جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار يكشنبه 25 اسفند92

گزارش بازار يكشنبه 25 اسفند92

نوید خاندوزی
مارس 16, 2014
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار يكشنبه 25 اسفند92

حمله  به 78!

گزارش بازار – بتاسهم –17:35  امروز يكشنبه ، بازار روز بسيار خوب ديگري را  پشت  سر گذاشت . حقيقت امر اين است كه  امروز كمي نگران  بوديم  به چند دليل . يك اين كه  فكر مي كرديم به دليل تسويه اعتباري ها وضعيت  متفاوت  باشد  و دوم  اين كه  به دليل ماهيت خاص بازار و خبرهاي سياسي نسبتاً خاص كمي فشار عرضه  بيشتر شود . اما ديديم  كه چه  طور همان عطشي كه چند روز پيش با  داسي تيز به جان  بازار افتاده  بود و گردن  سهم ها را مي زد امروز براي او  جشن  تولد گرفته  بود و شمع ها  را  فوت مي كرد و شاخص را به  سمت  بالا  هل مي داد .

امروز روز خاصي براي تكنيكاليست ها  بود كه انها  امروز به  قدرت اعلام كردند كه شاخص در روند نزولي كوتاه مدت  شكسته  شده است و اين  پيغام  خوبي براي بازار بود . وقتي اين  روند  شكسته مي شود يك  الارم بسيار خاص براي بازار است كه مي تواند هجوم پول را  به  وجود  اورد از سوي ديگر ، ديگر كسي براي اين  طرف سال  فروش  نخواهد كرد  و همه  ي اين  عوامل در كنار موارد  و اخبار حوب ديگر باعث به  وجود  امدن جو  مثبت  براي بازار شده است  .

در مورد  فرايند  اشتي سهامداران  با بازار كه  صحبت  كرده  بوديم . كم كم  داريم به  وجه هاي مختلف ان  ميرسيم و به نظر ميرسد از اين  پس شكسته  شدن يكي پس از ديگري خطوط مقاومت در بازار موردي است كه مي تواند كمك  شاياني به  بازار نمايد .

البته خبرهاي خوب را نيز نبايد غافل شد  .

اما همين جا  يك نكته  را عرض كنيم  . در نظر داشته  باشيد  كه  شنيده مي شود روز چهارشنبه دو عرضه اوليه در بازار خواهيم  داشت كه  شنيده  شده  نفت  سپاهان و فولاد ارفع به  بازارمي ايند  كه  برخي از نقدينگي حدود  250 ميليارد توماني براي ان  سخن مي گويند. عدد  بالايي براي بازار نيست اما كم هم نيست كه  بي تاثير باشد پس بحث عرضه هاي اوليه را نيز فردا  بايد در نظر داشت كه اگر كمي موج  عرضه  را افزايش دادند تعجب نكنيد .

به هر حال  بازار اگر يكضرب هم مثبت نباشد بهتر است و بهتر است در اين  فرايند  هم  كمي افت و خيز را تجربه كنيم  تا  ضربان  قلب ان  اين قدر نوسان  عجيب را تجربه نكند .

امادر بازار امروز چه خبر بود …

بازار امروز كمي مردد اغاز كرد . برخي افراد كه در اين  رشد مرد وبدند  با  قاطعيت تحليل مي كردند كه اين  هم  فرصت خروج است !! شروع  به فروش كرده  به اميد  اين  كه  قيمت هاي كمتري را  بخرند  اما خيلي زود بازار انها  را  پشيمان  كرده و جو به  سود اكثر نماد ها  برگشت كه در اين  بين  بازهم  3 گروه  بانك ، خودرو و پتروشيمي بيشترين حجم معامله  را داشتند .

در بازار امروز نقش بلوك ها نيز قابل توجه  بود كه وبصادر، شبندر و  برخي ديگر از مهم ترين انها  بودند . خبر داغ  مجامع  برخي شركت ها و برخي اخبار خاص كه  امروز به ان  اشاره مي كنيم نيز در اين  وضعيت  موثر بود .

و اما  براي بازار فردا  …

به نظر بازار فردا نيز مثبت  باشد و  فاصله گرفتن  از اين  بحث هاي خاص و عرضه هاي پي در پي بازار را  براي خريد شجاع تر مي كند  . تازه  افرادي كه  فكر مي كنند  از بازار جا مانده اند و نقدينگي دارند وارد بازار  خواهند  شد  كه اثرات  بالقوه اي در بازار دارند .

اما در مورد  شاخص امروز دو نظر بررسي مي شود  يكي خوش بينانه و ديگري بد بينانه  …

نظر خوش بينانه اين است كه ما تا  شهريور تا 84 هزار هم  ممكن است  رشد كنيم و تا اخر سال حتي رسيدن  و گذشتن از سطح 79 هزار بعيد نيست . در واقع  رسيدن  به  سطوح  81500 و حتي 84 هزار را  حتي بد بين هاي بازار قبول دارند .

باور كنيد  نمي خواستيم  بنويسيم  اما  برخي از تحليل گران معتقدند كه از فروردين و اواخر ان بازار الگوي ديگري را شكل مي دهد  كه هر چند از ديد ما  بعيد است  اما  يك  تحليل است و ان  هم  افت  مجدد  بازار تا  68 هزار است  . بازهم  تاكيد مي كنيم  اين نظر مورد  تايئد  ما نيست و از نظر منطقي نيز ، منطق حكم نمي كند  اما به هر حال  يك  سناريو است .

و اما در حاشيه هاي بازار چه خبر است …

خبرهاي سياسي مختلف در بازار روند  بازار را خاص كرده است . يكي از مهم ترين اخبار كريمه نيز جالب توجه است كه  امروز همه  پرسي در ان  انجام مي شود . مسکو روز شنبه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت درباره اوکراین را وتو کرد. در این رأی‌گیری چین هم به پیش‌نویس قطعنامه رأی ممتنع داد. در مورد  اين  همه  پرسي به نظر رشد قيمت نفت و گاز ماحصل خوبي براي اين  اتفاقات  است  . به نظر با  توجه  به اين  تحولات  اگر اين جزيره  به  روسيه منتقل شود در بحث گاز مي تواند موجب رشد قيمت نفت و گاز شود و اين خود به  سود  كشور ما  تمام مي شود و البته از ان  سو مي تواند با  فروش گاز به اروپا جور ديگر هم  ان  را  دورزد .

و امادر شرايط هسته اي اظهار نظرهاي جان  كري جالب نيست اما  يكي از اتفاقات  كه توصيه مي شود حتماً بخوانيد بحث صحبت هاي موسويان  بود . در شرایطی که دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافق نهایی هسته ای آخر هفته جاری در وین برگزار می شود، بار دیگر بحث ها درباره محتوای احتمالی توافق نهایی شدت گرفته است. در همین زمینه، سید حسین موسویان، عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در مطلبی به بررسی چهار سناریوی برای این توافق پرداخته است  كه نكات جالبي را در دل خود دارد .

ارديبهشت ما  شش ماهه اول تمام مي شود و بازي هسته اي بارديگر در بازار آغاز مي شود . امروز ظريف نيز مصاحبه  كاملي داشت . ظریف در پاسخ به سوالی در رابطه با دستور کار مذاکرات ایران 1+5 که از روز سه شنبه در وین برگزار خواهد شد گفت: طبیعی است که مذاکرات هرچه جلوتر برود دقیق تر، ریزتر و دشوار تر می شود. انتظار توافق در این دوره از مذاکرات را نداریم و بعید است ضرورتی برای حضور وزیران خارجه کشورهای 1+5 وجود داشته باشد گفت: ما در رابطه با چند موضوع توافق کرده ایم که یکی از آنها ابعاد برنامه هسته ای ایران از جمله غنی سازی و آب سنگین است و همچنین در خصوص همکاری های بین المللی در حوزه هسته ای که تعهد کشورهای 1+5 مطابق با معاهده NPT و موضوع رفع تحریم ها گفتگو خواهیم کرد. سطح مذاکرات مثل دور قبلی است یعنی هدایت مذاکرات توسط بنده و خانم اشتون خواهد بود اما اصل مذاکرات توسط معاونان سیاسی 1+5 و معاونان وزارت خارجه ایران انجام می شود.

در سوي ديگر اتحاديه اروپا نيز به حقوق بشر حمله  كرده و حتي تحريم جديد وضع  كرده است  . اين  موارد در اين خبرهاي فعلي خيلي جالب نيست و نشان  مي دهد  سال 93 خيلي هم  چشم  انداز سياسي روشن و مثبت  نيست و بسيار پيچيده خواهد بود .

در خبرهاي اقتصادي  يارانه ها  و اغاز ان  از فروردين مي تواند  مهم ترين خبر باشد  . شايعه  افزايش صادرات  محصولات  پتروشيمي عامل ديگري است  . در فولاد  شاهد رشد قيمت ها هستيم و در خودرويي نيز خبرهاي جالبي را  داريم . عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه شاه‌کلید رسیدن به اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل و بنگاه‌های صنعتی است، گفت: مذاکره برای واگذاری سهام خودروسازان به شرکت‌های اروپایی در حال انجام است.

در سوي ديگر رویترز بر اساس اطلاعات عبور و مرور نفتکش‌ها نوشت، شرکت پالایشگاهی عصار در ماه فوریه 122 هزار و 300 بشکه نفت از ایران وارد کرده است که تقریبا دو برابر مدت مشابه سال پیش از آن است.

اما  دلار كم كم  روند نزولي گرفته است  و حتي ديروز دلار تا  3000 دلار هم  افت كرد كه بارديگر با  فرونشستن سفر هاي خارجي دلار در قيمت هاي قبلي ارام گرفته است  البته  امروز دلار 3020  توماني صرافي ها و 2500  توماني مبادله اي نيز ثبت  شد .

و اما  به  سراغ  شاخص ميرويم …

امروز نيز شاخص با  رشد مواجه  بود و با  رشدي 624 واحدي در محدوده 77816 واحد  قرار گرفت كه  به نظر ميرسد رشد خوبي را داشته است  . در بازار امروز پارسان، اخابر، فولاد، تاپيكو  و فخوز موثر بودند و اگر منفي كامل فملي  و حفاري نبود شاخص امروز رشد بيشتري را نيز مي توانست تجربه  كند .

قدر قدرت هاي بازار!

در بازار امروز هلدینگهای پرپتانسیل که بارها بر ارزندگیشان به خصوص پس از اصلاح قیمتی اخیر تاکید داشتیم امروز با برگشت روند خوبی همراه شدند هلدینگهایی که پتانسیل رشد عایدی خوبی داشته و با توجه به چشم انداز مثبتشان مورد توجه بازار قرار گرفته اند

امروز نفت و گاز پارسیان با صف خرید بسیار خوبی مواجه شد بارها بر این سهم و پتانسیلهایش و قرار داشتن در کف قیمتی تاکید کرده بودیم پارسانی که اهداف قیمتی 920 و 1000 تومانی را پیش رو دارد اخبار مثبت از مجمع غدير و مثبت شدن پتروشیمی ها از دلایل اقبال به پارسان میباشد . 40% پارس به  پارسان ميرسد . در اين  جا  فقط مي خواهيم از برخي عزيزان  كه  طي چند روز گذشته  مار را به باد  فحش مي گرفتند كه چرا خبر40% پارس را مي گذاريد  و اين خبر كذب است خواهش كنيم در قضاوت عجله نكنند … البته  خبرهاي ديگري نيز در گروه  پتروشيمي در جريان  است كه زمزمه رشد نرخ اوره و نرخ خوراك  مهم ترين  انها  بوده است . فردا در مورد  اثرات  پارس دقيق تر توضيح مي دهيم .

گروه توسعه ملی که جز یکی از پرپتانسیلترین هلدینگهای بازار بوده و هم پتانسیل رشد سودسازی را دارد و هم با ارزش ان ای وی بالایی مواجه میباشد به قیمتهای بالای 720 تومانی رفت وبانکی که ارزش میان مدتش قیمتهای 800 تومان خواهد بود. عامل رشد و توجه  به وبانك وبشهر است  . زمزمه هايي از فروش صافولا در اين  نماد  به  گوش ميرسد اما برخي نيز هنوز اين موضوع  را  قطعي نمي دانند  اما  طبق برخي اخبار موثق اين مذاكره  بيش از 6 ماه  است كه در جريان  است و هنوز نتيچه اي حاصل نشده است . در اين نماد  دقت  داشته  باشيد كه  غدير با احتمال  عرضه  مواجه است اما  شنيده مي شود غدير فقط و فقط اظهار داشته  كه  به  صورت  بلوكي اين  سهم  را خواهد فروخت .

از نظر كوتاه مدت و نموداري ممكن است  روند  ور به  رشد را در وبشهر شاهد  باشيم كه  خبر خوبي براي وبانك نيز  خواهد بود .

همچنان صندوق توان رشد قیمتی را ندارد وصندوقی که علی رغم مثبت شدن جو پتروشیمی ها هم تکانیبه خود نمیدهد فعلا این سهم در قیمتهای محدوده 380 تومان در نوسان خواهد بود.

دراين  گروه فارس هم  احتمالاً با اين حجم مناسب از فردا بتواند وضعيت  بهتري را داشته  باشد اين  سهم  واقعاً مظلوم  واقع  شده  .

در اين  گروه  شايعه  شده واتي نيز براي تعديل نزديك  به  30% متوقف مي شود .

پتروشیمی ها صدر نشین شدند!

گمانه زنیها در خصوص کاهش نرخ خوراک پتروشیمی ها به سطوح 10 سنت تقویت شده است از طرف دیگر افزایش قابل توجه قیمتهای جهانی محصولات پتروشیمی به خصوص متانول باعث به وجود امدن چشم انداز مثبت در پتروشیمی ها شده است.

امروز شايعه اي در بازار پيچيده  بود كه در جلسه روز جاری سازمان حمایت، مقرر گردیده که بنا به افزایش نرخ گاز شرکت های پتروشیمی اوره ساز بتوانند نرخ فروش داخل اوره خویش را تا سطح نرخ صادراتی افزایش دهند. به اين  شايعه  فعلاً نبايد ارزش زيادي داد  ولي فردا در مورد  طرحي صحبت  خواهيم  كرد كه مي تواند  جال  توجه  باشد .

امروز پتروشیمی پردیس با صف خرید همراه شد شپدیسی که هدف قیمتی 1800 تومانی پیش رویش میباشد این سهم در صورتی که خوراک 10 سنتی شامل حالش شود میتواند سود سال اینده اش را با رشد خوبی همراه سازد . در مورد  نرخ خوراك  امروز فرمول قطعي اين نرخ  را نيز از يكي از مبادي نزديك  به وزارت نفت  دريافت  كرديم كه  گويا  قرار شده اسيت  طي توافقي از كل نرخ خوراك دريافتي 65% نرخ خوراك و 35% گاز باشد . فردا در مورد جزئيات هر دو مصوبه و يا بهتر بگويم خبر صحبت خواهيم  كرد .

در نماد متانول ساز خارک شاهد تشکیل صف خرید خوبی بودیم قیمتهای جهانی متانول در سطوح بالایی قرار دارد که میتواند سبب رشد سوداوری خوبی در خارک شود خارکی که اهداف قیمتی 2800-3000 تومانی را در پیش دارد

شازند امروز در قیمتهای 2600 تومانی قرار گرفت ادامه یافتن روند مثبت این سهم را به هدف قیمتی 2800 تومانی خواهد رساند شنیده میشود شازند با تعدیل مثبت اندکی در عملکرد 12 ماهه همراه شده و سود سال اینده را نیز با رشد خوبی همراه خواهد ساخت .

در اين  گروه مارون هدف قيمتي خوبي دارد . در نماد مارون اين  سهم  را  بازار از ان  غافل شده است  . به نظر قيمت هاي 32000 و 33000 ريال  براي ميان مدت ها  بازدهي حداقل 35 تا40% را در 6 الي 7 ماه اول سال  رقم مي زند . در نماد  شيراز به نظر قيمت هاي منفي براي خريد جالب است . البته  نه خريد كوتاه مدت  بلكه نگهداري سهم  . فراموش نكنيد كه  شركت  طرح و توسعه اي به اندازه  ظرفيت  فعلي در استانه  بهره  برداري دارد و پي به اي بالا  نيز ناشي از همين  امر است  . شيراز براي حقوقي ها  كه  مي خواهند  سهم  نگهدارند و با تعداد  بالا خريدار باشند دراين  قيمت ها  منطقي است .

در كنار ان  زاگرس را داريم كه قيمت  فروش متانول او اين اواخر 470 و 480  دلار بوده و اين  مي تواند خبرخوبي براي سهم  باشد  كه  بودجه  را  پايين  گرفته است . زاگرس را  با ديد اين  كه  به مجمع  برويد در اين  قيمت ها  بخريد .

امروز خراسان  هم در استانه 5% مثبت  هم  رفت اما خبري از سهم و صف نشد .

به نظر در اين  گروه  پترول هم  خوب نوسان  مي دهد  و به نظر شرايط خوبي را مي تواند در اين  وضعيت  خوش نوسان داشته  باشد  .

خودروییهای طلایی!

در گروه خودرو باز هم جو مثبت حاکم شده است گروه خودرو چه در ریزش چه در صعود بیتشرین نوسانات را به خود اختصاص داده و به همین دلیل مورد توجه طیف وسیعی از سهامداران میباشند

گروه بهمن با سبز شدن روند معاملاتی سهام شرکتهای زیر مجموعه خود همچنان به رشد قیمتی خود ادامه داد خبهمنی که میتواند برای سال اتی نیز به سود بالای 50 تومانی دست یابد در بازار شايعه  شده  خبهمن قرار است دو شرکت زیر مجموعه خود را نیز وارد بازار فرابورس نماید. در مورد  اين  سهم  صحبت  زياد شد كه ديروز مفصل بحث شد اما  بحث جديد نموداري است كه  تكنيكاليست ها  معتقدند  كه  رشد مناسب 12 تا15% را در خبهمن داريم . به نظر اين  سهم در پايان  گزارش 12 ماهه  با  تعديل هاي جدي نيز مواجه  باشد  .

امروز سایپا توانست با صف خرید به روند صعودی خود برای رسیدن به هدف قیمتی 180 تومانی ادامه دهد سایپایی که پتانسیل افزایش سرمایه و افزایش تیراژ تولید خودرو میتواند در صورت تحقق وضعیت خوبی را برای سهم رقم بزند

در نماد خاور افزایش سرمایه پیش روی شرکت امیدها را در این سهم افزایش داده است از طرف دیگر شنیده میشود بازار استقبال خوبی از محصول پیکاپ شرکت نموده است خاوری که فعلا سد قیمتی 200 تومانی را پیش روی خود داشته و به نظرنمیرسد فعلا قادر به شکستن این سد قیمتی شود

اين  روز ها  صف زامياد  را  كسي نمي دهد  زمزمه هايي از ادامه  رشد قيمت و تعديل شركت  به  گوش ميرسد اما  مراقب بازي هاي خاص اين  سهم  باشيد .

در اين  گروه  گويا  فردا  بازار مهمان  خودرو  است  و از سوي ديگر ورنا نيز با اين  صف فعلاً روند مثبتي را در پيش گرفته است  .

دوپینگ داروییها!

در نمادهای دارویی شاهد ادامه یافتن روند مثبت داروییها هستیم داروییهایی که گزارشات 12 ماهه خوبی در پیش رو داشته و میتوانند با ادامه رونق معاملات همراه شوند

گره معاملاتی و قیمتهای 1000 تومانی هم نتوانست دجابر را متعادل نماید دجابری که ظاهرا قیمتهای 1100 تومانی را با توجه به عدم عرضه سهام در گره معاملاتی امروز در پیش گرفته است این سهم دارویی با پتانسیل تعدیل مثبت خوبی همراه میباشد . البته در قيمت هاي بالاي 1100 عرضه نيز زياد است  .

باید دید ایا گروه دارویی سبحان موفق به رشد قیمتی از سطوح بالاتر از 920 تومان خواهد شد یا خیر سبحانی که پتانسلی رشد عایدی 10 درصدی را داشته و تا اینجا تعدیل مثبت به این میزان قطعی شده است

دارویی کوثر این روزها باشایعه سود 65 تومانی برای امسال وسود 80 تومانی برای سال اینده همراه شده است دکوثری که هدف قیمتی 520 تومانی را پیش رو دارد شنیده میشود احتمالا شرکت افزایش سرمایه ای را نیز بریا پیشبرد طرح توسعه انتی بیوتیک سازی خود برای سال 93 داشته باشد .

در اين گروه اگر حوصله  ريسك كردن نداريد سهم هايي مثل دكيمي ، سبحان، تيپيكو  و والبر مي تواند  مناسب باشد .

فولادیها داغ کردند!!

امروز نمادهای فولادی نیز به مانند سایر ارکان بازار سعی در جبران کاهش قیمتی اخیر خود بودند فولادیهایی که با افزایش قیمت دلار به سطوح بالای 3000 تومان میتوانند امیدوار به افزایش قیمت محصولاتشان باشند . قيمت  شمش فولادي كه در بنادر انزلي و جنوب كشور تا  14000 نزول كرده  بود  در حال حاضر به  17000 ريال  نزديك مي شود كه تاجران  عمده دليلي اين  موضع  را رشد قيمت  شمش اعلام مي كنند . دقت داشته  باشيد كه افزايش قيمت شمش مي تواند  روي دو گروه  سنگ  آهن و فولاد موثر باشد  . در اين  گروه شركت هاي كگل ، فولاد براي ميان مدت و فخوز با ديد  رفتن  به  مجمع مناسب است  . اگر اهل ريسك كردن  نيستيد به نظر فولاد در قيمت هاي 4100 و 4200  ريسك  انچناني ندارد .

امروز فولاد مبارکه با توجه به مصاحبه مسئولان شرکت مبنی بر عدم تاثیر افزایش نرخ 25 درصدی قیمت برق بر سودس ال 93 این شرکت و تاثیر تنها 5 درصدی این امر باعث شد تا این سهم امروز مهمان نوسانات مثبت باشد تثبیت فولاد در سطح قیمتی بالای 420 تومان میتواند زمینه ساز رشد بیشتر قیمتی سهم را فراهم اورد

ذوب اهن که تاثیری از افزایش نرخ حاملهای انرژی نمیپذیرد سعی دارد تا در سطوح قیمتی بالای420 تومان تثبیت شود . در مورد  ذوب به نظر يك تعديل در سود  سال 92 را ناشي از رشد فروش داشته  باشيم  . البته  بيشتر در حد  شايعه است اما  فخوز با  احتمال تعديل مواجه است  . در گروه  سنگ آهن خبر ميرسد  كه قیمت پایه و شرایط واگذاری 28.5 درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از طریق فرابورس به صورت نقد و اقساط انجام مي شود كه  شنيده مي شود  مشتريان پر پاقرص بسياري دارد .

از سوي ديگر گفته مي شود  فولاد ارفع  به  بازار مي ايد كه خبرخوبي براي كچاد  و ومعادن  است .

امروز فولاد الیاژی ایران همچنان از بابت ارائه بودجه ضعیف برای سال 93 با کاهش قیمتی و روند اصلاحی همراه میباشد باید به این نکته توجه داشت که فولاژ اثرات طرح توسعه خود را انطورکه باید در بودجه لحاظ نکرده و بودجه سال 93 جای تعدیل و رشد خوبی خواهد داشت

چهارگوشه بازار!

بانک دی امروز با نوسانات مثبت به قیمتهای بالای 200 تومان رسدی دی که پتانسلی رشد قیمتی تا سطوح 220 تومان را دارا میباشد شنیده میشود این شرکت شدیدا پیگیری افزایش سرمایه خود میباشد افزایش سرمایه ای که در صورت اجرایی شدن میتواند سود سال 93 این بانک را با رشد خوبی همراه سازد . البته  در اين  بانك  به همراه  سرمايه و گردشگري دقت  كنيد  كه  بازي نوساني عجيبي دارند .

ایران ترانسفو توانست با صف خرید از سد قیمتهای 500 تومانی هم عبور نماید بترانسی که به نظر میرسد در صورت موفق شدن برای عبور از قیمتهای 520 تومانی اهداف قیمتی 560 تومانی را پیش رو خواهد داشت سهمی که پتانسلی تعدیل مثبت سود سال 92 را هم در پیش دارد

در اين  سهم  گفته مي شود فروش بهبود  يافته  اما جريان نقدينگي زمان مي برد  كه  به  گردش درست و حسابي در شركت  برسد .

امروز حفاري هم در گره بود و بازهم  صف فروش . در اين  سهم در مجمع خرداد ماه كه اواخر خرداد  است  حداقل 900 ريال  تقسيم  سود خواهيم  داشت  كه البته  سود  سال 92 شركت  بازهم  به دليلي ماهيت استهلاك ها  تعديل مي شود . در كنار ان  سود  سال 93 نيزدر نهايت  به 1200و 1300  ريال مي رسد .

فرض را  بر اين  مي گذاريم  پي به اي نرمال  بازار 6 است و قرار است  با  پي به اي تحليل پيش برويم به نظر قيمت هاي 7400  ريال  براي سهم جذاب  خواهد بود.

در اين  گروه  امروز بلوك  فاذرنيز زده  شد كه  هنوز از ماهيت خريدار ان  خبر دقيقي نداريم .

در گروه  بيمه اكثر شركت ها  صف هستند  . بيمه ملت نيز شرايط خوبي دارد كه  تعديل نيز مي دهد .

در گروه  مخابراتي ها همراه  صف نيست  امااخابر صف است  . رشد همراه  كند و مخابرات  تند تر است اما همراه مطمئن تر حركت مي كند .

در بازار اگر برخي به  گروه  ليزينگ  اعتقاد داشته  باشند كه  به نظر مي تواند چشم  انداز خوبي را داشته  باشد دو شركت وليز و ولساپا  در گروه  ليزينگ  شرايط بهتري را مي توانند  داشته  باشند . در اين قيمت ها  واقعاً هر دو سهم  ريسكي ندارند

در نماد انصار شنيده مي شود پروژه هاي ساختماني به داد اين  شركت  رسيده و گفته مي شود با  رشد نسبي در سود  از اين محل مواجه خواهد شد  . پس انصار را نيز به عنوان  يك  سهم با تقسيم  سود مناسب و شرايط خوب به خاطر داشته  باشيد .

اما  يك  خبر مهم در گروه  بانك  اين  است  كه در بازار شايعه  شده است خصوصي سازي فروشنده  بلوك هاي اين  سهم  است  تا  ديگر به  شكل خرد در بازار عرضه  نشود . امروز هم  حجم  سنگيني از سهم  داد و ستد شد و به نظر ميرسد  اگر اين موضوع انجام  شود و فردا اگر ديديد كه سهم بلوك  زد در خريد ان  نبايد شك كرد .

در اين گروه  امروز بلوك هايي در وبملت  را  شاهد  بوديم و از سوي ديگر وپاسار نيز متوقف شد  كه  خبرهاي خوبي از سهم  ميرسد .

اما  گروه  بدشانس بازار پالايشي ها  بودند . امروز شبندر با  وجود  بلوك  بازهم  منفي بود .

ديروز مدير عامل اين  سهم  اعلام كرد  كه  نمي توان  با گزارشات فعلي و صورتحساب هاي فعلي اقدام  به انتشار صورت هاي مالي كند  .البته پيگيري هاي مديرعامل شركت ستودني است و اي كاش مديران ديگر نيز ياد بگيرند…  بحث خوراك  اين  شركت كه نفت سنگين است و نفت  فوق سنگين دريافت  مي كرده و قيمت هاي ان  و موارد  اين چنيني عاملي است  كه  بايد به  سود  شركت خاتمه  يابد  . اما  مشخص نيست  ايا  صورت هاي مالي فعلي بر اساس نرخ هاي مد نظر شركت نوشته  شده  و اگر به  صورتحساب توجه كند  كاهش مي يابد و يا  برعكس با صورتحساب ملي پخش نوشته  شده  و تعديل مثبت مي دهدكه  برخي 300 ريال  تعديل را  براي سهم  پيش بيني مي كنند  . البته  احتمال دوم  قوي تر است و شبندر اگر بتواند حقانيت خود را  اثبات كند  كه اين  اتفاق افتاده  و در بهاي تمام  شده  نفت  با اين  شركت قيمت متفاوت  است بايد منتظر تحولات در سهم  باشيم . فردا بايد اين  سهم واكنش نشان  دهد وگرنه اوضاع تكنيكالي سهم  كمي خطرناك مي شود .

گروه تحلیل گری بتا سهم

25 اسفند 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم