جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز سه شنبه 28 اردیبهشت 1400

گزارش بازارامروز سه شنبه 28 اردیبهشت 1400

نوید خاندوزی
می 18, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز سه شنبه 28 اردیبهشت 1400

همسایه ها یاری کنید … 

حکایت بازارما امروز و این روزها شده این ضرب المثل که همه باید یاری کنند تا سهامداران خودرویی سهامداری را یاد بگیرند  …

امروز بازارسرمایه یک روز عجیب دیگر را داشت. میگویند بچه را از شیر گرفتن کار سخت و دشواری است و مصایب زیادی برای مادر دارد ولی اجتناب ناپذیر است باید رخ دهد . این روزها گرفتن بازار از خودرویی ها و قطع ارتباط روانی بازار و این گروه درست شبیه این موضوع است اجتناب ناپذیر است ولی باید انجام گیرد . بازار این روزها به شدت به موج روانی خودرویی ها وابسته است متاسفانه شائبه برخی دستکاری ها هم در این حوزه مطرح می شود که امیدواریم این طور نباشد ولی بازار کم کم باید با کمک کدال از این شرایط فاصله بگیرد البته به نظر جریان پول و کدال این موضوع را رقم می زند ولی انصافا و خداوکیلی سهامداران این شرکت ها نیز باید به فکر باشند نمی شود همه همسایه ها یاری کنند تا این عزیزان شوهرداری کنند !

زمانی که بحث دامنه متقارن و نامتقارن پیش امد به برخی از عزیزان عرض کردیم شاید دامنه متقارن برای بازار بهتر و شرایط نرمال تری را رقم بزنند اما مشکل فعلی بازار دامنه نیست مشکل سهم هایی هستند که به واسطه قیمت های عجیب و پروژه بازی از ارزندگی فاصله معناداری گرفته اند . و در حال حاضر تن به اصلاح و تعادل نمی‌دهند . در همان مقطع عرض شد ابزار های کنار دامنه متقارن نظیر گره و حجم‌مبنا و البته جریان پول باید نقش قوی تر و بیشتری در بازار ایجاد کند البته  این نقش با کندی پیش می‌رود.  نه اینکه نباشد و یا جریان پولی ورود نکرده باشد اما این موضوع با کندی همراه است و البته وسواس های خاص خود را دارد  به هرحال این پول باید به درستی مصرف شود و ایجاد فرصت خروج برای برخی نوسان گیران و سفته بازان که پروژه ها را اجرایی کرده اند ندهد و خرید  بی حساب و کتاب  پاداش به آنهاست که در منطق هیچ کس نیست.

طی دو ماه آتی این موضوع قطعاً جمع و جور میشود منتهی دو مسیر داریم که به نظر نهاد ناظر نیز به‌دنبال ترکیبی از این دو راه است راه اول این است که همه چیز به حال خود رها شده و سهم ها در این مدت با مجمع و افشای الف به قربانگاه بازگشایی نامحدود رفته و متعادل شوند کمی دردناک است اما به هر حال آشی است که پای این سهم ها گذاشته شده  …

اما به نظر مسیر دوم مسیر آرامتر که درد آن کمتر است و آن هم این است که به مرور با گذر زمان با رسیدن اطلاعات بیشتر و کم شدن ریسک ها حجم مبنا و دامنه نوسان برخی سهم ها نیز برداشته می شود و قیمت ها متعادل خواهد شد اتفاق مهمی برای بازار خواهد بود که اکثر سهم ها بتوانند با این ابزار متعادل شده و شرایط بهتری را تجربه کند اما این موضوع مستلزم هزینه و پرداخت حداقل منابع برای متعادل شدن آنهاست و تازه جریان سلیقه ای شدن برخی خرید ها در بازار را نیز در پیش دارد که برخی معترض خواهند بود که چرا فلان سهم جمع شد و فلان یکی سهم جمع نشده است

شک نکنید هر چه تعداد نمادهای متعادل بازار بیشتر و تعداد آنها بیشتر شود این جریان تعادل و تقارن و جو بهبود بازار را نیز می تواند تقویت کند البته باز هم این موضوع برای کمک به بازار و خروج از این بحران کافی نیست و باید ریسک های متعدد بازار برداشته شود ریسک های نظیر انتخابات جریان نرخ ارز و موارد دیگر اما حل کردن  این ریسک ها با گذر زمان ممکن می شود و حل کردن آن دسته از اتفاقات گره و تعادل بیشتر در اختیار خود بازار است

و اما مطابق روال هر روز انتخابات … دیروز در باره شرایط خاص انتخابات صحبت کردیم  و شاید اولین درخواست مهم بازار از کاندیداها این باشد که در برنامه های خود  سیاست های نرخ ارز را  حداقل روشن کند اما به نظر دومین عامل که می تواند بسیار مهم و موثر باشد نحوه برخورد دولت با جریان نرخ گذاری به خصوص نرخ گذاری های دستوری است  . قطعا شتر سواری دولا دولا نمی شود دولت باید تکلیف خود را با این موضوع صریح و روشن بیان کند قرار است دستور بدهید؟!  قرار است مسیر آن که تا به امروز طی شده را تکرار کنید؟؟!  وزیر و معاون وزیر شما بنشیند در تلویزیون روی تخم چشم  سهامدار نگاه کند و بگوید همین  که هست ما می کنیم و می شود!!!  اگر قرار بر این است که روشن بیان کنید تا مردم با دیدگاه شما آشنا باشند نرخ گذاری فقط منوط به سیمان و فولاد و خودرو برخی دیگر نمی‌شود و قطعا همه قبول دارند که کسی انتظار ندارد به یکباره همه چیز آزاد شود منتهی باید برای نظام نرخ گذاری برنامه داشته باشند اگر می گویند پرهیز از نرخ دستوری برنامه آنها چیست ؟! این چیزی است که سهامداران باید به عنوان مطالبه دوم بعد از نرخ ارز از کاندیدا داشته باشند.برنامه کاندیدا باید روشن  باشد و بی تعارف حرف بزنند .

بگذریم و سراغ  بازار برویم که امروز خوب اغاز نکرد بعد  با جمع و جور شدن خودرویی ها بهتر شد و فضا تغییر کرد و خوب مثبت  شدیم و دوباره این گروه با  صف فروش شدنش جو  بازار را به هم زد و شرایط را  سخت کرد . امروز مسیر خوبی را  برداشتیم و امیدواریم  گام های بعد هم همینطور محکم و قوی برداشته  شود  . خیلی سخت است تا کمی امیدوار میشویم  همه چیز به هم  میریزد …

امیدی از جنس معدن

در سهام معدنی چشم انداز صعودی قیمت محصولات این شرکت ها در بازارهای جهانی و شایعات مثبت از گزارشات اردیبهشت ماه سبب شده تا سهام معدنی با نوسانات خوبی همراه شوند

در ملی مس سهم مثبت بود سهمی که این روزها انتظارات بالایی از سهم شکل گرفته است از شایعات سود 220 الی 240 تومانی برای سال جاری تا شایعات افتتاح چند طرح توسعه مهم در سال جاری باعث حمایت های جدی در سهم شده است شنیده می شود قیمت های جهانی مس تا پایان سال به 12 هزار دلار می رسد

در کگل هم حمایت ها خوب بود سهمی که پتانسیل های بالایی داشته و با احتساب سود سال 99 و سود امسال سهم توانایی رشد قیمتی خوبی در بازه میان مدت را دارد تارگت بنیادی سهم سطوح 1800 الی 2000 تومان بوده و سهم اینده و چشم انداز خوبی دارد

کچاد تا نزدیکی صف خرید پیش رفت پتانسیل های سهم بسیار بالا می باشد سهمی که با نرخ های سال 99 به سوددهی خوبی رسیده و برای سال جاری هم توان سود سازی بالایی دارد سهم فعلا تارگت 2500 و در صورت شکست این قیمت ها تارگت 2800 تومانی دارد

سرمایه گذاری های حمایتی

در برخی سرمایه گذاری ها کف حمایتی را شاهد و حقوقی ها خوب از پس این سهم ها و فروشندگان ان برامده اند

در تاپیکو سهم مثبت شد کف قیمتی سهم در سطوح 1050 تومان بسته شده است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت هدف قیمتی 1250 و 1400 تومانی را دنبال می کند برای امسال سهامداران اثرات بالای پالایش ستاره خلیج فارس بر این شرکت را خواهند دید

ومعادن تا صف خرید پیش رفت همانطور که گفته بودیم منفی های سهم فرصت خوبی می باشد امسال سهم سودش به واسطه سنگ اهنی ها متحول می شود سهمی که ارزش ان ای وی بالایی داشته و رشد قیمتی خوبی تا سطوح 920 تومان به شرط عبور از قیمت های 860 تومانی را خواهد داشت

غدیرارام اما مثبت در استانه قیمت ها ی1000 تومانی معامله می شود سهم هم سود سازی بالایی داشته و هم ان ای وی خوبی دارد سهم باید به قیمت های بالای 1000 تومان رفته و با شکست قیمت های 1050 تومانی به سمت سطوح 1200 تومان حرکت داشته باشد غدیری که شایعات سود 150 تومانی و ارزش ذاتی 1200 تومانی دارد

ونیکی هم این  روزها خوب مثبت  شده است و به نظر هم گزارش های خوبی میدهد هم ارزش ذاتی خوبی دارد  ونیکی را با دید کمی سهامداری و صبر زیر نظر داشته باشید  .

 

پتروشیمی در انتظار خبرهای خوب

در نمادهای پتروشیمی شاهد معاملات متعادلی بودیم سهامی که در انتظار اخبار خوب و مثبت بوده و این اخبار مثبت هم در صورت های مالی 12 ماهه و هم گزارش اردیبهشت ماه منعکس خواهد شد

پتروشیمی شازند که شایعات سود 320 الی 350 تومان برای سال 99 و سود 500 تومانی را برای سال جاری دارد با نوسانات مثبت ارام یهمراه است سهم کم ریسک و حمایت خوبی شده و اگر بازار مثبت شود رشد خوبی تا قیمت های 2800 تومان و سپس 3200 تومانی خواهد داشت

شیران باید ترمز افت خود را در قیمت های 2000 تومانی بکشد سهمی که وضعیت بنیادی عالی داشته و می تواند صعود خوبی داشته باشد این سهم شایعات تعدیل مثبت و افزایش سرمایه و جهش سود خدمات بندری و دو طرح توسعه را دارد سهمی که با ارزش ذاتی خود فاصله زیادی دارد

جم پیلن به قیمت های 6500 تومان برسد کف سازی خوبی می کند و می توان از سهم یک نوسان 10 درصدی دشت کرد سهمی که امسال سود بالایی داشته و رشد قیمت محصولاتش سبب شده تا سهم در کانون توجهات قرار داشته باشد سهمی که حداقل تا قیمت های 8000 تومان جای صعود میان مدتی دارد

پارس هم با این  شرایط تقسیم  سود خوب اریا میتواند جالب باشد  تقسیم سود قوی  آریا حدود 830 تومان سود برای  پارس خواهد داشت و این  باعث سود بیش از 2200 2300  تومانی برای پارس می شود  خود پارس نیز جذاب است

زاگرس هم  گزارش بسیار خوبی داد  زاگرس در 12ماهه به سود 25441 ریالی رسیده است.   فروش زاگرس در پاییز حدودا 4 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به پاییز کاهش 30 درصدی نشان می دهد. در فصول بهار تا پاییز درآمد فروش شرکت به ترتیب 2050، 2560، و 5700 میلیارد تومان بود. حاشیه سود خالص در بهار و تابستان 58% و در پاییز 62% بود که در زمستان به 49% رسید. کمی انتظار از زاگرس بیشتر بود ولی بازهم  بد نیست و نشان میدهد  شرایط خوبی را در سود  سال 1400 میتواند داشته  باشد  .

شضدف  هم  گزارش خوبی را ارئه داده است  شصدف در 12ماهه به 5887 ریالی رسیده است . در گزارش 9ماهه با سرمایه قدیم 3411ریال محقق کرده استدر 9ماهه سود عملیاتی 693 و سود خالص 682 میلیارد ریال است
در 12ماهه سود عملیاتی 1193 و سود خالص 1177 میلیارد ریال است

 

بانک های خوش اقبال

در بانک ها حمایت های خوبی را شاهد و این حمایت ها سبب اقبال خوبی به سهام این گروه شده است بانک هایی که گزارشات خوبی در پیش رو داشته و این اقبال به این گروه بی دلیل نیست

بانک پارسیان عالی حمایت می شود این روزها روزهای خوبی برای بانک پارسیان است سهمی که تا قیمت های280 الی 300 تومان جای صعود داشته و به نظر می رسد بازدهی خوبی در انتظار سهم باشد وپارس بار دیگر شایعات فروش بلوکی اپال بر سر زبان ها افتاده است

بانک سامان امروز مثبت اما عرضه های سنگینی را به خود دید سهمی که به نظر می رسد هدفش 1000 تومان بوده و در این قیمت ها متعادل شود تراز ارزی بالا و شایعات فروش برخی از پروژه های ساختمانی در این بانک سبب شده تا بار دیگر بانک با اقبال همراه شود

بانک صادرات با فشار فروش به قیمت های 200 تومان رسید سهم افت بالایی داشته و علی رغم تغییرات بنیادی به خصوص در سود سازی و سود سرمایه گذاری ها سهم با فشار فروش سنگینی همراه می باشد سهمی که از ورطه تحلیلی خارج شده و به قیمت های بسیار پایینی رسیده است

پالایشی ها در نقطه حساس

در نمادهای پالایشی شاهد ادامه اروند متعادل سهام این گروه هستیم علی رغم اخبار خوب و مثبت از ماهیت گزارشات 12 ماهه به نظر می رسد باید در انتظار تحقق شایعات در این صورت های مالی باشیم

شبندر در قیمت های 2150 تومانی میل زیادی به اصلاح ندارد مجوز افزایش سرمایه شرکت صادر شده است از طرفی شرکت قابلیت رشد عایدی خوبی دارد شنیده می شود سود تسعیر ارز مناسبی نیز در سهم شناسایی شده است

شبریز به قیمت های باورنکردنی 2400 تومانی نزدیک می شود سهمی که سریعا باید با انتشار صورت های مالی خود قابلیت های بنیادی به خصوص رشد سود عملیاتی و رشد سود سرمایه گذاری ها را به نمایش بگذارد سهمی که حداقل 30 درصدی با ارزش ذاتی خود فاصله دارد

شتران باید خود را بالا بکشد سهم اصلاح بالایی داشته و به قیمت های 760 تومانی رسیده است روند برگشتی سهم به دلیل سهام شناور کمتر می تواند سریعتر دنبال شود سهم طرح توسعه خوبی در راستای کاهش بهای تمام شده دارد فقط باید از پتانسیلی رونمایی نماید که بتواند باعث رشد سهم شود

چهارگوشه بازار

کزغال با گزارش عالی خود در موقعیت خوبی قرار گرفته و صف خرید شد تحلیل بنیادی سهم در سایت قرار گرفته است سهم ارزش ذاتی 3800 الی 4200 تومانی دارد فروش عالی و جهش سود 3 ماهه اخر سال نشان داد سهم پتانسیل های بنیادی خوبی داشته و در همین راستا با اقبال همراه شده است

پتروشیمی غدیر هم به سود 1000 تومانی در 12 ماهه رسید امسال هم سهم سود سازی خوبی دارد رشد قیمتی خوبی در پی وی سی حاصل شده است و سود شرکت را با رشدخوبی همراه خواهد ساخت این سهم هدف قیمتی 7200 تومانی را دنبال و سهامداران شرکت از سود سازی بالای سهم به صف خرید نشستند . در گروه پتروشیمی یک گزارش خاص و بسیار خوب را از شغدیر داشتیم که این گزارش برخی را به گمانه زنی از سود 1500تا 1600 تومانی سهم در سال 1400 پیش برد . شغدیر در ۱۲ماهه به سود ۱۰۰۱۵ ریالی رسیده است . جالب است که شغدیر پیش از این 7423 ریال سود پیش بینی کرده بود و 9 ماهه 5401 ریال سود محقق کرد. به نظر گزارش خوبی را راهی کدال کرده است .شغدیر در زمستان بیشترین سود هر سهم خود را به مبلغ ۴۶۱۳ ریال ساخته است. در فصل پاییز این عدد ۳۱۸۶ ریال، تابستان ۱۵۸۲ و در بهار ۶۳۴ ریال بوده است. بیایید فرض کنیم مفروضات درست است در سال 1400 به 1500 تومان سود میرسد و 1000 تومان تقسیم میکند

مس سرچشمه هم در فاز صعودی قرار گرفت سهم از قیمت های 1600 تومان اصلاح کرده است سهمی که طرح های توسعه ای خوبی داشته و خبرهای خوبی از میزان سود سازی وشایعات سود 100 تومانی در سهم جریان دارد این سهم تا قیمت های بالاتری نیز می تواند  رشد کند و میتواند  جالب باشد

امروز کاذر باز شد  ببنید کاذر یک اصلاح خوبی داشته و میتوان با  شرایط بنیادی بهتر این  سهم  را نیز متعادل شده دید کاذر و کفرار ا  طی روزهای اتی میتوان بیشتر زیر نظر داشت .

کطبس هم امروز در گره بود کطبس در 12ماهه به سود 5851 ریالی رسیده است
در3 ماهه سهم 38 میلیارد ریال سود عملیاتی و 103 میلیارد ریال سود خالص داشت و درامد های غیرعملیاتی به او کمک کرده است
در 6ماهه سود عملیاتی 322 وسود خالص 389 میلیارد ریال بوددر 9ماهه سود عملیاتی با رشدی چشم گیر 641 و سود خالص 716 میلیارد ریال شد در 12ماهه سود عملیاتی 1000 میلیارد ریال شد و سود خالص 1082 و شش ماهه دوم متفاوتی را ثبت کرد . به نظر با این  اصلاح و کمی تزریق پول میتواند  بهتر شود

حفاری هم با این نرخ ها میتواند  جالب و جذاب باشد سهم  را زیر نظر بگیرید از نظر نموداری هم کم کم در نقاط خوبی قرار میگیرد  .

اپال  با کمک حقوقی یک  رنج خوب را شاهد  بود  به نظر به  زودی برخی دیگر ا زیر مجموعه های اپال  نظیر فولاد سبزوار وارد  بازار می شود که میتواند جالب باشد  .

ومعادن  هم با این  شرایط خوب فملی و کچاد و تقسیم  سودی که دارد میتواند  جالب باشد  به خصوص کنو هم  با این  شرایط

پیزد و بارز  امروز خب معامله  شدند پیزد انصافا  با  طرح و توسعه ها  منطقی است و پکرمان هم  با این  شرایط صورت های مالی قابلیت های سود  سازی خوبی را دارد  به نظر پکرمان با این  بخشنامه ممنوعیت واردات میتواند یکی از سهم های خوب و خاص بازار باشد  .

بترانس باز شد و امروز با افشای الف برگشت و 248 باز شد به نظر با این خبر تعدیل و سود میتوان روی این  سهم و بموتو  نیز حساب کرد بترانس و بموتو  شرایط خوبی را دارند  بموتو نیز گزارش خوبی را احتمالا  بدهد

غبشهر امروز باز شد فکر میکنیم  قیمت ها 1800 1900  قیمت  های خوبی برای غبشهر باشد و طی روزهای اتی کمی اصلاح  این  سهم ها میتواند  جالب باشد که غبشهر هم  یکی از انهاست  غمارگ هم  احتمالا اصلاح خواهد کرد ولی غبشهر منطقی تر است

حتاید  در بازار میتواند بعد از گزارش 12ماهه میتواند جالب باشد و این  سهم  به همراه حسینا  گزینه خوبی برای میان مدت  بازار است خبر رفع تحریم ها هم  بیاید  حکشتی و حخزر بهتر می شوند

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم