جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز شنبه 8 خرداد 1400

گزارش بازارامروز شنبه 8 خرداد 1400

نوید خاندوزی
می 29, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز شنبه 8 خرداد 1400

آشتی کنون ؟!

بعد از مدت ها امروز بازار میخندید و رنگ و رویش باز شده بود . خرداد برای بازار خوب اغاز شده و خوش یمن بوده  …  البته هنوز نمیتوان با قطعیت حرف زد و گفت همه چیز تمام شده و برگشت در پیش است ولی میتوان گفت  که نوع شکل و شمایل مثبت این  روزها و جریان های خرید کمی متفاوت است  . البته  برخی معتقدند نباید  شلوغش کرد هنوز اتفاقی رخ نداده  ازاین  سبز و برگشت ها و  خوشرنگ شدن ها  بارها و بارها داشته ایم !! انها معتقدند  بازار در نقاطی قرار دارد که بارها و بارها در این موقعیت قرار گرفته و بعد از چند روز دوباره وا رفته. به نظر تا پروسه آشتی سهامداران قهر کرده و گوشه نشین با بازار تمام نشود و یک  اجماع نسبی و اشتی کنان اساسی بین همه شکل نگیرد نمی شود با قطعیت حرفی زد .  به نظر این بار با کمرنگ شدن ابرهای سیاست و رسیدن گزارشهای بهتر و کمی افزایش نرخ دلار  این فرآیند آشتی را قدرتمند تر آغاز کرد و شک نکنید این امر مستلزم این است که طی روز های آتی جریان بهبود بازار شکل مداوم تری  به خود گرفته و امیدواری‌ها بازار افزایش یابد.  این اتفاقی است که بسیاری منتظر آن هستند و از همین روست که این هفته در تقویم تاریخ  بازار  برای همه بسیار مهم و حیاتی است …

در کنار فروکش کردن جریان های سیاسی و تا حدودی روشن بودن نسبی جریان انتخابات فضای گزارشهای شرکت ها نیز مهم است و به نظر سه عامل گزارش ماهانه و ۱۲ ماهه شرکت ها ، ارزش بازار اصلاح شده آنها و پی به ای فعلی می تواند سه عامل بسیار مهم و انگیزشی برای جذب پول ها به بازار و سهام ارزنده باشد در واقع این سه موضوع نشان می دهد دارایی های ارزنده در بازار وجود داشته و این دارایی ها می توانند روند بازار را تغییر دهند و تمرکز بسیاری از جریان های پولی نیز بر روی این نماد ها خواهد بود و از همین رو شناسایی آن برای سهامداران مهم است . در سوی دیگر وقتی امروز دلار یک چراغ سبز به  صعود نشان داد شرایط بازار هم کامل تغییر کرد موضوع دلار و بازارهای جهانی کم کم  با تثبیت خود ترس برخی سهامداران  را  ریخته و انها هم  کم کم  انگار از لاک های دلار 15 و 17 بیرون امده و استدلال های جدیدی خواهند داشت …
و البته سخت  منتظریم که با خرید سهم در بازر دیگر اقتصاد  مملکت و چاپ پول و تئوری های اقتصاد برای انها مهم نباشد !! این است چرخش قهرمانانه این قوم …

یک نکته دیگر هم مهم است که بسیاری از عزیزان و کاربران این موضوع را به ما یادآوری کردند که اعلام کنیم وقتی در مورد متعادل شدن سهم ها و فرار آنها از صف های فروش صحبت میکنیم به مسئولیت و کمک صندوق توسعه و تثبیت و ورود  انها  به موضوع  پرداختیم  اما یادمان رفت  از نقش و به نوعی عاملیت سهامدار عمده در مورد مسئولیت پذیری آنها صحبت کنیم دقت کنید از خود سهم  و ناشر صحبت نمی کنیم از سهامدار عمده آن صحبت می کنیم بازی بازار سرمایه فقط حضور در آن و فروش برخی سهام  و استفاده از ظرفیت افزایش سرمایه و تامین مالی نیست باید مسئولیت پذیری را به معنی واقعی کلمه نشان دهید  .  به نظر این بار نهادهای ناظر باید به سهامداران عمده به خصوص آن دسته از سهامدارانی که در رونق بازار فروخته اند تذکر دهد  که در جریان متعادل سازی بازار و سهام خود که در صف فروش قرار دارند نقش داشته باشند و شرایط فعلی بازار را لحاظ کنند . شک نکنید با این  فضای فعلی و البته  حرکت هایی که شده هر چه سریعتر می شود در مسیر متعادل سازی بیشتر گام  برداشت امروز صفوف فروش به زیر 300 نماد رسید ولی هنوز برای بازار زیاد است و باید  به کمتر از 100 نماد  برسد  تقریبا وقتی این اتفاق رخ داد و به  زیر 100  سهم  رسیدیم میتوان گفت بازار از چالش خارج  شده است .

و حرف آخر انتخابات و دوباره انتخابات…  ساعت شنی انتخابات سریعتر حرکت می کنند و تقریباً ۱۲ روز کاری به پایان نتیجه رای گیری باقی مانده است البته بازار نتیجه و جمع بندی خود را تقریباً داشته و حالا نوبت آن است که سهامداران نقش فعال تر و پویاتر را ایفا کرده و در مورد موارد متعدد از کاندیدا سوال کنند برخی از عزیزان هم از ما پرسیدند چرا  در مورد کاندیدا صحبت نمی کنید احتمالاً از میانه های هفته بعد در مورد جریان انتخابات و کاندیدا صحبت خواهیم کرد اما احساس می کنیم نبرد خاصی وجود ندارد و به نوعی دیدگاه‌ها بین ۱ نفر یعنی آیت الله رئیسی و احتمالا همتی خواهد بود و باقی حول این محور ها شکل می گیرند از همین رو خیلی نفرات از دید ما برای بررسی اهمیت ندارد اما اعلام برنامه ها می تواند مهم باشد و البته دیدگاه  این که فرض کنیم کدام جناح حاکم شود و چه تصمیمی میگیرد  .

یک توصیه به عزیزان و سهامداران و فعالان بازار می‌کنیم به جای حمایت از فلان و بهمان  کاندیدا و امضا و از این دست کارها ،  اگر طی روزهای آتی کاندیدای محترم برنامه مدون خود را در مورد بازار سرمایه ارائه ندادند طی نامه ای سرگشاده به جای حمایت درخواست شود که کاندیدا برنامه‌های خود را در مورد موارد  خاص شفاف کنند و یا به سوالاتی که مطرح می شود پاسخ دهند …آنها باید نظر خود را شفاف و روشن و بدون هیچ واسطه در مورد بورس بیان نمایند تا  بازار نسبت  به روند خود اگاه تر باشد  .

و اما در بازار امروز چه خبر بود  … بازار فضای خوبی را از ابتدا داشت و خوب اغاز کرد و خوب پیش رفت و دمادم عرضه هایی را نیز شاهد  بود ولی تقاضای خوبی شکل گرفته  بود خبرمهمی که امروز دست به دست می شود تغییرات در ارزش بازار و ورود پول های پارک شده است . در تاریخ بازار سرمایه ایران تراز پول اشخاص حقیقی از اوراق درآمد ثابت به شدت امروز منفی نشده بود. این یک نکته مثبت برای بازار است. همچنین  ارزش معاملات  خرد  امروز بازار مورخ 8 خرداد ماه 1400، مبلغ 4675 میلیارد تومان بود. که طی این مدت 30  روز گذشته  بی سابقه بوده است

و اما سراغ  بازار برویم  …

معدنی ها درخشیدند

در نمادهای معدنی شاهد درخشش سهام این گروه بودیم معادنی که وضعیت خوبی پیدا و گزارشات عالی از عملکرد اردیبهشت ماه ارائه دادند .

ملی مس با صف خرید سنگین می رود تا قیمت های 1250 تومانی را در هم بشکند سهمی که در صورت شکست این قیمت ها تا سطوح 1400 تومان رشد خواهد داشت این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت نیز کماکان روند صعودی خوبی دارد انتظارها از این سهم به شدت بالا رفته است. در این سهم یکی از بهترین گزارش های ماهانه را داشتیم فملی در گزارش ماهانه اردیبهشت بیش از 11 هزار تن با نرخ ۲,۱۳۵,۶۷۰,۷۱۲ تن صادر کرده است .در فروردین 1401 میلیارد تومان بود و حالا در اردیبهشت ماه به فروش خوبی مواجه است 55380میلیارد ریال فروش داشته است جمع فروش به 69388میلیارد ریال رسید است مدت مشابه 34339میلیارد ریال بوده است کل فروش 3 ماهه قبل زیر 6500 میلیارد تومان بود به نظر فملی 3 ماهه بیش از 500 ریال می سازد و کل بازار را تحت تاثیر قرار میدهد .

کالسیمین هم صف خرید شد سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و با موجودی سنگین شمش روی و روی 3000 دلاری و این قیمت های دلار امسال سال این سهم خواهد بود قیمت های 1600 الی 1800 تومانی در انتظار این غول تولید کننده روی می باشد

کگل هم صف خرید خوبی بست سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شایعات سود 250 الی 280 تومان برای امسال را دارد سهم دو هدف قیمتی 1800 و 2000 تومانی دارد سهم بنیادی که اصلاح بالایی داشته و هم خود شرکت و هم زیر مجموعه هایش متحول شده اند .کگل در فروردین 35463 میلیارد ریال فروش داشت نرخ فروردین هم ۲۷,۷۳۹,۸۹۶ ریال بود . اردیبهشت 41587 میلیارد ریال بوده و نرخ فروش با رشد ۳۱,۶۶۹,۴۵۵ ریال بوده است گزارش بسیار خوبی برای کگل است

در این گروه نیز فعلا 3 شرکت کچاد و کگل و کنور بیشتر مورد توجه هستند در کنور گزارش ها خوب است ولی در اردیبهشت کمی کاهشی بود کنور در اردیبهشت ماه 2916میلیارد ریال فروش داشته است در فروردین ماه 2449میلیارد ریال بوده است مجموع به 5365میلیارد ریال رسیده است مدت مشابه 1752میلیارد ریال بوده است

در کچاد نیز وضعیت بد نبود کچاد در فروردین با فروش 25463 میلیارد ریالی مواجه بود در اردیبهشت 26102 میلیارد ریال فروش داشت . 2 ماهه 51565 میلیارد ریال بوده 2 ماهه سال قبل فروش 12772 میلیارد ریال بود.کگل بازهم فروش خوبی داشته و 2 ماهه 77051 میلیارد ریال بوده کل 2 ماهه سال قبل 23633 میلیارد ریال است

سرمایه گذاری و شاخص سواری

سرمایه گذاری ها هم با رشد بازار و شاخص در مسیر مثبت قرار گرفته و اقدام به شاخص سواری کردند سرمایه گذاری هایی که بعضا فاصله زیادی از ارزش ذاتی خود دارند.

در تاصیکو سهم با توسانات مثبت به سمت فتح مجدد قیمت های 1000 تومانی می رود سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و می تواند تجدید ارزیابی خوبی از از بابت شرکت های زیر مجموعه خود دارد قیمت های 1050 الی 1100 تومانی سطوح ارزش ذاتی سهم محسوب می شود

سرمایه گذاری پتروشیمی که فاصله زیادی با ارزش ذاتی خود داشته و ان ای وی بالایی دارد با صف خرید همراه شد سهم در دل خود به خصوص پرتفوی بورسی مالکیت خوبی در شیمی بافت داشته که شیمی بافت به دلیل جهش سود سازی با ارزش خوبی همراه شده است وپترو قیمت های 1200 تومانی را در پیش روی خود دارد

بارها بر ارزندگی تاپیکو تاکید داشتیم سهمی که امسال از طریق پالایشی نفت ستاره تاثیرات بسیار خوب می پذیرد این پالایشگاه هم سبب جهش سود سازی تاپیکو می شود و هم در ارزش گذاری دارایی های سهم برای تجدید ارزیابی سبب تجدید ارزیابی خوبی می شود این سهم نیز سطوح 1100 و 1200 تومان را به عنوان اهداف خود در پیش رو دارد

سهم خوب در این گروه  زیاد است  به نظر وخارزم هم  با  شرایط خوبی مواجه شده است  دیگر سهم نیز ومهان است که جالب بوده

ومهان یکی از انهاست ومهان در 12ماهه به سود 2388 ریالی رسیده است .در گزارش اردیبهشت 1403 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته و ۲۹۲,۲۹۴ میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است . انصافا سهم دیگر چه میخواهد !

وسکاب هم خبرهای خوبی را دارد وسکاب در اردیبهشت ماه از محل فروش سرمایه گذاری ها 564میلبارد ریال سود محقق کرده است و 203میلیارد ریال درآمد سود مجامع داشته است. این سهم را هم زیر نظر بگیرید افت خوبی کرده است

صبا یکی دیگر ازاین سهم هاست . خبرهای خوبی در دل سهم است تا اردیبهشت به ۶,۶۲۹,۴۳۳ میلیون ریال سود مجمع محقق کرده است.خبرمهم برای صبا این است که تعداد 814.000.000سهم شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین به مبلغ 7.866.060میلیون ریال خریداری گردید که با تحصیل این سرمایه گذاری درصد مالکیت شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین در تاپیکو از 8.13 به عدد 9.13 درصد رسید.

پتروشیمی ها پیش به سوی هدف

در پتروشیمی ها امید به سود سازی بالا در سهام این گروه سبب شده تا پتروشیمی ها اکثرا با صف خرید و روند صعودی همراه شوند

از دید ما 3 سهم گزارش های بسیار خوبی داشتند اول از همه بوعلی این سهم در فروردین کمی افت کرد و 6495 میلیارد ریال فروش داشت و حالا در اردیبهشت ماه با فروش خوبی دارد 19835میلیارد ریال فروخته است مجموع 26072میلیارد ریال مدت مشابه 6860میلیارد ریال بوده است

جم هم واقعا فروش های خوبی زده و منتظر یک 3 ماهه خوب باید بود جم در فروردین 29114 میلیارد ریال فروش داشت نرخ اتیلن داخلی 194773510 ریال بوده و در اردیبهشت ماه 31110میلبارد ریال فروش داشته است و نرخ اتلین داخلی 196235214ریال شده است
2 ماهه به 60225 میلیارد ریالی رسیده و مدت مشابه 18036 میلیارد ریال بود امروز خوب مثبت بود  به نظر جم  قابلیت های خوبی برای رشد بیشتر دارد  .

در پتروشیمی شازند بالاخره شاهد واکنش مثبت سهم به گزارش عالی 12 ماهه اش بودیم سهمی که امسال سود 550 تومانی داشته و قیمت های 3000 الی 3200 تومان هدفش خواهد بود فروش های شرکت تحولات جدی داشته است. گزارش شاراک هم خوب بود شاراک در فروردین با فروش خوب 12467 میلیارد ریالی مواجه بوده واردیبهشت به عدد خوب 14040 میلیارد ریال رسیده و 2 ماهه 26508 میلیارد ریال بود مدت مشابه سال قبل 9557 میلیارد ریال بود

شپترو به سمت هدف قیمتی 460 تومانی در حرکت است سهمی که می تواند براحتی به این سطوح دست یابد سهمی با ارزش بازار پایین و روند رو به احیا که در فروش های سهم مشخص است خروج از زیاندهی سبب رشد شارپی خوبی در این پتروشیمی می شود

جم پیلن هم صف خرید خوبی بست سهمی که شایعات سود 1600 الی 1800 تومانی داشته و می تواند تا قیمت های 8000 الی 9000 تومان به شرط عبور از قیمت های 7200 تومان رشد نماید این سهم فروش های امسالش متحول و گزارش عالی از عملکرد اردیبهشت ماه داد

 

فولادی ها قفل در صف خرید

در فولادی ها شاهد قفل شدن سهام این گروه در صفوف خرید بودیم فولادی هایی که فروش های بسیار خوبی در اردیبهشت داشته و با وضعیت عالی همراه شدند

فولاد مبارکه به سمت قیمت های 1000 تومانی در حرکت است سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و تا سطوح قیمتی 1100 الی 1200 تومان جای رشد دارد این سهم با این فروش اردیبهشت ماه نشان داد برای سال جاری سود خوبی برای سهامداران خود دارد

رشد قیمت اسلب به سطوح 16 تا 17 میلیون تومان در هر تن سبب شده تا فولاد هرمزگان هم با صف خرید بتواند از سد قیمت های 1600 تومان عبور و به سمت سطوح 1800 الی 2000 تومان روانه شود این سهم فولادی وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و شایعات سود بالای 300 تومانی را دنبال می کند.هرمز هم خوب بود هرمز در فروردین هم 9752 میلیارد ریال بود ۱۳۷,۹۲۹,۹۲۷ ریال نرخ در اردیبهشت با فروش خوب 23330 میلیارد ریالی مواجه شده و جمعا 2 ماهه عدد خوب 33083 میلیارد ریالی را داشت مدت مشابه 8937 میلیارد ریال بوده است

ذوب هم به خود امده هر چه نباشد قیمت سهام شرکت به یک سوم تا یک چهارم نزول داشته است سهمی که می تواند تا قیمت های 350 و سپس 400 تومان بالا رود جبران ضرر وارده این سهم سخت بوده و دید بلند مدت را می طلبد ذوبی که کم کم وضعیتش در سال جاری به نسبت سال قبل با رشد تولید بهبهود خواهد داشت

کاوه شرایط خوبی را در فروش داشت کاوه در فروردین با فروش 10993 میلیارد ریالی مواجه بوده که بیش از 2 برابر سال قبل است 50هزار تن با نرخ ۱۲۳,۶۸۰,۸۷۶ ریال صادر کرده است . در اردیبهشت این عدد 21558 میلیارد ریال بوده و نرخ فروش ۱۲۲,۱۴۴,۴۶۳ صادرات بوده و 126 هزار تن صادر شده است . جمعا این عدد 32586 میلیارد ریال بوده است .مدت مشابه قبل 10359 میلیارد ریال بوده است

نوسان گیر باشی فوکا برایت جالب می شود فوکا در اردیبهشت ماه 3453 میلیارد ریال فروش داشته است در مجموع به فروش 6426میلیارد ریال رسیده است مدت مشابه 735میلیارد ریال بوده است و رشد بسیار خوبی داشته است

بی تعارف در بین گزینه ها همچپنان فولاد اول است به خصوص بعد از گزارش زیر مجموعه ها که مثلا ورق خودوریی چهار محال و بختیاری از زیر مجموعه های فولاد در گزارش ۱۲ ماهه 8606میلیارد ریال سود خالص داشته اشت .

سیگنال خودرویی

خودرویی ها امروز یک دست سبز و روند صعودی قوی در سهام این گروه شکل گرفت شنیده می شود خودرویی ها به پایان اصلاح رسیده و از دید تکنیکالی سیگنال های خوبی را صادر کرده اند

ایران خودرو با صف خرید خوبی همراه شده است سهمی که افت بالایی داشته و افت بشترش از سطوح 160 تومان کار ا برای سهم تمام می کرد سهم برگشت خوبی داشته و قیمت های 200 تومان ر به عنوان هدف در پیش دارد زمزمه هایی در خصوص فشار مجلس برای ازاد سازی قیمت خودرو به گوش می رسد

در سایپا هم صف خرید خوبی تشکیل شد سهمی که اگر برنامه فروش دارایی های خود را مجددا کلید بزند با رشد قیمتی خوبی به سمت سطوح 180 و 200 تومانی پیش خواهد رفت مقاومت اصلی سهم سطوح 200 و 220 تومان بوده و سهم در این سطوح انتظار می رود به تعادل برسد تا خبر مثبتی از سهم منتشر شود

خبهمن خوب بالا می رود سهم سطوح 125 تومان را در پیش رو دارد این سطوح در هم شکسته شود سهم تا قیمت های 140 الی 150 تومان رشد خواهد داشت اینس هم وضعیت بنیادی و سو سازی خوبی داشته و می تواند صعود ادامه داری داشته باشد سهامداران در انتظار گزارش 12 ماهه و میزان سود محقق شده در این سهم هستند

خگستر و برخی تک  سهم های خاص را نیز در این گروه  باید  بیشتر زیر نظر بگیری میتوان  روی گزینه های خوب گروه خودرو  همچنان  صحبت کرد ولی احتمالا  نوسان در این گروه  روی خودرو خساپا  خگستر و خبهمن می تواند  بهتر شکل بگیرد  .

چهارگوشه بازار

بانک صادرات استارت برگشت را زده است سهم به سمت قیمت های 200 تومانی در حرکت می باشد افت زیادی در این سهم شاهد بودیم سهمی که برای سال 99 انتظار سود 10 هزار میلیاردی از سرمایه گذاری ها و برای امسال هم سود بالایی را پیشبینی کرده است سهم باید به سمت قیمت های بالای 200 تومان از نظر بنیادی پیشروی نماید

در این گروه حرکت وبملت و خبرهای خوبی که داشته باشد میتواند برای کل بازار فرصت خوبی باشد . در بین گزینه ها از دید ما تراز وخاور همچنان خوب است ولی با دید کمی صبر وبملت و تجارت گزینه های خوب بازار هستند . روی وبملت زیر قیمت های 3800 ریال کمی توصیه به خرید و کمی صبر داریم

شبندر رشد خوبی دارد سهم توانست به راحتی از قیمت های 2000 تومانی عبور نماید افزایش سرمایه و تعدیل مثبت و اعلام نرخ های جدید سبب شد سهم سریعا خود را بازیابی نماید این سهم تا قیمت های 2400 الی 2500 تومان تارگت صعودی دارد در این گروه خبرهای خوبی از رشد سود و افزایش سرمایه  برخی شرکت ها مطرح می شود که میتواند جالب باشد  .

برخی از شتران صحبت میکنند که میتواند سود سازی قوی را داشته باشد شتران در ۱۲ ماهه 1049 ریال محقق کرده است شرکت در ۹ماهه 610ریال محقق کرده بود

غدیر سهم طلایی بازار که هم ان ای وی و هم طرح توسعه و هم تعدیل خوبی دارد به استانه قیمت های 1000 تومان رسید سهم به مصاف قیمت های 1050 تومانی می رود این سطوح برای سهم مهم بوده و شکسته شدن این قیمت ها وغدیر را به سمت سطوح قیمتی 1250 تومان روانه خواهد ساخت غدیر برنامه عرضه چند شرکت زیر مجموعه را در صورت مساعد شدن شرایط بازار دارد  .

در گروه سیمان هم تزریق منابع و هم اصلاح قیمتی باعث شدهاست جذاب های گروه افزایش یافته و از این نظر به تعداد مثبت های گروه اضافه شود . از دید ما فعلا 7 سهم مورد توجه هستند ساوه ، سهگمت ، سخوز ،سفارس ،سشرق ،ساروم ،سپاها که به نظر به ترتیب اولویت بخواهیم دسته بندی کنیم از ارزندگی نظر ما این است که ساوه سخوز سهگمت سفارس ساروم سشرق و سپاها گزینه های خوبی می شوند این شرکت های گروه سیمان را زیر نظر بگیرید به خصوص سخوز زیر 2000 تومان باز شد با دید میان مدت گزینه خوبی می شود

در بین  روغن موتوری ها می شود  سهم خوب پیدا کرد و انصافا گزارش های خوبی هم داشتند  .در شسپا نیز شرایط خوبی را دارد شسپا فروردین را خوب آغاز کرد و در این ماه به فروش 7468 میلیارد ریالی رسید اردیبهشت این عدد 9506 میلیارد ریال بود 2 ماهه به 16975 میلیارد ریال رسیده است.که مدت مشابه این عدد 4371 میلیارد ریال بود. شرکت نفت ایرانول در اردیبهشت حدودا 810 میلیارد تومان درآمد فروش به دست آورد که رشد 110 درصدی نسبت به ماه فروردین نشان می دهد. میانگین فروش ماهانه در سال 99 برابر 430 میلیارد تومان و فروش دوره مشابه سال گذشته برابر 275 میلیارد تومان عنوان شده بود. هر دو  شرایط خوبی را دارند  .

امروز رمپنا عرضه های زیادی داشت ولی احساس میکنیم این  سهم  طی روزهای اتی با ارائه  گزارش های مالی بتواند اعتماد  بازار را  به خوبی و بیشتر جلب کند  به خصوص با  انتشار گزارش تلفیقی

پتایرامروز پر حجم  بود  به نظر سهم میتواند  کمی قابلیت های بهتری را داشته  باشد پتایر با سرمایه جدید در 12ماهه به سود 358 ریالی رسیده است .تا 9 ماهه سود عملیاتی 2275 میلیارد ریال و سود خالص 1788 میلیارد ریال بوده است
در12ماهه سود عملیاتی 3967 و سود خالص 3537 میلیارد ریال است به نظر این  قیمت ها  اگر سال جدید هم  روند خوب در فروش را ادامه دهد میتواند جالب باشد  . در این گروه البته  بهترین گزینه  بنیادی همان پکرمان است .

در بین غذایی ها غدیس را کمی بیشتر زیر نظر بگیرید  غبشهر نیز بد نبست  غبشهر اصلاح خوبی کرده و حالا گزارش های خوبی را میدهد غبشهر در فروردین ماه 3682میلیارد ریال فروش داشته است و در اردیبهشت ماه به فروش4515میلیارد ریال رسیده است نرخ فروش ۱۲۰٫۱۳۲٫۶۰۳ روغن نباتی است به نظر با دید میان مدت این بار منفی غبشهر میتواند یکی از گزینه های خوب بازار باشد . دراین گروه دوست داریم کمی بیشتر غدیس را هم بررسی کنیم سهم جالبی می شود او را نیززیر نظر بگیرید .

در بین  برقی ها  نماد هایی مثل بکهنوج و برخی دیگر مورد توجه نوسان گیران هستند در سوی دیگر سود سازها و نموداربازها  روی بترانس و بموتو  مثبت هستند .بموتو هم میتواند جالب باشد و از مدت ها قبل در مورد این سهم صحبت کرده بودیم گزارش های خوبی را دارد در فروردین 542 میلیارد ریال ، و در اردیبهشت ماه 939میلیارد ریال فروش داشته است جمع فروش به 5263میلیارد ریال رسیده است بموتو یک خبر افزایش سرمایه کم دارد وگرنه سهم خوب و جالبی است .البته در گروه برق چه نموداری و چه بنیادی بیشتر روی بموتو و بترانس مثبت هستیم و معتقدیم این دو میتوانند جالب تر باشند .

 

 

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم