جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزدوشنبه 16 فروردین 1400

گزارش بازارامروزدوشنبه 16 فروردین 1400

نوید خاندوزی
آوریل 5, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزدوشنبه 16 فروردین 1400

ضربان ریز …

امروز بازار درست  شبیه این  فیلم های احساسی که یکی روی تخت بیمارستان خوابیده و بیهوش است و تا همسرش اندکی دست او را  لمس میکند و صدایش میزند  ناگهان هوشیار تر می شود و مانیتور روی صفحه ضربان  قلب بهتری از او را نمایش میدهد  . امرو روایت بازار دقیقا همین  بود و ضربان  قلب بهتری را  برای خود ثبت کرد تا فضای بهبود  به اینده و چشم انداز روزهای اتی روشن تر شود  . ولی باید اذعان داشت  انصافا  بازهم پول بود که داد  بازار رسید وگرنه موج خبرها خیلی کاری نکرده و کارگر نبوده  . اتفاقا  یکی از مشکلات  بازار این است که دقیقا نمیداند به چه چیزی برای خروج از این  بحران و بن  بست  احتایج دارد  . البته  بسیاری معتقدند راه علاج پول است ولی وقتی پول نباشد باید  راه حل های جایگزین را پیدا کرد که دراین جایگزین ها هر کسی نظری دارد   .

مشکلاتی که بازار با آن درگیر است همین است که اگر از چند کارشناس راه حلهای کمک به بازار را سوال کنید و بخواهید مشکلات بازار را شفاف کند هر یک نظر خاص خود را می گوید و اینکه نظر واحد برای کمک به بازار وجود ندارد خود یکی از مشکلات است و این ناشی از همان سردرگمی است که امروز به آن دچار شدیم  و به واقع همان رفتار را در بازار هم می بینیم به عنوان مثال اگر قرار است تحریم ها رفع شود و شرایط نرمال شود چرا صنعت خودرو بانک اینطور زخمی شده  و گوشه رینگ بازار زخم خورده اند … و یا بر فرض اگر دامنه نوسان مشکل بازار است چرا این اتفاقات  زمانی که دامنه نامحدود بود هم رخ می‌داد و موارد دیگر بسیاری معتقدند آن چیزی که بازار ب ان  احتیاج دارد حلقه مفقوده ای به نام اعتماد دوباره است اعتمادی که پول می آورد و می توانند مهمترین نقطه ضعف بازار یعنی  جریان نقدینگی را جبران کنند

اعتماد یک سلسله رفتار است که با پیوند خوردن با هم این جریان را ایجاد می کند در حال حاضر اتفاقات متعددی رخ داده که این جریان ها فعلاً تبدیل به تحولات مثبت نشده و این اعتماد جای خود را به بی اعتمادی و بی رحمی نسبت به بازار داده است چرا از واژه بیرحمی استفاده میکنیم برای اینکه مشخص است که اهالی خود این بازار هم نسبت به آن بی رحم شدند تا همین چند وقت پیش برای تحلیل ها پی به ای  کف 10 و 12  لحاظ می‌کرد امروز نسخه پی به ای های ۴ و ۵ می پیچند… البته  انها  بیرحم شدند چرا که بی رحمی بازار را دیدند …

به هر حال چه سخت و چه آسان بازار دوره گذاری را خواهد داشت که در این دوره گذار تاحدودی باید اعتماد سازی شده و تکلیف سه جریان روشن شود جریان اول بخش هسته ای و برجام ، جریان دوم نرخ ارز و جریان سوم انتخابات این سه موضوع هر چه روشن‌تر شود بازار هم می تواند تصمیمات بهتری بگیرد و باز مثل دیروز تکرار می کنیم مشکل این است که بازار زمان ندارد و این گذر زمان به سود هیچ کس نیست و درست همین جاست که وقتی برخی معتقدند حتی اگر دامنه نوسان ۶ درصد هم باشد برخی میفروشند از اینجا نشأت می گیرد چرا که مشکلات بازار را دامنه نوسان نمی‌دانند البته باز هم می‌گویم دامنه نوسان یک تصمیم غیر منطقی در فضای غیر منطقی است و محدودیتی است که به هر حال تبعاتی را به همراه داشته و قفل شدن حجم معاملات و کاهش آن یکی از آنهاست.   برداشته شدن دامنه نوسان نامتقارن شاید به اصلاح سریعتر و تعادل بازار کمک کند اما هزینه ای که ممکن است  بازار بدهد دیگر زمان نیست و افت قیمت ها خواهد بود … ولی ان چیزی که تا به امروز پیداست این است که متولیان  بازار نقدشوندگی و حجم و ارزش معاملات را  زیر پای زمان خریدن  برای بهبود  بازار قربانی کرده اند . این اتفاق وقتی رخ میدهد که منابع هم محدود باشد و جمیع این موارد کمی ترسناک می شود
واقعا  باید  بازار یک  شوک و تغییر جدی را داشته باشد. شوک درمانی پولی بهترین حالت و شوک درمانی خبری و محدودیت های قانونی در سطح های بعدی قرار دارند . امیدوارم این شوک هر چه سریعتر به بازار داده  شود تا فضا تغییر کند  .

یک نکته دیگر را هم عرض کنیم و ان  اهمیت چارت و چارت بازی در بازار است . بسیاری معتقدند  قلب بازار با چارت ها می زند و جریان پول به این موضوع اهمیت  بسیاری میدهد . به نظر اگر قرار بر درک این موضوع و لحاظ شدن ان در بازار باشد  شاخص 1240 و 1250 درست جایی است که میتواند یک نقطه  اتکا و مهم برای برگشت  باشد و چشم  بسیاری به این  اعداد است  حرکات خوب جمع و جور شدن  بازار هم نشان میدهد  واکنش ها به این اعداد جدی است  . ما  یک  واکنش منطقی احتمالی به این نقاط خواهیم داشت ولی این که در روزهای اتی چه  سرنوشتی در انتظار بازار است و ایا  روند  برگشتی ادامه دار خواهد بود  یا خیر نمی شود  با  قطعیت  صحبت کرد  .چارت ها امروز کمی قدرتشان بیشتر شده چرا که دیگر با نماد های غیرارزنده مواجه نیستند که برای خطچین کردن انها تردید داشته باشند . این روزها گزارش ها هم از سوی دیگر مولفه ارزندگی شرکت ها را قلقلک میدهد .

بگذریم و سراغ  بازار امروز برویم که ابتدا همه در صف فروش بودند و بعد  کمی بهبود نرخ ارز و خبرهای بورس کالا و تحولات و تحرکات  حقوقی ها و صندوق توسعه کمک کرد تا بازار سر و شکل بهتری را داشته  باشد  . به نظر برای فردا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد میتوان شرایط بهتری را متصور بود ولی باید دید چه خواهد شد و چه پیش می رود  . برای جمع شدن  بازار چشم ها به دو گروه خودرو  بانک دوخته شده است .

تلاش برای تعادل پالایشی ها

در نمادهای پالایشی شاهد حمایت از این گروه و برچیده شدن صف های فروش بودیم پالایشی هایی که گزارشات 12 ماهه خوبی داشته و به نظر می رسد با انتشار گزارشات خود به سطوح ارزش ذاتی دست یابند به  زودی اخبار گزارش ها  به  بازار میرسد و یک موج حمایت  قوی در این گروه شکل میگیرد  .

شبریز در قیمت های 3000 تومان صف فروشش برچیده شد سهمی که به نظر نمی رسد افت بیشتری داشته باشد پتانسیل سهم ناشی از تعدیل مثبت سنگین سبب شده تا سهم در موقعیت خوبی قرار داشته باشد شایعات سود 600 تومانی در این سهم مطرح می باشد

در شبندر حمایت ها عالی بود فشار فروش در سهم گرفته شده و سهم مستعد برگشت روند می باشد سهمی که هم تجدید ارزیابی و هم شایعات تعدیل مثبت سنگینی دارد این سهم در صورت برگشت روند هدف قیمتی 2800 تومانی را دنبال می کند

شتران به حمایت 980 تومانی واکنش خوبی نشان داد به نظر می رسد از فردا روند بهتری را در سهم شاهد باشیم سهمی که به واسطه سهام شناور اندک خود سریعا متعادل شده و شنیده می شود طرح توسعه ای در شرکت به زودی افتتاح می شود که بهای تمام شده شرکت را 2 دلار به ازای هر بشکه نفت کاهش خواهد داد

شپنا هم امروز خوب معامله شد و به نظر در قیمت هایی است که میتواند مورد توجه  بازار قرار گیرد  .

در این گروه در بین  روغنی ها  شرانل شرایط خوبی دارد  به نظر این  سهم  را میتوان  با دید میان مدتی کمی بیشتر زیر نظر گرفت  .

شسپا هم  جالب است انتظار داریم  با این  افزایش سرمایه و شرایط خوب فروش کم کم  بازار به این  سهم  اقبال  نشان دهد  . دی و بهمن و اسفند خوبی داشته و رکورد شکست اسفند 8303 ، بهمن 8289 و دی هم 8710 میلیارد ریالی بود جمع فروش به 71720 میلیارد ریال رسید

البه  شبهرن هم  گزارش های جالبی داشته و یکی از سهم های خاص است .بهترین درآمد فروش فصلی شبهرن که در زمستان ثبت شد 55 درصد بیشتر از پاییز و 98 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است…در دی با رشدی خوب 7349 میلیارد ریال بوده و بهمن هم 7410 میلیارد ریال نرخ نیز ۲۰۷,۵۳۴,۰۱۵ ریال در بهمن بوده استدر اسفند فروش با رشدی خوب 8893 میلیارد ریال شده و نرخ نیز ۲۲۸,۵۹۱,۵۱۶ ریال سهم12 ماهه 61060 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه این عدد 40309 میلیارد ریال بوده است شک نکنید گزارش بسیار خوبی در انتظار سهم است و میتواند جالب باشد

سیمانی ها در معرض افزایش نرخ

در سیمانی ها افزایش نرخ 35 درصدی سیمان سفید سبب شد تا امیدها به افزایش نرخ در این گروه زنده شود افزایش نرخ سیمان خاکستری نیز به نظر قطعی برسد

سیمان شرق که شرکت زیر مجموعه تولید سیمان سفید دارد با افزایش نرخ همراه شد سهمی که تا قیمت های 820 تومان در صورت شکست قیمت های 760 تومان را خواهد داشت سشرق شایعات سود 80 تومانی داشته و در وضعیت بنیادی خوبی به سر می برد

همانطور که اشاره داشتیم سیمان خوزستان با اقبال خوبی همراه شد سهمی که از قیمت های 2200 تومان برگشت و کف سازی خوبی نموده است این سهم شایعات سود بالایی را داشته و قیمت کلینکر شرکت به تنی 600 هزار تومان نزدیک شده است سهمی که توان رشد عایدی خوبی دارد و دو سوم محصولاتش صادراتی می باشد

در سیمان داراب صف فروش سهم در قیمت های حمایتی 1600 تومان جمع اوری شد این امر نشان می دهد سهم توانایی برگشت به سمت سطوح 1800 الی 2000 تومان را دارا می باشد سارابی که شایعات سود بالای 200 تومان برای سال جاری داشته و همچنان شاهد رشد ارزش پرتفوی بورسی خود نیز می باشد

دست حمایت بازار بر سر بانک ها

در بانک ها شاهد حمایت های قوی از سهام این گروه بودیم به طوری که صفوف فروش برچیده شده و امید ها به برگشت روند سهام این گروه افزایش یافته است

در بانک ملت که شنیده می شود سود سازی خوبی در کزارش 12 ماهه به واسطه شناسایی درامد بالای سود تسعیر ارز خواهد داشت در قیمت های 400 تومان ترمز افت سهم کشیده شد سهمی که تا قیمت های 420 و 460 تومان می تواند جای برگشت در صورت ادامه حمایت ها را داشته باشد

بانک سامان حجم معاملات بالایی را تجربه و به نظر می رسد با برگشت روند در قیمت های 1000 تومان همراه شود سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و به نظر می رسد از سطوح 1000 تومان جای برگشت روند به سمت سطوح 1100 الی 1200 تومان را داشته باشد تراز عملیاتی بالا و دارایی های ملکی سنگین سبب توجهات خوبی به سهم شده است

بانک صادرات حجم معاملات سنگینی را به ثبت رساند سهم توانایی متعادل شدن روند را دارد این سهم حمایت قوی 245 تومانی را دنبال و می تواند با برگشت روند به سمت سطوح قیمتی 280 الی 300 تومان پیشروی نماید سهمی که با شناسایی بیش از 10 هزار میلیارد تومان سود سرمایه گذاری ها در موقعیت خوبی به سر می برد

ونوین  در بین  بانکی ها تراز خوب دارد و اصلاحخوبی کرده است  ونوین ترازش در اسفند خوب مثبت بود
13087 میلیارد ریال سود تسهیلات اعطایی و 9802 میلیارد ریال سود پرداختی به سپرده تراز تا 12 ماهه 17789 میلیارد ریال مثبت است . عملکرد خوبی داشتهتا 6 ماهه تراز ونوین 2833 میلیارد ریال مثبت بود .تراز 3 ماهه ونوین هم 515 میلیارد ریال بود

 

سرمایه گذاری ها بر سر مرز

در نمادهای سرمایه گذاری شاهد روند نوسانی منفی اما افزایش حمایت ها بودیم به طوری که این امر نشان می دهد سرمایه گذاری ها نیز بر سر مرز برگشت روند می باشند

سرمایه گذاری غدیر به قیمت های 1100 تومان نزدیک شده و حمایت های خوبی را تجربه کرد سهمی که به نظر می رسد حمایت های خوبی در این قیمت ها ساخته و از طرف دیگر توان صعود خوبی به دلیل سود سازی بالا خواهد داشت این سهم هدف قیمتی 1250 تومان را در صورت برگشت روند در پیش رو دارد

شستا را همانطور که دیروز هم اشاره کردیم پاشنه اشیل بازار شده است امروز سهم با رشد قیمتی خوبی همراه شده و به نظر می رسد تا قیمت های 1200 تومان صعود داشته باشد سهمی که افزایش سرمایه 20 هزار میلیاردی را از تجدید ارزیابی داشته و صعود خوبی را خواهد داشت

تاپیکو هم به اصلاح خود در قیمت های 1200 تومان پایان داد سهم به واسطه مالکیت در پالایش نفت ستاره خلیج فارس جای تجدید ارزیابی سنگینی داشته و شایعات خوبی در این خصوص در دل خود دارد سهمی که تعدیل مثبت خوبی هم داشته و افزایش سود شرکت های زیر مجموعه سود سازی خوبی را برای سهم به ارمغان خواهد اورد

صبا با  رونق شستا اوج گرفته و او هم مورد  توجه است  کم کم تاصیکو هم  به این  لیست اضافه می شود

وسکاب هم افت خوبی داشته و از نظر بنیادی شرایط بدی را ندارد  او هم میتواند جالب باشد  .

وسپه هم  زیر ارزش ذاتی ات و جای رشد خوبی را دارد به نظر در بین  سنگ اهنی ها  به  قیمت است  .

معدنی ها احیا شدند

در معدنی ها نیز وضعیت خوبی را شاهد بودیم به طوری که معدنی ها احیا شده و در مسیر برگشت روند قرار گرفته اند

چادرملو حمایت بسیار خوبی شده و با برگشت روند همراه شد این سهم انتظارات رو به دلیل جهش سود سال 99 و 1400 بالا برده و از سوی دیگر اکتشاف پهنه جدید در این سهم سبب شده تا سهم به سمت قیمت های 2800 تومان روانه شود صورت های مالی خوبی در سال 99 در انتظار سهم می باشد زمزمه سود های بالای 300  برای سهم شنیده می شود

ملی مس هم ترمز افت خود را در قیمت های 1200 تومان کشید شایعات خوبی این روزها پیرامون سهم قرار دارد از یک سو کشف ذخایر جدید به میزان 1 میلیارد تن و افتتاح 4 تا 5 طرح توسعه در سهم و تعدیل مثبت سود سال 99 و سال جاری از پتانسیل های سهم بوده که سبب می شود سهم تا قیمت های 1400 تومان بار دیگر برگشت داشته باشد

به نظر می رسد کالسیمین نیاز به اصلاح بیشتری داشته باشد صف فروش در این سهم سنگین و سهم توان برگشت روند خوبی در قیمت های 1600 الی 1650 تومانی دارد سهمی که گزارش اسفند ماه مهمی داشته و در صورت فروش مناسب و بالا در اسفند ماه سهم توانایی برگشت روند خوبی از قیمت های یاد شده خواهد داشت البته  شنیده می شود  سود زیر مجموعه ها و افزایش سرمایه دو عامل برای ککم به سهم است  .

چهارگوشه بازار

این روزها  فولادی ها هم  شرایط خوبی را دارند  . فخوز مثبت  بود و بقیه هم  بد نبودند گروه دیگر چه میخواهد تقریبا اکثر اعضای گروه 12ماهه های خوبی میدهند از فخوز و فولاد گرفته تا ارفع و هرمز و کاوه انصافا شرایط خوب بوده و بازی خوبی را در اکثر انها خواهیم داشت . به نظر هم گروه فولاد هم سنگ آهن به زودی با گزارش های 12ماهه دوباره بازار را جلب خود میکند و در این گروه ها سهم های خوب کم نیست در گروه فولاد کاوه را حقوقی خوب میخرد و میتواند جالب باشد

فولاد مبارکه از قیمت های منفی به قیمت های مثبت صعود داشت سهمی که فروش عالی اسفند ماه داشته و با این فروش 3 ماهه اخیر سود سازی بسیار خوبی در انتظار سهم می باشد فولاد در صورت شکست قیمت های 1450 تومان رشد قیمتی میان مدتی را در پیش خواهد گرفت واقعا  در بورس کالا خوش درخشید و به سود  2400 ریالی در سال  1400  بسیار امیدوار شده است

همانطور که اشاره داشتیم پتروشیمی زاگرس با حمایت های صورت گرفته در سطوح نزدیک 20 هزار تومان متعادل شد سهمی که گزارش مهمی داشته و صورت های مالی 12ماهه می تواند سرنوشت سهم را مشخص نماید فعلا روند سهم در سطوح 20 الی 22 هزار تومان نوسانی خواهد بود

سایپا تلاش هایی برای جمع اوری صف فروش داشت اما این امر محقق نشد سهمی که حمایت قوی 220 تومانی داشته و فردا باید دید با صف فروش خود چه خواهد کرد سایپا خبرهایی در خصوص فروش برخی شرکت های قطعه ساز داشته و از سوی دیگر در صورت دریافت افزایش نرخ حتی توان خروج از زیاندهی را دارد

فایرا هم  با این  شرایط خوب در 3 ماهه چهارم میتواند مورد توجه  باشد به نظر گزارش خوبی بدهد  مقایسه فروش فصلی در نماد فایرا نشان میدهد که این شرکت در 3 ماهه چهارم مبلغ 2244 میلیارد تومان فروش داشته است.
این بدان معنی است که فروش شرکت در زمستان نسبت به پاییز رشد فصلی 32 درصدی را داشته است.

فسازان  را هم  در بازار خمب میخرند  سهم اهرم  قوی به رشد نرخ ار زو دلار دارد  فسازان در سال 99 عملکرد مناسبی را نسبت به سال قبل ارائه داد. این شرکت در فصل زمستان بهترین فروش فصلی خود را گزارش کرده که 5 درصد بیشتر از پاییز و 141 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است…

رمپنا را هم خوب خریدند به نظر سهم میتواند با کمی اطلاع رسانی و روشن کردن ابعاد  زیر مجموعه ها  روند خوبی در قیمت ایجاد کند  .

تایرا امروز افزایش نرخ  35% را  قطعی کرد  به نظر گزارش های خوب و قیمت خوب اصلاح کرده ای را دارد میتواند جالب باشد  .

دیروز عرض شد و بازهم میگوییم که گروه پتروشیمی تقریبا بهترین گزارش های بازار را داشتند و اکثر انها گزینه های خوبی با دید میان مدت و کوتاه مدت بازار هستند . از دید ما پارس با کمک اریا گزینه اول است و کم ریسک ترین گزینه هاست حتی می شود به تقسیم 2000 تومان در مجمع امسال هم دل بست در سوی دیگر بعد از او بخواهیم رتبه بندی کنیم بوعلی نوری جم گزینه های دیگری بودند که انها نیز با دید میان مدت میتوانند مورد توجه باشند .

شاراک و مارون هم در رتبه های بعد قرار دارند و البته شپدیس و زاگرس و شیرا هم بد نیستند ولی در رده های پایین تر قرار میگیرند

دو سهم خاص همیشه داریم شکبیر و شصفها که منتظر تحولات و گزارش های انها هم هستیم ولی شکبیر کم ریسک تر و اصفهان پر ریسک تر است

در بین هلدینگ ها با این اخبار و گزارش ها فکر میکنیم فارس شرایط بهتری ر نسبت به غدیر و پارسان داشته باشد . ولی در کل بهترین گروه بازار از دید گزارش ها بوده اند .

ثمسکن  با درج  ثجنوب کم کم  به  فکر یک عرضه اولیه دیگر است ولی باید کمی روی سهم  صبور بود هر چند اصلاح خوبی کرده است و باید زیر نظر باشد

وساخت  هم با خبر تجدید  امرو پر حجم بود  به نظر این  سهم  با  روشن شدن ابعاد افزایش سرمایه مورد  توجه قرار میگیرد  .

واحیا  هم در بین  سنگ اهنی ها امروز خوب بود و می رفت که مثبت شود  به نظر واحیا  قابلیت های خوبی با دید میان مدت و کمی صبر دارد

حکشتی را هم امروز خوب خریدند  با این  تغییر و تحولات کمی فضا  باتر شود سهم قابلیت  رشد های نوسانی را دارد .

افق  هم در 3 ماهه اخیر بد نبوده است . افق هم در اسفند خوب بود افق در اسفند در 17896 میلیارد ریال ، بهمن 14787 میلیارد ریال بود در دی ماه 14381میلیارد ریال فروش داشته است مجموع به 152707 میلیارد ریال فروش داشته است .مدت مشابه 91156 میلیارد ریال درامد داشته است

در گروه  قند امروز یک مصوبه داشتیم ولی خیلی اثرات  قوی در سود ندارد مثلا  برای قند  اصفهان هر سهم  600 ریال می شود و یا سهم های دیگر همینطور ولی در کل خبر بدی نیست ولی نمیتواند  جریان  ساز باشد

خودرویی ها در بازار روزهای اتی میتوانند  مورد توجه قرار کرفته و بهتر شوند گزارش 3 ماهه  اخر این گروه واقعا خوب بوده ولی بازار در این گروه  به گزارش ها نگا نمیکند وگرنه از خپارس تا زامیاد از خودرو تا خگستر و …  شرایط خوبی را دارند

در بین  برقی ها  بموتو  را هم  بازهم  زیر نظر بگیرید  بموتو در اسفند عالی بوده و فروش 3297 میلیارد ریالی را ثبت کرده تا 3 ماهه اخیر را خوب پیش ببرد بهمن 1844 میلیارد ریال بود و عالی بود دی به 1111 میلیارد ریال رسیدجمع فروش6 ماهه 8126 میلیارد ریال بوده است مدت مشابه این عدد 4682 میلیارد ریال بوده است. بترانس هم میتواند بعد از جمع و جور شدن صف ها مورد  توجه  باشد

 

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم