جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارامروزدوشنبه ۴تیر۹۷

گزارش بازارامروزدوشنبه ۴تیر۹۷

نوید خاندوزی
ژوئن 25, 2018
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارامروزدوشنبه ۴تیر۹۷

ترس و تحول !

امروز جدال  بازار بین دو گروه  بود عده ای که میگفتند بازار متحول شده و اگر هم  نمی بینید  واقعا خود را به  بیخیالی زدید و برخی دیگر هم  از ترس تحولات سیاسی به  بازارهشدار می دادند . امروز جدال بین ترس و تحول را ترس باخت و تحول برد . تا صبح  آغاز شد همه  ریسک های دیروز عصر و دیشب را  با  جریان پول فراموش کردند !

امروز از آن روزهای رویایی بازار بود  چقدر رویایی تر می شود که امشب تیم ما هم پرتغال  را پوست  بکند و به مرحله  بعد  برویم! حداقل برای چند  ساعت این غمو غصه دلار را  فراموش میکنیم . امروز واقعا  بازار فضای جالبی را داشت درست تصور کنید وسط یک میدان جنگ یکی دارد ویلون می نوازد چقدر قشنگ می نوازد ! بازار امروز به واسطه  تحولات دلاری و خبرهای پذیرش ارز ازاد از یک  سو و جریان نقدینگی و خرید های قوی از سوی دیگر باعث رشد چشم گیر شاخص و بازار به خصوص در سهم های صادرات  محور شده  بود که پتروشیمی ها در صدر بودند . به هر حال بازار امروز خیلی خوب بود ولی ۲ نکته را دقت کنید نکته اول همان چیزی است که دیروز هم عرض شد سر خود را بالا نیاوریم ناگهان ریسک ها را ببینیم به خصوص ریسک های سیاسی را و نکته بعد این است که بازار امروز با شایعه ازاد شدن نرخ دلار داغ شده بود … اگر ناگهان خبر دیگری امد که خیر ازاد کجا بود !!!  باید منتظر واگنش بازار بود فعلا بازار دارد همه چیز را با دلار ۷۰۰۰ میخرد ولی ممکن است بازهم دولت روی حرف ها و اصول اقتصادی و عقلی پا بگذارد محدودیت هایی را داشته باشد . در بحث دلار واقعا دچار سردرگمی شدیم و بیش از هر چیز از رفتار غیر منطقی غیرعقلانی غیر اقتصادی و احساسی دولت تعجب میکنیم که واقعیت ها را می داند ولی باز تصمیم دیگری را دارد میگیرد . این بازی به سود که تمام می شود ؟؟! وقتی دیروز بحث موبابل ها پیش امد واقعا یاد روزهای قبل می افتیم ما که نه خیلی کارشناس هستیم و یک ادم معمولی  به  شمار می اییم به راحتی میشد خیلی از این موارد را پیش بینی کرد … آن زمان بارها تکرار کردیم چرا باید دولت علنادست در جیب سهامداران کند و از جیب انها به واردات سوبسید بدهد … بازی که به هر طریق بازی با جمع صفر است و هیچ نتیجه ای برای کسی ندارد .این روزها همه با خود یک سوال را میپرسند واقعا مبنای دلار ۴۲۰۰ چیست . این دلار صرف چه شده ؟ از تولید کننده و جیب کارگر و سهامدار گرفته شده به جیب وارد کننده واریز شده ؟ خیلی ها مشکل بازار را همین نرخ گذاری ها می دانند و معتقدند دولت دارد به دلال ها از جیب سهامداران و شرکت های بورسی سوبسید می دهد و این وسط نه مصرف کننده نرخ با دلار ۴۲۰۰ به او میرسد و هم تولید کننده دلارش را مفت به واسطه داده است خیلی وقت پیش نوشتیم با این نرخ دلالی رونق میگیرد .واقع بینانه به شرایط نگاه کند باور کنید همین نگاه واقع بینانه به سود همه خواهد شد می پرسید چرا ؟ ببنید نرخ دلار از دید دولت ۴۲۰۰ است یعنی نرخ شاید ۱۰ ماه پیش باشد ولی دقت کنید ایا قیمت ها به ۱۰ ماه قبل برگشت ؟ خیر دولت فقط نرخ را ۴۲۰۰ کرد تا قیمت ها بیشتر رد نکند که بازهم رشد کرد . حالا فرض کنیم دولت عاقل باشد متوجه شود نرخ ۴۲۰۰ نه تنها موجب ثبات قیمت ها نشده بلکه مشکلات صادراتی را رقم زده دلال بازی را بیشتر کرده و از سوی دیگر ثبت سفارش غیر معقول و غیر منطقی . ولی با این  همه بازهم  حاضر به ترک  این داستان نیست

هنوز هم معتقدیم که با وجود تحولات سیاسی و تحریم و افت مقداری برگ برنده بازار همین دلار است در صورت پذیرش دلار ۷۰۰۰ تومانی از سوی دولت در نهایت یک جهش و یا بهتر بگوییم سوپر جهش در سود شرکت های صادر کننده را داریم که برای بورس هم خوب می شود . دیروز هم نوشتیم به اندک موج عقلانیت امیدواریم و به این که این روش و شیوه نمی تواند خیلی ادامه دار باشد و جایی قطع می شود ان وقت است که چاره کار جور دیگری خواهد بود. ما بارها گفتیم چاره ای جز برگشت به اصول اقتصادی نیست و این اصول برای بازار سرمایه می تواند اتفاق خوبی باشد

به نظر خیلی راه حل های متعدد دیگری باقی نمانده است و باید راهی پیدا شود . به نظر این بند بازی نیما و سمصا و حواله ارزی و دلار ۴۲۰۰ و ۳۸۰۰ و … به زودی به پایان میرسد احتمالا یک نرخ به عنوان دلار کالاهای اساسی و دیگری دلار ازاد خواهیم داشت . باور کنید دولت صادرات نفت خود را با دلار ازاد در اقتصاد تسعیر کند دو برابر بودجه عمرانی ریال به دست می اورد و همین پول را فقط صرف بودجه های عمرانی کند رونق قوی در کشور ایجاد می شود البته همراه با تورم که به نظر برای اقتصاد فعلی ما دردش پذیرفتنی است از سوی دیگر با اعلام دلار ازاد تورم انچنانی شوک کننده به اقتصاد وارد نمیشود چرا که اقتصاد ما با دلار ۶۷۰۰ حرکت میکرد نه ۴۲۰۰ و در نهایت یک جهش و یا بهتر بگوییم سوپر هجش در سود شرکت های صادر کننده را داریم که برای بورس هم خوب می شود . نکته اخر ایجاد رشد اقتصادی و اشتغال با رشد صادرات است صادر کننده که مغز اقتصادی دارد درست به مانند جریان اب یا هوا هر طور شده سعی می کند تحریم ها را دور بزند و رخنه نماید ان وقت است که تراز ارزی ما رفته رفته قوی تر و صادرات ما بیشتر می شود
خب شما تصور کنید این اتفاقات می تواند رخ دهد و این فقط حرف و تحلیل ما نیست تحلیل بسیاری از افراد اقتصاددان است فقط نمیدانیم چرا نه جراتش نه عقلش در بدنه دولت فعلی دیده نمی شود و تازه هر بار تصمیماتی میگیرند که چیزی جز دلال پروری و بدتر کردن اوضاع نیست .

اما قرار بود امروز در مورد ورود جریان پول به بازار هم صحبت کنیم پیش از هر چیز این اتفاق رویداد بسیار مثبتی برای بازار است کار با درست و غلط بودن و هدف این کار نداریم ولی به هر حال دولت برای جلوگیری از هجوم مردم به سمت بازارهااین بازار را جذاب خواهد کرد تا بخشی از پول ها اینجا درگیر شود و این رویداد خاصی برای بازار است منطقی ترین حالت ممکن هم همین است در همه جای دنیا هم رونق های اقتصادی خود را در بازار سهام نشان میدهد نه سفته بازی. هدایت این پول به سمت بازار سرمایه مزیت های بسیاری دارد و البته چند عیب . در مزیت ها باز تر شدن دست خصولتی ها برای عرضه و زدن به زخم مشکلات دیگر ، در چرخ سالم قرار گرفتن پول ، حضور در افزایش سرمایه و تامین مالی شرکت ها و چندین دلیل خوب دیگر که از حوصله بحث خارج است ولی یک عیب بزرگ داردپول های صندوق ها و بانک ها که می دانند چه کنند ولی پول مردم عادی اگر درست و دقیق سرمایه گذاری نوشد هرزمی رود دافعه ایجاد میکند به نظر الزام به حضور صندوق ها گسترده تر کردن انها و شرایط خاص باید در دستور کار و اولویت قرار گیرد تا پول هایی که وارد می شود هر جه سریعتر به این سمت و سو برود و باعث به وجود امدن اتفاقات عجیب نشود . به نظر حضور پول در بازار بیشتر مقاصد سیاسی دارد و عدد هم عدد بالایی است که تا اخر سال حتی می تواند انرژی بازار را تامین کند ولی قبول کنید زیر ساخت باید اماده باشد دلار ازاد و کمی فضای پاک سیاسی مهم ترین زیرساخت های این حوزه است و اگر هر دو را داشته باشد شک نکنید می شود حکایت ان شعر که یاد تو در دل من توفان به پا میکنه ! این پول هم توفان خواهد کرد

و اما در بازار امروز چه خبر بود … امروز بازار با  روند  بسیار خوبی همراه  بود  و شرایط به نظر با هیجان مفرطی ادامه داشت . جالب ترین نکته امروز این  بود که در پیک  قیمتی فعلی با این  حجم  بازدهی بازهم امروز در بسیاری از سهم ها  بازار قفل بود و این نشان  از حجم  پول قوی و نبود عرضه کافی است . شاید  فردا این  شدت عرضه  با  توجه  به موج های ایجاد  شده کمی بیشتر شود بیشتر بحث ما  بنیادی نیست  بحث های سیاسی است  . دیروز هم عرض شد  در روزهای انتهاب ابان و اوایل اذر بود که شاخص حدود ۸۸ هزار بود جمیع جهات چند موضوع یعنی تحولات اقتصادی رشد دلار و البته گزارش های خوب ماهانه باعث شد تا آذر ماه در یک مقطع تقریبا ۱ ماهه شاخص ۱۰ هزار واحد رشد کند و به ۹۹ هزار نزدیک شود . یعنی رشد بیش از ۱۲% … قیمت ها در نقطه ابتدای رالی بسیار منطقی و کف بود از نظر تحلیلی پی به ای ۳ دلار رشد کرده بود و … ریسک ترامپ بود ریسک های دیگر هم همینطور ولی در این نقطه بازار قیمت ها را منطقی و مناسب دید و هجوم برد برای خرید دقت کنید رشد ۱۲% در یک ماه بسیار خوب است . بعد ازاین رشد ناگهان بازار سر خود را بلند کرد و دید ای داد تحولات سیاسی نا آرامی ها اوضاع خاص ترامپ و … ریسک هایی که تا قبل هم بود ولی به چشمش نمی امد در قیمت های بالاتر به چشم امد و شروع به فروش کرد  البته  فضا این طور نیست در حال حاضر ولی باید مراقب بود  .

در شاخص امروز با رشد ۳۱۱۳ واحدی مواجه  بود که سهم هایی مانند  فولاد  فارس فملی کگل تاپیکو و … مهم ترین  دلایل این  رشد بودند  که  شاخص را  به ۱۱۵ هزار رساند

و اما حرف آخر … دیروز حرف از ریسک های سیاسی و تحولات مختلف زدیم امروز تا حدودی بروز کرده است ببینید  به هیچ وجه این  موارد از دید ما  سیاسی نگاه نمی شود ما  باید اثرات  بورسی را  بسنجیم . برخی دوستان از ما دلخور بودند که چرا در فضای اینچنان مثبت حرف های ناامید کننده میزنید . چه کنیم  در این  روزها  متن ها و تحلیل های قدیمی را  بالا  بیاوریم که آی ما  گفتیم  این شد … نگاه باید  رو به  جلو  باشد  هنوز بازار از نظر بنیادی قوی است  شاید  فرصت پیش رو فرصتی برای یک نفس گیری و اصلاح و بعد  حرکت  مجدد  باشد  .

و حالا  سراغ  اخبار برویم  …

کمی بازارها  شلوغ شده و این  مهم ترین  خبر سییاسی است

جهانگیری در جلسه غیرعلنی مجلس گفته است: دیگر چین و روسیه هم به دادمان نخواهند رسید؟

بهروز بنیادی نماینده مجلس:دیروز در جلسه غیرعلنی مجلس، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور هشدار داده: “در آستانه یک «جنگ اقتصادی» قرار داریم و شرایط آینده به‌مراتب سخت‌تر خواهد شد.برخی کشورها که در عرصه سیاست بین‌الملل دوست ما شناخته می‌شدند مثل برخی کشورهای همسایه و حتی چین، روسیه و کشورهای اروپایی، امروز دیگر نمی‌توانند به ما کمک کنند.

وزیر صنعت: باید به مردم اطمینان دهیم که منابع ارزی کشور دچار محدودیت نیستدولت و نظام تلاش کردند نهادی خلق کنند که متناسب با محدودیت‌هایی که نظام سلطه علیه ایران ایجاد می‌کند اقدامات مناسبی انجام دهد که آرامش‌ بخش باشددولت تصمیم گرفت تغییری در نظام ارزی به وجود بیاورد و نرخ تثبیت شده ارز را با محاسبه روش‌های علمی ارائه کردتصمیم گرفته شد تا منابع ارزی کشور به کالاهای اصلی مردم اختصاص یابد و ارز حاصل از نفت به صورت مستقیم به آنها تعلق گیرد و کسی در آن دخالت نمی‌کندبر اساس تصمیمات سران سه قوه، مکلف شدیم که بخشی از کالاهایی که اکنون به اندازه کافی در داخل تولید می‌شود یا احیانا نیاز به واردات آنها نیست واردات آنها را ممنوع کنیمتحریک اقتصاد تورمی و دامن زدن به آن توسط رسانه‌ها می‌تواند کنترل شود

رئیس کل گمرک ایران: صادرات غیرنفتی کشور امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با ۲۱ درصد افزایش به ۱۱ میلیارد و ۲۴۲ میلیون دلار رسید

ولی اله سیف در حاشیه جلسه مشترک کمیسیون صنایع و کمیسیون حمایت از تولید مجلس، گفت:جزئیات این بازار ثانویه تدوین شده و از محل ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی که عمدتا از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود برای واردات برخی کالاهای غیراساسی و بصورت نرخ توافقی خواهد بود. ولی اله سیف در حاشیه جلسه مشترک کمیسیون صنایع و کمیسیون حمایت از تولید مجلس، گفت:جزئیات این بازار ثانویه تدوین شده و از محل ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی که عمدتا از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود برای واردات برخی کالاهای غیراساسی و بصورت نرخ توافقی خواهد بود.ایجاد این بازار از شکل گیری برخی نرخ های نامشخص که امروز در کوچه پس کوچه ها از طریق دلالان انجام می شود، جلوگیری می کند.سامانه ای در حال ایجاد است تا در آن همه کالاهایی که برای واردات از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده اند، مشخص شود.با اجرایی شدن این سامانه واردکنندگان این کالاها نمی توانند آنها را با قیمت های بالاتر و بفروشند.با مشخص شدن این کالاها این امکان وجود دارد که با هماهنگی دستگاههای نظارتی از جمله تعزیرات و بازرسی از گرانفروشی ها جلوگیری شود.

آقای جهانگیری با اشاره به گروهبندی و تعیین فهرست کالاهای مورد نیاز کشور بر اساس اولویت بندی و گروهبندی کالاها گفت: دستگاه های دولتی و نظارتی در خصوص قیمتگذاری ، میزان واردات و نظارت بر نحوه تخصیص ارز و توزیع کالاهای اساسی و حساس برنامه ریزی دقیق و منظمی انجام داده اند و از محل ارز حاصل از فروش نفت و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی و سایر صادرات غیر نفتی، ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و حیاتی تامین خواهد شد.

و اما در بازار چه میگذرد  …

اتش بازی فولادیها!!!

فولادی ها همچنان با روند نوسانی مثبت و صدر نشین بازار همراه شد فولادیهایی که همچنان به رشد های قیمتی خود ادامه و کم کم این رشد قیمتی سبب فشار عرضه های بیشتری خواهد شد

در نماد ذوب اهن شاهد عرضه های سنگین و تشکیل مجدد صف خرید بودیم ذوب که به سمت قیمتهای ۱۵۵ و سپس ۱۸۰ تومانی خواهد رفت این سهم به نظر میرسد به دلیل جو سنگین جریان پولی با اقبال همراه و کم کم با این وضعیت وارد حباب میشود با سود نهایت ۲۰ تومانی سال جاری قیمتهای فعلی برای ذوب بالا می باشد

در نماد فولاد خوزستان امروز با صف خرید انگاری قصد عبور از سطوح قیمتی ۷۲۰ تومان را دارد سهم با فرض سود ۱۴۰ تومانی سال جاری پی بر ای بالای ۵ رسیده و به نظر میرسد پی بر ای سهم تا سطوح قیمتی ۶ مرتبه و قیمتهای ۸۰۰ تومان به بالا رشد داشته باشد ولی فعلا  این  رشد  ها  کمی تند  شده است

اما فولاد مبارکه که عرضه بلوکی سهامش توسط سرمایه گذاری امید باز شکست خورد شاهد معاملات مثبت و خوبی هستیم امید باز هم اقدام به عرضه خرد سهام فولاد مبارکه میکند فولادی که تا قیمتهای ۴۵۰ تومان انگاری قصد رشد را دارد به نظر میرسد فولاد به اخرین گام های صعودی خود رسیده و سهم بازدهی بالایی داده است البته  امروز هم  فولاد  هم  هرمز گزارش خوبی را دادند در فولاد سهم در فروردین ۱۲۸۲۰ میلیارد ریال فروش داشته . محصولات گرم ۲۵۲۱۰ و محصولات سرد ۲۸۶۱۱ ریال در فروردین نرخ خورده است در اردیبهشت با یک پرش ۱۹۴۹۳ میلیارد ریال فروش داشته محصولات گرم ۲۵۳۲۲ و محصولات سرد ۲۸۸۷۸ ریال در اردیبهشت نرخ خورده است در خرداد فروش ۱۴۷۸۵ میلیارد ریال بوده و جمع فروش ۳ ماهه ۴۷۰۹۸ میلیارد ریال بوده است . محصولات گرم ۲۶۴۳۶ و سرد ۲۹۲۲۳ بوده است که رشد ملموس است . ببنید فولاد میانگین ۱۳۱۶۸ میلیارد ریال فروش ماهانه در سال ۹۶ داشته این عدد حالا ۱۵۶۶۹ است .سال ۹۶ فروش فولاد در مقطع ۳ ماهه ۳۳۲۶۶ میلیارد ریال بوده است . گزارش خوبی است ۱۵۰ هزار تن هم موجودی دارد به نظر ۱۸۰ ریال محقق میکند

در این  گروه  فولاژ به نظر به اولین  سقف خود  رسیده هر چند او نیز مثبت اندیس خرید و فروش میشد ولی بعید است  فعلا از ۱۸۰۰  بیشتر شود ولی انصافا وضعیت  فروش خرداد  سهم عالی بود

پتروشیمی ها امیدوار به گشایش ارزی!!!

در نمادهای پتروشیمی شاهد رشد قیمتی برخی پتروشیمی های اصدرات محور بودیم این روزها بازار انتظار دارد بخشی از ارز صادراتی پتروشیمی ها با نرخ ازاد تسعیر شود که کمی بعید به نظر میرسد این  گروه از نظر بنیادی شاید هنوز به  قیمت ترین  های بازار باشد ولی نرخ ارز و تحولات  سیاسی انها  را ازار میدهد

پتروشیمی شازند با صف خرید به رشد قیمتی خود ادامه میدهد سهم به سمت اهداف قیمتی ۴۲۰ تومانی حرکت میکند سهمی که در مجمعش خبر عرضه ۲۵ درصد ارز صادراتیش با قیمتهای ازاد ارزی که حاصل از صادرات به عراق وافغانستان میباشد را در پی داشته و همین خبر باعث اقبل بازار به سهم است

پتروشیمی زاگرس با صف خرید به پیشتازی خود ادامه میدهد سهمی که ۱۰۰ درصد محصولاتش صادراتی و بازار انتظار سود خوبی در صورت تسعیر بخشی از ارزهای صادراتیش با نرخ های ازاد را دارد این سهم پتروشیمی به نظر میرسد با این صف خرید و رشد قیمتی سطوح ۴۲۰۰ تومان هم به زودی ببیند

پتروشیمی خارک با صف خرید سنگین همراه و با رشد قیمتی همراه شد این سهم به سمت قیمتهای ۳۶۰۰ تومانی حرکت میکند سهمی که با شکست مقاومت ۳۲۰۰ تومانی و جو مثبت پتروشیمی ها با فاز صعودی خوبی همراه شده است

در این  گروه  امروز کرماشا نیز خوب مثبت  شد  به نظر سهم  کمی از عقب ماندگی خود را جبران کند  .

در این گروه حتی جم هم  امروز به  صف رسید  سهم  پی به ای خوبی را دارد

سرمایه گذاریها سوار بر موج شاخص!!!

در نمادهای سرمایه گذاری نیز موج رشد قیمتی این شرکتها بر مدار شاخص ادامه یافت به طوری که شاهد رشد قیمتی بسیار خوبی در سرمایه گذاریها بوده و تا مادامی که بازار هیجانی و مثبت است رشد قیمتی سسرمایه گذاریها نیز ادامه دارد

سرمایه گذاری غدیر توانست با رشد قیمتی همراه و به سطوح قیمتی بالای ۱۴۰ تومانی برسد سهمی که تا قیمتهای ۱۵۰ تومان جای رشد خواهد داشت این سهم سرمایه گذاری همچنان به واسطه روند صعودی قیمتی سهام شرکتهای زیر مجموعه به رشد خود ادامه میدهد سهم حدودا ۳۵ درصد بازدهی تا اینجا داشته و به نظر میرسد کماکان با اقبال به رشد قیمتیش ادامه دهد

در نماد سرمایه گذاری معادن و فلزات با صف خرید همراه شد سهم با شکست قیمتهای ۲۶۰ تومانی به سمت سطوح قیمتی ۲۸۰ تومانی حرکت خواهد کردکمی این  سهم نیز با ارزش ذاتی خود نزدیک  شده و باید مراقب بود

صندوق بازنشستگی با صف خرید به قیمتهای ۲۰۰ تومان رسید این سهم هلدینگ پتروشیمی بسیار قوی بوده و به نظر میرسد سهم تا قیمتهای ۲۲۰ تومان هم در صورت ادامه جو روانی مثبت پیش برود وصندوقی که این روزها حجم معاملاتش افزایش خوبی یافته و حقوقی ها خریدهای خوبی در سهم انجام میدهند

امروز فارس قفل بود  به نظر فضای بازار روی فارس فردا  به این  شدت مثبت نیست  البته این  سهم واقعا از بازار عقب است و با  زمزمه  فروش برخی زیر مجموعهخ ها در بازار مواجه است

معادن در کانون بازار!!!

معدنی ها نیز با روند مثبت و خوب مواجه و به نوسانات مثبت خود بی توجه به بازارهای جهانی ادامه دادند اقبال همچنان به واسطه نقدینگی بالا در بازار به معدنیها ادامه دارد

در نماد ذغال سنگ نگین طبس که تا پیش از این شایعه تعدیل سنگینش بود حالا با افزایش نرخ ۲۰ درصدی این شایعه قویتر شده و بازار اقبال بیشتری به سهم پیدا کرده است پس از مجمع سهم بدون افت قیمتی و با جهش همراه و به سمت قیمتهای ۴۰۰ تومان حرکت میکند این سهم وضعیت بنیادی خوبی با این افزایش نرخ پیدا میکند

ملی مسی هم به قیمتهای بالای ۳۶۰ تومان رشد داشت سهم با رشد قیمتی به سطوح ۳۸۰ و ۴۰۰ تومانی حرکت میکند سهمی که بازار انتظار دارد به دلیل رشد فروش داخلی محصولاتش با رشد سوداوری خوبی در سال جاری همراه شود اما باید توجه داشت همچنان دلارهای اصدراتی شرکت با نرخ تک نرخی تسعیر میشود

صف خرید چادرملو ادامه داشته و سهم به سمت سوطح قیمتی ۳۲۰ تومانی حرکت میکند شکسته شدن این قیمتها میتواند سهم را تا سطوح قیمتی ۳۶۰ تومان بالا ببرد این روزها انتظارات از این سهم معدنی افزایش شدیدی یافته و سهم به قیمتهای بالایی در حال صعود است

فرآور در حالی در فروردین ۴۳ میلیارد ریال فروش داشت که در این ماه نرخ فروش ۱۶۳,۷۰۴,۱۲۰ ریال بود در اردیبهشت رشد تولید و فروش را داشتیم و نرخ به ۱۶۱,۹۰۰,۷۲۴ رسید و ۱۵۶ میلیارد ریال فروش داشته و در خرداد فروش به ۱۶ میلیارد ریال رسیده و نفروخته و موجودی داشته است . نرخ فروش شمش در خرداد ۱۷۸,۵۲۷,۴۷۳ است به نظر دلار را ۵۸۰۰ تا ۶۰۰۰ می فروشد جمع فروش ۳ ماهه ۲۱۶ میلیارد ریال شده است . بیش از ۸۹۰ تن موجودی هنوز دارد .

 

پالایشی ها به پیش!!!

در گروه پالایش شاهد روند صعودی خوبی هستیم گروهی که رشد زیادی در بازار نداشته در حال پر کردن گپ جاماندگی خود در بازار می باشد

همانطور که وعده داده بودیم پالایش نفت اصفهان به استانه قیمتهای ۵۰۰ تومان رسدی دو هدف قیمتی ۵۲۰ تومان و در صورت عدم عرضه های سنگین و عبور سهم از این قیمتها هدف قیمتی ۵۶۰ تومان در انتظار شپنا می باشد شپنایی که اوضاع و احوال خوبی داشته و از نظر بنیادی باید به این سطوح میرسید

در نماد پالایش نفت تهران سهم بنیادی و سود ساز گروه هم شاهد رشد قیمتی خوبی هستیم سهم به سمت قیمتهای ۵۲۰ تا ۵۴۰ تومانی حرکت میکند شترانی که شنیده میشود برای سال ۹۷ جای رسدین به سود ۱۰۰ تومانی را دارد این سهم به دلیل تولید محصولات کیفی وضعیت بهتری در بین پالایشی ها دارد

شراز هم در این گروه به سمت قیمتهای ۱۴۵۰ تومانی حرکت میکند سهم از مقاومت ۱۳۲۰ تومانی خود عبور کرد سهمی که شایعه سود ۳۰۰ تومانی برای سال جاری و تحقق سود بالای ۲۰۰ تومانی برای سال ۹۶ اش باعث شده تا بازار اقبال خوبی به سهم پیدا نماید

در این  گروه  بهران هم  امر.ز خوب مثبت  بود شبهرن در فروردین با افت تولید و فروش که طبیعی است ۷۵۴میلیارد ریال می باشد نرخ فروردین ۹۷ مبلغ ۴۳,۹۸۴,۵۵۵ بود . در اردیبهشت با رشد فروش ۲۰۰۸ میلیارد ریال فروش زده و البته افت نرخ داشت نرخ ۳۷,۲۶۷,۱۳۱ ریال بود که توضیح داده است علت کاهش نرخ میانگین در گروه روانکارهای خودرو مربوط به تغییر در ترکیب فروش محصولات در اردیبهشت ماه ۹۷ می باشد. در خرداد فروش ۱۴۵۰ میلیارد ریال بوده و نرخ فروش ۳۷۹۲۷۰۰۰ ریال جمع فروش ۳ماهه ۴۲۱۳ میلیارد ریال بوده این عدد در مدت مشابه سال قبل ۳۰۶۴ میلیارد ریال بوده و رشد بسیار خوبی داشته است

ب هنظر پالایشی ها خیلی جای منفی خوردن  جدی ندارند

چهارگوشه بازار!!!

الومینیوم ایران امروز با جهش قیمتی ۲۱ درصدی همراه و به قیمتهای بالای ۲۵۰ تومان رسدی سهم حدودا ۵۰ درصد بازدهی تا اینجا داشته و به نظر میرسد باید کم کم شاهد متعادل شدن این سهم فلزی باشیم فایرایی که وعده تعدیل مثبت خوبی داده اما رشد قیمتی اخیر به نظر میرسد سهم را به منطقع اشباعی رسانده باشد البته  سهم  گزارش بدی نداشت   فایرا در فروردین در یک فروش خوب ۱۱۶۲ میلیارد ریال فروش داشت نرخ شمش داخلی ۱۰۵,۰۳۰,۰۵۴ و شمش صادراتی ۱۰۴,۱۱۴,۷۷۰ ریال بود . در اردیبهشت فروش فایرا به ۲۰۲۱ میلیارد ریال رسیده و نرخ شمش داخلی ۱۰۸,۴۰۹,۳۱۸ و نرخ شمش صادراتی ۱۰۸,۸۶۷,۸۷۲ ریال است .جمعا در ۲ ماهه به فروش بسیار خوب ۳۱۸۳ میلیارد ریالی رسیده . در خرداد فروش کمی افت کرد ولی نه خیلی و به ۱۸۸۱ میلیارد ریال رسید . نرخ شمش داخلی ۱۱۸,۵۷۰,۰۲۹ و نرخ شمش صادراتی با دلار ۴۲۰۰ حدود ۹۸,۷۱۱,۰۷۵ ریال است ببنید پیشرفت فایرا عالی بوده در ۳ ماهه سال ۹۶ جمع فروش ۳۱۲۶ میلیارد ریال بوده است

کاغذ پرس با صف خرید سنگین ازقیمتهای ۴۰۰ تومانی عبور نمود هدف قیمتی ۵۰۰ الی ۵۲۰ تومانی به عنوان اولین هدف قیمتی و پس از ان سطوح قیمتی ۶۰۰ و ۷۰۰ تومان در انتظار این سهم میباشد سهمی که اینده خوبی داشته و صادراتش با نرخ ارز ازاد انجام و به واسطه رشد جهشی قیمتهای فروش با اقبال بالایی همراه شده است روزهای قبل در مورد این  سهم  مفصل صحبت کرده  بودیم

ماشین سازی اراک در مسیر اصلاح قرار گرفته است سهم در شکست مقاومت ۱۰۲ تومانی ناکام ماند و به نظر میرسد به سمت سطوح قیمتی ۹۲ تومان عقبگرد کند سهمی که در صورت عدم تعادل در این قیمتها به سمت حمایت بعدی یعنی ۸۶ تومان رهسپار میشود فاراک به این اصلاح قیمتی نیاز و سهامداران در سود در حال عرضه هستند

شاید فردا  اگر وضعیت  کمی پر عرضه  شسد توجه  بازار به گروه  قند  بیشتر شود درقندی تا  به نظر قشهد  قگیرا  قصفها هر سه ÷زارش خوبی دادند .  قصفها در فروردین ۹۷ بدون تولید با فروش ۷۵۰۰ تن از موجودی ۲۴۰ میلیارد ریال فروش زده است در اردیبهشت هم با فروش موجودی و تولید خوب خود ۳۴۳ میلیارد ریال فروش زده در خرداد نیز با ترکیبی از تولید و موجودی به فروش ۳۲۰ میلیارد ریالی رسیده و ۹۰۴ میلیارد ریال فروش ۳ ماهه داشته است . به نظر گزارش های خوبی را در این گروه دارد . در قشهد نیز وضعیت خوب بود قشهد در خرداد با فروش ۲۶۹ میلیارد ریالی مواجه بوده سهم در اردیبهشت۲۷۶ میلیارد ریال فروش زده و در فروردین ماه موفق به فروش ۱۵۷ میلیارد ریالی شده سهم در اسفند ۲۲۱ میلیارد ریال فروخته است . در بهمن ماه ۱۷۱ میلیارد ریال فروش داشته است . در دی با فروش ۱۶۲ میلیارد ریالی مواجه بوده سهم در حالی در آذر ماه با فروش ۲۵۵ میلیارد ریالی مواجه بوده که در آبان ماه با فروش ۱۶۳ میلیارد ریالی مواجه بود با توجه به بودجه ۲۳۱۸ فروش شرکت ۱۷۷۱ میلیارد ریال در۹ ماهه بوده و پوشش ۷۶ % در فروش داشته گزارش خوبی ست و سهم تولید خوبی داشته و بیش از ۹ هزار تن موجودی دارد . قپیرا هم  به نظر به بودجه و اندک تعدیل میرسد  قپیرا در بودجه جدید فروش را ۲۱۷۳ میلیارد ریال در نظر گرفته است سهم در بهمن ماه به فروش خوب ۳۱۵ میلیارد ریالی رسید و در اسفند نیز ۲۳۷ میلیارد ریال فروش داشت در فروردین ۹۷ فروش ۴۰میلیارد ریال فروش داشته در اردیبهشت ۱۷۹ میلیارد ریال فروش داشته در خرداد قپیرا ۲۲۵ میلیارد ریال فروش داشته و موجودی شکر سهم ۱۵ هزار تن است . سهم در مجموع۱۱ ماهه ۱۹۳۲ میلیارد ریال فروش داشته و ۸۹% را تقریباً محقق کرده است.

وقتی بازار بنیادی می شود و فضای هیجان میگیرد گروه خودرو  به  لاک دفاعی می رود گروه خودرو  حیاط خلوت نوسان گیران  است نه حقوقی ها به نظر بازی خوبی را در این  گروه نداریم  چرا  که نه  گزارش های جالبی می دهند نه خبرهای بنیادی قوی از همین  رو  فشار کار و فشار فروش بیشتر است  شاید  در این  گر.وه  فقط کمی خبهمن و خدیزل قابل پذیرش و قابل بحث باشند

حرف در مورد  بازار امروز زیاد داشتیم ولی به  روزهای اتی موکول می کینم  فقط امروز اوایل شب گزارش چشم انداز را دنبال  کنید  …

 

 

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم