جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار امروز دوشنبه 8آذر 1400

گزارش بازار امروز دوشنبه 8آذر 1400

نوید خاندوزی
نوامبر 29, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازار امروز دوشنبه 8آذر 1400 

خواستن و نتوانستن ! 

بازار امروز میخواست ولی نمی توانست میخواست مثبت  باشد و حرکت کند ولی توانش را نداشت و در مجموع شد انچه دیدید و هر چه زد  به در بسته خورد و دوباره  کمی عرضه ها  زیاد شد . حتی با این  نرخ  دلار و جهانی ها و شرایط خاص، بازهم بازار امروز خیلی نتوانست مثبت  باشد و کم اورد البته  هنوز حجم و پول هم  با  بازار اشتی نکرده و سراغ  ما را نمی گیرد …

از این میسوزیم که در فضای خوب و خاص بازار و در عین این که همه چیز خوب پیش می رود این طور منفی و بی رمق هستیم… درست حس و حالمان شبیه ان بخش از شعر شهریار شده که پیرمو  گاهی دلم یاد جوانی میکند !! اما چه حیف که  فقط یاد جوانی میکند …

گزارش های ماهانه به پایان رسید و تمام شد اتفاقا گزارش‌های بسیار خوبی را از شرکت‌ها داشتیم اما چرا واکنش بازار این چنین است؟ دیروز گفتیم ماجرای همان هفت خوان وجمع شدن فنر است ولی قبل از هر چیز باید این را اذعان کنیم که اگر این گزارش ها برای ماه های پیش رو و سال بعد تکرار شود باید لخت شد و در بازار سرمایه شیرجه زد…
این جمله را به خاطر داشته باشید
اما فعالان بازا فعلا بیرون این استخر به تماشا نشسته و فقط عمق و دمای آب را میسنجند و حاضر به شیرجه زدن نیستند دلیل آن هم تقریباً باز و روشن است بازار این فضا را پایدار نمی بیند و برای خود مفروضاتی را ترسیم کرده که باعث تردید در این فروش ها شده است مثلاً او معتقد است با قطعی گاز فروش هاکم میشود یا افت بازارهای جهانی را داریم یا این که دولت دست در جیب شرکت‌ها کرده و بخشی از فروش و سود را در جیب خود می گذرد در واقع با این گذشته اخیر طرز تفکر اشتباه و بی راهی هم نیست اما باید این را پذیرفت که اگر فضای فعلی صورت های سود و زیان و گزارش های ماهانه به همین شکل ادامه پیدا کند قیمت های فعلی دیر یا زود خاطره شده و بازار حسرت آن را خواهد برد (امیدواریم ان چه میگوییم  رویا نباشد )

و اما حاشیه های این روزهای بازار… روزهای قبل عرض کردیم آذر پرخبری خواهیم داشت و حالا به ایستگاه وین و مذاکرات رسیده ایم که به زودی اخبار آن به بیرون درز می‌کند و سپس رسمی می‌شود ولی در کل جو فعلی مذاکرات خیلی چشم انداز روشنی را نشان نمی‌دهد. به نظر میرسد بازار سرمایه خیلی از جانب مذاکرات تهدید نمی‌شود و حتی معتقدیم برخلاف بسیاری از نظرات مذاکرات مثبت به شدت به سود بازار تمام می‌شود. اما به هر حال خیلی نباید انگار به مذاکرات دل بست و تحولات بازار را به آن گره زد چرا که رفت و آمد های زیادی در پیش است .

این طرز فکر در بازار ارز هم وجود دارد و رنج های اخیر در این بازار از همین بابت است . بازار هنوز این تحولات ارزی را در هیچ کجای خود لحاظ نکرده  و همه  را کتفش زده ! که البته برای آن ۲ دلیل واضح دارد اول این است که نرخ نیما فقط اختلاف خود را با ارز آزاد زیاد کرده و تغییری نکرده و دلیل دوم شرایط بازار ارز را پایدار نمی‌بیند… درست  یا  غلطش را زمان نشان میدهد درست همانطور که امروز  نمی‌دانیم آن طرز فکر دلار ۱۵ و ۱۸ امروز کجاست ولی تجربه سال های اخیر نشان داده است که بازار هم با کمی تاخیر  پشت سر ارز حرکت خواهد کرد

به هر حال  همین حالا که این متن  را میخوانید احتمالا مذاکرات آغاز شده و حالا بازار هم کمی صبر می کند تا نتایج آن را ببیند. البته همه بورسی ها  به لطف چندین و چند روز مذاکره سیاستمدار شده اند . بازار این روز ها را زیاد دیده و با این فضا غریبه نیست به نظر حتی بازار کم‌کم به این جمع بندی و نتیجه رسیده است که از دل مذاکرات اگر توافق بیرون بیاید برای بازار اتفاق بهتری است دولت بی پول این بلا را سر بازار آورده دولتی که شاهرگ حیاتی اش جریان پول و نفت است و این نفت با تحریم ها با چالش فروش مواجه شده و اینطور دولت را شبیه معتادی که اعتیاد به پول دارد و به نوعی به سمت زدن جیب شرکت ها سوق داده است .به واقع از دل مذاکرات اگر توافق بیرون نیاید تقریباً ادامه همین شرایط فعلی است با این تفاوت که کمی جریان نرخ ارز ممکن است به سمت بالا هدایت شود و اگر توافق بیرون بزند احساس می کنیم شاید در کوتاه مدت کمی چالش نرخ ارز را داشته باشیم اما بی شک میان مدت و بلند مدت بازار از یک توافق همه جانبه سود بسیار بالایی را خواهد بود

برخی می گویند چرا این حرف را می‌زنید دلیلش چیست ؟!  فقط یک قلمش کاهش فشار فروش اوراق و کاهش نرخ سود بین بانکی و نرخ سود رایج در بازار است و حتی چشم انداز تورم نیز اگر کاهش یابد کمک بزرگی به خانوارها و سپس جریان سرمایه‌گذاری خواهد داشت و بازهم معتقدیم مزیتهای رفع تحریم‌ها بسیار بیشتر و بالاتر از شرایط فعلی اما پیش‌بینی خود ما این است که برای توافق چالش‌های زیادی داریم و گذر زمان به خوبی آن را نشان می دهد که به سرعت بعید است چنین رویدادی حادث شود

ولی چه کنیم که مذاکرات بهانه جدید بازار است که نخریدن و کار نکردن در بازار را گردن او بیاندازد . حتی قطعی گاز ی که معتقدیم ریسک بزرگی است ممکن است با سواپ جدید فشارش کمتر شود ولی در مجموع بهانه های نخریدن و کار نکردن و املای نانوشته داشتن طرفداران بیشتری دارد

حرف آخر را بزنیم و برویم … معتقدیم ابهامات بازار بعد از مذاکرات و سپس ارائه بودجه دولت در هفته بعد و بررسی آن در مجلس کمتر شده و بعد از آن یک شوک بزرگ برای کمک به بازار نیاز است فکر می‌کنیم این شوک دقیقا جایی است که بازار مدت ها منتظر تغییر آن است وان سامانه نیما است که احتمالا شاهد تغییرات جدی در این حوزه خواهیم بود . بسیاری دنبال نقطه زنی در بازار می‌گردند شاید امن ترین خاص ترین نقطه برگشت بازار همین رسیدن از نیما به نیمایی خوش تیپ تر و بهتر خواهد بود …

بگذریم  بازار امروز سعی داشت کمی بهتر باشد و حرکت کند ولی هر چه زد  به در بسته خورد و در عین  کم حجم بودن و بی رمق بودن  میل به صعود در او دیده میشد اما توانش را نداشت به واقع انگار خریداران و فروشندگان هر دو ازاین شرایط خسته شده اند …

 

تلاش بانک ها برای تعادل

در بانک ها شاهد روند منفی بودیم و برخی نمادهای گروه تلاش داشتند تا با روند متعادلی همراه شوند

در پست بانک سهم تلاش داشت و تا صف خرید هم پی رفت نکته مهم سهم بسته شدن کف قیمتی 2000 تومانی است هم تعدیل مثبت خوب و هم تراز عملیاتی مثبت در ابان ماه در کنار سود سازی بالا اجازه اصلاح به سهم را نمی دهد در مقابل سهم تمایل به رشد قیمتی خوبی از خود نشان می دهد. تراز  وپست در ابان مثبت است 2497 میلیارد ریال سود تسهیلات اعطایی و 1324 میلیارد ریال سود پرداختی به سپرده دارد در مجموع 8ماهه تراز 8906 میلیاردریال مثبت است. بحث افزایش سرمایه ا تجدید را هم دارد  .

در بانک تجارت تلاش های خوبی برای برگشت روند را شاهد بودیم بانک تجارتی که اوضاع و احوال خوبی داشته و از دید بنیادی در موقعیت خوبی قرار دارد امسال پرتفوی بورسی و غیر بورسی این بانک سود خوبی را برای این سهم به همراه خواهند اورد سهم نشان می دهد جا برای افت بیشتری نداشته و در مقابل در صورت  مثبت شدن شرایط بازار تا سطوح 200 تومان صعود خواهد داشت

بانک گردشگری هم امروز بازگشایی شد سهمی که به نظر می رسد تا قیمت های 1450 و 1600 تومان صعود نماید فروش دارایی و یکی از شرکت های زیر مجموعه سهمی بالای 200 تومان سود به همراه داشته است شنیده می شود بانک در حال فروش گسترده دارایی های خود بوده که سود های سنگینی برای سهم البته با ماهیت غیر عملیاتی به همراه خواهد داشت

میخواهیم از وبملت  بنویسیم ولی واقعا  خجالت میکشیم نمیدانیم مدیران  بانک هم همین حس را داشته  یا به … گرفته اند …

پتروشیمی های خاص

گروه پتروشیمی دیروز و امروز در کدال واقعا عالی بود ولی روی تابلو خریداران قوی نیستند

در پتروشیمی ها سهامی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و یا با پتانسیل های بنیادی مانند افزایش سرمایه و تعدیل مثبت سنگین همراه می باشند با رشد قیمتی و نوسان مثبت همراه بودند

در جم پیلن گزارش عالی فروش ابان ماه و رشد فروش از یک سو و شایعات سود 2200 تومانی از سوی دیگر سبب شده تا سهم در تلاش برای شکست قیمت های 12500 تومان و رشد تا سطوح قیمتی 14000 تومان باشد سهمی که اوضاع و احوال بنیادی خوبی داشته و از این بابت حمایت بسیار خوبی می شود

شیران به کف قیمتی 2000 تومانی می رسد بارها شاهد واکنش مثبت این سهم به این سطوح حمایتی و برگشت روند حمایتی بودیم سهمی که تا قیمت های 2200 الی 2400 تومان جای برگشت دارد به خصوص این که سهم با وضعیت بنیادی خوب خود رشد قیمتی میان مدتی هم در پیش خواهد داشت

در بین اوره ای ها کار شرکت ها شده بعد از هر گزارش یک شفاف سازی بدهند که بله ماه بعد درست می شود . شپدیس همین طور شده ولی به نظر اولین افزایش جدی نرخ را در شیراز می بینیم و انصافا گزارش خوبی داشته است شیراز در مهر و ابان بدنبود
ابان به فروش 11005 میلیارد ریالی رسیده و نرخ ۱۴۰,۱۳۹,۸۶۵ ریال شده و اولین پتروشیمی است که نرخ را درست و بعد از رالی اوره درست زده است
در مهر 10358 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ ۸۹,۳۳۰,۵۳۱ ریال شده بود
در شهریور 11978 میلیارد ریال فروش داشت و 105 هزار تن با نرخ ۷۷,۹۸۰,۳۹۹ ریال صادر کرده است
مرداد 13564 میلیارد ریال فروش داشت و 126 هزار تن با نرخ ۸۴,۰۶۳,۲۷۹ ریال صادر کرده است جمع فروش 74623 میلیارد ریال است و مدت مشابه 41253 میلیارد ریال منفی های شیراز هم همچنان میتواند جالب توجه باشد

شاراک هم گزارش خوبی داشته این سهم را نیز زیر نظر بگیرید مهر کمی افت کرد و 15856 میلیارد ریال فروش داشت و حالا ابان به 19958 میلیارد ریال رسیده است 8 ماهه 131047 میلیارد ریال بود مدت مشابه سال قبل 57429 میلیارد ریال بود

پارس که حالا افزایش سرمایه و درصد ان را بالا برده است همچنان در انتظار صدور مجوز است اگر مجوز این افزایش سرمایه سنگین صادر شود سهم قادر به شکست مقاومت پیش روی 20 هزار تومانی خود و رشد تا سطوح 22 الی 24 هزار تومانی می باشد این رشد از لحاظ تکنیکالی نیز تایید می شودپارس آبان خوبی داشت در مهر به 31624 میلیارد ریال رسیده و ابان 35658 میلیارد ریال بوده است
نرخ استایرن نیز مرداد ۲۴۱,۶۰۵,۳۱۸ ریال شهریور ۲۴۳,۲۰۷,۶۲۶ ریال در مهر به ۲۶۲,۹۹۲,۳۷۰ ریال رسیده و ابان به ۲۸۱,۸۹۵,۲۵۳ ریال رسیده
8 ماهه به 278301 میلیارد ریال رسیده است و مدت مشابه قبل 140758 میلیارد ریال بود واقعا با این گزارش و این شرایط سهم امسال 2500 تومان سود را با سود اوری خوب اریا می سازد .

خودرو قطعه و فرمان صعود

در نمادهای خودرویی و قطعه سازی شاهد صدور فرمان رشد سهام این گروه بودیم سهامی که وضعیت و جو روانی خوبی داشته و صعود مناسبی را در حال تجربه می باشند

خودرویی ها شرایط عجیبی را دارند گویا چهارشنبه افزایش نرخ این گروه قطعی شده و شایعه پلکانی شدن افزایش نرخ طی مراحل بعدی نیز شنیده می‌شود در این گروه واقعا زامياد جالب بوده و با این وضعیت خاص خودرو خگستر هم بد نیست زامیادبه مقاومت 820 تومانی نزدیک شده است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد میان مدتی خوبی دارد این سهم در صورت شکستن این سطوح تا قیمت های 900 تومان صعود می کند سهمی که فروش بسیار خوب و سنگینی در آبان ماه داشته و همین امر سبب شده تا سهم در موقعیت خوبی برای برگشت روند قرار بگیرد

در نماد ختوقا شاهد صف خرید ادامه دار بودیم این سهم با رشد قیمتی سطوح 280 تومان را در پیش رو دارد و شکست این قیمت ها سهم را تا سطوح 300 الی 320 تومان بالا خواهد برد ختوقا رشد قیمتی میان مدتی خوبی داشته و سهم با دید میان مدت رشد خوبی به واسطه تحولات درونی به خصوص شرکت های خارج بورسیش دارد

خمهر به  رشد خود ادامه داده و به سمت سطوح قیمتی 220 تومان حرکت می کند فردا روز مهمی برای سهم است مقاومت پیش روی 200 تومانی شکسته شود خمهر رشد قیمتی خوبی را تجربه خواهد کرد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و صعود خوبی در انتظار سهم است

و حرف اخر از خود خودرو  این که نیست و جایش خالی است ولی گزارشش هست   … در مورد گزارش های این گروه انصافا خودرو گزارش خوبی زد خودرو در آبان 70284 میلیارد ریال فروش داشته است
مهر خوب بود و ۵۴۳۲۰ میلیارد ریال فروش داشت شهریور 43338 میلیارد ریال فروش داشت مرداد به عدد 45116 میلیارد ریال رسیده جمعا 8 ماهه 387938میلیارد ریال شده و مشابه قبل این عدد 206387 میلیارد ریال است . به نظر با دید میان مدت هر دو شرایط خوبی دارند ولی فکر میکنیم با این گزارش ها خودرو بهتر باشد

 

کولاک دارویی ها

در دارویی ها شاهد روند صعودی و نوسانات مثبت بودیم گزارشات ماهانه مثبت بوده و افزایش نرخ های خوبی هم در این گروه دریافت شده و جو و زمینه برای رشد قیمتی سهم فراهم است

در گروه دارو طی دو هفته آتی خبر حذف دلار ۴۲۰۰ از بودجه سال بعد شنیده می‌شود و می‌تواند محرک گروه شود در این گروه دلر جالب بود دلر ابان شبیه ماه قبل بود و 2221 میلیارد ریال فروش داشت . در تیر این عدد 2240 میلیارد ریال و مرداد 3403 میلیارد ریال رسید و رشد چشم گیری داشتشهریور کمی افت کردو 2810 میلیارد ریال شد و مهر 2250 میلیارد ریال بودمجموع به 16121 میلیارد ریال رسیده مدت مشابه 7066 میلبارد ریال بوده است

دارویی جابر گارد صعودی خوبی گرفته و بالای خوبی زد این سهم هدف قیمتی 1450 و 1600 تومانی دارد شنیدهع می شود به زودی عرضه اولیه دارویی دانا رقم زده خواهد شد و احتمالا تا پایان سال راموفارمین دیگر شرکت زیر مجموعه دارویی جابر هم عرضه می شود این سهم اوضاع خوبی داشته و فروش های ماهانه سهم نیز رشد بالایی داشته و می توان انتظار سود خوبی از سهم داشت

دسانکو به سمت شکسته شدن مقاومت 1450 تومانی در حرکت است این سهم تا قیمت های 1600 تومان جای صعود دارد سهمی که وضعیت بنیادی زیاد جالبی نداشته اما پول قوی در پشت سر معاملات سهم قرار دارد سهمی که رشد قیمتی خوبی در پیش رو دارد به شرطی که مقاومت سهم شکسته شود

دلقما با صف خرید همراه شد سهم از کف قیمتی نموداری خود برگشت قوی زد سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و افزایش سرمایه سنگین از تجدید ارزیابی می تواند سهم را با برگشت روند همراه سازد این سهم هدف قیمتی 2600 تومانی داشته و سهامدارانش در انتظار افزایش سرمایه هستند

سرمایه گذاری ها در کف

سرمایه گذاری ها قدرت زیادی برای رشد قیمتی نداشتند به نظر می رسد سرمایه گذاریها نیاز به بازاری سراسر مثبت برای شاخص سواری دارند

شستا با روند منفی به قیمت های 1100 تومانی رسید سهمی که از یک طرف حمایت خوبی در این سطوح داشته و از سوی دیگر قیمت تئوریک بسیار خوبی پس از افزایش سرمایه دارد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و شرکت در افزایش سرمایه می تواند سود خوبی به همراه داشته باشد

ومعادن به قیمت های 960 تومانی رسیده و حمایت خوبی می شود وضعیت شرکت مساعد بوده و وضعیت خوبی دارد تنها خبر قطعی احتمالی 3 ماهه گاز چادرملو سبب شده تا سهم حمایت 980 تومانی را از دست بدهد سهمی که با دید میان مدت همچنان ارزنده است

غدیر خیال اصلاح ندارد یکی از شرکت های زیر مجموعه نیز در بورس درج نماد شد و به نظر می رسد غدیر به دنبال شرایط مساعد برای عرضه چند شرکت زیر مجموعه می باشد غدیری که کف قیمتی خود را در قیمت های 1400 تومان بسته و فعلا در این سطوح تا قیمت های 1600 تومان در نوسان است

وصنعت را هم باید زیر نظر گرفت هرچند به مجمع رفت و روی وتوصا موثر خواهد بود شنیده می‌شود تقسیم سود بالایی را دارد

چهارگوشه بازار

شدوص پس از افزایش سرمایه با قیمت های خوبی بازگشایی و صف خوبی شد خبرهای مثبتی در مجمع منتشر شده که سبب رشد قیمتی خوبی در سهم شده است شدوصی که تا قیمتی 1400 تومان فعلا جای رشد داشته و به نظر می رسد با گزارش عالی که از ابان ماه دارد صعود خوبی را تجربه نماید

شیشه همدان هم به زودی طرح توسعه خود را افتتاح خواهد کرد این روزها سهم خریداران قوی و خوبی را پیدا کرده و به نظر می رسد نوسان سهم ادامه دار باشد سهمی که قیمت های 1000 و سپس سطوح قیمتی 1100 الی 1200 تومان را در بازه میان مدتتر داشته باشد گزارش اخیر سهم نیز مثبت و نوید بخش سود سازی بالایی را می دهد

شبندر حمایت خوبی در قیمت های 600 تومانی می شود این سهم به نظر نمی رسد افت بیشتری را تجربه نماید اگر بازارهای جهانی نفت بتواند مثبت شود سهم بار دیگر با جو مثبت بازار توانایی برگشت به سمت قیمتهای 680 تومانی و یک نوسان 10 درصدی را دارا می باشد

رمپنا امروز فضای بدی را نداشت سهم به زودی گزارش های تکمیلی و تلفیقی را راهی بازار می‌کند که می‌تواند بسیار موثر باشد . سهم در گزارش ماهانه  در شهریور 2029 میلیارد ریال فروش داشته است ولی مهر با یک پرش بزرگ 31346میلیارد ریال درامد دشت و و ابان به 7043 میلیارد ریال رسید
7 ماهه 56461 میلیارد ریال فروش و درامد داشته است . 127634 کل سال قبل درامد داشته است .
رنیک را هم زیر نظر داشته باشید او هم قابلیت های بدی را ندارد
های وب یک گزارش بالای ۲۰۰ میلیارد تومان زد ولی بازهم بازار به او بی اعتماد است قیمت انصافا در نقاط خوبی است سهمی که بالای ۲۰۰ سود دارد
امروز مرقام هم بد نبود و گزارش های جالی داشت  مرقام در ابان 79 میلیارد ریال فروش داشت ، مهر با فروش 71 میلیارد ریالی به عدد 150 میلیارد ریال رسیده است .
در بین ساختمانی ها کم کم ثاخت خودنمایی می‌کند افت خوبی داشته و به نظر در کنار ثبهساز که گزارش خوبی زده و همچنین ثامید جز خوب های بازار است

در بین دامی ها سپید را زیر نظر بگیرید گزارش خوبی داشت ولی برخی معتقدند سیمرغ می‌تواند جذاب تر باشد . سیمرغ 3 ماهه اخیرخوبی داشته
در ابان 1706 و مهر 1618 و شهریور 1736 میلیارد ریال بود در مرداد 1385 و تیر 1114 میلیارد ریال فروش داشته است کل 11ماهه به 12949 میلیارد ریال رسیده و عدد خوبی است سهم در مدت مشابه 11241 میلیارد ریال فروش داشتاین روزها تکمبا مثبت است سهم گزارش جالبی را داشت تکمبا در ابان متفاوت ظاهر شد و 384 میلیارد ریال فروش داشت
مهر 187 و شهریور 270 میلیارد ریال ، مرداد 236 میلیارد ریال و در مجموع به 2260 میلیارد ریال رسیده است مدت مشابه 1355 میلیارد ریال بوده است

در گروه فولاد کاوه گزارش جالبی را داشت و اثرات آن را در بازار می‌بینیم در مهر عالی بود 21167 میلیارد ریال فروش داشت بیش از 100 هزار تن با نرخ ۱۴۸,۱۷۵,۳۹۰ ریال صادر کرده است. در ابان این عدد به 17837 میلیارد ریال رسیده و یک ماه خوب دیگر را داشت نرخ صادرات هم ۱۴۸,۶۸۳,۴۸۴ ریال استجمعا 8ماهه 115825 میلیارد ریال بوده است .مدت مشابه قبل 70008 میلیارد ریال بوده است

در بازار این گروه اگر قطعی گاز را نداشته باشد اتفاقات خوبی دارد شاید بحث سواپ اخیر گازی با ترکمنستان کمی کار را بهتر کند ولی در هر صورت همچنان فولاد و ذوب فخوز فولاژ و به خصوص هرمز گزینه های خوب این گروه هستند . ذوب انصافا نموداری و بنیادی خوب بوده و شرایط خوبی دارد .
فباهنر هم مورد توجه است سهم را زیر نظر داشته باشید . در این  سهم  مهر با افت 4168 میلیارد ریال شده است و ابان به 5616 میلیارد ریال شده ست
مجموع فروش به 33477 میلیارد ریال رسیده است مدت مشابه 18407 میلیارد ریال بوده است
فسپا هم گزارش خوبی را داد و ۹ماهه خوبی می‌دهد

پسهند چند روزی مورد توجه بازار است و گزارش خوبی دارد سهم 3 ماهه اخیر جالب بوده  پسهند در تیر 224 میلیارد ریال شد و مرداد 216 میلیار ریال و شهریور با رشد 322 میلیارد ریال شده است و مهر 307 میلیارد ریال شده است و ابان 268 میلیارد ریال
8ماهه 2040 میلیارد ریال است . مدت مشابه قبل 1264 میلیارد بوده است نفت کمی بهتر شد انتظار از پالایشی ها بالاگرفت. به نظر شاوان و شبریز همچنان میتوانند  جالب باشند و البته  بازار شبندر را خوب میخرد  .
در این گروه شسپا را بیشتر زیر نظر داشته باشید. شهریور 15484 میلیارد ریال بوده است و مهر به 11674 میلیارد ریال رسید در ابان هم 10875 میلیارد ریال فروش داشتنرخ شهریور ۲۲۱,۳۵۲,۲۹۵ ریال و مهر هم ۲۲۶,۷۹۴,۶۴۴ ریال بود و ابان ۲۱۶,۹۳۰,۸۴۴ ریال
8 ماهه به 87897 میلیارد ریال رسیده است . که مدت مشابه این عدد 38504 میلیارد ریال بود

اما سرآخر سراغ معدني های خاص تر برویم… کزغال هم به مثبت ها رسیده دلیل این موضوع گزارش خوب این شرکت هاست انصافا گل و چادر و کگهر هم عالی بودند ولی کزغال  شارپ  تر است  . کزغال در مهر 292 میلیارد ریال فروش داشت و ابان با رشدی خوب 1307 میلیارد ریال شد
جمع فروش به 8819 میلیارد ریال رسیده … هنوز در اورهال است و شنیده می شود در دی به تولید واقعی میرسد . البته در ابان 40 هزار تن تولید داشته است و این عدد خوبی است

گزارش 3 گانه این گروه رسید . کگل کچاد و کگهر … کچاد خوب بود ولی مثل ماه قبل نبود ولی در کل خوب بوده است مهر و ابان نسبتا خوبی داشت
8 ماهه 291628 میلیارد ریال بوده 8 ماهه سال قبل فروش 126296 میلیارد ریال بود.در این بین کگهر هم گزارش خوبی را در بازار داشت کگهر در ابان 30844 میلیارد ریال فروش داشته است. مهر فروش خوبی داشت 26508 میلیارد ریال فروش زد
تا11 ماهه به 196422 میلیارد ریال برسد .در مدت مشابه 87821 میلیارد ریال بود

و هر چه با خود فکر میکنیم و حلو میرویم به نظر کگل در عین کمی ارزش بازار بالا داشتن بهترین گزارش ها را دارد کگل در ابان خوش درخشید
مرداد با افت جدی 21381 میلیارد ریال بود و نرخ ۳۵,۳۹۵,۰۳۳ ریال شهریور به 41576 میلیارد ریال رسید و نرخ ۴۱,۲۲۳,۵۱۳ ریال است
در مهر فروش ۴۰۰۴۱ میلیارد ریال بوده و نرخ گندله ۴۱,۷۱۵,۷۵۱ریال است. در ابان هم فروش 46258 میلیارد ریال بوده است و نرخ با رشد ۴۱,۶۹۶,۸۷۴ ریال است. 8 ماهه 325390 میلیارد ریال بود و مدت مشابه این عدد 142741 میلیارد ریال بوده است از دید ما کگل و معادن با این شرایط بهترین ها هستند معادن هم سود شناسایی کرده و زیر 50% ارزش ذاتی است .

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم