جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز سه شنبه 21اردیبهشت 1400

گزارش بازارامروز سه شنبه 21اردیبهشت 1400

نوید خاندوزی
می 11, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز سه شنبه 21اردیبهشت 1400

9 ماه انتظار !! 

امروز و دیروز شاید اولین روزهایی بودند که اسمش بهار بود و رسمش تابستان و برای اولین  بار طی این مدت  بالاخره  بازار یک مثبت  قوی تر از قبل را  حس کرد  . اگر فرض کنیم  حرکت  برگشتی امروز و دیروز به طور قطعی پایان دوره  رکود و بحران  بازار باشد به 9 ماه انتظار دقیق 9 ماه بحران و انتظار پایان داده و بازار بعد از 9 ماه  برگشت زده است . امیدواریم این  انتظار 9 ماهه  به پایان  رسیده  باشد  … به واقع اگر تمام شده  باشد چه 9ماهه برای بازار بود و چه 9 ماهه ای بر این  سهامداران  گذشت … بگذریم …

امروز سهامداران با کمک عوامل مختلفی به دل جریان  بازار زد و شرایط خوبی را برای خود رقم زد و بیش از همه این حضور و مشارگت فعال جریان پول بود که به چشم می امد و اتفاق مثبتی برای بازار است  .  دیروز در مورد مطالبی که عرض شد یک  تاکید روی گذر زمان داشتیم  و عاملی که میتواند به  سود  بازار باشد  طی این چند روز سعی میکنیم نکات تکمیلی ان را نیز بیان کنیم . در گزارش بازار دیروز عنوان شد : به نظر این موضوع گذر زمان به بازار سرمایه کمک خواهد کرد که با کمک این ابزار ها بازار بتواند سریعتر به مرز تعادل و پیدا کردن نقاط ارزندگی خود برسد زمان عامل بسیار مهمی است گذر زمان باعث می شود مذاکرات هسته ای روشن تر گردد جریان نرخ ارز شفاف‌تر شود تحولات سیاسی انتخابات مشخص ترگردد بازارهای جهانی به ثبات بهتری برسند و از همه مهمتر از دید ما گزارشات و اطلاعات مالی که به بازار خواهد آمد میتواند نقش کفسازی مهمی در برخی صحنه ها داشته باشد از همین روست که معتقدیم مکمل مهمی که خیلی در اختیار ما هم نیست ولی کمک خواهد کرد این جریان گذر زمان است … گذر زمان درد بی درمان و بسیاری از دردهای بازار را درمان خواهد کرد!!
به نظر در حال  گذر از تونل زمانی هستیم که رفته رفته ته این تونل فضای روشن  قابل دید تر است… البته برخی برخی این تونل وحشت بود که این اخری ها ترس ان کمتر شده  …

اما سراغ یکی از مهم ترین این عوامل برویم …

در یک اتفاق و رویداد جالب طی روزهای گذشته از برخی مدیران صندوقها و سبدگردان ها پرسشی مطرح شده بود که با فرض در اختیار داشتن نقدینگی چه عواملی شما را ترغیب به خرید و چه عواملی شما را از خرید در بازار باز می دارد و بسیار جالب بود که فصل مشترک بیش از ۱۰ فعال و کارشناس بازار در یک موضوع خلاصه می‌شد و آن نرخ ارز بود در واقع بسیاری از این عزیزان نظرات متفاوتی در مورد سیاست نرخ سود ،ریز ابزار های بازار ، بازارهای جهانی و مواردی از این دست داشتند اما همه به این موضوع اذعان داشتند که نرخ ارز یکی از تاثیرگذارترین و شاید موثرترین عامل در جریان تصمیم‌گیری‌  آنهاست

در روزهای گذشته شاهد بودیم که بازار دلار  نوسانات عجیبی داشت نرخ ارز تا آستانه ۲۰ هزار تومان و کمتر هم رسید نرخ نیما به زیر 21 آمده دوباره بعد از صحبت‌های همتی نرخ به  ۲۲ بازگشت.  شرایط سیاسی خیلی روشن و مشخص نیست اما برجام تقریباً به احتمال قریب به یقین قطعی و تایید شده خواهد بود.  در تمام این اخبار می بینیم  سردرگمی ها و سرگیجه نرخ ارز به بازار سرایت کرد و باعث سستی و بی رمقی در تصمیم گیری ها شده است .

قبل از هر چیز یک نکته را بیان کنیم هیچکس مدافع افزایش نرخ ارز نیست همه  از سیاستی صحبت می‌کنند به نام ثبات نرخ ارز و البته قیمت منطقی اقتصادی این دو جمله و یا شاه بیت صحبت های اکثر کارشناسان اقتصادی است که یک نرخ ارز در چه محدوده ای قابل پیش بینی و تثبیت باشد دو این نرخ اقتصادی باشد و بتواند به اقتصاد کشور کمک کند طی ماههای پیش رو این موضوع مشخص خواهد شد که حوالی جریان نرخ ارز در چه محدوده ای است

بسیاری معتقدند نوسانات فعلی نرخ ارز سیاسی و برای خوش آمد و بد آمد های انتخابات تغییر میکند نرخ واقعی دلار محدوده ۲۲ تا ۲۴ هزار تومان است بسیاری معتقدند اگر جریان سیاست به این موضوع ورود می‌کند اثر کوتاه مدت داشته و در میان مدت و بلند مدت موضوع شکل دیگری خواهد گرفت

نمی خواهیم در مورد نرخ ارز صحبت کنیم که بگویم ارزان است یا گران است اما معتقدیم دو اتفاق پیش روی فعالان بازار قرار دارد اتفاق  اول این است که تقریباً بسیاری بر این عقیده اند با توجه به نرخ تورم و شرایط سال ۹۹ و ۱۴۰۰ و بودجه کشور نرخ ارز نمی تواند به زیر اعداد 20 تومان برسد و احتمالاً در خوشبینانه ترین حالت ممکن نرخ ارز بین ۲۰ تا ۲۱ در نوسان باشد و البته بدبین ها نرخ ارز را تا ۲۶ نیز برای 6 ماهه دوم  پیش بینی می کنند

به نظر تکلیف سهامداران بعد از انتخابات  روشن تر و شفاف تر خواهد بود احتمالا سیاست‌های کاندیدا در مورد نرخ ارز روشن‌تر می‌شود اما نکته بسیار مهم این است واکنش بازار چه باید باشد؟! به نظر تحلیلگران به‌جای غرق شدن در  اتفاقات روزانه و امدن و نیامدن یک فرد را تجزیه و تحلیل کردن با میانگین متوسط از قیمت های جهانی و شرایط نرخ ارز ۲۰ تا ۲۱ هزار تومانی به تجزیه و تحلیل شرکت ها پرداخته و ارزش گذاری آن ها را در دستور کار قرار دهند حتی می شود قیمت های جهانی را 15 درصد برای محافظه‌کاری بیشتر پایین کشید و قیمت دلار را نیز ۲۰ هزار تومان قرار داد تا مغز استخوان سودها شناسایی شود و حداقل افراد بدانند در چه شرایطی در چه سهمی حاضر می‌شوند.

تحلیلگران و بزرگان  بازار سرمایه نباید گروگان نوسانات و هیجانات روزانه باشند اینکه امروز چه کسی ثبت نام میکند یا در برجام چه اتفاقی رخ می دهد مهم است اما نباید استراتژی های بلندمدت را قربانی تحولات روزانه و اتفاقات روزانه کرد چیزی که بازار از آن ضربه خورده بی تحلیلی و چیزی که به آن نیاز دارد شجاعت و اطلاعات و آگاهی بیشتر است این باید از قدیمی ها و تحلیلگران بازار آغاز شود  آنها هستند که گروه‌های پیشرو و مرجع بوده و می‌توانند باقی افراد را نیز به دنبال خود بکشانند…

و حرف آخر … از امروز ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری آغاز می شود روزهای قبل نیز در مورد این موضوع صحبت کرده بودیم  معتقدیم این انتخابات به دو دلیل نمی تواند اثرات هیجانی در بازار ایجاد کند دلیل اول این است که نفوذ بازار سرمایه آنقدر قوی و گسترده شده که دیگر سهامداران نیستند که به دنبال کاندیدا باشند این کاندیدا هستند که برای جذب رای سهامداران باید برنامه ارائه دهند این تفاوت ۴ سال پیش رو با سال‌های قبل است و مورد دوم اعتقاد داریم این انتخابات به دلیل اتفاقاتی که از قبل افتاده تا حدودی نتایج غیر قابل پیش بینی و به نوعی سورپرایز نخواهد بود  و معتقدیم با ثبت نام کاندیدا سمت و سوی نتیجه نهایی نیز مشخص خواهد شد که می تواند برای بازار نیز این موضوع مهم باشد .

و اما سراغ  بازار برویم که امروز ابتدا خوب اغاز کرد بعد  یک سکته ریز عرضه داشت و همیشه درست همین جا بود که  بازار شل میکرد ولی خوب ایستاد و انصافا  با وجود عرضه های سنگین حقوقی ها شرایط خوبی را رقم  زد  . بازار امروز امیدواری زیادی را در دل ها زنده کرد و ادامه روند میتواند پول های مردد  زیادی را جذب بازار کند  . در مورد  عرضه حقوقی ها سعی میکنیم فردا بیشتر و مفصل تر صحبت کنیم .

 

فولادی ها و مسیر سبز

در فولادی ها خبر ازاد سازی صادرات شمش فولادی و بر طرف شدن موانع صادراتی این گروه خبر مثبتی بود که سبب مثبت ماندن سهام فولادی شد

در فولاد مبارکه سهم با رشد قیمتی در حال شکست قیمت های 1250 تومانی و رشد تا سطوح 1400 تومان است وضعیت بنیادی خوبی در سهم حاکم و به نظر می رسد فولاد سود سازی خوبی هم از بابت این رشد نرخ ها داشته باشد

فخوز هم با رشد قیمتی بسیار خوب خود تحت تاثیر پتانسیل تعدیل مثبت و سود سازی بالا با رشد همراه وب ه سمت سطوح قیمتی 1600 تومان می رود ارزش ذاتی این سهم در قیمت های 1800 الی 2000 تومان بوده و شنیده می شود فخوز بیشترین حجم صادرات از ابتدای سال را داشته است

فولاد کاوه به قیمت های بالای 2000 تومان رسید گام بعدی سهم را به سطوح قیمتی 2200 تومان خواهد رساند شنیده می شود امسال سود خوبی در سهم و بالای 400 تومان محقق می شود رنج سود 400 الی 450 تومانی برای امستال و محدوده 300 تومان هم برای سال 99 تخمین زده می شود

هرمز را هم  زیر نظر بگیرید سود های عجیبی را  برای این  سهم مطرح میکنند  به نظر بالای 3500  ریال  برای سال 1400  با این نرخ ها و دلار 22 هار دارد و این  یعنی قیمت خوبی قرار گرفته است .

پتروشیمی های خاص

این روزها از برخی پتروشیمی ها نباید غافل شد سهامی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و به نظر می رسد صعود خوبی در انتظار این گروه باشد

اریا ساسول خود را به قیمت های 9000 تومانی رساند همانطور که عنوان کرده بودیم ارزش ذاتی سهم سطوح بالای 10 هزار تومان قرار داشته و سهم با توجه به وضعیت عالی خود در سود سازی و طرح های توسعه ای موقعیت صعود خوبی دارد و در حال رشد قیمتی خوبی می باشد

شپدیس هم جان تازه ای گرفته و مثبت شد سهمی که قیمت های 9000 تومانی را حفظ کرده است اگر گزارشات پیش روی سهم کماکان مثبت باشد ارام ارام صعود سهم به سمت قیمت های 10 هزار تومانی را شاهد خواهیم بود شپدیسی که فاصله زیادی با ارزش ذاتی خود دارد

شیران را بارها توصیه به خرید داشتیم سهمی که اصلاح قیمتی مناسبی داشته و با صف خرید همراه شده بود سهم در گام فعلی دو هدف قیمتی 2200 الی 2500 تومان دارد اما پتانسیل های سهم اگر فعال شود تارگت های بالاتری را از این سهم شاهد خواهیم بود

در بین نوسانی ها پترول افت خوبی کرده با دید نوسان زیر نظ باشد در سوی دیگر شگویا شغدیر هم شرایط خاصی برای نوسان دارند و البته با دید میان مدت نوری و بوعلی هم با گزارش ها دوباره مورد توجه بازار خواهند بود .

شکبیر گزارش 12ماهه داد و خوش درخشید شکبیر در 12ماهه به سود 10945 ریالی رسیده است سهمی که 9 ماهه 7658 ریال ، 6ماهه 2645 ریال و در 3 ماهه 725 ریال به ازای هر سهم محقق کرده بود .سهم 3 ماهه 2764 میلیارد ریال سود عملیاتی و 2610 میلیارد ریال سود خالص داشت
در 6 ماهه سود عملیاتی 9888 میلیارد ریال و سود خالص 9522 میلیارد ریال است در 9 ماهه سود عملیاتی 28714 و سود خالص 27568 میلیارد ریال و در نهایت در 12ماهه سود عملیاتی با رشدی خوب 41016 میلیارد ریال و سود خالص 39401 میلیارد ریال بوده است . بسیاری معقتدند سال 1400 بیش از 15000 ریال سود را خواهد داشت . با توجه به تقسیم سود های حداکثری به نظر قیمت های منطقی را دارد هدف قیمتی میتواند 10 هزار باشد .

دوربرگردان خودرویی ها

در خودرویی ها شاهد برگشت روند خوبی بودیم حمایت ها نصیب سهام این گروه هم شده و خودروی ها پس از اصلاح های شدید و فشار فروش سنگین به خود امده اند. اگر قرار باشد گروهی به بازار جو مثبت بدهد خودرویی ها و پالایشی ها و بانکی ها هستند . در مورد خودرویی ها از نظر نموداری ،ارزش بازار و هر چه فکر کنید خودرو و خساپا در قیمت های خوبی هستند

ایران خودرو در حال صعود و به نظر می رسد جدال سختی با قیمت های 200 تومان و پس گیری این قیمت ها داشته باشد سهمی که اوضاع و احوال خوبی از نظر بنیادی نداشته و با این نرخ های فروش همچنان زیانده خواهد ماند فعلا سهم دو سطح قیمتی 200 و 220 تومان را در پیش روی خود دارد

سایپا مثبت اما فشار عرضه ها بالا و این مثبت جوندار نبود سایپایی که وعده فروش سهام شرکت های زیر مجموعه اش فعلا محقق نشده و سهم با زیان همراه می باشد افزایش نرخ محصولات شرکت هم اندک بوده است سایپایی که تا قیمت های 200 تومان جای برگشت خواهد داشت

زامیاد که افزایش نرخ های خوبی در برخی محصولاتش داشته روند منفی را در پیش گرفته است سهم به کف قیمتی 820 تومانی رسیده و متعادل خواهد شد این سهم وضعیت بنیادی بهتری داشته و احتمال دارد از زیان خارج شود سهم اگر در قیمت های 820 تومان حمایت شود رشد خوبی تا سطوح 900 تومان خواهد داشت

 

سیمانی ها در نقش مثبت

در سیمانی ها اصلاح قیمتی از یک سو و مثبت شدن بازار از سوی دیگر در کنار افزایش نرخ سنگین برخی سیمانی ها را وادار به برگشت روند نموده است

سفارس با رشد قیمتی سعی دارد بخشی از اصلاح عمیق خود را جبران نماید امسال سهم سود سازی بسیار خوبی خواهد داشت اگر چه ارزش ان ای وی سهم پایین امده اما رشد سود شرکت های زیر مجموعه می تواند سهم را جذاب و به سمت قیمت های 2000 تومانی بازگرداند

سیمان خوزستان گزارش خوبی از عملکرد 12 ماهه داده است سهم می تواند از همین کف قیمتی 2000 تومانی تا قیمت های 2200 الی 2400 تومان در نوسان باشد توصیه می شود در این سهم در سوطح قیمتی ذکر شده نوسانگیری نمایید سهمی که همچنان نرخ های فروش بالای محصولاتش سهم را در موقعیت رشد سود سازی برای سال جاری هم قرار داده است

سیمان شمال به حمایت 920 تومانی واکنش نشان ندهد اوضاع و احوال خوبی نخواهد داشت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و ارزش بازار مناسبی داشته است سهم اصلاح از قیمت های 1600 تومان تجربه و به کف قیمتی رسیده است

ساوه هم صف فروش است و سهم  را کمی بیشتر زیر نظر داشته  باشید  به نظر ساوه با  شرایط خوبی میتواند مواجه  باشد و یکی از سهم های خوب بازار است . ولی کمی قیمتش تند  شده که با اصلاحات اندک قابلیت خوبی دارد

بانک ها و تمایل به رشد

در بانک ها تمایل خوبی برای رشد قیمتی در سهام این گروه دیده شد گروهی که وضعیت بسیار خوبی داشته و به نظر می رسد رشد قیمتی خوبی از بابت تغییر و تحولات بنیادی داشته باشند

در این گروه مجمع وسپهر تمام  شد  شاید اثرات خوبی را باری وبصادر داشته باشد بد نیست یک  شفاف سازی در این حوزه  بدهد  .

بانک تجارت رشد ارامی را در پیش گرفته است هدف سهم قیمت های 260 تومانی خواهد بود سهم از سود سازی خوبی برخوردار است این سهم سود سازی مناسبی داشته و از سوی دیگر امسال با قبضه کردن سهام ونیکی سود سرماییه گذاری های بالایی شناسایی خواهد کرد

بارها به بانک سامان تاکید داشتیم این سهم بانکی تراز ارزی خوبی دارد همچنین دارایی های ملکی و پروژه های ساختمانی مناسبی نیز دارد این سهم بانکی به سمت قیمت های 920 و 1000 تومان حرکت خواهد کرد اصلاح سهم عمیق و سهم مستعد رشد قیمتی خوبی می باشد

رشد ارام بانک پاسارگاد همچنان ادامه دارد این امر نشان می  دهد همچنان حمایت ها از سهم وجود داشته و سهم تارگت 1800 تومانی را خواهد زد سهمی که از اول سال تاکنون بیش از 25 درصد بازدهی داده و اعتماد بالایی را در بازار کسب کرده است

چهارگوشه بازار

سرمایه گذاری سایپا 1200 تومانی به قیمت های 450 تومان رسیده بود سهم بالاخره به حمایت خود واکنش نشان داده و با صف خرید همراه شد سهمی که دارای یهای ملکی خوبی داشته و قصد واگذاریشان را دارد از سوی دیگر دارای پرتفوی قوی نیز می باشد وساپا تا قیمت های 520 الی 540 تومان جای رشد را دارا می باشد امروز یک خبر خوب برای وساپا  رسید شرکت رويال صدف کيش(شرکت سرمايه گذاري ايدروکيش ) از زیر مجموعه های  وساپا به سود خالص 1673 میلیارد ریالی رسیده است .

ملی مس هم با روند مثبت همراه شد این سهم وضعیت خوبی داشته و با صف خرید مواجه شده است قیمت های جهانی مس به سوطح 10500 دلار نزدیک شده است دلار هم رشد خوبی داشته است ملی مس همانطور که وعده  داده بودیم باید ارزش ذاتی 1400 الی 1500 تومانی خود را ببیند به نظر این  سهم تا وقتی قیمت مس خیلی افت نکند جای صعود دارد برخی معتقدند با توجه  به حجم  قوی صادرات  فملی اردیبهشت خیره کننده ای دارد  .

پارسان امسال سال تحولش خواهد بود هم سود پتروشیمی ها هم پالایشی ها تاثیرات مثبت بسزایی بر این سهم دارد و باعث رشد قیمتی خوبی در سهم خواهد شد اهداف قیمتی 2000 و 2200 در انتظار سهم است نکته مهم این سهم حمایت های بسیار عالی و عدم میل به افت زیاد می باشد

در این گروه شستا به زودی که نه ولی با اتمام مجمع شرکت های خود در زیر مجموعه ها سود های جالبی را به بازار اعلام میکند و حتی برخی صحبت از 3000 ریال سود میکنند   در هر صورت شستا جریان سود اوری قوی را پیش خواهد برد. سهم  تجدید  قوی را نیز راهی بازار میکند و شنیده می شود اجرایی خواهد شد  .
در مورد وغدیر هم گزارش پتروشیمی ها و چشم انداز سود پارسان و خبرهای خود سهم میتواند جالب باشد . در کنار این دو ونیکی را هم معتقدیم با این قیمت ها و این شرایط باید زیر نظر گرفت انصافا در قیمت های خوبی قرار گرفته و معتقدیم یکی از خوب های بازار است . سهم  زیر 50% ارزش ذاتی است در وسکاب هم همین شرایط .جود دارد .

در بین  سهم های خاص به نظر گروه  سنگ اهن امروز با این خبر افزایش نرخ  رسمی شرایط خوبی گرفت  . روزهای قبل از واحیا صحبت میکردیم که رشد خوبی را داشته و حرکت کرده است این چند روز از 2 سهم دیگر یعنی کگل و ومعادن صحبت میکنیم به نظر حق تقدم ومعادن یکی از گزینه های جالب است و خود سهم نیز با این وضعیت خوب سود اوری کگل و کچاد و فملی جالب می شود در مورد این گروه کگل دیروز یک گزارش خاص از زیر مجموعه ها داشت شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر از زیر مجموعه های کگل در 12ماهه به سود 50657 میلیارد ریالی رسیده است سال قبل زیر هزار میلیارد تومان بود . تصور کنید این شرکت قصد داشته باشد وارد بازار شود و یا در سود اوری کگل موثر است به نظر روی کگل باید بیشتر کار کرد با این شرایطو خبرها یکی از بهترین گزینه های گروه است . روی حق وامید هم  به نظرم  میشود کار کرد و یکی از خوب های بازار با دید بلند مدت است  .

کزغال  را امروز خوب خریدند این  سهم  را نیز در کنار سایر سهم های معدنی باید  زیر نظر داشت  تاصیکو هم با این پرتفوی خوب به  زودی باید به  صف برسد  . خبر درج هامون در بازار برای صبا نیز خبرخوبی بود و این چند  سهم  گزینه های جالبی میتوانند  باشند

امروز پالایشی ها هم مثبت  بودند در پالایشی ها برای رشد و پرش این گروه خبرهای خوبی وجود دارد ولی اعلام رسمی نمی شود و به نظر اگر رسانه ای شود چه در خبرهای افزایش سرمایه چه گزارش ها 3 سهم شبریز شپنا و شبندر میتوانند با اقبال بیشتر و بهتری مواجه باشند

در مورد گروه روی فاسمین امروز خوب بود در مورد این سهم خبرهای غیر رسمی حکایت ازاین دارد گزارش خوبی را در پیش داریم ولی باید کمی صبر کرد انصافا سهم قیمت های خوبی دارد گزارش 12ماهه خوبی را هم می زند ولی باید کمی صبور بود

امروز حکشتی را خوب خریدند ولی شاید چند بار دیگر دل دل کند  . حکشتی و حسینا نیز اصلاحات خوبی داشتند ولی به نظر با دید میان مدت اگر بخواهیم نگاه کنیم حسینا قابلیت های بهتری دارد ولی حکشتی با دید نوسان بد نیست  میتواند یکی از گزینه های خوب بازار باشد

این  روزها  بترانس خوش حجم است  بترانس توفانی از معاملات را داشت و سهم در این قیمت ها مورد اقبال چند حقیقی قرار گرفته استدر مورد بترانس با دید نوسان کوتاه مدت هم شده سهم را زیر نظر بگیرید

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم