جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز شنبه 11 بهمن 99

گزارش بازارامروز شنبه 11 بهمن 99

نوید خاندوزی
ژانویه 30, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروز شنبه 11 بهمن 99 

رژه اقتدارخریداران! 

سربازی بودیم  تمرین رژه میکردیم فرمانده میگفت انقدر محکم پا بکوبید  این جایگاه  بلرزد و همه به  قدرت  شما  پی ببرند .

دقیقا فکر میکردیم امروز حس و حال بازار همین بود و بازار میخواست انقدر قوی و محکم خود  را نشان دهد تا فروشنده ها  کمی بترسند .فعلا  رویداد و اتفاق خوبی است ولی این  رویداد وقتی محک میخورد که کمی عرضه ها  بیشتر شود تا فضای خوبی را بازار بعد از مدت ها تجربه کند . به یک موضوع دقت کرده اید تعداد مثبت های بازار در مدت اخیر افزایش یافته و این نشان میدهد فروشنده ها نیز مردد هستند به نظر بازار در فرایند اعتماد و آشتی قرار گرفته ولی هنوز این فرایند تکمیل نشده .
یک نکته بسیار مهم که در بازار امروز موثر بود این بود که برخی رشد بازار و سفت شدن خریداران و شل شدن فروشنده ها را به دلار نسبت میدهند که ان موج خوش بینی که برخی در ذهن داشتند مشخص شده خیلی با ادبیات داخلی و ان طرف  فاصله دارد و جو ان خوش بینی مفرطی که برخی انتظار داشتند نیست . ما برخی اوقات می نویسیم عزیزان از ما دلگیر می شوند ولی بازهم دیدیم که جماعت بورسی جو گیر ترین جماعت اهالی اقتصاد هستند که تا همین چند شب پیش دلار را تا مرز 15 هزار تومان هم رنج کشیدند و منتظر اثرات این نرخ ارز در بازار بودند  …

برخی رئیس جدید و پاقدم او را دلیل این رشد بازار می بینند و برخی دیگر دلار . امروز به این موضوع بیشتر میپردازیم …

یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن هم این است که انتظارات از رئیس جدید برای بهبود بازار کمی بالاتر است و این ناشی از دو دلیل است دلیل اول شرایط خاصی که ایشان و مسند قدرت قرار گرفته و به این سمت منصوب شده است و دلیل دوم اهالی بازار سرمایه ایشان را جزئی از بدنه دولت و به نوعی نمایندگی دولت در بازار می‌بینند و از همین رو انتظار دارند با توجه به این شرایط هماهنگی بیشتر و تصمیمات قوی تر را برای اجرای موارد مختلف کمک به بازار در پیش بگیرد یا درواقع همه ایشان  را به چشم یک فرمانده هماهنگ با سربازانی می بینند که تا همین چند روز پیش یقلوی ها را روی میز می کوبیدند و نافرمانی می کردند و حالا  …  بگذریم  …

اما این یک سوی قضیه است  . از سوی دیگر بخشی از اقداماتی است که می‌توان انجام داد تا به بازار کمک شود عرض کردیم که انتظارات بازار از رئیس جدید بسیار بیشتر و بالاست چرا که او را نسخه حل مسائل بازار فعلی می دانند برای کمک به جو بازار به نظر باید دو مرحله خاص را تعیین تکلیف کرد مرحله اول مرحله ترس زدایی و امیدواری  و مرحله بعد افزایش جریان بنیادی شرکت‌هاست. یعنی بازار به این نتیجه برسد از نظر بنیادی شرایط در نقطه ای است که  قیمت ها سفت شده و در محدوده منطقی قرار گرفته است .

اول از مورد  دوم شروع کنیم در جریان بنیادی شرکت ها تحولات نرخ ارز و خوش بینی مفرطی که نسبت به این نرخ وجود داشت باعث شده  بود  برخی اهداف عجیب 15 و 17  را بدهند و بازار را  با این نرخ ها بفروشند … اما در واقعیت  شرایط واقعی و ثبات آن بالای ۲۳,۰۰۰ بازار را از آن تحلیل های غیر واقعی کمی دور کرد و به نوعی خریداران مردد  را شجاع تر کرد و باعث شده تا خوش‌بینی برخی نقدها که برای نقد شدن  خود بهانه های دلاری جور می کردند تا حدودی به حاشیه برود.  این موضوع خود  را به شکل خاص تر در گزارش‌ها نشان خواهد داد و می تواند نقطه مهمی برای بازار باشد…

اما مورد اول بازار به دو نکته احتیاج دارد یک آرامش در فضایی که با قانون گذاری ها جو  به هم  نریزد …  مجلس با قوانین مختلف نیشتر ترس  به بازار می زند دولت از یک سو زخم زبان دلاری دیگری می زند ،  حقوقی ها جور دیگری رفتار می کنند و تا وقتی این طور موج های این چنینی روی سر بازار است نمی توان انتظار داشت بازار فضای آرامش به خود بگیرد و اینجا وظیفه ریاست جدید سازمان بورس است که حداقل در بالانس و تنظیم این قوا کوشا باشد. این به چه معناست به این معنا که حداقل جلوی تصویب برخی قوانین هیجانیو غیر منطقی برای بازار سرمایه را بگیرد این حداقل کاری که می تواند بکند و در سوی دیگر کنترل عرضه حقوقی ها و تلاش برای افزایش خرید ها در بازار می تواند راهکار دیگر باشد . به نظر این وظیفه اول و مهم  فعلی ایشان است که روزهای بعد خود را دقیق تر نشان میدهد ولی توصیه میکنیم از همین حالا در مجلس رایزنی ها را اغاز کند .  در مورد  کنترل عرضه نیز کنترل عرضه ها می تواند از طریق مارکت ایمپکت و یا حتی مذاکره و توافق  یا هر ابزار دیگری صورت گیرد اما به واقع ما بیش از یک ماه حساس و حیاتی را برای کنترل این وضعیت در پیش داریم که بازار باید آن را سپری کند بسیاری معتقدند  تا ۱۵ اسفند باید هر طور شده حقوقی های خواب رفته را که در اوج قیمت‌ها بیکار نشسته و منتظر قیمت های بیشتر بودند بازهم خواب نگه دارند . تا بازار نفس راحتی  بکشد. همین جا  یک نکته دیگر را هم عرض کنیم به واقع اگر فروشنده یا حقوقی به خصوص در نهادهای شبه دولتی در این قیمت ها برای رفع برخی نیازهای جاری در حال فروش سهم است باید به شدت با آن برخورد شود … شما ان  بالابالاها  کجا  بودید ؟ چرا در یک  روند درست و حساب شده  سهم نفروختید … چرا که ایشان حداقل آینده‌نگری را نسبت به شرایط خود و بازار نداشته و کسی که این حداقل ها را ندارد نمی تواند در چنین جایگاهی قرار گیرد و حضور او در این جایگاه خاص تصمیم  گیری خطرناک است از همین رو معتقدیم فروشنده ها باید دست به عصا تر حرکت کنند. البته فروش در این قیمت ها هم خیلی هنر نیست قیمت هایی که به زودی مشخص می‌کندفرصتی طلایی برای خرید بود یا فرار …

امروز میخواستیم در مورد اهمیت  پیش بینی سود و اتفاقات و حاشیه های ان صحبت کنیم ولی کمی طولانی می شود و در این روزهای مثبت زیاد حرف زدن خیلی جذاب نیست .

به هر حال  بازار در مسیر خوب و خاصی بود و میتواند با این شرایط برای فردا کمی بهتر هم پیش برود ولی برای این موضوع نیاز به اتفاقات و رویداد های متعدد و مثبتی داریم . بازار در کنار دل قرص شدن  برای دلار و نرخ ارز باید خبرهای خوب مثبت دیگری را هم بگیرد و خبری از عرضه های عجیب و غریب هم نباشد  . احتمالا خیلی زود این موضوع باعث برگشت بیشتر برخی منابع به بازار میشود  . بگذریم و سراغ بازار برویم  …

لیدری پالایشی ها

در پالایشی ها شاهد روند نوسانی مثبت و صف خرید سنگینی بودیم پالایشی هایی که با حمایت دولت در حال رشد قیمتی بسیار خوبی هستند و به وضوح  بحث افزایش تخفیف برای همین  موضوع  مطرح  شده است  .

در شپنا سهم با رشد قیمتی و صف خرید به سمت قیمت های 1250 تومان رفته تا در صورت شکست این سطوح تا قیمت های 1400 الی 1500 تومان صعود نماید سهمی که شایعات سودس ازی خوبی داشته و رشد قیمتی خوبی خواهد داشت

در پالایشی نفت بندر عباس هم وضعیت مثبتی را شاهد هستیم این سهم تا قیمت های 2500 تومان پیش رفته و در صورت عبور از این مقاومت خود تا قیمت های 2800 تومان صعود خواهد داشت این سهم سود سازی خوبی داشته و شایعات جهش سود عملیاتی و سود تسعیر ارز خوبی دارد

شبریز در استانه قیمت های 3000 تومانی قرار دارد این سهم به نظر می رسد تا قیمت های 3200 تومان رشد داشته باشد این سهم وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت جای رشد خوبی را دارد سهمی که تعدیل مثبت از ناحیه رشد سود عملیاتی و افتتاح طرح توسعه در کنار جهش سود سرمایه گذاری های خود را دارد

در این گروه در بین  سهم های خاص شسپا و شبهرن و شرانل را هم  زیر نظر داشته  باشید که همه سهم های خوب گروه هستند در شبهرن در دی با رشدی خوب 7349 میلیارد ریال فروش داشته سهم10 ماهه 44756 میلیارد ریال فروش داشت مدت مشابه این عدد 32070 میلیارد ریال بوده است

شسپا را هم  با خبرهای شپنا و افزایش سرمایه می خرند و میتواند مورد توجه  باشد  . البته  سهم  گزارش های خوبی را هم داشته است  .

سیمانی های سر سبز

در سیمانی ها شاهد روند صعودی خوبی بودیم صفوف خرید در سهام این گروه نشان می دهد بازار انتظارات خوبی از شرکت های این گروه دارد

در نماد سیمان فارس و خوزستان سهم عزم خود را جزم کرده تا به سمت قیمت های 2000تومانی حرکت داشته باشد سهمی که اوضاع بنیادی خوبی داشته و از طرف دیگر وضعیت ان ای وی سهم و اوضاع روانی جو گروه سبب شده تا سهم در موقعیت خوبی قرار بگیرد سود تلفیقی خوبی را نیز داریم و میتواند  شرایط خوبی را داشته باشد  .

در نماد سیمان سپاهان نیز بارها اشاره داشتیم حداقل ارزش ذاتی سهم قیمت های 1000 تومانی می باشد سهمی که می تواند تا قیمت های فوق رشد داشته باشد و هم سود سازی و هم ارزش سرمایه گذاری های شرکت چنین رشدی را از نظر بنیادی تایید می کند

سیمان داراب پیشتاز این روزهای بازار شده است سهم عرضه ای نداشته و به نظر می رسد رشد قیمتی خوبی تا سطوح 1600 و 1800 تومان داشته باشد سهمی که توان سود سازی بالایی برای امسال و سال اینده داشته و خبرهای خوبی از پرتفوی سیمانی زیر مجموعه سهم به گوش می رسد

این گروه با خبرهای خوبی همراه شده است در مورد سیمانی ها معتقدیم گزارش ها و شرایط 5 شرکت میتواند نشان اتفاقات خوب و مثبت در بازار باشد . سخوز سفانو ساروم ساوه و سفارس شرکت هایی هستند که شرایط خوبی داشته و با دید میان مدت از سهم های خاص و قابل توجه بازار و گروه سیمان هستند و قابلیت های خوبی با دید نوسان دارند . حتی مثلا در سخوز و یا سفارس نگهداری میان مدت سهم نیز توصیه می شود

ساوه  را نام  بردیم  سهمی که هم  ماهانه خوبی داشت هم  میاندوره ای سهم در دی ماه 770 میلیارد ریال فروش داشته است
مجموع فروش به 5991 میلیارد ریال رسیده که رشد خوبی نسبت به مدت مشابه دارد که عدد سال قبل 31128 میلیارد ریال بود.ساوه شرایط خوبی را در بازار دارد و 9ماهه 3990 ریال سود محقق کرده است
سهم در ۳ماهه با سود ۱۱۱۵ ریالی مواجه شده بود در 6 ماهه این عدد 2445 ریال شد

پتروشیمی های تک پر

در پتروشیمی ها شاهد تک پری برخی نمادهای گروه بودیم پتروشیمی هایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت اوضاع خوبی دارند این گروه همچنان به دلیل چشم انداز مثبت خود از سود سازی با اقبال همراه هستند

درشازند سهم وضعیت بسیار خوبی را دنبال می کند این سهم می تواند تا قیمت های 2800 و 3200 تومان پشروی نماید گزارش 9 ماهه سهم عالی و خبر این سهم در خصوص تخفیف 20 درصدی بخشی از خوراک دریافتیش سبب شده تا انتظارات اتی از سهم بالا برود

بارها بر ارزندگی شپدیس تاکید داشتیم سهمی که امسال را به سود 1800 تومانی رسیده و با صف خرید می رود تا با عبور از قیمت های 10000 تومانی تا سطوح 12000 تومان رشد داشته باشد این سهم پتروشیمی وضعیت بنیادی بسیار خوبی به خصوص سود سازی بالا دارد

ددر زاگرس سهم فردا به قیمت های مقاومتی 20 هزارتومانی خواهد رسید سود 2800 تومانی احتمالی برای سال جاری از یک سو و سود نزدیک 4000 تومانی برای سال اینده در صورت عدم افت قیمت دلار می تواند زمینه برای رشد قیمت بالاتر سهم تا سطوح 22 الی 25 هزار تومان را فراهم سازد

در این گروه جو افزایش نرخ سوخت کمی فاز گروه را مختل میکند ولی در کل تاثیرات انچنانی ندارد و بیشترین اثر را شاید روی شیراز داشته باشد
در این گروه اهل ریسک هستید شصفها و شپترو را کمی بیشتر زیر نظر داشته باشید در سوی دیگر در برخی سهم های خاص گزارش های خوبی داشتیم جم شاراک شکبیر و مارون که اگر اهل ریسک هستید شکبیر در این قیمت ها میتواند جالب باشد .

اگر هم دنبال گزینه های کم ریسک میگردید به نظر پارس فارس پارسان شرایط خوبی در این گروه دارند پارس انصافا به قیمت های خوبی رسیده است  پارس گزارش خوبی هم داشت

سرمایه گذاری های خوش اقبال

درس رمایه گذری ها شاهد نوسانات مثبت بودیم سرمایه گذاری هایی که اقبال خوبی داشته و با دید میان مدت وضعیت خوبی برای صعود دارند

بارها بر پارسان و پتانسیل رشد سهم تا قیمت های 2000 تومان تاکید داشتیم سهمی که هم بازوی پالایشی و هم بازوی پتروشیمیش می تواند با رشد خوبی سبب شرد سود و ارزش ان ای وی سهم شود سهمی که تارگت 2500 تومانی داشته و تثبیت در قیمت های بالای 2000 تومانی سهم را تا قیمت های مذکور پیش خواهد برد خبرهای خوب پالایشی این گروه  را با رشد همراه می سازد .

در نماد شستا سهم بالاخره صف خرید سنگینی شد سهمی که تا قیمت های 2500 تومان پیش خواهد رفت این سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و با دید میان مدت روندش صعودی می باشد شستایی که تجدید ارزیابی هلدینگ های زیر مجموعه زمینه ساز افزایش سرمایه خوبی در خود سهم خواهد شد

در سوی دیگر این سهم با خبر معدن طلا کمی روی اوج می اید البته این خبر برای تاصیکو خبرمهمی است و گویا به زودی شفاف سازی هم خواهد داشت ولی در کل خبرخوبی برای بازار است . هم شستا هم تاصیکو قیمت های خوبی را در بازار دارند . هر دو با دید نگهداری در قیمت خهای فعلی و به خصوص قیمت های منفی منطقی هستند .

در نماد صندوق بازنشستگی هم وضعیت خوبی را شاهد بودیم این سهم حمایت شده و به سمت قیمت های 1450 تومان در حرکت است سهمی که در صورت شکست این قیمت ها تا سطح 1600 تومان بالا خواهد رفت وصندوق هم سود سازی خوبی داشته و هم با ارزش ان ای وی بالایی همراه می باشد

در این گروه وسکاب وتوسم و برخی دیگر نیز جالب هستند  . ومهان هم میتواند  جالب باشد در بین  هلدینگ ها نیز واقعا غدیر شرایط خوبی برای سال بعد  دارد  .

صبا تامین هم  خبرهای جالبی را دارد و به نظر گزارش خوبی هم می زند  صبا در گزارش دی به سود فروش سرمایه گذاری های 354 میلیارد ریالی رسیده است .تا دی 791056 میلیون ریال سود محقق کرده است

دارویی ها جان گرفتند

در داروییها شاهد جان تازه سهام این گروه بودیم سهامی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و اصلاح مناسبی کرده و در کف قیمتی اماده استارت روند صعودی می باشند

در دارویی کوثر سهم برگشت خوبی داشته و به سمت قیمت های 2500 تومانی در حرکت است این سهم می تواند تا قیمت های 2800 و 3200 تومان هم پیشروی نماید ارزش سرمایه گذاری های در دل سهم نیم بیشتر اررش بازار سهم را تشکیل داده و همین امر سبب جذابیت خاصی در دکوثثر شده است

در نماد برکت پس از صالاح قیمتی اخیر سهم با برگشت روند و صف خرید همراه شده است سهم بتواند در قیمت های بالای 2000 تومان تثبیت شود رشد ادامه داری خواهد داشت سهمی که مقاومت های 2200 و 2400 توماین را به عنوان مقاومت های قوی در پیش روی خود دارد

دارویی فارابی هم صف خرید خوبی شد سهمی که تا قیمت های 5600 تومان بالا رفته و در صورت شکست این قیمت های مهمان سوطح قیمتی 6000 الی 6200 تومان خواهد بود رشد قیمتی سهام شرکت های زیر مجموعه سبب شده تا سهم مورد توجه خاصی قرار بگیرد

چهارگوشه بازار

امروز سمگا با افت قیمتی بازگشایی شد سهمی که فردا به حمایت 2800 تومانی رسیده و اصلاح قیمتی خوبی از سطوح 4000 تومان داشته است شنیده می شود شرکت پروژه های خوبی را در دست اجرا دارد

فولاد مبارکه هم صف خرید خوبی زده است سهم بتواند فردا هم مثبت بماند تا قیمت های 1400 تومان مشکلی برای صعود ندارد فولادی که شنیده می شود برای سال اینده سود 200 تومانی داشته و با این سود ارزش ذاتیش سطوح 1400 الی 1600 تومان است

ایران خودرو هم استارت رشد قیمتی خوبی را زده است سهمی که تا قیمت های 300 الی 320 تومان به شرط عدم عرضه جای صعود دارد این سهم وضعیت بنیادی بسیار خوبی داشته و با عرضه سهام شرکت های زیر مجموعه در کنار فروش دارایی ها و افزایش نرخ خودرو درب کارخانه می تواند بخشی از افت و خیز اخیر خود را جبران نماید امروز همتی در این مجموعه خبرهای خوبی از ممنوعیت واردات و تخصیص ارز مطرح کرده است

بانکی ها هم  امروز همراه  با بازار رشد کردند و تجارت هم  باز شد  تجارت با این  شفاف سازی ها و احتمال  شناسایی سود بیشتر مواجه شده در این گروه وبملت هم  طبق معمول یکی از بهترین  گزارش ها را زد وبملت کماکان روند خوبی دارد در تراز دی ماه 31249 میلیارد ریال سود تسهیلات و 20187 میلیارد ریال سود سپرده دارد . تراز تا پایان دی ماه 124068 میلیارد ریال مثبت است. 3ماهه تراز 27908 میلیارد ریال مثبت بود . تا 6 ماهه تراز 69458 میلیارد ریال مثبت بود

حفاری شمال هم این روزها میتواند جالب باشد  در مورد این  سهم  مجوز افزایش سرمایه 75% از محل سود انباشته صادر شد و البته از نظر عملیاتی هم خوب شده است  سهم   در گزارش 6 ماهه حسابرسی شده به سود 2107 ریالی رسیده بود و حالا کمی با بهبود وضعیت عملیاتی و درامد تسعیر ارز به 3168 ریال تحقق سود رسیده است

مادیرا  را امروز خوب خریدند سهم اصلاح خوبی داشته است  به نظر این  سهم  با توجه به نموداری و تکنیکالی شرایط خوبی را گرفته و میتواند  جالب باشد

بترانس هم شرایط خوبی را دارد و میتواندمورد  توجه قرار گیرد  . بترانس اصلاح خوبی کرده و به نظر با دید کمی صبر یکی از گزینه های خوب می شود  سهم  گزارش خوبی زد بترانس در دی با فروش خوب 2572 میلیارد ریالی عدد خوبی را ثبت کرد
سهم در مهر 726 میلیارد ریال بوده و ابان 1058 میلیارد ریال و اذر هم 1413 میلیارد ریال فروش داشت دی ماه عالی را داشته ست
11801 میلیارد ریال 10 ماهه فروش داشته است مدت مشابه قبل این عدد 6703 میلیارد ریال بوده است.

در بین  لیزینگی ها ولصنم  بیشتر با بازی رشد کرده ولی بنیاد بدی ندارد درسوی دیگر ولساپا هم  شرایط خوبی را دارد  با دید نوسان  ولساپا گزینه خوبی ست

در بازار اخابر و همراه  را زیر نظر بگیرید در اخابر بحث های اصلاح و افت  قیمت و در همراه نیز شناسایی سود های خوب غیرعملیاتی را داریم دقت کنید سرمايه گذاري توسعه نور دنا از زیر مجموعه های  همراه در 3 ماهه اخیر گزارش خوبی زده و 2446 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها داشته است تا دی 1870217 میلیون ریال سود مجمع داشته

در بین سهم های خاص حخزر را هم زیر نظر بگیرید گزارش های خوبی داشت حخزر چند ماهی است که بهتر شده
در مهر 347 میلیارد ریال شده بود در ابان این عدد به 373 میلیارد ریال رسید و اذر با رشد 452 میلیارد ریال بود و دی 515 میلیارد ریال شد
جمعا 3650 میلیارد ریال فروش داشت . کل سال قبل 3233 میلیارد ریال فروش داشت. در این گروه واقعا  حخزرو حسینا و همچنین حتاید هم میتواند مورد توجه  بازار باشد  .

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم