 میلیارد ریال شده است و ابان 7679 میلیارد ریال
8 ماهه 61862 میلیارد ریال فروش داشته است کل سال 99 شرکت 51500 میلیارد ریال است

امروز گروه کاشی خوب مثبت بود  به نظر در این گروه  کساوه و کپارس و کحافظ میتوانند جالب باشند

و سر اخر سراغ  اخابر برویم … عجب معاملاتی داشت اخابر سهم اصلاح  سنگینی کرده و حتی بدون خبربنیادی هم  شرایط خوبی را گرفته است و مثبت است  به نظر جز گزینه های جالب بازار شده است

شب یلدای همگی مبارک
امیدواریم عمرشما مثل این شب طولانی و پر برکت و شاد باشد
پرتفوی ها هم هیچ وقت قرمز نباشد …

 

 

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم