جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزیکشنبه 14 دی 99

گزارش بازارامروزیکشنبه 14 دی 99

نوید خاندوزی
ژانویه 3, 2021
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20″ ihc_mb_template=”1″ ]

گزارش بازارامروزیکشنبه 14 دی 99

ترس را بُکُش !

ترس حس بدی است . این  را ادمی که از خیلی از اتفاقات میترسد میگوید . از ارتفاع تا  تاریکی مطلق و آب و خلاصه هر چیز دیگری … اما ترس خیلی از اوقات جریان غیر منطقی به خود گرفته و اولین  اتفاقی که رخ میدهد این است که جلوی منطق و تحلیل را گرفته و اجازه  درست  فکر کردن  را  به  شما نمیدهد  اجازه درست دیدن و درست  تصمیم  گرفت را میگیرد . بسیاری میگویند این  غیر منطقی است حالا هر چه هست  منطق و سرشت  ادمی است و این حس حالا در بازار وجود دارد و حس ترس غیرمنطقی بازار را  می فروشد و اصلا برای فروش شاید دلیل منطقی هم نداشته  باشد. به نظر چطور می شود بر این حس غلبه کرد  ؟ شاید در حال حاضر برای بازار 2 راهکار وجود داشته  باشد یکی حفظ بازار است  ببنید  بازار طی روزها و هفته های گذشته هر بار امده  بالا رفتن و ثباتی را  تجربه کند با  عرضه های ویرانگری سرکوب شده و این حس ترس به وجود امده که هر بالایی فروشنده  خواهد داشت و از همین  رو  ابتدا  باید  با  ثبات و حرکت  ارام  رو به  صعود  بر این حس غلبه کند . در واقع همان  بحثی که عرض کردیم  . مثبت بودن  مهم نیست مثبت ماندن مهم است . بازار باید  ثبات و مثبت ماندن  را در این  سطوح تجربه کند  .

بعد که این  حس ذره ذره کم شد نوبت  به فاز بعد میرسد  که دادن خبرهای مثبت است به نظر این  فاز به عهده گزارش های میاندوره ای و خبرهای خاص از شرکت هاست  که باید در این  2 هفته  باقی مانده خودی نشان دهند و سکان  بازار را به دست  بگیرند  .

ولی در کل اوضاع خوب نیست و بسیاری از فعالان  ناامیدانه به  بازار نگاه میکنند  امروز یکی از عزیزان  مسئول میگفت متاسفانه  اکثر سهامداران  فروشنده  در بازار خرد و بسیار خرد  هستند و این نشان از عدم  ضعف تحلیلی بسیاری از انهاست که ناامید شده و در این  قیمت می فروشند . حقیقتاً در یکی از تلخ ترین و  ناامیدانه ترین وضعیت ممکن بازار هستیم البته ناامید شیطان است و همیشه باید به بازار امیدوار بود و همیشه این حس را داشتیم که بهترین روزهای بازار در بدترین روزهای آن شکل می گیرد اما به هر حال وضعیت فعلی وضعیت جذابی نیست حتی معتقدم بازار این روزها از روزهای پس از ریزش مرداد نیز سخت تر است بازار در آن مقطع خرابی بعد از بدمستی پنج ماه اول را داشت و طبیعی بود که چنان سرحالی و مستی آن خرابی را هم داشته باشد اما منفی بازار فعلی به واقع قابل پذیرش و درک نیست آن هم در شرایطی که اکثر شرکت ها در بهترین وضعیت بنیادی خود قرار داشته و ریسک های بازار در حال کاهش است.

بالا هم  عرض شد  بازار این روزها چوب ترس را میخورد ترس های دوگانه که یکی را ترس های بچه گانه و دیگری ترس‌های غیر تحلیلی می گذاریم های بچگانه همین حرف‌ها و شایعاتی است که مدت هاست برای توجیه فروش برخی عنوان می‌شود و ذهن بازار را آزرده می کند به نظر گذر زمان نشان می دهد چقدر بسیاری از اتفاقات غیرمنطقی و ترسی غیر قابل قبول بود اما  ترس نوع دیگر کمی شرایطش متفاوت است بسیاری می گویند از بازار باید ترسید چرا که رفع تحریم‌ها ریزش دلار را به همراه دارد و افت سود شرکت ها اما تا به امروز کسی ننشسته که این موقعیت را تحلیل کند به واقع قیمت های امروز ریزش دلار را هم پیش خور کرده از خود سوال نمی‌کند فرض کنید دلار ۲۰ هزار تومان (که به جد معتقدیم با این بودجه نمی شود )  سود شرکت‌ها چه وضعیتی و قیمت چه شکلی خواهد بود بازار می ترسد یا بهتر است بگوییم اول می کشد و بعد می شمارد همه دارند فرار می کنند چون به آنکه می‌شمارد مطمئن نیستند ولی در مجموع این روند روند دائمی نخواهد بود و دوباره توجه بازار به سمت سود ها سوق خواهد یافت

اما باید گفت  یک سری انتظارات هم  از بزرگان  بازار باید داشت …

قدیم تر ها زمانی که ما کم سن و سال و بیتجربه بودیم!! بسیاری  گرگ های وال استریت بازار ! وقتی به چنین  روزهایی می رسیدیم و این شرایط در بازار حکمفرما بود حقوقی ها به واسطه علم تحلیلی، ارتباط قوی با  بدنه شرکت ، ابزار تحلیل و قدرت نقدینگی بالا  با محاسبه وضعیت یک شرکت اقدام به خرید در منفی های بازار می کردند و چه جالب است که امروز حقوقی ها تماشاچی بازار شدند . واقعا حقوقی های بازار سرمایه در یک  سال اخیر کارنامه  قابل قبولی نداشتند ! انصافا اگر این عزیزان ۲۰ تا ۲۵ درصد بالاتر شروع به خرید کنند یکی باید  پیدا  شود انها  را  نسبت به عملکرد  خود پاسخگو  کند ؟!  دکترهای عزیز کت شلواری !  خیر سرتان باید تحلیلی باشید و چند گام جلوتر !! قرار باشد شبیه تابلو رفتار کنید که نمی شود. پس برای چه حقوق میگیرید   حقوق می‌گیرید که منافع شبه دولتی ها و یا نهادهای عمومی را به بازی گرفته و پشت  دست  حقیقی ها حرکت کنید ؟! امروز حقوقی های ما در منفعل ترین  وضعیت ممکن قرار دارند حداقل روند یسال 99 این  را اثبات کرد که ۷۰ درصد این عزیزان چشم به تابلو داشته و فقط به تابلو توجه می کنند وقتی رفتار حقوقی ما این می شود از حقیقی چه انتظاری می رود

بگذریم درد دل زیاد و وضعیت بازار هم سخت …
باید این  روزها  سپری شود و فکر میکنیم این شرایط به هیچ وجه باقی نمیماند … مولونا  میگوید

گنج بی مار و گل وبی خار نیست …شادی بی غم دراین بازار نیست

و اما  سراغ  بازار امروز برویم که وضعیت بهتری را داشت .

بانک های امیدوار کننده

در نمادهای بانکی شاهد روند مثبت برخی بانک ها بودیم گزارشات 9 ماهه می تواندکمک زیادی به این بانک ها در پایان اصلاح نماید

در پست بانک شناسایی سود قابل توجه در 3 ماهه سوم و صورت های مالی 9 ماهه بسیار مثبت صف خرید خوبی را در سهم تشکیل داده است سهم می تواند فردا در صورت عبور از قیمت های 2000 تومان رشد بیشتر 10 تا 20 درصدی داشته باشد

بانک پاسارگاد میلی به اصلاح ندارد شروع منفی اما رنج مثبت و رشد قیمتی سهم نشان داد سهم پتانسیل های خوبی داشته و توان رشد تا سطوح 1250 تومان را دارد یا خبر قطعی از افزایش سرمایه یا صورت های مالی 9 ماهه شاید بتواند این سد قیمتی را بشکند

بانک پارسیان برگشت بسیار خوبی زده و در قیمت های بالای 360 تومان صف خرید شد با توجه به دارایی های این بانک سهم می تواند رشد تا قیمت های 400 تومان را داشته باشد سهم پر نوسانی که اینده اش بستگی به وضعیت عرضه اوپال دارد

دراین گروه وبصادر هم  شفاف سازی زد واگذاری معادل 145 هزار میلیارد ریال از باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های بورسی به بانک‌های ملت، صادرات ایران و تجارت اقدام نموده و وجوه حاصله را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. همچنین معادل 290 هزار میلیارد ریال از باقیمانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های بورسی بابت تأدیه بخشی از بدهی دولت به بانک‌های مذکور واگذار می‌گردد. با عنایت به اینکه دستورالعمل اجرایی مصوبه هیئت محترم وزیران، متضمن نام سهام، تعداد و نحوه واگذاری تاکنون به این بانک ارایه نگردیده

ولی شنیده می شود  به  طور کلی شپنا به وبصادر شبندرملت و ونیکی و شبریز به تجارت میرسد  . این  شرکت ها به دل تامین سرمایه ها و سرمایه  گذاری ها واریز می شود که شاید وسپهر ازاین نظر کمی بیشتر مورد  توجه  باشد  .

وخاور امروز روز خوبی را داشت  وخاور در اذر با 2992 میلیارد ریال درامد تسهیلات اعطایی و 2070 میلیارد ریال سود پرداختی به سپرده بازهم مثبت بود و در مجموع 9 ماهه تراز 9766 میلیارد ریال مثبت است

سوت پایان اصلاح معادن

در معدنی ها شاهد سوت پایان اصلاح و حمایت خوبی از سهام این گروه بودیم با صورت های مالی 9 ماهه انتظارات خوبی برای رشد این گروه داریم

کالسیمین همانطور که اشاره کرده بودیم در کانال 1800 تومانی حمایت های قوی داشته این سهم صورت های مالی با سود سازی بالایی هم در راه دارد همین اوامر سبب شد تا امروز سهم با نوساناتمثبت همراه شده و به نظر می رسد به سمت قیمت های بالای 2000 تومان روانه شود

ملی مس با نوسانات ارامی همراه و به نظر می رسد با رشد قیمتی خوبی همراه شود سهم کم کم به سمت قیمت های 1450 تومانی روانه و رشد خوبی خواهد داشت سهمی که بازار انتظار گزارش مثبت 9 ماهه را می کشد

کچاد را خوب میخرند سهمی که وضعیت بسیار خوبی داشته و انتظارات بازار از سهم بالا می باشد این سهم می تواند تا قیمت های 2500 تومان رشد داشته باشد هم توان سود سازی بالا برای امسال و سال اینده و هم پرتفوی قوی سبب شده تا سهم مورد توجه بازار قرار بگیرد

در کگل نیز انصافا  شرایط خوب است در این  سهم 6 ماهه تلفیقی به سود 911 ریالی رسیده است و در سود اصلی به نظر به  1900  ریال در سال 99 و بالای 3000 ریال در سال 1400 میرسد  .

خودرویی و استارت برگشت

در نمادهای خودرویی حمایت خوبی را شاهد و سهام خودرویی برگشت خوبی زدند به نظر می رسد خودرویی ها همچنان امیدوار به افزایش نرخ و ازاد سازی توسط سران قوا می باشند

ایران خودرو با رشد قیمتی به سطوح بالای 300 تومانی برگشته تا در صورت ادامه رشد قیمتی تا سطوح 320 تومان رشد داشته باشد این سهم اهداف قیمتی 360 تومانی دارد و می تواند رشد قیمتی خوبی را تجربه و بخشی از اصلاحش را جبران نماید

سایپا صف خرید قوی بست سهمی که تا قیمت های 350 تومان بالا رفته و خبرهای خوبی از دل سهم منتشر می شود برنامه فروش سهام قطعه ساز بورسی از یک سو و احتمال کاهش زیان در گزارش 12 ماهه از سوی دیگر از خبرهای سهم است

پارس خودرو هم دیگر به اخرین منفی های خود رسیده است و باید تغییر جهت بدهد هم وضعیت عملیاتی و هم افزایش سرمایه دو جذابیت سهم محسوب می شود به خصوص این که برخی تولیدات جدید سایپا به این شرکت برای تولید منتقل شده است سهم می تواند به قیمت های بالای 800 تومان بازگردد

سور ساختمانی

در ساختمانی ها شاهد روند نوسانی بودیم برخی ساختمانی ها با تحولات و تغییرات درونی و بنیادی مورد توجه قرار گرفته اند

در وثنو افزایش سرمایه سنگین از تجدید ارزیابی دارایی های عمران کرمان که سهامدارش می باشد سبب شد تا وصنو هم صف خرید شده و به سمت قیمت های 2200 و 2500 تومان حرکت نماید سهمی که این روزها از بابت فروش خرد سهام بیمه کوثر سهمی بیش از 45 تومان سود شناسایی کرده است

ثاخت هم مثبت بود سهم بتواند از مقاومت 540 تومانی عبور نماید تا قیمت های 600 تومان صعود خوبی خواهد داشت این سهم ساختمانی وضعیت خوبی داشته و به دلیل دارایی ها و رشد سهام شرکت های زیر مجموعه خود با اقبال همراه شده است

وساخت هم امروز با اقبال همراه شد شنیده می شود این شرکت نیز افزایش سرمایه سنگینی از تجدید ارزیابی داشته و رقم های 5000 درصد برای این سهم تخمین زده می شود وساختی که قیمت های 6800 تومان را به عنوان مقاومت داشته و باید در انتظار مشخص شده افزایش سرمایه در سهم ماند

کرمان  را هم در این گروه  ببینی امروز افزایش سرمایه  را رو کرد هر چند  قبل رشد خاص خود را کرده  بود

پتروشیمی های خاص

در پتروشیمی ها برخی نمادهای گروه با رونق خوبی همراه و صعودی شدند به نظر می رسد صورت های مالی خاصی از این گروه را شاهد باشیم

گمانه زنی های خوبی از میزان سود سازی زاگرس در 9 ماهه شنیده می شود سهمی که امروز صف خرید بوده و به سمت قیمت های 24 هزار تومان در حال رشد می باشد شنیده می شودسود امسال و سال اینده در این غول متانولی به واسطه رشد قیمت های جهانی این محصول جهش بالایی خواهد داشت

نوری با صف خرید می رود تا فردا شانس خود را برای شکست و عبور از قیمت های 7200 تومان امتحان نماید سهمی که سود سازی بالایی داشته و شنیده می شود در گزارش 9 ماهه شرکت نیز شاهد دست یابی به سود بالایی بوده و هعمین سود می تواند سهم را تا قیمت های 8000 الی 8500 تومان بالا ببرد

پتروشیمی خارک هم باید مد نظر قرار داد البته سهم 2 هفته ای تعمیرات داشته و همین امر سبب شده تا فروش های ماهانه شرکت افت داشته باشد سهمی که برای پایان سالو گزارش 12 ماهه می تواند مورد توجه قرار گیرد فعلا سهم باید به سمت قیمت های 5000 تومانی حرکت داشته باشد

شصفها  را هم  باید  زیر نظر داشت  به نظر سهم  جالبی است  شنیده می شود  فردا  یک  بلوک  10% و روز شنبه نیز بلوک دیگر معامله می شود و شپنا  به مدیریت  رسمی سهم میرسد . به نظر باید ان  را بیشتر دید

در مورد این  گروه  به نظ شپدیس هم می تواند جای خوبی باشد در مورد  شپدیس 46810 میلیارد ریال فروش3ماهه داشته است
کل عدد 3 ماهه قبل 12943 میلیارد ریال بوده . و این  یعنی گزارش خوبی میتواند  بزند

روی شبصیر هم  برخی نوسان گیران کار میکنند شبصیر در شهریور 989 میلیارد ریال فروش زده است در مهر به فروش 1153 میلیارد ریالی رسیده و ابان با رشدی خوب 1371 میلیارد ریال و اذر 1496 میلیارد ریال بوده است
جمع فروش 9111 میلیارد ریال بوده و مدت مشابه این عدد 4914 میلیارد ریال بود

در مورد  بوعلی هم تحلیل زیاد است  بوعلی نیمه اول سال اگر تسعیر ارز نبود عملیاتی زیان ساخته بود . امسال با 11 هزار میلیارد تومان فروش و حاشیه سود ناخالص 16% حدود 1750 میلیارد تومان سود ناخالص دارد  1000  هم تسعیر ارز یعنی حدود  2750 میلیارد تومان به نظر باید کمی صبر کرد قطعا  عدد  سود ناخالص این است و با کسیر هزینه ها  باید  به  سود  رسید  .

چهارگوشه بازار

فولاد کاوه در حال رسیدن به حمایت قوی 2000 تومانی می باشد برای امسال سود بالای 300 تومانی و برای سال دیگر سود 450 الی 500 تومان برای سهم تخمین زده می شود نرخ های صادراتی شمش شرکت به 13 میلیون تومان رسیده و این امر سود شرکت را با تحولات جدی مواجه می سازد این  سهم در کنار ارفع هر دو  شرایط خوبی را دارند  فولاد هم  فردا در بورس کالا میتواند اتش بازی داشته  باشد  سهم خوبی است

در تپمپی اخبار خوبی از سهم منتظر می شود سهم از قیمت های 7200 تومان اصلاح زده و به قیمت های 3000 تومان رسیده است از نظر تکنیکالی فردا اخرین اصلاح سهم و سهم مستعد برگشت به قیمت های 3800 تومان خواهد بود سهمی که ارزش ذاتی 5000 تومانی داشته و شنیده می شود به زودی با فروش سهام بانک سامان سود 300 تومانی شناسایی که این سود به منظور افزایش سرمایه شرکت اجرایی می شود

شبریز هم به قیمت های خوبی رسیده است قیمت های 2800 تومانی کف سهم محسوب شده و هم برای نوسان گیری و هم دید میان مدت سهم توان صعود خوبی دارد این سهم تا قیمت های 3200 الی 3500 تومان رشد و با توجه به تحولات پتروشیمی تبریز خبرهای خوبی از سهم در انتظار است به  طور کلی در گروه پالایشی معتقدیم  شبندر شپنا شبریز شرایط خوبی داشته و با  گزارش 9 ماهه میتوانند اتفاقات  بهتری را  رقم  بزنند  .

حفاری انصافا  برای گزارش های اخیر هم  بد نبوده ولی در کل سهم  تسعیر دارد و قابل تکرار نیست  . حفاری چند ماهی است بهتر است در 3 ماه اخیر عالی بوده در اذر 1370 ، ابان 1793 و در مهر 1442 میلیارد ریال درامد داشته است  در 6 ماهه قبل این عدد 3908 میلیارد ریال بوده و رشد خوبی داشته است در مجموع 9 ماهه درامد 8490 میلیارد ریال رسیده است.

رمپنا  را امروز خوب میخریدند  در مورد رمپنا انصافا سهم اصلاح عمیقی را داشته است به نظر کم ک گزارش های بهتری از سهم میرسد رمپنا را باید زیر نظر گرفت قابلیت های خوبی در گزارش دهی دارد تلفیقی ۶ ماهه این شرکت یکی از مهم ترین رویداد های سهم خواهد شد و کمک شایانی به او میکند .

های وب امروز مجمع  را لغو کرد و به  حاشیه رفت به نظر سهم خوبی است و میتواند  فضای خوبی را رقم  بزند  سهم اصلاح خوبی هم در این مسیر داشته است

در مورد رانفور سهم با خبر افزایش سرمایه صف شد وبعد کمی درجا زد و سقوط کرد و حالا به اصلاح خوبی رسیده سهم را باید زیر نظر داشته باشید

امروز بیمه کارافرین با خبر تجدید مثبت  شده  بود  به نظر کم کم این  سهم بیشتر مورد  توجه قرار میگیرد البته در گروه  بیمه فردا منفی کوثر و برخی سهم های دیگر بیشتر قابل بررسی هستند

در بازار ولساپا و ولصنم  را امروز رنج زدند  به نظر فضای خوبی را گرفته است به خصوص ولساپا که اصلاح عمیقی را کرده است

کخاک بعد از مدت ها مثبت شد سهم  را در نظر داشته  باشید میتواند جالب باشد  جمعا9 ماهه 2717 میلیارد ریال فروش زده است مدت مشابه 1504 میلیارد ریال بوده است 3 ماهه خوبی را خواهد زد

کگهر هم امروز خوب معامله شد به نظر شرایط خوبی را دارد و تسعیر ارز خوبی در گزارش پیش روی سهم  شاهد خواهیم  بود به  طور کلی دلار 17 هزار تومانی اگر نهایی شود تسعیر های عجیبی را در برخی گروه ا داریم

به  طور کلی بازار امروز بازار خوب و بهتری بود میتواند  فردا  روز خاص تری باشد

 

 

[/ihc-hide-content]

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم