جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز سه شنبه 19 مرداد 1400

گزارش بازارامروز سه شنبه 19 مرداد 1400

نوید خاندوزی
آگوست 10, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز سه شنبه 19 مرداد 1400

سالگرد شیرین !

امروز سه شنبه بازار در سالگرد  ریزش تارخی خود  قرار داشت و البته  با یک مثبت خوب خاطرات  تلخ  را کمی کهنه کرده و  یک سالگرد  شیرین ویک  سیگنال بسیار خاص و مثبت از ارزش و حجم به بیرون مخابره  کرد تا سه شنبه ای خاص در تاریخ 1400 ثبت شود . بازار امروز با چراغ سبزی که از دلار و روند ان گرفته بود سبز شد و روند خوبی را اغاز کرد پول های پارک شده و مردد کم کم برمیگردند . همان هایی که با کج فهمی و البته کمی غرض ورزی منتظر ریزش های بیشتر بودند حالا ترجیح میدهند سهامدار باشند و از قافله عقب نمانند . اما یک نکته را فراموش نکنید بازار پایین و بالا دارد و این روند تکرار می شود و حتی معتقدیم در این چند روز دوباره فشار فروش بیشتر خواهد شد و این طبیعت بازار است و اتفاقا به همین شکل و با همین فرمان پیش برود اتفاقات بازار میتواند بهتر هم باشد .
این روزها چشم بسیاری از فعالان بازار دوباره به دلار است و بسیاری معتقدند این زوایای پیدا و پنهان دلار است که بازار را حرکت میدهد   …

بر هیچ کس پوشیده نیست که دولت روحانی به واسطه کمبود هایی که در عدم فروش نفت به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار به خاطر تحریم وجود داشت از همه نوع استقراض و فروش اوراق و چاپ پول استفاده کرده و به نوعی یک بمب ساعتی از نقدینگی و اقتصاد را تحویل دولت جدید داده است که چالش های متعددی را در این حوزه دارد اما اگر بخواهیم دقیق بررسی کنیم تحولات نرخ ارز بار دیگر مهمترین جریان و اتفاق بازار خواهد بود که در مورد تحولات نرخ ارز بسیاری بر این عقیده اند که مواجه بازار با جریان دلار و اثرگذاری آن تبدیل به بازی برد- برد شده . ولی برد  برد  به چه شکل  ؟!
قبل از هر چیز این  گذاره  را داشته  باشید  به این شکل که بازار تا همین چند وقت پیش  به واسطه آن  خوش بینی سیاسی ، قیمت  دلار  را از ۲۳ و ۲۴ بیشتر برای سهم ها و تحلیل ها  لحاظ نمی کرد
یعنی تقریباً طی مدت اخیر کسی نبوده که دلار ۳۰ هزار تومانی را برای مفروضات بزند حتی تا همین چند وقت پیش وقتی صحبت از نرخ ارز می‌شد ، برخی به واسطه خوشبینی های سیاسی نرخ ۱۸ دلار را نیز لحاظ می‌کردند (همین برو  بچه های بازار )  اما به نظر در حال حاضر انتظارات بازار و قیمتها در ۲۲ و ۲۳ تا ۲۴ جمع بندی شده . بازی برد برد از این نظر اهمیت پیدا می کند که احتمال افت نرخ ارز تنها با مقوله سیاسی رخ خواهد داد و حتی به نظر سرکوب قیمت دلار هم در بازار  پاسخگو نخواهد بود . شما امروز تقاضا برای نیما که به مرز ۳۰۰ میلیون دلار در روز رسیده را نگاه کنید رقم عجیب و باورنکردنی است که نشان می‌دهد سرکوب نرخ ارز تقریبا امری غیرممکن خواهد بود
اما در حالت اتفاقات مثبت سیاسی ممکن است نرخ ارز دچار کاهش شود و یک شوک منفی را در نرخ دلار داشته باشیم در این حالت معتقدیم اتفاقاً به سود و بازار خواهد شد منتها در کوتاه  بازار یک واکنش منفی را خواهد داشت اما به واسطه کاهش ریسک ها و اتفاقات مثبت سیاسی افزایش جریان سرمایه گذاری افزایش پی به ای  بازار کاهش سایر هزینه‌ها و افزایش مقدار فروش شرکت ها شرایط بهتر خواهد شد و در ضمن به واسطه  ساختار بودجه و تحولات اقتصادی کشور نرخ دلار نمی تواند افت آنچنانی داشته باشد و البته به ثبات نسبی همراه با تورم اندک  خواهد رسید با اینکه بسیاری از فعالان بازار این سناریو را در حال حاضر محتمل نمی بینند اما از صمیم قلب آرزو می کنیم که این اتفاق رخ دهد چرا که برای اقتصاد و کشور و مردم این اتفاق اتفاق مهم تر بهتر و مثبت‌تر است  حتی اگر به قیمت  افت موقت  بازار تمام  شود …

اما در حالت دوم چرا در وضعیت برد-برد قرار می گیرد حالت دوم شرایطی است که فرض کنیم اصلاً در همین فضا باقی بماند و یا بدتر توافقی وجود نداشته باشد در این صورت واکنش نرخ ارز واکنش جدی و منطقی خواهد شد چراکه موج خوش بینی از بین رفته تورم ساختاری و کسری بودجه نیز به آن دامن می‌زند در صعود های ارزی ،با  افزایش های نرخ ارز بازار سرمایه نیز همراه بوده و به نظر این حالت رشد دارایی سهام را نیز رقم می زند حقیقت امر به این سناریو خیلی خوشبین نیستیم و معتقدیم اتفاقات و حاشیه های زیادی را برای بازار به همراه خواهد داشت شاید بازار از نرخ ارز خوشحال شود اما تبعات دیگری قطعاً به وجود خواهد آمد هر چند در ظاهر فعلا  سناریو  اصلی تقویت دلار و رشد بازار است

سروکله جریان پول آرام آرام پیدا شد و از همین حالا باید به فکر هدایت و جذب این جریان به شکل درست و منطقی بود ایده های متفاوتی وجود دارد که  سعی میکنیم  در حد توان  ذهنی بیان کنیم ولی سامان دهی دقیق و درست  سمت عرضه راهکار مهمی است  .

به نظر این بار باید بسیار حساب شده گام برداشت بسیار دقیق و خاص باید به سراغ ابزار های مهمی رفت که بتواند این جریان پول را به درستی جذب کرده و به درستی به سمت فعالیت‌های سودآور و مفید هدایت کند .  دیروز در تصمیمات سازمان بورس یک گام خوب دیگر برداشته شده و بحث خرید آنلاین صندوق های سرمایه گذاری تصویب شد و گام بزرگی در جهت مشارکت غیرمستقیم مردم برداشته شده است قبل از هر چیز مشاوران سرمایه گذاری ، کارگزاری ها و حتی خود صندوق ها  وضعیت گزارش دهی و  شفافیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به حداکثر ممکن خود رسانده و این شرکتها و این صندوق ها را نیز به مانند شرکت‌های سرمایه‌گذاری قابل تحلیل کنند . نکته دوم …  البته دوست نداریم این را آنقدر شفاف و صریح و روشن بگویم اما عملکرد مدیران و صندوق ها نیز باید به دقت زیر نظر باشد در صعود و ریزش اخیر حرف و حدیث های بسیاری داریم . اتفاقات  تلخ  قبل نباید  تکرار شود آنها که بر موضوع مسلط هستند می‌دانند چه می گویم خرید وفروش های شخصی و رنج های صندوقی !!  شاید اسم  رمزمشترک  اکثر این اتفاقات باشد…

بگذریم از این کارخوب هم  باید استقبال کرد و منتظر تحولات خوب و جدید دیگری باشیم … بازهم  زیاد حرفزدیم و به سراغ  بازار برویم

امروز بازار یک روز کمی متفاوت  را داشت و با  سیگنالی که از دلار و حضور پول های حقیقی در بازار شاهدیم حجم معاملات هم  بهترین  روز سال  1400  را رقم زد  . امروز ارزش معاملات  خرد  بازار  مبلغ 8740 میلیارد تومان بود که  بالاترین عدد در سال  1400 است . نکته بسیار مهم  این  است که درست در تاریخ  سالگرد اغاز ریزش بازار این  سیگنال  قوی حجم  به  بازار مخابره  شده و این  طور با ولع  سهم ها خریداری می شود و این نکته خوبی است هر چند  بازهم  تاکید میکنیم  اصلاحات امری طبیعی برای بازار است  .

پتروشیمی های بی رقیب

در پتروشیمی ها شاهد ادامه صعود و نوسانات مثبت بودیم به عبارتی سهام این گروه این روزها لیدر و بی رقیب شده اند

در اریاساسول سهم به سمت قیمت های 12000 تومانی پیشروی می کند سهمی با پتانسیل های بالای بنیادی و اخبار خوب که به نظر می رسد در صورت شکست این قیمت ها حتی مهمان قیمت های 14000 تومان هم باشد

در نماد شپدیس سهم عالی بود این سهم توانست از سد قیمت های 15 هزار تومان عبور نماید سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و شنیده می شود برای سال جدید خود به سود 3000 تومان به بالا و رشد قیمتی تا سطوح 18 هزار تومانی را در پیش خواهد گرفت

در نماد پارس این سهم را حریفی نیست قیمت های 20 هزار تومانی براحتی پشت سر گذاشته تا در گام بعدی تا سطوح قیمتی 22 و 24 هزار تومانی صعود داشته باشد افزایش سرمایه سنگین بی شاز 60 برابری در سهم سبب شده تا پارس مورد توجه خاص بازار قرار بگیرد

در این  گروه  جم میتواند هنوز به قمیت باشد زیر نظر بگیرید  هیئت‌مدیره این شرکت پیش‌بینی می‌کنند طرح توسعه ABS این شرکت در سال ۱۴۰۱ و طرح RUBBER در سال ۱۴۰۲ و طرح PDH در سال ۱۴۰۳ تکمیل شوند یعنی بلند مدت خوبی هم  دارند  .

. روزهای قبل نوشتیم اگر اهل نوسان هستید شصفها و شپترو را زیر نظر بگیرید زمزمه هایی مطرح می شود که شصفها بعد از تایید حسابرس در صورت های مالی بیش از 6 هزار درصد افزایش سرمایه ترکیبی انباشته و تجدید میدهد و میتواند جالب باشد . این 2 سهم پارس و شصفها را با این اتفاقات و خبرها بیشتر زیر نظر بگیرید

سرمایه گذاری های شاخص مدار

در سرمایه گذاری ها هم وضعیت مثبت دنبال شد سهام این گروه وضعیت خوبی داشته و توانستند در راستای بازار با اقبال و رشد قیمتی مواجه شوند

تاپیکو عالی بود سهم توانست از سد قیمتهای 1600 تومانی عبور و به سمت قیمت های 1800 و 2000 تومانی روانه شده است سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و با دید میان مدت صعود و رسیدن به هدف های تعیین شده را خواهد داشت هم سود شرکت هم ان ای وی سهم حسابی بالا خواهد رفت امروز یک  بلوک  این  شرکت توسط ونیکی خریداری شده است .

ومعادن به مقاومت 1250 تومانی رسید عبور سهم از این قیمت ها ومعادن را تا قیمت های 1400 الی 1500 تومان بالا خواهد برد سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و با توجه به رشد سود و قیمت سنگ اهنی ها اینده خوبی در انتظار سهم می باشد

پارسان در حال تثبیت روند خود در قیمت های بالای 2800 تومان است رشد بیشتر گام بعدی قیمتی 3200 تومانی را برای سهم به همراه خواهد داشت این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و شایعات و شنیده های خوبی از رشد سود را دارد هم پتروشیمی ها و هم پالایشی ها سبب این رشد سود خواهند شد سهم  در 60% ارزش ذاتی قرار دارد و با  سود خوب پالایشی ها کم کم این  سهم مورد توجه  قرار میگیرد

در این گروه بزرگان و هلدینگ ها به نظر شستا و وغدیر را به قیمت تر و منطقی تر می بینیم و یک باردیگر هم عرض کردیم باز بین این دو شستا قابلیت های خاص تری را دارد فقط احتمالا 15 هزار میلیارد تومان از برگزاری چند مجمع اخیر میتواند سود داشته باشد ولی در هر صورت صحبت از 2200 ریال سود شستاست و 2000 تقسیم سود . روی خود صبا تامین هم به نظر به قیمت است و میتواند جالب باشد صبا را هم به شدت زیر نظر بگیرید به قیمت است . حتی برخی معتقدند صبا به قیمت تر از خود شستاست .

در این گروه ونیکی را هم در نظر بگیرید هم سود خوبی میدهد و هم شرایط خوبی را دارد .بلوک خوبی را خریه و مجموعه خود را کامل تر کرده است

 

فولادی های یکه تاز

در نمادهای فولادی شاهد یکه تازی سهام این گروه بودیم وضعیت فروش شرکت های فولبادی بهبهود و وضعیت اختصاص برق هم به این شرکت ها بهتر شده است

فولاد مبارکه مهمان صف خرید شد سهمی که تا قیمت های 1250 تومان صعود خواهد کرد شنیده می شود هم سود اصلی وهم سود تلفیقی در فولاد رشد بالایی برای سال جاری خواهد داشت و قیمت های فعلی و رشد اخیر قیمت ورق گرم شرکت در بورس کالا سبب شده تا انتظارات از این سهم بالا برود

فخوز هم تا صف خرید رفت عبور سهم از قیمت های 1800 تومانی سهم را تا سطوح قیمتی 2000 تومان بالا خواهد برد سهمی که وضعیت خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی در انتظارش می باشد این سهم فولادی توان صعود و رشد قیمتی خوبی را داشته و هم افزایش سرمایه جذابی دارد و هم تعدیل مثبت و رسیدن به سود استانه 400 تومانی محرک سهم است

فولاژ با اخبار عرضه سهام فولاد غدیر ایرانیان که 25 درصدی مالکیتش در اختیار فولاژ می باشد و عرضه فولاد شاهرود از زیر مجموعه های فولاد غدیر ایرانیان باعث شده تا این سهم با اقبال همراه و بتواند به قیمت های 2000 تومان برسد حمایت های بیشتر می تواند قیمت های 2200 تومانی را در این سهم به همراه داشته باشد

هرمز امروز روز خوبی را داشت  سهم خوب اصلاح کگرده سهمی که حتی با قطعی برق به نظر به  سود  3500  ریالی میرسد و میتواند مورد توجه  باشد

فسپا هم در این  بین گزینه خاصی است فسپا روند صعودی در فروش گرفته است و تیرخوبی زد
سهم فروردین با فروش 1046 میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ ۲۱۵,۸۶۲,۵۵۱ ریال بوده اردیبهشت 1556 میلیارد ریال بود و نرخ فروش ۲۲۴,۳۴۲,۱۶۵ ریال است خرداد به 1981 میلیارد ریال رسیده و نرخ ۲۲۵,۳۶۱,۴۸۵ ریال است و تیر 2376 میلیارد ریال شد و نرخ ۲۲۱,۲۱۷,۹۵۵ ریال 4 ماهه 6960 میلیارد ریال است
سال قبل نیز فروش 4387 میلیارد ریال بود

معدنی های پر عیار

در معدنی ها همچنان رویکرد بازار به سهام این گروه مثبت و روند عمدتا صعودی ارزیابی می شود سهمی که وضعیت خوبی داشته و با دید میان مدت روند سهم صعودی خواهد بود

در نماد کگل سهم راهی تا قیمت های 2500 تومانی ندارد سهم این روزها انتظارات را هم از بخش تعدیل مثبت و هم از بخش عرضه سهام دو شرکت سود ساز خود حسابی بالا برده است کگلی که در دل خود سهام ارزشمند گهر زمین را داشته و رشد قیمتی خوبی در انتظار این سهم می باشد

کپرور با صف خرید توانست قیمت های 3600 تومانی را در هم بشکند این سهم در قیمت های 3200 تومان پس از مجمع معرفی شد و بازدهی خوبی داشته است سهمی که توان صعود خوبی دارد و می تواند تا قیمت های 4000 تومان هم به دلیل سود سازی و هم به دلیل وضعیت تکنیکالی مناسب صعود نماید

فشار عرضه ها در کالسیمین بالا بود و سهم نتوانسته در قیمت های بالای 1800 تومان تثبیت شود سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شنیده می شود سود خوبی در انتظار سهم است این سهم توان رشد قیمتی خوبی داشته و با دید میان مدت تا قیمت های 2000 و در صورت انتشار گزارشات فروش خوب تا قیمتهای بالاتر هم جای صعود دارد

سیمانی های نایاب

همچنان سیمان در بازار نایاب بوده و قیمتش نیز بالا می باشد سیمانی هایی که قرار است با نیمی از ظرفیت خود فعالیت نموده و بازار را کمی ارام نمایند

در سیمان فارس و خوزستان سهم در استانه قیمت های 2500 تومانی متعادل شد سهمی که به نظر می رسد اگر خبر مثبتی در گروه شکل یا باز هم شاهد روند قوی صعودی سهام شرکت های زیر مجموعه اش باشیم رشد خوبی را تجربه خواهد کرد هدف بعدی سهم قیمت های 2800 تومانی خواهد بود

در سیمان کرمان باز هم قیمت های 1600 تومانی فرصت نوسانگیری خوبی می باشد شنیده می شود سهم ماتلکیت خوبی در چند شرکت سیمانی که مهمترین ان ها سیمان ممتازان می باشد داشته و بیش از نیمی از ارزش روز سهم را این سرمایه گذاری ها تشکیل داده اند

سیمان شمال هم وضعیت خوبی دارد این سهم به سمت قیمت های 1100 تومان راهی می شود سهمی که سود خوبی داشته و از سوی دیگر هدف قیمتی 1200 تومانی را دنبال می کند این سهم شایعات تعدیل مثبت و ارزش بازار پاینش سبب شده تا شاهد اقبال به این سهم باشیم

چهارگوشه بازار

اعلام برنامه های خروج پشت بانک از ماده 141 و افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی سهم را در مسیر برگشت قرار داد پست بانک اصلاح خوبی داشته و 20 درصدی افت داشت این سهم هدف قیمتی 2200 و 2400 تومانی داشته و در صورت ارائه وضعیت بهتر از عملکرد خود و رشد توان سود سازی صعود خوبی خواهد داشت

در ابسال اعلام خبر افزایش سرمایه 1000 درصدی از تجدید ارزیابی در کنار سود سازی بالا و اقبال بازار به محصولات سرمایشی شرکت با گرمای شدید هوا سبب شده تا سهم استارت رشد خود را از حمایت 3600 تومانی بزند دو هدف قیمتی 4200 و 4800 تومانی را می توان برای آبسال متصور بود سهمی که ارزش بازار خوبی داشته و اصلاح بالایی را هم تجربه کرده است

فولاد کاویان بودجه سال جاری خود را با سود بالای 300 تومانی منتشر کرد و همین امر سبب تشکیل صف خرید در این فولاد ساز شده است به نظر می رسد فولاد کاویان رشد خوبی تا قیمت های 1800 تومانی داشته و بازدهی خوبی بدهد سهمی که با سود 300 توماین حتی جای صعود به قیمت های 2000 الی 2100 در صورت کنترل عرضه ها را خواهد داشت

در گروه خودرو با دید نوسان اعضای این گروه را زیر نظر بگیرید به خصوص 4 5 سهم خودرو خساپا خبهمن خگستر و وساپا . در مورد این شرکت ها نکته مهم این است که ریسک به ریوارد جالبی را دارند یعنی افت قیمت انها خیلی نمیتواند زیاد باشد ولی جای رشد خوبی دارند منتهی جریان سود اوری باید با دستور و اتفاقات ایجاد گردد به نظر خودرویی ها قابلیت های خوبی را در این حوزه دارند ولی منتظر تغییر و تحولات هستند .

حکشتی را هم  امروز بسیار خوب خریدند و صف شد  سهم  با خبرهای خوبی از افزایش سرمایه مواجه شده است .البته دقت کنید روند مذاکرات خوب نیست و این خود چالشی برای حکشتی خواهد بود ولی به نظر شایعات باعث دامن زدن به اتفاقات خاص در این سهم شده و شایعه افزایش سرمایه در حکشتی شنیده می شود این سهم را زیر نظر بگیرید با دید نوسان های پر ریسک یکی از گزینه هاست حکشتی میتواند با دید نوسان این روزها مورد توجه باشد .

گروه پالایش امروز بد نبود در این گروه زمزمه سود های جالبی به گوش میرسد و البته ما فقط یک حدود و براورد از سود برخی میگوییم در شراز 6400 ریال سود صحبت میکنند که البته عدد بالایی است ولی بعید هم نیست و بازهم سهم را زیر نظر گرفت خوش نوسان و کوچک است در شاوان هم به نظر میتواند یکی از گزینه های نوسانی بازار باشد .

با توجه به تحولات یر مجموعه ها و بحث افزایش سرمایه و اتفاقات ان به نظر وتوشه یکی از سهم های خوب و خاص بازار است و قابلیت های خوبی در ان دیده می شود سهم را با دید میان مدت کمی بیشتر زیر نظر بگیریدوتوشه یکی از سهم های خاص و جالب بازار می شود .

با توجه به مارکت و اتفاقات خاص خصدرا مورد  توجه  قرار گرفته است  .سهم یکی از خاص ترین سهم های نوسانی این روزهای بازار شده به نظر در مرز 3000 ریال با یک چالش بزرگ تکنیکالی مواجه می شود و کمی فشار فروش روی سهم بیشتر می شود ولی به نظر با کمی حجم خوردن خصدرا موفق به گذر ازاین نقاط می شود

امروز های وب را  بسیار خوب خریدند  سهمی که  حجم خوبی خورده و به نظر سود خوبی هم دارد  4 ماهه به 8341 میلیارد ریال رسید . تیرماه خوبی داشته است . کل سال قبل 17185 میلیارد ریال بود .

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم