جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار امروز سه شنبه ۱۰ دی۹۸

گزارش بازار امروز سه شنبه ۱۰ دی۹۸

نوید خاندوزی
دسامبر 31, 2019
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار امروز سه شنبه ۱۰ دی۹۸

دست لرزان فروش ! 

امروز سه  شنبه  بازار یک  واکنش بسیار قوی را بعد از چند روز رشد پیش رو داشت ولی در همین  واکنش به  پیچ خوردگی های شاخص و ترسیم  خطوط مقاومت و خط روند ها  بازهم  حجم  معاملات  بالا  بود و بازهم فروشنده ها  پشیمان !  این  بار چندم است که فروشنده های هیجانی پشیمان می شوند و دست انها می سوزد که البته  بیشتر بحث ما نوع  فروش است که ناگهان از بالا  به پایین  رنج می شود . بدون هیچ  استراتژی دیروز در صف خرید حاضر به خرید در ۵% مثبت است و امروز همان  سهم  را در صف فروش میدهد !!  . دوستان  باید درک  درستی از بازار داشته  باشند  قرار نیست هر روز ۵ هزار واحد و جفت جفت  ۵% مثبت  باشیم استراحت و صبوری  و درجا  زدن هم  جزیی از بازار ماست و حتی اگر همین  فردا نیز کل بازار بانوی قرمز پوش کریس دی برگ شد بازهم  جذابیت های خود را دارد و باید او را دعوت  به  رقص کرد  ! بازار نشان داده که نقدینگی خوبی در ان در جریان  است و تا چالش بنیادی منفی برای او رقم نخورد اصلاح عجیبی در کار نیست  اصلاح  شاید داشته  باشیم و کمی درجا  بزنیم ولی در چارچوب قواعد  بازی است … ولی بازهم  میگوییم  این  برای همه  بازار صدق نمیکند و باید مراقب پروژه  بازی بازار باشید …

یکی از مشکلات  بازار این  روزها ما این است که  بسیاری حتی در برخی روزها خود ما در مقابل این جریان پول ایستادگی میکنیم و یا جبهه میگیریم البته  به  کمی قدیمی تر های بازار حق بدهیدبه این پروژه  بازی ها بدبین باشید …   انها صدها  پروژه  این  چنینی را در بازار دیده اند که اخر و عاقبت انها  چه  شده  . اشک  سهامداران  گازلوله و صدرا را  کسی از یاد نمی برد  و یا  ریزش برخی قندی ها و … ! پس به  برخی فعالان  بازار و  حتی خود  سازمان  بورس و نهاد های نظارتی حق بدهید که  نگران  باشند ولی نباید تبدیل به  جنگ  با  روند  شد . باید  یاد بگیریم  زمین  خشک و بی منطق نباشیم  که هنگام  باران اب را نتواند  جذب کند باید  منفعل باشیم و راه هایی را پیدا کرد که  با جذب حداکثری سبزی بیشتری را در این  زمین  رقم  بزنیم اما جوری که منطق هم  حکم فرما  باشد  . هر چقدر عرضه های اولیه را مطرح میکنیم و بحث های مختلف دیگر در همین  راستا  …

.یک بحث مهم  در این  روزها همین  است  البته  همین ابتدای امر بگوییم به نام خدا ! حباب نداریم! نمیدانیم واقعا چرا  در بازار برخی ازاین کلمه استفاده میکنند شاید  برخی سهم های ما اور پرایس و بالا  باشد ولی می توانید بگویید حباب ؟ انصافا  نباید خودمان  زمین  بازار سرمایه  را  زمین  سوخته  کنیم بازار حباب نیست و چه  بسیار سهم هایی که در بازار به  قیمت و منطقی و مناسب هستند ولی این  را باید کسانی که در بازار سهم های غیربنیادی و پروژه ای میخرند و میزنند و می روند در ذهن داشته  باشند  که  با این  رشد،  ریسک  بالایی را متقبل می شوند و صد البته  خریداران هم  به این موضوع واقف هستند و امیدواریم چالش بعدی بازار ریزش و کنترل این دسته  سهم ها  و سهامداران نباشد !

امروز دوست داشتیم در مورد دلار و رشد ان و این که در فضای ریزشی دلار بازار نمیتواند منفی باشد و یا بحث تجدید ارزیابی دارایی ها و این که سرعت  ان  شدت  گرفته به خاطر داشته  باشید  هفته قبل در روز چهارشنبه بود در گزارش بازار عرض شد : در مورد خلا خبری این  ۲ ۳ هفته،  اخباری نسبتا  موثق به دست ما رسیده که طی ۲ هفته  اتی کدال در مورد  این موضوع روز های پر خبر تری را خواهد داشت  . دوست داشتیم در مورد  این موارد  صحبت کنیم ولی یک موضوع  را این چند روز بسیار جالب دیدیم و بر ان  شدیم تا مطلبی هر چند کوتاه در مورد ان داشته  باشیم  .و ان  فضای مجازی و به  قول دوستان  سیگنال فروشی و تلگرام بازی و این حرف هاست …  به  قول برخی دوستان  سخی با مسئولین عزیز ! هر کسی بیان کند که وضع موجود وضعیت  خوبی است سخت در اشتباه است از همین رو تصمیم  سازمان  بورس و سایر نهاد ها برای برخورد با این موارد  به نظر منطقی باشد اما … اما  راه دارد و روش . این بی نظمی را همه قبول دارند  همه معتقدند نباید این  طور باشند بسیاری از دلسوزان  بازار به ان انتقاد دارند ولی انصافا این را هم باید گفت این  بی نظمی در بستری از ابهام و کم کاری عزیزان  در بورس رخ داده است . از ایجاد ابهام در سود شرکت ها و حذف پیش بینی سود گرفته تا قانون گذاری ها و بحث فرهنگ  سازی  … پس اگر میخی به این  سیگنال فروش ها میزنید سوزنی هم میتوان به عملکرد خود زد و آن را هم  مورد بررسی قرار داد  . نکته بعد این  که  باید  بین  برخی فعالیت ها فرق بگذاریم  انقدر این  مشاور سرمایه  گذاری را سر فعالان  بازار نکوبید انصافا نه این  که عملکرد انها بد بوده ولی بسیاری از انها از همین  بر و بچه های بازار عقب تر هستند و تازه  با چند نیرو و انرژی و بودجه  بازهم موثر نیستند  و عزیزان هم  باید  بین  سیگنال  فروشی و تحلیل و بررسی و اخبار تفاوت  قائل باشند  در بازار سرمایه  فعلی با این حجم نقدینگی هر چه فعالان دانای بازار بیشتر باشند کار شما آسان تر است . مورد  بعد  اموزشی است در بستر فعلی بازار به شدت  جای اموزش خالی است  . بهتر است  سازمان  بورس از همین  برو بچه سیگنال  فروش به عنوان فعالین و اساتید  استفاده کرده  انها  را  راهی شهر های مختلف کرده و در قالب یک  سرفصل مشخص به اموزش افراد  بپردازد و شک نکنید  اموزش و بودجه  برای اموزش در سال های بعد  بسیار موثر خواهد بود  . انقدر این  صدا و سیما  را  برای اموزش بزرگ  ! صدا و سیما مخاطبانش به مراتب کمتر از برخی روش های دیگر شده است  … و حرف آخر سازمان  بورس نقش پدرمعنوی فعالان بازار است کدام پدری حس کینه نسبت به  فرزندان خود دارد.؟! حتی اگرفرزندان او بارها و بارها مرتکب جرم و گناه  شود بازهم شاید  ۱۰ و یا  شاید  ۱۰۰  بار نصیحت کند و بعد  برای او آژان بیاورد … کمی در مورد این بچه ها صبور تر باشید باور کنید  بچه های فرهیخته هم بین انهاهست بگذاریم  این مشکلات  داخل خانواده حل شود … . و مورد  بعد  برای از بین  بردن  بستر این جرم  برخورد های قهری جواب نمیدهد مگر میشود چاقو ساز و چاقو فروش و چاقو خر را حذف کرد به امید این که کسی چاقو نخورد و چاقو نکشد ! تمام این  فرایند  پنهانی می شود و کار سخت تر خواهد شد . به نظر بهتر است  کمی بیشتر تعامل بین  این حوزه ها را بیشتر کنیم … همین .

حیف بود این  را نگوییم و صد البته از کسی دفاع نمیکنیم و همچنان معتقدیم  تخلفات زیادی دراین حوزه هست ولی همه چیز را باید همه جانبه دید .

و اما در بازار امروز چه خبر بود … امروز بازار با تردید  اغاز کرد و بعد  ریزش ها اغاز شد  دست لرزان  فروشنده  هر چه بود  داشت  رنج میکشید و بازهم این جریان پول بود که برفروش ها غلبه کرد و بازار را صعودی که نه ولی جمع و جور نمود به نظر فشار فروش هنوز در بازار هست ولی تا حدودی بحران خاصی نداریم و فضا  بهتر شد . همین که یک  باردیگ  فروشنده ها  احساس ترس کنند خوب است ولی بازهم  می بینید حتی در بحران های چند  ساعته این چنینی بازهم  سهم های قوی و بنیادی محکم تر هستند .

و اما سراغ  بازار امروز برویم

بیمه های مستعد!!!

در برخی بیمه ها شاهد روند مثبت خوبی بودیم هم رشد ارزش سرمایه گذاریهای این شرکت ها عمدتا سرمایه گذاری های بورسی و هم افزایش سرمایه احتمالی از تجدید ارزیابی سبب شد تا بیمه ها در موقعیت خوبی قرار بگیرند

بیمه ما شایعات افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی را تایید کرد سهمی که مقاومت ۶۶۰ تومانی را در پیش روی خود داشته و شکسته شدن این مقاومت سهم را به سمت قیمت های ۷۲۰ تومانی پیش خواهد برد

بیمه کوثر در قیمت های ۱۷۰۰ تومان قرار گرفت سقف قیمتی فعلی سهم سطوح ۱۸۰۰ تومان ارزیابی شده و به نظر می رسد سهم به سقف قیمتی خود نزدیک شده باشد کوثری که هم تعدیل خوبی دارد هم رشد ارزش ان ای بالایی را در سرمایه گذاریهای خود شاهد می باشد و هم وعده افزایش سرمایه خوبی را داده است ولی کمی اصلاح  برای او  لازم اس .

بیمه نوین که هم شایعه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی به میزان ۱۰۰ درصدی را دارد و هم تعدیل مثبت خوبی نتوانست فعلا از سد قیمتی ۳۲۰ تومان عبور نماید سهم در موقعیت خوبی قرار داشته و در صورت اصلاح قیمتی به سمت سطوح قیمتی ۲۸۰ تومان بار دیگر می تواند مورد توجه قرار بگیرد مشکل این  سهم  فروش تنوین در این  سهم  است

در سوی دیگر آسیا را در این  شرکت ا  باید  زیر نظر داشت  شنیده هایی از رقم  افزایش سرمایه خوب برای اسیا مطرح می شود که می تواند  جالب توجه  باشد .

بیمه ملت هم  بلوکش در قیمت ۸۴۰۰  ریال  عرضه می شود  به نظر مشتری دارد و بعد  بازی بهتر خواهد بود  رویداد های بعد از بلوک  ملت  می تواند جالب تر باشد ولی صبر زیادی می طلبد  .

روند قوی سیمانی ها!!!

در سیمانی ها روند قوی صعودی سهام این گروه ادامه داشت البته فشار عرضه ها سبب شد تا در برخی سهم ها شاهد تعادل در روند این سهم ها باشیم اما نوسانات مثبت همچنان ادامه داشت

در سیمان فارس و خوزستان شاهد نوسانات مثبت خوبی بودیم سهمی که ارزش ذاتی بالایی به واسطه رشد قیمیت سفار و سایر شرکتهای سیمانی زیر مجموعه پیدا و به نظر می رسد سهم بهس مت قیمت های ۷۲۰ و ۸۰۰ تومانی حرکت نماید ارزش ذاتی نهایی سهم سطوح ۹۰۰ تومان می باشد

در سشرق عرضه ها بسیار سنگین بود سهم به مقاومت ۳۶۰ تومان نرسیده متعادل شد سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با دید میان مدت توان شکست قیمت های ۳۶۰ تومان و رشد تا سطوح قیمتی ۴۰۰ تومان را داراست اما عرضه های امروز به نظر میرسد کار سیمان شرق برای شکست این سطوح مقاومتی را سخت کرده باشد

در سیمان هگمتان مقاومت ۱۶۵۰ تومانی کار خود را کرده و سبب شده تا عرضه ها در این سهم افزایشی و سهم به تعادل برسد گزارش اذرماه نشان داد علاوه بر افزایش سرمایه شرکت با تحولات جدی در سود سازی خود نیز همراه می باشد یکی از سهم های خوب این گروه  هگمتان است

در سکرما نیز کمی قیمت  رشد کرده وگرنه  شرایط بد نیست سکرما در اذر با فروش ۱۷۹ میلیارد ریالی مواجه بوده . سهم در ابان در یکی مانده به آخرین ماه سال مالی خود ۱۹۰ میلیارد ریال فروش داشته است که از میانگین فروش ۱۴۲ میلیارد ریالی اخیر بسیار بهتر بوده و جمعا به فروش ۱۷۹۵ میلیارد ریالی رسیده . روند فروش در شهریور ۱۵۹ و درمهر ۱۷۳ میلیارد ریال بوده و عدد خوبی برای ابان و اذر ثبت کرده است

روی سخوز و سفانو  نیز می توان  مثبت  بود

اتفاقا  سهرمز هم  اگر کمی در گزارش ها موفق تر عمل کند  یکی از سهم های خوب خواهد بود سهرمز در اذر در اولین ماه سال مالی به فروش ۳۸۳ میلیارد ریالی رسیده و ۷۰هزار تن صادرات کلینکر به مبلغ ۱۲۳ میلیارد ریال داشته
در سال مالی قبل ابان در اخرین ماه سال مالی ۵۶۰ میلیارد ریال فروش داشته و عدد خوبی بوده و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال صادرات در این ماه داشته . مهر به فروش ۲۸۴ میلیارد ریالی رسیده بود . در مهر سهم ۶۵ میلیارد ریال صادرات داشته .

دست حمایت بر سر خودروییها!!!

از خودروییها حمایت خوبی به عمل امده برخی سهم های این گروه با صف فروش همراه که صفوف فروششان جمع اوری شد خودرویی هایی که اوضاع و احوال خوبی داشته و حمایتهای خوبی دارند

در سایپا صف فروش سهم جمع اوری و سهم حمایت خوبی شد سایپا درست بر سر حمایت ۲۴۰ تومانی قرار داشته و توان واکنش به این حمایت و برگشت روند را دارد سایپایی که هدف قیمتی ۲۶۰ الی ۲۸۰ تومانی داشته و تارگت نهایی سطوح ۳۲۰ تومان ارزیابی می شود در این  سهم  امروز نوشتیم که  افزایش سرمایه  ۴۰۰% از تجدید ارزیابی دارایی ها  به  زودی به کدل می رود

پارس خودرو که رشدی در این گروه نداشته تنها رشد ۱۰ درصدی را طی این مدت تجربه و با فشار عرضه ها با روند منفی همراه شد سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته اما برای رشد قیمتی درست و حسابی نیازمند خبر قوی در این خصوص دارد پارس خودرویی که تارگت قیمتی ۲۰۰ الی ۲۲۰ تومان دارد

در نماد خدیزل در این گروه جهش فروش ۳ ماهه و پتانسیل سود سازی بالا سبب شده تا این سهم با رشد قیمتی خوبی همراه شده است سهمی که هدف قیمتی ۱۲۰۰ تومانی داشته و به این هدف خود نزدیک شده است میزان سود محقق شده در گزارش ۹ ماهه روند اتی سهم را مشخص خواهد کرد خدیزل در ۳ ماهه اول ۱۰۰۷ میلیارد ریال ، در ۳ ماهه دوم ۶۹۱ میلیارد ریال ، در ۳ ماهه سوم ۱۵۷۳ میلیارد ریال فروش داشته است .

در ایران خودرو  امروز خریداران خوب بودند  به نظر منفی فردای سهم دوباره  برای خرید جذاب است

در این گروه خود خبهمن برای بنیادی تر ها و از سوی دیگر ورنا و وساپا  برای نوسان  گیری جالب است

 

سرمایه گذاری های حامی!!!

همچنان در سرمایه گذاری ها برخی سهام این گروه با حمایت های خوبی که تجربه می کنند در مسیر صعود و رشد قیمتی قرار داشته و وضعیت خوبی را تجربه می کنند

در فارس سهم با رشد قیمتی به سطوح ۹۲۰ تومان نزدیک شد سهمی که تحولات خوبی در شرکت های زیر مجموعه اش را شاهد و مگا طرح پالایشگاه گازی بید بلند نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید فارس می تواند در صورت شکست قیمت های ۹۲۰ تومانی تا سطوح ۱۰۰۰ تومان هم صعود داشته باشد

در پارسان سهم همچنان با شرد قیمتی به صعودش ادامه می دهد سهمی که برای سال اینده شایعات سود ۱۲۰ تا ۱۳۰ تومان در شرکت اصلی و سود بالای ۱۵۰ تومان در تلفیق را دارد پارسان هدف قیمتی ۸۲۰ و ۹۰۰ تومانی را دنبال کرده و در شرایط بنیادی خوبی قرار دارد

تاصیکو در حال کف سازی در سطوح ۳۶۰ تومان است سهمی که اوضاع و احوال خوبی داشته و وضعیت صعودی خوبی در پیش رو دارد این سهم سرمایه گذاری قیمت های ۴۰۰ تومانی را در گام بعدی صعود خود به همراه خواهد داشت تاصیکو نیز اوضاع و احوال خوبی داشته و با دید میان مدت در موقعیت رشد قیمت قرار دارد

وصندوق را امروز خوب خریدند این  سهم نیز در حوالی ۵۰% ارزش ذاتی معامله می ش.د

در بازار روی تاپیکو هم خوب مانور میدهند  به نظر وضعیت خوبی را دارد در کنار او  خارزم هم  شرایط خوبی را داشته و به نظر برای نوساه و حتی میان مدت خوب است .

انتظارات بالا در پالایشی ها!!!

در نمادهای پالایشی شاهد نوسانات مثبت خوبی بودیم همچنان اقبال خوبی توسط بازار به این نمادها شده و پالایشی ها در موقعیت خوبی قرار دارند

در شبندر شاهد رشد قیمتی و نوسانات مثبت سهم به سطوح بالای ۱۱۰۰ تومان بودیم همانطور که وعده داده بودیم سهم تارگت ۱۲۰۰ تومانی داشته و رنج قیمتی ۱۲۰۰ الی ۱۲۵۰ تومان تا زمان صورت های مالی ۹ ماهه سطوح نوسانی و تعادلی سهم خواهد بود

در شپنا عرضه ها سنگین و سهم به نظر می رسد در عبور از مانع قیمتی ۶۲۰ تومانی کارش سخت باشد شپنایی که شایعات سود سازی بالایی در صورت های ۹ ماهه داشته و رشد قیمتی چندانی را تجربه نکرده است این سهم در صورتی که شایعاتش صحت داشته باشد اهداف صعودی ۷۰۰ تومانی خواهد داشت

شبریز هم با نوسانات ارامی همراه است سهم برای رشد قیمتی نیازمند خبر قوی دارد شبریزی که اهداف قیمتی ۴۰۰۰ الی ۴۲۰۰ تومان در صورت فعال شدن پتانسیل بنیادی یا خبر قوی دارد فعلا روند سهم در گروه نوسانی ارام ارزیابی می شود

چهارگوشه بازار!!!

تامین سرمایه نوین که بلوک بیمه نوینش برای فروش اگهی شده است با رشد قیمتی به سطوح ۴۲۰ تومان اولین سد قیمتی خود رسید سهمی که از نظر عملیاتی متحول شده و با فروش بیمه نوین قادر به جهش سود سازی خوبی تا سوطح ۸۰ الی ۸۵ تومان به ازای هر سهم خواهد بود هدف بعدی قیمتی سهم قیمت های ۴۶۰ تومان می باشد هم  امید و هم نوین هر دو  قابلیت های خوبی برای فروش دارند

چادرملو این روزها وضعیت بهتری دارد عل یرغم گزارش خاص اذرماه سهم توانست از سد قیمت های ۶۲۰ تومانی عبور نماید تا در گام بعدی مهمان قیمت های ۶۸۰ تومانی باشد کچادی که افت فروشش به نظر می رسد در ماه های پیش رو جبران شود سهمی که در حال جبران عقب ماندگی رشد قیمتی خود می باشد سهم  ماه  بعد خوبی میدهد دقت کنید   مقدار ۱۷۲۲۷۶۷۰ کیلوگرم شمش به شرکت CPG ومقدار ۸۷۹۴۰۸۰ کیلوگرم شمش به شرکت Accenture Building Materials LLc حمل شده که به دلیل صادراتی بودن بعد از بارگیری کشتی فاکتور خواهد شد

فولاد کاوه را باید بیشتر بررسی داشت سهم صادراتی گروه که با جهش فروش به خصصو نرخ های فروش همراه شده و هم رشد قیمت دلار و هم رشد قیمت های جهانی بیلت سبب تحولات خوبی در فروش و سود سازی سهم خواهد شد این سهم فولادی ارام ارام با تثبیت قیمتی در سطوح بالای ۵۲۰ تومان به سمت قیمت های ۵۶۰ و ۶۴۰ تومانی خواهد رفت

شوینده هم از سهم های خوب بازار است در حال حاضر نسبت P/NAV سهم در محدوده ۵۳٫۷ درصد است. به نظر می تواند یکی از سهم های جالب بازار باشد  .

بموتو  هم  گزارش خوبی داشته است  بموتو ماه اول سال مالی خود را با فروش ۲۰۴ میلیارد ریالی اغاز کرد .نرخ الکتروموتور صنعتی ۱۴,۶۸۷,۲۱۰ ریال بوده در ابان فروش به ۲۳۳ میلیارد ریال رسیده و نرخ صنعتی با رشد ۱۶,۹۶۵,۲۹۷ ریال شده در اذر فروش با رشدی خوب ۳۹۳ میلیارد ریال شده و نرخ نیز ۱۳,۹۳۹,۴۴۰ ریال بوده و جمعا ۳ماهه ۸۳۱ میلیارد ریال فروش داشته است . مدت مشابه ۴۸۴ میلیارد ریال فروش داشته

بسویچ  کمی پی به ای اش بالا  رفته ولی عملکرد قوی در فروش و سود  سازی دارد  . بسویچ در آذر جهش خوبی داشت و ۵۳۶ میلیاردریال فروش کرد
ابان با درامد ۳۲۵ میلیارد ریالی مواجه شده و با ثبات بود . مهر با درامد ۳۱۵ میلیارذ ریالی عدد خوبی را داشت و این در حالی است که میانگین فروش۸ ماهه گذشته ۲۸۰ میلیارد ریال است .
در این سهم در تیر با رشد ۳۷۱ میلیارد ریال فروش داشته است در مرداد به فروش ۲۷۶ میلیارد ریالی رسیده و شهریور با کمی رشد ۲۸۹ میلیارد ریال شد در هر صورت ۹ ماهه ۲۷۷۱ میلیارد ریال فروش داشته و ۳ ماهه سوم عالی بوده و گزارش ۹ ماهه خوبی می زند

فاسمین و باما در گروه  روی میتوانند جالب باشند گروه  روی یکی از گروه های عقب مانده  بازار است  و قطعا  با  فروش بیشتر محصولات  فضای این  گروه نیز تغییر میکند در این گروه  فاسمین و باما  بهترین ها هستند و از هر نظر شرایط خوبی دارند  توصیه ما اول باما و بعد  فاسمین است ولی دقت کنید اگر فاسمین  بتواند  فروش داشته باشد  سرعت  رشد قیمت ا  بسیار بالاتر  خواهد بود  .

بازی دارویی ها در گزارش های ۹ ماهه جالب می شود  در بین دارویی ها می توان هنوز روی دکوثر حساب کرد  سود  غیرعملیاتی فروش دامین ۱۰۰۰ ریال می شود و به نظر کوث یکی از گزینه های فعلی و هنوز منطقی بازار است  در بین هلدینگ ها  بارها  روی وپخش و تپیکو  تاکید کردیم وپخش که  سود غیرعملیاتی هم دارد  گفته می شود تجدید ارزیابی هم می زند  .در بین گزینه های بنیادی که  قطعا ۹ ماهه خوبی می دهند  دفارا در صدر است  . دارو و دالبر هم عالی هستند  . دلر کمی قیمت غیر منطقی است وگرنه گزارش خوبی میزند در این گروه  باید کمی جلوتر در مورد  گزینه های مختلف بازهم  صحبت  کنیم  . ولی فعلا  این  شرکت ها می توانند جالب باشند  .

به نظر بانکی ها را زیر نظر داشته  باشید می تواند جالب باشد در این گروه  سراغ  میان مدتی ها  بخواهیم  برویم  اول وبملت  بعد خاور میانه بعد از ان پاسارگاد و بعد تجارت و وملل  ولی برای نوسان  گزینه ها  کمی تغییر میکند  شاید برای نوسان  وپست جالب  باشد از نظر عملیاتی هم کمی بهتر شده و می تواند  جالب شود وپارس هم دیگر گزینه خوب گروه است .ونوین هم  می تواند نوسانات  بهتری را داشته  باشد در این چند  روزه  زمزمه هایی از وگردش هم  شنیده می شود این  سهم  را نیز زیر نظر داشته  باشید  می تواند  بسیار جالب باشد . ولی در کل شاید  از دید ما ۳ سهم  وبملت  تجارت وپارس پکیج کاملی از بازی و بنیادی این گروه  باشد  . بانکی ها هم  جز گروه هایی هستند  که  قابلیت  رشد خوبی در بازار دارند .

فاذر و فاراک  در فشار فروش هستند  به نظر انها فروشنده  زیادی داشته و از ان سو به نظر رمپنا  را کمی بهتر بخرند

در بازار وهور هم  خبرهای جالبی را دارد از افزایش سرمایه  گرفته تا خبرهای خاص سود اوری به خصوص امروز که خبرها  تکمیل تر شده و گفته انعقاد قرارداد ساخت و بهره برداری نیروگاه ۱۴ مگاواتی بندر جاسک با شرکت پترو امید آسیا  می تواند  برای سال بعد  بسیارخاص تر باشد  قرارداد ساخت نیروگاه ۱۴ مگاواتی به صورت شش ساله BOT منعقد گردیده و نرخ فروش هر کیلو وات ساعت انرژی ۵/۵ سنت یورو بوده و حداقل ۹۰ درصد آمادگی ۱۴ مگاوات ( معادل ۹ میلیون کیلووات ساعت در ماه) توسط کارفرما پرداخت می گردد. حتی اگر میزان مصرف انرژی توسط کارفرما کمتر از این عدد باشد. مبلغ سرمایه گذاری ۸٫۶۵۰٫۰۰۰ یورو برآورد گردیده که بر اساس دوره بهره برداری ۵ ساله، سالیانه حدود ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ یورو سود کسب خواهد شد. مبلغ کل قرارداد برای دوره ۵ ساله از تاریخ شروع بهره برداری تا زمان تحویل نیروگاه به شرکت پترو امید آسیا ۲۹٫۷۰۰٫۰۰۰ یورو خواهد بود.

در بازار اخابر و های وب را هم  زیر نظر بگیرید هردو قابلیت های خوبی دارند  یکی نوسانی که های وب باشد و دیگری بنیادی که اخابر با شرایط خوبی مواجه  شده استسود تلفیقی اخابر بسیار مهم است به نظر گزارش تلفیقی خوبی داشته در ۶ ماهه حسابرسی شده تلفیقی ۴۰۳ ریال محقق کرده که به نظر رسیدن به سود تلفیقی ۹۰۰ ریال ممکن است سهم در ۶ماهه سود اصلی ۴۰ ریالی را داشته و از همین رو سود تلفیقی اهمیت بالایی دارد .

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم