جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار سه شنبه 8 بهمن92

گزارش بازار سه شنبه 8 بهمن92

نوید خاندوزی
ژانویه 28, 2014
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار سه شنبه 8 بهمن92

بسيج براي رشد!

گزارش بازار – بتاسهم 17:35  امروز بازار يك  روز خاص را  پيش رو  داشت  . بازاري كه هزار و يك موج و بحران  را  پشت  سر گذاشت و با يك حركت كه ديروز و امروز انجام  شده  بود كُنده  فروشنده هاي حقيقي را  بالا  كشيد  و امروز در يك  روز مثبت  با  رونق و رشد مواجه  شد  كه  البته نحوه جمع  آوري صفوف فروش ديروز به خوبي مثبت امروز را  مشخص مي كرد  . هر چند  صحبت هاي امروز بزرگان  بازار سرمايه نيز در اين  وضعيت  موثر بود و بايد به اين  بسيج  عمومي براي برگشت  بازار نيز تبريك  گفت  . اي كاش اين  بسيج عمومي زودتر به وجود  مي امد تا موج  بي اعتمادي برخي افراد  كه  البته  كمي هم عجول بودند به  وجود نمي امد .

البته  حقير معتقد است  اين  زلزله براي بازار لازم  بود . براي اين كه  به خيلي از افراد تكاني بدهد . براي اين كه  حواس خيلي ها  را جمع كند كه  يادشان  رفته  بورس چه محلي است . برخي يادشان  رفته  بود كه  دولت از اين بازار حمايت كرد نه به خاطر اين  كه  برخي زير سهم هاي پفكي را گرفته را رشد دهند بلكه  اين  نقدينگي بايد در جهت و مسير خود حركت  مي كرد . در جهتي كه  منجر به  گسترش يافتن طرح و توسعه  و شرايط رشد شركت ها  شود .

اين  زلزله ريزشي حواس خيلي ها  را جمع  كرد  كه ديگر پول و سرمايه هاي خرد و كلان  كوچك را پلي براي اهداف خود  نكنند  . ديگر در بازار موج افريني نكنند  و هزار درست عبرت ديگر  كه  كم كم در بازار اثرات خود را نشان  مي دهد .

و اما  در بازار امروز چه خبر بود .

امروز بازار يك  تفاوت ديگر داشت  . بازار امروز فروشنده  خاصي نداشت . اين مهم ترين تفاوت  بازار با  روز هاي قبل بود  . عطش فروشنده فروكش كرده  بود و شرايط براي بهبود وضعيت اماده  بود كه  موج  برخي خبرها  به  كمك  اين تحولات  امد  . البته نمي توان افت  سنگين  قيمت ها  را نيز ناديده  گرفت كه برخي را ترغيب به خريد مي كرد .

امروز ابتدا  بازار مثبت  آغاز كرد . بعد  برخي ديگر از افراد به اين  دليل كه اين  يك  فرصت خروج است  شروع  به عرضه  سهم  كردند . سپس تا  ساعت  11 اين  عرضه ها ادامه داشت و دوباره از ساعت  11 به  بعد  سفت و محكم شد كه اين  نشانه خوبي براي بازار ما  بود .

از اين  حاشيه  نگاري كه  بگذريم  فردا نيز روز مهمي براي بازار است و با  رسيدن  برخي خبرها از نرخ  10.5 سنت  بگير تا هدفمندي واكنش بازار فردا  مهم  است  . بازار فردا  بايد بتواند  اين استحكام خود را حفظ كند  تا  يك  الارم  قوي براي خريداران  فرستاده  باشد  .

از همين  رو پيش بيني مي كنيم  بازار فدا  زد و خورد عرضه و تقاضا  بسيار بيشتر از امروز باشد  و فشار فروش كمي بيشتر است  اما  بايد  ديد حقوقي ها دست  به كار مي شوند  يا خير .

بازار فردا  را  بايد به  شدت زير نظر داشت  . اما  چند موضوع  و سناريو با  توجه  به تحولات  شكل گرفته  .

اول اين  كه  برخي معتقدند همه چيز تمام  شده اين دسته از افراد معتقدند اگر موج  اي بي سي هم  بوده  شكل گرفته  و حالا  همه چيز با  آغاز موج  جديد شروع  شده است . برخي ديگر معتقدند بله همه چيز تمام  شده و مادر موج 5 هستيم و ان را  آغاز كرديم و هدف بالاي 120  هزار است  .

اين  گفته ها  يعني ديگر دوران  ريزش بازار تمام  شده است  .

اما حقيراين موضوع  را  قبول نداشته معتقد است  حتي شده  يك  نيم  موج  كوچك  را  در پيش خواهيم  داشت  با علم  به اين  كه بخش اعظمي از فشار ان گرفته  شده است اما هنوز براي سرعت  رشد ان  كمي زود  است  . به نظر بازار يك  روند  صعودي را  طي مي كند و بعد  كمي درجا مي زند و در بدترين حالت  ممكن است  چند  واحد ديگر هم  بريزد اما  افت انچناني در انتظار بازار نيست  .

دليلي اين امر شايد به  يك  موضوع  باز مي گرددو اين  كه حقوقي هااز اين  پس منفي هاي بازار را  ساپورت مي كنند و اين خود عامل تاثير گذاري بر فرايند خريد و فروش است  .

و اما سري هم  به  دنياي تكنيكاليست ها  بزنيم  كه  حالا كه مسير صعودي شده  معتقدند  ابتدا 82800  و سپس 85 هزار نقاط بسياري حساسي براي بازار هستند  . يعني با اين  حساب فردا هم  بازار مثبت  است و شنبه  درگير اخبار مختلف مي شود . اما  به هر حال اميدواري ها  به  شاخص پس از موارد مختلف ديروز و امروز بيشتر شده است .

و حالا  با اين  مقدمه  سري به حاشيه  بازار مي زنيم …

مهم ترين  خبر در مورد  مذاكرات  هسته اي بود  كه یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد: مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 به منظور دستیابی به توافق نهایی اواخر بهمن ماه در نیویورک برگزار می شود. در مورد  مذاكرات به نظر خبرهاي خوبي خواهد  رسيد .

امروز عراقچي بارديگر شفاف بيان  كرد كه  قرار است  چقدر پول وارد  شود و در يك  جمله  گفت  طي 6 ماه  اتي 14 ميليارد دلار مي گيريم . همچنين تاكيد داشت 8 بانک داخلی شامل 2 بانک دولتی (احتمالا ملی و سپه) و 6 بانک خصوصی برای کانال انتقال مالی پیش‌بینی شده است.

در مورد  تحريم ها نيز اقدام  امريكا در لغو 14 شركت  پتروشيمي  و لغو خطوط كشتي راني از مهم ترين  اين موارد  بوده است .

اما در بودجه  شنيده  شده  تبصره راي اورده و تصويب شد و صحبت  از اين  است كه نرخ  گاز و برق تا40% و بنزين  كارتي 700 و ازاد 1000 باشد . شايد اين  برايند كلي بحث هدفمندي در مجلس باشد البته  خيلي ها  به  دولت  پيشنهاد داده  اند كه از تابستان  طرح را  آغاز كند . در سوي ديگر برخي از حذف حداقل دو دهك در هدفمندي خبرمي دهند .در سوي ديگر  سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، گفتبا مصوبه کمیسیون تلفیق زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و همینطور درآمدهای پیش‌بینی شده در این قانون در اختیار دولت گذاشته شده و دولت هر زمان و به هر میزان درآمدی که بخواهد میتواند قانون هدفمندی یارانه ها را اجرا کند. يعني بازهم  توپ در زمين دولت است . گفته مي شود 11 هزار و 200 میلیارد تومان نیز از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به نظام سلامت و بیمه اختصاص می یابد. مبلغ 10 هزار میلیارد تومان نیز به بخش تولید اختصاص داده شد، مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه 10 درصد جابه جایی در ردیف های درآمدی تبصره هدفمندی را داد. و اين  يعني خيال توليد كننده ها نيز تا حدودي راحت مي شود البته  نه خيلي . و در اخر علاوه بر این 41 هزار میلیارد تومان به پرداخت یارانه نقدی اختصاص یافت که بر این اساس یارانه نقدی مردم 45 هزار و 500 تومان باقی می ماند.

امروز البته  گفته  شد نرخ  گاز نيز بين 10 تا15 سنت تعيين  شده است هر چند  عزيزي در مجمع  روي نرخ زير 10 تاكيد مي كرد . البته حرف و حديث در مورد انها  زياد است  . اما از سوي ديگر نديمي تاكيد كرد طرح دست دولت است مقرر شد آئین نامه اجرای تخفیف پلکانی نرخ خوراک پتروشیمی بر اساس شاخص های ترکیبی در طی سه ماه از سوی وزارت نفت تهیه و به تصویب هیئت وزیران نیز برسد.

اما يك اظهار نظر دلگرم  كننده از رييس جمهور اين  كه  در دیدارِ مجمع نمایندگان استان هرمزگان تأکید کرد: باید کشور را برای سرمایه‌گذاری‌های وسیع اقتصادی آماده کنیم و سرمایه‌گذاری بدون آزادی، ثبات و امنیت شکل نمی‌گیرد. اين  نشان  مي دهد  در كوتاه مدت  شايد چنين  نوساناتي را داشته  باشيم اما مسير بلند مدت به  شدت  روشن  است .

ديروز و امروز دلار در 2955  باقي ماند و تقريباً دلار در اين  نرخ ها تك  نرخي شدهاست .

و اما در بازارهاي جهاني چه خبر است كه  ديشب كمي مثبت  شد .

قيمت  طلا  البته  در مسير نزول خود به  1258 دلار رسيده است. نفت همچنان در 96 و 97 دست و پا مي زند . در فلز مس بدون تغيير خاصي در محدوده 7220  دلار هستيم  و روي در قيمت هاي 1994 قرار دارد . در سوي ديگر سرب 2127 و الومينيوم در 1703  قرار دارد .

و اما  شاخص را هم  با هم  مرور كنيم  كه  امروز با  رشدي 782 واحدي در محدوده 81644 واحد  قرار گرفت و در اين  رشد نماد هاي اخابر، پارسان،تاپيكو،ملت ،تجارت و پارسيان نقش موثري داشتند . فردا نيز روز حساسي براي شاخص است و به نظر در همان  82800 گير و گور هايي دارد .

در بازار بايد ديد  زوم  عمده  روي چه  گروه هايي است . وقتي ارزش  و حجم معاملات  را  با هم  مرور مي كنيم  مي بينيم 3 گروه  بانك ، پتروشيمي  و خودرو  كه بارها  عرض كرده  بوديم  محور معاملات  اين روزهاي بازار هستند .

خبرهاي خوب از جنس پتروشيمي!

در بازار امروز خبر توافقات در مجلس در خصوص تعيين نرخ بر اساس بازدهي 25-30 درصدي كه منظور دوره برگشت سرمايه بوده و احتمالا نرخ خوراك نهايتا تا سطوح 10 سنت تعيين شود . يعني سقف نرخ خوراك مي تواند  10  سنت  باشد  و حتي پرديس اگر طرح وتوسعه  داشته  باشد بهتر  خواهد بود . خبر خوبي براي پتروشيمي ها بود همچنين اين نرخ خوراك براي پتروشيمي هايي كه اقدام به ايجاد صنايع پايين دستي نمايند با كاهش نيز همراه و احتمالا به سطوح 8-9 سنت خواهد رسيد در صورت تصويب نهايي اين طرح پتروشيمي ها نفس راحتي كشيده و روند خوبي در پيش خواهند گرفت . فردا اثر دقيق اين موضوع  را  بر سود  پتروشيمي ها  بررسي مي كنيم و البته همه  را 10 سنت در نظر ميگيريم .

در نماد پتروشيمي زاگرس كه اهداف صادراتي 1 ميليارد دلاريش شديدا مورد توجه بازار قرار گرفته و براي سال اينده بازار انتظار سود 600-700 توماني را از اين سهم متانولي دارد با رشد قيمتي شاهد نزديك شدن اين سهم به سطوح قيمتي 3 هزار توماني هستيم

خبرهاي خوب از مجمع پتروشيمي پرديس در نماد اوره ساز پتروشيمي خراسان شاهد معاملات مثبت بوديم خراساني كه با پتانسيل تعديل مثبت عايدي خوبي براي سال جاري مواجه ميباشد اين سهم در سطوح قيمتي 1100-1200 تومان نوسانات خوبي ميدهد

در نماد پتروشيمي مارون شاهد رسدين قيمت اين سهم به سطوح بالاي 3400 تومان بوديم ماروني كه پيشبيني ميشود در صورت مثبت ماندن جو پتروشيمي ها تا سطوح قيمتي 3600 تومان رشد قيمتي را تجربه نمايد اين شركت اين روزها با پتانسيلتعديل مثبت ديگري تا پايان سال همراه ميباشد اما به دليل تاثير پذيير بالا از افزايش نرخ خوراك از يك طرف و عدم داشتن اهرم كاهش تاثيرات منفي با بي اقبالي بازار مواجه ميباشد و پي بر اي بسيار پاييني نيز دارد . البته در مورد نرخ خوراك  مايع  نيز گفته مي شود  بحث 90% مطرح  شده است كه در اين  بين  شازند و برخي شركت هاي ديگر مورد  توجه هستند .

پالايشگاه ها و احتمال تخفيف!

در بازار امروز خبر احتمال لحاظ شدن تخفيف 10 درصدي براي پالايشگاه هايي كه طرح هاي توسعه اي و افزايش ظريفت را در دست.ر كار دارند باعث اقبال بازار به نمادهاي پالايشي و شكل گيري روند صعودي خوبي در اين نمادها شد . البته  قطعي شدن  نرخ  90% براي تازه كارها  يعني ستاره خليج  فارس شرايط بهتري را خواهد داشت و همين  امر صف تاپيكو را  رقم  زد .

خبر افتتاح طرح افزايش ظرفيت بنزين سازي در پالايشگاه نفت لاوان در دهه فجر و افزايش سود شركت در عملكرد 12 ماهه باعث رشد قيمتي و صف خريد در شاوان شد سهمي كه هدف قيمتي 2600 توماني را پيش روي خود دارد

در نماد پالايش نفت شيراز حمايت بسيار عالي سهامداران حقوقي باعث رشد قيمتي به همراه صف خريد در اين نماد شد به طوري كه به زودي شاهد رسيدن قيمت سهام اين شركت به سطوح بالاي 2 هزار توماني خواهيم بود شرازي كه به دنبال خريدمواد اوليه از طريق بورس كالا با قيمتهاي كمتر ميباشد

باز هم معاملات بلوكي در صندوق تعاوني بهداشت و شركتهاي زير مجموعه را شاهد بوديم به نظر ميرسد فعلا با توجه به اين معاملات بلوكي قيمت و روند اين سهم پالايشي كنترل شود شپنايي كه هدف قيمتي 2800 توماني را پيش رو دارد .

در اين  گروه جاي شبندر خالي است و در اين فضا  بهتر است  به  بازار برگردد .

نكته  مهم  فراموش شده در تحليل ها  اين  بود كه  نرخ 90% براي 10  سال تعيين  شده  كه  خيال همه  را  راحت  كرده است و تا  10  سال  بيمه هستند .

تاس خودروييها كج نشست!

امروز همچنان در نمادهاي خودرويي شاهد عرضه هاي سنگيني بوديم به طوري كه جو برخي از نمادهاي گروه خودرو با جو منفي همراه شده و اين نمادها نتوانستند رشد قيمتي چنداني را تجربه نمايند

امروز سايپا با عرضه هاي سنگيني همراه شد اما صف خريد خود را حفظ كرد انتظار قيمتهاي 220 تومان را براي سايپا داريم سهمي كه در تكاپوي افزايش سرمايه 100 درصدي از محل تجديد ارزيابي دارايي ها ميباشد

ايرانخودرو هم امروز مهمان عرضه هاي سنگيني بود ايرانخودرويي كه پتانسيلهاي بنيادي بهتري هم از جهت رشد توليد و هم از جهت فروش بلوكي بانك پارسيان را دارد . در ايران خودرو نيز اين موضوع ديده خواهد شد . در گروه خودرو  كمي معامله  بلوك  پيچ  خورده است و به نظر ميرسد اگر همه چيز حل شود  هفته  بعد  نهايي مي شود اما دو طرف به  شدت در حال مذاكره هستند .

روز يكشنبه هفته  بعد منتظر شنيدن خبرهاي جالبي از اين ماجرا  باشيد …

اما زامياد همچنان روند منفي خود را ادامه داد اين شركت علي رغم رشد توليد در فروش محصولات خود به دليل ركود بازار با مشكل همراه شده است زاميادي كه اميد به تعديل مثبتش با گزارش 9 ماهه كم رنگ شد و روند صعودي خود را نيز شكسته است .

در اين  گروه امروز از بهمن هم  گفتيم  كه شرايط خوبي دارد . در مورد  خبهمن سهم  امروز در قيمت هاي زير 2400  است . با  فرض سود  600  ريالي شركت  براي سال بعد و سود تقسيمي 400  ريالي انصافاً در قيمت هاي بدي نيست.

هلدينگها به پا ميخيزند!!!

در بازار مثبت امروز هلدينگها به خود امده و سعي در جبران كاهش قيمتي خود داشته و به عبارت ديگر صدر نشين بازار امروز بودند

پارسان انگاري امروز كنترل ميشد و تا اين سهم ميخواست در قيمتهاي بالاي 1200 تومان تثبيت شود حقوقيها با رنج سهام و عرضه هاي سنگين اين سهم را به سمت سطوح قيمتي زير 1200 تومان هل ميدادند پارساني كه قطعا با توجه به در پيش بودن معامله بلوكي سهام پتروشيمي پارس همچنان موردتوجه خواهد بود. اين  سهم  نيز در آغاز دهه  فجر خبرهاي خوبي را دريافت مي كند . پارسان و غدير هفته  بعد  خبرساز هاي بازار  خواهند بود .

در كنار اين موضوع بحث مطالب مثبت  مجمع  امروز نيز در پارسان و غدير موثر است  .

تاپيكو همانطور كه پيشبيني ميكرديم با صف خريد خوبي همراه شد تاپيكويي كه اين روزها سهامدارانش انتظار تعديل مثبت عايدي را  از اين سهم به دليلرشد سود شركتهاي زير مجموعه اش را دارند به نظر ميرسد تاپيكو بتواند در صورت ادامه روند مثبت طي روزهاي اتي قيمتهاي 560 توماني را هم ببيند . گفتيم كه خبر خوب پالايشگاه ها و ستاره خليج  فارس كه در سال 94 به  بهره  برداري مي رسد  براي سهم  مهم  است  .

اما هلدينگ خليج فارس به هيچ صراطي مستقيم نيست سهمي كه شنيده ميشود حقوقيها براي خريد بلوكش با قيمتهاي پايينتر اجازه رشد قيميت به سهم نميدهند اما همه از ترس خصوصي سازي سراغ سهم نمي رود .  فارسي كه پتانسيل تعديل مثبت خوبي را براي سال جاري داشته و اين روزها صحبت از سود 180 تومانيش ميشود قيمتهاي 1800و 2000 تومان را براي اين سهم انتظار داريم . فارس را  براي بلند مدت  نگه داريد كه  يكي از بهترين گزينه هاست . اگر فاز 12 راه  اندازي شود سود  پارس رشد خوبي خواهد كرد كه  به  سود اين  شركت است  .

وبشهر در گزارش خود  هم  سود اصلي و هم  تلفيقي را افزايش داد اما نه خيلي . وبشهر موفق شده سود خود را از 434 ريال  به 515 ريال  برساند و سود تلفيقي را نيز از 734 به 866 ريال  افزايش داد. سود تقسيمي نيز از 300  به 400  ريال  رسيد كه  16 ميليارد تومان  به  سود وبانك  اضافه مي كند .

بانكها با جيب پرپول!!

خبر قطعي انتقال پول بلوكه شده كشور توسط دو بانك دولتي و چند بانك خصوصي باعث رونق در بانكيها شد همانطور كه پيش از اين اشاره داشتيم بانكيها مترصد صف خريد با كوچكترين برگشت بازار ميباشند . هر چند  قيمت هاي انها نيز خيلي افت  كرده  بود .

بانك تجارت امروز بالاخره باصف خريد خوبي همراه شده و به سطوح قيمتي بالاي 360 تومان رفت قيمتهيا 380-400 توماني را براي اين سهم بانكي انتظار داريم وتجارتي كه ميتواند با توجه به پتانسيل افزايش سرمايه به راحتي به قيمتهاي فوق دست يابد

بانك پارسيان امروز با عرضه هاي بسيار سنگيني همراه شد وپارسي كه نشان داد با مقاومت 480 توماني جدال سختي خواهد داشت مقاومتي كه در صورت شكسته شدن وپارس 520 توماني را به ارمغان خواهد اورد. هر چند امروز وپارس متوقف شد تا  براي افزايش سرمايه  تصميم  گيري شود و بايد ديد چه مي شود .

اما بانك ملت كه به زودي افزايش سرمايه اندك خود را اجرايي خواهد كرد و تا پايان سال بازدهي نسبتا مناسب و كم ريسكي به همراه خواهد داشت با رشد قيمتي به سمت سطوح قيمتي 280 توماني گام برميدارد . بانك  ملت  افزايش سرمايه  12.5 را در دستور كار دارد وبه نظر سال  بعد  از محل برخي سود هاي غير عملياتي شرايط خوبي را در3 بانك  صادرات ، ملت و تجارت شاهد خواهيم  بود .

در اين  گروه دو بانك پاسارگاد  و پارسيان  را  بيشتر زير نظر داشته باشيد گويا  در بحث واريز پول ها  بيشتر فعال هستند .

چهارگوشه بازار!

تعديل مثبت قابل توجه و نزديك 20 درصدي توسعه صنايع بهشهر امروزاين سهم را با صف خريدخوبي همراه ساخت .

ذوب اهن اگر فردا را مقاومت نمايد و در سطوح قيمتي بالاي 440 توماين تثبيت شود روند صعودي خوب يرا در پيش خواهد گرفت البته عرضه هاي سنگين امروز كمي اين احتمال را بعيد جلوه ميدهد

امروز هيچ تلاشي براي جمع اوري صف فروش حفاري نشد حفاري كه تعديل مثبت مورد انتظار بازار را اعمال نكرده و با اصالح روند قيمتي و پي بر اي مواجه شده است قيمتهاي 800 توماني كف قيمتي اين سهم ارزيابي ميشود و اميدواريم يا  با گره و يا حمايت  سهامدار عمده  سهم  جمع  شود .

امروز گروه  ساختمان هم در بازار برگشت  . ازنظر تكنيكالي اين  گروه  برگشت خوبي را زده است اما توصيه مي كنيم اگر هم  قصد حضور داريد نهايت پرتفوي شما 10% در اين  گروه و ترجيحاً سهم هايي مثل ا.س.پ وساخت  را زير نظر داشته  كه دارايي محور باشند .

امروز بترانس بين  مثبت و منفي مي چرخيد . شركت  سود  460  ريالي را  به  428  ريال  كاهش داد . در مورد  تحريم  شركت  اعلام  كرده  اسمش از ليست  تحريم  حذف شده اما خبري از اثر عملي ان نيست  .

پيش بيني فروش شركت نسبت به  بودجه  قبلي 30  ميليارد تومان  كاهش داشته ، سود عملياتي 60  ميليارد تومان كاهش  و در نهايت  سود  شركت 5 ميليارد تومان كم شده  كه  بايد  ممنون دار سود غير عملياتي خود  باشد . شركت در 6 ماهه اول سال  104 ميليارد تومان و ميانگين هر فصل 52 ميليارد تومان  فروش داشته  كه 3 ماهه  اخير به  66 ميليارد تومان  رسيده است . سود عملياتي نيز 176 ميليارد ريال  بوده  كه  به 367  ميليارد ريال  رسيده  كه ناشي از فروش كالاي ساخته  شده در دوره  قبل است  . فروش شركت در 3 ماهه  اخير كمي شدت  گرفته  اما هنوز موجودي كالا  بالاست  . گزارش عملياتي بد نيست اما  ممكن است  شركت كاهشي باشد .

در گروه دارو امروز تيپكو و رازك  صف شدند . در مورد  هر دو شركت توضيح داديم در اين  گروه دفارا هم  به  زودي به  مجمع مي رود كه در صف فروش است و خريد ان  بد نيست  .

صف غبشهر باقي ماند و به نظر بازار متوجه  شده  شرايط او  بد نيست  .

در مورد  اين  سهم  زياد صحبت  شد اما  حالا  با  توجه  به موج  افزايش سرمايه به نظر افراد صبور بهتر است  با ديد  بلند مدت  به ان  نگاه  كنند  در مورد  نوسان  احتمالي ممكن است خيلي دست بالا نوسان  نداشته  باشد  . اما  با  افزايش سرمايه  شركت  شرايط خوبي را در پيش  خواهد گرفت  .

در اين  گروه  پرديس و سكاب هم  گزارش خوبي دادند و البته وتوسم نيز امروز گزارش پرتفوي بسيار خوبي داشت و شايد در بازار شركت هاي سرمايه  گذاري اين چنيني رشد خوبي را خواهند داشت  .

در گروه  شوينده  امروز پاكسان مثبت  بود . افزايش سرمايه  300% پاكسان  كه  220% ان از اورده و 80% انباشته است روي كدال  نشست  . پاكسان  سهم خوبي است و به تحولات خوبي رسيده است اما  سود انديگر انفجاري نيست  . هر چند  پيش بيني اين  است كه اين  گروه  تحولات  بدي را در دل خود نداند و بي درسر رشد مي كنند . از همين  رو در روزهاي قبل گلتاش و اين  رو زها  براي نگهداري و رفتن  به افزايش سرمايه  پاكسان  توصيه مي شود .

امروز گروه معادن هم مثبت  بودند اما  سنگ آهني ها  تنها  گروهي هستند كه  شرايط انها هنوز مبهم  است و اميداوريم  براي انها نيز استين  بالا  زده  شود.

گروه تحلیل گری بتا سهم

8 بهمن 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم