جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰

گزارش بازارامروزیکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰

نوید خاندوزی
جولای 11, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزیکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰

یه دل میگه بخر بخر، یه دلم میگه …

بازار تردید  قشنگی را دارد درست  شبیه ادم هایی که دلشان میخواهد و مصمم هستند برای ازدواج اقدام کنند ولی یک سری در گوش انها میخوانند که نکن پسر و یک  سری دیگر هم  تشویقش میکنند  ! هر روووز که دیربجنبی گناه میکنی و متضرر خواهی بود …  این حس تردید  حس تردید  قشنگی است که این روزها خریداران  بازار هم  برای خرید انگار همین حس را دارند برخی از یک  طرف علامت های مثبت  برای انها ارسال می شود و میل به خرید انها زیاد است و در سوی دیگر برخی انها را به خاطر تردید ها منع میکنند  . ولی بازار هر چه که هست  بازار با نشاط و شادابی شده شما در منفی دیروز ببنید  که نوع خریدها  قوی بود و امروز هم در مثبت ها خرید خوبی انجام میشد  .

امروز بازار با روندی بسیار خوب و منطقی اغاز کرد و هر چه بیشتر پیشرفت حرکات او  حساب شده تر میشد و البته  یک اتفاق بسیار مهم در این  روزها این است که  بازاری که  تقریبا در برخی نماد ها  15تا20% بالا امده  به خوبی تثبیت شده و دست به دست می شود و میتواند  پایه خوبی برای رالی بعدی باشد  رالی که احساس میکنیم با  گزارش ها و مجامع میتواند  شکل بهتر و زیبا تری بگیرد  .

ولی در عین  مثبت بودن این روزها بسیاری در مورد  روند  بازار تردید دارند و معتقدند گام های بازار محکم نیست  . حرف بسیاری در بازار این است که چرا بازار در مسیر فعلی که قرار گرفته آن انرژی و قدرت لازم را نداشته و بعد از یکی دو روز دوباره وا می رود آغاز او آغاز قوی نیست و نمی تواند مسیر سربالایی که در پیش دارد را بدون نفس نفس زدن طی کند.  در عین اینکه اخبار در بهترین شرایط خود است و فضای خوبی در بازار حکمفرماست اما به وضوح می توان تشخیص داد که تردید دوگانه مانع از حرکات قوی و محکم بازار شده است و باعث بروز چنین رویدادهایی است که برخی احساس میکنند هنور معاملات قوی نیست و مردد هستند ! البته  این حس ناشی از مقایسه با روزهای خاص گذشته نیز هست  که برخی انتظار دارند بازار با سرعت تابستان سال قبل حرکت کند که قطعا به سود هیچ کسی نخواهد بود … ولی در کل امروز و دیروز شاهد این تردید بودیم. این تردید به مانند بسیاری از ابهامات بازار با گذر زمان مشخص خواهد شد اما در حال حاضر رنگ و بوی ابهام  باعث شده تا کمی  فضا آرام تر و متعادل تر باشد این حس تردید در دو موضوع بیشتر به چشم می‌خورد موضوع اول تردید در مورد کابینه و دولت جدید است و موضوع دوم چشم انداز نرخ ارز.  ابتدا به دومی  اشاره کنیم در مورد نرخ ارز تقریباً نه همه افراد ولی تقریباً بسیاری به این نتیجه رسیدند آن اعدادی که برخی از تازه کارهای به اصطلاح اقتصاد خوانده مطرح می‌کردند نمایشی برای تحولات سیاسی بیشتر نبود و حالا که پرده ها افتاده و همه چیز روشن تر شده انگار دیگر کسی به دلار ۱۷ هزار تومانی فکر  نمیکند  و همه برایشان کسری بودجه عامل مهمی شده ! انگار نه انگار که تا دیروز از علم خود  برای این پیش بینی ها مایه میگذاشتند !! ولی در مجموع فارغ از این اظهار نظر افراد که معتقدیم  بر اساس پرتفوی شخصی حرف میزنند ابهامات ارزی همچنان وجود دارد اما رنگ و بوی آن شکل قطعی تری به خود گرفته  و بیشتر گمانه‌زنی برای نرخ  دلار این است که  می‌تواند اهداف بالاترین را ببیند و به نوعی کف احتمالی ۲۲ تا ۲۴ برای دلار روشن شده …

اما آنچه از آن به عنوان مهمترین تردید بین بچه های بازار می شود نام برد تردید در مورد تیم جدید و سیاست‌گذاری‌های این دولت است هر چند با اخباری که به گوش می رسید ۳ الی ۴ فرد برای پست های اقتصادی معرفی شدند که با شناختی که از آنها داریم معتقدیم  افراد بسیار منطقی و  آشنا  به بازار سرمایه هستند و  این یک فرصت بزرگ برای بازار است تا بتواند مسیر فعلی را دوباره با قدرت طی کند تردیدهای مهم بازار بعد از مشخص شدن کابینه و اظهارنظرها و خط مشی ها تا حدودی روشن خواهد شد آن وقت است که جریان پول مردد و بیرون مانده تصمیم خواهد گرفت دل به بازار بزنند و به اتفاقات آتی خوشبین تر باشد

هر چه جلوتر می‌رویم این دوگانه تردید و ابهام شفاف تر شده و فکر میکنیم اواخر مرداد ما تردیدی در این موضوع نداشته باشیم و صد البته تحولات گزارشها شرایط بازار هم کمک حال جدید قیمت ها خواهد شد واین سستی و کاستی که امروز بازار گرفتار آن است و با سرعتی آهسته و شرایط دوتا زیر یکی رو پیش می رود فاصله بگیرد و روزهای بهتر و قوی تری را به سرانجام برساند

و اما  سراغ  بازار امروز برویم که خوب پیش رفت و خوب تمام کرد و به نظر ترس بازار از روزها و رنج های منفی حسابی ریخته است و این اتفاق مهمی است  در مورد  بازار شکل و شمایل امروز نشان میدهد که فروشندگان دست پایین  را دارند ولی به هر حال  روال این مدت این  بوده که بازار در منفی و مثبت ها در نوسان است ولی برایند ان مثبت  بوده و هست …

در بازار چه خبر بود  …

فولادی ها در مسسیر صعود جانانه

در نمادهای فولادی شاهد رونق و رشد قیمتی بسیار خوبی با خبر رفع محدودیت های صنعت فولاد در مصرف برق بودیم

ذوب امروز صف خرید سنگینی به خود دید این سهم به دلیل مصرف کک به جای برق موقعیت خوبی در این خصوص دارد با صف خرید به سمت قیمت های 400 الی 420 تومان می رود این سهم بازدهی خوبی خواهد داشت و صف خرید خوبی بسته است

فولاد مبارکه هم که در تلفیق سود بسیار خوب 200 تومان را به نمایش گذاشت و توانمندی سود سازی بالای خود را نشان داد با صف خرید به سمت سطوح قیمتی 1100 تومان می رود هدف بعدی سهم در صورت شکسته شدن این قیمت ها تارگت 1200 الی 1250 تومان خواهد بود

فولاژ مهمان صف خرید شد سهمی که شنیده می شود فولاد غدیر ایرانیان را به زودی عرضه و طرح توسعه اش قرار است سال دیگر افتتاح شود انتظارات از این سهم بالا و به نظر می رسد قیمت های 2000 تومان فرصت خرید خوبی در این سهم باشد

گارد صعودی معدنی ها

در نمادهای معدنی شاهد گارد صعودی سهام این گروه بودیم سهامی که وضعیت خوبی داشته و در موقعیت رشد قیمتی خوبی قرار دارند و با گزارشات 3 ماهه توان سود سازیشان مشخص می شود

باما با صف خرید تحت تاثیر شایعات گرفتن معدن جدید با اقبال و صف خرید همراه شده است باما افزایش سرمایه ای هم هر چند اندک از تجدید ارزیابی دارد سهم به سمت هدف قیمتی 1100 تومان روانه شده و بازدهی خوبی خواهد داشت

کگل بازگشایی خوبی داشت این سهم در صورت شکست مقاومت 1800 تومانی خود تا سطوح 2000 تومان رشد خواهد کرد شنیده می شود شرکت در تدارک عرضه سهام اهن و فولاد گل گهر می باشد شرکت های زیر مجموعه کگل سود سازی بالایی داشته و در صورت عرضه باعث تحول در خود سهم می شوند

اپال کم کم جای خود را در قیمت های بالای 2000 تومان تثبیت می کند این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و رشد میان مدتی خوبی دارد سهمی که ارام ارام به سمت قیمت های 2200 تومان رشد کرده و به نظر می رسد عرضه های کم و روند حمایتی بیشتر عامل صعود سهم شود

بانک ها و سیگنال خوب بازار

در بانک ها هم شاهد برگشت روند و مثبت شدن معاملات این گروه بودیم گزارشات 3 ماهه مهمی از سهام بانکی  در راه می باشد البته  این گروه انگار قطارش اخر از همه راه می افتد ولی در کل سهام گروه  شرایط بدی را ندارد  .

در بانک پارسیان شاهد شکسته شدن قیمت های 280 تومان و رشد بازار به سمت سطوح قیمتی 300 الی 320 تومان بودیم این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و با حمایت های خوبی همراه شده است همانطور که پیشتر عنوان شد سهم حمایت های قوی در سطوح 260 تومان داشته و کف را بسته است

بانک اینده هم رشد خوبی در حال انجام است شنیده می شود این بانک بیش از 70 هزار میلیارد تومان دارایی دارد که عمده ان اماده فروش است بخش مهمی از این دارایی ها ایران مال می باشد که باید دید بانک توانایی فروش این مگا پروژه را دارد یا خیر فعل پس از اصاح قیمتی اخیر سهم با رشد خوبی به سمت قیمت های 1500 تومان روانه شده است البته معتقدیم از نظر بنیادی می شود بانک های بهتری پیدا کرد  .

پست بانک نیز با صف خرید همراه شد همواره گفتیم در این سهم موقعیت های نوسانگیری بسیار خوبی به وجود می اید سهم در کف حمایتی 2200 تومانی و قیمت های 2500 تومانی هب عنوان مقاومت هدف دارد و نوسانات 10 درصدی می دهد سهمی که انتظارات بازار از گزارشات 3 ماهه اش بسیار بالا رفته است

سیمانی ها و اخبار خوب

در سیمانی ها خبر کاهش محدودیت قطع برق سبب شده تا سهام این گروه با رشد قیمتی و برگشت روند همگی در روند مثبت قرار بگیرد

در سیمان فارس و خوزستان سهم با رشد بسیار خوبی به سمت سطوح قیمتی 2200 تومان در حرکت است سهم اقبال خوبی داشته و به نظر می رسد رشد خوبی تجربه نماید این سهم هم از نظر ان ای وی و هم سود سازی زمینه برای صعود را دارد

سیمان کرمان که مالک سیمان ممتازان و چند شرکت دیگر نیز می باشد و امسال شایعات سود 200 تومانی دارد با اقبال همراه شده است سهم اهداف قیمتی 1800 تومانی دارد سهمی که از ارزش ذاتی خود فاصله و رشد قیمتی خوبی از نظر بنیادی خواهد داشت

سیمان شمال رشد خوبی داشته و اصلاح خود را در حال جبران است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و ارزش بازار پایینش در کنار توان تعدیل مثبتش می تواند باز این سیمانی را به دوران اوج بازگرداند سهم هدف قیمتی 1100 تومانی داشته و می تواند بازدهی مناسبی بدهد

ساوه و سفانو و ساروم را هم  زیر نظر داشته  باشید

سهگمت هم شرایط خوبی را داشت  سهگمت در فروردین 436 میلیارد ریال فروش داشته و اردیبهشت این عدد 653 میلیارد ریال بوده و خرداد با افت نسبی 316 میلیارد ریال شد
5 ماهه 2332 میلیارد ریال بوده و 5 ماهه قبل 1153 میلیارد ریال هگمتان هم عملیاتی و هم غیرعملیاتی شرایط خوبی را دارد

در سپاهان هم  میتواند جز سهم های مورد  توجه  باشد سپاها در فروردین 812 میلیارد ریال نشان میدهد و اردیبهشت 780 میلیارد ریال و خرداد 769 میلیارد ریال بوده . در مجموع9 ماهه 6560 میلیارد ریال فروش داشته است مدت مشابه قبل 3148 میلیارد ریال است این سهم  فروشش با ارزش بازارش خیلی همخوانی ندارد  .

پتروشیمی ها و فرمان صعود

در پتروشیمی ها هم شاهد نوسانات مثبت بودیم با گزارشات 3 ماهه پیش رو گروه جای رشد قیمتی خوبی خواهد داشت برخی سهم ها جای رشد سودهای بالایی دارند

دیروز در مورد مارون صحبت کردیم به نظر گزارش خوبی را در 12ماهه داشت و شرایط خوبی دارد جز گزینه های کم ریسک و بی دردسر است سهم  گویا در مجمع 90% سود  را تقسیم میکند

در بین کمی پر ریسک ها شغدیر و شپترو به خصوص شپترو با حجم دیروز شرایط خوبی را دارد شغدیر در فصل بهار نسبت به دوره مشابه سال قبل شاهد 188 درصد رشد مبلغ فروش بوده است.همچنین شغدیر در فصل بهار نسبت به فصل قبل شاهد 28 درصد افت مبلغ فروش بوده است.

زاگرس هم باز شد سهم یک اصلاح کوچک ار ولی تا گزارش 3ماهه میتواند خوب پیش برود .

در شپدیس سهم رشد قیمتی خوبی کرده و قیمت های 12500 تومان را شکسته است گام بعدی صعود سهم قیمت های 15000 تومان خواهد بود اوره صادراتی به 360 دلار رسیده و کم کم به سمت 400 دلار می رسد همین نرخ پارسال 220 تا 250 دلار بوده است سود اوره ای ها امسال متحول می شود

در شازند هم برگشت خوبی داشتیم موج صعودی سهم در حالی شکل می گیرد که سهم توان رشد قیمتی و عبور از سطوح 2800 تومان را داشته باشد این سهم وضعیت خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی در انتظار سهم می باشد تارگت 3200 الی 3500 تومان در انتظارش است

شیران هم رشد خوبی کرده است سهم در استانه مقاومت 2500 تومانی تنها در انتظار فعال شدن پتانسیلی برای رشد تا قیمت های 2800 تومانی می باشد سهمی با توانایی سود سازی بالا و روند رو به رشد نرخ فروش محصولاتش که تحولات بنیادی را در این سهم رقم زده است

چهارگوشه بازار

شستا همچنان منفی است امروز رسما سهام ناشی از افزایش سرمایه قبلی ازاد سازی شده است این سهم تا حمایت 1250 تومان جای اصلاح دارد و به نظر می رسد باید افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی مجوز گرفته تا زمینه ساز برگشت روند سهم شود.  البته امروز انصافا  سهم  را خوب میخریدند و به نظر یکی دو  روز اتی زهر فروش گرفته می شود و با اخبار جدید از مجامع روند  حرکت سهم اغاز می شود  .

کالسیمین با رشد خوبی بعد مجمع بازگشایی شد خبرهای مجمع مثبت و شرکت هم امسال رشد تولید و فروش به واسطه طرح های توسعه ای خود دارد و هم با موحودی سنگینی از شمش همراه می باشد سهم می تواند با شکست قیمت های 1600 تومانی مهمان سطوح 1800 تومان باشد با این فروش به خصوص دو ماهه خرداد و اردیبهشت در سهم 3 ماهه عالی پیش روی فاسمین می باشد

امروز رمپنا مثبت  بود ولی صف نشد به نظر شرایط خوبی را میتواند داشته باشد . سهم واقعا گزارش های خاص و خوبی را میدهد یکی از بهترین گزارش ها در زیر مجموعه ها رسیده و نشان میدهد شایعه سود 700 تومانی در تلفیق درست است . تولید برق غرب کارون که در شش ماهه به سود ۵۰۰ میلیارد تومانی رسیده بود در ۱۲ ماهه با وجود شناسایی ۲۳۵ میلیارد تومان زیان تسعیر ارز به سود خوب ۹۵۸ میلیارد تومانی رسید . تولید برق سنندج نیز به سود ۱۱۸ میلیارد تومانی رسیده است این عدد در سال ۹۸ در حدود ۳۴ میلیارد تومان بود . همین دو قلم برای بقیه هم تکرار شود اتفاقات خوبی برای رمپنا رخ میدهد .

در بین  بیمه ها البرز شرایط خوبی را گرفته است و به نظر کوثر و اسیا را هم  بایدکی بیشتر زیر نظر گرفت  البرز ولی با خرید حقوقی ها شرایط جالبی را گرفته است

در گروه بانک با دید نوسان وپارس هم شرایط خوبی را گرفته است  به نظر وپارس هم با دید یک نوسان موقت گزینه خوبی برای بازار خواهد بود از نظر نموداری هم  شرایط برای رشد سهم اماده است

3 سهم  گروه  سرمایه گذاری ها را یدک میکشد  . این 3 سهم مورد توجه اخیر بازار هم بودند .  ونفت وتوکا وخارزم که با سود های زیر مجموعه قابلیت تغییرات قیمت خوبی را دارند و به نظر وخارزم هم با توجه به نیروگاه ها و پرتفوی برقی که دارد مورد توجه است با دید میان مدت وخارزم قابلیت های خوبی را با دید نوسان گیری در بازار دارد . این سهم را نیز با دید هم نوسان هم میان مدت زیر نظر داشته باشید .

امروز کخاک هم مثبت  بود  سهم  شرایط خوبی را دارد  کخاک در فروردین با فروش خوب 450 میلیارد ریالی مواجه بود و نرخ ۳۰,۳۷۰,۹۸۷ ریال است
در اردیبهشت 581 میلیارد ریال و نرخ فروش ۲۷,۵۵۴,۲۴۶ ریال است .خرداد به 576 میلیارد ریال رسید و نرخ فروش ۲۷,۱۷۱,۵۲۲ ریال 3 ماهه 1585 میلیارد ریال بوده است مدت مشابه قبل 737 میلیارد ریال بود.

خودرویی ها را امروز خوب خریدند سهم های این گروه از نظر نموداری میتوانند مورد توجه  بازار باشند و البتهشرایط و فضای خوبی از بعد سهام بازی در بازار دارند  .

امروز دارویی ها هم خوب بودند  . بارها در مورد این گروه سهم های خوب این گروه صحبت شد از دلقما و دجابر بابت نوسان ها گفته شد . از نظر بنیادی هم دارو دتماد دلر دالبر دسبحا همچنان گزینه های خوبی هستند . دابور را هم زیر نظر بگیرید سهم بدی نیست و میتواند جالب باشد . به طور کلی گروه دارو شاید دچشم انداز 3 ماهه خیلی موفق نباشد ولی با حذف ارز 4200 خبرهای این گروه قوی تر و بهتر پیش می رود

در گروه  برق امرو بترانس روز پرحجمی را داشت به نظر با گذر از این شرایط و رسیدن خبرهای خوب بترانس میتواند  یکی از گزینه های به  قبمت بازار باشد  .

 

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم