[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]
گزارش بازارامروزسه شنبه 26 اسفند 99
سبز سیر چهارشنبه سوری !
قدیم ندیم ها بچه بودیم از هر درس و کتابی که خوشمان نمی امد میگفتیم اخ امتحانش را بدهیم کتاب را خوراک اتش چهارشنبه سوری میکنیم ! امروز بازار سعی میکرد تفکرات منفی خود را به اتش چهارشنبه سوری بسپارد و سرخی را بدهد و سبزی را تحویل بگیرد . اتفاقا سبز سیری را هم تحویل گرفته و دل بازار امروز به سبزی سفره هفت سین سبز بود . بعد از مدت ها این سبزی و شیرینی را تجربه میکردیم و بازار کم کم گستره سبز خود و دست مهربان خریدار را روی بقیه سهم ها نیز تجربه میکرد .
امروز یکی از ان روزهایی بود که بازار تقریبا با سرعت خوب و نرمال و عالی یکپارچه سبز بود . البته یکی از بحث های اصلی بازار این است که خب حالا که به این جا رسیدیم سر دامنه نوسان قرار است چه بلایی بیاید و چه می شود … به نظر بحث های جالبی صورت گرفته و میتواند ادامه دار باشد و از دل ان نتایج خوبی برای سال 1400 بیرون بیاید به خصوص این که شورا هم چراغ سبز هایی را نشان داده است .
دیروز و دیشب صحبت های رئیس سازمان بورس را گوش می دادیم قبل از هر چیز باید گفت انصافاً صحبتهای خوب و منطقی شد و ای کاش کمی مجری و صدا و سیما هم از دریچهی چیزی غیر از سیاست به اتفاقات و رویدادهای فعلی بازار نگاه می کردند و ای کاش کسانی که به این مجموعه ها مشاوره میدادند حداقل علاوه بر دانش بیشتر ،خصومت کمتری را هم چاشنی کار میکردند … اما بحث در مورد دامنه نوسان بود حالا که به نوعی در این جعبه پاندورا باز شده و تحولات دامنه نوسان پیش آمده به نظر بهتر است مسیر هم کم کم به سمت بهبود و بهینه شدن این دامنه حرکت کنند اگر به خاطر داشته باشید مدتها قبل بود که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند بازار سرمایه می تواند در چهار مقطع در طول یکسال با افزایش دامنه نوسان به این سمت گام بردارد باز هم میگویم هیچ کس موافق محدودیت در دامنه نوسان نیست و به نظر بهترین کار تمرین کردن این موضوع است که کم کم به سمت دامنه نوسان بهتر و بازتری پیش برویم و آزادی در دامنه نوسان و افزایش آن رخ بدهد که قطعاً این پدیده زشت صف نشینی از بین می رود و بازار را به سمت کارآیی بهتر سوق می دهد. پیشنهاد مشخص ما این است که دامنه نوسان هدف برای سال ۱۴۰۰ و یا بهتر است بگوییم شش ماهه و یا پایان ۱۴۰۰ مشخص شود و هدف این باشد که با توجه به شرایط بازار دامنه نوسان به این سمت حرکت نمایند مثلاً دامنه نوسان منفی و مثبت ۱۰ که می تواند در کنار پویایی بازار از نظر تحلیل بهبود نسبی در رفتار معامله گران به وجود بیاورد و به جلوگیری از صف نشینی های روزمره کمک کند .
برای رسیدن به این تارگت هدف و یا فرضا مثبت و منفی ۱۰ بهترین حالت این است که گام به گام پیش برویم و هر بار شرایط را بسنجیم و گام بعدی را برداریم شاید فروردین هم سپری شود و جلسه بعدی شورای عالی بورس تصمیمگیری در مورد دامنه نوسان برای 3.5 منفی و 7 مثبت شود و بعد این اعداد با توجه به شرایط بازار که البته امیدواریم بهبود داشته باشد به سمت افزایش آن تا منفی و مثبت ۱۰ سوق پیدا کند
به نظر حالا شجاعت این موضوع نیز به وجود امده و گروه فعلی می تواند یکی از تصمیمات خوبه مدیریت فعلی برای دامنه نوسان ایجاد کند . باز هم تاکید می کنیم بهتر است این موضوع و این حس به بازار نیز منتقل شود تا انتقاد های عجیب و غریب ناگهانی بیرون نیاید اما همچنان جمله خود را تکرار می کنیم که دامنه نوسان نامتقارن تصمیم غیر منطقی در فضای غیر منطقی بود که زمان خرید تا شرایط روشنتر شود از این تصمیم دفاع نمیکنیم اما به نظر در مقطع خود که این تصمیم گرفته شد ریسک بزرگ و قمار بزرگی این عزیزان بود که خدا را شکر در این قمار برنده شدند …
امروز هم سپری شد و فردا تکروز آخرین روز سال است روزی هایی که این زندانی هر روز روی دیوار خط می کشید و روزها را شمارش میکرد فردا آزاد می شود تمام دلخوشی او این است که دنیای ۱۴۰۰ دنیای بهتری برای او باشد بوی ۱۴۰۰ کم کم فضا را گرفته و امیدواریم خرداغ نکرده باشند روزهای 1400 میتوانند برای بازار خوب آغاز شود بهانه های مختلف برای رشد وجود دارد اما هنوز آن شجاعت قوی خرید در بازار دیده نمی شود این شجاعت باید در سال ۱۴۰۰ به وجود بیاید و تا وقتی چنین شجاعتی به دلها نرسد، تصمیمات بزرگ و پول های بزرگ در این بازار حضور نخواهند یافت البته یک نکته را هم یادآوری کنیم سال ۱۴۰۰ سال پر تنش و پر تغییری برای بازار است شما به فروردین اگر نگاه کنی تقریباً آغاز غیر رسمی تبلیغات برخی کاندیداها و در اردیبهشت اعلام رسمی آن میتواند در بازار موثر باشد تحولات خارجی برجام و اتفاقات آن نیز مهم است واکسنکرونا و خلاص شدن از شر این بیماری منحوس نیز مهم بوده و میتواند تحول اقتصادی خاصی را در بازارها و البته فروش شرکتها وجود بیاورد
در مجموعه احساس می کنیم شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ ماهه های بسیار پر خبر و پر زد و خوردی و پر از اتفاق است احتمالاً ۶ ماهه دوم میتواند حداقل سیاستهای روشن و آشکار تری را برای بازار ترسیم نمود و باز هم به چیزی جز امید زنده نیستیم امیدواریم بازار ۱۴۰۰ هم بازار خوب و جذابی برای سهامداران باشد
و اما سراغ اذر بازار برویم که کمی بهتر بود …
بازار در اذر بعد از یک رشد دنبال یک استراحت بود و اوایل دوباره عرضه داشت البته این رشد همه را امیدوار کرده بود : امروز بازار اسیر چارت ها شده بود و فتنه مقاومت های ترسیم شده روی شاخص کار دست او داد و فضای عرضه رادر بازار افزایش داد . ببنید به نظر طبیعی بود که بعد از یک رشد ۲۰% در اکثر نماد ها شاهد افزایش عرضه و شناسایی سود از سوی برخی سهامداران باشیم ولی ایا واقعا این یک حرکت موقت بود یا روند ادامه دارد ؟! هر اتفاقی در بازار میتواند رخ دهد ولی ان عاملی که ما را به رشد امیدوار می سازد حجم خوب و گردش خوب بازار است
یکی از مهم ترین عواملی که از دید ما می تواند در برگشت بازار به عنوان یک عامل رشد موثر باشد اصلاح اخیر است که صورت گرفته به واقع بازار مشاهده میکند که برخی سهم ها ۵۰ تا ۶۰ درصد افت داشته و حالا باید مسیر جبران و برگشت را در پیش بگیرد این یکی از درایورهای رشد است که مکانیسم سادهای دارد و بسیار جالب عمل میکند و میبینیم که در بازار بسیاری از صنایع و شرکتها حتی بدون در نظر گرفتن تحولات بنیادی در مسیر رشد قرار دارند که همین جا باید نکته تکمیلی را نیز به آن اضافه کرد که در نقاطی از رشد که این حس اصلاح سنگین از بین رفت سهم ها برای ادامه مسیر باید دلایل قوی داشته باشند از حالا در چینش پرتفوی خود این موضوع را لحاظ کنید که بعد از رسیدن به یک ثبات نسبی مسیر بعدی قرار است با چه اهرمی طی شود …
اما عامل دومی که به نظر این روزها بیشتر خود را نشان داده و مسیر بازار را هدایت می کند بازارهای جهانی است قطعاً بازارهای جهانی برهمه بازار فرمانروایی نخواهد کرد اما بخشهای مهمی از بازار که شاید ۶۰ و ۷۰ درصد آن را در بر بگیرد با رشد بازارهای جهانی مسیر مطمئن تری را طی می کنند
اذر ماه تقریبا تب پیش بینی دلار اغاز شد و هر کسی یک عددی را قرار میداد یکی از دلار زیر 15 و یکی دیگر از دلار 12 و ان یکی از 8 صحبت میکرد !! البته فصل مشترک همه این عزیزان هم این بود که پرتفوی را نقد کرده و بالای سر بازار روضه کاهش نرخ ارز میخواندند !
امروز بر اساس آن تقسیم بندی کرد ارتباطش با دلار بود از دید ما امروز دو رویداد باعث به وجود آمدن این جو فروش شده بود رویداد اول : از صبح امروز برخی شایعه کرده بودند دلار افت خواهد کرد و همین باعث شد تا برخی با تردید بازار را پیش برده و نسبت به خرید اقدام نکنند حتی تا میانه های بازار نیز این موضوع وجود داشت و بسیاری معتقد بودند سهم های دلاری را باید فروخت چرا چون احتمالاً قیمت دلار سقوط میکند اما در واقعیت چه اتفاقی رخ داد قیمت دلار نیما که ثابت بود قیمت دلار بازار آزاد نیز پس از بازی کردن در ۲۵ دوباره افزایش یافت و خبری از سقوط نرخ ارز نبود به نظر این مولفه با کمی گذر زمان برطرف شده و می شود .
در نیمه های اذر بود که بحث ترور ها باردیگر کمی بازار را مردد کرد … امروز بازار یک روز خاص و بیاد ماندنی را برای خود ثبت کرد روزی که به خود قول داد شجاع باشد و نترسد و همین اتفاق هم رخ داد و بازار امروز علاوه بر غلبه بر ترس خود به نوعی مقاومت های جدی و خاصی را هم پشت سرگذاشت که مدتها برای شکست ان لحظه شماری میکرد . اگر خبر ترور ناجوانمردانه دانشمند هستهای موشکی نبود ، بازار با خبرها از اتفاقاتی که شنیده بود و در این چند روز تجربه می کرد روز سبز ترو بهتری را داشت
اواسط اذر کمی فضا بهتر شده بود و حجم ها رشد کرده بود ولی هیچ کسی نمیدانست قرار است چه اتفاقاتی پیش روی بازار باشد … بازار در مسیری قرار گرفته است که نگرانی ها از ان کمتر شده و جریان پول به راحتی در بازار گردش دارد و این موضوع را در عدد و رقم ها نیز می شود دید امروز ارزش معاملات خرد بیش از ۱۹۴۱۹ میلیارد تومان بود که بالاترین عدد در چهار ماه گذشته محسوب می شود
تقریبا از اخرهای اذر بود که دوباره ساز اصلاح بازار کوک شد و ان دوره رشد خوب که شاخص را تا مرز 1.5 اورده بود عقب گرد کرد . جنس بازار امروز را هم همینطور دیدیم بازار برای اصلاحی موقت که نزدیک مقاومت های روانی شاخص بوده دنبال یک بهانه بود و به اتفاقات و شایعات عجیب کمی بیشتر توجه کرد و امروز فروشنده شد. بازار سرمایه در حالی اولین روز هفته خود در روزهای پایانی پاییز را اغاز کرد که نقشه روزی مثبت را میکشید اما فضای پر فشاری نصیب او شد و خیلی شدت مثبت انچنانی در کار نبود .
دوباره بازار رنگ و بوی عرضه در اواخر اذر گرفت : امروز بازارسرمایه در کشاکش روزهای سخت و خاص اخیر در حالی که به رونق و بهبود امیدوار بود با فشار عرضه رنگ قرمز را تجربه میکرد و دو باری که سعی کرد از چله کمان منفی رها شود و به مثبت ها برود بی فایده بود و عرضه امانش نمیداد.طی روزهای گذشته معاملات برخی حقوقی ها کمی از دایره تعادل خارج شده بود . به نظر رفتار انها بیشتر به فرار کردن میخورد
و حرف اخر اذر حرفی با پیش بینی های بچه های بازار بود که همیشه سعی کردند برمدار نقد و سهم بودن تحلیل کنند نه واقعیت ها … بازار سرمایه به بزرگنمایی مشکلات در برخی اوقات و البته چشم پوشیدن روی برخی از انها درنهایت ممکن خود عمل میکند . یعنی در اغلب اوقات در حال بزرگ کردن برخی مشکلات کوچک و یا کوچک شمردن برخی اتفاقات بزرگ است و هیچ وقت بر مدار تعادل در این چند وقت عمل نکرده است در مورد اتفاقات اخیر هم این تعجب را داریم که چطور بورسی ها با چه اعتماد به نفسی این مسائل را تجزیه و تحلیل می کنند افرادی که اکثر پیشبینیهای سیاسی آنها اشتباه بوده همین انتخابات امریکا و ترامپ و بایدن یک نمونه است .
ببنید این درد از ان زمان تا امروز همراه بازار است …
سراغ بازار امروز برویم که محدودیت دریافت وجه و کاهش فعالیت حقوقی ها با فشار خوب خرید همراه شد و خوب پیش رفت و عرضه کننده عمده ای وجود نداشت فردا روز اخر است و امید واریم برخی نخواهند از ترس تعسبات فروشنده باشند ولی در کل به نظر روزهای خوبی را در فروردین و 4 روز کاری در پیش داشته باشیم … و البته ما همچنان سعی میکنیم کنار شما باشیم …
و اما بازار …
خبرهای خاص از بانک ها
در بانک ها شاهد خبر های مثبت در خصوص افزایش نرخ تسعیر ارز به 11 هزار تومان بودیم به نظر می رسد بانک ها 12 ماهه های خوبی داشته باشند ولی تسعیر ارز را خیلی نتوانند تغییر بدهند .
بانک ملت لیدر تسعیر ارز بوده و بیشترین تراز ارزی را دارد سهم با شکست قیمت های 420 تومان به سمت سطوح 460 تومان حرکت می کند سهمی که در حال بازیابی روند خود بوده و 12 ماهه جذابی در پیش دارد در مورد سرمایه گذاری بانک ها در 12ماهه احتمالا خبرهای خوبی داشته باشیم .
بانک پارسیان هم از طریق اپال و هم از طریق داشتن دومین تراز ارزی مثبت با اقبال همراه شده است سهم اصلاح بالایی داشته و باید شاهد برگشت روند سهم باشیم سهمی که کم کم می تواند به سطوح قیمتی از دست رفته خود بازگردد قیمت های 360 تومانی برای سهم مهم می باشد
بانک پاسارگاد در حال شکست مقاومت خود می باشد این وسط سهم تنها نیاز به کمی خبر مثبت برای چاشنی رشد قیمتی دارد رشد سهم ارام و اهسته دنبال شده و سهم به نظر می رسد به هدف 1400 تومانی خود برسد
در این گروه با این شریاط ونوین هم بد نیست وملل هم تمام سعی خود را میکند با سود های غیرعملیاتی بهبود یابد .
فولادی های قفلی
در فولادی ها شاهد رشد قیمتی بسیار خوبی بودیم سهامی که وضعیت خوبی داشته و در صفوف خرید قفل شده اند
در فولاد ارفع سهم با صف خرید خوبی همراه بود سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و سود سازی خوبی برای امسال و سال اینده در انتظار سهم می باشد شایعات سود 190 تومانی برای امسال و سود 260 الی 280 تومانی برای سال اینده وجود دارد
فولاد مبارکه که افزایش سرمایه خوبی از انباشته دارد با رشد قیمتی به سمت قیمت های 1500 الی 1600 تومان در حرکت است سهمی که سود سازی بالایی داشته و برای امسال و سال اینده تحولات بنیادی خوبی به شرط عدم کاهش قیمت دلار دارد
فولاد کاوه با شکست قیمت های 2200 تومان سهامداران خود را برای رشد قیمتی تا قیمت های 2500 تومان امیدوار ساخته است سال اینده سال فروش های بالا و درخشش کاوه می باشد به خصوص که دو سوم محصولات شرکت هم صادر و توان سود سازی بالا می باشد
سرمایه گذاری ها و پرواز بر فراز شاخص
در سرمایه گذاری ها شاهد پرواز سهام این گروه بر فراز شاخص بودیم سهامی که اوضاع خوبی داشته و به نظر می رسد رشد قیمتی خوبی را تجربه نمایند
در پارسان سهم با رشد قیمتی می رود تا به مصاف سطوح 2400 تومانی برود این قیمت ها در هم شکسته شود سهم تا قیمت های 2800 تومان هم جای رشد دارد پارسانی که خبر تعدیل مثبت خوبی داشته و رشد ارزش پرتفویش قابل توجه می باشد
صبا تامین صف خرید خوبی بست سهمی که تا سطوح قیمتی 900 تومان جای رشد دارد این سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و به نظر می رسد با توجه به پتانسیل تعدیل مثبت عایدی می تواند صعود خوبی داشته باشد
ومعادن را در قیمت های 1100 تومان معرفی و سهم به رااحتی تا قیمت های 1400 تومان بالا امده است در صورتی که بتواند قیمت های 1450 تومانی را بشکند تا قیمت های 1600 الی 1800 تومان به واسطه ان ای وی بالای خود جای صعود دارد
پتروشیمی ها به سمت اینده روشن
در پتروشیمی ها اینده روشن سهام این گروه با این نرخ های فروش محصولات سبب شده تا بازار استقبال خوبی از روند مثبت این گروه داشته باشد
این روزها به طور مفصل در مورد این سهم ها و این گروه صحبت کردیم و به نظر بهترین گروه بازارمی شود چون گزارش های خوبی را دارد از دید ما 4 سهم پارس مارون جم شاراک از نظر بنیادی شرایط خوبی را دارند با دید نوسان دیروز توصیه به شگویا کردیم و امرو هم میگوییم سهم با دید نوسان قابلیت های خوبی برای برگشا و رشد دارد . جم را هم اگر میخرید باید صبر داشته باشید همینطور بوعلی و نوری را .
در شازند که همین مدتی پیش در قیمت های 2200 تومان معرفی می شد سهم به سطوح 2600 تومان رسیده است هدف بعدی سهم قیمت های 3000 الی 3200 تومان است شازندی که هم سود سازی بالایی دارد هم جای رشد قیمتی بیشتر را با توجه به وضعیت بنیادی خود دارا می باشد
استقبال از شپترو بالا می باشد به طوری که سهم قفل صف خرید شده و این قفل باز نمی شود ارزش بازار سهم بسیار پایین و به نظر می رسد با این وضعیت قیمت های جهانی پی وی سی فعلا روند صعودی سهم جریان داشته و سهم قیمت های خوبی را در پیش رو داشته باشد
پتروشیمی پردیس این غول اوره ساز با رشد قیمتی توانست سطوح 10 هزار تومان را در هم شکسته و به سمت قیمت های 11 هزار تومان حرکت نماید با فرض سود 1800 تومانی ارزش ذاتی سهم قیمت های 12000 تومان می باشد شاید به دلیل اورهال اخیر در شرکت گزارش فروش سهم کمی کاهشی باشد اما طی ماه های اینده این روند جبران می شود
تیک اف خودرویی ها
در نمادهای خودرویی شاهد رشد قیمتی خوبی در سهام این گروه بودیم سهامی که وضعیت خوبی داشته و می توانند صعود مناسبی را تجربه نمایندانگار کم کم نوبت خودرویی ها می شود ارام ارام نوبت اصلاح انها تمام شده و به نظر مسیر جدیدی اغاز می شود منفی هایاین گروه را زیر نظر بگیرید هیچ تحول بنیادی هم ندارند و بیشتر بازی و اصلاح است ولی با دید نوسان خودرو خگستر خساپا در منفی ها میتوانند مورد توجه باار باشند . بازهم تاکید میکنیم با دید نوسان و البته پذیرش ریسک ان
در ایران خودرو حمایت از سهم ادامه داشت خودرو به قیمت های جذابی رسیده است مقاومت 260 تومانی در سهم شکسته شود سهم تا سطوح قیمتی 300 تومان صعود می کند سهمی که امیدوار است در سال جدید بخت ازاد سازی قیمت محصولاتش باز شود
فردا در خاور گویا یک بلوک جابجا می شود خریدار خواهد امد .
سایپا صف خرید سنگینی شد این سهم به نظر می رسد با عبور از قیمت های 245 تومانی به شرط کنترل عرضه ها هدف قیمتی 260 و 280 تومانی را دنبال نماید سهمی که شایعات خوبی داشته و اگر بتواند دارایی های خود را به فروش برساند سهم رشد خوبی خواهد داشت
خپارس بار دیگر به حمایت 560 تومانی رسید سهم برای صعود کم جان ظاهر شده است سهمی که اوضاع بدی نداشته و تجدید ارزیابی و تولیدات جدیدش می تواند پتانسیل های خوبی باشد سهم افتی نداشته و به نظر می رسد باید کم کم استارت رشد قیمتی را بزند
چهارگوشه بازار
شبریزبه هدف قیمتی 3200 تومانی رسید سهمی که از قیمت های 2600 تومان استارت زده و رشد قیمتی خوبی را تا قیمت های 3500 الی 3600 تومان ادامه خواهد داد وضعیت بنیادی و شایعات سود 600 تومانی کمک زیادی به این سهم کرده است
کالسیمین با صف خرید توانست سطوح قیمتی 1800 تومان را در هم شکسته و به سمت سطوح قیمتی 2000 تومان پیش برود سهمی که شایعات سود بالای 300 تومانیش سبب شده تا سهم رشد قیمتی خوبی داشته باشد
سرمایه گذاری بوعلی با اعلام دست یابی به سود 209 تومانی در 12 ماهه با رشد قیمتی همراه شد عمده این سود ناشی از واگذاری سهام بوده و اما این سود سبب جذابیت قیمت سهام شرکت شده و انتظار رشد سهم تا سطوح 620 تومان و سپس 680 تومانی را داریم
در بین تک سهم ها گفته می شود فسازان بازی جدیدی را دارد . در مورد این سهم به نظر بتواند شرایط خود را برای سال بعد حفظ کند و روند فروش را ادامه دهد یکی از خاص ترین سهم های گروه می شود .سهم 260 تومان پیش بینی کرده ولی به نظر به 300 هم برسد در گزارش های فروش بهمن خوبی را داشت و 1895 میلیارد ریال فروش داشته است و نرخ نیز ۱۰۷,۲۵۹,۴۱۵ ریال است . در دی فروش به 979 میلیارد ریال رسیده و نرخ فروش ۱۰۴,۱۸۱,۱۸۹ ریال است جمعا 11 ماهه 12390 میلیارد ریال فروش داشته مدت مشابه قبل این عدد 5066 میلیارد ریال بوده است .به نظر شرایط خوبی را در فسازان شاهد هستیم .
امروز تاصیکو و تاپیکو را خوب میخریدند به نظر زمزمه های افزایش سرمایه در این دو سهم نیز جدی شده و میتواند مطرح باشد
انصافا بارز را خوب خریدند با این سود محقق شده در زیر مجموعه ها به نظر فضای پکرمان هم نشان میدهد ارزنده است و هم سود سرمایه گذاری خوبی را دارد در این سهم شرکت لاستيک بارز کردستان در۱۲ماهه سال قبل ۴۱۸ میلیارد ریال و ۱۲ماهه سال جاری ۲۰۹۱ میلیارد ریال شناسایی کرده است به وضوح بهتر است سهم را کمی بیشتر و قوی تر زیر نظر بگیرید میتواند جالب باشد .
حکشتی هم امروز خوب معامله میشد حکشتی بعد از اصلاح اخیر برای یک رشدو بهبود منتظر بهانه است .شرکت کشتيراني والفجر در ۶ماهه قبل ۵۵۱ و در ۶ماهه امسال ۲۱۰۲ میلیارد ریال سود خالص داشته است به نظر خبرخوبی برای خود حکشتی هم خواهد بود ومیتواند جالب باشد به نظر هر چه از این دست اطلاعات به بازار برسد کار حکشتی برای برگش و بهبود راحت تر می شود سهم را کمی بیشتر در این شرایط زیر نظر بگیرید .
[/ihc-hide-content]


