جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازاردوشنبه ۵ مرداد ۹۴

گزارش بازاردوشنبه ۵ مرداد ۹۴

میلاد خاندوزی
جولای 27, 2015
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازاردوشنبه ۵ مرداد  ۹۴

همان آش  و همان  کاسه !

گزارش بازار بتاسهم ۱۵:۴۰   امروز دوشنبه ، واقعاً یک  روز تلخ  را  داشتیم  . بازار یک  روز خاص و حساس را داشت . بازار باید امروز برگشت و حرکت دیروز خود را کامل می کرد و حداقل یک  نوک  محکم  به  بالا می زد  تا  برخی افراد  که به این  بازار امیدوار شده  بودند  را با امیدواری به  خط روند  نزولی شکسته  شده  دنبال خود  بکشاند ولی موج  منفی گزارش ها و موج های بی پولی و خبرهای منفی بازارهای جهانی  باعث شد  تا  فضا  حسابی به  ضرر این  افراد  تمام  شده و بازار بار دیگر گارد  منفی بگیرد .

برخی می گویند  دستکاری قیمت  است  عمدی است و … ولی ما  سعی می کنیم  ذهن خود را درگیر بحث های بدبینانه  نکنیم هر چند دلایلی هم هست  که این موضوع  را تائید می کنند . به نظر در بازار جدال سختی بین یک  خبر مثبت  به نام توافق سیاسی و چند  خبر منفی که  سرفصل انها  بی پولی بازار ، دشمنی به نام  دولت  در تصمیم  گیری ها نرخ  گذاری ها و سیاست  گذاری ها ، گزارش های افتضاح ، نرخ  سود  بالا  و این اخری ها هم  ریزش بازارهای جهانی … در گرفته است. حال  شما  یک  خبر توافق را در میدان  هزار حریف به  جنگ  این  بزرگان  انداخته اید که هر یک  به  تنهایی این موجود را  ضربه  فنی می کنند  . البته خبر توافق خبر کمی نیست ولی برهمگان  اثبات  شده  اثرات  ان  ۳ الی ۴ ماه  حداقل زمان می برد و این  حریفان  به  جان  بازار افتاده اند  تا  می تواند و جا  دارد  دارند می زنند  . یک  روز مثل دیروز میگذارند  نفس بکشد و دوباره از امروز اغاز می کنند  .

واقعاً نمی دانیم  چه  بگوییم  دولت هم  به  داد  بازار نمیرسد  . باور کنید خیلی سخت  نیست  . تازه  نه تنها  دولت  به این  بازار کمک نمیکند  لطمه هم می زند . به  پالایشی ها  نگاه  کنید  درست  یا  غلط دست در جیب انها  کرده و مشغول کاهش سود است  . پتروشیمی ، سنگ  آهن ، فولاد  و  … هر یک  به  شکلی … می گویند  مولانا  در اخرین  لحظات  عمر خود  این  شعر را  گفته است  که  بیت هایی از ان  را می آوریم  . رو سر بنه به بالین تنها مرا رها کن  … ترک من خراب شب گرد مبتلا کن… ماییم و موج سودا شب تا به روز تنها… خواهی بیا ببخشا خواهی برو جفا کن

برادر عزیز … آقای دولت  . تکلیف خود را  روشن  کنید … حالا  با  بازار رو به  موت  سرمایه  چه  میکنید ؟ تا  همین چند  سال  قبل بازار سرمایه  خوب بود …  شاخص ها  مثبت  عکس های یادگاری بجا ! ولی پس از ان …  کار که از کار گذشت و انتخابات  تمام  شد  سر به  بالین  گذاشتید و ترک  بازار خراب  شب گرد  مبتلا  به هزار بیماری کردید  . حالا ترک  کرده  بودید  خیلی غصه نداشت  . با  هزار ابزار مشغول زخم  زدن به تن  بازار هستید . بازار را  با این  موج  ها  تنها  گذاشته اید . بازار را  با مشکلات  تنها گذاشتید . روزهای اول از رشد شاخص حرف میزدید  و حالا  … این  بازار شب تا  به  روز تنهاست  . شما  باید  تصمیم  بگیرید  قصد کمک  به  این  بازار را دارید یا خیر … احساس بحران می کنید  یا نه  . بارها  گفتیم  کسی از دولت  تزریق پول را  نمی خواهد  دولت در سیاست  گذاری ها  این  بازار را  لحاظ کند  . همین  هم  نشده است  . دولت مختار به تصمیم  گیری است  … . خواهی بیا  ببخشا. خواهی برو جفا  کن ولی این  سهامداران  ظلمی که این مدت  به انها  روا  شده  را شاید با  شیرینی مثبت  چند ماه  بعد  که  ایا میرسید و ایا  نمیرسد ببخشند ولی  فراموش نمی کنند  .

مقدمه  بس است  خود ما هم  از این  نوع نوشتن ها  خسته  شدیم  . دوست نداریم  با  گوشه  کنایه  با  دولت  و دست اندرکاران  حرف بزنیم ولی واقعاً بازار هم  خسته  شده است . و حالا  به  بازار رسیدیم  که  امروز اغاز ان  کمی مثبت  بود ولی رفته  رفته  شدت  ریزش بیشتر شد  . همه  امروز می دانستند  عرضه  داریم ولی امیدوار بودند  که  بازار پس از عرضه با  یک  روند  بهتر مواجه  شود  که  نشد … به  یا  دارید  دیروز در مورد  نظرات  بازار چه  گفتیم  …

این موضوع  به  صراحت  در گزارش بازار دیروز گفته  شد . . دسته اول معتقد  بودند  دیدید  گفتیم  … بالاخره  به پولبک  واکنش نشان  داد و دقیقاً روی خط روند  بازگشت  . این  افراد  دیروز هم  گفتیم  بیشتر چارتیستی به  بازار نگاه می کنندو تنها  تحول مثبت  بازار را  رفع خبرهای منفی  و ریسک سیاسی می دانند .  این  عده  معتقدند فضای بازار با  یک  رشد دو هفته ای مواجه می شود  ولی بازهم  خیلی رشد عمیقی نخواهد  بود و بیشتر فرصت  نوسان گیری های  ۸  تا ۱۰% در بازار است . از همین  رو ممکن است  فردا  و سه  شنبه جو کمی بهتر باشد ولی قطعاً در یک  فضای مثبت  با  شدت  عرضه در بازار چهارشنبه  مواجه  می شویم  .

و اما  عده دوم  معتقدند  این  فقط و فقط یک فرصت  فرار بود . انها  معتقدند خط روندی شکسته  نشده و این  جریان  موقتی است و پایدار نیست  . انها  بر این  عقیده اند  بازار یک  روز بیشتر دوام نمی اورد و نه  تحلیل های بنیادی  و نه چارتی بر این  که  بازار رشد می کند  استوار نیست  .

جالب است  به نظر نظر دوم دارد  غالب می شود  . البته  برخی هنوز معتقدند  شاخص تا  زیر ۶۶ هزار نیامده  جا  برای ریزش و شکست خط روند  تعریف نشده و هنوز به این جریان  امیدوارند ولی به نظر با این  موج ها و خبرهایی که میرسد  کمی امیدواری سخت  است  .

در سوی دیگر خبرهای بد  بیشترو بیشتر میرسد … جالب است  بازارهای جهانی هم در یک  رویکردی جالب به چالش بازار تبدیل شده است و افت  قیمت  نفت و کالاها در بازارهای جهانی بلای جدید  نازل شده  بر سر بازار است . واقعاً بدتر از این  نمی شود  کشوری منقبض شده ، تحریم  زده با  سیاست های رکودی و حالا  قیمت  نفت  هم  رو به نزول گذاشته است  . انصافاً بازار حق دارد در کانال  برگشتی قرار گیرد . سیگنال  امیدوار کننده ای نمی بیند .

و حالا  با این  دست  خبرها  به  سراغ  پیش بینی بازار فردا  برویم  … نمی دانیم واقعاً چه  بگوییم ولی سخت  است   که  بگوییم  فردا  بازار ناامید  است و چشم  به امدادهای غیبی دارد . واقعاً سخت  است ولی اگر به  حال خود  رها  شود  فردا هم  بازار ریزشی  خواهد بود . بازار کار سختی دارد  باید  هر چه  سریعتر به داد او  رسید  …

به  سراغ  شاخص میرویم که  امروز روایت ها  در مورد او  بسیار است  . برخی هنوز امیدوارانه می گویند شاخص به  زیر خط روند شکسته  شده  نزول نکرده  ، برخی معتقدند  نزول کرده و تمام  شده و از از این  پس در بهترین  حالت  بازار رنج  را داریم  . برخی دیگر معتقدند  اصلاً با این  شاخص چکار دارید  . شاخص قدیمی نشان  میدهد  به  سقف خوردیم و در حال  برگشت  هستیم  . امروز یک  نظر خوشبینانه هم  مطرح می شد .در  بحث فیبوناچی اصلاحی ، معمولا بهترین سطوح برای برگشت ،سطوح ۶۱ و ۷۸ درصد موج قبلی هستند. در حال حاضر اکثر سهم های ما مخصوصا خودرویی ها تو همین اصلاح ۶۱ و ۷۸ درصد هستند، بانکی ها که این مدت بسته بودند از این افت جا مونده بوده بودند و اونها هم باید به این سطوح برسند مثلا وبصادر فردا در قیمت ۸۵ تومان به اصلاح ۶۱ درصد خودش میرسه ،با افت بانکی ها و هماهنگ شدن اونها از نظر افت با کل بازار و رسیدن شاخص به ۶۶۰۰۰ پولبک شاخص تکمیل میشه و شاید شرایط برای رشد فراهم بشه ! البته شرایط بالا در صورتی محقق خواهد شد که روند کلی را صعودی فرض کنیم و افت فعلی را اصلاح موج صعودی قبلی در نظر بگیریم.امیدواریم  …

نمی دانیم  هر چه  که  بود  امروز بورس وقتی دید  بازار منفی شده  تصمیم  گرفته دل به دریا  بزند و همه چیز را  بازکند که  بازگشایی تجارت  در همین  راستا  بود . شاخص امروز با  افتی ۵۳۶ واحدی در تجارت مپنا  وکار وبصادر اخابرخساپا  شخارک  کارنامه  بدی از خود  نشان  داد  که ۶۶۴۴۱ واحد  رسیده و شرایط سختی را  تحمل می کند .  نمی دانیم  واقعاً چه  باید  بگوییم  .

سری به  حاشیه ها  بزنیم  …

خبر خاص جدیدی نیست  . جز این  که خبر رسیده  بود  لغو تحریم ها  منوط به  شناسایی اسرائیل است  که  منوط شدن لغو تحریم‌های ایران به شرط شناسایی رژیم صهیونیستی رد شد
نمایندگان سنای آمریکا طرح یک نماینده جمهوری‌خواه مبنی بر منوط شدن رفع تحریم‌های ایران به شرط رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را رد کردند.

عراقچی نیز در کمیسیون های مختلف مجلس رفته است  روانچی نیز همراه اوست  . عراقچی در کمیسیون امنیت مجلس: مکانیزم بازرسی‌ها و دسترسی‌ها به تایید مقامات نظامی و امنیتی رسیده است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل قول عراقچی درکمیسیون متبوعش پرداخت و گفت: مکانیزم مدیریت‌شده‌ای برای بازرسی‌ها و دسترسی‌ها تعبیه شده که به هیچ وجه مصالح نظامی و امنیتی ایران را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و مقامات نظامی این مکانیزم را تأیید کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: بر اساس گزارش تخت‌روانچی، مهمترین توافقاتی که در جریان سفر هیأت آلمانی صورت گرفت عبارتند از تشکیل کمیسیون اقتصادی مشترک، نشست اتاق بازرگانی دو کشور، رفع توقیف از تجهیزات خریداری شده صنعت نفت ایران، همکاری در صنعت خودرو که بازار خودروی ایران را از انحصار فرانسه خارج می‌کند، ناگفته نماند که هیچ‌کدام از این دیدارها به معنی کمرنگ شدن روابط جمهوری اسلامی ایران با دوستان و شرکای قدیمی نخواهد بود.

شفیعی تأکید کرد: عراقچی گفت که در روز توافق، اتحادیه اروپا و آمریکا تعهدات خود را برای لغو و یا تعلیق و یا توقیف انشاء خواهند کرد، از سوی دیگر اجرای این تعهد پس از اجرایی شدن تعهدات ایران اتفاق می‌افتد، این فرمول توافقنامه وین برای متناظر بودن اقدامات طرفین است.

در خبرهای اقتصادی  و دلاری به  خصوص صحبت‌های روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی که به طور شفاف میزان پول‌های بلوکه شده بانک مرکزی و دولت را اعلام کرد و گفت قرار نیست بانک مرکزی هر چقدر ارز داشته باشد به بازار عرضه کند، در واقع آب پاکی را روز انتظار کاهش قیمت‌ها ریخت. یکی از فعالان بازار ارز در این باره گفت: در فصل تابستان به ویژه مرداد ماه تقاضای حواله و خرید نقدی ارز افزایش می‌یابد زیرا در این دوره زمانی بنگاه‌های اقتصادی شروع به خرید کالا و تجهیزات می‌کنند.

یکی از مهم ترین خبرها  امار صادرات  است  و البته  واردات … به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی گمرک ایران، در این مدت، ۱۴ میلیارد و ۱۵ میلیون دلار انواع کالا از ایران به سایر کشورها صادر و در مقابل ۱۳ میلیارد و ۸۲۲ میلیون دلار کالا نیز وارد کشور شده است.همچنین میزان وزنی کالاهای صادراتی کشورمان در مدت یادشده ۳۲ میلیون و ۴۴۲ هزار تن و میزان وزنی کالاهای وارداتی ۱۱ میلیون و ۳۹۲ هزار تن بوده است.بررسی تحلیلی تجارت خارجی ایران در این مدت نشان می دهد که همچنان تراز بازرگانی جمهوری اسلامی ایران مثبت و حجم صادرات بیشتر از واردات بوده اما صادرات کشورمان ۲٫۱۵ درصد و واردات نیز ۱۸٫۲۰ درصد کاهش داشته است.

در حوزه  سنگ  اهن مهدی کرباسیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید آیا بخشنامه تخفیف ۳ درصدی قیمت گندله سنگ آهن ابلاغ شده است، اظهار داشت: خیر، هنوز ابلاغ نشده و حقوق دولتی معادن سنگ آهن نیز که قرار شد کاهش یابد، هنوز ابلاغ نشده است. جبران کاهش درآمد شرکت‌های سنگ آهن به‌ دلیل تخفیف در فروش گندله نیز از محل تعدیل قیمت کنسانتره سنگ آهن انجام خواهد شد که در دستور کار وزیر صنعت قرار دارد.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در ادامه با بیان اینکه تعرفه واردات فولاد باید افزایش یابد، اظهار داشت: با وجود اینکه شرکت فولاد مبارکه قیمت محصولاتش را ۱۰ درصد کاهش داد و بقیه شرکت‌ها نیز در عرضه محصولات خود کاهش قیمت اعمال کردند ولی باز هم مشکل نقدینگی به‌ طور جدی در واحدهای تولیدکننده فولاد وجود دارد.

در پتروشیمی  به نقل از بلومبرگ، کرت باک مدیر اجرایی شرکت بی‌ای‌اس‌اف آلمان، بزرگ‌ترین شرکت تولید محصولات پتروشیمی در جهان، در نظر دارد تا مبادلات با ایران را ازسربگیرد

نماینده جترو در اتاق ایران گفت: سازمان جترو در حال انجام هماهنگی های لازم برای حضور هیئتی از تجار و شرکت های ژاپنی در پاییز و زمستان امسال است.

و اما خبر بد  ریزش شاخص چین  بود … شاخص بورس شانگهای امروز بیش ار ۸ درصد سقوط کرد تا بیشترین درصد سقوط شاخص از سال ۲۰۰۷ را به ثبت برساند. اعمال سیاست های حمایتی که هفته پیش در بورس شانگهای برقرار شده بود نیز نتوانست از کاهش شاخص جلوگیری کند. هفته پیش مقرر شده بود که سهامداران بالای ۵% از عرضه سهم در بازار بورس شانگهای خودداری کنند.

به همراه شاخص شانگهای سایر شاخص های بورس چین نیز سقوط بی سابقه ای را تجربه کردند. انتشار شاخص مدیران خرید و شاخص سود کارخانجات چین محرکی بود تا منجر به کاهش شاخص بورس این کشور شود. کارشناسان اعتقاد دارند بخش بزرگی از ریزش شاخص بورس به دلیل ترسی است که از اجرای سیاست های پولی در چین و تغییر قریب الوقوع بهره در ایالات متحده در بازار حاکم شده است.

هفته پیش بزرگترین سرمایه گذاران بخش خصوصی اعلام کرده بودن هیچ جای امنی برای سرمایه گذاری در چین نیست. خروج مداوم پول از بورس را دارند. شاخصی که ۸٫۵ درصد در ۱ روز بریزه خیلی معنی دارد.

 

در حوزه  دلار به نظر دلار امروز  در مرز ۳۳۰۰   نوسان  می کرد  برخی معتقدند  فردا  دلار بانک مرکزی گران می شود و این موضوع در بازار ارز نیز موثر است .

اما تا این  لظه در بازار های جهانی قیمت نفت  به ۴۷ دلار رسیده است و مس در ۵۲۲۱  است  . روی و الومینیوم هم  کاهشی هستند  . واقعاً بازار چین  حسابی به  بازار ضربه  زد .

چک بانکها برگشت خورد!!!

امروز چک بانکیها برگشت خورد بانکهایی که علی رغم پتانسیل بنیادی که از رفع تحریمها به دست میاورند به دلیل تقسیم سودهای پایین در مجامع چک بختشان نزد بازار برگشت خورده است

بانک صادرات با فشار فروش به حمایت ۸۶ تومانی رسید این سهم که سود پاینی یرا در مجمع تقسیم کرد این روزها مورد بی اقبالی بازار قرار گرفته است البته دراین قیمتها حمایت حقوقیها جانانه بوده و انتظار برای برگشت سهم از این حمایت بعید نیست

بانک انصار به قیمتهای ۲۵۰ تومانی رسید اینس هم در قیمتهای ۲۴۰ توماین فرصت خرید خوبی میدهد برنامه فروش سهام شرکتهای زیر مجموعه در انصار و فروش گسترده املاک توسط این بانک و گزارش عملکگرد مثبت ۳ ماهه و پتانسیل تعیدل مثبت میتواند این سهم را مجددا مورد توجه قرار دهد

در نماد  صادرات  سهم  بازشد  . سهم  در ۸۸۰ و ۸۹۰ ریال  واقعاً در کف قیمتی مناسبی قرار می گیرد  . دیروز هم  نشان  داد  حجم  در این نقاط خوب است  . به نظر برای نوسان  بد نیست. امروز گزارش ۳ ماهه هم  امد و گزارش بدی نبود و حداقل مثل باقی کاهش سود نداشت  .

در مورد  تجارت  واقعاً انتظار ما این  بود سهم در قیمت های ۹۵۰  ریال  قرار گیرد ولی در قیمت های ۹۰۰ ریال  قرار گرفت به نظر در این محدوده  برای یک نوسان  می تواند  قابل بررسی باشد  .

 

سینوسی های خودرویی

جاده خودروییها این روزها یک طرفه شده و همچنان شاهد کاهش قیمتی سهام خودروسازان میباشیم خودروییهایی که علی رغم اخباری در خصوص حضور المانیها در برخی شرکتها و عقد قرارداد نتوانسته اند بهبودی در اوضاع خود شاهد باشند و با فشار روانی شدیدی همراه میباشند

ایرانخودرو این غول خودرویی در حمایت ۲۶۰ توماین تحمل میکند ایرانخودرویی که سعی دارد تا حمایت ۲۶۰ تومانی را از دست ندهد انتشار هر چه زودتر گزارش شرکت در صورت تعدیل مثبت میتواند به برکشت روند سهم کمک شایانی نماید

اوضاع پارس خودرو چندان مساعد نیست البته از این سهم با توجه به مشکلا تولید و وضعیت ساختار مالی نامناسب انتظار زیادی نیزنمیتوان داشت همانطور که در مجمع شرکت مطرح شد ازسال ۹۷ به بعد میتوان به شناسایی سود در این شرکت امیدوار بود پارس خودرویی که تبدیل به سهمی برای مانور گسترده سفته بازان شده است.

دیروز بسیاری از دوستان  به  ما  گفتند  برای چه  از خپارس و خکاوه و این  شرکت ها  بد  میگویید …  به هیچ وجه  بد گفتن  نیست  بیان  واقعیت های بنیادی این  گروه است . سهم هایی مثل خکاوه  خپارس خاور و … نمیتوانند  به  راحتی رشد سود داشته  باشند  حتی با حضور سهامدار خارجی … در مورد  خپارس که این  روزها  لیدر بازار است  …  همه چیز تکذیب شد … ناصر آقا محمدی، مدیرعامل شرکت پارس خودرو به عنوان نماینده گروه خودروسازی سایپا در کنفرانس اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا که در وین برگزار شد، حضور داشته و در مدت برگزاری کنفرانس، ایشان هیچگونه مصاحبه‌ای با هیچ رسانه داخلی یا خارجی نداشته است و مشخص نیست وال استریت ژورنال بر چه مبنایی اقدام به انتشار چنین خبری از زبان وی کرده است.در خصوص سیاست های مالی گروه خودروسازی سایپا نیز باید عنوان داشت که دکتر مهدی جمالی از زمان حضور در گروه خودروسازی سایپا، سیاست های متعددی را برای مرتفع کردن موانع مالی پیش روی گروه در نظر گرفته است که مطمئناً با هیچ دیدگاهی نمی توان انتظار داشت فرآیندهای مالی و اقتصادی بنگاه عظیمی همچون خودروسازی را به یکبار و طی چند روز کاری مرتفع کرد و تحقق آن نیازمند برنامه زمان بندی مشخص است.

در بازار فعلاً از نظر بنیادی خبهمن خودرو  ختور  و از نظر نوسانی ورنا و ساپا  بهتر هستند .  گزارش ۳ ماهه خودرو شاید بتواند  کمی به این  گروه  شوک  مثبت  بدهد .

سایپا هم امرزو ۱۳۰ تومانی شد این سهم تا قیمتهای ۱۲۰-۱۲۵ تومان هم اصلاح میتواند داشته باشد سایپایی که تمام تلاشش را میکند که امسال را به زیان نرسد این سهم با افزایش تولیدی که شنیده میشود از مرز روزانه ۲ هزار دستگاه گذشته است کمی میتواند امیدوارتر باشد

امیدواری داروییها!!!

داروییها امروز روز بهتری را به نسبت سایر صنایع شاهد بودند داروییهایی که گزارشات خوب ۳ ماهه اشان این روزها به کمکشان امده است

البرز دارو به هدف وعده داده شده ۱۴۰۰ تومانی رسیداین سهم دارویی که پتانسیل تعیدل مثبت و افزایش سرمایه را داشته و یکی از بهترین گزارشات دارویی را روانه بازار کرده است و به همین دلیل نیز مورد اقبال و توجه قرار گرفته است

قیمتهای منفی در سینا دارو فرصت خرید خوبی میباشد این سهم دارویی را نبادی دست کم گرفت افزایش نرخ و تولیدات جدید به خصوص برخی قطره های چشمی پتانسیل رشد سوداوری را برای این سهم دارویی پدید اورده است

گروه دارویی سبحان قصد شکستن قیمتهای مقاومتی ۷۲۰ تومانی را دارد ای سهم دارویی در صورت شکست این قیمتها هدف ۸۰۰ تومانی را پیش رو خواهد داشت مقاومتی که بریا شکسته شدن نیاز به پتانسیل قوی دارد

در نماد  جابر شاهد  تحولات  خوبی هستیم  به نظر سهم  می تواند  از نظر قیمتی هم  رشد کند . با این که  فروش دجابر کم  شده  بود  بر خلاف سایر صنایع  با  کنترل هزینه ها  توانسته  به  رشد سود عملیاتی تا  سطح  ۴۱% برسد . ۲۵۵ ریال  محقق شده است . به نظر با این  تحقق سود  رسیدن  به  سود های اعلام  شده  توسط شرکت و حتی تحقق ۲۱۰۰ و ۲۲۰۰ ریال  منطقی است  . با این  شرایط به نظر قیمت های ۸۰۰۰ ریال  برای دجابر حتی با  کمی رشد قیمت  بیشتر برای میان مدت و حتی یک  ساله و کسب ۵۰% بازدهی بد نیست  .

 

سرمایه گذاریها زیر پای شاخص!!!

سرمایه گذاری ها همچنان زیر پای شاخص در حال له شدن میباشند سرمایه گذاریهایی که این روزها بازار اصلا نه به ارز ان ای وی انها توجه میکند نه پتانسیلهای پنهان برخی از انها و همچنان افت قیمتی سرمایه گذاری ها در راستای شاخص ادامه دارد

پارسان به قیمتهای ۳۰۰ تومانی رسید عدم تعدیل مثبت جدی در پالایشی ها زیر مجموعه و وضعیت منفی پتروشیمی ها باعث شده تا پارسان نیز مهمان روند اصلاحی باشد پارسانی که به نظر میردس در قیمتهای فعلی دیگر افت بیشتر را تجربه نکند

تلاش میشود تا فشار عرضه ها را در سرمایه گذاری بوعلی کاهش دهند این سهم سرمایه گذاری در قیمتهای حمایتی ۱۸۰ تومانی قرار گرفته و به نظر نمیسرد افت بیشتر قیمتی را به همراه داشته باشد سهامداران این شرکت در انتظار افزایش سرمایه از بوعلی میباشند

توسعه صنایع بهشهر امروز با افت قیمتی ۷ درصدی بازگشایی شد سهمی که قیمتهای ۱۶۰ تومانی برای خریدش مناسب میباشد البته منفی بودن پرتفوی شرکت ناشی از خرید سهام مارگارین با قیمتهای بالا سهم را د مسیرهای صعودی اذیت میکند

پتروشیمی های بر باد رفته!!!

انگاری پتروشیمی ها بر باد رفته اند معلوم نیست به چه علتی نرخ نهایی خوراک پتروشیمی ها مشخص نمیشود پتروشیمی هایی که از عدم بلاتکلیفی رنج میبرند

همچنان صف فروش در پتروشیمی کرمانشاه ادامه داشت به نظر میرسد سهم قصد دارد تا در قیمتهای ۳۲۰ تومانی ارام بگیرد این سهم پتروشیمی فعلا پتانسیلی برای رشد قیمتی ندارد کاهش قیمت اوره و عدم مشخص شدن تکلیف خوراک و تکلیف نرخ فروش اوره به جهاد کشاورزی از مشکلات پیش روی سهم میباشد

جم به قیمتهای ۷۰۰ تومانی نزدیک میشود شنیده میشود این شرکت با افزایش تولید و فروش به دلیل تامین خوراک مورد نیاز از پارس جنوبی همراه شده است جمی که به نظر میرسد با رسیدن به قیمتهای ۷۰۰ تومان از فشار فروشش کاسته ومتعادل شود

مارون و سهامدارانش همچنان امیدوار هستند شایعات تعدیل مثبت از یک سو و خبرهای یدر خصوص برنامه افزایش سرمایه در مارون برای تزریق نقدینگی به پروژه ها باعث شده تا بازار همچنان جتی در بازارهای منفی به این سهم روی خوش نشان دهد

چهارگوشه بازار!!!

رایان امروز با نوسانات مثبت خوبی همراه شد شایعه سود ۶۰ تومانی در رایان جریان پیدا کرده است  این سهم در بازار فعلی خوب دوام اورده و منفی نشده است به نظر میرسد در صورت مثبت شدن شرایط بازار شاهد رشد قیمتی خوبی در این سهم لیزینگی باشیم

بازار انتظارات بالایی از ایرانترانسفو دارد کاهش قابل توجه قیمت مواد اولیه از یک سو و افزایش قراردادهای رشکت به طوری که تا چند ماه اینده شرکت قراردادهای تولید و فروش را در دست دارد باعث شده تا بازار انتظار تعدیل مثبت بالایی از بترانس را داشته باشد بترانسی که فعلا درگیر قیمتهای ۸۲۰ تومانی است. بلوک ها و جابجایی های مشکوکی در بترانس در حال  رخ دادن  است  . به نظر این  سهم  در قیمت های محدوده  ۸۰۰۰ ریال  شاید از نظر بنیادی  خیلی منطقی برای خرید نداشته  باشد ولی ممکن است  بازی سهامداری خوبی را  بدهد . در روزهای گذشته  کدهایی وارد  سهم  شدند  که  شائبه خرید احتمالی  و بازی قیمتی را  تقویت  کرده است  .

سهم  را  زیر نظر داشته  باشید .   به نظر برای ریسک  پذیر ها  خرید  و در پرتفوی داشتن  سهم  گزینه  بدی نیست .

بانک ملی البته  بالای ۸۲۰۰  ریال  فشار فروش را  زیاد می کند .

امروز یکی از صفوف خرید  بازار در فلوله  بود .  سهم  جز ان  دسته  سهم  هایی است که هر تغییر کوچکی روی سود  اثرات  بزرگی دارد  . در حال حاضر در گزارش ابتدای دوره  سود ۳۵ ریال  بود که  با  امضای برخی قرارداد ها  سود  به ۴۸ ریال  رسیده است  و به نظر بتواند کمی بیشتر هم  روی سود  بگذارد  . به نظر شرایط تحقق سود نیز بد نیست و خوب محقق کرده است . روی فلوله  می شود  کار کرد

در بازگشایی ها  امروز وسینا هم  باز شد  . قیمت های ۱۳۰۰ و کمتر را هم  می توانست  ببیند . در بانک  سینا  یک  رویداد  مهم رخ  داده است  بنیاد  مستضعفان ۱۷% از سهم  را  با  قیمت ۱۹۵۰ ریال  ۲۰% نقد و باقی اقساط در ۱۸  مرداد  اگهی کرده است  . فروش اموال  توسط بنیاد  عجیب است  هر چند  ترکیب سهامداری به هم  نمی خورد . وضعیت  خیلی روشن  نیست  ممکن است  سر این  بلوک  با  نفت  توافقاتی به عمل امده  باشد  . با این  حال  وقتی خود  بلوک  ۱۹۵۰  ریال  است  سهم نمی تواند  نزدیک  ان  باشد  .  به نظر ۱۳۰۰ و ۱۴۰۰  ریال  برای وسینا  بد  هم  نیست ولی می توان  کمی صبر کرد  تا  فضا  روشن تر شود  .

در مورد  بیمه ها  جو کمی بهتر بود  . نزدیکی به  قیمت های اسمی باعث شده  خیلی هم  منفی نباشند . امروز دی مثبت  بود  . کوثر را هم  زیر نظر داشته  باشید  امروز پر حجم  بود .  سهم در بین  بیمه ها  بالاترین  سود خالص بیمه ای را داشته و رشد چشم گیری در فروش  و به خصوص در حوزه  سرمایه  گذاری ها  داشته است  . در پایان  سهم  با  رشد ۶۱% درامد  نسبت  به دوره  قبل ۱۲۷ ریال سود محقق کرده است که  به نظر بودجه  خوبی خواهد داشت . شنیده می شود ۳۷۰  ریال  سود  دارد  و پیش بینی کرده است  .  سهم در حالی ۱۴۰۰  ریال  است که  ۱۵۲۰  ریال  ارزش ویژه دارد  . به نظر سهم  باید در قیمت های حداقل ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰  ریال  باشد  . در مقایسه  با  بیمه ما  واقعاً کوثر شرایط بهتری دارد .

در مورد  مپنا  به نظر تحولات  سهم  طوری نشان  می دهد  که می توان  یک  بازی قیمتی و نوسانی را در سهم دید . در رمپنا  سهم دیروز باز شد و البته  سود  سال ۹۴ نیز ۶۲۲ ریال  اعلام  شده است . سود  تلفیقی هنوز اعلام نشده ولی زیر ۱۸۰۰  نیست  . امروز خبرهای جالبی هم از مپنا  میرسید . مدیرعامل مپنا از انعقاد بزرگترین قرارداد صادرات برق به عراق با ارزش ۲.۵ میلیارد دلاری خبر داد اما این رویداد هم مانع از افت سهام “رمپنا” نشد.  به دنبال اجرای موفق نیروگاه گازی نجف و نیروگاه گازی الصدر بغداد قرارداد نیروگاه سیکل ترکیبی رومیله، بصره نیز به گروه مپنا واگذار شد. قرارداد گروه مپنا و شرکت اردونی- عراقی شامارا جهت احداث نیروگاه ۳ هزار مگاواتی سیکل ترکیبی رومیله در حومه شهر بصره عراق به تایید دولت عراق رسیده است، بنابراین بر اساس مفاد این قرارداد دولت عراق برای نخستین بار در تاریخ این کشور راسا این قرارداد را تضمین کرده است.

امروز توریل با  ۱۳% افت  قیمت  باز شد و به نظر در قیمت های ۲۰۰۰و ۲۰۵۰  ریال  گزینه  بدی نیست .

دل و دماغ  نوشتن  گزارش بازار نیست … چقدر حرف بزنیم . انهایی که  باید  عمل کنند  عمل نمی کنند و حرف می زنند … خدا  به  داد  این  بازار و سهامداران  برسد .

 

 

گروه تحلیل گری بتا سهم

 ۵مرداد ۹۴

 

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم