جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزدوشنبه 26 مهر 1400

گزارش بازارامروزدوشنبه 26 مهر 1400

نوید خاندوزی
اکتبر 18, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزدوشنبه 26 مهر 1400 

گل های سبز و دشت قرمز ! 

بازار امروز بیشتر شبیه دشتی قرمز بود که آخر وقت ان چند گل سبز روییده و در نهایت  شاخص هم مثبت شد …

امروز بازار را در حالی اغاز کردیم که شرایط خوبی را در نیمه دوم و اخر وقت ان شاهد بودیم البته در بازار امروز شائبه حمایت های مصنوعی از بازار هم شنیده میشد اما طبق اطلاعی که به دست امده بسیاری از رنج ها توسط کد های غیروابسته و برخی حقوقی ها زده شده و بعید است با هدف حمایت مصنوعی از بازار بوده باشد هر چند دست حامی در بازار 2 روز قعال  بوده  ولی در هر صورت این حس منتقل شده و حس خوبی نیست و امیدواریم خرید ها ادامه دار باشد و این نوع رفتار با هدف کنترل شاخص رخ ندهد که مدت هاست از این شرایط عبور کرده ایم و این  مهندسی ها قدیمی شده  ولی بازهم  میگوییم  با اطلاع  که این موضوع حمایت دستوری و مصنوعی نبوده …

اما در مورد  بازار این  روزها واقعا در عجیبیم از رفتار برخی ناشران و البته  نهادناظر … گاهی اوقات در این کویر بی خبری ، احتیاج و نیاز به تحولات مثبت و اخبار خوب میتواند  به  بازار کمک کند  مثلا  ببینید برای هجرت یا سصوفی یا برخی دیگر از گزارش ها ، این گزارش کدال  بود که  کمی روند انها  را  بهبود  بخشید نمیدانیم چه اصراری بر این است که این گزارش ها تا دقیقه 90 منتشر نشود و همه ناشران چهارشنبه دست به کار شوند ! البته هیچ کجای این پروسه غیرقانونی نیست ولی امیدواریم  سازمان با ارائه ابزارهای تشویقی شرکت ها  را مجاب کند که هر چه سریعتر گزارش های خود را منتشر کرده و انها  را  به روز اخر نیاندازد . این  راهکار میتواند  فضای خوبی را برای ارائه به موقع اطلاعات  شرکت ها  رقم  بزند و مهم تر از ان از گردش اطلاعات نهانی در محیط غیر رسمی جلوگیری کند . شاید برخی قبول نکنند ولی شک نداریم گزارش 3 ماهه برخی پالایشی ها قبل از کدال 2 الی 3 روز زودتر به  بازار رسیده بود.

اما بازار این روزها  تکلیف خیلی چیزها را حداقل روشن کرده است  …

چند روز قبل بود که در همین ستون اشاره کردیم مشکل بازار رئیس سازمان و یا الگوریتم نیست و منفی بازار را گردن تغییرات سازمان انداختن و یا گردن الگوریتم انداختن آدرس اشتباه و غلط دادن به بازار است. با این حال برخی از دوستان که خیلی شاید به عمق بازار مسلط نبودند مدام در این شیپور دمیده و حالا که همه این اتفاقات رخ داده ناامید دنبال دلایل دیگری میگردند …اما از ابتدا به نظر روشن بود دلایل منفی بازار نمی‌تواند الگوریتم‌ها باشند .حجم معاملات انها درصد قابل توجهی  از اندازه بازار نبود که بخواهد موثر باشند مثل این می ماند که یکی بگویید میخواهند طرف را بکشند یک راهش این است که با تزریق سم بمیرد و راه دیگرش  با اسلحه و یک شلیک و خلاص …هیچکس نمیپرسد اصلا چرا باید  بمیرد! در نتیجه هر دو مردن است … بازار و فعالان به جای اینکه از خود سوال کند چرا آن فرد فروشنده شده می‌گوید چرا اینطور می فروشد ! حالا  یا رنج به صف فروش بکشد یا الگوریتمی بفروشد …  به جای چگونه فروختن باید به دنبال چرا فروختن باشیم.  به نظر پاسخ چرا فروختن این است که نا اطمینانی آشکار و پنهانی زیر لایه های بازار وجود دارد که باعث ترس سهامداران شده و دل و جرات خرید را از آنها گرفته است و  درست در همین فضاست  که می‌بینید با اظهارات وزیر صمت بخشی از این نگرانی ها بیرون می زند . البته شاید بنده خدا   منظورش را بد  رسانده ولی اولین برداشت بازار وقتی می شنود قرار است حالا به درست یا غلط ارتباط کالاها با دلار قطع شود نرخ گذاری دستوری به ذهن می رسد چیزی که حداقل در گفتار پیشین مقامات دیده نمی شد حالا انگار در دوباره دارد بر همان پاشنه می چرخد
این نوع اظهار نظرها و طرز فکرهاست که بازار آسیب زده خریداری که می‌خواهد بازار را بخرد از خود می پرسد از کجا معلوم ۴ صباح دیگر در بودجه چیزی را علم نکنند ،مالیاتی عوارضی یا چیز دیگر و این دقیقا همان ترسی است که بازار با آن مواجه است و از آن واهمه دارد وگرنه بر هیچ کسی پوشیده نیست ما در بهترین حالت  بنیادی طی این مدت  قرار داریم و گزارش ها نیز این موضوع را نشان میدهد و صد البته در بدترین فضای نااطمینانی هم هستیم …

و حرف آخر بازار سرمایه بدعهدی و بد اخلاقی های زیادی دیده … از بورس جای سرمایه گذاری  است و سکه و دلار جای سرمایه‌گذاری نیست تا مردم همه چیزشان را به بورس بسپارند!!  وعده های توخالی برخی مسئولان در این دو سال بازار سرمایه باعث شده  تا آن روی و چهره بسیاری از این عزیزان روشن‌تر شود از همین رو ان اعتمادی که بازار به برخی از این سیاستمداران می کند ،درست بعد از مدتی با رفتار آنها دوباره بازار  ناامید تر می شود و سرخورده تر
قرار بود بازار سرمایه اولویت کوتاه مدت دولت باشد وزیر اقتصاد در برنامه‌های خود در مجلس از آن صحبت کرد در برنامه یک یک این عزیزان که امروز مسئولیت گرفتند این موضوع وجود داشت و امروز وقتی بر مسند کار نشستند تازه متوجه شدند که آن وعده‌ها عملی نبوده و 2 3 روزه نمی شود چیزی را درست کرد  اما این حداقل انتظار است که  این افراد می‌توانند حداقل در راستای شفاف کردن محیط کسب و کار بازار سرمایه کوشا باشند برطرف کردن این ابهامات یکی از این مسیر هاست که باید طی شود و حتی  معتقدیم اگر قرار است اتفاق منفی رخ دهد و تصمیم عجیبی برای اقتصاد و شرکت‌ها بگیرند شفاف اعلام کنند حداقل بازار اثرات آن را در قیمت لحاظ می‌کند و بعد مسیر خود را پیش می رود. بازار صبح که از خواب بیدار میشوید  هزار نفر را  میبیند چاقو در دست گرفتند و بازار را تهدید می‌کند که میزنم!  نه جرات زدن دارد که بزندو  بازار خیالش راحت  شود  و نه جرات نزدن که بازار با خود  بگوید نمی خورد
این حس ترس هر روز صبح همراه بازار است.شفاف شدن این نااطمینانی ها از بازار می‌تواند یکی از راه‌های کمک به او برای ثبات و رشد باشد.

امروز می خواستیم در مورد یکی از عوامل موثر در همین اتفاقات بازار صحبت کنیم یعنی بی پولی دولت که حساس می‌کنیم بحث طولانی می شود اما عزیزانی که فکر می کنند تحریم باعث بالا ماندن دلار می‌شود و آنها در بازار رشد می کنند بدانند که این تحریم شاید از این نظر یک عامل مثبت باشد اما هزار درد و بلای دیگر را سر بازار خراب می کند که سعی خواهیم کرد فردا در مورد این موضوع و ترس بیش از اندازه بازار از توافق و مذاکرات را بازتر کنیم ترسی به غایت اشتباه …

و اما سراغ  بازار امروز برویم که خوب اغاز نکرد و منفی بود ولی یک باردر نیمه های بازار و یک باردیگر به خصوص با شدت قوی تر اخر بازار جو مثبتی را داشت و فضا تغییر کرد  . البته  بیشتر در سهم های بزرگ که شرایط خوبی را در اخرین دقایق به وجود اورد و امیدواریم  برای فردا و چهارشنبه ادامه دار باشد

معادن و فرصتی طلایی

در معدنی ها شاهد فرصت طلایی هستیم با این رشد لجام گسیخته نرخ های جهانی وضعیت این گروه مثبت دنبال شده و اینده خوبی در انتظار سهام این گروه می باشد

در این گروه کالسیمین با صف خرید به رشد خود ادامه می دهد به نظر می رسد در قیمت های 2000 تومانی سهم متعادل شود سهمی که با این نرخ های جهانی روی و در صورت فروش موجودی شمش روی خود توانایی تعدیل مثبت سنگین و سود سازی بالایی خواهد داشت سهم در صورت ارائه گزارش مثبت 6 ماهه رشد بیشتری نیز خواهد داشت فردا اخبار کامل تری ازاین سهم  در بازار خواهیم گفت  .

در کپرور سهم طلایی گروه ذغال سنگ که شایعات سود 600 تومانی داشته شاهد اصلاح عمیق سهم و رسیدن مجدد به سطوح 3200 تومان بودیم سهمی که با گزارش 6 ماهه رشد خوبی در بر خواهد داشت شنیده می شود بالای 250 تومان به ازای هر سهم سود محقق شده و با این گزارش سهم توانایی رشد تا قیمت های 3600 و 4200 تومانی را خواهد داشت

کطبس و کزغال هم میتوانند  جالب باشند در کزغال  گزارش 6 ماهه چنگی به دل نمی زند ولی گزارش مهر میتواند جالب باشد  .

فملی هم ارام ارام به سمت قیمت های 1400 تومانی می رود سهمی که با مس بالای 10 هزار دلار راحت به سود 280 تومانی رسیده و تارگت های بالایی دارد سهمی که رشد قیمتی خوبی در انتظارش بوده و بازدهی خوبی در دلش نهفته است این سهم در میان مدت به خصوص با گزارش 6 ماهه می تواند مقاومت خود را پشت سر بگذارد دیروز فملی در بورس کالا توفان کرد و قطعا ان را در گزارش خوب این سهم می بینیم . به نظر فملی را بازار هنوز باور نکرده سهمی که گویا 117 تومان در 3 ماهه سود محقق کرده است و این عدد بسیار خوبی است . در کنار او بازهم میگوییم فاسمین و کیمیا  شرایط خوبی را دارند گزارش هردو جالب توجه است .

پتروشیمی ها در انتظار معجزه 6 ماهه

در پتروشیمی ها در انتظار معجزه گزارشات 6 ماهه هستیم این گزارشات می تواند سهام پتروشیمی را با رشد قیمتی خوبی همراه و شاهد صعود خوبی در سهام این گروه باشیم

در این گروه شازند با رشد قیمتی خوبی همراه شد این سهم می تواند با تعدیل مثبت عایدی خوبی همراه و به سود محدوده 1000 تومانی برسد همین امر انتظارات را از سهم بالا برده است شازندی که هدف قیمتی 5600 و 6000 تومانی داشته و با صورت های مالی مثبتی که از سهم انتظار داریم رسیدن به این هدف در دسترس است

خراسان در۶ ماهه ۷۵۸۰ ریال محقق کرده است ۳ماهه ۳۰۶۱ ریال محقق کرده بود.
سهم در ۳ماهه ۵۴۹۸ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۵۴۷۸ میلیارد ریال سود خالص دارددر ۶ماهه سودعملیاتی ۱۳۶۶۸ و ۱۳۵۶۷ میلیاردریال سود خالص دارد به نظر 1600 تومان سود دارد و با توجه به این سود قیمت نه خیلی گران و نه ارزان است ولی باید دید بقیه چه میکنند . گفته می شود 4 سهم جم پیلن اریا پارس نوری گزارش های خوبی را راهی بازار میکنند و همچنان معتقدیم فروش زاگرس و شپدیس و تبدیل به پارسان گزینه خاص تری خواهد بود .

جم پیلن که شنیده می شود در 6 ماهه سود بالای 1000 تومانی رسیده است با رشد قیمتی به سطوح 12 هزار تومان نزدیک می شود سهم در قیمت های 12500 تومان مقاومت قوی داشته که در صورت شکسته شدن این مقاومت رشد سهم تا سطوح 14000 تومان ادامه خواهد داشت

سیمانی ها و گزارشات خاص

در سیمانی ها گزارشات خوبی را شاهد بودیم گزارشات مثبت و خاص که نشان دهنده توان سود سازی بالای سهام سیمانی می باشد

در این گروه سیمان کرمان از کف قیمتی برگشت خوبی را تجربه کرد سکرما اصلاح بالایی داشته و حالا توانسته رشد خوبی داشته باشد عبور سهم از قیمت های 1550 تومان سهم را تا قیمت های 1800 تومان در مسیر صعود قرار می دهد سکرمایی که اوضاع و احوال بنیادی خوبی داشته و هم سود شرکت اصلی هم شرکت های زیر مجموعه تاثیر بسزایی بر روند سهم خواهند داشت

سفارس به قیمت های 1800 تومان نزدیک شده است سهمی که در این سطوح حمایتی قوی داشته و ازقیمت های 2500 تومان اصلاح کرده است عرضه اولیه سیمان ابیک فعلا معلق  مانده و به شرایط مناسب و مثبت بازار موکول شده است

سیمان شرق هم باید در قیمت های 800 تومان ارام بگیرد در غیر این صورت تا قیمت های 760 تومان اصلاح خواهد داشت این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و حمایت خوبی می شود و در بین سیمانی ها به دلیل ظرفیت بالای تولید سیمان و توان تعدیل مثبت عایدی وضعیت خوبی دارد

 

سرمایه گذاری ها و تب مثبت

در سرمایه گذاری ها شاهد تب مثبت سهام این گروه هستیم سهامی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با ارزش ان ای وی بالا و سود سازی های یکه از فروش سرمایه گذاری ها کسب کرده اند در موقعیت مناسبی قرار دارند

وصندوق به قیمت های بالای 2000 تومانی برگشت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی در میان مدت در انتظار سهم است سهمی که با شکست و تثبیت در قیمت های بالای 2000 تومان تا سطوح 2200 تومان جای رشد و صعود دارد

ونیکی شایعات افزایش سرمایه دارد برخی از رقم بالای در این سهم صحبت می کنند سهمی که در صورت شکست قیمت های 1100 تومانی تا سطوح 1200 الی 1250 تومان صعود می کند ونیکی که سود سازی بالایی هم در دل خود دارد

غدیر خبر از افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی خبر داد سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و میلی به اصلاح هم ندارد برنامه عرضه سهام دو شرکت زیر مجموعه هم ازدیگر پتانسیل های غدیر است این تحولات سبب شده تا سهم دل به اصلاح ندهد

تاپیکو و غدیر شرایط خوبی را در اخبار و سود  زیر مجموعه ها دارند که هر دو با انتشار سود زیر مجموعه ها رالی خوبی را اغاز خواهند کرد در مورد هر دو سهم با دقت رفتار کنید . وبانک هم با این شرایط خوب زیر مجموع هها و عدم رشدی که داشتند میتوانند زیر نظر باشند سهم  امروز خوب صف خرید  شد  وبانک  زیر 50% ارزش ذاتی است و از بازار عقب است همین موضوع  برای وامید  هم  صدق میکند  .

حمایت پالایشی ها

در نمادهای پالایشی شاهد روند مثبت این گروه و حمایت از پالایشی ها بودیم خبرهای مثبتی که از ماهیت گزارشات 6 ماهه این گروه شنیده می شود سبب شده تا پالایشی ها وضعیت خوبی پیدا کنند شرکت ها قول داده اند این بار هر طور شده گزارش 6 ماهه بدهند و از همین رو فکر میکنیم شبندر و شبریز دوباره مورد توجه باشند شاید شپنا کمی خاص تر رفتار کند ولی او هم در منفی امروز خوب معامله می شد  .

شبریز روند نوسانی را در سطوح 3800 الی 4200 تومان در پیش گرفته است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و توان سود سازی بالایی دارد این سهم می تواند امسال به سود 800 تومانی رسیده و بازدهی خوبی داشته باشد

شبندر هم مثبت شد سهمی که کف قیمتیش بسته شده و باید توان خود را برای عبور از قیمت های 720 تومانی بگذارد این سهم وضعیت بنیادی و سود سازی بالایی داشته و می تواند رشد خوبی داشته باشد شبندر تا سطوح قیمتی 800 تومان تارگت داشته و صورت های مالی 6 ماهه به این سهم کمک شایانی خواهد کرد

عمر صف خرید شراز تنها یک روز بود افزایش سرمایه سنگین بالای 900 درصدی از سود انباشته هم تاثیر زیادی بر سهم نداشت سهمی که قیمت های 14 هزار تومان را فعلا حفظ کرده و در صورت تحقق شایعه سود 1200 الی 1300 تومانی در گزارش 6 ماهه می تواند رشد بیشتری داشته باشد

چهارگوشه بازار

غذایی ها این  روزها  جالب اند  . صنعتی بهشهر شایعات افزایش نرخ مجدد روغن خوراکی را دارد سهمی که افزایش سرمایه خوبی هم داشتهو رشد قیمتی خوبی را تا سطح 2600 تومان در پیش خواهد گرفت ارزش ذاتی سهم قیمت های محدوده 3000 تومان ارزیابی می شود. غچین قابلیت رسیدن به 2000 ریال سود را دارد و البته بخشی ا سود غیرعملیاتی است ولی در کل سهم یک اصلاح اندک دیگر را نیز لازم دارد . در مورد این گروه هم غشهداب و هم غدیس هر دو شرایط خوبی داشته و با دید میان مدت میتوانند مورد توجه بازار باشند .

کاشی الوند کف قیمتی 2000 تومانی را تاچ کرد و برگشت روند را تجربه کرد سهمی که امسال سود سازی خوبی داشته و با فروش بالایی در 6 ماهه همراه شده است به زودی سهم افزایش نرخ خود را هم رونمایی خواهد کرد سهم به نظر می رسد سیکل رشد قیمتی قبلی را تکرار و به سمت سطوح 2400 الی 2500 تومان حرکت داشته باشد در این گروه حق تقدم کحافظ هم میتواند  جالب باشد  .

ومعادن با رشد قیمتی به سطوح 1100 تومان رسید سهمی سرشار از پتانسیل های بنیادی که هم سود و هم ان ای ویش متحول شده است سهم تا قیمت های 1250 تومان تارگت داشته و اگر شاهد رشد قیمت سنگ اهنی ها و ملی مس باشیم این ارزش ذاتی تا سطوح 1400 تومان افزایش خواهد داشت

امروز خودرویی ها خوب معامله شده و خوب خریدند . قیمت ها واقعا جای افت بیشتر برایشان سخت شده با این حال فکر میکنیم کم کم خبهمن خپارس زامیاد کمی بعد از گزارش خود را جدا کنند و کم کم خودرو و خساپا نیز جالب باشند . خودرویی ها هنوز نتوانستند اعتماد بازار را به خود جلب نمایند ولی در کل بد نیستند  .

معتقدیم یکی از سهم هایی که میتواند بعد از گزارش و اعلام ان رشد خوبی را داشته باشد شسپا خواهد بود و شرایط خوبی را در این سهم خواهیم داشت . سهم را کمی بیشتر زیر نظر بگیرید .

به نظر گروه دارو  وس یمان هر دو  با گارش ها حرکات خوبی خواهند داشت  . در بین دارویی ها هنوز گزارش روشن و خاصی نیامده است ولی علاوه بر دلر دارو دتماد درازک تیپیکو به نظر دتوزیع را نیز کمی بررسی کنید سهم شرایط بدی را ندارد و اصلاح خوبی کرده است دتوزیع در فروش مرداد و شهریور خوب بود
سهم خرداد 6236 میلیارد ریال بوده است در تیر با رشد به 7612 میلیارد ریال رسیده و مرداد هم با پرش درامد 11547 میلیارد ریال بود شهریور به 9584 میلیارد ریال رسیده است6 ماهه 46135 میلیارد ریال فروش داشته است کل سال 99 شرکت 51500 میلیارد ریال است به نظر این سهم را زیر نظر داشته باشید .

دلقما خبرهای خوبی را دارد  . و بحث افزایش سرمایه اتفاق مهمی برای شرکت است  . پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت دارویی و بهداشتی لقمان درصد افزایش سرمایه  898 درصد بوده و میتواند  موجب رشد سهم  شود چرا که از تجدید است  .

امروز در گروه  ساختمان  ثباغ  را خوب خریدند  به نظر شرایط خوبی را در بین شرکت های ساختمانی برای نوسان  دارد و صد البته  ثاخت هم میتواند مورد توجه  بازار باشد  .

حکشتی را امروز تا 5% مثبت  رنج کشیدند  به نظر شرایط سهم خاص و ویژه  شده و اصلاح جدی را داشته و به نظر میتواند  یک نوسان موقت  را داشته  باشد

ولساپا هم امروز شرایط خوبی را داشت و خوب مثبت  بود سهم  گزارش خوبی در 3ماهه اخیر زده شهریور 753 ، مرداد 745 و تیر 705 میلیارد ریال درامد داشت جمعا به 3955 میلیارد ریال رسیده و 1484 میلیارد ریال هزینه مالی دارد و خوب پیش رفته است

در بین  سرمایه گذاری ها وکبهمن که بسیار خاص بود امروز گزارش ومهان هم رسید و او هم عالی بود ومهان در 6 ماهه به سود 1963 ریالی رسیده است. به نظر سود خوبی را در این  سهم  خواهیم داشت و بهتر است  زیر نظر باشد

صبا وسکاب و وسپه نیز گزینه های شبیه این بوده و گزارش های خوبی دارند .

امروز خبرمهمی برای گروه لاستیک رسید و این گروه افزایش نرخ  را ثبت کرد به نظر خبرخوبی برای این گروه  بوده و میتواند  مورد توجه  باشد در بین  شرکت های گروه  پکرمان و پتایر شاید  شرایط خاص تری را گرفته و بتوانند  فضای بهتری را داشته  باشند  .

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم