جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز دوشنبه 18 اسفند 99

گزارش بازارامروز دوشنبه 18 اسفند 99

نوید خاندوزی
مارس 8, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

 

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز دوشنبه 18 اسفند 99

دوباره خنده هات … 

 

بعد از مدت ها انگار صدای خنده از کوچه پس کوچه های بازار شنیده میشود . انگار کوچه های بعد از جنگ خرمشهر است که جای گلوله روی دیوارها مانده ولی به ظاهر یک اتش بس شکننده و ارامش نسبی حاکم است . امروز خریداران در 3 الی 4 مقطع با تمام قوا در مقابل فروشنده ها ظاهر شدند و سعی کردند شرایط خود را حفظ کنند و مثبت را ادامه دار ببیند تا سیگنال مهم و مثبتی به بقیه ارسال شود .

به هر دلیلی تاکید میکنیم هر دلیلی بازار کمی شرایط بهتری گرفته است بسیاری  ان  را  خرید صندوق ها و برخی ان  را شرایط خوب و بنیادی بازار میدانند ولی این میان  کسی به یک اصل غافل شده در بازار نمیپردازد  . این روزها که بیشتر درگیر خواندن مطالب خاص گذشته هستیم به خصوص ماه‌های ابتدایی سال ۹۹ که در آن هیجان در اوج خود بود یک نکته بیش از هر چیز به ذهن ما می رسد اینکه چه در آن دوران ، چه در این دوران بی تحلیلی در بازار موج می زند به یادداشت های خود در آن وقت نگاه می کنیم میبینیم تحولات پیش رو جوری پیش می رفت که بازار با پی به ای های ۱۰ نیز خریدار داشته امروز همان شرکتها با شرایط بنیادی بهتر با 4 و 5 خریدار ندارد

شاید بتوان گفت بخشی به دلیل قهر جریان پول و بی اعتمادی سهامداران به بازار بوده اما بی اعتمادی و بی پولی قطعا وجود دارد و حالا می توان به این دو عامل بی تحلیلی را نیز اضافه کرد شاید ا سهامداران حقیقی خیلی انتظار نمی رود اما چه بسیار سهامداران حقوقی که در آن مقطع اردیبهشت و خرداد خریدار بود و امروز با افت قیمت و شرایط حاضر به خرید نیستند و چه بسا فروشنده اند و تحلیل های عجیبی هم میدهند ! تا حرفی هم میزنیم میگویند فضا عوض شده ؟!! مگر ان موقع فضا با ثبات بود و عوض نشده  بود ؟! مشکل این است که بسیاری ازاین عزیزان هیچ اینده نگری نداشته و فقط به  روزهای جاری می اندیشند … مشکل همین بی تحلیلی است که بازار را به سمت روزمرگی سوق داده نهادهای بزرگ حقوقی باید پیشرو در بازار باشند نه اینکه عقب گرد کرد و روزمره تصمیم بگیرند ای کاش می شد حداقل این شرکت ها و این مجموعه ها و به طور کلی سهامداران  اتفاقات و سناریوهای مختلف را برای بازار پیش‌بینی کنند بازار زمانی که دلار ۱۳۰۰۰ تومان بود سقف آرزوهایش دلار 20 هزار تومانی بود و قیمت‌های فعلی جهانی که رویا به نظر می‌رسید امروز تقریباً همه متفق القول معتقدند کف دلار ۲۰ هزار تومان بیشتر است با این قیمت های جهانی قیمت سهام ها نباید در این نقاط باشد اما همین موج بای تحلیلی و البته رفتار بد دولت در هدایت پول‌ها به سمت بازار باعث بروز این ناترازی و بی نظمی در بازار شده است

امروز حرفی روی دلمان  مانده که اگر نگوییم تا شب آرام نمیگگگیریم و آن بحث احترام به محیط کسب و کار است … چیزی که مدت هاست از بین رفته نمیخواهیم مثال بزنیم که فلان صنف  این رفتار را دارند و ما نداریم اما برای محیط کسب و کار خود باید احترام قایل باشیم اینکه بازار را به هر شکل با هر شرایط بدبینانه ببینیم چون خودمان سهم نداریم و یا بدبین باشیم چون خودمان اعتقاد نداریم می تواند یک نظر شخصی باشد اما ارائه و ترویج آن به نظر کمی بی اخلاقی است . پرتفوی حقوقی را به این تمایلات شخصی گره زدن  بی اخلاقی است

باز هم می گویم درست نیست که از صنف دیگر مثالی بزنیم اما دیروز دوستی تعریف میکرد ملکی را که قبل از شهریور قیمتش حدود ۱۳۰ میلیارد تومان بود را بعد از تمام این کش و قوس ها و دلار و  اتفاقات  معامله کرد … خریدار به امید تخفیف بیشتر دست نگه داشته بود و فروشنده هم  در کمال خونسردی ان  را به  ۱۳۵ میلیارد تومان رساند و دیروز در نهایت  135 معامله شد  !و جالب آنکه فروشنده یک درصد هم تخفیف نداد هیچ روی قیمت گذاشته بود

البته ماهیت بازار ما  با بازار مسکن فرق دارد مهم ترین ان هم این است  که بازار عرضه در مسکن محدود و سهام در دریایی از سهم  نامحدود است اما به هر حال این ملک برای آن شخص مهم احتمالاً کمتر است ۴۰ تا ۴۵ میلیارد تمام شده به اصطلاح در سود هم هستند
تغییر دیدگاه  چیزی است که بازار به آن نیاز دارند احترام به محیط کسب و کار کمتر در این مدت دیده شد و اتفاقاً سال ۹۹ پر از بی اخلاقی های متعددی بود که نشان داد هنوز غالب بچه های فعال در بازار سرمایه با آن بلوغ فکری و اخلاقی اقتصادی و بازاری فاصله بسیاری دارند

بگذریم  و مطابق رویه این چند روز سراغ خرداد برویم  خرداد  99  که ببنیم در بازار چه گذشت .

خرداد در ماهی تقریبا نیمه تعطیل به سربردیم . شروعش در یک  روز بین تعطیلی بود و این اولین روزش بود :   به ظاهر اولین روز هفته و اولین روز خرداد بود ولی به نوعی انگار روز میان هفته ای بود که کسی قدرت ریسک کردن نداشت بازار از روزهای بین تعطیلی میترسد روزهایی که یک سرش بازارهای جهانی و یک سرش دزدان دریایی کاراییب و کشتی بازی و سر دیگرش تصمیمات سهام عدالت باشد شاید هم کمی ترسناک به نظر برسد

در چند روز میان تعطیلی خرداد کمی هم  بازار تن  به اصلاح داد ولی خیلی زود دوباره مسیر خود را اغاز کرد  … چه جالب که مسیر اصلاح  بازار هم  خیلی قابل پیش بینی نبوده است  در بخشی از گزارش بازار اشاره  شده  بود : بازار صعود عجیبی داشت و با هیچ خبری منفی نمیشد اما انگار در یک چرخه طبیعی درست در مقطعی که حساس بود و خاص ! بهانه های اصلاح خود را پیدا کرد و از سهام عدالت گرفته تا بازارهای جهانی روی سر او خراب شدند در اوج دوران کرونا بازار از کرونا نمی ترسید اما در همین روزهای اخیر به واسطه رشدی که بازار گرفته بود کرونا هم یکی از بهانه های اصلاح اخیر شده بود بازار به خوبی نشان داد که بخواهد اصلاح کند به سمتی می‌رود که روند خود را تغییر داده و هیچ کس نمی تواند جلوی او را بگیرد و او کار خود را خواهد کرد یا درواقع در موج ایجاد شده کسی جلودارش نیست.

کم کم در خرداد  ریسک  سیستم معاملات هم  نمایان  شد و سهام عدالت هم کم کم به دغدغه ذهنی برخی سهامداران  تبدیل می شود  این موضوع و تغییرات ان کم کم  به  یکی از ریسک های بزرگ  بازار تبدیل می شود  .  البته اصلاحات  روز های قبل باعث شده  بود از 1 کیلیون کمی دور شویم اما  بالاخره در نیمه های خرداد این عدد  را پس گرفتیم  : عدد یک میلیون از این نظر برای بازار مهم است که به یک مرز روانی تبدیل شده و امروز به خوبی روشن بود که شکست آن در روحیه بازار بسیار موثر بود .در این فتح میلیونی ! عوامل بسیار زیادی موثر بودند که به نظر رشد بازارهای جهانی ، رشد دلار نیما ، گزارش‌های ماهانه مناسب سه ضلع مثلثی بودند که کمک کردند بازار شرایط خوبی را داشته باشد و بتواند بار دیگر با رخ نمایی خود بازدهی سایر بازارها را به چالش بکشد.نکته مهم در مورد دلار نیما این است که این نرخ در میانگین سال ۹۸ حوالی ۱۱ هزار تومان بوده است و امروز به مرز ۱۶ رسیده است

(یادش بخیر اون موقع دلار نیما 16 هزار شده  بود !! )

از نیمه های خرداد گذشتیم و فضا به اندازه  ماه های فروردین و اردیبهشت  داغ نبوده ولی بازهم  بد نبوده و هنوز امیدواری در بازار زیاد است  از 19 خرداد به عنوان  روز مهم  در هسته بازی معاملات یاد می شد روزی که چالش هسته و سیستم دوباره  به شکلی جدی تر دامن گیر بازار شد

در ان روزهای خاص خرداد یک جمله  بیشتر نظرمان را جلب کرد : . یک نکته بسیار مهم وجود دارد و اینکه فعالان بازار باید این موضوع را در ذهن خود هضم کنند که قاعده همیشه مثبت بودن بازار قاعده خطرناکی است اینکه یک سهم همیشه صف خرید باشد منجر به این خواهد شد که دیر یا زود صف فروش سنگین برای او ایجاد شده و نمی‌تواند قطعاً مورد قبول بسیاری از ما باشد از همین رو در چنین روزهایی قاعدتاً نباید از منفی ها و عرضه ها نیز ناراحت باشیم

در ادامه همین موضوع جای دیگر بیان می شود : از این نحوه صعود بازار با این شیب نرم و اهسته و یه روز منفی و دو روز مثبت بیشتر راضی هستیم شما ببنید بازار در این مدت رشد نسبی را داشته کسی هم نگران حباب بازار نیست ! این زیبا نیست ؟! حتما باید رشد بازار با صف خریدو فروش باشد ؟! به نظر پر حجم و متعادل در بازار پیش رفتن اتفاق بهتر و مهم تری است که می تواند رخ دهد و این مدل افزایش برای بازار مدل کارا تری خواهد بود حالا به جای ۱ ماهه ۲۰% ۱ ماهه ۱۰% هم جای دوری نمی رود مهم آهسته و یپوسته رفتن است !

مطالب بالا  به خوبی نشان میدهد که مثبت های مداوم چه  ریسک  بزرگی برای بازار بوده اند

البته خرداد مثبت های کمتری ر نسبت  به 2 ماه  قل داشت و فضا یک روز در میان پر و خالی میشد که مطلب زیر ان  را نشان میداد : دوره اول دوره بهمن تا پایان اردیبهشت و دوره دوم که آغاز شده دوره ابتدای خرداد تا به امروز است در مورد دوره اول مفصل صحبت کردیم و حتی همین دیروز هم عرض کردیم به نوعی ماه عسل بازار بوده و بعید است چنین دوره‌ای، با چنین روزهایی، با چنین سرعتی تکرار شود و اتفاقاً نوشتیم در دوره دوم که دوره فعلی است دو روز مثبت یک روز منفی مدل بهتر و قشنگ تری برای رشد بازار است … سیاست یک روز متعادل و یا حتی منفی و دو روز مثبت و خوب داشتن بهتر از رشد مداوم و بی وقفه بازار است در رشد های به اصلاخ هیجانی همه فکر زمان سقوط هستند و در رشدهای پلکانی همه به فکر پله های بعدی صعود …

و این هم متنی که برای روزهای اخر خرداد است و از حجم پولی که وارد بازار شده  بود صحبت میکند  . تابستان پشت در بازار است و خیلی زود فرا می رسد تابستانی داغ در راه است بهار کم کم رخت خود را بر می بندد و ورود ۵۰ هزار میلیارد تومان بازار سرمایه که شاید در تاریخ دیگر تکرار نشود اما به واقع بهار اخیر یکی از به یاد ماندنی ترین بهار های تاریخ بورس بود که فروردین اردیبهشت و خرداد اش همه رنگ و همه نوع شکوفه داشت و حالا بهار را کم کم پشت سر می گذاریم و به فصل داغ تابستان می رسیم

این متن غم انگیز در حال حاضر و خوشحال کننده در ان  زمان  به خوبی وصف فصل بهار خاص بازار بود  …
بعد ها به نظر در تاریخ می نویسند بهار ۹۹ در کتاب خاطرات بازار ماندگار خواهد شد فصلی که شاید بعد ها در اقتصاد ایران بنویسند. بهار ۹۹ نقطه عطف حرکت مردم از سمت بازار بانک محوری به بازار سرمایه بود(البته پاییز و زمستانش نشان داد بیشتر از درب عقب خودرو  اشتی کرده بودند ) . بهار ۹۹ فصل آشتی و آشنایی مردم با بازار بود و در واقع یک بهار بی بدیل را رقم زد که فعالین بازار تا به امروز به عمر خود ندیده بودند ! واقعا روزهای عجیبی بود. پس از سال ها در کوچه بورس عروسی شده بود ان هم چه عروسی یک فصل بزن و برقص و ولیمه برپا بود ! البته این عروسی که ما داریم از صدقه سری جریان پول و حرکات دولت و ترس از رشد دلار و خلاصه افت ارزش پول ملی بوده وگرنه بازار سرمایه این طور مورد توجه قرار نمیگرفت…

چه بهاری بود … بهار دلکش و تکرار نشدنی …

بگذریم و سراغ  بازار امروز برویم که  خوب اغاز کرد و خوب پیش رفت و در مقابل بارها و بارها عرضه های بازار ایستادگی کرد  بازار بتواند کمی گروه خودرو  را مهر کند میتواند روزهای بابارمش بیشتری را نیز تجربه نماید  . به نظر فردا هم میتواند در مسیر خوبی باشد منتهی از فردا  کم کم  عرضه  شناسایی سود  برخی دوباره  سراغ  بازار می اید  .

پالایشی های لیدر

در پالایشی ها سهام این گروه قصد لیدر شدن را داشتند سهامی که وضعیت بنیادی مناسبی داشته و با دید میان مدت جای صعود خوبی دارند رشد قیمت نفت کمک زیادی به رشد سهام پالایشی ها نموده است

شبندر به قیمت های 2800 تومان نزدیک می شود سهمی که تا قیمت های 3200 الی 3500 تومان در صورت شکسته شدن این مقاومت جای رشد دارد شبندر شایعات خوبی در خصوص میزان تعدیل مثبت خود دارد. دیروز تا حدودی شبندر در گزارش توجیهی خود نشان داد که مثلا نفت اگر حوالی 60 دلار باشد و دلار نیما از 22 23 کمتر نشود چه اتفاقاتی برای سود پالایشی ها میتواند رخ دهد از همین رو سود 500 تومانی برای 1400 را پیش بینی کرده بود و میتوان گفت شبریز و شپنا نیز به اندازه 3 ماهه سوم در 3 ماهه چهارم و کل سال بعد سود می سازند .

در شبریز هم سهم هدف قیمتی 3500 تومانی را با توجه به شایعات سود 600 تومانی دنبال می کند هم سود شرکت اصلی و هم سود شرکت پتروشیمی تبریز سبب می شود تا سود شرکت با جهش بالایی همراه شود

شپنا خود را به قیمت های بالای 1200 تومان رساند سهم در صورتی که بتواند از سد قیمتی 1250 تومانی عبور نماید تا سطوح قیمتی 1400 الی 1500 تومان جای رشد را خواهد داشت سهمی که وضعیت بنیادی خوبی در گروه داشته و افت زیادی را تجربه کرده است

بازی جذابی را با این رشد نفت خواهند داشت و فکر میکنیم شبریز و شبندر امروز به صف برسند در گروه روغنی ها نیز شسپا و شبهرن شرایط خوبی را دارند .

پتروشیمی ها پیش به سوی بالا

در نمادهای پتروشیمی شاهد روند صعودی و ادامه نوسانات مثبت در سهام این گروه بودیم پتروشیمی هایی که وضعیت خوبی داشته و با توجه به توان سود سازی بالا مورد توجه قرار گرفته اند

در شازندسهم ارام ارام به قیمت های 2500 تومان نزدیک می شود سهمی که وضعیت خوبی داشته و با سود سازی خوبی مواجه می باشد این سهم شایعات سود 320 تومانی برای سال جاری و سود بالای 400 تومانی برای سال اینده دارد

غول متانول ساز بازار یعنی زاگرس توانست از سد قیمت های 20 هزار تومانی عبور و به سمت قیمت های 22 هزار تومانی روانه شود البته به شرطی که فردا هم روند سهم مثبت بوده و سهم بتواند خود را بالای سطوح قیمتی 20 هزار تومانی حفظ نماید

صف فروش شیران هم جمع اوری شد سهمی که اصلاح قیمتی خوبی داشته و به قیمت های نازلی رسیده است با این گزارش ماهانه به نظر می رسد صورت های مالی بسیار خوبی با سود سازی بالا در انتظار سهم بوده و در سال مالی جدید سود شرکت تحولات خوبی را تجربه نماید ارزش ذاتی سهم سطوح 3000 الی 3200 تومان است

در این گروه بوعلی و نوری را هم زیر نظر داشته باشید گزینه های خوبی است . جم پیلن هم بد نیست و او هم از نظر گزارشی و پی به ای جذاب است . خود شاراک هم جز همین دسته است ولی در کل شرایط گروه پتروشضیمی جذاب بوده و سهم خوب دراین گروه زیاد است .

 

سیمانی ها رو به سبزی

در سیمانی ها شاهد معاملات مثبت و سبز این گروه بودیم سیمانی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با سود سازی بالای خود و احتمال ازاد سازی نرخ سیمان در سال اینده در موقعیت خوبی قرار دارند

سفارس نوسانات مثبت ارامی داشت کف قیمتی 1800 تومانی در سهم بسته شده است سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و با دید میان مدت صعودی خوبی را تجربه خواهد کرد سهمی که تا قیمت های 2000 تومانی جای نوسان مثبت را داشته و توصیه به نوسان گیری در این سهم می شود

سیمان شمال صف فروش شد سیمانی ها که وضعیت بنیادی خوبی داشته اما رشد اخیرش سبب شد تا فشار فروش در سهم بالا رفته و حمایت 1250 تومانی را از دست بدهد سهم حمایت 1100 تومانی را در پیش خواهد داشت

سیمان خوزستان مثبت اما این مثبت ارام بود سهم بر سر حمایت قوی 2200 تومانی قرار داشته  و توان برگشت خوبی از این سطوح دارد سهمی که نرخ های فروش صادراتی شکه عمده فروشش را تشکیل می دهد رشد خوبی داشته و بازار انتظار سود سازی بالایی از سخوز را دارد

دست حمایت بازار بر سر خودرو

در نمادهای خودرویی شاهد روند مثبت و حمایتی و بالاخره پایان افت سهام این گروه بودیم خودرویی هایی که اصلاح قیمتی بالایی داشته و بالاخره متعادل شدند

در ایران خودرو سرانجام حمایت 240 تومانی عمل کرده و سهم مثبت شد سهمی که وضعیت خوبی در گروه خود داشته و با دید میان مدت توان برگشت روند را دارد حمایت قوی در این سهم نیازمند است تا شاهد رشد قیمتیش باشیم

در سایپا هم وضعیت مساعد بود سهم توانست مثبت شود و قیمت های 220 تومان را به عنوان کف قیمتی خود ببندد همچنان سهم فروشنده های سنگینی داشته و روزهای اتی روزهای مهمی برای سهم محسوب می شود

خبهمن هم انصافا حمایت خوبی شد اما نتوانست متعادل شود سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با ارزش ان ای وی بالا و افزایش سرمایه جذاب ازط تجدید ارزیابی دیگر فردا باید متعادل شود قیمت های 1800 الی 1850 تومان حمایت قوی در سهم محسوب می شود بازار انتظار افزایش سرمایه  بیشتری از این  سهم داشت

زامیاد و خپارس را هم  زیر نظر داشته  باشید میتوانند مورد  توجه باشند به خصوص با  گزارش فروش اخیر انها .

معدنی پرعیار شدند

در معدنی ها شاهد افزایش عیار و رشد قیمتی و جو مثثبت در سهام این گروه بودیم معدنی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و اصلاح خوبی نیز تجربه کردند

در فملی گفته بودیم قیمت های 1200 تومان کف سهم محسوب می شود سهمی که با این قیمت های جهانی مس و چشم انداز رشد قیمت این فلز به سطوح 10000 دلار به نظر می رسد تا سطوح ارزش ذاتی 1400 الی 1500 تومانی خود رشد داشته باشد

کالسیمین توانست با روند مثبت به قیمت های بالای 1600 تومان بازگردد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و شایعات سود 300 تومانی رتا برای سال جاری دنبال می کند این سهم رویی توان سود سازی بالایی را نیز دارد

کگل هم کم کم گارد صعود به سمت قیمت های 2000 تومانی را می گیرد این غول سنگ اهنی شایعات سود 200 تومانی را تا پایان سال دنبال می کند برای سال اینده سود 260 الی 280 تومانی در سهم وجود داشته و بدین ترتیب این سهم جای رشد خوبی دارد

یک نکته جالب در مورد این گروه توجه بازار به ومعادن است که میتواند مهم باشد سهم یکی از به قیمت های بازار است و زیر 50% ارزش ذاتی معامله می شود . خود تاصیکو هم بد نیست در خود گروه کگل و وامید هم شرایط خوبی با دید بلند مدت و میان مدت دارند

پیش ازاین در مورد سهم های خوب و خاص گروه صحبت کرده بودیم در گروه فلزاتی ها فملی فباهنر در مسی ها ، فاسمین در گروه روی و فایرا میتوانند جالب باشند . بین این 3 الی 4 سهم فعلا فاسمین خبرهای بدی ندارد یک موج فروش خوب روی شکل بگیرد بازار سهم را میخرد و به نظر امسال به سود پیش بینی شده نیز میرسد ازهمین رو قیمت خوبی است . فملی یک فروشنده حقوقی دارد و به نظر امروز تمام کند نوبت او می شود . در بین زغالی ها نیز کزغال را زیر نظر بگیرید انصافا در این قیمت های منفی و زیر 2900 تومان یکی از سهم های خوب بازار است .

چهارگوشه بازار

اپال نشان داد وضعیت سهم و حمایت های صورت گرفته به خصوص از سوی حقوقی ها قوی بوده و سهم با وضعیت بنیادی خوبی همراه می باشد این سهم می تواند در صورت عبور از قیمت های 1600 تومانی در صورت تداوم روند فعلی تا قیمت های 1800 و 2000 تومان صعود داشته باشد در مورد این  سهم  شنیده می شود  یک حقوقی خریدار چند وقت اخیر بوده است .

بانک صادرات به سمت قیمت های 260 تومانی در حرکت سات کف قیمتی 220 تومانی خوب در سهم بسته شد سهمی که در گزارش 12 ماهه خود با شناسایی سود سرمایه گذاری ها می تواند به سود خوبی برسد تحولات خوبی در این سهم در جریان است در مورد گروه  بانک ملت  بیشترین افت  را داشته و ملت را خوب میخرند در سوی دیگر وتجارت هم  میتواند جالب باشد

وخاور و ونوین هم  در معاملات  شرایط خوبی را میتوانند داشته  باشد در سامان نیز زممه شناسایی سود خوب تسعیر شنیده می شود در بانک دی هم  مجمع گذاشته  شده ولی گویا  لنگ  برخی مجوز هاست ولی به نظر می تواند  به افزایش سرمایه  برسد  .به طور کلی بعد از گروه خودرو  بانک  دیگر پاشنه اشیل این  روزهای بازار است و البته  این  گروه  سال بعد  با تحولات تسعیر ارزمیتواند  جالب حرکت کند  .

همچنان فولاد کاوه در انتظار شکسته شدن مقاومت 2000 تومانی می باشدبرای سال جاری سود 300 تومانی و برای سال اینده سود 450 تومانی برای سهم تخمین شده می شود سهمی که هم طرح توسعه اش افتتاح شده و هم اینکه دو سوم فروشش صادراتی و با قیمتهای فروش فعلی سودش متحول می شود

در این گروه فجر و فسپا  را هم کمی بیشتر زیر نظر بگیرید در فسپا البته  فروش با نوساناتی همراه  بوده است در فخوز نیزمیتوان  به سهم امید داشت و البته همچنان  با اختلاف خاص ترین سهم گروه  فولاد است

هرمز را هم  زیر نظر بگیرید انصافا  شرایط خوبی را داشت  هرمز در دی و بهمن عالی بوده و بهمن 16053 و دی به فروش ۱۵۹۹۷ میلیارد ریالی رسیده است. در اذر این عدد به 10329 میلیارد ریال رسیده و نشان میدهد زمستان را داغ اغاز کرده است .
11 ماهه به جمع فروش 108798 میلیارد ریالی رسیده است
نرخ فروش ابان ۱۰۷,۱۶۰,۰۱۸ ریال و اذر ۱۰۹,۰۴۶,۶۳۷ ریال و دی ۱۱۳,۲۰۱,۰۰۴ ریال و بهمن ۱۲۳,۱۵۸,۲۳۴ ریال بود بوده

با مثبت شدن ونوین به نظر وساخت و وبهشر میتوانند دوباره مورد توجه  باشند وبشهر نموداری هم  اماده  یک  رشد می شود و میتواند  جالب باشد

در این گروه تنوین هم  با خبرهای اخیر خوب بوده است  . تنوین در بین تامین سرمایه ها سود خوبی را امسال شناسایی و تقسیم میکند . دیروز در خبرها بود که مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فرعی کارگزاری تأمین سرمایه نوین برگزار که طی آن مبلغ 800 میلیارد ریال تقسیم سود مصوب گردید که از مبلغ فوق حدود 536 میلیارد ریال در دفاتر شرکت تأمین سرمایه نوین تحت عنوان درآمد حاصل از سرمایه گذاریها ثبت می گردد. مشکل تنوین این است که یک فروشنده در بازار دارد و حقوقی هم هست وگرنه سهم از نظر بنیادی و نموداری قابلیت های خوبی برای رشد دارد

در گروه حمل این  روزها حتاید  را خوب میخرند  به نظر حتاید  قابلیت های خوبی برای رشد در بازار را دارد  . سهمی که  در دی ۳۴۵ میلیارد ریال فروش داشته است در اذر و ابان هم این عدد 345 میلیاردریال بوده است ومجموع به 4648 میلیارد ریال رسیده است کل سال قبل 2755میلیارد ریال بوده است

حفاری امروز شرایط خوبی باز شد و صف شد به نظر قیمت های خوبی از نظر نموداری مواجه بوده و میتواند  برای بازار جالب توجه  باشد

امروز پارس اریان هم کمی بیشتر مورد توجه  بود  سهم  را  زیر نظر داشته  باشید  قابلیت های خوبی را میتواند داشته  باشد البته موتور سهم  به بانک پاسارگاد است

در هلدینگ ها  غدیر و پارسان  با این حرکات خوب پالایشی ها و پتروشیمی ها میتوانند  جالب باشند  به نظر کم کم  در کنار این دو  فارس و شستا هم مثبت خواهند  بود

مبین این  روزها  باید بیشتر زیر نظر باشد خوب حجم خورده است و میتواند جالب باشد  سهم  با سرمایه جدید به سود 1202 ریالی رسیده که 21203 میلیارد ریال سود عملیاتی و 24321 میلیارد ریال سود خالص دارد در 9 ماهه و به نظر کم کم  به  سمت سود خای بهتر با این  رشد برق و نرخ ها پیش رود  . زمزمه  شایعات  تجدید هم در سهم  شنیده می شود

 

[/ihc-hide-content]

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم