[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]
گزارش بازارامروزچهارشنبه 24شهریور1400
بی شوق!
در فیلم کمال الملک جایی رضاخان مشغول خوردن کباب می شود ومیگوید … کباب بدون سیخ مزه ی کباب نداره هیچ کبابی هم کباب بازار نمیشه حتی کباب دربار . کبابو باهاس داغ داغ با سیخ به نیش کشید و بعد در تعارف رضا خان کمال الملک میگوید دندان کباب خوری ندارم خوراک من نان و ماست
انگار بازار امروز همین حس کمال الملک را داشت و برخلاف روز قبل دندان کباب خوری او را کشیده بودند و فقط سرد و ارام نظاره گر بازار بود …
امروز آخر هفته ای که کم کم تابستان را به پایان میبریم هوا خیلی گرم نبود و بازار هم به مثل هوا شرایط خوبی نداشت
البته انتظار ما از بازار امروز بسیار بیشتر از آنچه بود که امروز نصیب ما شد احساس می کردیم بازار امروز به واسطه اتفاقات خوب روز گذشته شرایط بهتری را داشته باشد اما این طور نشد و فاز فروش بازار را رها نمی کرد و باز نکته همیشگی که خریداران در بازار در ضعیف ترین شرایط قرار دارند و این فروشندگان هستند که بیشتر فعال بوده و خریداران مردد بیشتر تماشاچی
این حس ترس و تردید دست از سر بازار برنمی دارد و البته امروز ماهیت آخر هفته و چهارشنبه بود نیز تا حدودی موثر بود بازار به خوبی خلا یک شوک یک خبر خاص را احساس میکند خبری که باید بتواند شوک بزرگی به تقاضا وارد کرده و یا فروشندگان را تار و مار کند که چنین خبری در بازار دیده نمیشود
بازار باید بتواند خود را با کمک اتفاقات و رویدادهای مختلف از این شرایط جدا کنند ادامه این وضعیت کمی تردید بازار را بیشتر کرده و روزهای مثبت را متزلزل تر می کند چرا که بازار اگر بداند روز مثبتش با دوام نیست و فردا چیز دیگری در کاسه او نصیبش میشود روزهای مثبت را فرصت فروش و فرار میداند
بازار بار دیگر در محدوده ای قرار گرفته که برای شکست آن باید تلاش کند محدودهای که انگار تبدیل به معبری محکم و غیر قابل نفوذ و به میدان مین بازار تبدیل شده . نباید از این منفی های بازار ناگهان ناامید شد . معتقدیم گذر زمان به سود بازار خواهد بود چراکه فنر بازارفشرده میشود و احتمال رسیدن روزهای خاص و شیرین اتی را بیشتر میکند و باعث میشود این ارتش برای شکست این سد تجدید قوای جدیدی داشته باشد
چند نکته در مورد این روزهایی که سپری کردیم و پیش رو داریم عرض کنیم از دید ما رفتار بازار بسیار جالب و منطقی بود و استراحتی که داشت و اصلاحی که کرد نشان است موج عقلانیت بهتری در بازار جریان دارد که میتواند حرکات بعدی بازار را منطقی تر نماید و صد البته بازهم تکرار می کنیم این جمله را که بازار را با سال ۹۹ نباید مقایسه کرد
نکته دیگر این است که بر خلاف آنچه تصور میشد بازار به تکنیکال اهمیت زیادی می دهد و چه جالب که خبر های بنیادی هم درست در نقاط عطف نموداری سراغ بازار می آیند در مقاومت ها خبر های منفی و در حمایت ها خبرهای مثبت
به نظر فنر بازار قبل از محدوده یک میلیون و ۵۷۰ تا یک میلیون ۶۳۰ که محدوده پرعرضه و مقاومت جدی بازار است چندین و چند بار رفت و برگشت و فشرده میشود تا بتواند قدرت گذر از آن را پیدا کند
اما قدرت گذر از این محدوده به نظر با نیروی عادی بازار به دست نمیآید نیروی عادی بازار مثل همین روزها رفتار کرده و احتمالاً اگر قرار بر غلبه بر این نقاط باشد زمان زیادی از بازار بگیرد.
اما با شوک های بازاری و خبری می شود امیدوار بود که از این نقاط گذر کرد وگرنه با همین دست فرمان گذر از عشق!؟ – نداند!! سفر از پیش تو هرگز نتواند !
اما این شوک چه میتواند باشد به نظر از هفته آخر شهریور آبی برای بازار گرم نمیشود و بخاری بلند نمیشود و همه چیز به پاییز برمیگردد
پاییز آغاز میشود و فصل برگریزان است و باید خبرهای برگریزان طوری به بازار برسد که به سرعت از این محدوده عبور نماید اخباری مثل گزارش پالایشی ها گزارش سود شرکت ها گزارشهای ماهانه، تغییرات در کابینه، اعلام سیاستهای دولت ،اعلام سیاستهای بانک مرکزی ،تغییرات دلار نیما و مسائلی از این دست…
به نظر شهریور که تمام شود سرکار بازار با این اتفاقات بیشتر خواهد بود و میتواند ذهن بازار را درگیر خود سازد. پیش بینی می کنیم مهر پرخبری را بازار در پیش داشته باشد و احتمالاً فضای بازار هم پر زد و خورد و پر تنش باشد و اگر اتفاق منفی رخ ندهد فکر می کنیم در مهر ماه شاخص از این بند خودساخته نموداری و حبس نفس گیر رهایی یابد
اما یک نکته خارج بازار وجود دارد خبر های مختلفی به ما رسید که نشان می دهد دولت برای کسب مالیات قصد حضور جدی در بازارهای رقیب بازار سرمایه را دارد که به طور خاص دو بازار ملک و خودرو برنامه هدف آن هاست که از این دو بازار مالیات کسب کند
مالیات از بازار سرمایه فعلا در دستور کار نیست و اصلاً در طرح مجلس نیز آورده نشده و این نقطه قوت این موضوع است که فعلا سپردههای بانکی و بازار سرمایه از این طرح مصون هستند
اما تضعیف مالیاتی این دو بازار میتواند جذابیت های بازار سرمایه را نیز افزایش دهد البته جریان سفتهبازی در خودرو و مسکن جنس خود را دارد اما احتمالاً با این قانون گذاری ها نمیگویم بازار سرمایه رشد می کند اما ممکن است بازارهای رقیب در بخشهای نوسان معاملاتی و نوسان گیری و دلالی و سفته بازی دچار شوک شود
بازار سرمایه جنس اش متفاوت است از همین رو نمی شود با قطعیت گفت این پول از آن بازارها به این بازار کوچ میکنند
خیر این طور نیست اما ممکن است نیم نگاهی به بازار سرمایه داشته باشد البته اگر دولت روحانی آن بلا را سر بازار نمی آورد و آن اتفاقات تلخ رخ نمی داد امروز شاید با قاطعیت بیشتری در مورد این موضوع صحبت می کردیم…
بگذریم و سراغ بازار امروز برویم که خوب اغاز نکرد و هر چه پیش رفت بی رمق تر و کم حرف تر شد و در نهایت همه چیز را به هفته بعد سپرد
او امروز دل و جرات رنج کشیدن نداشت …
داروهای زیر خاکی
در دارویی ها روند دریافت افزایش نرخ های سنگین سبب شده تا انتظظار از داروییها بالا رفته و به نظر می رسد گزارشات خوبی در انتظار سهام این گروه باشد. در گروه دارویی اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است به نظرم بازار باید با هم بیشتر توجه کنند و آن هم این است که افزایش نرخ محصولات در حال اعلام شدن بوده و اکثر آنها افزایش داشته است
در دارویی اکسیر سهم از حمایت 4200 توماین برگشت خوبی زد بار دیگر انتظار رسیدن سهم به قیمت های 4600 و 5200 تومان را داریم سهمی که وضعیت بنیادی خوبی با تولید داروی رمدسویر داشته و سود سازی بالایی در انتظار سهم است
در دفرا تولید کننده فراورده های تزریقی رشد تقاضا برای محصولات شرکت و برنامه افزایش سرمایه سنگین سبب شده تا سهم در موقعیت خوبی قرار داشته باشد سهم مقاومت 3200 تومانی را شکسته و در این سطوح در نوسان است به نظر می رسد به زودی سهم به سمت قیمت های 3600 الی 4000 تومانی گام بردارد
دارویی اسوه همانطور که بارها گفتیم روند نوسانی خوبی را در پیش گرفته است سهم کف قیمتی 2800 تومانی را ساخته و در نوسان بوده و با قیمت های مقاومتی 3200 تومانی همراه می باشد این سهم دارویی اوضاع و احوال خوبی داشته و روند میان مدتش نیز صعودی می باشد
دلقما هم قابلیت های خوبی برای یک نوسان خوب دارد افزایش نرخ 5 قلم دارو حدود 30% احساس میکنیم 6 ماهه دوم 6 ماهه خوب و بهتری برای گروه دارو ست و افزایش نرخ ها و رشد حاشیه سود گروه را رقم می زند . فعلا دو سهم خاص دارو و درازک با این خبرها میتوانند بیشتر مورد توجه باشند
بانک های الاکلنگی
در بانک ها روند نوسانی شکل گرفته است یک روز سهام این گروه مثبت و روز دیگر منفی هستند و این روند نوسانی همچنان ادامه دارد
در بین بانکی ها امروز بسیار خوب شروع کردند اما خیلی زود عقب نشینی داشتم گروه بانک از بازدهی بازار عقب است و البته خبر بنیادی خاصی آن که بخواهد او را حرکت دهد ندارد بسیار به قیمت هستند اما خریداران در مورد آنها احتیاط می کنند انتخاب گزینه بانک مرکزی و سپس تعیین تکلیف بحث نرخ ارز می تواند در روند سهم ها موثر باشد در گروه بانک انتشار لیست دارایی ها نیز کمک مهمی به توجه بازار به این گروه می کند
در این گروه از نظر دارایی صادرات ملت و تجارت سرآمد هستند و با انتشار آنها می توانند کمک شایانی به گروه نمایند البته بین این گزینه ها ملت و صادرات شرایط بهتری را دارند در سایر گزینه های گروه بانک به نظر پارسیان با توجه به فضای اپال می تواند جالب توجه باشد
در نماد بانک ملت شاهد شروع خوبی بودیم اما رفته رفته سهم به ورطه قیمت های منفی رسید سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت رشد قیمتی مناسبی در پیش رویش خواهد بود فعلا سهم کف حمایتی 380 تومانی و مقاومت های 420 و 460 تومانی دارد . امروز خبری رسیدکه اثرات ان را باید دید به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دولت، براساس تصمیم هیات وزیران در این جلسه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران موظف شد بدهی ناشی از دریافت تسهیلات صندوق انرژی بانک ملت برای توسعه شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند به مبلغ (۷۷۸,۰۶۲,۲۳۳) یورو بابت اصل و فرع تسهیلات مذکور منتهی به پایان سال ۱۳۹۹ و سایر هزینه های مترتب را به میزان اعلامی بانک مورد نظر و از محل وجوه حاصل از صادرات فرآورده های نفتی شرکت پالایش نفت موصوف، مستقیماً برداشت و تسویه نماید.
در بانک اینده سهم به قیمت های 1000 تومانی نزدیک می شود خبری از افزایش سرمایه در سهم نبوده و همین امر سبب شد پول های قوی که وارد سهم شده بود با خروج همراه شود انتظار داریم ترمز افت قیمتی سهم در سوطح 1000 تومان کشیده شود تا تکلیف افزایش سرمایه مشخص شود خبرهای جالبی ازاین بانک شنیده می شود افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و اورده به نسبت ۸۰٪ تجدید و ۲۰٪ آورده بالا ۳۲۰۰٪ نرخ دقیق منوط بر تایید بانک مرکزی نسبت به میزان ذخیره کاهش ارزش که در صورت تاکید گرفتن این بند میزان افزایش سرمایه شرکت افزایش خواهد یافت
در بانک پارسیان پیشنهاد خرید سهام اپال با نرخ 4500 تومان رد شده است سهمی که بانک پارسیان انتظار نرخ های بالاتری برایش داشته و فولاد خریدار پر و پا قرص این سهم می باشد وضعیت اتی وپارس بستگی به فروش این بلوک دارد
سیمانی ها و روزگار بهتر
در سیمانی ها وضعیت بهتری را شاهد بودیم این گروه مستعد رشد قیمتی خوبی بوده و با دید میان مدت وضعیت خوبی دارند سهامی که سود سازی بالایی همچنان با نرخ سیمان پاکتی تنی 500 هزار تومان خواهند داشت . در گروه سیمان به ظر میرسد گزارشهای این ماهه سیمانی ها با افزایش مقدار فروش جبران کننده ماه های قبل باشد از همین رو احتمالا شرایط خوبی را خواهیم داشت در گروه سیمان سفارس همچنان کم ریسک ترین گزینه گروه است در سوی دیگر می توان به سکرما سخوز ساروم سپاهان اشاره کرد که آنها نیز شرایط خوبی را دارند به نظر در سایر اعضای گروه با دید کمی صبر و البته نگاه تلفیقی سهگمت شرایط جالبی را میتواند داشته باشد سهمی که در خرداد با افت نسبی 316 میلیارد ریال شد و تیر 321 میلیارد ریال بوده است مرداد این عدد 576 میلیارد ریال شده و 7 ماهه 3230 میلیارد ریال بوده و 7 ماهه قبل 1882 میلیارد ریال بوده است
سفارس رشد خوبی داشت و به قیمت های 2200 تومان نزدیک شده است عبور از این سطوح سهم را تا قیمت های 2500 تومان بالا خواهد برد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد خوبی در پی خواهد داشت اینس هم با این وضعیت زیر مجموعه ها در صورت عرضه سهام ابیک اوضاع بهتری هم پیدا خواهد کرد
ساراب را حقوقی ها به خصوص سایه گستر سرمایه بر سهم فعال و در حال خرید سهام شرکت است شنیده می شود این سهم را برنامه برای رشد تا قیمت های 2500 تومان دارند سارابی که وضعیت خوبی داشته و به نظر می رسد رشد قیمتی میان مدتی خوبی را تجربه نماید
سیمان صوفیان هم در کف قیمتی 2000 تومانی در نوسان است این سهم سیمانی که با جهش فروش در ماه های اخیر همراه شده اسست در موقعیت سود سازی بالایی قرار دارد این سهم با سود سازی مناسب و تعدیل مثبت توان یک نوسان 10 درصدی را دارا می باشد
سرمایه گذاری ها هم راستای شاخص
با شاخص منفی سرمایه گذاری ها هم روندشان منفی دنبال شده و مهمان افت قیمتی بودند وابستگی بالایی بین سرمایه گذاری ها و شاخص ایجاد شده است
در شستا سهم منفی بود همانطور که بارها توصیه شده بود نوسانگیری بهترین کار در این سهم است شستایی که حمایت 1250 تومانی و مقاومت 1400 تومانی دارد یا باید در انتظار مشخص شدن سود سازی سهم باشیم یا افزایش سرمایه شرکت از تجدید ارزیابی جدی شود
تاپیکو شایعات افزایش سرمایه سنگین 800 درصدی از تجدید ارزیابی دارد این شایعه ظاهرا در گزارش تفسیری شرکت نیز امده است سهم کم ریسک که حمایت 1250 تومانی داشته و خریدش در این سطوح با دید میان مدت و هدف 1600 تومانی مناسب است این سهم به دلیل تاثیرات بالا از پالایش ستاره خلیج فارس اوضاع خوبی دارد
فارس پس از این که نتوانست سقف قیمتی خود را بشکند با اصلاح به قیمت های 1250 تومانی رسیده است افت بیشتر در این سهم بعید به نظر می رسد اما رشد قیمتی هم منوط به اخبار مثبت در گروه دارد وضعیت بنیادی و میان مدتی سهم به دلیل رشد سود شرکت های زیر مجموعه مطلوب می باشد
خبرهای بی اثر
در خودرویی ها خبرهای قوی در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا اثری نداشت ظاهرا باید منتظر عملی شدن این وعده باشیم در صورت تحقق می توان امید به رشد خوبی در قیمت خودرویی ها داشت .
گروه خودرو این روزها پر خبر بوده و به نوعی اگر بتواند آن نقش گذشته خود را تکرار کند و دوباره لیدر بازار شود میتواند نقش موتور محرکه بازار را نیز ایفا نماید آنها نیز درست شبیه بانکها از بازار و بازدهی آن عقب بود و اخبار مثبت میتواند نقش مهمی در بهبود آنها داشته باشند در مورد این گروه خبرهای مهمی از ورود خودرو به بورس کالا شنیده میشود اما اینکه چقدر اجرایی شود هنوز مشخص نیست امروز در خبرها داشتیم این موضوع را با جدی تر شدن ان میتواند خبرخوبی برای این گروه شود .
در ایران خودرو کف قیمتی 200 تومانی بسته شده است سهمی که هدف قیمتی 220 و 250 تومانی را دارد این سهم در صورت عرضه محصولاتش در بورس کالا جای خروج حتی از زیان را هم دارد خودروییها با ورود به بورس کالا شرایطتشان اساسی تغییر خواهد کرد
خبهمن وضعیتش بهتر بود سهمی که برای رشد بیشتر قیمتی باید سطوح 180 تومانی را پس گرفته و در قیمت های بالای 180 تومان نوسان داشته باشد این سهم رشد بیشتر می تواند قیمتش را به سطوح 200 تومان برساند خبهمنی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و هم رشد ان ای وی و هم سود سازی را شاهد می باشد
در این گروه بهمن و خپارس را نیز بازدید نوسان باید بیشتر زیر نظر داشت البته بهمن شرایط بنیادی خوبی نیز دارد خودرو های اخیر وی به شدت مورد استقبال بازار قرار گرفته
خاور به حمایت 860 تومانی رسید هسا یا باید از همین سطوح به سمت قیمت های 920 تومان برگشت بزند یا تا قیمت های 800 تومان اصلاح داشته باشد سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و افزایش سرمایه 1900 درصدی مهمترین پتانسیل سهم محسوب می شود
چهارگوشه بازار
کپرور باز هم با افزایش سرمایه خوبی که اعلام کرد با صف خرید همراه شد هدف سهم سطوح 4600 تومان بوده و افت بیشتر برایش بعید به نظر می رسد این سهم سودس ازی خوبی هم داشته و گزارش شهریور ماهش هم مثبت است رشد شدید قیمت ذغال سنگ در بازارهای جهانی توجهات به این سهم را جلب کرده است
تحلیلی از کربن داشتیم سهم 11 هزار تومانی به سوطح بالای 13 هزار تومان رسیده است در دل کربن سرمایه گذاری های ارزشمندی قرار دارد امسال سهم به سود 1700 تومانی خواهد رسید بحث انتقال کارخانه و فروش زمین هم دارد سهم تارگت 14000 الی 14500 تومانی را دنبال می کند
بازار از کنار شلرد براحتی عبور نمیکند سهمی که شفاف سازی داشته و واحد تتولیدیش کم کم به ظرفیت رسیده و با رشد تولید و فروش اوره همراه شده است این سهم به واسطه نرخ های بالای اوره صادراتی و فعال شدن صادراتش و 10 هزار تن صادرات در این ماه با اقبال به سمت سطوح 900 تومان در حرکت است
تیم گروه فولاد روز به روز پرتعداد تر میشود بعد از عرضه فجهان حالا نوبت سبزوار است که راهی بازار شود امروز شرایط خوبی داشت و عرضه موفقی بود به نظر در گروه فولاد گزارش شهریور هم خیلی چنگی به دل نمیزند اما به نظر می رسد که شرایط خاص برخی سهم های این گروه در گزارش های پیش رو جالب باشد که سه گزینه ذوب عرف و هرمز در چنین شرایطی هستند فولاد هم بد نیست اما پر عرضه است.
در فسپا هم معتقدیم بازار با دیدن گزارش های 6 ماهه این گروه میتواند شرایط خوبی را رقم بزند هردو سهم را زیر نظر داشته باشید ولی با دید میان مدت تر فسپا گزینه خاص تری است .
در گروه پالایش اخبار مختلفی در بازار پیچیده و محاسبه سود سه ماهه این گروه نقل محافل شده است اما آنچه وجود دارد این است که هنوز لیست و نرخ ی به شرکت های پالایشی اعلام نشده اما این سودها از کجا میآید آیا غلط است باید اذعان داشت که این سودها عمدتا از جانب خود شرکت ها محاسبه شده و به نوعی بیانگر آن است که اگر شرکت ملی پخش و پالایش همان سبک و سیاق سه ماهه چهارم را به شرکتهای پالایش اعلام کند اعداد سود به این شکل خواهد شد که مثلاً شاوان نزدیک ۵۰۰ تومان شبندر ۳۵ تومن شبریز ۱۸۰ تومن شبنا ۶۰تومن سود 3ماهه خواهند داشت که قیمت های فعلی را برای آنها جذاب میکند در نماد شبریز امروز زمزمه سود منطقی و مناسب و همچنین سودآوری قوی پتروشیمی تبریز شرایط خوبی را برای این سهم را رقم زده است و باعث شده امروز مثبت باشد .
در گروه کاشی نیز وضعیت بد نیست در این گروه رشد نرخ ها یک باردیگر اغاز شده و سعدی 20% افزایش نرخ گرفته است با دید نوسان فعلا کپارس و کحافظ در کانون توجه هستند با دید کمی صبر کساوه بد نیست ولی همچنان کحافظ و به خصوص حق تقدم سهم در قیمت های زیر 2700 2600 ریال را موقعیت بهتری نسبت به بقیه می بینیم
گروه بیمه نیز شرایط خوبی را میتواند داشته باشد . 6 ماهه های خوبی در انتظار گروه است . در این گروه چند سهم خوب معامله می شوند میتوان به البر اسیا کوثر دی و پارسیان اشاره کرد که هر یک یک داستان خاص دارند اسیا سود غیرعملیاتی خوب ، البرز پرتفوی بورسی و بیمه ای قوی ، دی شناسایی سود و کوثر افزایش سرمایه و پارسیان عرضه زیر مجموعه ها در بازار که به نظر هر یک شرایط خوبی را در بازار ایجاد میکنند
در بازار پتروشیمی ها همچنان های قوی و بنیادی بوده و حقوقیها طرفدار پرو پاقرص انها هستن به نظر میرسد این گروه با رشد قیمت نفت ثبات دلار و رشد خاص محصولات پتروشیمی می تواند بعد از گزارش های شش ماهه دوباره مورد توجه بازار قرار گیرد در این گروه امروز پارس را بسیار خوب میخریدند سهمی که احتمالاً به زودی گزارش حسابرسی شده افزایش سرمایه را راهی بازار می کند در سوی دیگر نوری هم گزارش 6 ماهه خوبی را راهی بازار می کند
شیراز یکی دیگر از گزینه هاست که گزارش ماهانه خوبی داشته و خبر افزایش سرمایه می تواند خبر خوبی برای سهم باشد در بین نوسانی ها اما شصفها اصلاح خوبی کرده او هم گزارش جالبی را می دهد گزارش شهریور این سهم بسیار مهم است و در سوی دیگر شگویا شغدیر شپترو گزینه های نوسانی بازار می تواند باشد
در مورد وخارزم در گروه سرمایه گذاری ها گزارش جالبی داشت در ۱۲ ماهه با این تحف سود در اصلی و تلفیقی میتواند اثرات خوبی را در قیمت سهم داشته بشد
در بین شرکتهای پیمانکاری چند نماد جمعه توجه هستند که نمادهای مانند کیسون و صدرا لینک می تواند جالب باشد . امرو کیسون پر حجم بود و صدرا را هم صف کردند به نظر صدرا ی هفته اتی یک باردیگر متوقف میشود . شساخت هم بد نیست . در این سهم چند روزی است هست او را مثال می زنیم سهم سال قبل 3622 ریال سود تلفیقی داشت و امسال این سود به بالای 5000 ریال میرسد و این نشان میدهد سهم قابلیت های خوبی را دارد به عنوان سهمی نوسانی میتواند زیر نظر باشد .
دربازار مپنا خبرهای خوبی از عرضه اولیه داشته و به سود شرکت در نهایت تمام می شود به نظر رمپنا قابلیت های خوبی را دارد و حالا با عرضه احتمالی زیر مجموعه ها جالب تر شده رمپنا با دید میان مدت به قیمت واقعی خود میرسد به خصوص با منتشر شدن برخی اطلاعات شرکت گروه مدیریت نیروگاهی ایرانیان مپنا از زیر مجموعه های رمپنا سهم به زودی عرضه اولیه می شود
در 12ماهه تلفیقی 19481 میلیارد ریال سود خالص دارد و در سود اصلی این عدد 1482 میلیارد ریال بود . ملاک بیشتر سود تلفیقی است که در سال 99 به 1948 میلیارد تومان سود خالص رسیده است . به نظر باید منتظر سود تلفیقی سهم بود از یدد ما در قیمت های منفی خرید رمپنا میتواند جالب باشد
در بین سرمایه گذاری ها وسکاب وسبحان وبوعلی دیگر گزینه ها ونیکی ومهان همیشه خوب بودند اما امروز خبری از شستا امد و 219 تومان سود محقق کرد شنیده شده2150 ریال تقسیم میکند . با دید میان مدت و با دید کمی صبر به نظر انصافا گزینه خوبی است
[/ihc-hide-content]


