جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروز دوشنبه ۱۵دی ۹۹

گزارش بازارامروز دوشنبه ۱۵دی ۹۹

نوید خاندوزی
ژانویه 4, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروز – دوشنبه ۱۵ دی ۹۹

و یک چراغ سبز …

امروز بازار روزخوبی را داشت روزی که از ابتدای صبح انرژی او خوب بود و در طول روز با این که ریز موج عرضه ها را داشتیم ولی بازهم  فضای خوبی در بازار حکمفرما شده بود . به نظر بازارمیتواند در این شرایط خاص روی این جو مثبت تکیه کند و ارام  ارام  پیش برود . نباید دنبال  گام های بزرگ  بود  از عرضه های مقطعی هم نباید  ترسید این  لازمه فضای بازار و شروع کار است .از این عرضه ها  طی این  روزها  زیاد خواهیم داشت  . مهم غلبه بر همین  حس ترس است  که دیروز هم  گفتیم و برای غلبه بران  2 پیش نیاز وجود دارد یکی فضای ثبات درست  شبیه انچه می بنیم و دیگری خبرهای مثبت ولی عزیزان اگر قرار بر این  باشد در فضای ثبات دوباره ابشاری سر بازار سهم  خراب شود خیلی نمیتوان به چشم انداز امیدوار شد …

اما بازار دوران حساسی را دارد . باید هر جور شده با تنی زخمی خود را به خاکریز گزارش ها  برساند و فکر میکنیم انجا امن تر باشد

بازار باید در این قیمت ها و این  شرایط کمی تحمل کند تا  فضای ترس از بین برود و بعد  با گزارش ها  کمی بیشتر و بهتر پیش برود . طی روزهای گذشته بارها و بارها عرض می کردیم که گزارش های ۹ ماهه می‌تواند اثرات بسزایی در روند بازار داشته باشد بسیاری از اثرات این گزارش ها در بازار می پرسیدند ببینید معتقدیم تا پایان سال 3 مقطع مهم گزارش‌دهی داریم گزارش های ۹ ماهه گزارش دی ،گزارش بهمن و البته اسفند که به سال بعد موکول می شود یعنی ما در این مدت زمان نزدیک به کمتر از  ۸۰ روزه بازار سه گزارش را پیش رو خواهیم داشت که معتقدیم گزارش نه ماهه های قوی‌تر و خاص تری را در پیش داریم .گزارش ۹ ماهه از این نظر می تواند برای بازار مهم باشد که نقش مهمی در کف سازی قیمت ها دارد در بازار نزولی و یا بازاری که در آن تردید وجود دارد بسیار مهم است که کف قیمتی  بسیاری از سهم ها مشخص شود وقتی این کف مشخص شد جریان ریسک و بازده می‌تواند تصمیمات درست تری را لحاظ کند .

وقتی سود بسیاری از شرکت ها در ۹ ماهه مشخص گردد یک برآورد سود نسبی در شرکتها وجود خواهد آمد که این باعث می شود که شخص دارایی خود را به هر قیمتی در بازار واگذار نکند و این کاهش فروشنده باعث خواهد شد  افت های عجیب و غیرمنتظره بازار کم شده  و کف بازار بسته شود این بسته شدن کف بازار کمک بسیار زیادی به بهبود و برگشت بازار خواهد کرد از همین رو معتقدیم در بدترین حالت گزارش‌های ۹ ماهه می‌تواند کف قیمتی بسیاری از آنها را مشخص کرده و مانور ریسک و بازده را بالا برده و بازار را برای رشد آماده سازد . یعنی شخص ببنید  ریسک  زیادی را  با این گزارش ها برنمیدارد ولی بازده خوبی میتواند پیش روی او  باشد .

بعد از این رویداد به نظر بازار تکلیف خود را کم کم با شرایط بازار و قیمت ها می دانند و خود را برای یک حرکت آماده می کند اما به نظر تنها عاملی که پیش روی او قرار دارد که کمی او را نگران می کند دلار است به نظر جریان بودجه و تحولات سیاسی به سرعت این موضوع را روشن خواهد کرد و با ثبات ارزی را تجربه خواهیم کرد مگر رویداد های عجیبی را  شاهد  باشیم  …

در مورد  فروش های دیروز و روزهای قبل  یک نکته عرض کنیم…واقعا دلمان میسوزد … درد بازار آنجا بیشتر به ما فشار می آورد که فعالین وحتی به اصطلاح تحلیلگران تعداد ناو ها و جنگنده‌ها و سربازها را بهتر از شرایط شرکت‌ها می‌دانند و این دقیقا اوج جو زدگی بازار است که آن را در چند روز گذشته دیدیم.  امروز  از آن هیاهوی چه خبر است ؟! ان  شایعات و هیجان ها کجا رفته ؟؟چرا کسی به خود  بازار و ماهیت بنیاد ان  توجه نمیکند .  چقدر راحت این میان عده‌ای   تقریباً به خاطر هیچ آتش به  مال  و اعصاب خود  زدند . دیروز هم عرض کردیم بسیاری از افرادی که در این قیمت ها فروشنده هستند افراد خرد  بازار بوده که بسیاری از معاملات آنها بر مبنای هیجان و تصمیمات عجیب است و تحلیل پشت سر آن قرار ندارد تعداد اشتباهات و ناامیدی های این افراد هرچه بیشتر شود خروج پول از بازار قوی تر و دست بازار ضعیف تر خواهد شد. کما اینکه این اتفاق رخ داده  . ببینید این  روزها  چه  بلایی سر بازار می اید  ؟1

چه ما بخواهیم و چه نخواهیم چه معتقد باشیم یا نباشیم بخشی از نقدینگی از بازار خارج شده این هر کجا رفته یا پارک شده و یا به طور کامل خارج شده است بحث دیگری است اما این را برای تحلیل خودمان می گوییم که وقتی خروج پول رخ می دهد انگار قوای جسمانی بازار تحلیل رفته و این طبیعی است که در بیماریها دوره بهبود طولانی تر شود و در وقت سلامتی نیز آن قدرت قبل را نداشته باشد دقیقا همان چیزی است که از مدت‌ها قبل به آن اشاره می‌کردیم که دست بازار ضعیف می شود و بازار دیگر مثل آن پنج ماه اول سال نخواهد شد . دفعات قبل که می‌نوشتیم برخی ناراحت می شدند  ولی به نظر حالا همه به این جمع‌بندی رسیدند که 5  ماه سال تکرار نمی‌شود و البته ما معتقدیم آن سه ماه اصلاح بعد از آن هم دیگر تکرار نمی‌شود و  بازار به ثبات رسیده باید دنبال سود های معقول و منطقی گشت . نباید انتظارات را عجیب بالا  برد و البته  میرسیم که این موضوع که هر که را طاووس خواهد …

همین کار و ضعیف شدن برخی سهم های بزرگ  بازار  باعث بروز یک جریان در بازار شده است جریانی که ما آن را رد و یا تأیید نمی‌کنیم و آن هم این است که بار دیگر توجه به سمت سهم های کوچک افزایش یافته یک بار عرض کردیم مقیاس کوچک و بزرگ نباید باشد در بین همین سهم کوچک اگر سهم بنیادی خوب وجود داشته باشد می تواند مورد توجه قرار گیرد و هیچ ایرادی  نیز در آن دیده نمی شود اما کار وقتی مشکل خواهد شد که سهم های غیر بنیادی بازار با جریان پول و پروژه دوباره مسیر را طی می‌کند که در آن مقطع سال طی کردیم نتیجه کاملا روشن است همان بلایی که در آن وقت بر سر بازار و برخی سهم ها آمد دوباره رخ میدهد این طبیعی است منتها این بار عزیزان دیگر نمی توانند بگویند ما ندیدیم و نخوردیم و  نمیشناختیم و بلد نبودیم و نامرد بود و خلاصه هر چیز …  همه چیز روشن و شفاف است و اگر عزیزان این سهم های غیر بنیادی را انتخاب می کنند ریسک آن را نیز باید بپذیرد وقتی صحبت از ریسک میکنیم ریسک های غلط و درست زیادی وجود دارد ریسک  های درست شبیه ریسک هایی مثل  نقد شوندگی عدم سودآوری و موارد اینچنینی و ریسک های غلط آن است که به واسطه کوچک بودن و چابک بودن ، چوب ناظر بالای سر آن ها بلندتر است اعم از توقف ظن دستکاری و موارد اینچنینی ما به هیچ وجه توصیه نمی کنیم سراغ این سهم ها بروید یا نروید هر کسی اختیار مال خود را دارد اما با شناخت و همه این ریسک ها وارد شوید و البته تبعات بعد از آن را هم بپذیرید … شاید حتی این مدل مدل موفق تری برای بازار شود ولی هر کسی باید  ریسک خود را  ببیند .

و اما سراغ  بازار امروز برویم که  بالاخره کمی قهر را کنار گذاشت و مثبت شد و کمی قوی تر امروز گام  برمیداشت  برای فردا نیز به این  بازار و رویدادهای ان  امیدواریم  …

فولادی های فرصت ساز

فولادی ها با صورت های مالی 9 ماهه خود می توانند با رونق همراه شوند فعلا سیاست سرکوب قیمتی سبب شده تا مانع از رشد قیمتی جدی در این گروه شوند

در کاوه حمایت 2000 تومانی سبب شده تاسهم میلی به افت نداشته باشد سهمی که در انتظار گزارش 9 ماهه خود و میزان سود سازیش می باشد سهم توان رشد خوبی تا سطوح 2200 و 2500 تومان و بازدهی 10 تا 20 درصدی دارد

در فولاژ خبرهای مثبتی از سهم منتشر شده است به نظر می رسد محصولات گروه خارج مصوبه اخیر سرکوب قیمتی دولت فروخته و شرکت با سود سازی خوبی همراه شده است شنیده می شود فولاد غدیر هم به زودی با عرضه اولیه همراه می شود فولاد شاهرود هم در لیست عرضه ها قرار دارد این سهم اهداف قیمتی 2200 الی 2400 تومانی دارد

فخوز 1500 تومانی شد سهمی که تا قیمت های 1800 تومان جای صعود دارد شاید صورت های مالی 9 ماهه به رشد سهم کمک نماید سهمی که حمایت قوی در سطوح 1450 تومانی داشته و صعود خوبی در پیش دارد سهم  به نظر در سال 99  بیش از 1500 و در سال 1400  2200 ریال  سود  را دارد

پتروشیمی های بی رقیب

در پتروشیمی ها در پیش بودن صورت های مالی مثبت 9 ماهه سبب شده تا سهام این گروه با اقبال همراه شده و انتظارات به شدت از گروه پتروشیمی بالا برود

در زاگرس سهم نوسان خوبی داشته و به سطوح بالای 22 هزار تومان صعود کرده و تا قیمت های 25 هزار تومانی جای رشد دارد زاگرسی که سودس ازی بالایی در گزارش 9 ماهه انتظارش را کشیده و اقبال سهم به همین دلیل است

پتروشیمی نوری در تلاش است تا در قیمت های بالای 7200 تومان تثبیت شود این سهم توان رشد قیمتی تا سطوح 8000 تومان را با گزارش مثبت 9 ماهه خود خواهد داشت نوری سهم کم ریسک گروه که سود سازی خوبی را در 9 ماهه به همراه خواهد داشت

سهم فراموش شده گروه یعنی پتروشیمی پردیس در قیمت های 10 هزار توماین نوسانات ارامی را تجربه می کند سهم سودی بین 1500 تا 1800 تومان داشته و با یان سود تارگت های بالایی دارد به نظر می رسد مشخص شدن سود سهم در گزارش 3 ماهه کمک زیادی به رشد سهم نماید

کولاک بیمه ها

در بیمه ای ها گزارشات عالی تحقق سود های بالا به خصوص از سرفصل سرمایه گذاری ها سهام این گروه را مورد توجه قرار داده است

بیمه کوثر با صف خرید همراه شد جریان نقدینگی قوی به سهم وارد شده است و به نظر می رسد این سهم بیمه ای ار گزارش خوبی را  بزند اقبال د داشته  باشد  .  بازار انتظار دارد در نیمه دوم سال نیز شاهد سود سازی خوبی از این سهم بیمه ای باشد  اپال و غدیر عده دارایی سرمایه گذاری این  سهم است  .

اولین گزارش 9 ماهه را بیمه البرز منتشر و شاهد جهش سود سازی و تحقق سود بالایی در 9 ماهه بودیم عمدتا این سود ناشی از خرید و فروش سهام بوده است بیمه البرزی که توانست از سد قیمتی 620 تومانی عبور و به سمت قیمت های 680 تومانی روانه می شودالبرز گزارش 9 ماهه داده است و سهم 905 ریال محقق کرده است . در 9 ماهه 13051 میلیارد ریال سود خالص داشته و به ازای هر سهم 905 ریال سود محقق کرده است سهم 11420 میلیارد ریال سود حاصل از سرمایه گذاری ها دارد

سهامداری بیمه رازی به میزان 5 درصد در بانک اینده و شناسایی سود در این بانک به واسطه واگذاری 35 درصد ایران مال اگر چه درون گروهی بوده است اما سبب صف خرید بیمه رازی شد سهمی که قیمت های مقاومتی 1250 تومانی را بشکند با موج صعودی خوبی مواجه خواهد شد

خودروی یها به پیش

در خودرویی ها شاهد روند مثبت سهام این گروه بودیم اما فشار عرضه ها همچنان بالا بوده و خودرویی ها بر سر حمایت نیازمند تقاضای قوی تری می باشند

در ایران خودرو سهم با عرضه های خوبی همراه شد این سهم فردا باید به مصاف قیمت های مقاومتی 320 تومانی برود ایران خودرویی که باز بحث فروش دارایی هایش داغ و شنیده می شود در گام اول سهام لیزینگ ایرانیان را اگهی خواهد کرد

در گروه بهمن صف فروش سهم علی رغم تلاش های زیاد جمع اوری نشد فردا قیمت های 2800 تومانی اگر سبب جمع اوری صف فروش سهم نشود خبهمن تا سطوح 2500 الی 2600 تومان اصلاح خواهد داشت سهمی که افزایش سرمایه سنگینی از تجدید ارزیابی داشته و سودش نیز تحولات خوبی را به خود دیده است

سایپا اما خیلی بهتر معامله شد سهم صف خرید خود را حفظ کرده وبه نظر می رسد تا قیمت های 250 الی 260 تومان برای رشد کار سختی نداشته باشد این سهم وضعیت خوبی داشته و با دید میان مدت صعود خوبی در انتظار سهم می باشد سایپا نیاز به یک خبر قوی برای شکل دهی روندی قوی تر می باشد

دارویی ها در کمین سود

در نمادهای دارویی کم کم توحهات بازار به این گروه معطوف می شود 9 ماهه های مثبت در کنار عملکرد ماهانه خوب در 3 ماهه اخر سال می تواند حتی این گروه را به لیدر خوبی تبدیل سازد بحث نرخ  ارز 4200 می تواند بحث های جدی را  رقم  بزند  .

دجابر نشان داد به پایان اصلاح خود رسیده است سهم جایی برای افت ندارد با این وضعیت سود سازی شرکت های زیر مجموعه امسال نیز دجابر به سود خوبی خواهد رسید اگر شایعات عرضه سهام 3 شرکت زیر مجموعه دجابر جدی شود سهم در مسیر رشد خوبی قرار خواهد گرفت

فارابی صف خرید شد بارها بر این سهم دارویی تاکید داشتیم سهمی که توانایی فروش بالایی دارد نرخ های فروشش رشد سنگینی داشته است انتی بیوتیک ساز معروفی می باشد می تواند صعود خوبی داشته باشد فعلا کف سهم سطوح 7200 و مقاومت های سهم قیمت های 7600 و 8200 تومان است

در روز دارو که شایعات فروش انبار خود در تهران و شناسایی سود سنگین از این طریق و افزایش سرمایه را دارد شاهد رسیدن به کف قیمتی بودیم به نظر می رسد سهم پس از این اصلاح و با توجه به افزای شنرخ بالای 40 درصدی محصولات خود به پایان موج اصلاحی رسیده و در مسیر برگشت خوبی با تارگت 2500 الی 2800 تومان قرار بگیرد

چهارگوشه بازار

در لیزینگ بهمن سهم از دید تکنیکالی با تشکیل الگویی صعودی همراه شده و توانست از کف قیمتی خود برگشت روند را تجربه نماید در گام بعدی سهم به سمت قیمت های 920 و 1000 تومانی رفته تا موج صعودی خود را تکمیل نماید گزارش 9 ماهه سود بالایی را نشان خواهد داد

چدن هم در فاز صعود قرار گرفت افزایش سرمایه جذاب از تجدید ارزیابی و جهش سود شرکت زیر مجموعه یعنی فسازان باعث شده تا سهم در موقعیت خوبی قرار بگیرد این سهم تارگت 3800 و 4200 تومانی را دنبال و به عنوان سهم بنیادی مطرح می باش

مس سرچشمه با رونق خوبی همراه شد این سهم اصلاح بالایی داشته است به قیمت های خوبی رسیده بود و خبرهای بسیار خوبی را دارد سهمی که سرمایه گذاری های ارزشمندی زیر مجموعه خود داشته و رشد قیمتی تا قیمت های 900 تومان برای سهم بعید نمی باشد

در ساختمانی ها هم  جو  بد نیست از ثنوسا تا  وساخت و حتی ثبهساز هم  بعد از اصلاح  بهتر شد به نظر ثبهساز را کمی بیشتر و دقیق تر زیر نظر بگیرید در مورد این گروه ثتران هم  یک  قرارداد  تهاتری بسته است  ر انعقاد قرارداد تهیه مصالح و اجرای کلیه عملیات ساختمانی بلوکهای قطعه B پروژه مرکز شهر اندیشه با شرکت سرمایه گذاری نوین پایدار بمبلغ -/1.778.854 میلیون ریال با احتساب ارزش افزوده و تعدیل بصورت 100% تهاتری با واحدهای همان قطعه B

مخابرات هم امروز خوب مثبت شد واقعا سهم  به نقاط خوبی رسیده است و امسال  سود بدی ندارد  کمی بازار به سهم امیدوار باشد قیمت های خوبی پیش روی ان است

وتوکا هم امروز با  خبر سود تلفیقی مثبت  شد هم وتوکا هم  ونفت جز سهم هایی بودند که با گزارش تلفیقی میتوانند  شرایط بهتری را داشته  باشند

شسپا  را هم  زیر نظر بگیرید  سهم خوبی است  جمع فروش به 46417 میلیارد ریال رسید سال قبل 34884 میلیارد ریال بود به نظر بازی خوبی را سهم می تواند در بازار داشته  باشد  .

امروز روز خاصی برای بانکی ها  بود هر چند معتقدیم  کمی بالا  باز شدند  به خصوص وتجارت ولی در هر صورت چشم انداز سود خوبی را دارد چرا که  شناسایی سود خوبی در وتجارت  صورت گرفته و به  زودی گزارش ان را نشان میدهد  وبملت هم  با  سود تلفیقی 45 تومانی و شرایط خاص سود اوری میتواند مورد توجه  باشد   بانکی ها  به نظر کمی درجا میزنند  و بعد  بهتر می شوند

انصافا وخارو وپاسار هم  شرایط خوبی دارند  به خصوص وپاسار که بسیار به سهم  امیدواریم

وتوصا این  روزها  با  بیت کوین و اتفاقات دی جی کالا و اسنپ مود توجه است  البته  ریسک سهم کمی افزایش یافته است ولی میتواند همچنان هم مورد توجه  بازار باشد

در بازار کحافظ را این  روزها خوب میخرند گزارش های بدی را نداشته و خط جدید هم  راه می افتد در کحافظ کل 4 ماهه اول 491 میلیارد ریال بوده و حالا جمعا به 1624 میلیارد ریال رسیده مدت مشابه 580 میلیارد ریال بوده  به نظر مسیر خوبی برای رشد دارد

با این همه گزارش مثبت امروز کگل بازهم منفی بود این  سهم و معادن  را کمی بیشتر زیر نظر بگیرید در گروه  معدنی ها  فاسمین و فملی هم میتوانند جالب باشند

در گروه لاستیکی ها پکرمان در 6 ماهه حسابرسی شده تلفیقی 1202 ریال سود محقق کرده است به نظر سهم  به  3000 ریال در تلفیقی میرسد

در مجموع  بازار امروز بازار خوبی بود و میتوان گفت امیدواری به  بازار افزایش چشم گیری داشته است  امیدواریم تحولات  سیاسی عاملی برای ضربه خوردن دوباره  بازار نشود

 

 

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم