جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازارشنبه ۱۲ اسفند ۹۶

گزارش بازارشنبه ۱۲ اسفند ۹۶

نوید خاندوزی
مارس 3, 2018
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازارشنبه  ۱۲ اسفند   ۹۶

فشار بازار افتاد …

گزارش بازار بتاسهم    امروز  شنبه در اولین  روز هفته و در میانه های اسفند در حالی بازار یک  روز تلخ و منفی را پشت  سرگذاشت  از چند  جانب  تیر خورده  بود و به خود می پیچید  . خبرهای سیاسی را کنار بگذاریم  بازارهای جهانی با  ریزش خود  یک  ضربه  به  بازار زده  بودند و پایان  دوره  گزارش های ماهانه هم  تیری دیگر بود و از همه مهم تر شاید تیر خلاص را  فشار فروش حقوقی ها  زده  بودند  که  امروز در اکثر نماد ها  چه خرد و چه  بلوک  فروشنده  بودند  . اگر نیمچه مثبت  خودروییها و سیمانی ها نبود  امروز رنگ  غالب بازار رنگ  قرمزی بود که نشان از خون  بازی بازار در این  قیمت ها داشت  . واقعا  چه  بلایی سر بازار ما امده است و کی این  موج  فروش می خواهد دست از سر بازار بردارد

البته  بخشی از این  وضعیت از ماست که  برماست!   نبود  پیش بینی بودجه  باعث شده است  که  بازار به  طور کلی سهم های بزرگ  را  فراموش کند و وقتی این  سهم  های بزرگ در حاشیه  باشند کوچکتر ها رونق میگیرند  سهم های که  سود و بازار و سود تقسیمی برای انها  مهم  نیست و همین طور هم  شده و البته  کاری است که  شده مسیر برگشت سخت است  …

در این مقطع  ۱ ماهه  هر کسی هر چه خواست  بر سر بازار آورد  …  شاید  مهم تریینش دولت  بود که کاری که دولت  برای کنترل ارز کرد  شلیک  به  بقیه  بازارها  بود که  برای مدتی ان را پایین نگه داشته  بودند  نرخ  سود  با این  حرکت  به  یک  باره  برای برخی بانک ها  تا  ۲۲% هم  رفته و به  راحتی نرخ های ۲۱ و ۲۲ باردیگر در دسترس قرار گرفته است  حتی برای پول های نه چندان  زیاد  مشکل برخی این  است  که معتقدند  این موضوعات در بازار سرمایه تاثیری ندارد واقعا  دیدگاه های افراطی خوش بینی هم  بلای جان  بازار است   . تبعات  این موضوع  ابطال  برخی صندوق ها و فشار فروش و یا حداقل عدم خرید انهاست  که  باز خود  فشار بر بازار می اورد و این  را این  روزها  به وضوح می بینیم  .

ولی چاره  چیست  بشینیم و منتظر باشیم  امداد های غیبی از راه  برسد ؟ به نظر بازار زیر فشار سنگین  این  عرضه  قادر به  تحمل موقت  است ولی کاهش قیمت  را دارد  یعنی به این شکل که  بازار استقامت خوبی دارد ولی ریزش  هم  خواهد داشت  چرا  ان  را می گوییم چون  که تازه  هنوز فاز بعدی  عرضه توسط برخی به  بهانه تسویه  کارگزاری ها  باقی مانده است  البته هر چند  این  موارد دیگر از مد افتاده و ضعیف است ولی به هر حال  هنوز ممکن است نیم  فشارهایی را به کمر نحیف بازار بیاورد

اما  ان  دلایل منفی شدن  بود  حالا  باید  پرسید  بازار کی درست می شود  به نظر تا  فیتلیه  یک موضوع پایین  کشیده نشود  این  وضعیت  جمع و جور نخواهد شد  . به نظر حقیر سر رشته  تمام  این  داستان ها از نرخ  سود است  ببنید  وقتی نرخ  سود داشت  به  شکل منظم  روی ۱۸% و ۱۵% اجرا میشد  همه چیز شکل و فرم خود را داشت ولی این  تغییر بازی نظم  همه چیز را  بر  هم  زده است   . خلی از دوستان  قبول ندارند  که  موضوع نرخ  سود  بر بازار موثر است ولی به نظر میرسد  حالا  آشکار شده است که  حتی تغییرات  اندک  این نرخ ها نیز نظم  بازار را  به هم  میریزد  چه  برسد  به تغییرات  ۵% ! درست  مثل پیش بینی برخی که  فکر میکردند  حذف نرخ  سود هیچ  تغییری در بازار ایجاد نمی کند ولی حال  می بینم  گرایش بسیاری از سهامداران  از سهم های بزرگ و شفاف به  سمت  سهم های غیر بنیادی  و سهم هایی که  سود ندارند  بیشتر شده است …

در مورد  نرخ  سود  این  را هم  بگوییم  که  بازی اینجا  جالب می شود که  رقابت  برای نرخ  سود  بالاتر و پرداخت  نرخ  سود بالاتر نیز شکل گرفته  و این  ان چیزی است  که  بازار از ان هراس دارد  وگرنه  در این وادی گزارش شرکت ها خوب بوده و فضا  برای حرکت  اماده است

البته در این میان  بازارهای جهانی و  دنیای سیاست هم  نباید موش بدوانند وگرنه اوضاع  اگر این  بازارها نیز منفی باشد منفی تر می شود

بگذریم و به  سراغ  بازاری برویم  که  کمی خودرو  کمی سیمان در ان  مثبت  بودند و باقی بازار حرفی برای گفتن نداشت  نه از نظر حجم  بازار قوی بود و نه از نظر مثبت ها  … بازار در گرفتاری سهم های بزرگ  اسیر شده و از یک سو رشد خودروی یها  را می بیند و حرص می خورد !

برای بازار فردا از بد حادثه هم  بقیه بازارهم خودرویی و سیمانی دچار فاز عرضه هستند  این هفته از ان  روزها و هفته های سخت  را  داریم که  باید  خدا خدا  کنیم  تمام  شود  اصلا  باید دعا کنیم  این  ۱۲ روز کاری باقی مانده هر چه  سریعتر تمام  شود  . این  هفته در مقایسه  با هفته  بعد و بعد تر قطعا  هفته  سخت تری است

ولی این  را  بازهم  می گوییم هنوز سهم های بنیادی قابلیت های خود را  دارند این  پولها هستند  که  باید  به دنبال  این  سهم ها  بروند  …

اما در شاخص امروز با  افتی نافرم و نگران کننده  به ۵۷۳ واحد  ریزش رسید  که فولاد  شپنا  پاسان فارس کگل شبندر و …  موثر بودند  تقریباً سهم  بزرگی که  بخواهد  موثر باشد وجود نداشت

و اما  به  سراغ  خبرها  برویم  …

مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه:ایران همواره متوجه این موضوع بوده که آمریکا ممکن است از برجام خارج شود.تهران با علم به این مسئله خود را برای مواجه شدن با آن آماده کرده است.ایران علیرغم بدبینی که در قبال مواضع کشورهای غربی وجود داشت، روند مذاکرات درباره برجام را پیش‌ برد.ایران همواره متوجه نقض‌های احتمالی غرب به ویژه آمریکا بوده و در نتیجه خود را برای خروج واشنگتن از این توافق آماده کرده است

معاون وزیر نفت: پیش‌بینی می‌کنم آمریکا در  ماه مه امسال، بار دیگر تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید کند و پس از آن برجام به نحو بهتری اجرا شود.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ اعلام کرد امانوئل مکرون به عنوان نخستین رییس جمهور در تاریخ فرانسه طی ماه‌های آینده به تهران سفر خواهد کرد

تهیه پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدید ایران در کنگره آمریکامجلس نمایندگان آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضد ایرانی خود، پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه کرده است.این طرح در صورت تصویب، به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا همه‌ی شرکت‌هایی را که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن کمتر از ۵۰ درصد سهام دارد، مورد تحریم قرار دهد.

رویترز مدعی شد: مذاکرات منطقه‌ای ایران و اروپا آغاز شده است. اولین دور این گفت‌وگوها در حاشیه کنفرانس مونیخ برگزار شده و قرار است نشست بعدی ماه جاری میلادی در ایتالیا برگزار شود.

یادداشت جانسون وزیر خارجه انگلیس در نشریه تایمز:بریتانیا و عربستان سعودی در حال همکاری برای مقابله با رفتار مخرب ایران در خاورمیانه و پایان دادن به جنگ در یمن هستند سفر آتی بن‌سلمان به لندن، صفحه‌ای تازه در روابط میان لندن و ریاض خواهد بود. عربستان مرکز قدرت خاورمیانه و یکی از قدیمی‌ترین دوستان بریتانیا در این منطقه است.

ظریف و لاوروف در تماس تلفنی درباره «روابط دوجانبه، دریای خزر، مسائل منطقه‌ای و نیز اقدام اصولی روسیه در وتوی قطعنامه یمن گفتگو و تبادل نظر کردند.»

در خبرهای اقتصادی …

یک مقام مسئول در بانک مرکزی از اتمام مهلت تعیین شده برای اعطای اوراق سپرده ریالی با نرخ سود ۲۰ درصدی خبر داد

شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد که اتحادیه اروپا خود را برای اعمال تعرفه بر سه کالای آمریکایی در تلافی طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم، آماده می کند.

محمدرضا پورابراهیمی در مورد وضعیت بازار ارز و قیمت دلار در روزهای پایانی سال جاری گفت:تحلیل من این است که متناسب با شرایط اقتصادی و طبق مولفه‌های اقتصادی، قیمت دلار تا پایان سال ٩۶ کاهش بیابد.اما نمی توان رقم مشخصی را برای قیمت آن در روزهای باقی مانده از سال عنوان کرد.بازار ارز قابل مدیریت است، اما دست کم در دو ماه گذشته کمتر شاهد مدیریت این بازار از سوی بانک مرکزی بوده‌ایم.قیمت‌هایی که از اواخر دی ماه در بازار ارز حاکم بوده و هست، قیمت‌های واقعی نیست.قیمت های حبابی ارز، تقاضای روانی در کشور ایجاد کرده و نابسامانی هایی را به دنبال داشته است.

کرباسیان، وزیر اقتصاد:این که در فضای مجازی خبری از ورشکستگی یکی از بانک‌ها منتشر شد به هیچ عنوان صحت ندارد.بانکی که در این اخبار به دروغ ورشکسته اعلام شده است یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور است که دارایی و سرمایه کلانی در اختیار دارد و تنها با یک تجدید ارزیابی دارایی، سرمایه آن چندین درصد افزایش می‌یابد و ثروت کلانی در اختیار دارد

در بازارهای جهانی شاهد  افت  نفت  تا  محدوده  ۶۴ و کمتر هستیم  . روی ۳۳۶۹ و مس ۶۹۱۳  دلار است

در دلار هم  چندین  نرخ  وجود  دارد ولی به نظر ۴۶۰۰  نرخ  منطقی است

لیدری خودرویی ها!!!

امروز خودروییها با ورود جریانهای پولی به نمادهای این گروه به رشد قیمتی خود ادامه دادند خودروییهایی که وضعیت بنیادی خوبی ندارند اما از جو روانی و ورود سرمایه های جدید به معاملاتشان در حال بهره بردن هستند

سایپا دیزل با رشد قیمیت به همراه صف خرید به قیمتهای ۱۲۰ تومان رسید این سهم کم کم باید به تعادل برسد سهمی که رشد قیمتی بالایی دشاته و با توجه وضعیت بنیادی نامطلوبش قیمتهای فعلیش ریسک بالای یرا برای سهم به وجود اورده است خکاوه ای که امید به تحول با اجرای طرح نوسازی ناوگان فرسوده می باشد

صف خرید زامیاد بسیار سنگین بود سهمی که با رشد قیمیت قصد دارد تا عقب ماندگی خود را از گروه جبران و به سمت سطوح ۸۶ و سپس۹۲ تومانی حرکت میکند این سهم خودرویی امسال را با زیان  به پایان برده و اما سال بعد را با وعده رسیدن به سود خوبی اغاز خواهد کرد همین امیدواریها سبب افبال بازار به سهم و تشکیل صف خرید سنیگنش شده است

در نماد سایپا سهم به استانه مقاومت ۹۲ تومانی رسید به نظر میرسد سایپا برای رشد قیمتی کمی با مشکل همراه باشد به خصصو اینکه ثبت سفارش با دلار ممنوع و این امر به ضرر شرکت میباشد از سوی دیگر سایپا احتمالا سود خود را به زیان تبدیل و همین امر امیدها از سهم را دور ساخته است

در قطعه  سازی ها  هم  .ضعیت  داغ است  آگهی بلوک خرینگ  منتشر شد و ایران خودرو به وکالت از خگستر و ختوقا  فروشنده  بلوک  ۵۰%  این  سهم به  قیمت  ۳۲۲۳  در تاریخ  ۲۶ اسفند  است  خگستر از محل فروش  خرینگ  حدود ۱۲۰  و   ختوقا ۷۴۰ ریال  می تواند  رشد سود داشته  باشد

در بین  قطعه  سازی ها  خمحرکه و خمهر همشه  خوب بودند  در خمهر سهم در بهمن ماه  به ۶۵۰ میلیارد ریال  فروش داشته  که عدد کمتری نسبت  به دی است  در دی ماه  سهم  به  فروش ۷۵۱ میلیارد ریالی رسیده سهم در حالی با  بودجه ۶۷۹۸  میلیارد ریالی مواجه است  که حالا ۱۱ماهه ۶۷۲۹    میلیارد ریال  فروش زده  . ۹۹% پوشش فروش را زده است  که عدد  بسیار خوبی است و نیازمند تعدیل  ولی مشکل خمهر حاشیه  سود پاییئن و هزینه های بالاست به نظر باید منتظر ک  تعدیل بود

در پلاسک  نیز شایعه  تعدیل جدی است  پلاسک در حالی بودجه خود را ۴۷۶۵  میلیارد ریال  اعلام  کرده است  که  در ۳ ماهه ۱۱۲۶ و در ۶ ماهه ۲۴۸۰ میلیارد ریال  فروش داشته است در ۹ ماهه این عدد  به ۴۱۷۶ میلیارد یال  رسیده که ۸۸% بودجه  فروش را محقق کرده  سهمی با  فروش بالا ولی سود های کم ! سهم در دی ماهبه  فروش خوب ۵۲۲ میلیارد ریالی رسید ک و در بهمن نیز ۴۹۱ میلیارد ریال  را محقق کرد  که  جمع  فروش ۱۱ ماهه  ۵۱۹۱ میلیارد ریال  است و به واقع بیش از بودجه  را  محقق کرده  .  باید منتظر تعدیل سهم  بود ولی تعدیلات  پلاسک  قوی نیست  چون حاشیه  سود او کم است

خود خپارس نیز شرایط خوبی را دارد

در مجموع  با زمزمه  حضور رئیس جمهور فرانسه در ایران  این  گروه  بهتر شده است ولی وضعیت  تک  سهم را  باید  بررسی کرد  .

حرکت این  گروه  بنیادی نیست  فردا  به نظر بازهم  کمی فشار فروش را  روی این  گروه  داریم

 

سقوط فولادی ها!!!

در نمادهای فولادی شاهد روند نوسانی فولاد سازان بودیم سهام این گروه با فشار فروش همراه و افت قیمتی را تجبره کردند الته رشد قیمتهای جهانی فولاد و سودهای بالای فولادیها به نظر جای اصلاح قیمتی چندانی به سهام این گروه نمیدهد سهامی که لیدران انها هم اکنون با پی بر ای محدوده ۴ در حال معامله هستند

فولاد مبارکه با فشار فروش  به قیمتهای زیر ۲۹۰ تومان برگشت سهم به نظر میرسد تا کف قیمتی ۲۸۰ تومان افت و سپس رشد قیمتی خود را اغاز نماید فولادی که با پی بر ای ۴ و احتمال تعدیل مثبت به نظر نمیرسد جای افت قیمتی زیادی داشته و این روند اصلاحی فرصت خرید خوبی تلقی میشود

فولاد خوزستان هم علی رغم تعدیل مثبت و اعلام سود ۱۰۵ تومانی مهمان نوسانات رو به پایین شد با این قیمتهای جهانی بیلت که به سطوح ۵۲۰ دلار رسیده و با متوسط دلار ۴۶۰۰ تومانی قیمت فروش شمش به سطوح ۲۴۰۰ تومان بالغ و فخوز جای یک تعدیل مثبت ۵ تا ۱۰ درصدی برای سال جاری و جهش سود برای سال اینده را دارد سهم بنیادی بازار که اسیر جو روانی منفی بازار شده است

فولاد کاوه هم به قیمتهای ۲۴۰ توماین بازگشت سهم جای افت قیمتی زیادی از این سطوح نداشته اما انتظار رشد قیمتی چندانی نیز برای سهم انتظارنمیرود سهمی که علی رغم رشد شدید قیمت فروش صادراتیش فعلا حمایتی برای رشد قیمتی از طرف سهامدارانش شاهد نیست

در این گروه چدن هم  شرایط بدی را نداشت  چدن  با کاهش هزینه  تعدیل مثبت زد  و حالا سهم در حالی با  بودجه  فروش ۷۸۴ میلیارد ریالی مواجه  شده  که  در ۶ماهه ۳۶۰میلیارد ریال  فروش داشته  و در مهر ماه این  عدد در حد میانگین  ماه های قبل بوده  ۳۵ میلیارد ریال  فروش داشته  در ابان ماه این عدد به رشد خوبی رسیده و ۸۷ میلیارد ریال  شده است    در آذر ماه نیز ۸۵ میلیارد ریال درامد  داشته و در دی ماه  فروش به ۶۵ میلیارد ریال  رسیده  حالا در این ماه در بهمن ماه  به  ۹۰ میلیارد ریال  فروش رسیده و جمع  فروش۱۱ ماهه ۷۲۴  میلیارد ریال  شده است  که ۱۱ماهه   ۹۲% پوشش فروش را داشته است. چدن در حال  بهبود  فروش نسبی است  باید  او را  زیر نظر گرفت وضعت  فروش شرکت خوب شده است

معادن زیر فشار عرضه!!!

در نمادهای معدنی نوسانات منفی قیمت فلزات در بازارهای جهانی سبب شد تا معدنیها با افت قیمتی همراه و با بازدهی منفی و اصلاح روند همراه شوند

کاالسیمین با نوسانات منفی قیمتهای جهانی روی با صف فروش همراه شد سهمی که حمایت قوی در قیمتهای ۶۴۰ تومان دارداما با این جو منفی که بر سر سهم حاکم میباشد بعید نیست شاهد اف تقیمتی کالسیمین تا سطوح ۶۰۰ الی ۶۲۰ تومانی نیز باشیم

در نماد ملی مس هم سهم با روند منفی همراه شد قیمتهای جهانی مس به طوح ۶۸۰۰ دلار برگشته و همین امر فشار فروش در ملی مس را افزایش داده است ملی مسی که امیدوار به حمایت شدن در قیمتهای ۲۶۰ تومان به مانند همیشه و برگشت از این سطح قیمتی است خوشبینی همچنان به رشد قیمتای جهانی س در سال میلادی جاری از افت قیمتی بیشتر سهم جلوگیری میکند سهم  گزارش خوبی هم  داشت  گزارش ماهانه فملی بسیار مهم  است در دی ماه این عدد  به  ۹۰۳۹ میلیارد ریال  رسیده  که  رشد خوبی داشته   در بهمن میز با  یک  فروش خوب به ۸۹۷۷ میلیارد ریال  رسیده و جمع  فروش ۱۱ماهه ۷۱۱۹۰  میلیارد ریال  شده است  یعنی ۷۶% تحقق فروش با یک  موجودی خوب   بودجه  شرکت  ۸۲۳۳۷ میلیارد ریال  است  که  ۸۶% را  محقق کرده است . شرکت  به  یک  فروش بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومانی نیاز دارد که  به نظر محقق می شود

اما چادرملو که قیمت فروش محصولاتش در راستای افزایش نرخ شمش فولادی رشد خوبی داشته و شایعاتی در خصصو تعدیل مثبت ۱۰ درصدی دارد با افت قیمتی به حمایت ۲۰۸ تومانی رسید این سهم فعلا روندش نوسانی دنبال میشود سهمی که چشم انداز و اینده خوبی داشته اما بازار فعلا در سهم عرضه کننده میباشد نکته مثبت سهم شکار و جمع اوری سهامش توسط حقوقیها می باشد

در این  گروه  کگل هم  شرایط خوبی را دارد  کگل در حالی گزارش ماهانه بهمن  را داده است که در این ماه با کمی افت نسبت به ماه قبل ۴۲۸۹ میلیارد ریال فروش زده است سهم در دی ماه  با  فروش بسیار خوب ۵۲۴۳ میلیار ریالی مواجه  بوده  . سهم  در آذر ماه  با  فروش  خوب ۵۱۲۴  میلیارد ریال  مواجه  بوده   . در آبان  ماه  ۳۷۴۵  میلیارد ریال  فروش زده است  در مهر ماه  به  فروش ۳۷۸۰ میلیارد ریالی رسیده  بود  کگل در  ۳ ماه  اخیر رویایی و طلایی  بوده  .در گزارش بهمن نرخ  فروش گندله  به  بالای ۴۰۰  هزار تومان  رسیده  ولی عجیب است که از ماه قبل کمتر است. کنسانتره داخلی ۲۴۴ و صادراتی ۳۴۱ هزار تومان است   . سهم    کگل در ۱۱ ماهه  به  فروش ۴۴۸۱۰   میلیارد ریال  رسیده و  با توجه  به  بودجه ۴۶۳۸۴ میلیارد ریالی ۱۱ماهه ۹۷% بودجه  را  محقق کرده است  که عدد  بسیار خوبی است و یک تعدیل ریز دیگر را نوید میدهد

پالایشی که اب رفت!!!

افت قیمتهای جهانی نفت و گزارشات ضعیف ۹ ماهه پالایشی ها سبب شده تا همچنان روند کاهشی قیمت سهام این گروه را شاهد باشیم

پالای شنفت تبریز با گزارش ضعیف خود با فشار فروش در حال نزدی شدن به قیمتهیا ۶۸۰ تومانی میباشد این سهم به نظر میرسد جای اصلاح قیمتی بیشتر هم داشته و با افت قیمتی به سمت سطوح قیمتی ۶۴۰ تومانی عقب گرد نماید سهمی که بازار انتظار سود بالای ۱۵۰ تومانی ازش داشت ببنید  نه خیلی ضعیف بود و نه  قوی ولی انتظار از شبریز بیشتر بود . شبریز که  سود هر سهم خود را  ۱۰۳۸ ریال  اعلام  کرده  بود در ۹ ماهه ۸۸۷ ریال  معادل ۸۵% سود  را محقق کرده است سهم در ۳ ماهه اول ۱۷۸ و در ۳ ماهه دوم  ۳۳۹ ریال  و در ۳ ماهه  سوم را ۳۷۰ ریال  محقق کرده است . در این  سهم در ۳ ماهه  اول سود عملیاتی ۱۵۰۸ میلیارد ریال و در ۳ ماهه دوم  ۱۸۶۲ میلیارد ریال  و در ۳ ماهه  سوم ۱۸۵۰ میلیارد ریال سود  عملیاتی داشته  به نظر کمی گزارش متوسط است  . سهم از کاهش سایر درامد ها و هزینه های متفرقه  غیرعملیاتی نیز اندکی سود  کرده و در نهایت در ۳ ماهه اول ۶۹۱  و در ۳ ماهه دوم  ۱۳۱۷ میلیارد ریال  و در ۳ ماهه  سوم  ۱۴۳۸ میلیارد ریال سود  شناسایی کرده است

در نماد پالاش نفت اصفهان نیز سم قیمتهای ۴۴۰ تومان را هم از دست دد دو سطح حمایتی قوی سهم سطوح ۴۲۰ و ۴۰۰ تومان بوده و باید سهم تا این سطوح اصلاح نمایدخرید شپنا در این قیمتها با توجه به وضعیت بنیادی سهم ارزنده می باشد

شبنر نیز علی رغم حمایت های همه جانبه سهامداران حقوقی خود با روند منفی اما فشار افت کمتری همراه میباشد سهم به نظر میرسد در قیمتهای ۷۰۰ تومان کف قیمتی خود را بسته و حمایت جدی شده و از افت قیمتی بیشترش جلوگیری شود شبندر به نظر میرسد فعلا با این صورت های مالی ۹ ماهه جای رشد قیمتی نداشته باشد

د این  گروه تا  به ان  جای کار شتران  خوب بوده است

شنفت  را نیز خوب می خرند  شایعه  شده  سود  سال  بعد  شرکت  با  شناسایی درامد  سرمایه  گذاری ها  رشدخوبی را  خواهد داشت

شاخص سرخ سرمایه گذاریها سرخ تر!!!

در نمادهای سرمایه گذاری جو منفی و پرعرضه امروز سبب شد تا سرمایه گذاریها نیز با فشار فروش همراه شده و هم راستای شاخص با روند منفی همراه شوند

سرکایه گزاری رنا جز معدود سهام مقبت امروز بود سهمی که به واسه رشد سهام خودروییها با رشد و اقبال همراه شده و به سمت قیمتهای ۹۶ تومانی گام بر میدارد سهمی که در این مدت به خوبی توانسته بخش یاز غقب ماندگی خود را جبران نماید

پارسان با اصلاح قیمتی خوبی که در پیش گرفته به سمت قیمتهای ۲۳۰ تومان عقب گرد میکند سهمی که توان رسیدن به سود ۵۰ تومانی را داشته و اصلاح قیمتی خوبی در حال جربه است خرید سهم در قیمتهای ۲۲۸ الی ۲۴۰ تومان با هدف قیمتی ۲۵۵ تومان ارزنده میباشد تعدیل پتروشیمی ها  کم کم  به  داد  این  سهم و غدیر می رسید  .

در نماد گروه توسعه ملی وضعیت بهتردنبال شد اما این سهم برای رشد قیمتی نیازمند پتانسیلهای قویتری میباشد سهمی که بازار چش به راه فروش سهام شرکتهای زیر مجموعه اگهی شده اش می باشد وبانک در صورت شکست قیمتهای۲۲۵ تومان تا سطوح قیمتی ۲۴۰ تومان جای رشد را خواهد داشت

چهارگوشه بازار!!!

سیمان غرب که عملکرد ضعیفی از خود در یکی دو ماه اخیر ارائه داد با روند مثبت به قیمتهای ۳۱۰ تومان رسید انگاری شرکت ها هر چه گزارش منفی تری بدهند بیشتر مورد توجه بازار قرار دارند سغربی که هدف قیمتی ۳۲۰ تومانی داشته و به نظر میرسد سهم علی رغم تعدیل منفی احتماالی و افت قیمتهای فروش به بازدهی خوبی رسیده باشد

لیزینگ ایرانیان امروز پس از شفاف سازی با رشد قیمتی خوبی بازگشایی شد سهمی که از قیمتهای محدوده ۱۳۰ تا ۱۴۰ تومانی رشد قیمتی خوبی داشته و تاکنون ۲۰ درصدی بازدهی داده است سهم به سمت قیمتهای ۱۸۵ تومانی حرکت میکند وایرانی که معامله بلوکی سبب اقبال بازار به سهم شده است به نظر یک  برگشت  را  دارد  و نوسان  می دهد

پتروشیمی زاگرس در حال نزدیک شدن به قیمتهای ۳۲۰۰ تومانی است سهمی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و با سود بالایی که اعلام کرده نمیتواد از قیمتهای ۳۲۰۰ تومان افت بیشتر قیمتی داشته باشد این سهم فعلا به نظر میرسد اقبال بازار با سهم یار نبوده و بیتشرمیل به نوسانات منفی داشته باشد البته  یم  گزارش خوب دیگر در ۱۲ ماه  زاگرس اوضاع  را  بهتر می کند  . با این  رشد دلار زاگرس خیلی منفی خاصی ندارد

در گروه  پتروشیمی امروز دو  تعدیل خوب دیکگر روی کدال امد در مارون مارون  بالاخره  تعدیل مثبت خود را زد  سود هر سهم  مارون از حدود ۴۰۸۰  ریال به  ۴۷۷۶ ریال  افزایش یافته  و حدود ۱۷% تعدیل مثبت  زده  است   . شرکت در بیان  دلایل تعدیل گفته است  که تعدیل پیش بینی سود هر سهم برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹به دلیل افزایش درآمد حاصل از فروش با توجه به افزایش نرخ فروش و همچنین افزایش نرخ برابری دلار(مبادله ای و آزاد) بوده است .

در خراسان نز شاهد  تعدیل بودیم خراسان  سود هر سهم  را از ۱۱۹۰ ریال  با تعدیل مثبت  ۱۹% به ۱۴۱۳ ریال افزایش داد اثرات  دلار کم کم خود را نشان  می دهد  .

به نظر نوبت  تعدل جم و شاراک هم  می رسد  .

امروز جو  گروه مسکن  سیمان  بد نبود در گروه  سیمان  البته  خبر صادرات  مجدد  به عراق شاعه از اب درامد ولی به نظر این  گروه در این  قیمت ها  خیلی ریسکی برای ریزش ندارد

امروز بلوک  البر نیز در یک  رقابت  به  تامین  اجتماعی رسید نمی دانیم چه نوع خصوصی سازی است  اخر به نظر امروز خوب بود  فردا  بعید  است  صف باشد

شدوص را  باید  بیشتر زیر نظر داشت  فضای بدی را ندارد  شدوص اگهی عرضه اش از سوی  وبانک منتشر شد عرضه ۱۵/۴۸ درصدی سهام شرکت دوده صنعتی پارس با قیمت پایه  ۴۵۷۵ ریال  که سهم حوابی ۳۷۰۰ ریال است تاریخ عرضه این سهم ۲۶ اسفند خواهد بود . این عرضه  برای وبانک شاید  خیلی مهم نباشد ولی برای شدوص مهم و اثر گذار است  . گزارش های شدوص هم  بد نبود شدوص   در بهمن ماه  با  فروش خوب ۱۰۰  میلیاردی مواجه  شده و افزایش نرخ  و رشد فروش را داشته است . سهم در دی ماه افت  فروش داشت و در دی ۴۶ میلیارد ریال  فروش محقق کرد  سهم در آذر ماه  با  فروش ۷۲میلیارد ریالی مواجه بود  . سهم  با فروش ۷۴میلیارد در مهر ماه  و فروش ۹۱ میلیاردی در ابان ماه  مواجه  بوده  به نظر  با  توجه  به  ۱۰۰۰ میلیارد ریال  پیش بینی فروش  تحقق ۸۸۶ ملیارد ریال  و پوشش ۸۸  برای۱۱ماهه نسبتا مناسب است . به  نظر یک  تلاش می تواند  بودجه  فروش را محقق نماید

در برخی سهم های کوچک  به نظر شپلی را  باید  زیر نظر داشت  به نظر سهم  یک  نوسان  جالب را  بتواند داشته  باشد  و کمی بازی سهم  تغییر نکند  بازی قیمتی  جالب می شود  . شپلی کل سال مالی قبل ۲۲میلیارد تومان  فروش داشت  کل رقم  تولید الیاف  و نوار پلی استر هم  به  ۲۵۰۰  تن  نمیرسید  پلی استری که در آذر ماه ۲۴ تن  در ابان  ۰  و در مهر  هم  صفر بود در دی ماه  به  ۲۲۵۷ تن   و در بهمن ماه نیز ۱۳۹۸ تن  تولید داشته  رسیده است  و نزدیک  به  ۳۳۰۰ تن  فروش داشته است در دی ماه  ۶۱ میلیارد  و در بهمن  با  فروش موجودی ۱۳۳ میلیارد ریال ریال فروش زده استن که  به جمع  فروش ۱۹۵ میلیار ریال  رسیده است . افزایش نرخ  الیاف ونوار پلی استر از ۴۴ به ۵۳ میلیون  ریال  را نیز دارد  . ببنید  سهم  نسبت  به  سال  قبل تحول دارد ولی با  توجه  به بودجه  فروش ۴۲۰۰ میلیاردی این  گزارش ها  نرمال  است

امروز کشرق بد نبود وضعیت این  سهم  کمی بهتر شده است  کشرق بعد  از حادثه  دچار اختلال و بعد  رو  به  صعود گذاشته و در بهمن ماه  برای اولین  بار بیش از ۱۰ میلیارد ریال  فروش داشته است  . سهم  در مهر ماه  در حالی که در شهریور ۲۳۰ میلیون  تومان  بوده در مهر ماه   به  ۳۲۰ میلیون تومان  رسید . در ابان ماه  وضعیت  فروش با  رشد به  ۵۴۹ میلیون تومان  رسید در اذر ماه وضعیت  بهتر شدو  فروش به  ۷۰۶ میلیون  تومان  رسیددر دی ماه نیز این عدد ۸۰۵ ملیون  تومان  شده بود و جمع  فروش فعلی ۵۹ میلیارد ریال  است

در گروه  روی امروز بافق باما  کروی هر ۳ منفی ۵% بودند  به نظر کروی بعد  از ۱۰% افت دیگر جذاب می شود باما و بافق هم  مناسب هستند

 

گروه تحلیل گری بتا سهم

۱۲ اسفند  ۹۶

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم