جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز چهارشنبه 3 شهریور 1400

گزارش بازارامروز چهارشنبه 3 شهریور 1400

نوید خاندوزی
آگوست 25, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز چهارشنبه 3 شهریور 1400

و اینک کابینه ! 

امروز ته دل بازار هم کمی شکی و مردد  بود و نمی دانست چه کند  . به  قول شاعر یه دلش میگفت برو و یه دل دیگر میگفت نرررم !! ولی انصافا بازار امروز بازهم خوب معامله میشد و یک بار تا مرز منفی سراسری رفت و دوباره جریان پول قوی منفی ها را خرید تا نشان دهد قدرت پول و البته نرخ دلار چه اهمیتی دارد  ! به خصوص در این مرز حساس !  در عین این که  بسیاری معتقدند نباید 1.6 را  برای بازار شاخ کرد و این هم تمام می شود ولی در هر صورت هفته بعد کمی اسمان سیاست گذاری های کشور ممکن است  به این رنگ  نباشد  …

روز های داغ سیاسی  کشور هم در حال سپری شدن است احتمالاً زمانی که این مطلب را می خوانید ترکیب کابینه مشخص شده از شنبه کابینه جدید کار خود را آغاز خواهد کرد چند نکته در مورد این موضوع و اثرات آن در بازار مطرح خواهیم کرد این به معنی دیدگاه بدبینانه نسبت به کابینه و یا بازار نیست و تنها بررسی برخی صنایع و اتفاقاتی است که ممکن است رخ دهد و باید قاعدتا بعد از رشد فعلی بازار این موارد را بیشتر در نظر داشت چرا که تجربه ثابت کرده  وقتی بازار در سود و شرایط پس از رشد قرار می گیرد و مسیر صعودی را در مدت نسبتاً کوتاهی طی میکند (البته بهتر است بگوییم جبران کرده ) به دنبال بهانه‌ای برای استراحت می گردد
اما کابینه …  نکته اول در مورد کابینه تناقض آشکاری است که بین برنامه های وزرا دیده می شود وزیری از اقتصاد باز و پرهیز از نرخ گذاری دستوری  یکی دیگر از کاهش نرخ ارز و ثبات آن و تقویت پول ملی و کاهش تورم صحبت می کند وزیر دیگر از یک میلیون مسکن صحبت می‌کند که جریان پول آن مشخص نیست و اگر قرار باشد از سمت دولت تهیه شود چه اثراتی در تورم و پایه پولی خواهد داشت !  وزیر دیگر از احتمال آزادسازی ها می گوید و آن یکی بر کنترل قیمت تاکید دارد
این تناقض قطعاً در عملیات اجرایی هم بروز خواهد کرد و بخش های مختلف ممکن است در شش ماه اول تعارضات متفاوتی داشته باشند . ایراد کار و مشکل ما هم همین است که آنها جدل میکنند چوبش را اینجا بازار میخورد !!! از همین رو به این موضوع معتقدیم که شش ماه اول بسیار خاص و پر خبر و پر چالشی برای بازار سرمایه داریم ممکن است در این مدت اظهار نظرهای متفاوتی در مورد مسائل مرتبط با بازار صورت گیرد که  این اظهار نظرها شرایط بازار را به مانند تخته پاره بر موج به بالا یا پایین هدایت کند . قطعاً کمک به بازار سرمایه نیز در دستور کار رئیس جمهور بوده و هست و از این بابت خیالمان راحت است که خیلی نگران بازار نیستیم اما میترسیم که تصمیمات ناگهانی و انقلابی و خاص دولت در شش ماه اول اثرات متفاوتی در بازار داشته باشد

از همین روست که شاید بهتر باشد کمی با چشمانی بازتر بخوابیم و حواسی جمع تر بازار را دنبال کنیم البته باز هم می گویم به عقلانیت نسبی وزرای اقتصادی دولت تا حدودی اطمینان داریم ولی ممکن است هر اتفاقی رخ دهد…

با عنایت به این بخش در نظر بگیرید شنبه اولین روز کاری کابینه خواهد بود کابینه انقلابی تصمیمات انقلابی ، اعلامیه‌ای فوری و اتفاقاتی که می‌خواهد نشان بدهد فضا در حال تغییر است این اتفاق را به عنوان یک احتمال در نظر بگیرید ممکن است باهر منطقی و به هر دلیلی دولت برای نشان دادن خود در ابتدای کار و تسلط بر فضای حاکم کمی مولفه های اقتصادی را دستوری تر و فشارها را در ابتدای کار بیشتر کند
گفتنش برای ما سخت است ولی همیشه در تاریخ در چنین مواقعی با اسم مردم و ذکر کمک به اقشار محروم و جامعه و مقابله با تفکر سرمایه داری تصمیماتی گرفته شده که  برخی از انها برای بازار منطقی نبوده است و البته در نهایت برای اقتصاد هم مفید نبوده و حتی همان قشر هدف هم اسیب دیدند ولی چه کنیم که درس نمی شود و امیدواریم این بار کمی هوشیار تر باشند  .  از این دست اتفاقات تا حدودی می ترسیم و واهمه داریم و برخی نیز این احتمال را مطرح می‌کنند که ممکن است ابتدای کار دولت کمی فضا از این نظر پرچالش آغاز شود اما این دیدگاه کوتاه مدت است در میان مدت و بلند مدت چه ؟!!

در میان مدت و بلندمدت بازار چه خبر است ؟!
دوستی چند روز پیش میگفت چرا اینقدر از گذشته بازار و رفتار برخی سهامداران حقیقی و حقوقی گلایه میکنید؟! فضای ان موقع را باید درک کرد . به هر حال رفتار بوده که در آن مقطع رخ داده… !!!

عزیزان باور کنید اگر در برخی تصمیمات و تحلیل ها کمی غرض ورزی وجود نداشت و همچنین منطقی نگاه می شد اتفاقات عجیب چه در صعود و چه در نزول  رخ نمی داد .  اما چرا امروز این‌طور منتقد برخی عزیزان هستیم ؟ به واقع باید گفت غالب فعالان اصلی و درشت بازار در ریزش اخیر کارنامه مردودی داشتند به خصوص حقوقی ها…  آنها که دنباله‌رو فضای عمومی بازار شدند و چه حیف آن قیمت های طلایی را از دست دادند و امروز در این  قیمت ها دنبال بلوک میگردند!!!  این رفتارها چه کمکی به بازار کرده است ؟!!  عزیزان تارگت دلار ۱۵ و ۱۸ و شاخص ۷۰۰ هزار واحدی از زبان برخی از همین فعالان بازار بیرون می آمد حالا امروز ورق برگشته و شرایط چرخیده طور دیگری صحبت می‌شود…  این ایراد و بازار ماست و اشکال آن دور بودن از تحلیل است . همیشه در بازار ا یک ور بام  افتاده ایم  گاهی انقدر بد بین بد بین می شویم و گاهی خوش بین !! و البته به قول شاعر … گاهی چه زود فرصت مان دیر می شود …
اما در این تلاطم های سیاسی  اقتصادی احتمالی چه‌باید کرد … برخی اوقات افراد به کدال پوزخند میزنند و تحلیل ها را به سخره میگیرند ولی 5 الی 6 ماه اخیر هر که برمدار تحلیل رفت موفق بود … رو آوردن به تحلیل و بررسی ارزندگی شرکتها و مقایسه آن با قیمت تابلو و در نظر گرفتن ریسک به ریوارد مهمترین کار بازار باید باشد تا در مقاطع خاص و تلاطم های سیاسی و شوک های منفی ارزندگی شرکت را در کنار ریسک به ریوارد قرارداده  و اقدام به خرید و فروش کنند به نظر فضای فعلی بیانگر همین موضوع است
باید به تحلیل و محاسبات سود  بهای بیشتری داد و از همین حالا سناریو های منطقی سود و قیمت را با توجه به شرایط در نظر گرفت و در این تلاطم های موقت تصمیمات درست را اتخاذ کرد البته تجربه نشان داده در این  بزنگاه ها همه احساسی می شوند !

در مجموع معتقدیم  باید خود را برای یک دوره خاص در این ۶ ماه آماده کرد البته سعی کنید درجیب خود لیستی از شرکت ها و قیمت های ارزنده آنها داشته  و با توجه به شرایط اقتصاد و دلار و تورم در مقاطع مختلف نسبت به خرید و فروش اقدام کرد و قطعاً شاید جریان پول اندکی این قیمت ها و مرزها را بالا و پایین کند اما در نهایت این استراتژی استراتژی موفق و پیروز بازار خواهد بود…

صد البته امیدواریم این طور نباشد و موجی از عقلانیت و منطق در تصمیمات شکل بگیرد …

امروز بازار خوب اغاز کرد ولی خیلی زود فاز مثبت او فروکش کرد و جایش را به منفی ها داد نکته قشنگ و مهم بازار امروز این بود که از منفی ها  بلند شد و به مثبت ها رسید و یک باردیگر عطش و قدرت و شجاعت خود را نشان داد …

عرضه های بی امان در بانک ها

در بانک ها شاهد عرضه های سنگینی بودیم بانک هایی که به مقاومت های خود رسیده و برخی متعادل شدند. چند روزی هست که حجم بانکی ها بهتر شده و فضای قوی تری را دارند اولین بزنگاه حساس این گروه نرخ ارز در گزارش های 6 ماهه است که اخر شهریور مطرح می شود و میتواند خبرخوب گروه باشد با همین دید خرید وبملت که این مدت حسابی درجا زده یکی از این اتفاقات است و از سوی دیگر سهم هایی که بانک ها از دولت گرفته اند هم رشد خوبی کرده در مجموع وبصادر ووبملت جالب هستند و با دید نوسان وپارس را بیش ا بقیه شارپ تر می بینیم .

بانک صادرات در صورت شکسته شدن قیمت های 280 تومان راهی سطوح 320 تومانی می شود پرتفوی بورسی بانک صادرات رشد خوبی داشته و ارزش سهم را بالا برده است صادراتی که وضعیت خوبی داشته و با دید میان مدت صعود خوبی در انتظارش است

بانک سامان عالی بود با قدرت توانست از قیمت های 1000 تومان عبور نماید بانک سامان تجدید ارزیابی خوبی دارد رقم تجدید به دلیل دارایی ها و پروژه های ساختمانی شرکت بالا ارزیابی می شود سهم هدف قیمتی1100 تومانی دارد

بانک سینا هم یک بازگشایی خوب با جهش قیمتی 12 درصدی در بالای مقاومت 320 تومانی خود داشت طی هفته اینده سهم می تواند تا قیمت های 350 تومان رشد تا گپ عقب ماندگی از رشد بازار را جبران نماید

سیمانی های سر سبز

در سیمانی ها روند مثبت بود گزارشات سیمانی ها با این که کاهش تولید داشته اند به دلیل رشد قیمت های فروش مثبت بوده و همین امر انتظارات را از سیمانی ها بالا برد

در سیمان سپاهان سهم ارام ارام به سمت قیمت های 1100 تومانی در حرکت می کند این سهم با روند صعودی همراه و به دلیل شایعات سود سازی بالا و ارزش جایگزینی خوبی که دارد با اقبال همراه شده است  سپاهان وضعیت خوبی داشته و روند میان مدتیش کماکان صعودی است

سیمان سفید لار هم با ورود نقدینگی قوی صف فروشش به صف خرید تبدیل شد شنیده می شود طرح توسعه 3300 تنی شرکت با دریافت تسهیلات جدید در حال پیشبرد بوده و در سال اینده افتتاح می شود سلار ارزش بازار پایینی داشته و شایعات سود 300 تومانی برای سال جاری دارد

سیمان شمال بر سر قیمت های 1100 تومانی در نوسان بود این سهم با روند نوسانی منفی همراه بود سهمی که جای افت زیادی نداشته و در  روند نوسانی قرار گرفته است این سهم اوضاع خوبی داشته و با سود سازی و ارزش بازاری که دارد تا سطوح 1250 تومان رشد خواهد داشت

سرمایه گذاری ها در انتظار شاخص

در سرمایه گذاری ها شاهد روند نوسانی بودیم شاخص بر سر مقاومت و سرمایه گذاری ها هم در انتظظار مشخص شدن روند شاخص می باشند

در تاپیکو سهم با نوسانات ارام 4 درصدی بازگشایی شد سهم مقاومت 1600 و سپس 1800 تومانی دارد این سهم ارزش ان ای وی بالا و سود سازی خوبی داشته و امسال پالایشگاه ستاره خلیج فارس سبب تحولات جدی در این سهم شده است

پارسان این روزها به اسب شماره یک بازار تبدیل شده است سهمی که قیمت های 3200 تومانی را شکسته و به سمت سطوح قیمتی 3500 تومان در حرکت است این سهم وضعیت سود سازی و ارزش ان ای وی بالایی داشته و تحولات جدی از سمت پترو پالایشی ها تجبره خواهد کرد

وصندوق به قیمت های 2000 تومانی رسید سهمی که در صورت شکستن سطوح 2000 تومان به رشد ادامه دار خود خواهد رسید این سهم ان ای وی خوبی داشته و سود امسال شرکت می تواند در صورت 300 تومان قرار بگیرد سهم باید هفته اینده به جدال با مقاومت قوی بپردازد

دراین گروه غدیر خوب می تازد و پیش می رود و منطقی و ارام گام برمیدارد

همچنان شستا و صبا را جالب می بینیم و به نظر صبا شرایط خوبی را خواهد داشت و به زودی به مجمع می رود . در این گروه در شستا زمزمه تغییرات جدید کمی ترمز را کشید ولی با این شرای سود اوری او هم جالب می شود

ومهان هم هنو از نظر بنیادی جا برای رشد دارد و سهم خوبی خواهد شد

دارویی های دوپینگی

در دارویی ها شاهد روند صعودی قوی و رشد قیمتی خوبی در این گروه بودیم امید ها به ازاد سازی نرخ دارو و حذف کامل دلار 4200 تومانی در سال جاری و افزایش شدید تقاضا سبب شده تا بازار دید خوبی به دارویی ها پیدا نماید

در اکسیر سهم به واسطه شفاف سازی در خصوص تولید داروی ضد کرونای رمدسویر با اقبال همراه شده است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود بخش عمده ای از فروش ماه گذشته ناشی از فروش این دارو بوده است سهم تا قیمت های 5200 تومان فعلا جای رشد دارد

گزارشات عالی از شرکت های زیر مجموعه دارویی جابر و گمانه زنی جدی در خصوص عرضه سهام دارویی دانا سبب شده تا این سهم با اقبال خوبی همراه شود این سهم در صورت شکستن قیمت های 1600 تومان در بازار هفته دیگر تا قیمت های 1800 تومان هم جای صعود دارد

دسانکو که هم در بخش داروهای ضد سرطان هم داروهای کرونایی فعال می باشد با رشد قیمت خوبی مواجه و صعود خوبی داشت سهم می تواند به قیمت های 1400 الی 1500 تومان برسد تنها مشکل سهم فشار عرضه های سنگین می باشد که باعث شده تا در روند سهم اخلال ایجاد شود

تلاشی از جنس خودرو

در خودرویی ها روند مثبت و خوبی را شاهد بودیم خودرویی هایی که این روزها انتظظارات به دلیل استقرار وزیر صنعت جدید و تغییرات وضعیت این گروه بالا رفته است . در گروه خودرو شرایط کمی خاص شدهاست باید دید برنامه های قطعی چه می شود و زمزمه ازادسازی نسبی و فروش در حاشیه بازار شنیده می شود . در مورد خودرویی ها خبهمن عالی رشد کرد و خودرو و خساپا فعلا عقب تر هستند . خپارس هم به واسطه عدم رشدی که داشته میتواند جالب باشد به نظر در این گروه اگر کمی اهل ریسک کردن هستید رفتن در صف خپارس بد نیست . وساپا را هم می شود زیر نظر داشت .

در پارس خودرو سهم با اقبال و رشد قیمتی با صف خرید سنگینی از سد قیمت های 130 تومانی گذشته و به سمت سطوح قیمتی 145 تومانی می رود این سهم وضعیت خوبی در خودرویی ها به دلیل عرضه های کمتر دارد

سایپا به قیمت های 220 تومانی رسید سهمی که اگر در قیمت های بالای 220 تومان تثبیت شود تا سطوح قیمتی 240 الی 250 تومان رشد خوبی خواهد داشت سهمی که پول خوبی در ان جریان داشته و با زیان کمتری نیز در صورت های مالی خود مواجه است

خبهمن در قیمت های 180 تومان اماج عرضه های سنگین قرار گرفت رشد بیشتر سهم منوط به شکسته شدن این قیمت ها و رشد تا سطوح 200 تومان است در خبهمن به دلیل رشد قیمتی بالا سیو سود کم کم می تواند مناسب باشد انتظظار این است سهم یک اصلاح و سپس موج صعودی جدیدی داشته باشد

چهار گوشه بازار

کترام امروز خوب مقاومت کرد سهمی که شایعات افزایش سرمایه سنگین  از 20 میلیارد فعلی به سطوح 400 میلیارد معادل 1250 درصد را دارد این سهم در عملکرد نیز عالی بوده و تعدیل خوبی داشته است مدیریت جدید در شرکت تحولات بنیادی خوبی را رقم زده و سهم پس از اصلاح به حمایت قوی رسیده است که توان برگشت خوبی خواهد داشت

بیمه کوثر قیمت های 1450 تومان را در گام اول فتح کرد و در گام بعدی به سمت سطوح قیمتی 1600 و 1800 تومان خواهد رفت رشد بازار کمک زیادی به رشد ارزش پرتفوی سهم نموده است هدایت نقدینگی در این شرکت بیمه ای به سرمایه گذاری های ارزشمند هم سبب رشد ان ای وی و هم سود سازی کوثر شده است و این سهم بیمه ای موج صعودی خوبی در پیش خواهد داشت

کپروری که در قیمت های 3100 تومان معرفی شد امروز به قیمت های بالای 3800 تومان رسید سهم به قیمت های 4000 الی 4200 تومان رسید سیو سود و بهتر می باشد سهم بازدهی خوبی داده و می رود با ثبت بازدهی 30 درصدی سود خوبی را نصیب سهامدارانش نماید سهم بنیادی که تحولات خوبی را در گزارشاتش شاهد خواهیم بود

چدن  در بین  سهم های بازار امروز خوب معامله میشد خود  سهم  خیلی تحولات خاصی ندارد بیشتر روی سود فسازان می شود حساب کرد که چدن  را افزایش دهد  .

تنوین  و تملت در بین تامین سرمایه ها  جالب هستند  تنوین در تیر 1170و خرداد 1234 میلیارد ریال درامد داشتجمع درامد 4 ماهه 4006 است کل سال قبل 13217 میلیارد ریال بود . تنوین در بنیادی قوی تر است ولی تملت افت  بیشتری را داشته

فروس  هم امرو با خبر رشد نرخ متوقف شد سهم  شرایط خوبی را دارد و بد نیست  100 تومان  سود  را احتمالا با این  شرایط محقق کند

غشهداب در گروه غذایی شرایط خوبی را داشت و امروز صف شد  گزارش خوبی هم زد غشهداب در مرداد خوب بود به فروش 504میلیارد ریالی رسیده است و در 5 ماهه 1772 میلیارد ریال فروش داشته است مدت مشابه 779 میلیارد ریال بوده است

فاسمین انصافا امروز خوب مقاومت کرد  .  زمزمه و خبرهایی ازاین سهم به گوش میرسد که در مرداد هم عالی بوده و بیش از 3هزار تن تولید و 60% ان را فروخته است و عدد خوبی می شود امسال به نظر به 40 هزار تن در تولید میتواند نزدیک شود و این یعنی سود های بیش از 3500 و حتی رسیدن به سود 4000 را هم میتواند داشته باشد

کزغال  هم با این گزارش کمی بازار را  امیدوار کرده و البته  رشد نرخ خوبی داشته است  در خردا کمی بهتر شد و 866 میلیارد ریال فروش داشت
در تیر این عدد 1159 میلیارد ریال شد و مرداد 1537 میلیارد ریال نرخ مرداد با رشدی خوب ۳۹,۱۸۵,۹۳۶ و تیر ۳۷,۳۶۴,۴۸۲ ، نرخ خرداد ۳۶,۲۴۶,۷۰۵ ریال
5ماهه فروش 6537 میلیارد ریال است. مدت مشابه قبل 4436 میلیارد ریال بوده است

پالایشی ها این  روزها با خبروورد شبندر اوج گرفتند  گروه پالایش اگر زرنگ باشد حالا که نفت دوباره 70 را پس گرفته است بهترین زمان برای ارائه گزارش های 3 ماهه است اگر اعدادی که شایعه شده درست باشد به نظر شبندر بیش از بقیه میتواند پیش برود شبندر افزایش سرمایه اش  ثبت  شده و یکشنبه  یا دوشنبه  بع  بازار می اید  به نظر در کل این گروه در صورت ثبات نفت و رشد نرم دلار نیما شرایط خوبی را خواهد داشت . کمی صبر کنید شبندر برسد شاید گزینه خوبی برای خرید شد .

به نظر اتفاقات خوب گروه فولاد جالب شده و دیروز شمش به 15 و حتی بالاتر هم معامله شد و این خبرخوبی برای فخوز است فخوز با دید میان مدت واقعا گزینه خوبی است خود فولاد و در بین شمش سازها شاید ارفع نیز بد نباشد .

هرمز هم  کمی افت داشت ولی بازهم  بد نبود باید  در شهریور جبران کند و البته از نظر نرخ ها بهبود خوبی داشته است  سهم  با وجود افت تولید فروش بدی نداشته و 14915 میلیارد ریال فروش داشته و نرخ مرداد ۱۶۲,۹۷۷,۴۳۴ ریال شده
در خرداد 19342 میلیارد ریال تیر این عدد 17150 و نرخ ۱۵۵,۹۸۸,۶۷۵ ریال است .
5 ماهه 85173 میلیارد ریال و مدت مشابه 29675 میلیارد ریال است

در بین فولادی ها همین چند ساعت قبل گزارش فولاد هم  رسید و کمی افت داشته است  در تیر با اندکی افت 114212 میلیارد ریال و مرداد 89402 میلیارد ریال شد
سهم در5 ماهه 540268 میلیارد ریال فروش داشته است و مدت مشابه این عدد 218443 میلیارد ریال بوده
نرخ ورق گرم نیز خرداد ۱۷۷,۰۵۰ ریال و تیر ۱۸۲,۵۲۵ ریال و مرداد ۱۹۶,۶۲۲ ریال رسیده

بترانس هم امروز خوب مثبت شد  و سهم از 2.5 منفی تا  5% مثبت  پیش رفت باید دید در گزارش ماهانه چه میکند  .

خمحرکه امروز رنج جالبی شد سهم  افت خوبی را داشته است و به مانند خپارس شرایط خوبی را با دید نوسان دارد

تاپیکو و پارسان  امروز شرایط خوبی را داشت  در تاپیکو نماد باز شده و میتواند جالب باشد در تاپیکو  گویا  سهم  در سال جدید با عرضه  ستاره بازهم بالای 200  سود و ارزش ذاتی خوبی دارد در پارسان هم بازگشایی احتمالی در شبندر شرایط پارسان  را بهتر کرده و میتواند  جالب باشد  .

شپدیس هم واقعا عالی عمل کرده و به نظر شرایط خوبی ر  رقم می زند  . در مرداد بسیار داغ بود و 25098 میلیارد ریال فروش داشت
نرخ هم رشد کرده 247 هزار تن با نرخ ۷۳,۱۵۳,۱۱۷ ریال فروخت تیر کمی افت کرد و 10395 میلیارد ریال فروش داشت و نرخ صادرات ۶۵,۱۰۳,۹۱۷و 118 هزار تن صادر شده است . خرداد 15398 میلیارد ریال فروش داشته و با نرخ ۵۸,۰۲۹,۰۵۵ ریال صادر کرده است . جمع 11 ماهه به 172234 میلیارد ریال رسیده مدت مشابه قبل 67014 میلیارد ریال بود

پارس و جم همچنان جز سهم های بنیادی هستند ولی در مورد جم کمی افت فروش او در این مدت بازار را مردد کرده وگرنه خود جم نیز هنوز یکی از گزینه های خوب بازار است پارس هم  این  روزها گزارش حسابرس را میدهد در افزایش سرمایه تا یک گام دیگر پیش برود .

شصفها همچنان در بین ریسکی ها گزینه خوبی است دلیل این صف زمزمه تایید صورت های مالی حسابرسی شده و زمزمه افزایش سرمایه  6000% ترکیبی در این سهم است که باعث اقبال بازار به او شده و البته گزارش های خوبی دارد .

در بین گزینه های گروه زراعت و غذایی سپید را هم یر نظر بگیرید گفته می شود با حذف ارز 4200 تا 1200 تومان سود را هم میتواند داشته باشد و با دید میان مدت گزینه خوبی برای بازار است . البته ریسک های خاص خود را دارد .

در پایام  فملی هم بد نبود و شرایط خوبی را در گزارش داشت در مرداد کمی افت کرد و 48381 میلیارد ریال فروش داشت تیر هم با فروش 77438 میلیارد ریالی رکورد شکنی کرد در تیر 17500 تن با نرخ ۲,۱۱۴,۰۷۵,۸۲۲ ریال صادر کرده است !!
مرداد 19 هزار تن با نرخ ۱,۱۸۱,۷۲۱,۳۱۱ ریال صادر کرده است جمع فروش به 261009 میلیارد ریال رسید است مدت مشابه 119094 میلیارد ریال بود

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم