جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار امروز دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰

گزارش بازار امروز دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰

نوید خاندوزی
نوامبر 1, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازار امروز دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰

کالایی به نام اعتماد !

اعتماد حلقه گم شده این روزهای بازار ماست . همین امروز مطلبی میخواندیم که 12 میلیون ایرانی وارد رمز ارزها شده اند ! جماعتی که میتوانستند در بازار سرمایه کنار ما  باشندو امروز انجا  به ریش باقی مانده های بازار می خندند ! بازار در به در نیازمند کالایی به نام  اعتماد است همین امروز حقوقی ها و متولیان  بازار جلسه میگذارند و حرف میزنند و قصد کمک دارند ولی انقدر این جلسات و این اتفاقات قبلی بی ثمر بوده که اعتماد را از بین  برده و رفتار برخی نیز ان را تشدید میکند  . اما برداشت برخی از بازار امروز یک برگشت موقت و یک مسکن کوتاه مدت و برداشت  برخی دیگر پایان روند اصلاح  بازار بود  . شاید چارتیست ها معتقد  باشند که دیر یا  زود باید نشانه های برگشت  بروز کند ولی بنیادی های بازار نشانه های قوی تری را میخواهند …

ببنید  بازار علاوه بر حمایت  ریالی و خریداران قوی به اخباری اعتماد بخش نیاز دارد  اخباری که بتواند  فصای بازار را به سمت یک محیط ارام و درست  یا  به قول شاعر یه فصل امن و بی وحشت سوق دهد . بازار نیاز به این داد که  خیالش از نرخ های سود راحت  شود، از سیاست های ارزی ، از بودجه ، از ترس از عوامل هنجار شکن خاص در بودجه ،از مالیت و عوراض گرفته تا  هزار عامل دیگر که او را می ترساند  . به واقع امروز مشکل بازار پول نیست  مشکل عدم اعتماد است که وجود دارد  . همین امروز ببینید  بازار به شدت متزلزل بود و اطمینان  کافی به حرف هایی که زده می شود وجود نداشت . بازار از قیمت  گذاری دستوری میترسد  ،وزیر میگوید این  قصد  را نداریم  بسم الله  یک قدم  به  جلو  بردارید تا  بازار چند گام  پیش بیاید  .

حرف درمانی پاسخ این روزها و این جریانات نیست . البته در جریان هستیم  که پیشنهادات  کاملی برای کمک  به  بازار تهیه شده  و به معاون اول رئیس جمهور ارسال  شده است ولی بازار به حرف نیاز ندارد و عمل میخواهد  … باید در عمل این موارد  را  ببینیم

باید  با عمل و دستور عملیاتی  اعتماد از دست  رفته  را  برگردانیم و فضا  را  به سمت ارام  شدن و بهبود پش ببریم این  وضعیت به هیچ وجه نمیتواند  ادامه دار باشد و بحران  بازار را این  بی خبری ها تشدید میکند …

اما اگر کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم  باید به یک نکته اعتراف کرد .نکه ای  که مدت ها قبل در یکی از گزارش‌های بازار نوشتیم از ریسک های تحریم بیشتر میترسیم تا ریسک  برجام و افت دلار . بازار برای خود اینطور ساخته و بافته که اگر برجام امضا شود دلار سقوط می کند و بازار افت خواهد کرد و همیشه این گذاره را  روبروی خود قرار داده اما امروز به نظر کم کم ابعاد تحریم ها و اثرات آن در بازار روشن می شود دولت بی پول زنگی مست شده که شمشیر به دست گرفته و هر جایی که پول باشد زخمی می‌کند و این درست ریسک بزرگ بازار شده دولت بی پول نفت نمی فروشد و سراغ اوراق می رود و اوراق فشار مضاعفی به بازار آورده ، دولت بی پول برای جیب شرکتها نقشه می کشد تا بخشی از نقدینگی خود را از آن جبران کند و در نهایت همین دولت بی پول به شبه دولتی های خود فشار می آورد که باید خودگردان باشند و آنها نیز اول خریدار نبوده و بعد که پول کم میاید عرضه کننده می شوند بله کم کم روشن می شود که اثرات تحریم در بازار ما اثرات کوچکی نیست و ادامه این وضعیت آثار خوبی برای سهامداران به همراه ندارد به نظر بهترین هدیه برای بازار فعلی ما برجام است که شاید بتواند او را از این مخمصه که گرفتار شده نجات دهد از همین رو معتقدیم بازار نباید از برجام بترسد و با آغوش باز باید از آن استقبال کنند . دلار 27 عدد  23 شود برای بازار فرقی نمی‌کند و همین حالا نیز ۲۳ 24را پرداخت می‌کند پس چه بهتر که حداقل از شیرینی های آن استفاده کند و بدمستی های دولت در اوراق فروشی را کمتر ببیند …

امرو قصد داشتیم در مورد گزارش های ماهانه و اeرات ان در بازار و واکنش قیمت ها صحبت کنیم ولی کمی موضوع  طولانی می شود و به  فردا موکول میکنیم به نظر موضوعات مهم تری هست که میتواند  فضای بازار را تحت تاثیر خود قرار داده و مسیر بازار را تغییر دهد که احتمالا  بیان انها مهم تر از هر عامل دیگری است  ولی به خاطر داشته  باشید نتوانیم  فضای بازار را  با خبرها و اتفاقات  و اخبار خوب و در نهایت جریان پول کنترل کنیم  بازار حتی همین  فردا نیز شرایط پر فروش خود را دوباره  به رخ خواهد کشید ودردسر ساز می شود  …

بگذریم و سراغ  بازار امروز برویم که خوب اغاز کرد و خوب پیش رفت ولی کم حجم  بود  زمزمه ای بین  برخی درگرفته  بود که امروز حقوقی ها برای گل روی وزیرو جلسه امروز خیلی فروشنده نباشند و به نظر همینطور هم  بود برای فردا  باید  هر طور شده  جو  مثبت  باقی بماند و نیاز به این داریم چند روز وضعیت همین نقاط باشد ولی به نظر با توجه به جو معاملات کار دشواری است …

خودرویی ها و خبرهای قوی

در خودرویی ها امروز خبرهای از جنس مثبت را شاهد بودیم تاکید بر تغییر نرخ گذاری خودرویی ها باعث شد تا سهام این گروه خوشبینی را در وضعیت معاملاتی خود شاهد باشند شنیده می شود  طی 2 3 روز اتی خبرهایی ازاین گروه به بازار میرسد که میتواند مورد  توجه  باشد  .

در ایران خودرو صف خرید سنگین را شاهد بودیم سهمی که تا قیمت های 180 تومان رشد خواهد داشت این سهم وضعیت بنیادی خوبی در صورت ازاد سازی و یا تغییر فرمول نرخ گذاری خودرو پیدا خواهد کرد البته  باید دید میتواند بر این ترس غلبه کند  یا خیر …

در نماد زامیاد سهم تا ساتانه صف خرید پیش رفت سهمی که سود چند ریالی 6 ماهه و فروش های خوبی که دارد سبب شده تا انتظارات از سهم بالا برود سهمی که اصلاح عمیقی نیز داشته است این سهم به سمت سطوح 620 الی 650 تومانی روانه می شود

پارس خودرو به قیمت های بالای 100 تومانی برگشت سهمی که تا قیمت های 110 تومان جای نوسان مثبت را دارد این سهم با توجه به روند کاهشی زیاندهیش در 6 ماهه سهامداران خود را برای نیمه دوم سال امیدوار ساخته است

خگستر و خبهمن  را هم  زیر نظر بگیرید هر دو  شرایط خوبی را دارند به نظر با دید  نوسان  شرایط این دو سهم میتواند  بیشتر باشد .

صعود بانک ها پس از اصلاح طولانی

در بانک ها اصلاح قیمتی سنگین بود بعد این اصلاح سنگین شاهد برگشت روند خوبی و جبران بخشی از اصلاح هستیم البته  باید خبرهای خوبی برسد برخی شایعه  کردند  تسعیر ارز اصلاح خواهد شد و افزایش می یابد باید دید چه خواهد شد .

در پست بانک دیروزه وعده داده بودیم از قیمت های 2000 تومانی باز خواهد گشت سهم حمایت قوی در سطوح 2000 تومان ساخته و سود سازی بالا و افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی اجازه افت بیشتری به سهم نمی دهد

در نماد بانک اقتصاد نوین سهمی که شایعات سود 60 تومانی را برای سال جاری دارد برگشت روند خوبی را شاهد بودیم این سهم تا قیمت های 360 تومان فعلا جای صعود دارد وضعیت بنیادی سهم تغییرات اساسی داشته است

بانک تجارت هم برگشت خوبی زد فردا بتواند مثبت بماند و از سد قیمتی 180 تومانی بگذرد تا قیمت های 200 الی 220 تومان صعود می کند این سهم اوضاع و احوال خوبی دارد وتجارتی که وضعیت بنیادی خوبی نیز داشته و قبضه مدیریتی ونیکی و سود این شرکت تاثیرات بسزایی بر سهم دارد

پتروشیمی و حمایت حقوقی ها

در پتروشیمی ها حمایت خوبی را از این سهم توسط حقوقی ها شاهد بودیم سهمی که وضعیت سود سازی خوبی داشته و با دید میان مدت صعود خوبی خواهد داشت

در خراسان سهم از قیمت های حمایتی برگشت گفته بودیم سهم قادر به شناسایی سود 2000 تومانی می باشد با چنین سودی سهم ارزش ذاتی 12000 تومانی دارد و حمایت های خوبی می شود

در شازند هم گزارش عالی مهر ماه سبب واکنش به حمایت سهم شد سهم تا قیمت های 4800 الی 5200 در نوسان خواهد بود شازندی که شایعات سود سازی و تعدیل مثبت 900 و تا 1000 تومانی دارد سهم به واسطه دریافت بخشی از خوراک خود از پالایشگاه ستاره خلیج فارس با رشد تولید و سود سازی همراه شده است

شغدیر در قیمت های 9000 تومانی حمایت قوی دارد سهمی که سود سازی خوبی داشته و امسال 1500 تا 1600 تومان سود دارد ارزش ذاتی سهم سطوح 10 الی 11 هزار تومان بوده و صرفا با دید نوسان 10 تا 20 درصدی در این قیمت ها می تواند مورد توجه قرار بگیرد

فرض کنید شپدیس 1000 تومان تقسیم کند و اوره تا 450 دلار افت کند بازهم این سهم 3 هزار تومان سود دارد و این یعنی قیمت هی حداقلی در زاگرس و شبصیر و پارس و اریا و همچنین شبصیر نوری بوعلی همین وضعیت برقرار است و با این گزارش ها ضعیت خوبی را در قیمت و شرایط سود اوری شرکت داریم

در بین سهم های این گروه شیران را هم با هم نگاهی داشته باشیم شیران در 9 ماهه به سود 2074 ریالی رسیده وسود غیرعملیاتی در ان لحاظ نشده است سهم 20105 میلیارد ریال سود عملیاتی و 19994 میلیارد ریال سود خالص دارد به نظر شیران 3100 3200 ریال سود دارد و این قیمت ها برای او بد نیست ولی ارزنده تر از شیران هم می شود در بازار پیدا کرد

سوذ برگشت پالایشی ها

در پالایشی ها اصلاح قیمتی خوبی را شاهد بوده و گزتارشات این گروه هم بد نبوده و برخی شرکت ها باپی بر ای 4 و5 در حال معامله هستند

در بین سهم های این گروه به نظر شبندر شاوان شبریز قابلیت های خوبی را داشته و البته با دید کمی صبر شپنا هم با رفتن به افزایش سرمایه تجدی میتواند جالب باشد . در مورد این گروه فعلا جو بعد ا گزارش ها به هم ریخته ولی قیمت های فعلی هم قیمت های حداقلی است مشکل گروه پالایش خلا اطلاعاتی تا گزارش 9 ماهه است وگرنه می شود روی قیمت های حداقلی شبندر فکر کرد

در شبندر سهم به قیمت های بالای 600 تومان برگشت تا فردا هم اگر مثبت و بتواند از سد قیمتی 620 تومانی عبور نماید بتوان خوشبین به رشد سهم تا سطوح 680 الی 720 تومانی بود این سهم شایعات سود 140 تومانی را دارد

در شپنا کف سازی 1000 تومانی مانع از افت بیشتر در این سهم شد عرضه ها در شپنا بالا و قیمت های 1100 تومانی مانع محکمی بر سر راه سهم می باشد این سهم وضعیت بنیادی خوبی نداشته و سود سازی سهم پایین بوده و صرفا روندش نوسانی دنبال می شود

شاوان با پی بر ای 4 در حال معامله می باشد سود سازی بالا هم نتوانسته چشم بازار در این سهم را بگیرد سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی و تارگت قیمتی 15 الی 16 هزار تومانی دارد به نظر می رسد با گزارشات بعدی کم کم چشم بازار این سهم را بگیرد

شاوان واقعا  گزینه خوبی است و در سوی دیگر در این گروه شسپا میتواند جالب توجه  باشد  سهم گزارش خوبی هم داشت

سرمایه گذاری های پر سود

امروز با مثبت شدن شاخص و روند کلی بازار سرمایه گذاری هایی که سود سازی بالایی داشته و با ان ای وی خوبی همراه می باشند با رشد قیمتی همراه شدند

در نماد سرمایه گذاری پتروشیمی که ارزش ان ای وی بالایی دارد اهد نوسانات مثبتی بودیم سهم بتواند سد قیمتی 1250 تومانی را بشکند تا قیمت های 1400 الی 1600 تومان صعود می کند وضعیت پرتفوی شرکت عالی و سهم در کف قیمتی قرار دارد

در سرمایه گذاری غدیر هم وضعیت بسیار خوبی را شاهد هستیم انقدر بنیادس هم قوی است که سهم میل به اصلاح زیادی ندارد امرو زهم شاهد برگشت سهم بودیم و بار دیگر احتمالا وغدیر راه رسیدن به قیمت های 1600 تومان را طی خواهد کرد قصد جدی برای عرضه سهام شرکت های زیر مجموعه در سهم را شاهد خواهیم بود

وبانک از همین قیمت های 820 تومان یک برگشت تا سطوح 900 الی 920 تومان و یک نوسان 10 درصدی خواهد داشت سهمی که ان ای وی و سود سازی بالایی داشته و مضافا این که اصلاح بسایر خوبی را هم تجربه کرده و مستعد نوسان می باشد

غدیر پارسان ونیکی تاپیکو وصندوق وبانک وسکاب صبا وتوسم و … همه و همه میتوانند قابلیت های یک رشد میان مدت خوبی را رقم بزنند از غدیر شایعه تقسیم سود 1900 ریالی نیز شنیده می شود و این میتواند قیمت را تا حدودی جذاب نماید . در پارسان نیز از اعداد بالای 4000ریال برای تقسیم صحبت می شود . با دید میان مدت این گروه قابلیت های خوبی را دارد . در گروه معدنی ها نیز ومعادن و سپه نیز میتوانند جالب باشند

چهارگوشه بازار

در سیمان فارس نو سهمی که گزارش عالی در 6 ماهه داشته و امسال شایعات سود 600 تومانی و برای سال دیگر شایعات سود بالای 800 تومانی دارد قیمت های 2500 تومانی فرصت خرید خوبی را به وجود اورده است سهمی که پتانسیل افزایش سرمایه و مالکیت در سیمان العماره عراق را هم دارا می باشد سفانو تا قیمت های 3200 الی 3600 تومان هدف دارد

شیران به کف قیمتی 2000 تومانی واکنش نشان داد سهمی که تا قیمت های 2200 و 2500 تومان جای رشد خواهد داشت این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و با فرض سود 400 تومانی رشد خوبی را در پیش خواهد گرفت

فولاد مبارکه هم امروز مثبت بود واقعا با توان سود سازی بالایی که فولاد دارد و رشد قیمت ورق های تولیدی شرکت سهم توان صعود خوبی تا قیمت های 1250 تومانی دارد سهمی که ارزش ذاتیش بالاتر بوده و رشد قیمتی عالی در انتظار سهم است

گزارش فملی خوب بود و از سوی دیگر مجوز افزایش سرمایه 100% این سهم نیز صادر شد با دید میان مدت خرید سهم و رفتن به افزایش سرمایه برای این سهم که امسال 2500 ریال سود را دارد میتواند جالب باشد . فملی را زیر نظر داشته باشید

و اما نکته اخر که میتواند مه م باشد بحث حذف ارز 4200 است  … گروه های مختلفی در بازار از ارز 4200 تاثیر میپذیرند گویا طبق برخی شنیده ها از اول اذر قرار بر حذف ارز 4200 بوده و به جای ان یارانه به افراد تعلق میگیرد . طبق برخی خبرها که منتشر شده آنطور که رئیس جمهور وعده داده به ۵ دهک اول جامعه کارت رفاهی پرداخت می‌شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد. این شامل 40 میلیون نفر می شود که که احتمالا حذف ارز 4200 را رقم می زند و یم خبرخوب برای بازار است برخی صنایع نظیر دارو غذایی و شرکت های خاص بازار ازاین موضوع میتوانند منتفع شوند. به نظر سپید و سیمرغ هم  مرد توجه خواهند بود . در سوی دیگر دارویی ها و برخی غذایی ها نیز جالب می شوند  . غبشهر غمارگ و غکوروش مهم ترین انها هستند  .

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم