جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 24 اسفند 99

گزارش بازارامروزیکشنبه 24 اسفند 99

نوید خاندوزی
مارس 14, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزیکشنبه 24 اسفند 99

سرپیچرکود و رونق … 

بازار امروز اگر کمی پر عرضه بود به نظر با توجه به فضای این چند روز و تحولات پیش رو طبیعی بود و البته این حس را دوباره در برخی تقویت کرد که ایا دوران جدیدی اغاز شده یا در همان مسیر قبل هستیم . بازار به این نتیجه باید برسد که این روزها گذر از یک پیچ حساس برای یک  فرار بزرگ است و یا همچنان در دست انداز بحران گذشته قرار داریم  …

فارغ از بحث هایی که دیروز داشتیم به نظر برای تحلیل بازار این روزها و اینکه بتوان بر آن تردیدی که بر ذهن بسیاری از سهامداران غالب است غلبه کرد باید به این سوال پاسخ داد که بازار در شرایط فعلی از چه مدلی پیروی می کند . این منفی و مثبت ها و سرد و گرم ها بسیاری را  کلافه کرده و همه از خود میپرسند چه باید کرد ؟ دل به دریا  بزنیم و لباس از تن دراوریم و لخت شویم یا همچنان با عینک ری بنی به چشم بیشتر نظاره گر باشیم ؟!
برای پاسخ به این سوالات بگذارید کمی ساده تر صحبت کنیم و البته خودمانی تر … تقریباً می‌توان گفت از اسفند ۹۸ تا مرداد ۹۹ بازار همه الگوها و رفتارهای گذشته را فراموش کرد و دل سپرد به بازی پول و این پول پاشی و پول بازی در بازار به مدل اصلی رشد قیمت ها تبدیل شد کسی نگاه نمیکرد چه سهمی با چه مختصاتی با چه سود آوری میخرد ! همین که جریان پول پشت آن بود کافی بود .درواقع این مدلی بود که شاید قبل‌تر هم تجربه آن را داشتیم اما نه به این شکل هم گیر و پرقدرت و قوی !  در همه دوار  در چند نماد این حرکات  محدود می شد و البته رشد آن هم محدود … ان دوران خوشی سپری شد و تقریباً از مرداد تا اسفند بازار بازهم  با حس سرخوردگی بسیار زیاد هیچ مدل و هیچ رفتاری را الگو قرار نمی داد و همه چیز را پس میزد درست مثل بیماری که برای کمک به او پیوند های متعددی می زنند اما بدن او پس میزند . یعنی از اسفند تا اسفند بازار مثل یک چریک رفتار کرده و بی هدف فقط تیراندازی میکرد  …5 ماه اول پیروز بود و پیشروی میکرد  و 6 ماه بعد عقب گرد …  اما تقریباً از اواخر بهمن و اوایل اسفند جریان بازار کمی به مدار قدیمی خود برگشت…

برای رشد طبق معمول 2  الگو داشتیم  الگوی اول الگویی بودکه همین چند ماه قبل طی کرده بود یعنی بازی پول…  مدل دیگر مدلی بود که می گفت باید به اطلاعات و اخبار و تحولات شرکت توجه کرد در واقع اخبار بنیادی …  به نظر می رسد در شرایط فعلی که بازار در کویر نقدینگی قرار دارد الگوی اول خود به خود جواب نخواهد داد و حتی به محض اینکه همین پول های اندک نیز از بازار قطع شود کل بازار ممکن است با چالش مواجه شود . در شرایط فعلی و در کمبود نقدینگی پول های فعلی محافظه کارانه تر و هوشیارتر حرکت می‌کنند و سراغ آنهایی می‌روند که جریان سودآوری و چشم انداز تحولات آتی بتوانند توجیه کننده قیمت فعلی باشد .

و اما کمی در مورد الگوی دوم  توضیح  بدهیم  … میدانیم  ممکن است  بسیاری از عزیزان  با این موارد غریبه باشند ! ولی باید کم کم انگار چشم هارا شست و جور دیگر دید … دیروز که مطلب را نوشتیم برخی گفتند باز دوباره در حال تشویق به سمت سهم های بزرگ هستید … اما واقعا هدف این نبود … ذکر یک نکته مهم است ذهن خود را از هر چیزی از گذشته پاک کنید فارغ بزرگ یا کوچک بودن ! فقط  به این موضوع توجه کنید آیا شرایط فعلی و تحولات بنیادی می تواند توجیه کننده قیمت فعلی سهم باشد یا خیر اگر پاسخ به این سوال بله بود بی شک هر سهمی دولتی یا خصوصی بزرگ یا کوچک پروژه یا غیر پروژه می‌تواند مورد توجه بازار قرار گیرد و درست در نقطه مقابل سهم هایی که نتوانند با شرایط فعلی قیمت خود را توجیه کنند حتی هرچقدر هم اصلاح داشته باشند باید جریان پول به کمک آنها بیاید وگرنه همان خاکند که هستند.

باید یک تغییر پذیرفت آن  پول ها که هر روز می زد و می رفت و به هیچ چیز نگاه نمی کرد امروز یا پولی ندارند یا سرخورده شده و حاضر به حضور در بازار نیست و آن اساتیدی هم که هر روز از پشت این تلگرام فرمان حمله به هر سهم را صادر می کردند امروز خود را بازنشسته کرد و برخی پشت فر نانوایی  قبل خود  برگشتند!! بازی بازار   کم کم دارد به روال قبل باز می‌گردد و روال گذشته قوانین خاص خود را دارد که بخشی از آن این است که در کنار رصد جریان پول به  طور مداوم به جریان درآمدزایی شرکت‌ها نیز باید توجه شود . این موارد را  برای این می نویسیم که باید اذعان کرد در سال 1400  انچه میتواند دستاویز حرکت  قیمت سهم ها باشد همین موارد است .مگر دوباره سر و کله ان  پول کلفت پیدا شود و بازار را به حرکت دراورد …

و اما سراغ مرور ماه های قبل و این بار مهر برویم … مهر که  با بی مهری نسبی همراه شده و خیلی برای بازار شرایط خاصی را نداشت ولی همچنان  قیمت ها را  به سمت اصلاح می برد  .

مهر هم  با سختی ریزش و اصلاح  آغاز شد مهر فصل اغاز ایجاد  برخی محدویت های خاص بود  … بسیار امیدوار بود ولی نتوانست انطور که باید از دامن منفی ها و عرضه ها فرار کند و این فشار فروش همچنان ذهن برخی سهامداران را رها نمیکند. البته شدت کوبه های بی امان این تبر اصلاح و ریزش به شدت مرداد و شهریور نیست ولی هر چه هست مهر هم با بازار بی مهری میکند . این بی مهری نه تنها در بازار که اهالی بازار را هم در برگرفته حتی بزرگان بازار معتقدیم در نهایت بازار باید به سمت حذف محدودیت ها حرکت کند و این اجتناب ناپذیر است و بهتر است بازار هم به این مسیر فکر کند ولی در کوتاه مدت برخی محدودیت ها براساس کاهش ترس فعلی شاید بد نباشد . ما هم معتقدیم کاهش حجم مبنا افزایش دامنه نوسان و حتی برگشت پیش بینی سود شرکت ها و اختیاری شدن ان میتواند به بازار کمک کند ولی هر یک باید در مقطع خود تصمیم گیری شود فعلا یک اولویت برای همه مهم ترین است و آن فرار از شرایط فعلی و از ترس ایجاد شده است.

بازار فکر میکرد در مهر شرایط کمی بهترمی شود ولی به هر حال هر چه رفت فقط امیدواری های موقت  بود  . مثلا از متن فوق ان هم در نیمه های مهر این بر می امد  : روزی که چندین و چند بار سرد و گرم شد و نقطه عطف ان زمانی بود که توانست تا حدودی بر موج عرضه ها غلبه کند و پیش برود . به نظر بازار وارد یک پروسه جالب شده به نام اعتماد و تنش زدایی . و در این پروسه قرار است طرفین به هم اعتماد کنند و از هم نترسند .

البهه  بازار در همین شرایط هم با تردید در مسیر مواجه بود … شاید موج بحرانی که داشتیم تمام شده ولی وارد مرحله ای به نام تردید شده ایم . تردید مرحله ای در بازار است که نسبت به رشد فعلی مردد بوده و وقتی فضا بیش از پیش ابهام آلود و متغیر ها زیاد می شود بروز میکند . همین تردید باعث بروز اتفاقاتی می شود که اولین ان عدم حضور پول سنگین و کاهش حجم معاملات در بازار و کوتاه شدن دامنه نوسان سهم هاست . در حال حاضر با بازاری مواجهیم که شاید از نظر ارزندگی شرایط خاصی داشته باشد اصلاح خوبی کرده اما جریان پول حاضر نیست بنا به هر دلیلی در این شرایط فعلی دل به دریا بزند ما امروز بخشی از این دلایل را ذکر می کنیم و توضیحات بیشتر را به روزهای بعدی می‌سپاریم

در نیمه های مهر بود که کم کم  ریسک  انتخابات  امریکا هم به ان  اضافه  شد … فقط ۱۶ روز کاری تا انتخابات امریکا داریم و به نظر همه روی این موضوع در حال زوم کردن و تصمیم گیری هستند . تازه از روزهای پایانی مهر و ابتدای ابان داستان های سیاسی بازار اغاز می شود …این روزها بسیاری بازار سرمایه را به کویری از نقدینگی تشبیه می کنند که آب در چند قدمی او هست اما به این طرف سرازیر نمی شود و این کمبود نقدینگی درست در شرایطی رخ می دهد که جریان نقدینگی کشور در اوج خود است و به نوعی پول‌ها گوشه ای پارک شده و نقدینگی قوی و هوشمند و بزرگ فعلا سراغ بازار نمی آید طبیعی هم هست چون نسبت به رفتار دولت بی اعتماد شده و آن اعتماد قبل را از دست داده به نظر می رسد بخشی از موضوع این است و بخشی دیگر ناشی از همان تردیدی است که روزهای قبل گفتیم و ناشی از تردید در نتایج انتخابات آمریکاست از همین رو بود که دیروز این نکته را بیان کردیم که بعد از انتخابات فرصت‌ها برای بازار به هر شکلی می تواند بهتر باشد

بازار فعلی هنوز تن نحیفش بعد از ان ریزش اخیر انقدر قوی و محکم نشده که دوباره شلاق عرضه های مختلف را بتواند طاقت بیاورد به نظر در عین این که از دست به دست شدن بازار و حجم گرفتن ها باید استقبال کرد ولی به نظر عرضه های جنون امیز به عنوان یکی از رخداد های خاص بازار باید کنترل شده تر رفتار کرده و شرایط ارام تر و متعادل تری را داشته باشد . البته هنوز بسیاری از عزیزان با توجه به تمامی تحولات نسبت به بازار تردید دارند

و جالب است از اخر مهر شرایط بنیادی بهبود داشت ولی دل و جرات خرید نبود …  انصافا باید پذیرفت در شرایط بنیادی از نظر دلار نیما در بهترین حالت خود هستیم جایی که دلار نیما به ۲۶۴۰۰ رسیده و از دید حقیر حتی میانگین کل سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ همین عدد باشد قیمت ها ارزندگی جالبی را دارند ولی بازار فعلا به این موضوعات توجه ندارد بازار حتی به گزارش ها نیز توجه ندارد البته گزارش ها برای بازار یک چاقوی دو لبه و یک ابزار خاص خواهد شد که در ادامه دلیل این موضوع را عرض میکنیم .

در روزهای پایانی مهر هم که  بازار به  طور کلی درگیر دلار و سیاست بود  … این روزها در بازار سرگیجه عجیبی در جریان است یکی به دلار بالا اعتقادی ندارد ،یکی دلار میخرد. یکی سهم دلاری می خرد یکی میفروشد یکی چشم به انتخابات دارد یکی بازار را ارزان می بیند … ! سرگیجه عجیبی است و این نوسانات بازار هم ناشی از همین است .البته این میان بازی های سهام عدالت و برخی عرضه ها نیزبه ان اضافه شده است .با توجه به تمامی جهات دو ابهام پیش روی بازار قرار دارد که تا به امروز او را رها نکرده یا به اصطلاح باعث روزهای نوسانی این روزهای بازار شده و یک روز مثبت و یک روز منفی را در بازار شاهدیم البته نمی توان از این موضوع گذشت که حجم معاملات نشان دهنده اتفاقات خوبی برای بازار است و این سومین هفته ای است که سیگنال خوبی از حجم در یافت میکنیم اما تردید و ابهام در این دو هم چنان مانع از رشد خوب بازار و حرکات قوی است این با وجود رشد دلار به اینجا رسیده است .

و اما اخرهای مهر شده بود و دوباره  شرایط انتخابات امریکا  خود را  بیشتر نشان میداد . : درست یا غلط بازار نسبت به انتخابات امریکا شرطی شده حالا ممکن است آنطرف ۱۳ ابان هم هیچ اتفاقی رخ ندهد ولی حکایت این روزهای بازار شبیه حکایت زندانی است که روی دیوار خط میکشد و برای ان لحظه موعود آزادی لحظه شماری میکند … امید چیز خطرناکی است ولی به هر حال بازار منتظر ایستاده و امیدوار …
همین اتفاق باعث شده بازار سرمایه این طور به هم بپیچد و مسیر محکمی را نداشته باشد . خریداران مردد و فروشنده ها مصمم باشند .

با  چهره ای مردد و شرایطی خاص مهر را تمام کردیم  به  سراغ انخابات  امریکا  رفتیم  ولی به وضوح  روشن است  که بازار حالا منتظر نتایج ان است و خود را  به دل این  دنیای سیاست  سپرده است
(یک چیز را نگاه کنید ان مقطع چقدر به امدن بایدن و خوش بینی تحولات پس از او  وزن میدادیم و امروز چقدر …  )

این هم مهر که در مهر هم  بی مهری های زیادی را دیدیم و خلاصه  بازار ماه خوبی را نداشت  ولی دقت کنید  هر چه پیش رفتیم  بر بی اعتمادی بازار افزوده شد و تلاش برای نجات بازار سخت تر …

و اما به بازار امروز برسیم که بازار خوب اغاز کرد ولی انرژی او کفاف اخر وقت  را نداد و دوباره  فشار فروش افزایش یافت و اخر وقت  اکثر سهم ها منفی و یا  صف فرو بودند . به نظر با  عنایت  به  چند روز مثبت و محدودیت های دامنه این منفی 2% و صف فروش ظبیعی بوده و احتمالا  رفتار روزهای بعد میتواند شرایط بازار را تغییر دهد  . به این  3 روز باقی مانده دلخوشیم و شرایط را دنبال  میکنیم  فردا  بازارهای جهانی هم میتواند  جالب باشد .

 

بانک ها به پا خواستند

در بانک ها شاهد روند مثبت و صعودی سهام این گروه بودیم به نظر می رسد بانک ها پس از اصلاح عمیقی که تجربه کردند به قیمت های بسیار جذابی رسیده و تغییر روند دادند

در بانک ملت سهم نوسانات مثبت را در قیمت های بالای 400 تومان تجربه کرد رشد بیشتر سهم منوط به شکسته شدن قیمت های 420 تومان است سهمی که اوضاع و احوال بنیادی بسیار خوبی داشته و در اخر سال امید به افزایش نرخ تسعیر ارز دارد به نظر همه چیز ازاین  به بعد در تراز و وضعیت  اری این  سهم خلاصه می شود

در بانک پاسارگاد سهم در جدال با مقاومت خود می باشد اگر در این بین اخبار مثبتی از سهم منتشر شود این مقاومت به خوبی خواهد شکست سهمی که بارها بر سر این مقاومت ناکام مانده است وپاسار اگر یکی از چند شرکتی که برای فروش اگهی کرده است به فروش برسد اوضاع و احوال خوبی خواهد داشت

صف بانک تجارت عرضه شد اما اگر سهم بتواند همین قیمت های 260 تومانی را حفظ نماید می توان امیدوار بود ارام ارام به سمت قیمت های 300 تومانی حرکت داشته باشد با شناسایی سودس رمایه گذاری ها به خصوص سود ونیکی در پایان سال احتمال رسیدن به سود 40 تومانی به ازای هر سهم در تجارت بعید نیست

امروز وبصادر هم کمی بهتر بود  به نظر شرایط خوبی را داریم و میتوان وضعیت بهبود  یافته ای را در وبصادر دید .

سرمایه گذاری های زیر خاکی

در سرمایه گذاری ها رشد بازار و شاخص دست در دست هم داده و برخی سرمایه گذاری ها با رونق و رشد بسیار خوبی همراه شدند

پارسان بار دیگر به قیمت های 2000 تومانی رسیده و در حال شکست این سطوح می باشد قیمت های 2000 تومان شکسته شود سهم یک بازدهی 10 الی 5 درصدی خواهد داد سهمی که هم سود سازی و هم ان ای وی خوبی داشته و در قیمت های پایینی معرفی شد فردا  مجمع غدیر است و میتوان خبرهای خوبی از دل مجمع گرفت .

جو مثبت پالایشی ها سبب شده تا تاپیکو هم با روند صعودی همراه شود این سهم باید از قیمت های 1200 تومان عبور کرده تا قیمت های 1400 تومان رشد داشته باشد سهمی که شایعات مثبت خوبی داشته و ارزش پالایشگاه ستاره خلیج فارس سبب شده تا بازار به سهم اقبال خوبی داشته باشد

معادن و فلزات که از ارزش ذاتی 1600 تومانی فاصله زیادی دارد ارام ارام در حال تثبیت در قیمت های بالای 1250 تومانی بوده و سعی دارد تا قیمت های 1400 تومان بالا رفته تا شاید کمی به سطوح ارزش ذاتی خود نزدیک شود اکر وضعیت سود سازی سهم مشخص شود با این ارزش ان ای وی سهم تا سطوح قیمتی تعیین شده رشد خواهد داشت

در این گروه  به نظر تاصیکو  نیز با دید میان مدت  یکی از گزینهه ای خوب بازار میتواند  باشد  .

معادن ارزشمند

در معدنی ها شاهد رشد خوبی هستیم گروهی که وضعیت خوبی داشته و با دید میان مدت رشد خوبی در انتظظار این گروه می باشد

در ملی مس سهم در قیمت های بالای 1250 تومان تثبیت شود تا قیمت های 1500 تومان که مصادف با سطوح ارزش ذاتی سهم می باشد رشد خواهد کرد این سهم مسی توان تعدیل مثبت خوبی برای پایان سال و جهش سود سال اینده دارد

کچاد همواره در حال پیشتازی می باشد سهم اگر از قیمت های 2400 تومانی عبور نماید تا سطوح قیمتی 2800 تومان صعود دارد با فرض سود 270 تومانی برای امسال و سود 350 تومانی برای سال اینده این رشد قیمتی کاملا بنیادی بوده و سهم چنین توانی دارد

کالسیمین به نظر می رسد با مقاومت 1800 تومانی کار سختی داشته باشد سهم اسمال سود سازی خوبی داشته و به همین واسطه تا قیمت های بالای 2000 تومانی جای رشد دارد سهمی که ابا افتتاح طرح توسعه اش در سال جاری برای سال اینده نیز توان سود سازی بالایی خواهد داشت

تلاش خودروی یها جواب داد

در خودرویی ها تلاش خوبی را برای رشد قیمتی سهام این گروه و حمایت را شاهد و بالاخره امرو زنتیجه داد و رنگ سبز به این گروه بازگشت

در نماد ایران خودرو سهم تلاش داشت تا به صف خرید برسد اما عرضه های بالا مانع شد سهم باید به سمت تارگت 260 تومانی حرکت نماید اگر عرضه ها مانع نشود سهم توان شکست این سطوح و رشد بیشتر را نیز خواهد داشت

سایپا هم رنج های مثبت خوبی شد به طوری که سهم تا صف خرید پیش رفت این سهم نیز عرضه های سنگینی داشته و حقوقی ها هم در این سهم کم نگذاشته و پا به چای بازار در حال عرضه می باشند سایپایی که تا قیمت های 240 تومان فعلا نوسان مثبت خواهد داشت

زامیاد اما منفی بود سهم علی رغم اصلاح قیمتی شدید و اخبار مثبت از گزارش 12 ماهه مثبت همچنان زی بار فشار فروش می باشدزامیادی که کف قیمتی 800 تومانی را داشته و نباید این کف قیمتی را از دست بدهد سهم به واسطه گزارش 12 ماهه خود می تواند مسیر تغییر روند را طی نماید

در مورد  خودرویی ها این  گروه اصلاح  قیمتی خوبی داشته و اصلاح  زمانی هم همین  روزها  را نشان میدهد  به نظر این گروه در نهایت در یکی دو منفی دیگر درگیر باشند و بعد میتوان  با اطمینام  بهتری نسبت به انها  صحبت کرد ولی در نظر داشته  باشید  این گروه تنها دستاوردش برای رشد، اصلح قیمتی است  که صورت گرفته  و همین موضوع  باید  به او کمک کند

در سوی دیگر سهم های خاص دیگر نظیر خاور خگستر و یا وساپا هم میتوانند  دراین گروه مورد  توجه  باشند  .

پالایشی ها در دور اصلاح

در پالایشی ها بعد از عدم توان شکست مقاومت سهم سبب شد تا گروه نتواند با رشد قیمتی خوبی همراه و زیر بار فشار عرضه قرار بگیرد

شبندر با صف فروش همراه شده اما یان صف فروش سنگین نیست حمایت 2600 تومانی می تواند زمینه ساز برگشت روند این سهم شود سهمی که شایعات سود سازی بالا هم از طریق تسعیر ارز و هم جهش سود عملیاتی را دارد

شبریز هم صف فروش اما صف فروش اندکی شد سهم کف حمایتی 3000 تومانی داشته و به این حمایت واکنش نشان خواهد داد به نظر می رسد این سهم پالایشی تا قیمتهای 3200 و 3500 تومان پس از این اصلاح کوتاه مدت خود واکنش نشان داده و یک نوسان خوب بدهد

شپنا هم نوسانات منفی و ارامی داشت سهم صف فروش نشد حمایت 1250 تومانی بر سر راه سهم بوده وب ا این حمایت ها بعید است سهم اصلاح قیمتی داشته باشد سود سازی بالای سهم در کنار ععم رشد قیمتی درست و جسابی همچنان هداف قیمتی 1450 و 1600 تومانی را پیش روی سهم گشوده است

چهارگوشه بازار

شپترو صف خرید قفلی شده است قیمت پی وی سی به سطوح 1600 دلار رسیده است با این نرخ ها فروش شرکت به نسبت متوسط امسال 40 تا 50 درصدی بالاتر خواهد بود این یعنی فروش و سود سال اینده این سهم متحول و با ارزش بازار پایینی که سهم دارد توجه بازار را به خود جلب کرده است

ایران ترانسفو پس از اصلاح قیمتی بالایی که داشت به قیمت های جمایتی خود واکنش نشان داد گزارش فروش و سود سازی شرکت عالی و بهتر از ان جهش سود شرکت های زیر مجموعه بوده که سبب شده تا سود سازی و رشد قیمتی خوبی در انتظار سهم باشد سهم هدف قیمتی 300 الی 30 تومانی دارد

فولاد هرمزگان خود را به قیمت های 1400 تومان رساندارام ارام سهم در حال پیشروی به سمت سطوح ارزش ذاتی خود یعنی قیمت های 1600 تومان است سهمی که پتانسلی های بالایی داشته و سود سازی خوبش برای امسال و سال اینده و صادرات محور بودن سبب توجه بازار به سهم شده است

رمپنا  را امروز بد نمیخریدند همینطور بتراتس  را  به نظر این دو سهم را در کنار بموتو بیشتر زیر نظر بگیرید . از رمپنا اخبار خوبی از گزارش خوب از سود زیر مجموعه ها شنیده می شود

امروز رانفور و رتاپ هم  شرایط خوبی را داشتند و به نظر هر دو قابلیت های نوسانی را میتوانند در بازار داشته  باشند

در گروه  سیمان  سکرما  مجمع خوبی داشت و میتوان  روز بازگشایی خوب او حساب کرد در ستران هم  افزایش سرمایه حدود  500% از تجدید اغاز شده ولی در کل انتظار بازار خیلی بیشتر بود

در کل در گروه معادن امروز اپال را نیزخوب خریدند سهم را کمی بیشتر باید زیر نظر گرفت  فولاد غدیر پارسیان بیاید خبرخوبی برای سهم است  به نظر کگل هم  با این  شرایط و سود اوری و فروش میتواند در کنار کچاد و معادن  سال بعد  درامد خوبی را داشته  باشند و قیمت ها نیز ازاین  منطقه  فاصله  گبیرد

در بین پتروشیمی ها  شرایط برخی جالب است و به نظر اوضاع خوبی را نیز دارند  . مثلا  شکبیر هم  امروز گزارش داد و خوب بود  شکبیر به طور کلی در ماه های اخیر عالی بوده سهمی که در بهمن 18166 و در دی 16398 میلیارد ریل فروش داشته است
اذر با فروش 17417 میلیارد ریالی به فروش 138568 میلیارد ریالی رسیده است .مدت مشابه قبل 68128 میلیارد ریال بود

در بین گروه پتروشیمی به گزینه های خاص هم باید فکر کرد شگویا یکی از انهاست و توصیه میکنیم سهم را زیر نظر بگیرید سهمی که در 3 ماه گذشته متحول شده و حالا بهمن هم صعودی بود و 13302 میلیارد ریال فروش داشت
سهم در دی 10449 ، اذر 9079 ، در ابان با فروشی خوب 10098 میلیارد ریال مواجه بوده جمع فروش 11 ماهه 87706 میلیارد ریال است . مدت مشابه سال قبل این عدد 62189 میلیارد ریال بوده است. به نظر گزارش خوبی بزند .

از پارس با دید میان مدت نمیتوان گذشت پارس امسال و سال بعد سرهم 4500 تومان به ازای هر سهم تقسیم میکند یعنی با بازه 16 ماهه در نظر بگیرید پی به ای سهم واقعا زیر 4 است !در بین سهم های خاص نوری و جم هم میتوانند جالب باشند مارون هم خشک است و میتواند نوسانی هم باشد شپدیس هم در گروه اوره ای ها میتواند یکی از خوب های گروه باشد و در سوی دیگر شاراک هم با دید میان مدت از گزینه های خوب بازار است

در بین فولادی ها امروز فولاژ خوب بود . از جمله سهم های خاص گروه است و به نظر با ورود فولاد غدیرایرانیان میتواند بیشتر هم مورد توجه قرار گیرد از نظر بنیادی و نموداری انصافا در قیمت های بدی نیست و کمی توجه میخواهد . در مورد فولادی ها البته گزینه های خوب کم ریسک همچنان همان فخوز و فولاد هسند . کاوه و هرمز هم باید زیر نظر باشند .

 

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم