جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزچهارشنبه 20 اسفند 99

گزارش بازارامروزچهارشنبه 20 اسفند 99

نوید خاندوزی
مارس 10, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزچهارشنبه 20 اسفند 99

به سوی راند آخر … 

بازار در راند های پایانی اخر سال خود قرارداد . هر دو حریف خسته شده اند  … از مبارزه … انگار انگیزه ها برای جنگیدن کم شده امروز به وضوح دست خریدار  و فروشنده ضعیف بود ولی موج فروش شجاع تر عمل میکرد  . امروز بازار سرمایه خوب پیش می رفت و تا حدودی توانسته بود بر ان جو سنگین فروش نماد ها غلبه کند اما دوباره اخر بازار فشار فروش کمی زیاد شده بود ولی هر چه بود این هفته را با دو روز مثبت و دو روز منفی بهتر از هفته های قبل پشت سر گذاشت . به  بازار سال  99  تنها  5 روز کاری باقی مانده و باید هر چه در توان دارد  برای حفظ بازار و بهبود ان رو کند  …

امروز و این هفته نیز تمام شد تا هفته بعد آخرین هفته و ۵ روز آخر کاری سال ۹۹ باشد شرایط برای ۵ روز آتی بیشتر حول 2 روز اول فروش بیشترو بعد  3 روز بعد  کمتر است . فشار فروش در قیمت های منفی و مثبت وجود دارد و برخی به هر قیمتی در 2 روز اول فروشنده هستند  . البته مشکل بازار در 3 روز اخر این است که شاید  فروشنده کم باشد ولی خریدار هم نمیخواهد خیلی ریسک کند  با این که تقریبا در 5 سال  گذشته فقط یک عید منفی را داشتیم  …  از همین رو فکر میکنیم در هفته آتی هر چه روزها سپری شود فشار فروش اندک اندک کمتر می شود البته هنوز حقوقی‌ها تشنه فروشند  و نکته  جالب که این موضوع را رها نمی‌کنند و اصلا کاری با ارزندگی و شرایط و قیمت ندارند فقط می فروشند  …

یک نکته برخی عزیزان مدام تکرار می کنند که دولت برای کمک به بازار باید پول تزریق کند و سوراخ های بازار را پول پر میکند !! و خلاصه حرف هایی از این دست بله ما هم این را می دانیم تزریق پول آسان ترین و بهترین راه برای بازار است اما ما باید  طرف مقابل خود را نیز نگاه کنیم … با فردی طرفیم که  یک معتاد است معتاد به کسری بودجه و پول !  در نفت ۲۰۰ دلاری هم ما کسری بودجه داشتیم .او  یعنی دولت  معتاد به این موضوع است و در حال حاضر نیز هر جایی هر فرصتی پیدا کند این عطش و اعتیاد را برطرف خواهد کرد پس روی پول او خیلی حساب نکنید . حالا سوال این است  کمک دولت به بازار چه میتواند باشد.خیلی ها معتقدند دولت جیب بازار را نزند کمک پیش کش !  به نظر در حال حاضر بهترین کمک دولت به بازار این است که در سیاستگذاری ها تجدید نظر کرده و بسیاری از سیاست ها  را به  سمت شفافیت و ازادی نرخ ها و جلوگیری از دستور بازی سوق بدهد  . نرخ های برق وگازشان را هم که گران کردید !!یک موضوع مهم است و دولت اگر بتواند پای خود را از این بازی بیرون کشیده و فضای قیمت‌گذاری را فراموش کند بازار آهسته و آرام به سمت بهبود پیش خواهد رفت .

دوست داشتیم امروز در مورد این  دوپارگی و معاملات خاص بازار صحبت کنیم گفتیم  شاید بازار شنبه را ببینیم و بگوییم و در کل  هفته  بعد با تغییر فضا  شرایط برای ان اماده تر باشد  . ولی به خوبی مشخص است  دست خریدار در بازار بیشتر سراغ  سهم های سود محور رفته و سعی میکند  به سود سال های اتی و شرایط قیمت و سود دقت کند  …

سراغ  مرداد بازار برویم ماه عجیب مرداد ماهی که همه چیز از انجا اغاز شد و به قول شاعر قصه از آنجا  شروع شد …

روز اول مرداد نوشته بودیم  : در میانه های فصل تابستان در اولین روز مرداد بازار به داغی تیر نیست ! تیری که تیرباران بازدهی بود و هر سهمی میخریدی مثبت بود ولی در این روزها به نظر بازار نهار ابگوشتی تیر را خورده و دوغ را سرکشیده و حالا نیاز به کمی چرت زدن دارد . این که بازار استراحت میکند چیز بدی نیست ولی این بار کمی نوع استراحتش برای برخی ازار دهنده شده. بازار در مدت اخیر بیشتر روی دوش برخی بزرگان و بزرگ تر ها حرکت میکرد این شرکت ها رشد داشتند و بقیه خیلی رشدی نکردند و درجا میزدند ولی حالا که به استراحت رسیده هم کوچکت ترها و هم بزرگان در حال استراحت هستند

بازار تقریبا از اغازش ساز ناکوکی کوک کرده  بود و مشخص بود که حالش مثل ماه های قبل خوب نیست …

در ان اوایل مرداد زمانی که در استانه رسیدن به 2 میلیون  بودیم نوشتیم:   به نظر فعلا شاید چند روزی برای فتح این خاکریز کار داشته باشیم ولی شک نکنید خاکریز مهمی است و و رسیدن به ان باید وجب به وجب بازار را جنگید و برای حفظ ان باید دلایل بزرگی داشت . به نظر اشتباه کوچک بازار امروز این بود که برای رشد کردن عجله داشت البته این اشتباه کوچک عادت ۶ ماه اخیر بازار شده و کمی برای رشد عجله دارد و حوصله نمیکند

با خود در ماه مرداد دقیق تر شده  بودیم که دقیقا نقطه اصلی کجا بود برخی میگویند 20 مرداد ولی به نظر جرقه ها و ترقه های ان قبل تر زده  شده  بود  یکی از ان روزها که شاید اولین جرقه و هشدار ریزش بود 7 مرداد بود  : امروز از ان روزهای عجیب بود که همه نیمه خواب و چرت و برخی هم مست و ملول و خواب بودند که ناگهان انگار برخی ریختند کافه را بهم ریخته و زیر همه میز ها زدند و همه چیز در عرض چند دقیقه از این رو به آن روشد ! به هر حال امروز بازار روز عجیبی را داشت او مرتب و منظم صاف و ساده راه خود را میرفت که ناگهان رنج بازی و عرضه های سنگین اغاز شد . به عقیده برخی عرضه سهام عدالت بود برخی میگفتند عرضه برخی حقوقی ها بوده و خلاصه بازار امروز هر چه بود آش دهن سوزی نبود

فردای ان روزهم فشار فروش بود .:   نوع فروش بازار دیروز و فشار فروش ایجاد شده در انتهای وقت دیروز مشخص بود که ابتدای بازار امروز را با چالش صفوف فروش آغاز خواهیم کرد همین طور هم شد و بازار با صف فروش و منفی اکثر نمادها آغاز کرد اما اتفاق مثبت و امیدوار کننده این بود که بازار تمام سعی و تلاش خود را داشت که متعادل شود و حجم معاملات نیز قوی بود

و رسیدیم  به میانه های مرداد  جایی که سنگر 2 میلیون را  فتح کردیم و نوشتیم … امروز یک روز تاریخی برای بازار بود سربازان خریدار به دژ محکم ۲ میلیونی در بازار حمله کردند . البته در همان  روز هم در مورد تحو.لات بعد از 2 میلیون گفته بودیم حقیقتا خوش بین  بودیم فکر نمیکردیم این  بلا سر بازاربیاید فقط هشدار میدادیم سراغ  سهم پروژه محور نروید در بخشی نوشتیم  : به موج های بازار باید دقت کرد ،موج پسا ۲ میلیون موج خاصی برای بازار است جنس آن به نظر کمی متفاوت است احساس می‌کنیم آن شرایط قبل را ندارد یا به عبارت دیگر به هیجان زدگی قبل نیست شاید طول موج آن خیلی بلند نباشد شاید هم باشد نمی‌دانیم ولی موج مرموزی است در شرایط ثبات ارزی طول موج نمی تواند آن قدر بلند باشد و باید با خبر های بنیادی همراه شود از همین روست که توصیه های روزهای قبل را بار دیگر باید تکرار کرد که از فضای فعلی که یک برگشت پس از اصلاح است و به نظر این فضا نیز موقتی است استفاده کرده و شروع به تبدیل و تغییر ترکیب پرتفوی خود به سمت بهینه پیش برویم یعنی خیال نکنید که بازار همیشه به همان مدل قبلی پیش می رود

به ورزهای نیمه مرداد  رسیده  بودیم درست در مرز 2 میلیون و ان  بالای بالا  انگار رو  ابرهاا حجم و ارزش هم  بی نظیر بود  . در نیمه مرداد نوشتیم  امروز ارزش معاملات خرد ۲۸۵۸۰ میلیارد تومان بود که دومین رکورد در بازار سرمایه محسوب می شود

دقت کنید همین چند روز پیش ارزش معاملات  به یک دهم  مبلغ فوق رسیده  بود این عمق فاجعه است که در بازار رخ داده است

و رسیدیم  به اخرین  بزنگاه ! بزنگاه بدی بود چهل سوی پر آشوب … روزی که داراها را تکذیب کردند و با بی اخلاقی تمام در حالی که چند روز بازار زیر بار فشار فروش انها بود ناگهان  با این خبرها غافلگیر شد …

در این  روز یعنی 20 مرداد نوشتیم  : یکی از سخت ترین و بهتر است بگوییم تلخ ترین روزهای اخیر را داشتیم . قبل از هر چیز بگوییم تلخ از این نظر که بی اخلاقی و بی نظمی و بی منطقی در بازار موج می زد و سخت از این نظر که باید این شرایط را تحمل میکردیم . ببنید نمیدانیم واقعا از کجا شروع کنیم ابتدا سراغ انچه گذشت می رویم بازار ابتدا به نظر میرسید قبل از این تایید و تکذیب ها تحت تاثیر چند روز مثبت بودن و ریزش دلار اماده عرضه بود ولی نه به این شدت و البته اول وقت نیز بازار بد نبود ولی این تایید و تکذیب ها به خصوص نوع ان حسابی بازار را غافلگیر کرد . این که امروز چه ضربه ای به اعتماد سهامداران وارد شد بماند اثرات ان کمتر از یک بمب لبنان برای بازار نبود . برای بازاری که این طور زحمت کشیده شده تا به این نقطه برسد

فردا هم همین   بود … ما ماندیم و دولتی که عشق و حالش را با بازار کرده و حالا به دلیل خواست مدیریتی برخی افراد برای چند سیت هیئت مدیره زیر بازی میزنند البته امروز موضوع با دخالت های مستقیم برخی مقامات بالایی برطرف شد ولی این اعتماد و این ضربه را چه کسی برمیگرداند . عزیزان یادتان باشد در کدام بازار مشغول فعالیت هستید اینجا اعتماد حرف اول را می زند . اینجا شبیه زندگی زن شوهری است ! خیلی وقت ها شاید ببخشند ولی فراموش نمیکنند !
باید تا میتوانید این اتفاقات را کنترل کنید . دارایی شما عزیزان یک تریبون است و رسانه و دارایی ما اینجا با حرف های شما بالا و پایین می شود

تقریبا اخرهای مرداد بود که فهمیدیم  کار به این  اسانی ها نیست و موضوع خاص شده است این متن برای یکی از ان روزهاست  . بازار در حالی که با خبرهای رسیده امیدوار شده بود ناگهان روی سریع و خشن خود را نشان داد و در یک چشم بهم زدن همه چیز از ۵% مثبت ها به زیر کشیده شد تا باردیگر جنگ برسر قله ۲ میلیون بالا بگیرد . این دست به دست شدن ها در این نقاط نشان میدهد کار سختی داریم

حجم منفی به قدری بود که شرایط را سخت کرده بود و درد اصلاح را عمیق تر …امرو بازار به امید زنده بود . به امید صندوق توسعه ، حمایت حقوقی ها اما برق چشمش را نشان از آتش سودا نبود… انها هم انگار منتظرند قیمت ها جذاب تر شوند . البته امروز صندوق توسعه هم دست به کار بود ولی مقابل این سیل فروش چه میتواند بکند !

مرداد به پایان  رسیده و تازه  بازار فهمید  زمستان سختی در راه است . و واقعا پاییزو زمستان سختی را پشت سرگذاشتیم …

مرداد را با این جمله تمام میکنیم در یکی از روزها در مورد  گسترش فضای سهامداری و ان لاین معاملات و افراد کم  تجربه صحبت کرده  بودیم و نوشتیم  :

درست شبیه همین سربازهای کوری بودیم که تفنگ دست ما داده و میگفتند شلیک کنید !! شوالیه هایی با لباس های زیبا و مجهز اما کور در دنیای تاریک ! کسی هم نمیتواند حرفی بزند ! تازه در میدان تیر مشق است و تمرین ! اینجا زمین بازی بود اینجا تیرها واقعی و هر یک اشتباه میلیون ها و میلیارد تومان از سرمایه ماست که برباد می رود …

و سرهنگ همچنان میگوید شلیک کن سرباز … کور هم باشی باید بزنی …

ولی سرهنگ عزیز گوش کن ، فردا که جنگ عرضه و تقاضا مثل امروز نباشد و کمی اتش ها بالا بگیرد تیر این سربازان کور هزار سییل بیگناه را هدف میگیرد حتی خود شما هم از تیر این سربازان کم سابقه و کم تجربه که تفنگ معاملات را در دستان آنها داده اید در امان نیستید …

و چه بد بود تیر این سربازان پیاده که با تشویق دولت راهی بازار شده  بودند همه را زخمی کرد  …

بگذریم و سراغ  بازار امروز برویم که ابتدا  منفی اغاز کرد ولی سعی و تلاش جدی را  برای بهبود در پیش گرفت انصافا  صفوف فروش بازار قوی نبود و با یک  تلنگر جمع میشد ولی هنوز ان تردید جدی در چشم  بسیاری دیده میشد و در نهایت کار کمی با فشار فروش پیش ررفت ولی اوضاع خوب بود و ان  شدت منفی را نمیشد احساس کرد به نظر به  روزهای خاص اخرین هفته سال 99 میرسیم و در 5 روز اتی 2 روز اول شاید  عرضه  بیشتر ولی در 3 روز اخر ان دیگر انیگزه  برای فروش کم می شود

تلاش برای حمایت از لیدر ها

در سهام پالایشی تلاش های زیادی برای متعادل شدن سهام این گروه شد پالایشی هایی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و از سود سازی بالایی برخوردار هستند اما فشار عرضه ها سبب شده تا نتوانند مقاومت های خود را بشکنند

در شپنا سهم سعی دارد قیمت های 1250 تومانی را شکسته و به سمت قیمت های 1400 تومان حرکت داشته باشد انتظار برای سود سازی شرکت از یک سو و برنامه قبضه مدیریتی پتروشیمی اصفهان از سوی دیگر اینده خوبی پیش روی شپنا گشوده است

در شبندر هم سهم با صف فروش همراه شد پس از عدم ناتوانی سهم در شکست قیمت های 2800 تومان شاهد برگشت روند شبندر و اصلاحی شدن روندش هستیم کف حمایتی 2500 تومان حمایت قوی برای سهم محسسوب می شود از سهم خبرهای خوبی میرسد

طرح افزایش 30 هزار بشکه‌ای ظرفیت پالایش نفت خام در شرکت پالایش نفت بندرعباس با موفقیت به بهره‌برداری رسید.هاشم نامور، مدیرعامل «شبندر» در این خصوص گفت:اجرای این طرح موجب بهبود عملکرد اقتصادی این شرکت شده و سود حاصل از اجرای طرح نیز 17 میلیون دلار در سال برآورد می‌شود.

شبریز هم روندش منفی دنبال شد اما این روند منفی چندان سنگین نبود کف حمایتی 3000 تومانی مانع از افت قیمتی این سهم خواهد شد سهمی که در تخمین های بنیادی سود سازی بالایی هم برای سال جاری و هم سال اینده برای سهم زده می شود

خودرویی ها کم اوردند

خودرویی ها هر بار تلاش می کنند تا صف فروششان جمع اوری و متعادل شوند به در بسته خورده و فردا باز فشار فروش را شاهد هستند و نشان می دهند اصلاح بیشتری نیاز دارند

ایران خودرو باز هم صف فروش شد این امر نشان می دهد هنوز فروشنده های سهم تخلیه نشده و سهم باید تا قیمت های 220 تومان اصلاح نماید دامنه نوسان نامتقارن هم سبب شده تا این سهم اصلاحش فرسایشی شود

در نماد سایپا هم سهم با فشار فروش همراه و مهمان صف شد این سهم نیز به نظر می رسد تا قیمت های 200 تومان باید اصلاح داشته باشد سهمی که امید بازار به فروش دارایی هایش بود که ان هم اجرایی نشد

خبهمن امروز را متفاوت بود سهم حمایت شده و حتی نوسانات مثبت هر چند اندک را تجربه کرد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با سود سازی بالایی همراه می باشد به نظر می رسد صورت های مالی خوبی در کنار تجدید ارزیابی از سهم کم کم این  سهم  را  بهبود بخشد ولی نیاز به اصلاح همچنان در سهم دیده می شود  .

به طور کلی بسیاری معتقدند گروه خودو  از خساپا گرفته تا خودرو  یک اصلاح 8تا10% دیگر را نیاز دارد و بعد  کم کم  بهتر می شود

تک گل سیمانی

در سیمانی ها هم جو اصلاحی را شاهد بودیم اما حمایت ها هم خوب بوده و برخی سیمانی ها حتی در مسیر مثبت قرار داشتند

در نماد سیمان شرق سهم با صف فروش همراه بود اگرذ سهم در قیمت های 680 تومانی متعادل نشود تا قیمت های 6620 تومان کاهش ادامه داری خواهد داشت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و هم شایعات سود 80 تومانی دارد و هم پرتفوی قوی در خارج بورس که سبب رشد ارزش سهم شده است

در نماد سیمان داراب سهم گارد صعودی خوبی گرفته اما فشار عرضه ها بالا می باشد دو مقاومت عمده پیش روی سهم است سطوح 1800 و 2000 تومانی در مجمع سیمان دشتستان که مالکیت 16 درصدیش در اختیار ساراب می باشد بر سر کرسی های هیئت مدیره اختلاف به وجود همین امر سبب ارزشمند شدن سهام ساراب شده است

سیمان هگمتان امروز در قیمت های 2500 تومانی متعادل شد اما سهم نیاز به اصلاح قیمتی بیشتری دارد سطوح 2400 و 2200 تومان حمایت های قوی سهم می باشد گزارشات اخیر سهم نشان داد تحولات جدی از سود سازی در این سهم در جریان می باشد

 

پتروشیمی ها در کانال نوسا

در نمادهای پتروشیمی شاهد روند نوسانی مثبت خوبی از سهام این گروه بودیم برخی نمادهای پر پتانسیل گروه همچنان مورد توجه هستند

همین روز گذشته از نماد پتروشیمی ابادان گفتیم فروش های اخیر سهم جهشی بوده و هم رشد مقداری و هم ریالی در این سهم سبب شده تا انتظارات برای سال 1400 از شپترو با این ارزش بازار پایین بالا برود سهمی که قیمت های 560 و 620 تومانی را به عنوان اهداف در پیش دارد

شازند هم سعی دارد تا قیمت های 2500 تومان را در هم بشکند سهم خبرهای بسیار خوبی به خصوص در زمینه رشد تولید و فروش و تامین خوراک از منابع جدید دارد سهم هدف قیمتی 2800 تومانی را در صورت شکست مقاومت پیش روی خود دارد

شپدیس در سطوح 9200 تومان در نوسان است این سهم با گزارشات خوب خود به سمت اهداف تعیین شده حرکت خواهد کرد سهمی که سطوح قیمتی 8600 تومان را به عنوان حمایت و قیمت های 10000 تومانی را به عنوان هدف خود در پیش دارداذر با فروش 16906 میلیارد ریال خوب بود
بیش از 240 هزار تن با نرخ ۵۵,۹۸۷,۳۵۱ ریالی صادر کرده است .
در دی این عدد به 11922 میلیارد ریال رسید و کمی افت کرد نرخ نیز ۵۳,۸۱۴,۱۳۸ ریال بود
در بهمن با افت 8800 میلیارد ریال شد و نرخ نیز ۵۰,۵۲۳,۸۴۲ ریال بود .
67597 میلیارد ریال فروش5 ماهه داشته است
کل عدد5 ماهه قبل 25976 میلیارد ریال بوده .

فولادی های خنثی

در فولادی ها شاهد روند خنثی بودیم فشار فروش در سهام فولادی بالا و فعلا سهام این گروه به نوسانات اندک و کوچک بسنده کرده اند

در نماد فولاد مبارکه سهم با نوسانات ارامی همراه شد سهمی که برای رشد باید با قدرت قیمت های 1250 تومان را پشت سر بگذارد سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و با دید میان مدت به شرط ورود نقدینگی به سهم می تواند 10 تا 15 درصدی بالا برود

کاوه همچنان در شکست و عبور از قیمت های 2000 تومان مشکل دارد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و برای سال اینده تحولات جدی در فروش و سود سازی را شاهد خواهد بود نرخ های فروش صادراتی شرکت به تنی 11 میلیون تومان رسیده و سهم با این نرخ ها سود 400 تومان به بالا را برای سال 1400 خواهد داشت

در فولاد هرمزگان هم که سهم شایعات سود 200 تومانی را برای امسال و سود 280 تومانی را برای سال اینده داارد سهم با نوسانات ارامی همراه می باشد سهم جای افتی ندارد اما رشد سهم نیز منوط به حمایت های حسابی از سهم می باشد

چهارگوشه بازار

امروز خودکفا خوب صف خریدی زد سهمی که در دل خود مالکیت گروه صنعتی مینو را داشته که این مالکیت دو برابر ارزش بازار خود خودکفا ارزش دارد همین امر سبب شد تا سهم با روند صعودی خوبی همراه شود سهمی که تا قیمت های 2500 الی 2600 تومان جای نوسان خواهد داشت

برکت همچنان خیرش به سهامدارانش می رسد سهمی که قیمت های 3200 تومانی مقاومتی خود را در حال شکست و رشد به سمت سطوح 3500 تومان است سهمی که سود سازی و ارزش ان ای وی بالایی داشته و در موقعیت خوبی به سر می برد اظهار نظر در مورد تحولات فاز 1 و اغاز فاز دو و اغاز توزیع و تولید انبوه در 2 ماهه اول سال 1400  خوش بینی را  به سهم  افزایش داده ولی به نظر بهتر است کمی صبور باشید و ری سهم  عجله نکنید  فروشنده های سهم  قوی تر هستند  .

چادرملو هم مثبت بود سهم در کف قیمتی 1800 الی 1900 تومان حمایت های بسیار خوبی شده و جای برگشت روند خوبی دارد همین هم شد و امروز سهم در مسیر مثبت قرار گرفته و به سمت قیمت های 2200 تومانی در حال رشد است سود 270 تومانی زمینه ساز اقبال خوبی به سهم شده است به طور کلی امروز گروه  سنگ اهن  را خوب میخریدند از اپال  گرفته تا  کگل و برخی دیگر در این گروه  کزغال هم  با این  مشخصات و شرایط مثبت  شده و رشد تاصیکو را  رقم  زد به نظر تاصیکو و کزغال با  پذیرش ریسک  اتفاقات  پیش رو میتوانند  گزینه های خاص و جالبی باشند  .

و احیا هم  با انتشار گزارش زیر مجموعه ها  کم کم  بهود خواهد داشت و سهم میتواند جالب باشد و باید ان  را  زیر نظر گرفت .

پکرمان  را هم کمی بیشتر زیر نظر داشته  باشیدپکرمان 3 ماه اخیر خوب بوده و دی و بهمن عالی را داشته استدر بهمن 4033 میلیار ریال فروش و نرخ ۵۷۷,۱۱۹ ریال است در دی به فروش 3831 میلیارد ریالی رسیده و نرخ ۵۳۱,۷۴۱ ریال شدسهم در اذر 2767 میلیار ریال فروش داشت و نرخ ۴۸۸,۹۵۴ ریال بود

امروز تایرا  روز خوبی را داشت تایرا 2 ماهه اخیر عالی بوده
دی طلایی را ثبت کرد با فروش 5803 میلیارد ریالی مواجه بود و بهمن هم 4316 میلیارد ریال شد
سهمی که در اذر 2633 میلیارد ریال فروش داشته
ابان با کمی افت۲۴۷۶ میلیارد ریال فروش زد
جمع فروش11 ماهه 35442 میلیارد ریال بود . در 11 ماهه قبل فروش 19064 میلیارد ریال بوده است.تایرا در گزارش 9ماهه تلفیقی حسابرسی نشده 2468ریال محقق کرده است و رشد خوبی داشته است ,در6ماهه تلفیقی 1711ریال محقق کرده بود به نظر قیمت های فعلی با سود تلفیقی نیز همخوانی دارد

امروز در پتروشیمی ها پارس صدر نشین رشد قیمت ها بود انصافا سهم  شرایط خوبی را دارد  3 ماهه گذشته هم خوب بود در اذر با وجود اور هال به فرش 24027 میلیارد ریالی رسیده بود و نرخ فروش ۱۹۰,۹۰۳,۲۵۰ ریال است
در دی ماه 29357 میلیارد ریال فروخته است و فروش بسیار خوبی ثبت کرده است نرخ استایرن در دی ماه ۱۹۳,۱۹۵,۵۴۹ریال بود
در ابان با فروش 28899 میلیارد ریالی خوب بود و نرخ نیز ۱۹۵,۳۷۶,۱۲۳ ریال شد
جمع فروش 225411 میلیارد ریال رسیده و مدت مشابه این عدد 147386 میلیارد ریال می باشد. به نظر با سود اریا سود سازی خوبی را پارس خواهد داشت

امروز بانک ملت  شرایط خوبی داشت  سهم واقعا تام و جری خورده و چیزی ازش نمانده که اصلاح کند  به نظر شرایط و فضای خوبی را دارد

اخر هفته خوبی داشته باشید

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم