[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]
گزارش بازارامروز سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
موج نو !
وقتش بود و او امروز باید خودی نشان میداد .. امروز بازار با خود زمزمه میکرد وقتشه ! وقتشه رفتن وقتشه ! او امروز هر طور شده باید یک واکنش به این محدوده نشان میداد و فضای بازار تغییر میکرد . هم نموداری و هم بنیادی و هم قیمتی فضا برای برگشت بازار فراهم بود و امروز هم بازار با برگشت نرخ ارز شجاعت قبلی را بازیابی کرده و فضا برای برگشت قیمت ها فراهم شد . البته هنوز ریسک هایی که بازار از ان فرار میکرد و او را به این روز انداخته حضور داشته و همچون ابرهای سیاع بالای سر بازار قرار دارد ولی این ریسک ها معمولا در تقاط حمایت بازار کم رنگ شده در مقاومت ها پر رنگ می شود ولی وجود دارند و همچنان نفس میکشند .
بازار باید بتواند این چند روز را هم هر طور شده سپری کند و خود را به دامن پاییز بیندازد چرا که فکر میکنیم گزارش ها و خبرهای مهر میتواند فضای خوبی را برای بازار رقم زده و ان شوکی که بازار نیاز دارد از کدال بگیرد . این 6 روز کاری پیش رو که تمام شود کدال میتواند اتش بازی خوبی از گزارش ها روی سر بازار بریزد و فضا را تغییر دهد ولی همچنان فکر میکنیم 3 محرک اصلی بازار دلار ،بازارهای جهانی و کابینه باشد که چشم بازار این روزها به کابینه است و از ریسک های او وحشت دارد …
بگذریم و سراغ بازار برویم که امروز برایش مهم بود که هم حجم خوبی را ثبت کند و هم اغاز و پایانش خوب باشد بازار امروز باید هر طور شده پایانی خوبی را ثبت میکرد و نشان میدادبا روزهای قبل متفاوت است و همین هم شد و تقریبا سعی کرد با کمی فرازو فرود ارام شرایط خوبی را ثبت نماید و موج نو و جدیدی را در بازار ثبت کرده که احتمالا فردای بازار را هم بهبود می بخشد .
مدت ها بود که بحث عرضه های اولیه مطرح می شد و نمیشد در موردش خیلی مسائل را مطرح کرد اما امروز میخواهیم در مورد این موضوع مهم صحبت کنیم … برخی از عزیزان بازار معتقدند که عرضه های اولیه پیدرپی طی روزها و هفتههای گذشته و احتمالاً هفتههای آینده یکی از مهمترین دلایل بازار بی حال و بی رمق فعلی و باعث درجا زدن است . در رابطه با صحت این ادعا بحث و حرف و نقل زیاد است قبل از هر چیز یک نکته را بیان کنیم
تردید نداشته باشید یکی از راه های مهم و اصلی بازار برای ایجاد جریان مصونیت سیاست زدگی و حفظ و به نوعی با اهمیت کردن بازار سرمایه حضور گسترده تر و قوی تر شرکت ها و بازیگران و مختلف در بازار سرمایه است که می تواند دست واحده و قدرت چانه زنی بازار را روزبهروز افزایش دهد فراموش نکنید معتقدیم رشد قبلی بازار سرمایه جرقه اش از عرضه های اولیه جذاب و متعدد آغاز شد که مردم عادی را درگیر بازار سرمایه کرد که البته حوادث بعد از آن منطقی و درست نبود اما باید به این موضوع نگاه کرد که عرضه های اولیه میتواند ویترین مناسبی جهت آشنایی برخی از آحاد جامعه با بازار سرمایه باشد چه ایرادی دارد که هر هفته ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پس انداز این افراد در شرکتهای معتبر قوی سرمایه گذاری گردد قطعاً عرضه اولیه و عرضه شرکت های متعدد و بیشتر دولتی و خصوصی در بازار مزیت های متعدد و بیشماری دارد که بر هیچ کس پوشیده نیست و به نظر حتی باید این موضوع گسترش یابد و ابزارهای قوی تری به آن اضافه گردد
البته قطعا مدل عرضه اولیه شرکت های کوچک باید تغییر کند عرضه ای که 20 تا30 هزار تومان به ازای هر کد میرسد دیگر عرضه نیست قاشقی از یک دیگ نذری است که نه کسی را سیر میکند و نه فایده ای دارد ! اما به نفس عمل عرضه های اولیه معتبر و بزرگ نباید خدشه وارد شود و تازه معتقدیم هر یک از این شرکت ها که در بازار عرضه می شود یک داستان و قصه پشت سر خود دارد و میتواند روزهای آتی پس از عرضه خود را برای بازار و سهامداران جذاب نماید در واقع متنوع شدن سبد بازار سرمایه از شرکت های متعدد می تواند جذابیت های بازار را در مقاطع مختلف افزایش دهد و به نوعی جریان پول و گردش آن را بیشتر نماید .
برخی معتقدند که عرضه هفته ای دو هزار میلیارد تومان عرضه های اولیه برای بازار خوب نیست و منجر به افزایش فشار ها در بازار می شود اول اینکه این موضوع راه حل های متفاوتی دارد و می شود از اثرگذاری این موضوع کم کرد مثلا اطلاعرسانی دقیق میتواند یکی از این راهها باشد که سهامداران بی حساب و کتاب آتش به پرتفوی نزنند . اما این را هم در نظر بگیرید بازاری که هفته ۲ هزار میلیارد تومان نتواند تحمل کند از نظر ساختاری بیمار است و این ساختار بیمار با عرضه اولیه اگر نریزد با عوامل دیگری بر هم می ریزد از همین روست که معتقدیم این حضور عرضه های اولیه در بازار می تواند شرایط بهتری را نسبت به عدم عرضه داشته باشد نکته دیگر باید دولت را درگیر بازی عرضه شرکتهای دولتی در بازار کرد. این خاصیت دولت است که خود به خود سوراخ دعا را دیر پیدا میکند ولی واااای به روزی که پیدا کند !! دیگر ول نمیکند … دولت روحانی هم تا وقتی مزه پول را زیر زبانش احساس نمیکرد حرفی از بورس نمیزد به محض این که دید این جا چقدر میشود خوب پول دراورد هر هفته از بورس صحبت می کرد باید پای شرکتهای دولتی را به عرضه های اولیه باز کرد تا هم دولت منتفع شود و هم امنیت روانی بازار حفظ گردد اتفاقاً معتقدیم عرضه های اولیه یکی از مهمترین ابزار هایی است که می تواند در شرایط فعلی به بازار سرمایه جنبوجوش بخشد و اطمینان به این بازار را بیشتر کند .
برخی هم در مورد تغییر مدل این عرضه ها منتقد هستند . واقعا کسی با 15 و 20 هزار تومان سود عرضه اولیه توانمند نمیشود و صد البته ممکن است ایده صندوق ها نیز کامل نباشد و باید رصد کرد این مدل به سرمایه گذاری غیرمستقیم کمک میکند یا خیر … میتوان مثلا در شرکت های کوچک 20% عرضه اولیه را به 20 بلوک 1% تقسیم کرد و حراج گذاشت و هزار راه حل دیگر ولی راهش این نیست که به هر نفر 15 هزار و 20 هزار تومان برسد ! فرض بر دوبرابر شدن ان هم باشد قرار برچک کردن روزانه این قیمت شود هزینه اینترنت او از سود ممکن است بیشتر باشد . باید اولویت روی حضور بیشتر شرکت ها در بازار باشد نه این که با سیستم نذری یک قاشقی ادای عدالت محوری را در بیاوریم … بگذریم در کوتاه مدت شاید برخی معتقد باشند عرضه های اولیه مشکل افرین است ولی معتقدیم این یکی از راه های کمک به بازار خواهد شد .
حرف اخر قرار نیست بازار محل تامین مالی برخی از این عرضه های اولیه شود . البته تامین مالی سرجای خود ولی باید یک سری اصول و استاندارهایی را هم رعایت کرد از جمله قیمت جذاب و بازارگردانی بعد عرضه و …
امروز بازار را در حالی اغاز کردیم که او ارتفاع مطلوب خود را حفظ میکرد و شرایط خوبی داشت به نظر برای فردا نیز با وجود افزایش عرضه ها شرایط خوبی را داشته باشیم و بتواند وضعیت مطلوب را ادامه دهد هر چند فردا عرضه های بازار بیشتر است .
اقتدار بانک ها
در نمادهای بانکی شاهد برگشت روند سهام این گروه و مثبت شدن معاملاتشان بودیم بانک هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با اصلاح قیمتی به کف رسیده بودند
در بانک ملت سهم با صف خرید همراه شد سهمی که هم شایعات عرضه سهام گروه مالی ملت را دارد هم سود سازی بالا امسال هم به نظر می رسد سود تسعیر ارز خوبی در پایان 6 ماهه در انتظار سهم باشد فعلا تارگت سهم سوطح 420 تا 450 تومان است
پست بانک را بارها تاکید به خرید داشتیم سهمی که کف قیمتی 2000 تومان را بسته و از همین سطوح تا قیمت های 2500 تومان نوسان می کند شنیده می شود در صورت های مالی 6 ماهه سود بالایی ساخته خواهد شد این سهم اوضاع خوبی داشته و شاید با سود بالا و افزایش سرمایه حتی قادر به شکست مقاومت خود باشد
بانک اقتصاد نوین از نقطه خوبی برگشت زد سهمی که شنیده می شود با فروش دارایی هایش به زودی سود غیر عملیاتی بالایی را اعلام خواهد کرد این سهم همچنین موفق به وصول 4 هزار میلیارد تومان از مطالباتش شده است وضعیت بنیادی بانک همانطور که در گزارش 3 ماهه مشخص بود متحول شده است
گروه بانک و خورو از بازار عقب است به نظر با دید میان مدتی وبصادر و با دید کمی صبر وپارس هم میتواند جالب باشد .
سیمانی ها و برگشت سر خط
در سیمانی ها شاهد روند مثبت و صعودی قوی بودیم این گروه پس از اصلاح و تثبیت نرخ های فروش محصولاتش حالا وارد فاز صعودی شده است
سیمان شمال به سمت قیمت های 1100 تومانی در حرکت است تثبیت در سسطوح بالای 1100 تومان این سهم سیمانی مستعد و خوش نوسان را تا قیمت های 1200 تا 1250 تومان با رشد قیمتی همراه خواهد ساخت
سفارس هم با صعود خوبی همراه شد سهمی که سود سازی بالایی داشته و به نظر می رسد تا قیمت های 2400 الی 2500 تومان رشد داشته باشد این سهم اصلاح قیمتی خوبی تا کف 2000 تومانی داشته است سهمی که هم عرضه اولیه سیمان ابیک را در پیش رو دارد و هم شنیده می شود برای سال مالی جدید سودش به سطوح بالای 350 تومان می رسد
سیمان سپاهان نوساناتش مثبت و ارام تر بود سهم با تثبیت در قیمت های بالای 1000 تومان بار دیگر به سمت سوطح قیمتی 1100 و 1200 تومان حرکت خواهد کرد این سهم سیمانی با سود سازی بالایی همراه بوده و امسال شایعات سود 150 تومانی و برای سال اینده شایعات سود 200 تومانی دارد
فولادی ها و انتظارات بالا
در نمادهای فولادی شاهد انتشارات بالای سهام این گروه بودیم به طوری که اصلاح قیمتی زیادی را تجربه نکرده و عمدتا در پی رشد قیمتی بالاتری هستند
در ذوب رشد قیمتی سهم تا سطوح 460 تومان ادامه داشت باید توجه داشت نرخ کک و ذغال سنگ در بازارهای جهانی 3 برابر شده است و این امر بهای تمام شده وب را به شدت بالا خواهد برد ذوبلی که با این نرخ های مواد اولیه نیمه دوم سال مشکل خواهد داشت فعلا سهم با مقاومت خود دست و پنجه نرم می کند
بر هرمز بارها تاکید داشتیم سهمی که وضعیت بنیادی بسایر خوبی در گروهش داشته و رشد شدید قیمت های جهانی و داخلی اسلب از یک سو و توان سود سازی بالا از سوی دیگر سبب شده تا این سهم در موقعیت صعود فعلا تا قیمت های 2000 تومان قرار بگیرد سود خوبی در 6 ماهه انتظار سهم را می کشد
فخوز با نوسانات مثبت ارامی همراه شده است نکته مثبت سهم حفظ کف قیمتی 1800 تومانی است سهم 30 درصدی با ارزش ذاتی خود فاصله دارد پتانسیل سود 400 تومانی و افزایش سرمایه جذاب از سود انباشته از پتانسیل های اصلی این فولاد ساز می باشد
سیگنال پتروشیمی ها
در نمادهای پتروشیمی شاهد صدور سیگنال صعودی خوبی بودیم به طوری که سهام این گروه با رشد قیمتی مناسبی همراه شدند
نوری تا صف خرید پیش رفت سهمی که شایعات سود 3000 تومانی و افزایش سرمایه 6500 درصدی دارد این سهم کف قیمتی 10 هزار تومانی را بسته و سقفش نیز فعلا سطوح 12000 الی 12500 تومان است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی در انتظارش است
شایعات سود 2000 تومانی در پتروشیمی خراسان وجود دارد سهم در قیمت های 8000 تومانی قرار داشته و وضعیت خوبی دارد این سهم تا قیمت های 10000 الی 12000 تومان جای صعود داشته و در وضعیت بنیادی بسیار خوبی به سر می برد تنها ریسک سهم کاهش صادرات به افغانستان می باشد
شپدیس کم کم گارد صعودی خود را قویتر می کند این سهم با رشد قیمتی به سمت سطوح قیمتی 18000 تومانی گام بر میدارد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود سود خوبی در گزارش 12 ماهه و برای بودجه سال 1401 هم سود مناسبی را اعلام خواهد کرد رشد نرخ فروش صادراتی کمک زیادی به این سهم خواهد کرد
در این گروه خبرخوبی از بوعلی و شیراز در حوزه افزایش سرمایه رسیده است در شیراز مقرر گرديد اقدامات لازم به منظور افزايش سرمايه به ميزان 200 درصد توسط شرکت پتروشيمي شيراز بعمل آيد. این خبرخوبی برای سهم است و با توجه به رشد سود قابلیت های خوبی هم دارد .
در بوعلی هم بالاخره افزایش سرمایه تاییدشد . پيشنهاد افزايش سرمايه اين شرکت از مبلغ 3،500 ميليارد ريال به 13،500 ميليارد ريال از محل مازاد تجديد ارزيابي سرمايه گذاريهاي بلندمدت (سرمايه گذاري در سهام شرکت پتروشيمي تندگويان) به منظور اصلاح ساختار مالي شرکت مطرح و به تصويب هيأت مديره رسيد. به نظر هردو قابلیت های رشد کوتاه مدت و نوسانی را دارند و برای میان مدت و بلند مدت هم گزینه های خوبی هستند
در سوی دیگر با دید نوسان هم سهم های خوب گروه کم نیست در این شریاط شغدیر و شپترو و شصفها هم شرایط خوبی را میتوانند داشته باشند
پالایشی ها برگشت جانانه
در پالایشی ها شاهد برگشت روند بسیار خوبی بودیم نیمی از سال گذشته اما هنوز گزارشات 3 ماهه سهام این گروه منتشر نشده و بازار در انتظار این گزارشات است
صدای همه در بازار درامده و پالایشی ها گزارش های 3 ماهه هنوز نداده اند و از فقر جدی اطلاعات و ابهامات اطلاعات رنج می برند در این گروه طی همین روها گویا گزارش اماده می شود با دید میان مدت خرید شبندر و شبریز و با دید نوسانی تر شاوان و شراز گزینه های خوبی هستند ولی بین شرکت های گروه شبریز را با دید میان مدت جذاب ترو بهتر می بینیم و اگر سود ها درست باشد بیش از 800 تومان امسال سود دارد .
شبندر با رشد قیمتی خوبی همراه شد و مجددا در مسیر صعودی قرار گرفت دیروز اشاره داشتیم بازار مثبت شود شبندر توانایی صعود خوبی دارد فعلا می توان به تارگت 680 تومانی در این سهم خوشبین بود سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و رشد قیمتی میان مدتی مناسبی دارد
در نماد شتران هم وضعیت بنیادی خوبی در این سهم را شاهد بودیم این سهم در قیمت های 1250 تا 1400 تومان در نوسان است شترانی که شنیده های خوبی داشته و بازار در انتظار میزان سود محقق شده سهم در گزارش 3 ماهه می باشد گزارش 3 ماهه کمک زیادی به روند سهم خواهد کرد
شبریز را اشاره داشتیم سهمی که پارسال به سود بالای 500 تومانی و برای سال جاری توانایی سود سازی 700 تومانی و احتمال عرضه سهام پتروشیمی تبریز و افزایش سرمایه دارد کف قیمتی 3600 تومانی برای سهم بسته شده و سهم با مقاومت های 4200 و 4500 تومانی همراه است
چهارگوشه بازار
افزایش سرمایه جذاب و سنگین غبشهر از یک سو و فروش های اخیر و سود سازی بالا از سوی دیگر باعث شد تا سهم با صف خرید همراه شود اقبال خوبی از نظر بنیادی در سهم شکل گرفته است و انتظارات را از غبشهر بالا برده است سهم مقاومت 3200 تومانی را بشکند مهمان سوطح قیمتی 3500 الی 3600 تومانی خواهد بود
توریل صف خرید سنگینی زد این سهم تا قیمت های 2000 الی 2200 تومان جای صعود دارد اصلاح قیمتی سنگین از یک سو و شایعات افزایش سرمایه از سوی دیگر سبب شده تا توریل هم با روند صعودی همراه و برود تا بازدهی مناسبی برای سهامدارانش داشته باشد
کشرق و کپرور با رشد قیمت محصولات در بازارهای جهانی در قیمت زغال سنگ شرایط خوبی را گرفته است کپرور را روزهای قبل صحبت کرده بودیم روی کشرق هم گزارش های خوبی را داریم کشرق ۳ماهه ۵۹۶ ریال سود محقق کرده است و ۵۰ میلیارد ریال سود عملیاتی و سود خالص دارد به نظر گزارش 6 ماهه خوبی را خواهد داشت .
شساخت این روزها خوب معامله می شود و به نظر میتواند سهم خوبی باشد . شساخت 3 ماهه دست به کار بزرگی زده و 1613 ریال سود محقق کرده است 4478 میلیارد ریال سود عملیاتی و 4063 میلیارد ریال سود خالص دارد .
فسپا در گروه فولاد شرایط خوبی را دارد . تیر 2376 میلیارد ریال شد و نرخ ۲۲۱,۲۱۷,۹۵۵ ریال
مرداد به 2339 میلیارد ریال رسیده و نرخ ۲۳۲,۶۹۱,۳۳۶ ریال 5 ماهه 9300 میلیارد ریال است
سال قبل نیز فروش 5616 میلیارد ریال بود . یک ماه دیگر روی همین روال باشد 6 ماهه خوبی میدهد به نظر گزارش 6 ماهه فسپا میتواند توجه بازار را به این سهم جلب نماید .
ذوب هم با دید نوسان میتواند جالب باشد سهم انصافا گزارش خوبی را در 6 ماهه میدهد ذوب بارها عرض کردیم از کل بازار عقب است و میتواند راه رفته را جبران کند .
هرمز هم میتواند جالب باشد او هم گزارش شهریور را خوب بدهد گزارش 6 ماهه خوبی را خواهد داشت هرمز در شهریور تا کنون 80،000 تن اسلب با میانگین 16،200 تومان عرضه کرده که تقاضا کامل داشته است.در مرداد در بورس کالا 50،000 تن اسلب عرضه کرد که همه آن معامله شد
تپمپی با دید نوسان بد نیست و احتمالا در 6 ماهه میتواند جالب باشد
تایرا با دید نوسان تایرا در تیر به 4026 میلیارد ریال رسیده است در مرداد 3848 میلیارد ریال فروش داشته است
جمع 5 ماهه 18241 میلیارد ریال بوده است مدت مشابه سال قبل این عدد 13570 میلیارد ریال شد
بموتو و بترانس در کوتاه مدت شرایط خوبی را داریم . احساس میکنیم هم نموداری و هم بنیادی هردو گزینه های خوبی شده اند و قیمت های خوبی را دارند . امروز بموتو یک بلوک داشت و این میتواند به کمک سهم بیاید . با دید میان مدت بموتو با دید افزایش سرمایه و بترانس با دید تلفیقی و گزارش خوب زیر مجموعه ها و رشد سود غیرعملیاتی میتواند جالب باشد .بترانس را زیر نظر داشته باشید میتواند در منفی و صفر امروز گزینه جالبی باشد سهم شرایط خوبی را دارد
خبهمن هم با خبرهای خوبی مواجه است در گروه خودرو خبهمن و خپارس شرایط خوبی را خواهند داشت .
ونیکی امروز خوب مثبت شد به نظر بازار کم کم دیدگاه بنیادی تری را پیدا میکند .
در این گروه وسپه گزارش زمین ودارایی ها را داده و در بخشی از ان نوشته است که 46 هزار متر زمین در لواسان دارد . حتی اگر فرض کنیم باغ باشد و باغ مسکونی اجرا گردد به نظر متر مربعی 20 میلیون هم نرخ بدهیم عدد زیادی می شود و نشان میدهد دارایی خوبی در وسپه وجود دارد . این سهم را زیر نظر بگیرید
در سوی دیگر صبا و شستا هستند صبا امسال 1700 تا 1800 ریال حداقل سود را دارد و به نظر با این قیمت ها منطقی است و خرید بد نیست شستا هم میتواند با توجه به بحث تقسیم سود 2200 ریالی مورد توجه بازار فعلی باشد امروز البته شستاوضعیت بهتری نسبت به صبا داشت
بازار دو سهم خاص نوسانی دارد که وخارم و وتوکا هستند هر دو شرایط خوبی را در بازار دارند وتوکا با تاراز و وخارزم با نیروگاه ها میتوانند شرایط خوبی را برای بازار رقم بزنند . به نظر با دید یک سرمایه گذاری خوب همه گزینه ها جالب هستند و صد البته بازهم میگوییم سهم هایی مانند وسکاب وبوعلی وصنعت وسبحان ونیکی ومهان را هم دست کم نگیرید
دارو باردیگر افزایش نرخ گرفت قیمت محصولات (فرآورده های دارویی شامل آمپول ، قرص و قطره استریل) به طور متوسط 119 درصد افزایش یافته است.لازم به ذکر است محصولات فوق حدود 10 درصد فروش سال جاری را تشکیل می دهند. به نظر دارو میتواند اینده خوبی را داشته باشد .
دتماد هم امروز خوب بود و گویا فروش های صادراتی خوبی را زده و میتواند مورد توجه باشد
درازک هم خبر افزایش سرمایه را رو کرد و میتواند جالب باشد گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 889,500,000,000 ریال به مبلغ 2,100,000,000,000 ریال از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور به منظور انجام مخارج سرمايه اي جهت ايجاد و خريد دارائيهاي ثابت مشهود و تامين سرمايه در گردش که در تاریخ 1400/06/09 به تصویب هیئت مدیره رسیده
سیمانی ها هم امروز بهتر بودند سفارس امروز گزارش بدی نداشت به 12ماهه سهم امیدوار هستیم . سفارس را باید در 12ماهه بررسی کرد ولی در 3 ماهه با سود فروش سرمایه گذاری ها و برخی مجامع به ازای هر سهم 236 ریال محقق کرده است مشابه قبل 48 ریال بود
حتاید امروز خوب مثبت بود . سهم خبرهای خوبی از افزایش سرمایه گرفته و میتواند امروز صف باشد با دید میان مدت حتاید با دید کمی صبر و رفتن به افزایش سرمایه و رسیدن گزارش های خوب میتواند جالب باشد حتاید را کمی بیشتر و دقیق تر و خاص تر زیر نظر بگیرید در این گروه گزینه خوبی است
آسیا هم امروز در گروه بیمه یک شفاف سازی خوب گذاشت و میتواند مهم باشد البرز اسیا کوثر بهترین های گروه هستید .
در گروه پیمانکاری نمی شود خیلی از وضعیت بنیادی صحبت کرد ولی معتقدیم هر دو سهم خصدرا و کیسون از نظر ارزش بازار و دارایی قابلیت های خوبی برای رشد دارند در سوی دیگر به زودی خبرهای جالبی از خصدرا میرسد از همین رو منفی های امروز سهم بد نیست چه نوسان چه نگهداری . کیسون کمی صبر بهتری میخواهد ولی به نظر این سهم نیز سود خوبی را در گزارش یر مجموعه ها دارد و با دید افزایش سرمایه بد نیست بین این دو ا نظر نوسانی و کونتاه مدتی شاید خصدرا جالب تر باشد ولی بنیادی کیسون خاص تر است .
[/ihc-hide-content]


