جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار یکشنبه ۴ تیر ۹۶

گزارش بازار یکشنبه ۴ تیر ۹۶

میلاد خاندوزی
ژوئن 25, 2017
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار یکشنبه ۴ تیر    ۹۶

پایان  روزه داری بازار ؟!

گزارش بازار بتاسهم ۱۷:۴۰  امروز یکشنبه ، اخرین  روز از ماه  مبارک  رمضان را در حالی به  پایان  بردیم  که  امیدواریم  پایان  ضعف و روزه داری بازار هم  باشد و در هفته  بعد  که  بازار با  فراغ  بال کار خود را اغاز می کند  روند ها  طور دیگری شکل بگیرد  .

امیدواریم بازار از مهمانی خدا  دست پر برگردد و بتواند  دل سهامداران  را  شاد کند

و اما  امروز بازار امیدوار کننده  مثبت  بود و خوب حرکت می کرد  حرکتی که  باعث شد  تا  همه  به  ان  طرف روزهای عید امیدوار باشند  . البته  این  را هم  باید لحاظ کرد که خیلی ها  امروز سهم  نمی خریدند ولی در فروش نیز عجله نداشتند  . اتفاقات سیاسی ، بازارهای جهانی، تحولات منطقه  و هزار عامل دیگر ترس نگهداری سهام در یک  تعطیلی ۲ روزه  را  افزایش داده و با این  همه  ریسک  این که  بازار امروز این  طور مثبت می شود  اتفاق خوبی است

دلیل این  مثبت  بودن  با  بخش اول حاشیه نویسی ما  رابطه مستقیم  دارد . امروز بی شک  موج  گزارش های ماه  به ماه در بازار موثر بوده و کمی فضا  را  به  سمت  بهتر بودن  سوق می داد وقتی شرکت ها  خوب بفروشند  چه کسی می تواند  جلودار انها  برای مثبت  شدن  باشد و بهترین  نوع  مثبت  بودن هم  همین  با دلیل و  بنیاد  مثبت  بودن  است  .

در همین  رابطه  امروز در مورد  یک  اتفاق و حاشیه مهم  صحبت  میکنیم  که در پس گزارش های ماه  به ماه  نهفته است  . وقتی به  تابلو  بازار نگاه میکنیم  سهم های بزرگ تقریباً در حاشیه و اکثر سهم های کوچک  درکانون توجه  بازار هستند  حالا  همین قاعده  را به گزارش ها  ببریم  هر چه  شرکت ها  بزرگ تر و قوی تر بودند  گزارش آنها نیز در این  ۳ ماه  بهتر بود و برعکس هر چه  شرکت ها  کوچک تر و خراب تر در این مدت  پر نوسان  گزارش انها  بدتر است… میدانید  این  یعنی چه  ؟ یعنی خانه  بسیاری از فعالان  بازار روی اب است و سرمایه  آنها  روی حباب! هچ  کس بازی نوسانی و نوسان  گیری را  رد نمی کند ولی به نظر خانه ای که  برخی دارند می سازند  ارام  ارام  دارد  توی لجن  فرو می رودو کار برای بیرون  امدن از ان  سخت می شود  با  شرکت هایی مواجه  می شویم  که پی به ای ۲ الی ۳ رقمی دارند ولی وقتی از سود اوری انها می پرسیم کسی پاسخ  درستی نمی دهد  .

و درست  برعکس شرکت هایی که  سنگین تر و رنگین تر هستند  افتاده  و گوشه  بازار فقیرانه  سر می کنند  . به نظر این  بازی همیشه  به این  شکل نمی ماند و قاعده  بازی عوض می شود بازهم  تاکید می کنیم این  موضوع  به این  معنی نیست که مخالف این نوع نوسان  گیری ها هستیم  خیر بلکه  این  شرایط بازار هم  دلیل دارد و نقدینگی ضعیف ان  را به اینجا  کشانده است  ولی این  را  بازار باید درک کند  که  نمی شود و نمی تواند همیشه  روی این  دیوار یادگاری های زیبا  بنویسد  !

سعی کردیم  خیلی سربسته و دربسته  به موضوع  اشاره  کنیم  چون  جبهه  گیری ها در این  زمینه  بسیار تند و تیز است  .

و اما از دل همین  گزارشات موراد دیگر هم  دیده می شود  چند روز پیش اگر به خاطر داشته  باشید نوشتیم   . برای رشد هر بازاری ۲ وجه  در نظر گرفته می شود و چه  بازار چه  سهم  یا  باید  بنیادی رشد کند  و یا پول به ان  تزریق شود در حال  حال حاضر مدل بازار ما  تزریق پول به  سهم های کوچک و رشد انهاست  ولی برای رشد همه جانبه  بازار لازم  است   ولی برای رشد منطقی باید  ۲ اتفاق رخ  دهد  یک  این که  سود عملیاتی و سود خالص شرکت ها  رشد کند و ۲ این  که  نرخ  بهره  بدون  ریسک  کاهش پیدا  کرده  تا با  رشد پی به ای بازار مواجه  باشیم . در بحث اول رشد سود عملیاتی شرکت ها  کم کم  دارد  رخ می دهد و به  وضوح  شاهد  ان  هستیم  به خصوص در شرکت های بزرگ  این  موضوع  چشم گیر است و اثرات  برجام  را می توان  تا حدودی دید  ولی این که  نرخ  سودبه عنوان  عاملی تکمیل کننده  کجای این  بازی است  بحث دیگیری است  به نظر دقیقا  نقطه  عطف بازار زمانی است  که  دولت  این  سیاست خود را تغییر دهد و از سیاست های انقباضی پولی دست  بردارد  هر وقت  این  اتفاق افتاد  به نظر می تواند  شاهد  رشد همه جانبه  بازار بود که  البته  این  پیش شرط ان  بود  موارد دیگر هم هستند  .

بحث ما  نرخ  سود و پیش کشیدن  این  موضوع  نیست  بحث ما این  است  که  به  وضوح در گزارش ها  چرخش و رونق دیده می شود و مورد اول در حال وقوع است و شاهد  افزایش سود عملیاتی شرکت ها هستیم  . به زودی این  موضوع  گسترس جدی خواهد  یافت دوستی میگفت  در هر اقتصادی وقتی سیمان و فولاد  بیشتر مصرف شوند  یعنی کم کم  ان  اقتصاد در حال  بهتر شدن  است که  گزارش های فولادی و  سیمانی دقیقا این موضوع  را  تائید  می کند .

این  دو موضوع  استنباط از گزارش ها  بود که تا حدودی مثبت است و این  تازه  گزارش های بهار بود که  ۱ ماه  شرکت ها در ان  تعطیل بودند  به نظر اگر کمی نرخ های جهانی صعودی باشند و دلار رشد کند  گزارش های ۶ ماهه خوبی در انتظار بازار است  .

و اما  به  سراغ  بازار برویم که خوب اغاز کرد و بازهم  گروه  فلزات و روی و  برخی تک  سهم ها در بازار جولان می دادند  . به نظر فاز بازار امرو خوب بود و می تواند نشانه خوبی باشد

برای روز چهارشنبه پیش بینی بازار سخت  است  اول این  که این همه  ایتم  وجود دارد که در دو روز تعطیل می تواند  در بازار موثر باشد  . ولی این  همان  حکایت  سیب است و چرخیدن ولی می توان  به نوعی مدعی بود که بین  تعطیلی بودن  چهارشنبه می تواند در بازار موثر باشد  و کمی فضای بی رمقی را در بازار رقم  بزند .

از همین  رو باید  فراموش کرد که  چهارشنبه  فضا خیلی مثبت است  همین که منفی نباشد اتفاق خوبی است و اصل کار را  باید  از شنبه هفته  بعد دید  .

و اما در شاخص … امروز شاخص با  رشدی ۱۲ واحدی به  ۷۸۶۶۵ واحد  رسید  که  نقش فولاد امروز بسیار حیاتی بود و اگر باز نمی شد  منفی شاخص امروز قطعی بود  . به نظر کم کم نوبت  برگشت  شاخص است …

و اما سری به  اخبار بزنیم  …  وقتی خاور میانه  تعطیل و عید و جشن  باشد کلا  خبرهای دنیا  کمتر است  .

وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه ۵ تیرماه جهت شرکت در یک نشست اروپایی و گفت‌وگو با مقامات آلمان درخصوص موضوعات مورد علاقه طرفین در روابط دوجانبه مسائل منطقه‌ای و همچنین مسائل بین‌المللی عازم برلین خواهد شد

رئیس جمهور ترکیه بار دیگر از قطر حمایت کرد و اولتیماتو اخیر کشورهای عربی علیه دوحه را بر خلاف قوانین بین المللی خواند

چالش جدید  این  است که  رسانه‌های سعودی مدعی شدند که نیروهای امنیتی عربستان ۳ روز پیش از خنثی شدن طرح عملیات تروریستی در مسجد الحرام ۳ ایرانی را بازداشت کرده‌اند

اولین واکنش داعش به شایعات درباره «خلیفه» خود یک منبع عراقی در استان نینوی امروز (شنبه) اعلام کرد که داعش امروز در بیشتر مساجد «تلعفر» در غرب استان نینوی اطلاعیه‌ای مهم پخش کرده است.به گفته او، داعش در این اطلاعیه از مردم خواسته منتظر اطلاعیه‌ای در خصوص سرنوشت ابوبکر البغدادی باشند.

در خبرها داشتیم  بیش از ۱۰ هزار تن از ساکنان بخش قدیمی موصل به بیرون شهر منتقل شدند/ آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی کامل شهر از سیطره داعش

واکنش دادستان تهران به توهین به رئیس جمهوری: دادستانی در این خصوص اقدام کرده و چون جرم مشهود بوده به پلیس و وزارت اطلاعات اعلام شده که اقدام لازم را در این مورد انجام دهند.

خبرگزاری فرانسه: با وجود قطع رابطه ایران و قطر با عربستان،‌ به دنبال بمب گذاری انتحاری مکه این دو کشور با ریاض ابراز همبستگی کردند.

المیادین: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی تعیین محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان سعودی را به وی تبریک گفت

رئیس جمهور فرانسه اذعان کرد که از دیدگاه وی، هیچ جانشین مشروعی برای «بشار اسد»رئیس جمهور سوریه وجود ندارد و فرانسه دیگر برکناری اسد را پیش شرط لازم برای حل و فصل مناقشه سوریه نمی داند

در خبرهای اقتصادی نرخ تورم در پایان خرداد ماه امسال با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰.۲ درصد رسید و بر این اساس پس از ۱۲ ماه مجدداً دو رقمی شد.

دلار هم  حوالی ۳۷۶۰  بود

البته  چند وقتی است  که  دلار کمی گارد  صعودی گرفته است  .

شیرینی شب عید قندی ها!!!

در نمادهای قندی شاهد رشد قیمتی و روند صعودی قندیها بودیم مجامع قندیها حاکی از خبرهای خوبی بود که رشد سود این شرکمتها در سال ۹۶ را به همراه خواهد داشت به خصوص شرکت هایی که قرار است اقدام به واردات گسترده شکر خام نمایند

قند هکمتان با صف خرید قیمتهیا ۴۲۰ تومانی را پشت سر گذاشت به نظر میرسد سهم قصد دارد اینبار تا قیمتهای ۴۶۰ تومانی پیشروی نماید قند هکمتانی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و به نظر میرسد بتواند با رشد قیمتی خوبی هم در این راستا همراه شود

در نماد  قشهد  به نظر میتوان  بیشتر امیدوار بود قشهد هم از خوب های قندی است در اردیبهشت ۶۴ میلیارد ریال  فروش داشته است در خرداد  فروش به  ۴۸ میلیارد ریال  رسیده و جمع  فروش ۱۴۹۸ میلیارد ریال  است موجودی ها  کم کم  رو به اتمام  است و بودجه در ۹ ماهه ۹۸%محقق شده است

در قزوین  نمی دانیم  گزارش شرایط خاصی را  دارد قزوین  در بودجه  با  پیش بینی فروش ۱۸۷۲میلیارد ریالی مواجه  بوده  قند  قزوین در اردیبهشت ماه ۹۵ میلیارد ریال فروش زده است که جمع  فروش ۲ ماهه را به ۱۴۴میلیاردریال  رسانده و در خرداد  با  فروش ۱۶۶ میلیارد ریالی جمع  فروش ۳ ماهه  ۳۱۲ میلیارد ریال  شده  شرکت هنوز ۷ هزار تن موجودی شکر دارد و البته  این پوشش ۱۷% در بودجه نیز خیلی بد نیست سهم به قیمتهای ۳۲۰ تومانی خود رسید نوسانگیری این سهم در قیمتهای ۳۰۰ الی ۳۲۰ تومان توصیه شده بود اگر چه ارزش ذاتی سهم قیمتهای ۳۶۰ تومان بوده و با این وضعیت تولید و فروش ۳ ماهه گزارش مثبتی در انتظار سهم میباشد

قند شیروان در حال برگشت روند خوبی از قیمتهای ۲۲۰ به قیمتهای ۲۴۰ تومان است شنیده میشود این شرکت قصد اعلام سود ۱۷الی ۱۸ تومانی را دارد قشیری یکه در صورت چنین تعدیلی باز هم پی بر ای بالایی داشته و به نظر نمیرسد رشد قیمتی بالایی داشته باشد

در اخر قپیرا نیز گزارش ۱۱ ماهه خود را  داده است  قپیرا در فروردین تنها ۲۸میلیارد ریال فروش داشت  که جمع  فروش تا ۹ ماهه  ۱۵۹۱میلیارد ریال  شده است  بودجه  شرکت  ۱۵۳۹ میلیارد ریال بوده است   در اردیبهشت نیز ۳۸میلیارد ریال  فروش داشته در خرداد نیز فروش به ۲۱ میلیارد ریال  رسید و مبلغ فروش ۱۱ ماهه  قپیرا  ۱۶۵۳ میلیارد ریال  بوده و از بودجه پیش افتاده و به نظر تعدیل در راه است

سبز پوشی معدنی ها!!!

در نمادهای معدنی شاهد سبز پوشی سهام معدنی بودیم معدنی هایی که با روند نوسانی مثبت همراه و به نظر میرسد تا مادامی که بازارهای جهانی روی خوش نشان دهند معدنیها هم روند مثبت طی خواهند کرد

در گروه وی اگر این  دو روز قیمت های جهانی بازی درنیاورد  هفته  بعد  بسیار خوبی در انتظار انهاست  به خصوص این  که  گزارش های خاص و خارق العاده هم  داده اند  .

کاما در فروردین ماه ۵۴ میلیارد ریال فروش داشته است جالب است که روند تولید خوب بوده اما نصف تولید را فروش داشته است در اردیبهشت نیز عدد به ۱۵۳ میلیارد ریال رسیده و جمع فروش ۲ ماهه به ۲۲۴ میلیارد ریال رسیده است در خرداد فروش به عدد قابل توجه ۱۹۷ میلیارد ریال رسیده و بازهم هنوز بیش از ۳ هزار تن موجودی کنستانتره روی دارد . سهم در ۳ ماهه ۴۲۲ میلیارد ریال فروش داشته که ۴۱% فروش را محقق کرده است و بودجه بسیار خوبی را در ۳ ماهه روانه بازار می کند

فاسمین هم گزارش ماه به ماه داده است سهمی که در گزارش فروردین با فروش ۱۳۹ میلیارد ریالی مواجه شده است که البته بیش از ۲ هزار تن موجودی فروش در ان ماه داشت و در اردیبهشت با فروش بسیار خوب ۳۵۵ میلیارد ریالی به جمع فروش ۲ ماهه ۴۹۴ میلیارد ریالی رسید و در خرداد بودجه فروش را کامل کرد و ۶۵۰ میلیارد ریال فروش زد که جمع فروش به ۱۱۴۵ میلیارد ریال رسیده و بودجه فاسمین ۳۲۴۰ میلیارد ریالی است که پوشش عالی ۳۵% را داشته است . البته روی را با نرخ ۲۵۵۰ فروخته و شاید کمی صبر میکرد بیشتر هم می فروخت . ولی فروش کامل موجودی ها خبرخوبی برای سهم است و به نظر پوشش همراه با تعدیل دارد هر دو  سهم  شرایط خوبی دارند  بافق تنها  سهم این گروه است که تولید کرده و نفروخته و این  رشد به  سود او خواهد شد  .

 

ذغال سنگ نگین طبس هم با رشد قیمتی ارام در استانه قیمتهای ۳۰۰ توانی قرار گرفت عبور سهم از قیمتهای ۳۰۰ تومان میتواند کطبس را تا قیمتهای ۳۲۰ الی ۳۳۰ تومان افزایش دهد کطبسی که همچنان سهامدارانش انتظار تاثیر گذاری افزایش نرخ فروش بر بودجه سال ۹۶ و رشد خوبی در سود شرکت را دارند

پالایشی ها بر سر حمایت!!!

در نمادهای پالایشی نیز شاهد قرار گرفتن نمادهای این گروه در سطوح حمایتیشان بودیم پالایشیهایی که همچنان نرخ فروش محصولات به انها ابلاغ نشده و ابهامات سبب شده تا از انتشار صورت های مالی خود باز بمانند  در این  گروه  گزارش ها یک  طرف بحث رسیدن نمودارهای انها  به  نقاطی که  باید واکنش نشان  دهند  بحث دیگری است .

پالایش نفت اصفهان به حمایت ۲۸۰ تومانی خود واکنش مثبت نشان داده و با نوسانات مثبت همراه شد شپنا ظاهرا تعدیل مثبت خود را تایید کرده اما این تعدیل مثبت را انقدر سنگین که بازار انتظار دارد نمیداند شپنایی که با روند نوسانی ارام بین سوطح قیمتی ۲۸۰ الی ۳۰۰ تومان همراه خواهد شد

پالایش نفت تهران همچنان در انتظار تحقق شایعه تعدیل مثبت ۳۰ درصدیش می باشد سهمی که به نظر نمیرسد افت قیمتی چندانی داشته باشد و به دلیل سهام شناور پایینش عمده عرضه ها بر روی سهم جذب شده است این سهم در صورت تثبیت در قیمتهای بالای ۲۴۰ تومان وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد

در نماد پالایش نفت لاوان هم شاهد نوسانات مثبت ارامی در سهم بودیم شاوانی که به نظر میرسد ارام ارام خود را به قیمتهای ۱۳۵۰ تومانی برساند سهم با سد قیمتی سرسخت ۱۴۰۰ تومانی مواجه می باشد

در نفتی ها و روغن موتوری ها نیز به نظر فضای گزارش شسپا خوب بود  . درواقع بهترین  گزارش برای شسپا  بوده است  شسپا  در فروردین ماه در حالی با  فروش ۱۰۱۲ میلیارد ریالی مواجه  بوده در اردیبهشت ۱۶۸۹ میلیاردریال بوده است که جمع  فروش ۲ماهه۲۷۰۲ میلیارد ریال بوده است و پوشش فروش۲۰% را داشته است. به نظر شسپا گزارش خوبی را دارد.نرخ فروش در اردیبهشت ۱۰%افزایش یافت در خرداد ماه  روند  فروش  ادامه داشت و ۱۴۰۹ میلیارد ریال  فروش داشت و در ۳ ماهه  به  فروش ۴۰۱۹ میلیارد ریال  رسید و با توجه  به  بودجه  فروش ۱۴۰۵۸ میلیارد ریالی  پوشش نزدیک  به  ۲۹۵ را در سهم  شاهدیم  که  گزارش خوبی است به نظر این  سهم  با توجه  به پی به ای هم  که  دارد در کنار شرانل می تواند  رشد داشته  باشد  .

سرمایه گذاریها در انتظار!!!

در گروه سرمایه گذاری سهام این گروه با روند ارام بازار به نوسانات ارام خود ادامه میدهد سرمایه گذاریهایی که وضعیت بنیادی خوبی داشته و در انتظار مثبت شدن شرایط و جو بازار برای خودنمایی هستند

توسعه صنعتی با نوسانات ارام در قیمتهای ۱۱۱ تومان مواجه شده است این سهم به نظر میرسد سعی دارد تا بار دیگر تا قیمتهای ۱۱۶ و ۱۲۲ الی ۱۲۵ تومان نوسان مثبت داشته باشد عدم مشخص بودن بازگشایی سهام فایرا سبب شده تا فشار فروش در سهم افزایش یابد

سرمایه گذاری اتیه دماوند در قیمتهای بالای ۲۲۰ تومان با نوسانات ارامی همراه میباشد نکته مثبت سهم حمایتهای گسترده از سهم و تثبیت در قیمتهای محدوده ۲۲۰ تومانی و عدم داشتن ریسک کاهش قیمتی می باشد

سرمایه گذاری رنا به نظر میرسد از قیمتهای ۱۰۰ تومانی افت زیادی نداشته باشد اما سهم برای رشد قیمتی نیازمند بازگشایی مثبت سایپا و رشد قیمتی سهام خودرویی میباشد سهمی که اصلاح قیمتی خوبی داشته و تقریبا به کف قیمتی خود رسیده است

چراغ سبز به سیمانی ها!!!

در گروه سیمانی شاهد چراغ سبز گزارشات خرداد ماه به سهام این گروه بودیم به طورسنتی فصل تابستان سیمانیها با افزایش اقبال همراه شده و میتوانند رشد قیمتی خوبی به همراه داشته باشند

سیمان سپاهان همانطور که گفته شده بود با نوسانات مثبت همراه و به سمت قیمتهای ۱۱۷ تومانی به عنوان اولین هدف قیمتی خود گام برداشته است سیمان سپاهان در قیمتهای ۱۱۲ الی ۱۱۷ و ۱۲۲ تومانی نوسانات بسیار خوبی میدهد سپاها هم  گزارش خرداد  را داد  که در حالی که در ۶ ماهه  ۸۴۲ میلیارد ریال  فروش زده است  در ۹ ماهه این عدد  فروش به ۱۴۰۰ میلیارد ریال  رسید که عدد بسیار خوبی است در خرداد نیز ۲۰۶ میلیارد ریال  فروش داشت  . پوشش ۶۱% برای ۹ ماهه خوب نیست ولی پیشرفت خوبی داشته است

در  کرمان  خیلی منتظر این  گزارش بودیم  سکرما  هم  گزارش خرداد  را  منتشر کرد  سیمانی که در فروردین  کمی از میانگین  کمتر است  و ۷۶ میلیارد ریال  فروش داشته در اردیبهشت ۱۱۰ ملیارد ریال  فروش زده در خرداد فروش کمی کمتر شده و ۹۷میلیارد ریال فروش زده است و  جمع  فروش ۶ ماهه  ۵۷۸ میلیارد ریال  شده است  که پوشش ۵۱% در این  سهم  خیلی هم  بد نیست

به نظر بد هم نبود ولی انتظار ما  بیشتر بود از این  سهم

گزارش سیمان صوفیان چندان چشم بازار را نگرفت قیمتهای فروش و مقدار فروش در سطوح خطی و مناسبی قرار دارد سیمان صوفیانی که اگر کمی حمایت شود به واسطه وضعیت خوب شرکت در حذف تخفیفات فروش جای رشد قیمتی را دارا می باشد

سیمان تهران در قیمتهای ۲۰۰ تومان ارام گرفته کف قیمتی که میتواند سبب یک برگشت قیمتی ۵ تا ۱۰ درصدی در سهم و نوسان مثبت شود سیمان تهران قیمتهای ۲۰۰ تومان را به خوبی به عنوان حمایت حفظ کرده است

چهارگوشه بازار!!!

بالاس در حالی به قیمتهای ۱۸۰۰ تومانی رسیده که به نظر میرسد این سهم قصد شکست این قیمتها و رشد تا سطوح ۲۰۰۰ تومان را دارد بالاسی که بااخبار خوبی از افزایش سرمایه تا قراردادهای جدید و تعدیل مثبت سنگین در سود سال ۹۶ همراه می باشد

فولاد مبارکه با نوسانات مثبت به قیمتهای ۱۴۰ تومان رسید فعلا سهم در قیمتهای ۱۳۶ الی ۱۴۵ تومان در نوسان بوده و بهتریت استراتژی در این غول فولادی نوسانگیری است سهم دارای پتانسیلها و ارزش ذاتی بالایی می باشد اما سنگین بودن و فشار فروش حقوقی ها سبب شده تا نوسانات سهم اندک باشد در این  سهم  تحولات  بسیار خوب است  . گزارش های اخیر سهم نیز مناسب بود  . امروز با  وجود تعدیل بیش از ۶۰% بازهم  بی بخار در قیمت  ظاهر شد  فروردین ۱۱۳۸۰ میلیارد ریال  فروش داشته است  که پوشش نزدیک به  ۱۰% در فروردین  یک  اتفاق بسیار خوب است   در اردیبهشت  نیز فروش به خوبی  رشد داشته است  و ۱۲۶۴۹ میلیارد ریال فروش زده است و جمع  فروش به  ۲۴۰۲۹ میلیارد ریال  رسیده  یعنی  ۲۰% پوشش در ۲ ماهه  که عدد بسیار خوبی بود  در حرداد  این  عدد  به کمی کاهش یافته و ۹۲۳۶ میلیارد ریال  بوده است که  جمع  فروش ۳ ماهه  به  ۳۳۲۶۶ میلیارد ریال  رسیده  که  پوشش ۲۸% در فروش نشان  از احتمال تعدیل در سهم  دارد  . قیمت محصولات  خیلی رشد نکرده ولی موجودی ۱۰۰  هزار تنی محصولات  گرم  به ماه های بعد  منتقل شده است .

ارفع  و فخاس فقط گزارش های خوبی دادند ولی تحول افرین  نبود در عوض فولاژ و فخوز وفولاد  تحول افرین بودند  . امروز فخوز متوقف شد  فخوز هم گزارش خرداد را داد . در فروردین ماه فروش به ۳۲۶۳ میلیارد ریال رسید که موجودی کالای شرکت هم بالا رفته و کمتر در فروردین فروش زده است . البته نرخ فروش بیلت در ماه از ۱۴ میلیون ریال کمتر شده است در اردیبهشت فروش ۵۹۵۷ میلیارد ریال بوده و به ۹۲۲۰ میلیارد ریال رسیده است نرخ بیلت در اردیبهشت بیش از ۱۴ میلیون ریال است . در خرداد با فروش از موجودی رقم فروش به عدد بی سابقه ۷۰۰۹ میلیارد ریال رسیده و ۱۶۲۳۰ میلیارد ریال رسیده است که با توجه به بودجه ۵۴۶۴۲ میلیارد ریالی پوشش خوب ۳۰% را داده و به نظر یک تعدیل در انتظار گزارش ۳ ماهه سهم باشد

فولاژ هم می تواند  بهتر شود فولاژ در حالی ۸۰۱۲میلیارد ریال است که در فروردین با فروش قابل توجه و بسیار خوب ۷۵۲ میلیارد ریالی مواجه بوده و در اردیبهشت این عدد ۷۰۴ میلیارد ریال بوده است که اندک افزایش نرخ را نیز داشته است و جمع فروش ۱۴۵۷ میلیارد ریال بوده است در ۲ ماهه و پوشش خوب ۱۸% را داشته است . در خرداد عدد بودجه برابر ۷۴۵ میلیارد ریال و جمع فروش ۳ ماهه ۲۲۰۲ میلیارد ریال است که افزایش نرخ و رشد تولید و فروش مشهود است پوشش ۲۷% در فروش اگر با کنترل بهای تمام شده همراه شود اتفاق خوبی برای سهم است

شلیا امروز با صف خرید و رشد قیمتی خوبی همراه شد این روزها حقوقی ها در حال خرید سهام شرکت بوده و شاهد حضور حقوقی های جدید در ترکیب سهامداری شلیا هستیم سهمی که پتانسیل بنیادی نداشته و رشد قیمتیش صرفا به واسهط روند حمایتی می باشد در این  سهم در گزارش ماهانه  هم  تحولی نداشته است  .  شلیا هم در خرداد در حالی که نرخ  فروش با  افت  مواجه  شده  مبلغ ۷۲۷۷میلیون ریال  فروخته و در ۱۰ ماهه  ۱۴۴ میلیارد ریال  فروش زده است  یعنی پوشش۷۷% که  به نظر برای شرکت  این  اعداد  خیلی قابل تعریف نیست  بازی اصلی چیز دیگری است.

در دارویی ها  به نظر دالبر و جابر گزارش های خوبی دادند  . یکی از خوب های این  گروه از نظر پی به ای دجابر است  . دجابر در فروردین ماه  فروش ۲۲ میلیارد تومان  شده بود و این  یک حرکت  عمده و خوب برای سهم  است  در اردیبهشت ۱۱۴ میلیارد فروش داشته است  در ۲ ماهه ۱۳% پوشش بودجه  فروش داشته  که  اتفاق بدی نیست در خرداد  عدد  بودجه با  رشد به  ۲۴۲ میلیارد ریال  رسید و افزایش نرخ در ویال ها و برخی محصولات  دیگر دیده می شود  . جمع  فروش ۳ ماهه  ۵۷۷میلیارد ریال  است و بودجه  سهم نیز ۲۶۵۳ میلیارد ریال  است  که تحقق ۲۲% بودجه در۳ ماهه  که همیشه خیلی برتر نبوده  خوب است .

دالبر یکی از گزینه های خوب برای بازار است  که واقعا  گزارش خوبی داد و می تواند  رشد هم  داشته  باشد دالبر در حالی به  فروش ۱۹۰ میلیاردریالی در فروردین ماه  رسید  که در اردیبهشت  به  اوج  بازگشته و ۳۲۰  میلیارد ریال  فروش ده است  و در ۲ ماهه ۵۱۱ میلیارد ریال  فروش زده است در خرداد  فروش سهم  به ۳۵۰میلیارد ریال  رسیده و جمعا  ۸۶۱ میلیارد ریال فروش داشته و  به نظر پوشش بسیار خوبی است   که پوشش ۲۶% فروش در ۳ ماهه  که فصل دارویی ها نیست  خوب است

در گروه  فلزات  این  روزها  فلوله  را  خوب می خرند  به نظر بازی خوبی دارد  . در این گروه  باعنر هم  خوب مثبت  شده است در اردیبهشت  ۲۸۳ میلیارد ریال  فروش زده و جمع  فروش به  ۳۳۵ میلیارد ریال  رسید  در خرداد با  پرش فروش به میزان ۶۷۳میلیارد ریالی مواجه  شد و ۱۰۰۸ میلیارد ریال  فروش زده است  . هم  رشد تولید و هم  رشد نرخ  اندکی را  داشته است  پوشش ۱۸% خوب نیست ولی عملکرد  خرداد  اگر تکرار شود  برای شرکت  یک  رویا  به  شمار می رود به نظر باهنر می تواند  جز خوب های بازار باشد و تا  قبل از مجمع  یک  رشد ۱۰ تا۱۲% را  ثبت  کند .

در غذایی ها  امروز غبشهر مثبت  بود  سهم  در کنار غمارگ  گزارش های بدی ندادند  البته  گزارش غبشهر از غمارگ  بهتر بوده است  غبشهر هم  در ۵ ماهه  ۴۰% فروش را محقق کرده  بود که عدد  بدی نیست در فروردین ۱۵۵۹  و در اردیبهشت  ماه ۱۹۹۶ میلیارد ریال  فروش داشته است  در گارش اردیبهشت اندک  افزایش نرخ هم  در برخی محصولات  مشخص است.در خرداد این عدد با  رشدی خوب ۲۲۸۶ میلیارد ریال  است و جمع  ۶ ماهه  ۱۲۰۳۳ میلیارد ریال  شده است  یعنی ۴۹% پوشش فروش خیلی نزدیک  به هم  پیش می روند  این  دو  نماد

در گروه  سنگ  اهن  امروز انتظار داشتیم  کگل کمی بهتر شود ولی خیلی محل نمی داد کگل بودجه  فروش سال ۹۶  مبلغ ۳۲۶۱۱ میلیارد ریال  می باشد که در گزارش فروردین  سهم نیز کگل ۳۱۰۰ میلیارد ریال فروش زده است  که  یک  اتفاق بسیار خوب برای سهم  و می تواند  نقطه خوبی برای حرکت  باشد  . در اردیبهشت  رقم  فروش بازهم  رشد کرده و به ۴۰۶۲ میلیارد ریال  رسیده  و در ۲ ماهه  قبل ۷۱۷۱ میلیارد ریال  فروش زده  باشد  یعنی نزدیک  ۲۲% در دو ماهه . در خرداد ماه  رقم  فروش به  ۳۰۷۷  و جمع  فروش به  ۱۰۲۴۸ میلیارد ریال  رسیده  در ۳ ماهه  فروش خوبی است و ۳۱% بودجه  را محقق کرده .

در گروه  لوازم  خانگی امروز ابسال هم  خوب مثبت  بود در این  گروه  یعنی لوازم  خانگی  لابسا در گزارش سود  سال ۹۶ خود با  فروش ۱۶۸۴میلیاردریال فروش پیشبینی کرده  است که در فروردین ۱۱۷ و در اردیبهشت با  فروش از موجودی ۳۴۲میلیارد ریال  فروش زده است که  پوشش۲۰% از فروش بودجه  را  داشته در خرداد ماه  فروش به  ۱۳۲ میلیارد ریال  برگشته است  ۴۷۴ میلیارد ریال  فروش داشته که پوشش۲۸% در این  مقطع  عدد خوبی است

در این  گروه توصیه ما خیلی روی وتوشه است  به نظر سهم  خوبی است و می تواند  قابلیت های خوبی را داشته  باشد  رشد  هم  نکرده است و برای بازار جذاب است  .

در گروه خودرو  واقع ا جو  بی رمق بود هر چند خاهن و خمتور گزارش های خوبی داشتند  . ولی زامیاد و خپارس قابل بررسی تر بودند  . البته  گزارش خپارس بد نبود زامیاد  اغاز کنیم  که  فضای بدی را نداشت  خزامیا هم  فروش خوبی داشته است در فروردین تقریباً تعطیل بود و  ۱۰۳میلیارد ریال  است  فروش داشت که ۸۲۱میلیارد ریال در اردیبهشت  آن  را جبران  کرد در خرداد عدد  فروش به ۸۲۶میلیارد ریال  رسیده و جمع  فروش ۳ ماهه  ۱۷۵۲میلیارد ریال  است  عدد  فروش ۲ ماهه اخیر بد نبوده هر چند از بودجه  فاصله  زیادی دارد

خپارس هم  در فروردین ماه   ۱۹۲۴ میلیارد ریال  فروش داشته است  که او  هم  تحت تاثیر جو  تعطیلات بود در اردیبهشت این عدد  با  رشدی خیره  کننده  به  ۳۸۱۸  میلیارد ریال  رسیده است در خرداد  این  عدد  به  ۴۴۷۶ میلیارد ریال  بوده و ۱۰۲۱۸ میلیارد ریال  از بودجه پیش بینی شده  را  محقق کرده است  . انتظارات  از خپارس این مدت  بالا رفته است به نظر خپارس باید کم کم  کمی رشد قیمت  را  از سر بگیرد

خاور هم که افتضاح  بود  طبق معمول !

و در پایان  عید فطر را  به همه عزیزان  تبریک  می گوییم  و امیدواریم  بازار پس از تعطیلات شرایط بهتری را  با توجه  به موج  گزارش هاو خبرها  داشته  باشد  .

 

 

 

گروه تحلیل گری بتا سهم

۴ تیر ۹۶

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم