جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزشنبه 24 مهر 1400

گزارش بازارامروزشنبه 24 مهر 1400

نوید خاندوزی
اکتبر 16, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزشنبه 24 مهر 1400 

سبز عشقی ! 

امروز بازار سرمایه اولین واکنش به حضور جناب عشقی در بازار را عاشقانه پاسخ داد و با این  که حجم صفوف خرید خیلی قوی نبود ولی فروشنده ها هم تا حدودی نظاره گر بوده و بیشتر تماشا میکردند ! در هر صورت  بعد ازاین همه اخبار خوب جهانی این حداقل واکنشی بود که می توانست صورت  بگیرد و اتفاق مهم و مثبتی برای بازار بود  . البته امروز حال فروشنده های چهارشنبه بازار بیش از همه عجیب بود … هنوز حال  تحلیل گران حرفه ای که در منفی 5% چهارشنبه می فروختند را درک نمیکنیم  یک چهارشنبه کمی صبر میکردند امروز اکثر انها  را  5% بالاتر هم  بازر خریدار بود … هر چند این  عاقبت  بیماری است  که اکثر بازار به ان  دچار شده و فقط با جو  بازار میخرد و میفروشد ! تحلیل و استراتژی را عزیزان  به منطقه باقران حواله داده اند !

برخی معتقدند  روند  تغییر کرده و ورق برگشته ! ماهم  امیدواریم این طور باشد ولی نباید بیش از اندازه خوش بین  بود هنوز ریسک هایی در بازار وجود دارد که امیدواریم تکلیف انها  روشن تر شود ولی معتقدیم  فردا  طرف تقاضای بازار یک محک جدی خورده و عیار ان  سنیجده می شود و البته معتقدیم  بازار هر چه  جلوتر برود ارزندگی بر مبنای صورت های مالی را نمایان تر خواهد کرد و میتواند یک اتفاق خوب و مثبت  را  رقم  بزند  .

امروز بازار را در حالی آغاز کردیم که برخلاف هفته‌های قبل این هفته ابر و باد و  بازارهای جهانی و نرخ ارز  دست به دست هم داده بودند تا بازار از آن شرایط فاصله بگیرد البته از بعد روانی هم انتخاب ریاست جدید سازمان بورس برای برخی که به دنبال دست‌ها و پاهای پنهان همیشگی بوده و هستند یک سیگنال مثبت حساب می‌شد. شاید  بسیاری نظر ما  را  نپذیرند ولی اثرگذاری انتخابات هیئت مدیره و رئیس سازمان در بازار و قیمت‌ها اثرگذاری حداقل ایست و شاید در لیست عوامل در انتهای آن جا بگیرد اما تفاوت این هفته با هفته قبل چه بود چه بود …

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل رشد بازار امروز و انشاالله این هفته بازارهای جهانی باشد که با رشد چشمگیر خود همه را انگشت به دهان گذاشته به خصوص در فلزات و صد البته در نفت که یکی از مهمترین ریسک های سه گانه بازار یعنی بین دلار  ،بازارهای جهانی و تصمیمات دولت  وضعیت بازارهای جهانی را به شکل دیگری رقم زده و به سود بازار جرکرد کرد . بازار تا همین چند وقت پیش نگران بازارهای جهانی بود و امروز این موضوع به یک عامل مثبت برای بازار تبدیل شده . در کنار ان برگشت دوباره نرخ ارز و عدم افت جدی آن نیز نگرانی بسیاری را برطرف کرد و این نیز یکی از عوامل مهم بازار بود.

نگاه چارتیست ها و تکنیکالیست ها به بازار هم یکی دیگر از عواملی است که این قیمتها را تشویق و ترغیب برای خرید می کرد اما ما معتقدیم که تمام داستان های بازار در مداری به نام مدار ارزندگی قرار دارد از یک سو  ارزندگی  وضعیت شرکت‌ها و سوی دیگر قیمت آنهاست در وضعیت شرکت ها  تحولات بالا به اضافه چشم‌انداز گزارش‌های پیشرو باعث شده تا نگاه فعلی به بازار تغییر کرده و فضا برای خوش بینی جریان سود و قرار گرفتن در کنار ریسک ها  بازار را جذاب نمیاد . افت و اصلاح اخیر قیمت ها نیز عامل موثر دیگری بودند که با این اصلاح بار دیگر شرایط جذابی را رقم زده و در کنار عامل وضعیت بنیادی شرکت‌ها قرار گرفت و فضا  را پیش برد . در مجموع عامل ارزندگی و جذابیت ها مهم ترین عاملی است که می تواند عامل اصلی برگشت فعلی بازار باشد

و در ادامه باید اذعان  داشت که یکی از مهمترین رویدادهای هفته و در واقع دو هفته پیش رو گزارش باران کدال است که در گزارش های شش ماهه و ماهانه خود را نمایش می دهد . همیشه  به کدال علاقه ویژه ای داشتیم و معتقدیم  هر وقت  محوریت  بازار از کدال دور شده  ضربه خورده است و امیدواریم این بار کدال  بازار را ناامید نکند . با انتشار گزارش ها و شرایط احتمالی خوب در شرکت ها امیدواریم بازار شکل خوبی بگیرد .

طی این مدت برخی جملات را آنقدر تکرار کرده ایم که کلیشه ای شده است جملاتی مثل گذر زمان به سود بازار است (چراکه ابهامات روشن و شفاف می شود )  و یا تکرار 3 عامل اثرگذار در بازار در این مدت که دلار ،بازار های جهانی و تصمیمات دولت است و یا دو ترس خاص فعلی بازار
 ترس مواجه شدن با سقف قبلی شاخص یعنی یک میلیون ششصد و ترس تصمیمات دولتی و  نرخ سود که یکی از آنها بود و حالا بودجه هم کنار آن قرار می‌گیرد . این  موارد  را بارها و بارها  تکرار کردیم  . برای این موارد را عرض می‌کنیم چرا  که هنوز این شرایط بالای سر بازاربوده و قرار داردو رفع  نشده !  ولی معتقدیم  هرچه پیش می‌رویم ابهامات بازار ممکن است کمتر شود و نکته جالب طبق معمول سهامداران که دیگر بزرگ و کوچک و حقوقی و حقیقی هم ندارند باید سعی کنند در یک رفتار منطقی و با در نظر گرفتن همه عوامل حرکت کنند فروش جو زده که طی سه روز اخیر شاهد آن بودیم یکی از بی منطق ترین رفتارهای سهامداران بود که از سوی بزرگان بازار هم رخ می داد و این جای تاسف دارد .

چرا که احتمالا همین گروه طی سه روز آتی  و بعد از تثبیت  روند  دوباره در سمت خریدار بازار هستند و این اوج بی تحلیلی بازیگران اصلی بازار را نشان می دهد بخصوص در حقوقی ها که باید متولیان بازار باشند و با رفتار خود  بلای جان  بازار شده‌اند
همچنان معتقدیم در مسیر رشد پیش رو تلیل و پرهیز از جو  زدگی و روزمرگی مهمترین ابزار سهامداران می تواند باشد.

در دو هفته پیش رو گزارش‌های ۶ ماهه و ماهانه راهی کدال می‌شود که می‌تواند اثرات بسزایی در بازار داشته باشد بارها و بارها بازار این تجربه  به پس داده که  دارایی که ارزندگی  لازم را داشته باشد دیر یا زود شرایط خوب  خود را پیدا خواهد کرد و می‌تواند فضای بهتری برای بازار رقم بزنند .

اما امروز اولین روز کاری رئیس جدید بازار   بود که جو  مثبت و باعشقی را  رقم  زد .   پیشرفت وضعیت بازار امروز با توجه به رفتار ها و  اتفاقات فرش سبز  خوبی زیر پای عشقی پهن کرده و شرایط مثبتی را رقم زد و همچنان معتقدیم  مثبت و منفی شدن بازار و انتخاب رئیس جدید خیلی با هم ارتباطی ندارد و بیشتر این توهم ذهنی برخی در  بازار است که این دو را به هم ربط میدهند.  اما رئیس جدید کار سختی را دارد او پس از دهقانی راهی سازمان شده که اگر انصاف داشته باشیم به غیر از یکی دو تصمیم که ان هم معتقدیم با توجه به فضای آن وقت گرفته شده تصمیمات شجاعانه ای گرفت و مسیر بازار را تغییر داد و حالا ادامه آن مسیر چیزی است که انتظار بسیاری از فعالان بازار است و انتظار از فردی که از دل بازار بیرون آمده و به واقع  از صدر تا ذیل ارکان مختلف بازار فعال بوده است بیشتر است
ایشان تقریباً صفر تا صد بسیاری از مراحل بازار را تجربه کرده و به ارکان مختلف بازار تسلط و احاطه دارد از همین رو انتظار بازار از ایشان بیشتر است و قطعاً با توجه به یک دست شدن مدیریت تصمیمات نیز باید سرعت بیشتری به خود بگیرد و نکته آخر فراموش نکنیم که این  درست است که ایشان  از سوی وزیر اقتصاد و حاکمیت  و دولت انتخاب می‌شود اما اینجا باید منافع سهامداران را لحاظ کنید که شرعاً و قانوناً شما از امروز مسئول این موضوع هستید و قطعاً قضاوت بسیاری از سهامداران بر همین مبناست
بدانید چالشهای متعددی را دارید فعالان بازاری که امروز به شما تبریک و شادباش می گویند،  همان اندازه که در خرید و فروش ها لحظه ای عمل میکنند با تصمیمات شما نیز نظراتشان لحظه‌ای تغییر خواهد کرد به این تبریکات دلخوش نباشید و احساس کنید در بازار تک و تنها قرار  استپیش بروید
مسیر سختی در پیس است و مهم ترین  سنگلاخ مواجه با تصمیمات دولت زخم خورده و بی پول است ! در کنار ان  به نظر سرعت بخشیدن به توسعه و ابزارهای مختلف بازار می تواند یکی از مهمترین اتفاقات باشد اما قبل از هر چیز انتظار سهامداران این است که شما مدافع آنها در مقابل رفتارهای دوگانه دولت باشید. امیدواریم در این زمینه روز به روز موفق تر و بهتر پیش بروید …

بگذریم و سراغ  بازار امروز برویم که کمی با تردید آغاز کرد و بعد  هر چه پیش رفت  اوضاع  بهتر شد و نکته مهم  بازار امروز این  بود که موج عرضه عجیبی هم از سوی حقوقی  و برخی افراد شکل نگرفته  بود  حالا یا دستوری یا دلبخواهی هر چه  بود فضا امروز پر عرضه نبود ولی فکر میکنیم  فردا دوباره موج عرضه  باشد و صد البته  بازهم میگوییم  فارغ از هر چیزی و با در نظر گرفتن همه موارد و ارزندگی سهم ها اقدام به خرید و فروش کنید  !

کولاک معادن و فلزات  … 

در معدنی ها رشد قیمت های جهانی محصولات این گروه سبب شد تا صفوف خرید در هم تنیده سنگینی در بازار امروز تشکیل شود

فملی با مس بالای 10 هزار دلاری رشد قیمتی خوبی را در پیش گرفته است سهمی که با این قیمت های جهانی سود سازی بالایی خواهد داشت و همانطور که پیش تر نیز اشاره داشتیم سهم ارزش ذاتی بالایی داشته و می تواند با رشد قیمتی خوبی همراه شود سهم سطوح 1400 الی 1600 تومان را در پیش دارد

در سایر فلزات الومینیوم هم با فایرا میتواند گزینه جالبی باشد در گروه مس 2 سهم خاص ازاین اتفاقات سود می برند یکی فملی که بالا  گفتیم و قطعا هم گزارش خوبی میزند و هم فضای خوبی دارد و دیگری فباهنر که به نظر او هم گزارش خوبی خواهد داشت با دید میان مدت هر 3 گزینه عالی هستند

قیمت جهانی به 3800 رسیده و یک اتفاق عجیب را رقم زد . با این قیمت ها گر.وه روی به اولویت اصلی بازار میرسد اولین اولویت فاسمین است بعدی کیمیا که هردو گزارش های خوبی می دهند . فگستر و کروی هم باید زیر نظر باشند گزینه های خوبی در بازار می شوند ولی اولویت اصلی با همان دوسهم اول است یعنی فاسمین و کیمیا و باز بین این دو فاسمین را قوی تر و بهتر می بینیم

در نماد کالسیمین هم صف خرید سنگینی را شاهد بودیم قیمت های جهانی روی هم رشد بالایی داشته است سهم تارگت 2000 تومانی دارد با این موجودی و افتتاح طرح توسعه کالسیمین جز کم ریسک های بازار و گروه خود بوده که بازدهی خوبی در دلش نهفته است

در کچاد همانطور که پیشبینی داشتیم سهم به کف حمایتی 2600 تومان واکنش و مثبت شد سهم شایعات سود 500 تومانی برای سال جاری دارد با این سود سهم ارزش ذاتی 3000 الی 3200 تومانی داشته و رشد قیمتی سهم در بازه میان مدت ادامه دار خواهد بود

 

پالایشی ها بر دور صعود

در پالایشی ها گزارشات این گروه سبب شد تا سهام پالایشی با اقبال همراه شوند به جز شپنا گزارشات مابقی شرکت های گروه عالی بود

شبریز هم شرایط خوبی دارد به نظر با سود پتروشیمی تبریز فضای خوبی در سهم حاکم است . به نظر 8000 ریال سود را شبریز با همی دست فرمان می رود و میتواند جالب باشد.رشد شبریز با شیب کمتری ادامه داشت سهمی که امسال به همان سود 700 تا 800 تومانی با احتساب سود پتروشیمی تبریز خواهد رسید سهمی که تا قیمت های 4200 الی 4600 تومان هم جای نوسان مثبت داشته و در قیمت های خوبی قرار گرفته اند

در سایر گزینه ها نیز شراز گزارش بدی نداشت نکته مه م شراز خبرهای افزایش سرمایه است که شنیده می شود به زودی اعلام میکند شراز را کمی بیشتر زیر نظر بگیرید شراز در 3ماهه 6059 میلیارد ریال سود عملیاتی و 5271 میلیارد ریال سود خالص دارد
در 3 ماهه سال قبل زیان ناخالص داشت و امسال به سود ناخالص 6982 میلیارد ریالی رسیده است

در این گروه شبندر با صف خرید همراه شد سهمی که امسال براحتی به سود 140 تا 150 تومانی خواهد رسید این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود سود 6 ماهه بالاتر از 3 ماهه خواهد بود و سود بیشتری در 3 ماهه دوم سال محقق شده است سهم تارگت قیمتی 720 و 800 تومانی دارد در این گروه گزارش شبندر انصافا بد نبود شبندر 3 ماهه 326 ریال محقق کرده است . شبندر در 3 ماهه 50798 میلیارد ریال سود عملیاتی و 43756 میلیارد ریال سود خالص دارد نکته بسیار مهم اثر تغییرات فرمول و رشد نرخ نفت در گزارش 3 ماهه شبندر مشهود است سال قبل 3 ماهه شبندر زیان ناخالص 1300 میلیارد تومانی داشته امسال به 5539 میلیارد تومان سود رسیده است .

در شراز سهم با صف خرید همراه شد این سهم با رشد قیمتی به سمت سطوح 15 الی 16 هزار تومانی می رود سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی خواهد داشت سود بالای 2000 تومانی و افزایش سرمایه دو پتانسیل اصلی سهم می باشد

 

امید پتروشیمی ها به اینده

در پتروشیمی ها گزارشات عالی را شاهدخواهیم بود رشد ادامه دار قیمت های محصولات پتروشیمی و اینده روشن این گروه سبب شده تا سهام پتروشیمی با اقبال خوبی همراه شوند

زاگرس قیمت های 32 هزار تومانی را در هم شکسته و به سمت سوطح 35 الی 36 هزار تومانی در حرکت است باید توجه داشت از گزارش 6 ماهه نباید انتظارات بالایی داشت گزارش نیمه دوم سال اثر گذاری واقعی رشد قیمت های جهانی متانول را بر صورت های مالی زاگرس می گذارد در قیمت های 35 الی 36 هزار تومان سیو سود می تواند مناسب باشد

برای شازند شایعات سود 450 الی 470 تومانی در 6 ماهه را شاهدیم این سهم جای رشد قیمتی خوبی خواهد داشت و اهداف قیمتی 6000 تومانی دارد صورت های مالی 6 ماهه و میزان سود محقق شده تاثیرات بسزایی بر روند این سهم دارد شازندی که رشد قیمتی محصولاتش اخیرا سبب توجه بازار به سهم شده است

در شپدس این غول اوره ساز هم با این نرخ های اوره و خبرهایی در خصوص صادرات اوره با نرخ 770 دلاری باعث صف خرید خوبی در سهم شد همانطور که اشاره داشتیم سهم ارزش ذاتی 22 الی 24 هزار تومانی داشته و گزارش عملکرد جالبی در یک ماهه مهر خواهد داشت به  زودی تحلیل کاملی ازاین  سهم در سایت  اراه می شود  ولی سود  سال  بعد  را تا  5400  می بینند  .

شیراز هم  به نظر گزینه  بدی به نظر نمی رسد شیراز و شخارک  را هردو  بیشتر زیر نظر داشته  باشید  .

اگر اهل ریسک هستید گزینه های خوبی دراین گروه وجود دارد شپترو و شکبیر گزینه های خوبی هستند درشکبیر در شهریور 21693 میلیارد ریال بود و رشد کرد مرداد با کمی افت ۱۷۲۶۰ میلیارد ریال ، تیر با فروش جالب 21675 میلیارد ریالی عدد خوبی را ثبت کرد سهم در 3 ماهه اول 56380 میلیارد ریال فروش داشت
جمعا 6 ماهه 117728 میلیارد ریال فروش داشته است و مدت مشابه قبل 48169 میلیارد ریال بود.

و سراخر شصفها هم واقعا خوش درخشیده است سهمی که 3 ماهه 5348 میلیارد ریال فروش داشت در تیر این عدد به 4018 میلیارد ریال رسیده است و مرداد با کمی افت 2106 میلیارد ریال بود و شهریور با رشد به 2983 میلیارد ریال رسیده است .
جمع درامد 6ماهه 14474 میلیارد ریال شده است و مدت مشابه قبل 5124 میلیارد ریال بود شصفها امسال 2000 تومان سود داشته باشد نباید تعجب کرد .

فولادی ها جان گرفتند

در فولادی ها شاهد رشد و رونق قیمتی سهام این گروه بودیم فولادی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و از توان سود سازی خوببی در نیمه دوم سال برخوردار هستند

در مبارکه همانطور که عنوان کرده بودیم کف قیمتی 1000 تومانی بسته شده است البته نباید انتظار رشد بالایی را فعلا از سهم داشت روند نوسانی فولاد در قیمت های 1000 تا 1100 تومانی قرار داشته و در این سطوح در نوسان است

در فخوز پس از مدت ها سهم با روند مثبت همراه شد این سهم نیز کف قیمتی 1600 تومانی را بسته اما پتانسیل های بنیادی بالاتری دارد افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی تا تعدیل مثبت و سود 400 تومانی می تواند زمیه را برای صعود سهم حداقل تا قیمت های 2000 تومانی اماده سازد

نوسانات فولاد کاوه بسیار بیشتر است سهم تا قیمت های 1600 تومان پایین امده و برگشت روند خوبی تا سطوح 2000 تومان خواهد داشت البته سد قیمتی 1800 تومان هم بر سر راه این سهم قرار دارد فولاد کاوه ای که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت صعود خوبی در پیش رو دارد

دارویی هایی سر سبز

در دارویی ها هم وضعیت این گروه به خصوص در نمادهای بنیادی مثبت دنبال شد این گروه مستعد رشد قیمتی خوبی بوده و با دید میان مدت دارویی هایی که گزارشات 6 ماهه مثبتی داشته باشند رشد خوبی خواهند کرد

دارویی اسوه با روند مثبت به صعود خود ادامه داد سهم باید تا قیمت های 2800 تومان که مصادف با مقاومت سهم است رشد نماید فروش  ماه های اخیر سهم رو به بهبود بوده و نشان می دهد سهم جای سود سازی و رشد قیمتی خوبی خواهد داشت

در دلر سهم با صف خرید همراه شد سهم در کوتاه مدت حمایت 4200 تومانی و مقاومت 4600 تومانی و در میان مدت هدف قیمتی 5200 تومانی دارد این سهم دارویی وضعیت بنیادی خوبی داشته و جهش فروش 6 ماهه اش گواه بر سود سازی بالای سهم دارد

دجابر هم روند نوسانی را با کف قیمتی 1250 تومانی و مقاومت 1400 تومانی در پیش گرفته است سهمی که وضعیت خوبی داشته و با توجه به سود سازی شرکت های زیر مجموعه اینده خوبی هم دارد دجابر در صورت شکست قیمت های 1400 تومان تا سطوح 1600 الی 1800 تومان صعود خواهد کرد

چهارگوشه بازار

نفت سپاهان هم گارد صعودی خوبی گرفته است شنیده می شود رشد قیمت فروش محصولات این شرکت هم در بعد صادراتی هم داخلی سبب سود سازی بالایی در 6 ماهه شده است سهم تارگت 360 و در صورت شکسته شدن این قیمت ها تارگت 400 تومانی دارد

در تک سهم کوچک مسی بازار یعنی مس تکنار سهم صف فروشش جمع اوری شد اصلاح قیمتی سهم را به یک سوم قیمت رسانده است بهره برداری از معادن شرکت با خرید ماشین الات جدید ظرفیت تولید روزانه 300 تا 400 تن کنسانتره مس را فراهم که سبب تحول خوبی در قیمت این سهم مسی خواهد شد به خصوص این که رشد قیمت های جهانی مس توجیه این شرکت را بالا برده است

نفت پاسارگاد هم با روند صعودی همراه شد فردا سهم بتواند از سد قیمت های 2200 تومانی عبور نماید تا سطوح قیمتی 2500 تومان رشد خواهد کرد پتانسیل اصلی سهم تعدیل مثبت و رشد عایدی از بابت رشد قیمت های جهانی نفت و فروش صادراتی محصولاتش می باشد

سرمایه  گذاری ها  شرایط خوبی را در بازار دارند . به نظر ومعادن میواند جالب باشد کروی هم همینطور . با دید کمی صبر کردن پارسان و غدیر با این رشد قیمت نفت و اوره و متانول جذاب هستند و با دید میان مدت و رفتن به مجمع شستا تاپیکو میتوانند مورد توجه باشند . در بین سایر شرکت ها وبانک و وصندوق و ونیکی هم جذاب هستند . ومهان وسکاب وتوسم هم در گزارش های پیش رو گزارش های جذابی را راهی بازار کرده و بازارمیتواند به انها اعتماد کرده و یک نوسان حداقل بگیرد

بازار نمیتواند رشد کند و گروه خودرو بالا نیاید .به نظر همراه بازار این گروه نیز رشد میکند . در مورد خودرویی ها خپارس را عالی خریدند و به نظر گزارش خوبی میزند با دید میان مدت تر خبهمن و خدیزل را زیر نظر بگیرید با دید نوسان و فقط داشتن یک سهم خودرویی شاید خودرو و خساپا قیمت هایی رسیده باشند که بشود شرایط خوبی را برای انها دید .

شرایط خوبی را در گروه سیمان داریم و چند گزارش منتشر شده نشان میدهد میتوان این گروه را با گزارش ها رو به جلو دانست

با دید گزارشی سرود عالی عمل کرد سرود در 3 ماهه 687 ریال سود محقق کرده بود و ۶ماهه ۱۸۷۹ ریال
سهم ۳ماهه 619 میلیارد ریال سود عملیاتی و 556 میلیارد ریال سود خالص داشت . ۶ماهه ۱۷۲۳ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۱۵۲۱ میلیارد ریال سود خالص دارد . پیشرفت خوبی در سود عملیاتی دارد . فرض کنیم 4000 ریال سود دارد قیمت میتواند جالب باشد

سخاش هم شرایط خوبی را دارد سخاش در 6 ماهه 5106 ریال و 3 ماهه 2094 ریال سود محقق کرده است
سهم در 3 ماهه 236 میلیارد ریال سود عملیاتی و 54 میلیارد ریال سود خالص داشت در 6 ماهه سود عملیاتی 629 و سود خالص 638 میلیارد ریال بوده است سخاش 1000 تومان سود داشته باشد منطقی است هر چند قیمت میتواند کمی دیگر اصلاح کند . در این گروه با دید میان مدت سبهان سخوز ساروم ساوه سپاها سفارس گزینه هایی هستند که میتوان یکی از انها را در پرتفوی داشت .

در بین سهم ها بعید است کزغال گزارش خوبی بدهد ولی برای 6 ماهه دوم بیشتر روی این سهم می شود حساب کرد پس اگر میخرید دید میان مدت را داشته باشید با دید کمی کوتاه مدت تر کطبس هم شرایط خوبی را دارد با دید میان مدت با دید نوسان هر چه ببینیم کطبس شرایط بنیادی خوبی داشت مجموع فروش 6 ماهه شرکت مبلغ 134 میلیارد تومان می باشد. همچنین مقایسه فروش فصلی در نماد کطبس نشان میدهد که این شرکت در 3 ماهه دوم مبلغ 86 میلیارد تومان فروش داشته است. این بدان معنی است که فروش شرکت در تابستان نسبت به بهار رشد فصلی 78 درصدی را داشته است. اگر زمزمه 6000 ریال سود درست باشد به نظر قیمت های خوبی را دارد .

های وب امروز صف خرید  بود  به نظر سهم گزارش 6 ماهه خوبی را خواهد داشت و میتواند  جالب باشد  در این گروه  سیستم هم  شرایط خوبی را دارد

دربرقی و پیمانکاری ها  رمپنا میتواند مورد توجه  قرار گیرد در سوی دیگر رنیک و کیسون و خصدرا هم  جز سهم های خوب و پر حجم مناسب بازار هستند ومیتوانند  بیشتر زیر نظر باشند

اخابر هم  امروز شرایط خوبی را داشت و با  دید  نوسان و حتی نگهداری به واسطه در قیمت منطقی و مناسب بودن میتواند جالب باشد

از بانکی ها هم  امروز در مثبت  بودنشان جالب بود در این گروه  3 بانک ملت صادرات و تجارت صف بودند و البته دی هم  با  شرایط خوبی مواجه  بود  به نظر بانکی ها به واسطه  عقب ماندن از بقیه  بازار میتوانند  مورد  توجه  بوده و شرایط خوبی را داشته  باشند

صبا وسپه هم امروز خوب مثبت  بودند به نظر صبا  شناسایی سود قوی را خواهد داشت  در زیر مجموعه ها نیز وضعیت  شرکت میتواند  جالب باشد

امروز کاشی ها هم خوب مثبت  بودند  به نظر افزایش نرخ خوبی را داشته  باشند و بین  اعضای این  گروه  کساوه و کحافظ شرایط خوب  بهتری را میتوانند  داشته  باشند

شستا هم امرو مثبت  بود گویا سهم به زودی و فردا احتمالا متوقف می شد و میتواند  سود خوبی در مجمع تقسیم  نماید

در بین نفتی ها  شسپا و شپاس را هم  زیر نظر بگیرید هر دو  شرایط خوبی را دارند در شسپا  گزارش خوبی در انتظار سهم  است

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم