گزارش بازارامروز شنبه 5 تیر 1400
اولین بزنگاه مقاومت …
رسیدیم به اولین بزنگاه ! بزنگاهی که تقابل بین اعتماد و بی اعتمادی ،ترس و شجاعت ، مقاومت و حمایت ، جریان پول و نقد کردن را نشان میدهد و گذر ازاین بزنگاه و محدوده عرضه به بازار این را اثبات میکند که این بار عزم او جدی است و با دفعات قبل فرق میکند . ممکن است در این نقاط کمی دردسر داشته باشیم و البته احتیاط هم شرط عقل است ولی طبیعی است و مهم نتیجه است . البته تا بوده همیشه سر راه بازار این مقاومت تراشی ها بوده ولی ازاین جا به بعد بازار انگیزه مضاعفی برای حرکت های قوی تر میخواهد …
امروز بازار ابتدای کار کمی گیج و منگ داشت بازی میکرد ولی رفته رفته خود را پیدا کرد و دوباره موج خرید در بازار شکل گرفت ولی اخر وقت و یک ساعت اخر عرضه ها در بازار زیاد شد . این طبیعی بود که بعد از 4 روز مثبت بازار این وضعیت را داشته باشد و به نظر اتفاق عجیبی نبوده و قابل پیش بینی بود حتی چارتیست ها هم منتظر چنین لحظه ای بودند . اما میتوان اذعان داشت که نکات مثبتی پیرامون بازار وجود دارد که نگرانی ها را کمتر و شرایط را خاص تر میکند . بازار حق دارد نگران باشد یک سال هر چه زده به در بسته خورده و از این مثبت و منفی ها هم زیاد دیده است و می ترسد این بارهم مثل قبل باشد و دقیقا اینجاست که کار سخت تر و فضا متمایز تر می شود . باید این بار نشانه های قوی تری برسد تا این گارد احتیاطی که برخی در معاملات گرفته اند دوباره به جدیت و تمرکز و شجاعت در خرید تبدیل شود…
امیدواری هایی نظیر رشد خوب حجم معاملات ، دلار نزدیک به 25 و گزارش های ماهانه ، رونق بازارهای جهانی و تحولات سیاسی عواملی هستند که انگیزه بازار برای ادامه کار است ولی ان طرف کوهی از بی اعتمادی و نا اطمینانی وجود دارد که باید در اولین گام بر ان غلبه کرد . باید این کوه ذره ذره اب شود وگرنه برگشت به همان شرایط قبل خیلی دور نیست …
به هر حال امروز بازار در گیج و ویج اول وقت خود دور می زد که بار دیگر تردید ها با تحولات مثبت سرشاخ شد و نیمه اول را مثبت تمام کردیم . رویدادهای اطراف بازار نظیر بازارهای جهانی و نرخ دلار دوباره او را مجاب کرد و حواس او را جمع تر کرد تا شرایط بهتری را در بازار امروز شاهد باشیم تک و توک گزارش های ماهانه نیز در این موضوع موثر بوده اما به نظر آنچه بازار این روزها به آن تکیه می کند نرخ دلار است که خیلی ها دنبال ۱۵ و ۱۷ هزار تومان آن ببودند و امروز به ۲۵ هزار نزدیک می شود این دقیقا همان دوری از از تحلیل و عدم مواجهه با واقعیت ها بود که برخی از عزیزان نقد کرده آن را نمی دیدند !و دنبال این بودند فضای اقتصاد را با پرتفوی خود تحلیل کنند !
بگذریم بازار این روزها کمی بیشتر درگیر گزارش ها می شود و میتواند یک کف محکم از این گزارش ها برای خود بسازد تا این لحظه گزارش ها در سطح اردیبهشت بوده و خوب بوده و اگر بتواند 3 ماهه قوی را برای بازار رقم بزند یک کف محکم را دراین قیمت ها برای خود ساخته …
اما در مورد انتخابات و بازار و دنیای سیاست نکته بسیار خاص در صحبت های چند وقت اخیر آقای رئیسی به چشم می خورد انگار دقیقاً مشاوران و همراهان او به این نکته اشاره کرده و یک پالس خاص برای شنوندگان می فرستند به خصوص کسانی که ایشان را دنبال می کند
بارها و بارها وقتی از او پرسیده شد اولویت شما برای کشور چیست او می توانست خیلی راحت بگوید کاهش تورم یا مسائلی از این دست اما سومین بار متوالی است که روی اشتغال تاکید می کند و اشتغال را اولویت اصلی می داند نمیخواهیم درس اقتصاد بدهیم ولی در یک جمله به این معنا که در کوتاه مدت برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال میبایست نرخ بالاتر تورم را بپذیریم حالا نمیگوییم بالاتر ولی به نظر مانور اصلی دولت روی موضوع تولید و اشتغال است … چیزی که روحانی در دوره اول انتخابات خود درست برعکس عمل کرد و کاهش تورم را انتخاب کرد و با سیاست های بشدت انقباضی کشور را وارد رکود عجیبی نمود و به نظر این بار با پیش بینی منطقی تصمیم درست گرفته شده و رکود زدایی و اشتغال انتخاب شده و این یکی از مهمترین اتفاقاتی است که می تواند برای بازار اتفاق خوبی باشد و قطعاً کمک شایانی به بازار خواهد کرد . رسمی شدن این سیاست یک بار روانی مثبت برای بازار دارد .
یک نکته دیگر هم وجود دارد که طی روزهای آینده به آن بیشتر بپردازیم و آن هدایت جریان نقدینگی به سمت تولید و به نوعی به سمتی است که اشتغال در آن به وجود می آید هر طور نگاه میکنیم و از هر طرف به ابزارهای موجود برای تحقق ان میپردازیم می بینیم که ساز و کار آن چیزی جز بازار سرمایه ( تاکید بر بازار اولیه و ثانویه ) نیست و سرمایه ها دوباره باید از طریق بازار سرمایه تشکیل و تجهیز شده و به سمت تولید و اشتغال حرکت نماید که دو موضوع و نمونه بارز آن حضور در افزایش سرمایه ها در بازار ثانویه و ایجاد و تشکیل شرکتها و صندوق های متعدد و پذیره نویسی ها در بازار اولیه است
نکته مهم دیگر که به نظر دولت روی آن پافشاری خواهد کرد و بارها گفته شده بازگشت به دوران افزایش عرضه های اولیه و پذیرش شرکت هاست نمی گویم این در بازار بسیار موثر است اما افزایش حضور شرکت ها در بازار سرمایه پویایی بازار را افزایش خواهد داد و یادمان نرود بار قبل بازار از طریق همین عرضه های اولیه بود که موفق به جذب حداکثری سهامداران و سرمایهگذاران شد البته فعلا همه چیز روی حرف و کاغذ و شعار است اما شعار ها هم می تواند برای بازار این روزها مهم باشد و امیدواریم به مرحله اجرا برسد
سراغ بازار امروز برویم … امروز بازار اول با کمی تردید اغاز کرد ولی هر چه پیشرفت بهتر و بهتر شد و در نهایت تا قبل از 1 ساعت اخر به بلوغ نسبی رسیده بود ولی در ادامه در یک ساعت اخر دوباره فاز عرضه اغاز شده و شرایط کمی پیچیده شد ولی بازار به بیخ منفی نرسید و همین که خوب میخریدند و رنج های عجیب در کار نبود نکته مثبت بازار امروز بود ….
در بازار چه خبر بود … بازار درگیر گزارش ها شده و به نظر میتواند راه نجات و فانوسی برای راه فعلی پر پیچ و خم بازار باشد .
جو مثبت فولادی ها
در نمادهای فولادی جو مثبت و انتظظارات اتی بالا از وضعیت فروش و سود سازی سهام این گروه سبب شده تا فولاد سازان با روند معاملاتی خوبی همراه شوند
ذوب هم در بورس کالا این ماه توفان کرده و به نظر با دید نوسان تا رسیدن گزارش 3 ماهه سهم خوب است
در سوی دیگر فولاد و فخوز همچنان بهترین گزینه ها هستند در فولاد هر ماه خاص تر می شود فروردین 90854 و اردیبهشت 124500 میلیارد ریال و خرداد 121298 میلیاردریال شدسهم در 3ماهه 336653 میلیارد ریال فروش داشته است و مدت مشابه این عدد 126685 میلیارد ریال بوده
نرخ ورق گرم نیز اردیبهشت ۱۷۱,۵۱۵ ریال و خرداد ۱۷۷,۰۵۰ ریال رسیده و احتمالا با توجه به فروش های فعلی بورس کالا شرایط خاص تر هم می شود.فولاد مبارکه نوسانات خوبی داشت سهم می تواند در صورتش سکت قیمت های 1100 تومانی تا سطوح 1200 تومان رشد نماید برطرف شدن موانع صادرات سبب شده تا صادرات این غول فولاد ساز رشد بالایی داشته و انتظار گزارش خرداد ماه مثبتی را از سهم داریم
در فخوز هم سهم در فروردین 33941 میلیارد ریال فروش داشته است که نرخ بیلت صادراتی ۱۲۵,۲۵۹,۶۲۵ و داخلی ۱۰۸,۳۹۵,۳۹۹ ریال بود
اردیبهشت به فروش خوب 39370 میلیارد ریالی رسیده و نرخ صادراتی ۱۱۹,۹۸۳,۷۶۱ و صادرات خوبی در اسلب داشته نرخ داخلی هم ۱۱۷,۹۸۷,۵۶۳ ریال بوده خرداد به عدد 35755 میلیارد ریال رسید و نرخ صادراتی ۱۱۷,۱۶۸,۰۹۴ و نرخ داخل ۱۲۳,۲۷۱,۶۲۵ ریال بود
3 ماهه 109067 میلیارد ریال بودسال قبل در مدت مشابه این عدد 48093 میلیارد ریال بود
ارفع هم خوب بالا امده است کف قیمتی سهم سطوح 1200 و مقاومت سهم قیمت های 1450 تومان است سهمی که سود سازی 280 الی 300 تومانی برای سال جاری داشته و می تواند تا ارزش ذاتی 1600 تومان هم رشد داشته باشد مشخص شدن سود شرکت در صورت های مالی 3 ماهه کمک زیادی به سهم خواهد کرد
فولاد کاوه سعی دارد تا به قیمت های بالای 2000 تومانی بازگردد انتظارات از طرح توسعه شرکت بسایر بالا بوده و تا اینجا چندان نتوانسته انتظارات را براورده سازد سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و نیاز به یک گزارش مثبت برای رشد قیمتی دارد
بانک های و عرضه های سنگین
در نمادهای بانکی شاهد فشار عرضه های سنگینی بودیم سهامی که اوضاع خوبی داشته و با دید میان مدت همچنان جای صعود پس از یک اصلاح را دارند
در این گروه بانک تجارت نتوانست از سد مقاومت خود عبور نماید سطوح 260 تومانی شکسته می شد سهم جای رشد قیمتی خوبی داشت سهمی که کف حمایتی 240 تومانی داشته و با این وضعیت سود سازی 12 ماهه انتظار نمی رود سهم اصلاح زیادی داشته باشد
بانک سامان هم در عبوراز قیمت های 920 تومانی ناکام ماند سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و هم افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و هم سود سازی بالایی دارد سهم توان صعود خوبی در صورت کمی اصلاح را خواهد داشت
بانک ملت نتوانست از سد مقاومت 420 تومانی عبور نماید فشار عرضه ها سبب شد تا سهم به تعادل برسد سهمی که تراز های عملیاتی خوبی داشته و تداوم سود سازی بالایش برای سال جاری نیز ادامه خواهد داشت شنیده می شود امسال نیز احتمالا سهم افزایش سرمایه ای را داشته باشد
پالایشی ها گام به گام
در نمادهای پالایشی شاهد ادامه رشد قیمتی اما ارام سهام این گروه بودیم رشد قیمت نفت و نزدیک شدن قیمت های جهانی نفت به سطوح 80 دلاری سبب افزایش انتظارات از این گروه شده است. در این گروه کرک اسپرد به 6 رسیده و نفت از 76 دلار عبور کرده است
در شبریز سهمی که بالای 500 تومان سود داشته و امسال قصد عرضه سهام پتروشیمی تبریز را دارد ارام ارام به سمت قیمت های 3500 تومانی در حرکت است از نظر سود سازی این سهم بهترین وضعیت را در گروه خود دارد به نظر به زودی خبری از افزایش سرمایه از تجدید شبریز به گوش میرسد
شپنا هم رشد ارامی را در پیش گرفته است هدف نهایی سهم سطوح 1500 تومان است البته فشار عرضه ها در سهم بالا رفته و رشد سهم کمی سخت شده است سهمی که توانسته اخیرا مقاومت خود را بشکند و وضعیت نموداری بهتری پیدا نماید
شتران وضعیت بهتری داشت سهم رشد خوبی را تجربه و کم کم خود را به قیمت های 1000 تومانی می رساند به نظر می رسد تعدیل مثبت و سهام شناور اندک سهم باعث شده تا سهم با نوسانات خوبی همراه شود
معادنی به رنگ طلا
در معدنی ها هم گزارشات خرداد ماه و پس از ان صورت های مالی مثبتی را انتظار داریم معادنی که سود های خوبی در دلشان نهفته و گزارشات مثبت خوبی خواهند داشت
کچاد به قیمت های 2500 تومانی نزدیک می شود سهمی که وضعیت بنیادی و سود سازی بسیار خوبی داشته و گزارش عالی از عملکرد 12 ماهه خود منتشر کرد سهم برای سال جاری هم عملکرد مثبت خوبی خواهد داشت قیمت های 2500 تومان مقاومت قوی بوده که اگر شکسته شود سهم تا سطوح 2800 تومان رشد خواهد داشت
ملی مس گزارش مثبتی را روانه کدال کرد فملی در خرداد با صادرات 9400 تنی به نرخ ۲,۴۹۷,۹۳۲,۴۷۶ و فروش داخل ۱۵,۵۴۱ تنی جمعا به فروش 65800 میلیارد ریالی رسیده است کل 2 ماهه قبل 69388 میلیارد ریال بود
3 ماهه به 135189 میلیارد ریال رسیده است مشابه سال قبل 64176 میلیارد ریال بود شاید این گزارش مثبت بهانه ای برای شکست قیمت های 1250 تومان و صعود سهم به سمت ارزش ذاتی 1400 الی 1500 تومانیش شود
کالسیمین پیشتاز شده است بارها بر پتانسیل های ارزنده سهم تاکید داشتیم سهمی که هم طرح توسعه سولفوره خود را اجرایی کرده که 30 درصد بر ظرفیت تولیدش افزوده و هم موجودی سنگینی از شمش روی دارد امسال سال خوبی از نظر سود سازی و رشد قیمتی برای سهم است سهمی که فعلا تارگت 1600 و 1800 تومانی دارد یک گزارش خوب از فروش این سهم در خرداد شرایط متفاوتی را ایجاد میکند
باما هم میتواند کم کم حرکت کند این سهم را به واسطه اصلاح خوبی کخه داشته میخرند وگرنه سود عملیاتی بخواهیم بررسی کنیم همین موارد و قیمت هاست
امروز روی فسازان هم به نظر میتوان شاهد گزارش خوبی بود فروش خوبی را در فروردین آغاز کرده و 2236 میلیارد ریال فروش داشته است 16 هزار تن با نرخ ۱۲۱,۷۹۱,۴۰۸ ریالی صادر کرده است .
در اردیبهشت با فروش 1400 میلیارد ریالی به 3636 میلیارد ریا رسیده است
در خرداد با رشدی خوب 2297 میلیارد ریال بوده و نرخ ۱۲۶,۳۱۰,۵۱۶ ریال است . 3ماهه 5933 میلیارد ریال بوده و مدت مشابه سال قبل 2200 میلیارد ریال بوده است .نرخ صادرات اردیبهشت ۱۱۵,۱۰۴,۰۵۰ ریال بوده
سیگنالهای مثبت در پتروشیمی ها
در پتروشیمی ها سیگنال صعود خوبی با انتشار گزارشات خرداد ماه صادر شده است گزارشاتی که نشان از وضعیت بسیار خوب بنیادی سهام این گروه دارد
در شازند سهم موفق شسد تا مقاومت 2800 تومانی خود را شکسته و به سمت سطوح قیمتی 3200 تومانی در حرکت است این سهم وضعیت سود سازی خوبی داشته و برای امسال شایعات سود 550 الی 600 تومانی دارد افزایش دریافت خوراک از پالایشگاه ستاره خلیج فارس سبب شده تا هم حاشیه سود و هم فروش شرکت جهش بالایی داشته باشد
اریا یک گزارش عالی را ارائه داد باید در انتظار صورت های مالی 3 ماهه بسیار خوبی از سهم بود سهمی که سود سازی بالایی داشته و می تواند تا قیمت های 9000 الی 9200 تومان صعود داشته باشد اگر شرکت به سود محدوده 400 تومانی رسیده باشد می توان به سود سازی بالا و ادامه رشد قیمتی سهم خوشبین بود . سهم فروردین 17539 میلیارد ریال بوده و اردیبهشت 16261 و حالا خرداد 14341 میلیارد ریال فروش
3 ماهه 47296 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه سال قبلش 24156 میلیارد ریال بود
شپدیس قیمت های 12000 تومان را به عنوان تارگتش در پیش دارد سهم برای رشد قیمتی ادامه دار نیاز به گزارش مثثبت و قوی دارد شاید بتوان به شکسته شدن قیمت های 12000 تومانی و رشد بیشتر در این سهم نیز خوشبین بود
جم هم واقعا عملکرد قوی را داشت جم در خرداد عالی بود
سهم فروردین 29114 میلیارد ریال فروش داشت نرخ اتیلن داخلی 194773510 ریال بوده و در اردیبهشت ماه 31110میلبارد ریال فروش داشته است و نرخ اتلین داخلی 196235214ریال شده است .خرداد به 32390 میلیارد ریال رسیدو نرخ ۱۸۶,۲۳۷,۹۲۹ ریال شده است
3 ماهه به 88893 میلیارد ریالی رسیده و مدت مشابه 24553 میلیارد ریال بود
زاگرس یک گزارش خوب در 3 ماهه دارد چرا که ماهانه های خوبی داشته است زاگرس 3 ماهه اخیر عالی بوده
در فروردین آغاز خوبی داشت و با صادرات 277 هزار تن با نرخ ۷۲,۱۰۴,۶۳۳ ریالی به فروش 21063 میلیارد ریالی رسید .در اردیبهشت با 284 هزار تن صادرات با نرخ ۶۶,۷۸۱,۶۰۵ ریالی به فروش 20235 میلیارد ریالی رسیده است .در خرداد با 240 هزار تن فروش به نرخ ۶۵,۸۳۱,۴۰۹ ریال مواجه است و 14807 میلیارد ریال فروش داشته است
3 ماهه 54684 میلیارد ریال بوده و احتمالا گزارش خوبی را در صورت تداوم بدهدمدت مشابه سال قبل 20531 میلیارد ریال بود
مدت ها قبل نوشتیم دنبال سهم کم ریسک هستید پارسان و فارس خوب هستند پارسان به خوبی رشد کرد فارس هم میتواند جالب باشد . هنوز موج گزارش ها به این گروه نیامده و احساس میکینم دوباره مورد توجه باشند .
چهارگوشه بازار
شستا با صف خرید میتازد شنیده می شود افزایش سرمایه شرکت ترکیبی از سود انباشته و تجدید ارزیابی می باشد اگر شرکت قرار به تجدید ارزیابی باشد ابتدا باید شرکت های زیر مجموعه خود را تجدید بدهد سهمی که وضعیت خوبی داشته و از سد مقاومت 1250 تومانی عبورو به سمت سطوح 1400 تومانی در حرکت است امروز در خبرها بود یک افزایش سرمایه ۱۲۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را در دستور کار داریم که رکورد افزایش سرمایه را خواهد شکست که مدیرعامل اعلام کرد
با خبرهای ستاره خلیج فارس شرایط برای رشد سود تاپیکو فراهم شده است گویا سود های جالبی توسط ستاره خلیج فارس محقق شده است که شایعه شده و این خبر اگر درست باشد تاپیکو شرایط خوبی را خواهد گرفت و جا برای رشد دارد امروز سهم صف بود و صف عرصه شود جالب می شود
دیگر سهم خاص صباست . سرمايه گذاري صبا تامين در خرداد 14649 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته و تا خرداد ۲۱۵,۰۵۹ میلیون ریال سود مجمع شناسایی کرده است با این که سود در تلفیق نیست و فقط اصلی است ولی در هر صورت خبرخوبی برای صبا به شمار می رود و میتواند قیمت سهم رشد دهد
در فولاد افزا شایعات قرارداد جدید شرکت با فولاد مبارکه و تلاش برای درج شرکت زیر مجموعه نسوز اکباتان سبب شده تا سهم با جمع اوری صف فروش همراه شود سطوح 4200 تومان حمایت قوی بوده و سهمی که اصلاح بالایی داشته است توان برگشت خوبی از حمایت خود و بازدهی مناسبی دارد همچنین شنیده می شود شرکت در محصولات خود موفق به دریافت افزایش نرخ های خوبی هم شده است سهم تارگت 5000 الی5600 تومان در صورت برگشت روند خواهد داشت
بیمه کوثر هم ارام ارام اماده صعود تا قیمت های 1600 تومانی می شود تارگت اصلی اول سهم سطوح 1800 تومان خواهد بود این سهم که سود سازی بالایی دارد شایعاتی در خصوص سرمایه گذاری های جدید و خریدس هام اپال را دنبال می کند
در بین کاشی ها حافظ را خوب میخرند ولی انصافا گزارش کلوند هم خوب بود در فروردین با فروش 275 میلیارد ریالی و اردیبهشت 354 میلیارد ریال و خرداد 480 میلیارد ریالی مواجه شده است 3ماهه 1111 میلیارد ریال بودمدت مشابه قبل 623 میلیارد ریال بود.
کمی بازار به سمت سود محور ها چرخیده است ولی خودرویی ها را برای نوسان زیر نظر بگیرید . در این گروه خدیزل خبرهای خوب و اتفاقاتو تعدیل های خوبی را رو کرده است ولی کمتر مورد توجه بازار واقع می شود در این گروه در کنار خدیزل خبهمن دوباره کمی اصلاح شود جذاب می شود و در کل به نظر خودرویی ها منفی های جالبیبرای نوسان دارند ولی فقط نوسان یکی دو روزه برای خساپا و خودرو خوب است
امروز رمپنا هم بد نبود و خوب حجم خورد در این سهم به زودی اطلاعات و گزارش های این سهم راهی بازار می شود و میتوان بیشتر پی برد برخی از سود های بالای 700 تومان در گزارش 12ماهه تلفیقی صحبت میکنند ولی در هر صورت با دید نوسان های مقطعی هنوز جا برای حرکت و رشد را دارد در این گروه بترانس هم میتواند همچنان مرد جالب گروه باشد
این روزها سیمانی ها هم مورد توجه هستند جو خوب از خبرهایی که مسکن در اولویت است و همچنین برخی گزارش های خوب میتواند عاملی برای حرکت این گروه شود . در بین کم ریسک ها سخوز ساروم ساوه سهگمت سپاها سشرق و برخی دیگر گزینه های جالبی هستند
در بین سرمایه گذاری ها وتوکا وسکاب ونیکی وخارزم وتوسم وبوعلی و برخی دیگر هم از سهم های خوب گروه هستند . امروز وسکاب یک گارش خوب زد که فردا را برای او متمایز میکند در خرداد 2228 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته است و تا خرداد ۷۶۳,۲۵۸ میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است
ان روزها تایرا را هم خوب میخرند بعد از انتشار گزارش فروش شرکت سهم به رشد قیمت رسیده است انصافا تایرا شرایط خوبی را دارد تایرا در فروردین نسبت به ماه های قبل کمی کمتر بود در فروردین امسال فروش 1699 میلیارد ریال بوده و اردیبهشت 3579 میلیارد ریال بوده است و خرداد 5087 میلیارد ریال بوده و جمع 3 ماهه 10366 میلیارد ریال بوده است مدت مشابه سال قبل این عدد 7545 میلیارد ریال شد به نظر این گزارش و شرایط خاص سهم و قیمت های خوب باعث رشد احتمالی سهم می شود قیمت هم شرایط خوبی است .
در بین ساختمانی ها ثامید شرایط خوبی را دارد 2166 میلیارد ریال درامد خرداد سهم بوده و 6 ماهه به جمع فروش 3570 میلیارد ریال رسیده به نظر گزارش خوبی برای 6 ماهه بدهد


