جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز چهارشنبه 6مرداد 1400

گزارش بازارامروز چهارشنبه 6مرداد 1400

نوید خاندوزی
جولای 28, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز چهارشنبه 6مرداد 1400

روزهای بهانه و تردید … 

روزهای بهانه و تردید است . بهانه برای خریدن و نخریدن زیاد است . تردید ها بیشتر . از یک سو اتفاقات خوب و در سوی دیگر تردید ها بازار را رها نمیکند . بازار این همه اتفاقات عجیب را تحمل کرده این  5 روز باقی مانده را هم روووش !

امروز چهارشنبه بازار خیلی تلاش کرد تا  هر چه در توان دارد  رو گند و بگذارد کمی بهتر باشد  . او  امیدوار است و البته کمی ته دلش می ترسد  .امیدوار به اتفاقات  خاص و تحولات پیش رو  گزارش هایی که می رسد و نگران از برخی تصمیمات و اظهار نظرها که نکند دولت  بیاید و بخواهد  جیب بازار و سهامداران  را  بزند ! نکند  تصمیمات  پوپولیستی در کار باشد و هزار نکند دیگر که این حس ترس را  رقم  زده است و همین حس ترس بازار را این  طور مردد در خرید کرده وگرنه با این  گزارش ها و این  نرخ های جهانی و دلاری که هوا و هوس 26 در سر دارد  بازار نباید این  طور دل دل کند !

دیروز در مور  فضای تحلیل و گسترش ان و به خصوص افزایش سطح تحلیلی بازار صخبت کردیم و به نظر یکی ازاین  ابزارها  که بشود فهمید بازار در چه وضعیت عمومی قرار دارد پی به ای بازار یا همان (P/E ttm) بازار است . پی بر ای بازار به نقاط جالب و جذابی رسیده است و به زیر 9 آمده عددی که در روزهای بهمن ۹۸ قرار داشته و این نشان می‌دهد بازار تقریباً اتفاقات و رویدادهایی که در این مدت داشته را تا حدودی با خود بی‌حساب کرده و حبسش را کشیده و حالا  دوباره برگشته  به  روزهای قبل !!  روزهایی که کار را از همان جا آغاز کرد یعنی انتهای سال ۹۸ …  با این ابزارها بازار را  می شود  ساده تر و   آسان تر دید و ریسک بازار کمتر…  وقتی از تحلیل صحبت می کنیم و البتهپی به ای  بازار را در نظر می گیریم و مقایسه میکنیم  باید به این نکته اشاره کرد که این اتفاقات در شرایط فعلی رقم خورده و هر تغییر خاصی در نرخ ارز و تورم و بازارهای جهانی  این اتفاقات را تغییر می دهد اما به هر حال به بازار نشان می دهد که به نقاطی رسیده ایم که می شود دقیق تر و بهتر در مورد سهم ها فکر کرد و این تازه کل بازار است که اگر ۱۰۰ شرکت برتر را بگیریم اعداد قطعاً پایین تر خواهد بود

نکته بسیار مهم این است که قبل تر ها که بازار سر و شکلی داشت و نظم تحلیلی در آن برقرار بود و البته بایداذعان  داشت که در شرایط فعلی هم کم کم به آن سمت کشیده شده ایم این اعداد کمک شایانی به تحلیلگران می کرد و در واقع کمک حال تحلیلگران بازار در کف  و سقف و شناسایی موقعیت‌های خرید و فروش در بازار بود به نظر استفاده از این موضوع می تواند به عنوان یک سیگنال قوی مورد توجه استفاده کرد و این احتمال وجود دارد که بازار با توجه به این سطح از پی به ای  و شرایط گزارش ها رشد معقول و منطقی را داشته باشد که البته بازهم تاکید میکنیم مثل قبل نیست و  رشد با سرعت بالا نخواهد بود .

بازار به دلار حساس است  و به تورم علاقه دارد …

به یاد داریم وقتی بنزین گران شد در مطلبی نوشته بودیم تورم افزایش خواهد یافت و بازار سرمایه هم با تورم رابطه معناداری دارد و در واقع این دو گیلاس خود را به  سلامتی هم می‌زنند و شرایط تورمی به سود بازار سرمایه است بسیاری نوشتند و انتقاد کردند که چرا از افزایش تورم خوشحالید !!!  عزیزان فرض کنید اصلا  ما آن نوشته را نمی نوشتیم قطار تورم ایستاده بود و به وجود نمی‌آمد منطقی نگاه کنید باید به عنوان یک کنشگر و فعال اقتصادی و سهامدار بازار سرمایه به تحلیل شرایط بپردازیم فرق ما همین است بله تورم برای همه سخت است اما چاره چیست ما در این  بازار حضور داریم که از این اتفاقات و توفان ها بتوانیم جان  سالم  به در ببریم …

حالا هم با هم ندید مسایل را باید نگاه کرد  . حقیقت امر نمیخواستیم  بنویسیم ولی صحبت های امروز رهبری و صحبت های دیرو همتی نشان میدهد حداقل باید در بخشی از تحلیل ها این سناریو ها را نیز لحاظ کنیم … هر چند  برخی از به اصطلاح اقتصاد خوانده ها صحبت از ارزانی و ارزپاشی میکنند ولی واقعیت سیاست و اقتصاد  چیز دیگری را نشان میدهد … صحبت‌های دیروز همتی به واقع اگر یک سیگنال قوی به بازار ارز نباشد قطعاً سیگنالی برای تورم است و نشان می دهد تورم در نقاطی غولی است که قوی شده و شکست ان دشوار …

البته این را هم بگوییم همه ما جناب همتی را به خاطر داریم . نه او بلکه تمام  افراد و مسئولان تا وقتی مسئول بود البته شاید از سر جبر و اختیار همه چیز گل و بلبل می بینند و همه چیز عالی ، خزانه ها پر و شرایط خوب اما به محض فاصله گرفتن از سمت شغلی رفتار همیشگی سیاستمداران انتقاد و واقع گرایی می شود … اما بیایید از این استدلال استفاده کنیم که نبینیم که می‌گوید ببینیم چه می گویند !! به خصوص فردی که تقریباً اطلاعات دقیق و درستی نسبت به شرایط دارد  . با  فرض دو صحبت امروز و دیروز و البته  خیز ارام  دلار باید این کشتی و تحلیل ها  را  برای هر شرایطی اماده  کرد  …

این را گوشه ذهن خود به عنوان یک سناریوی تحلیلی داشته باشید و دقت کنید اگر فرض را بر این بگذاریم که اتفاقات عجیبی رقم نخورد احتمال نیمه دوم بازار کار خاص تری را خواهد داشت و باید در مورد تحولات اقتصادی حساس باشد و احتمالا نرخ ارز و تورم در ۶ ماهه دوم رفتار متفاوت تری از شش ماهه اول سال دارند این را بیان کردیم تا در محاسبات خود موارد لحاظ کرده و آنرا در خرید و فروش های خود در نظر بگیرید همین دقایق که با هم  صحبت میکنیم  دلاری که همین چند وقت پیش 23800  بود  به  25600  نزدیک  شده !!

این را بگوییم و تمام کنیم  .بازار جالب شده و وقت تصمیمات سخت  رسیده است هر وقت  در این شرایط و این  مقاطع قرار گرفتیم بازار با جفت و جور شدن  فضا  شرایط خوبی را تجربه کرده و امیدواریم این بار نیز به همین شکل باشد  …

بگذریم  بازار امروز خوب اغاز کرد و خوب پیش رفت ولی شدت عرضه او را ازار میداد ولی در نهایت  بد عمل نکرد و از دیروز بهتر بود . به نظر تحولات دلار در این چند روز و اتفاقات  حاشیه  بازار و گزارش ها و به خصوص لیست  کابینه میتواند بازار هفته بعد  را تحت تاثیر خود  قرار دهد  .

تغییر مسیر سیمانی ها

خبرهای در خصوص ماندگار شدن سیمان دربورس کالا سبب شد تا سیمانی ها امروز با تغییر مسیر همراه و روند منفی دیروز تبدیل به روند مثبت امروز شود

سیمان کرمان با روند مثبت همراه شد کف حمایتی سهم قیمت های 1550 الی 1600 و مقاومت های 1800 و 2000 تومان هدف های سهم محسوب می شوند به نظر می رسد سکرما در بازه میان مدت به دلیل رشد سود عملیاتی و مالکیت در چند شرکت سیمانی روند صعودی خوبی را تجربه نماید

سیمان شرق صف خرید سنگینی شده است سهم بار دیگر به سمت قیمت های 800 تومان روانه می شود سهمی که تا قیمت های 900 تومان هم در بازه میان مدتتر جای رشد دارد ارزش جایگزینی سهم با توجه به تولید سالانه 2 میلیون تن سیمان بالا و سهم قدرت صعود خوبی دارد سهم  میتواند  شرایط خوبی را داشته باشد

ساوه هم جالب است  در تیر به 703 میلیارد ریال رسید 4 ماهه 3375 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه قبل این عدد 2671 میلیارد ریال بود

ساروم هم  انصافا  گزارش های خوبی در فروش می زند  خرداد به عدد خوب 714 میلیارد ریالی رسیده و تیرهم 762 میلیارد ریال بود و4 ماهه 2645 میلیارد ریال بوده است مدت مشابه سال قبل 1600 میلیارد ریال بود

سفارس صف خرید شد قیمت های 2200 و 2400 تومان فعلا به عنوان اهداف سهم و سطوح 2000 تومانی به عنوان حمایت قوی مطرح می باشد این هلدینگ سیمانی اینده خوبی داشته و هم سود سازی و هم ان ای وی سهم متحول شده است سود خوبی در فروش سرمایه  گذاری ها داشته و به نظر گزارش خوبی میزند  .

پتروشیمی های خاص

در پتروشیمی ها برخی گزارشات 3 ماهه انقدر جذاب بوده که همچنان اثرات مثبت خوبی بر شرکت های پتروشیمی و روند صعودی خوبی را ایجاد کرده است

عرضه ها امروز در شازند بالا رفت سهمی که تا قیمت های 3600 تومان با رشد قیمتی همراه خواهد شد البته ارزش ذاتی سهم بالاتر بوده و سهم اهداف خوبی خواهد داشت گزارش عالی 3 ماهه و عملکرد مثبت در تیرماه می تواند همچنان سهم را در موقعیت خوبی برای سود سازی های بالاتر قرار دهد

نوری با صف خرید همراه شده و همچنان رشد قیمتی را تجربه می کند این سهم نیز وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت صعود خوبی دارد سهم شایعات سود 1600 تومانی را داشته و به نظر می رسد به این سود برسد مقاومت 9200 تومانی بر سر راه نوری قرار دارد

زاگرس گزارشات خوبی داشته است با این فروش ها دست یابی به سود 3600 الی 3800 تومانی برای سال جاری بعید نمی باشدسهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت می تواند رشد قیمتی خوبی را تجربه نماید این سهم مقاومت قوی 22 هزار تومانی را در پیش داشته که شکستش می تواند سهم را تا قیمت های 25 هزار تومان بالا ببرد

به نظر اریا را زیر نظر بگیرید . گزارش خوب را در تیر داده است و 25491 میلیارد ریال فروش داشته 4 ماهه 72776 میلیارد ریال فروش داشت
مدت مشابه سال قبلش 35560 میلیارد ریال بود هم اریا و با این گزارش ها هم پارس قابلیت های خوبی را دارند پارس امسال به 2500 تومان سود برسد جای تعجب ندارد و این کف سود شرکت است.

 

پالایشی ها در روند منفی

روند قیمت های منفی جهانی نفت سبب شده تا پالایشی ها با روند منفی همراه شده و تعدیلات سنگین سود سال 99 هم اثر گذار نبوده است

در شپنا سهم به حمایت قوی 1100 تومانی نزدیک می شودس همی که برای سال جاری شنیده می شود در 3 ماهه سود خوبی را اعلام خواهد کرد در صورت برگشت هدف قیمتی 1250 تومانی در پیش است و شاید وضعیت سهم با ارائه یک صورت مالی 3 ماهه مثبت احیا شود

شبریز وضعیت بهتری داشته و اصلاح خوبی کرد البته سهم جای اصلاح بیشتری تا سوطح 3000 تومان هم دارد  این سهم با توجه به توان سود سازی بالا و گمانه زنی سود 700 تومانی برای سال جاری اهداف میان مدتی صعودی خوبی داشته و خریدش در قیمت های 3000 تومان ارزنده می باشد

شتران به کف قیمتی 900 تومان رسید هفته اینده برای سهم مهم می باشد یا باید از همین قیمت ها شاهد برگشت روند در سهم باشیم یا سهم تا قیمت های 860 تومان هم اصلاح خواهد داشت اگر عملکرد سال جاری بانک به مانند سال قبل باشد و رشد سود سازی بالایی را شاهد باشیم شتران صعود خوبی در بر خواهد داشت

معدنی ها در انتظار محرکی برای صعود

در معادن شاهد روند نوسانی ارامی بودی گروهی که استعداد رشد قیمتی بالایی داشته و سود سازی های خوبی همچنان در گزارشات این گروه وجود دارد این گروه عملکردهای قوی هم در عملکرد تیر ماه داشته اند

در کالسیمین سهم روند نوسانی ارامی دارد فروش تیرماه هم مثبت و به نظر می رسد سهم در مدار فروش خوبی قرار گرفته است کالسیمین که گمانه زنی سودهای خوبی زده شده و به نظر می رسد اهداف قیمتی بالایی دارد اما اخیرا سهم رشد خوبی داشته و کمی استراحت لازم دارد

کگل با روند مثبت همانطور که اشاره داشتیم تا ارزش ذاتی 2200 تومان صعود کرده و بازدهی بسیار خوبی داد سهم عرضه سهام دو شرکت زیر مجموعه را در دستور کار دارد سود شرکت هم از نظر عملیاتی هم سرمایه گذاری متحول شده است سهم برای عبور از این مقاومت نیاز به محرک های قوی دارد

کپرور نتوانست از مقاومت 3600 تومانی خود عبور نماید سهمی که با تحول در فروش و سود سازی و خبرهای مثبت از افزایش سرمایه از سود انباشته تا معدن جدید سهم را به سمت کف قیمتی 3200 تومانی هدایت می کند سهمی که در کف قیمتی خود خرید خوبی داشته و می تواند یک رشد خوب داشته باشد

بانک های خوش اقبال

در بانک ها برخی نمادهای گروه وضعیت خوبی داشته و به قولی خوش اقبال بودند بانک هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت روندشان صعودی می باشد

در پست بانک تصویب افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی هر چند قرمش زیاد بالا نبود باعث تحرکات مثبت شد سهم حمایت 2200 تومانی و هدف 2400 الی 2500 تومانی دارد گزارش 3ماهه هم مثبت و سود خوبی محقق شده است پست بانک به دلیل داشتن منابع ارزان قیمت توانسته سود سازی خوبی داشته باشد

بانک تجارت اما روندش منفی دنبال شد سهمی که بین قیمت های 240 الی 260 تومانی فعلا نوسانی است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و سود سازی خوبی را به نمایش گذاشته است پرتفوی بورسی بانک سود خوبی را برای سهم به همراه خواهد داشت و شناسایی سود شرکت های زیر مجموعه در صورت های مالی 6 ماهه اثر گذار خواهد بود

بانک اقتصاد نوین اگر تا قیمت های 420 تومان اصلاح نماید برای خرید عالی می باشد خبرهای بسیار خوبی از سهم منتشر شده است از برنامه فروش دارایی تا وصول بخش بزرگی از مطالبات در سال جاری و تراز ارزی مثبت که همگی برای امسال هم سود سازی خوبی برای ونوین به همراه خواهند داشت توصیه می شود ونوین را در قیمت های 420 خریداری و در قیمت های 460 تومان سیو سود نمایید

چهارگوشه بازار

فولاد مبارکه امروز عالی بود وضعیت این سهم ارام ارام مثبت دنبال شده و فروش های بسیار خوب ماهانه هم کمک شایانی کرده است این سهم تا قیمت های 1200 و در صورت تثبیت در قیمت های بالای این سوطح تا 1400 تومان هم جای صعود دارد امسال سود سازی بالایی را از سهم شاهد خواهیم بود

در نماد کفرآور شرکت تولید کننده بتون از زیر  مجموعه های سیمان شرق با رشد شدید قیمتی محصولاتش همراه شده و سود شرکت برای سال مالی جاری متحول می شود امروز پس از اصلاح جانانه به کف قیمتی 1800 تومانی رسید و با حمایت همراه شد این سهم توان برگشت خوبی داشته و گزارشات شرکت می تواند اثرات افزایش نرخ سیمان و بتون را بر سهم با توجه به سرمایه پایین شرکت نمودار نماید

ملی مس این غول بازار که با گزارشات خاص خود و رکورد شکنی های پیاپی بازار را سورپرایز کرده است در قیمت های 1300 تومان بازگشایی شد هدف سهم قیمت های 1400 الی 1500 تومان بوده و با این سودی که سهم در 3 ماهه محقق کرده است نشان می دهد اوضاع بسیار خوبی داشته و همچنان سهم ارام ارام به قیمت های وعده داده شده دست خواهد یافت سهم واقعا گزارش خوبی زد

وامید هم  شناسایی سود خوبی کرده و به نظر امسال  با  سرمایه جدید  سعی میکنم  به  1300  ریال سو ندیک  شود  . در تیر 214 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته است و تا تیر ۸۵,۹۷۰,۱۴۷ میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است. این  اعداد یعنی کاملا در دسترس است و سال بعد هم  سود های خوبی دارد  ومعادنهم در کنار این  شرایط قرار میگیرد و میتواند جالب باشد  .

رمپنا امروز منفی بود  روزهای اتی رمپنا گزارش تلفیق یمی دهد و میتواند مورد توجه  بازار باشد  .

در گروه  رایانه روی های وب و سیستم  می شود  بیشتر توجه کرد  البته پرداخت هم در این گروه  گزارش های خوبی زده است 4ماهه 9891 میلیارد ریال بود
کل سال قبل 27059 میلیارد ریال بوده است

در گروه هلدینگ ها به نظر بازار محاسبات درستی از غدیر و پارسان تاپیکو ندارد  . در این گروه خبرهای سنگ اهن وامید را سرزنده کرد و البته قیمت خوبی هم دارد سهم امسال بیش از 1400 ریال سود داردو سال بعد عدد بالاتر است . در مورد وغدیر و پارسان هم پارسان به 4120 ریال سود رسیده است گویا البته با فرض تقسیم 1800 تومانی شپدیس و به نظر خود پارسان و به خصوص غدیر در منفی ها گزینه خوبی است

تاپیکو نیز منتظر مجمع مارون است ولی شایعه شده تقسیم سود 1800 ریالی را نیز دارد . در مجموع هم تاپیکو و هم غدیر و هم پارسان هر 3 شرایط خوبی را دارند ولی بین این 3 غدیر و تاپیکو خاص تر هستند

در بین معدنی ها  کاما هم  شرایط خوبی را دارد  .  درکاما شرایط خوبی را در گزارش ماهانه داشته ایم کاما در تیر با فروش خوبی همراه بوده است و 2829 میلیارد ریال فروش داشته است و جمعا 4 ماهه 4032 میلیارد ریال بوده است . مدت مشابه 3373 میلیارد ریال بوده است به نظر یک دور جدید رشد را شاید بتواند رقم بزند

در بین دارویی ها میتوان شرایط خوبی را داشته  باشیم دشیمی هم جز گزینه های قابل بررسی است و یک بلوک داشت و باید زیر نظر باشد دشیمی در فروردین خوب ظاهر شد و 282 میلیارد ریال فروش داشت اردیبهشت 324 و خرداد 350 میلیارد ریال و تیر 379 میلیارد ریال فروش داشته است
4 ماهه 1337 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه سال قبل 858 میلیارد ریال است

و سر اخر تیپیکو نیز به خوبی فعال شده و بهنظر هنوز این سهم جا برای رشد را دارد سهم در یک گزارش خوب 1262 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته است به نظر این سهم همچنان جز گزینه های برتر است .

[/ihc-hide-content]

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم