[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]
گزارش بازارامروز سه شنبه 19 اسفند99
تردید بی تقصیر نیست …
امروز سه شنبه بازار در میانه های تردید خود گرفتار شده بود . او امروز منتظر اتفاقات خوب بود و با خود زمزمه میکرد ببار ای خوب دیروزی ! براین بازار خودسوزی ! ولی در این میان تردید بسیاری ، میان ماندن و رفتن باعث شده تا بازار امروز بلاتکلیف باشد .
امروز بازار در مسیری که قرارداشت ابتدا خوب اغاز کرد ولی همان حس تردید کمی اورا عقب زد و به سمت عرضه هابرد که به نظر میرسد این حس رفته رفته بهبود خواهد داشت . البته به کسانی که امروز در سمت فروش یا تماشای بازار بودند هم حق میدهیم انها بیشتر نظاره گر بودند تا ببیند بازار بعد از 2 روز مثبت چه خواهد کرد و چه توانی دارد . انصافا بد نبود ولی اخر وقت مثل روزهای قبل نبود و کمی پر عرضه تر شد.
این روزها تردید و حس تلخ سرخوردگی و سردرگمی ناشی شرایط فعلی در بازار بیشتر به چشم می خورد و این خود عاملی برای جلوگیری از قطعیت و روند صعود و خوش بینی در بین برخی از سهامداران شده مهمترین تردید فعلی بازار تردید به ایجاد و شکلگیری یک روند است و البته تردید های دیگر نظیر اینکه آیا روند سقوط و نزولی به پایان رسیده نیز سوال دیگر است . یعنی بازار باید بتواند بر این تردیدهای خود غلبه کند و صد البته کار ساده ای نیست
چرا این را می گویم به این دلیل که دفعات قبل بارها و بارها بازار تقریباً از آبان به این طرف احساس کرده که در مسیر برگشت است و نشده و همین موضوع تردید او را بیشتر کرده است به خصوص به روند های فعلی … هرچه این شکل تردید ضعیف تر شود احتمال برگشت بازار نیز قویتر خواهد شد این تردید برای برطرف شدن و رفع شدن نیاز به مولفه های جدی و قطعی رشد دارد به رفتار دو روز اخیر بازار نگاه کنید مولفه هایی که باعث شد بازار در این دو روز به سوی رشد حرکت کند علاوه بر تمام مسائلی که وجود دارد بیشتر بازارهای جهانی بود از این دستاورد ها باید برای بازار به وجود بیاید و به نظر مسیر اصلی رشد بازار زمانی آغاز می شود که جریان پول به عنوان مولفه اصلی در بازار حکمفرما شود.
یک نکته دیگر را هم عرض کنیم که پروسه غلبه بر تردید پروسه کوتاه مدت نیست و زمان زیادی را ممکن است از بازار بگیرد به خصوص در شرایط فعلی که بازار اعتماد خود را به رفتار حاکمان در بازار از دست داده و برای این اعتمادسازی نیازمند گذر زمان و رویدادهای مثبت است از همین رو شرایط بازار را باید جوری دیدکه در این موضوع یعنی غلبه بر تردید در یک بازه زمانی مطمئن شکل درست به خود بگیرد یا بهتر بگوییم برخی عجولانه بر طبق پایان بحران نکوبند و دوباره با اولین منفی همه ناامید شوند . بدانیم و اگاه باشیم این یک پروسه است و یکی دو روزه چیزی تغییر نمیکند .
به هر حال بازار تا حدودی توانسته بر حس ترس و تردید غلبه کند ولی هنوز رگه هایی ازاین موضوع همراه بازار است و خواهد بود . برخی هم معتقدند این فقط زور صندوق هاست و کوتاه مدت خواهد بود ولی معتقدیم هرچه زمان پیش برود و شرایط با ثبات بهتری همراه باشد قیمت هاجذاب ترخواهند شد .البته برخی عزیزان در چند روز گذشته از موضوع تاثیر انتخابات بر یازار سوال میکردند که گذاشتیم به وقتش مفصل صحبت کنیم .
و اماسراغ خاطره بازی برویم و تیر را اغاز کنیم ….
تابستان داغ و پر حادثه بورس اغاز شد تابستانی که به نظر در تاریخ نقطه عطف خواهد بود و دو نیمه متفاوت داشت یک نیمه داغ و نیمه دیگر تلخ و سرد … در روزهای اول نوشتیم : آغاز تابستان با شور و حرارت خاصی همراه بود . امروز اغاز تاریخی را در تابستان داشتیم و البته همین که یک میلیون و سیصد را لمس کردیم اتفاق مهمی بود . یک نکته در مورد وضعیت بازار بگوییم . امروز عرضه ها کم نبود ولی فرض کنید اصلا فردا بازار به مرز تعادل و عرضه های شدید تری برسد ! به نظر اتفاق عجیبی نیست این طبیعی است که لب مرز اعداد رند که برخی چارتیست ها میگذارند بازار با چنین چالش هایی مواجه باشد این جمله را برای چندمین بار می نویسیم : یک روز متعادل و یا حتی منفی و دو روز مثبت و خوب داشتن بهتر از رشد مداوم و بی وقفه بازار است
در اوایل تیر مشکلات سیستم ساختاری شده بود و مشکلات روز به روز بیشتر می شد . : با این اتفاقات بازار در معرض ریسک های بیشتری قرار گرفته است .به نظر میرسد موضوع خرابی هسته معاملات کم کم از یک مشکل کوچک فنی به ریسک بزرگ بازار سرمایه تبدیل شده و باید برای بهبود و حل این موضوع به فکر راه حل های فورس ماژور بود . یکی دیگر از رویداد های خاص تیر هم دارا بازی بود که دارای بانکی با رشد باز شد و همه را از سود ایجاد شده خوشحال و سرمست .
بازار در مرز 1.5 میلیون همچنان با قدرت پول پیش می رود می تازد … در جایی گفته شد : بازدهی و در سود بودن برخی سهامداران و این جو روانی ۱٫۵ میلیون واحدی باعث شد تا فشار فروش بازار بیشتر و بیشتر شود . البته برای دقایقی بازار بر این فشار غلبه کرد و در دقایقی دیگر این فشار روی بازار سوار بود ولی این که اصلاحات برخی نماد ها ساعتی دقیقه ای شده خود نشان از قدرت پول بود
در یکی از روزهای میانه تیر خود ما هم تا حدودی غافلگیر و قفل بازار شده بودیم که مثلا ازاین متن پیدا بود : عجب بازاری بود عجیب اما خاص ! واقعا فکر نمیکردیم بعد ازاین همه اتفاق بازهم بازر این طور قفل و خاص پیش برود . دیروز که اطلاعیه حد اعتباری ها امد گفتیم شاید کمی فشار عرضه بیشتر شود ولی تو گویی این قصه ناقص سر تکمیل ندارد ! چنان بشکافته که دست کم از نیل ندارد ! نمیدانیم واقعا در مورد بازار چه بگوییم بگذارید کمی شفاف صحبت کنیم حقیقت امر فکر نمیکردیم سرعت رشد بازار در این مقاطع نیز این طور سریع باشد البته قطعا بازی بازار همیشه این طور سبز و شاد و قوی نیست ولی جریان پول دوباره با بازار اشتی کرده و جالب است این بار این جریان پول ۳ یارر کمکی هم دارد گزارش های خوب ، بهبود بازارهای جهانی و دلار نیما که باعث شده هم افزایی این موضوع به بازار کمک بیشتری نماید .
در میانه های تیر دیگر دولت از روند بازار خوشش امده بود و مدام مردم را به بازار دعوت میکرد … خوش خیال بودیم که فکر میکردیم مسیر درست را انتخاب کرده اند … این خوش خیالی در این نوشته ها پیداست : هم افزایی عجیبی در بازار ایجاد شده است این هم افزایی یکی از دلایلی است که این روزها شرایط عجیبی را در بازار رقم زده شما ببینید دلار چه در بازار و چه در سامانه نیما رو به صعود است در ازاد ۲۰ را رد کرده و در نیما به سمت ۱۷۰۰۰ تومان می رود . میانگین همین دلار نیما سال قبل برای بسیاری از شرکتهای زیر ۱۱ هزار تومان بود. بازارهای جهانی روند رو به رشدی گرفتند، تقاضا بهبود یافته ، نفت رشد کرده ، گزارش ها بهتر از فصول قبل است و البته همچنان بازارهای رقیب ضعیف می شوند در هیچ مقطعی از بازار سرمایه با شرایط این چنینی مواجه نبودیم که دولت به عنوان نهاد ناظر و قانون گذار و در واقع حامی و ریل گذار اقتصاد همه جوره گلوی بازارهای رقیب بازار سرمایه را بفشارد و دست نوازش بر سر این بازار بکشد .
در تیر تب دلار نیز داغ شده بود و این باعث شوک به بازار شده بود .در بخشی نوشتیم : به نظر بازار با دیدن دلار و اتفاقات ان خیلی تن به ریزش نمیدهد البته در ادامه همان از عرضه هم میترسیدیم : همانطور که رشد و افزایش بخشی از این بازار است، به نظر ریزش و اصلاح را نیز باید بخش مهمی از بازار دانست . این را باید پذیرفت که خواه یا ناخواه قیمتها به نقاطی رسیده که در بسیاری نسبت به ارزندگی آنها تردید به وجودامده و در این شرایط اصلاح می تواند یکی از راههای کاهش این نگرانی و شرایط خاص باشد اصلاح می تواند انرژی منفی ذخیره شده در نمادها را آرام آرام خالی کرده و مسیر را برای رشد بعدی آماده کند
و همچنان در تب تعجب از رشد بازار می سوختیم : شستا هم که حسابی موتور بازار را داغ کرده بود به اعدادی که در ان زمان میخورد دقت کنید : بازار هر روز یک روز خاص را شاهد است روزهایی که همه را غافلگیر میکند ! ولی امروز تقریبا همه چیز در بازار بی نظیر بود اگر شستا را لحاظ کنیم رشد بیش از ۸۰ هزار واحدی چیزی بود که به دست امد و آنچه عجیب است این بازی اعداد بود ! سال ها قبل برای ۲ سال بازار خود را کشت و زخمی کرد و شاخص ۸۰ هزار واحد رشد میکرد ! انصافا همه چیز عجیب شده است سرعت رشد تحولات هم عجیب تر …
تقریبا ا میانه های تیر گذشته بودیم که در مرز 1.8 میلیون اولیه نشانه های بروز ریزش و فروش در بازار دیده شد . این متن به خوبی حال و روز ان روزها را نشان میدهد : در مورد سیاست اعتبار و تضمین ۱۵% کار کمی سخت شده و به اصطلاح زور خریدار و قدرت ضربه دست او کمی کاهش یافته و از سوی دیگر به سود رسیدن بسیاری از عزیزان و سرعت رشد بالا و رسیدن به شاخص ۱٫۸ نیز برخی را مجاب به فروش کرده و این باعث شد تا امروز کمی فشار بیشتر باشد و فردا نیز احتمالا این موضوع خود را بیشتر نشان میدهد . اما امروز دو اظهار نظر بسیار خاص در مورد بازار و شاخص و رشد ان داشتیم اولی کمی زودتر از اظهارات رئیس جمهور بود و ۲۵ کارشناس توصیه هایی را داشتند و بعد امروز روحانی که همیشه از بازار حمایت میکرد اتفاقا این بارنیز حمایت کرد ولی در کنار ان گفته است که : هیجان زدگی کاذب نباید بورس را متاثر کند رشد شاخص های بورس باید طبق پایه های علمی دقیق و بر اساس منطق بازار سرمایه پیش برود
و یا در فردای ان روز … امروز تقریبا می توان گفت طبیعی بود که بعد از این اظهار نظرها بازار این چنینی را شاهد باشیم و البته به نظر فرمان شلیک عرضه ها درست بعد از سخنرانی روحانی در هیئت دولت زده شد که ۲ موضوع را بیان کرد ۱- افزایش عرضه که به نوعی حتی تلویحا میگفت سازمان بورس خودش بفروشد اختیار دارد از سمت دولت و ۲- ازادسازی سهام عدالت . به نظر قصدونیت دولت و برخی ارکان این است که سرعت رشد بازار کمی کم شود و یا حتی یک اصلاح موقت را داشته باشد
به خوبی به یاد داریم صبح 21 تیرماه وقتی صحبت های یکی از اساتید در مورد حباب بورس را به عنوان یک نظر روی کانال گذاشتیم با هجمه عجیبی مواجه شدیم . بله 21 تیر عبده در مورد حباب در بورس گفته بود ولی به هر حال نه این طور هشدار دادن صحیح بود و نه ان هجمه ها …
فردای ان روز بازار خوب بود ولی نه مثل قبل دقت کنید چه نوشته شده بود : معتقدیم که طرف خریدار کمی مردد و ضعیف تر شده که یکی از مهم ترین انها را باید رشد قیمت اخیر و در سود بودن بسیاری از عزیزان و حرف های حاشیه ای اخیر پیرامون بازار دانست . البته شک نکنید کاهش قدرت اعتبار خرید فعالان بازار نیز در این موضموع موثر بوده است و ان برندگی و قدرت شمشیر خریدار را گرفته است
آخر های تیر بود و کم کم زمزمه اصلاح جدی تر میشد … همه اینجا میدانند این اصلاح گذرا و موقت و حتی ممکن است این بار کمی طولانی باشد این ماهیت کسب و کار ماست ولی این یک بحث است و این که کسی بخواهد یکطرفه از بازار کولی بگیرد و بعد رهایش کند بدترین حس ممکن است که به هیچ وجه نباید به بازار و تازه وارد های بازار منتقل شود .
و این حس و حال اخرین روزهای تیر بود که بازهم از هیجان مملو شده بود و تیرهای اخر را میزد … به نظر انچه امروز اتفاق افتاد چیزی جز یک هیجان عجیب در خرید و فروش ها نبود البته هیجان را بانک مرکزی با دلار ۲۰ هزار تومانی نیما اغاز کرد که بعد هم برداشته شد ولی بعد از ان سلسه وار شرایط تغییر کرد و همه چیز حتی از صف فروش به صف خرید رسید ! جالب تر از همه رفتار خودرو بود که امروز با صف خرید اغاز کرد !! سهمی که دیروز برای فروش ان همه زیر دست وپای هم له می شدند … ازدید ما این هیجان روی همان سهم های بزرگ وبه اصطلاح برخی که کمپین کرده بودند ای تی افی بیشتر دیده میشد و این اتفاق خوبی نیست . این شدت هیجان عواقب خاصی برای بازار دارد . قبول داریم دلار نیما رشد کرده ولی این نوع عطش خرید بدون تحلیل کمی خاص است و ممکن است حقوقی ها را ترغیب کرده که فروش ابشاری را اغاز کنند .
تیر تقریبا نشانه های ریزش و اصلاح بازار نمایان تر شده بود ولی حس خوبی نداشت … کسانی که دراین ماه و مرداد وارد شدند بازندگان کوتاه مدت بازار سرمایه شدند که به نظر تا سال ها این بازار را فراموش نمیکنند …
و تیر را با این مثال که در ان مقطع برای بازار زدیم تمام میکنیم … به مزرعه ای رسیدیم که گاندوهادر ان حضور داشتند محوطه ای بزرگ ! ناگهان دیدیم که یک گاندو نسبتا بزرگ درون قفس نیست و آزاد است اما صدها متر با ما فاصله دارد . لیدر ما موضوع را طبیعی دانست و گفت وقتی باران های شدید میزند گاهی اوقات این حیوانات از مسیر اب راه های فراری را پیدا میکنند . اینجا بود که ناگهان اعضای شجاع تیم تصمیم گرفتند کمی به این حیوان نزدیک تر شوند . البته قطعا من بین انها نبودم ولی از دور حس ترس شیرین را نظاره میکردم ! لیدر توضیحات جالبی را میداد میگفت اصلا نزدیک این حیوان نشوید حتی فکر نکنید پشت او قرار دارید . او با یک ضربه دم خود استخوان های پای شما را خُرد میکند . با چنان سرعتی برمیگردد که شما حتی فکرش را هم نمیکنید و شما را غافلگیر میکند . ولی حس این که این حیوان را از نزدیک میبینی هم حس شیرین و خاصی است حس ترس همراه با لذت ! این روزها بازار شبیه دیدار گاندوها شده ! البته گاندوهای در قفس! ولی حس ترس همراه با لذت خوبی دارد . اینجا همه سود میکنند سود های خوب و لذت بخش ولی ترس این که یک رویداد این سود ها را تحت تاثیر خود قرار دهد همراه بازار است . ترس این که او ناگهان برگردد ! یا دم خود را تکان اساسی بدهد !
بسیار حواسشان نبود و فکر میکردند این گاندو انقدرها هم بی رحم نیستند ولی او با دندان های تیزو بی رحمش خاطره تلخی را برای بازدید کننده های این بازار رقم زد …
بگذریم ازاین حرفها و سراغ بازار برویم…
امرو بازار خوب اغاز کرد ولی رفته رفته قدرت او تحلیل رفت و فاز عرضه بیشتر شد و حتی به منفیها نیز در برخی نماد ها کشیده شد . بازار امیدوار بود در نیمه دوم وضعیت بهتری را داشته باشد ولی نشد و اخر وقت حتی فشار بیشتر شده تا کمی همه نگران فردا باشند . روی این دیوار 6 روز دیگر برای پایان سال باقی مانده و بازار برای ان لحظه شماری میکند .
پایداری پالایشی ها
در پالایشی ها سهام این گروه در مقابل سیل عرضه ها مقاومت خوبی از خود نشان داده و روندشان مثبت بود
در شبریز سهم به قیمت های بالای 3000 تومان صعود کرده است سهم باید این مقاومت 3200 تومانی را شکسته و تا قیمت های 3500 تومان صعود داشته باشد سهمی که سود سازی بالا سبب توجه به این سهم شده است به نظر چند روزی به اصلاح نیاز دارد و بعد میتواند بهتر باشد .
شبندر در استانه قیمت های 2800 تومان که مصادف با مقاومت قوی سهم می باشد با عرضه های سنگینی همراه شد هم رشد قیمت نفت و هم سود تسعیر ارز و هم جهش سود عملیاتی سبب شده تا انتظارات از این سهم به شدت بالا برود
شتران هم امروز متعادل شد سهم مقاومت 920 تومانی دارد این سهم نیز وضعیت بنیادی خوبی دارد اما مهمترین پتانسیل سهم طرح های توسعه ای مناسبش است گزارش 9 ماهه سهم معمولی به همین دلیل عرضه ها در سهم بیشتر می باشد
امروز گل سرسبد گروه شپنا بود به نظر سهم قابلیت های خوبی دارد شناسایی سود برای سال بعد و افزایش سرمایه جدید سهم مورد تایید قرار میگیرد و این خبرخوبی برای سهم است البته جدید که خبر همان تجدید تایید می شود
معادن زیر بار فشار عرضه
در معدنیها اجازه نفس کشیدن نمی دهند عرضه های سنگین مانع از رسسیدن سهام این گروه به ارزش ذاتیشان شده است
در ملی مس سهم در همین کانال 1200 تومان قصد نوسان دارد سهمی که وضعیت بنیادی بسیار عالی داشته اما از نظر معاملاتی با حجم بالای معاملات در بازاری که توان نقدینگی ضعیفی دارد گیر افتاده است
کالسیمین منفی شد اما همچنان حمایت 1600 تومانی را حفظ کرده است سهمی که شایعات سود 300 تومانی داشته و با این توان سود سازی باید حداقل قیمتش 2000 تومان باشد اما عرضه های سنگین امان این سهم را بریده است
فزرین حمایت 2800 تومان را از دست داده و با صف فروش همراه شده است اینس هم حمایت بعدیش سطوح قیمتی 2600 تومان خواهد بود فزرینی که قصد عرضه سهام شرکت زیر مجموعه خود را داشته اما با وضعیت فعلی بازار اقبالی را شاهد نیست
کیمیا را هم زیر نظر داشته باشید سهم بهمن خوبی داشته است کیمیا در فروش منظم نیست ولی بهمن خوبی داشته است
در هر صورت در بهمن 911 و دی 324 میلیارد ریال فروش داشته و جمع فروش 11 ماهه به 2816 میلیارد ریال رسیده است
دراین گروه کزغال هم گزارش این ماه را بدهد بهتر محک میخورد ولی باید سهم را زیر نظر گرفت
باما امروز بعد از یک اصلاح جمع شد ولی به نظر هنوز کمی زمان می برد تا سهم فضای بهتری را داشته باشد باید گزارش درمانی شود .
فولادی ها هم خم شدند
عرضه های سنگین سبب شد تا سهام فولادی نیز زیر بار عرضه کمر خم کرده و با فشار فروش و عرضه های سنگینی همراه شوند
فولاد کاوه برای سال جاری توان سود سازی 300 تومانی و برای سال اینده توان سود سازی 400 تا 450 تومانی را دارد سهمی که وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته اما جو بازار اجازه رسیدن به ارزش ذاتی خود که مصادف با قیمت های 2500 تومان است را نمی دهد
ارفع امروز مثبت بود سهم برای رشد قیمتی بیشتر باید از سد قیمت های 1450 تومانی عبور نماید امسال شرکت به سود 190 تومانی و سال اینده سود شرکت به 280 تومان خواهد رسید روند میان مدتی سهم چه از نظر سود سازی چه قیمتی صعودی می باشد
فولاد هرمزگان از رشد قیمتی خود عقب مانده است سهم حمایتی نمی شود سهمی که هم طرح افزایش ظرفیت داشته و هم رشد قیمت خوبی در محصولاتش و انتظار سود 200 تومانی برای امسال از سهم می رود ارزش ذاتی هرمز نیز در قیمت های 1500 الی 1600 تومان قرار دارد
تعادل بی رمق در خودرویی ها
در خودرویی ها خریدهای خوبی می شود اما طرف فروش هم پر زور است و نوسانات سهام خودروی ها اندک دنبال می شود
در ایران خودرو سهم در همان قیمت 240 تومان جدال بین خریداران و فروشنده ها را شاهد بود سهمی که نوسانات چندانی نداشته و در کف قیمتی قرار داشت این سهم باید طی روزهای اتی تکلیف خود را مشخص نماید
سایپا اوضاع خوبی نداشت دیروز هم اشاره داشتیم فشار فروش در این سهم بالاتر می باشد سایپای یکه می تواند تا قیمت های 200 تومان هم در صورت عدم متعادل شدن و بازپس گیری قیمت های 220 تومان افت داشته باشد
پارس خودرو در صف فروش بوده و حمایت امروز هم اثری بر سهم نداشت سهمی که امیدش به حمایت 560 تومانی فردا دوخته شده تا شاید بار دیگر مورد حمایت قرار گرفته و با تغییر روند همراه و به مسیر صعود بازگردد سهمی که در صورت صعود هدف قیمتی 620 الی 650 تومانی دارد
پتروشیمی ها در انتظار
پتروشیمی ها در انتظار گزارشات مثبت و یا خبری برای صعود قوی می باشند فعلا روند نوسانی و سهام پتروشیمی در یک سیکل نوسانی 10 درصدی قرار گرفته اند
پتروشیمی ابادان امروز منفی بود سهمی که به واسطه تعمیرات واحد های اسیب دیده با رشد فروش خوب یهمراه و قیمت محصولاتش نیز حسابی بالا رفته است این سهم ارزش بازار پایینی داشته و پس از کمی استراحت می تواند مجددا در موج صعودی قرار بگیرد
فشار فروش در زاگرس هم شاهد بودیم زاگرسی که کف قیمتی 18 هزار تومانی و مقاومت های 20 و 22 هزار تومانی داشته و نوسانات بسیار عالی در این زنج از خود می دهد زاگرسی که شایعات سود بالای 3000 تومانی برای سال جاری دارد
پتروشیمی شیراز خبر از سود 800 تومانی برای سال اینده داده است سهمی که با فرض چنین سودی قیمت های معقولی داشته و سطوح قیمتی 4800 الی 5200 تومانی سطوح تعادلی در سهم ارزیابی می شود به خصوص اینکه شرکت بدهی ارزی داشته که قصد تسویه این بدهی را برای سال اینده دارد
چهارگوشه بازار
دارویی برکت با رشد قیمتی همراه و به مقاومت 3200 تومانی رسید خبرهای خوبی از نهایی شدن واکسن این شرکت به گوش رسیده و کم کم به نظر می رسد تحولات سهم از طریق این واکسن را شاهد باشیم برکت می رود تا با قیمت های 3200 تومانی جدال داشته باشد
سیمان داراب با صف خرید خوبی همراه شد سهمی که در دل خود مالکیت 16 درصدی سیمان دشتستان را داشته و همین امر سبب شده تا در دل خود سهام ارزشمندی داشته و به همین دلیل با اقبال همراه شود سهمی که تارگت های 1800 و 2000 تومانی دارد سهم گزارش های بدی ندارد ساراب در بهمن اندکی بهتر از دی بود
سهمی که مهر با رشد به 205 میلیارد ریال رسید در ابان این عدد با 237 میلیارد ریال صادرات کلینکر با رشدی خوب به 530 میلیارد ریال رسیده و اذر هم 324 میلیارد ریال بود
دی این عدد 296 میلیادر ریال شده است و بهمن 321 میلیارد ریال
جمعا 11ماهه به فروش 2873 میلیارد ریالی رسیده است مدت مشابه این عدد 1326 میلیارد ریال بوده است
بانک سامان ارام ارام به سمت هدف قیمتی 1200 تومانی پیش می رود سهم استارت خود را از قیمت های 920 تومان زده و ورود جچریان قوی نقدینگی و روند حمایتی در سهم مشهود بوده و توست ما نیز معرفی شد سهمی که به نظر می رسد کم کم فعال شدن در حوزه دور زدن تحریم ها و مبادلات مالی خارجی انتظارات را از سهم بالا برده است
حفاری این روزها خوب مثبت شده است و به نظر بازی خوبی را در میان مدت دارد سهم با قابلیت خوبی در نوسان مواجه شده و خوب باز شد ولی خبرهای مجمع دلیل رشد قیمت سهم بود
این روزها تاصیکو مورد توجه است به نظر گزارش 6 ماهه سهم در تلفیقی میتواند جالب باشد در مورد تاصیکو سهم با شرایط خوبی در سود زیر مجموعه ها مواجه بوده و اصنافا هم تاصیکو هم شستا هم صبا و هم حتی غدیرمیتوانند جالب توجه باشند
در بین سهم های خاص امروز تایرا و وتوشه را خوب جمع کردند و خوب حجم خوردند هر دو سهم را زیر نظر داشته باشید میتوانند قالیت های خوبی را در این دو سهم دید
مبین امروز صف خرید شد صبح در مورد سهم و جریان سود اوری و سود سازی ان مفصل صحبت کنیم به نظر یک رشد و بحث تجدید را در دل دارد
[/ihc-hide-content]


