جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار يكشنبه 6 بهمن92

گزارش بازار يكشنبه 6 بهمن92

نوید خاندوزی
ژانویه 26, 2014
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار يكشنبه 6 بهمن92

كارد به استخوان رسيد…

گزارش بازار – بتاسهم 17:15  امروز يكي از تلخ ترين  يكشنبه هاي بازار بود نه  به خاطر ريزش 600  يا 700 واحدي شاخص نه . به اين  دليلي  كه انتظار از رشد بود  اما  ريزش نصيبش شد  . درست  شبيه ان  ادمي كه با هزار اميد و ارزو به  مهماني دعوتش مي كنند سر اخر شام  كه نمي دهند هيچ موقع  برگشتن  به  منزل جيب او را هم مي زنند و كت شلوار پلو خوري او هم  غارت مي شود !!

بازار امروز حس بدي داشت  . حس اين  كه ديشب هزار اميد و ارزو ، وعده و وعيد  مي شنود و امروز اين  رفتار را مي بيند . اين حس بدي است كه  سرخوردگي ايجاد شود . همين جا  به همه عزيزان  بورسي اين هشدار را مي دهيم كه اگر اين  بازي جمع و جور نشود  ضربه اي كه  بازار ازاين ريزش  خواهد خورد تا  مدت ها  برطرف نخواهد شد . بايد به هر شكلي شده  جلوي اين  موضوع  گرفته  شود . براي اين  موضوع  يك  عزم  راسخ نياز داريم  . وظيفه ماست  كه  راهكار ارائه  دهيم . در مورد  سناريو ها  ديروز صحبت  كرديم  . اتفاقاً ذكر اين  نكته  مهم  است  برخي عزيزان  از ديروز به  شدت بر ما خرده مي گيرند  براي چه  بحث ريزش مجدد  بازاردر اواخر بهمن  را  نوشتيد . ببنيد  دوستان  بايد با واقعيت  كنار امد . البته نظر ما اين  بود كه  يك  رشد داريم و سپس يك  ريزش . بايد گفت  اشكال و ايراد از جاي ديگر است  . ما  پيش بيني خود را مي كنيم  . جاي توضيح همه مسائل ايجا نيست  . ولي كنترل برخي افراد ي كه هيجاني وارد  بازار شده اند در حال حاضر از مهم ترين  دستور كارهاست  . آنهايي كه بي تحليل وارد شدند و حالا  بي تحليل هم مي فروشند .

البته حقير يك  انتقاد  بسيار جدي به خود ما سهامداران  هم  دارم  . البته نه همه. افرادي كه سرمست از بوي پول به  نوسان  گيري روي اوردند امروز كجا هستند ؟! افرادي كه  يك  مشت تازه وارد حقيقي را  وارد  سهم هايي كه جز زمين هيچ چيز در دل انها نيست امروز كجاي اين  بازار قرار دارند ؟ نقش انها در اين  ريزش چيست  . برخي دوستان  معتقدند  اين  فشار از بيرون است  . بله ما هم معتقديم  تيترهاي برخي افراد در خبرها  بيشترين  ضربه  را  به  بازار زده اما چه عزيزان  خوششان  بيايد و چه نه مقصر اصلي ريزش بازار خود  سهامداران هستند  كه غير حرفه اي ها  را  پلي براي رسيدن  به  سود هاي سنگين خود كردند و حالا نوبت جبران  انهاست  . انها هر چه دارند در طبق حراج  گذاشته و بازي انها  را بر هم  زدند . اين همان از ماست  كه  بر ماست  … اين  وسط فقط برخي افراد  قرباني مي شوند .

اما  براي اين دسته افراد  هم  با كمي صبر در ميان مدت وبلند مدت  جاي هيچ  نگراني نيست  .

اما حال و هواي بازار امروز پس از صحبت هاي ديشب بسيار شكننده  بود . متاسفانه  در بازار موج هاي بدي ايجاد  شده است  . جو رواني برخي فروش ها عامل ريزش بازار شده است كار وقتي سخت مي شود كه  مي بينيم  اخبار مبهم نيز همانطور دور سر بازار دور مي زنند . از بودجه  گرفته  تا هدفمندي  و نرخ خوراك و بهره  مالكانه . واقعاً اين  موارد  ذهن  بازار را  ازار مي دهد  و روزي چند  هزار ميليارد تومان  باعث ضرر  و زيان  به  بازار سرمايه  كشور شده است  .

امادر سوي ديگر بحث هاي داخل بازار هم  وجود دارد . برخي دست كاري هاي عجيب و رنج هاي خاص در بازار ديده مي شود . ببنيد  اين  از همه خطرناك  تر است  كه  بخواهيم به  شكل خارج از عرف در بازار چنين  رفتاري را  شاهد  باشيم و بي شك اين  ضربه  بزرگ هم  روحي و هم مالي براي سهامداران  خواهد بود .

اين هشدار ها  جدي بود و بايد مديران  بورسي فضاي ياس را از دل بازار ريشه  كن كنند  . اين كه وعده  بلند مدت در بازار داده  شود صحيح  نيست درست است كه در بلند مدت  اوضاع  بهبود مي يابد اما  در بلند مدت  به  قول برخي همه ما مرديم !

اما  چند نكته  را خلاصه وار بيان  مي كنيم  …

حقيقت امر در اين مدت  سابقه و كار در بازار سرمايه افت و خيزهاي اين  چنيني را  بارها و بارها ديده ايم . عزيزاني كه  سال 86 و 87 را به  ياد داشته  باشند اثر بازارجهاني را مي دانند . در ان  مقطع  برخي سهم ها  تا 60% هم  كاهش داشتند . اما امروز مي بينيم  شايد اگر كسي در 5 سال  پيش ان  سهم  ها  را در ان  قيمت ها مي خريد امروز 8  الي 9 برابر شده  بود . پس هميشه  وقتي منفي مي شود  به ديد  فرصت نيز به ان  نگاه  كرده و مدام به بدبيني نيانديشيد .

در 9  ماه  گذشته نكته  بعد  كساني كه در سهم هاي بزرگ  سهامداري كردند هم برنده  بودند هم  بازنده . بازدهي انها وقتي بازار جفت  جفت  شش مي اورد  2 الي 3 بود و حالا تر و خشك  با هم مي سوزند. با اين  تفاوت  بزرگ  كه  اكثر اين  سهم هاي بزرگ  صف فروش نيستند و اكثر انها نيز طي 3 الي 4روز اتي تغيير مسير مي دهند اما  سهمي كه  20  ريال  سود داشته و قيمتش 600  تومان است  فعلاًميريزد . پس انها  با اين  كه بازدهي كمي دارند  اما حداقل در حفظ و بهبود  ان  موفق تر عمل مي كنند .

نكته  بعد  ترس است . حقير معتقد است  حتي باتجربه هاي بازار هم  ترسيده اند . امروز با  برخي عزيزان  صحبت  مي كرديم  حتي انها نيز در صفوف فروش بودند كه البته  توصيه حقير و تحليل ها  براي انصراف انها  كارگر نبود .

يكي از اين  عزيزان  كه اتفاقاً مشغول خريد بود .معتقد بود  رفتار حقوقي ها و حقيقي ها درست  است . چه از نوع ابطال  باشد  چه تصميم به  فروش منطقي است !!  . مثالي مي زد كه  شايد شنيدن  ان  جالب باشد . مي گفت  فرض كنيد در خانه اي هستيد ناگهان  شخصي فرياد مي زند زلزله ، زلزله يا اتش سوزي! واكنش چيست ؟ اولين واكنش اقدام  براي فرار است  . اين رفتاري است  كه در حال حاضر بازار مشاهده  گر است . به نظر نبايد به اين افراد خرده  گرفت  ان  كسي كه داد مي زند زلزله  را  بايد دور كرد . به همين خاطر است كه تيتر برخي رسانه ها  به  شدن  بازار را  بي اعتماد كرده است  .

نكته  بعد يك  ضرب المثل انگليسي مي گويد انچه نتواند  مرا بكشد بي شك  قوي تر خواهد كرد . به نظر اين  بحران  بازار را نمي كشد اما  براي رشد بعدي قوي تر خواهد كرد . پس از هر دوراني اين  چنيني در بازار يك  رشد شارپ گونه وجود داشته  است  .

نكته  بعد  واقعاً افراد  بيايد  با خود مرور كنند كه  سود  سال  بعد  شركت ها  اگر محافظه كارانه  باشد  با ديد تقسيم سود ، بسياري از قيمت هاي فعلي مفت ترين گزينه هاي بازار بوده و در واقع  حراجي سال  است  . از همين  رو انها  كه  به  بلند مدت و ميان مدت  بازار اعتقاد دارند كه  ما نيز بارها  گفتيم  بازار افق خوبي دارد مي توانند خريد كنند و به اين  نوسانات وقعي ننهند .

سر شما  را درد اورديم  به  سراغ  حاشيه ها  برويم …

اين  روز ها  به  عوامل سرگيجه  بازار بايد هدفمندي را  نيز اضافه  كنيم كه از ابتداي صبح  تا  به  امروز هر نماينده اي يك  روايت از اين  لايحه داشته  است  . اقايان  بايد توجه داشته  بايد  صرف انجام يك  مصاحبه هر صحبتي را  مطرح نكنند . ديروز بازار به واسطه  چند روز تعطيلي و تحولات داووس بسيار پر خبر بود اما  امروز خير . هر چند  اظهارات  تند  فرمانده  سپاه و سپس صحبت هاي روحاني جالب توجه است  . ديروز روحاني در مصاحبه  با  شبكه هاي مختلف اذعان  داشت  اگر طرف مقابل ما آمادگی کامل، اراده سیاسی و توان لازم را داشته باشد، از طرف جمهوری اسلامی ایران این آمادگی وجود دارد تا برای برداشتن قدم نهایی در مسأله هسته‌ای وارد شویم.

اما در خبر ديگر چهار تن از اعضای بنیاد متنفذین متشکل از کوفی عنان رئیس بنیاد متنفذین و دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و رئیس هیات، مارتی آهتی ساری رییس جمهور پیشین فنلاند، اسقف دزموند توتو اسقف اعظم آفریقای جنوبی و ارنستو زدیلو رئیس جمهور پیشین مکزیک بامداد یکشنبه وارد تهران خواهند شد.

اما خبرهاي اقتصادي امروز برجسته  تر است  در مجلس نمايندگان  تصويب كردند كه  نفت، گاز، پتروشیمی، برق، معدن و آّبمی‌تواند با اولویت از منایع صندوق توسعه ملی بهره مند شود. صحبت هاي ديشب فتحي پور در مورد  نرخ خوراك  و هدفمندي نيز اميدواري هاي زيادي را در دل سهامداران  رقم  زد . در مورد  هدفمندي شنيده مي شود هرچند که دولت درآمد پیش بینی شده بودجه 93 برای اجرای قانون هدفمندی را 3 هزار و 880 میلیارد تومان در نظر گرفته و پیش بینی شده است فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نیز از نیمه دوم سال 93 اجرایی خواهد شد اما شنیده ها حاکی از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در خرداد ماه سال 93 با تغییری در پرداخت ها است. مقرر شده است که یک دهک بالا از طرح حذف شود و به سه دهک پایین ماهانه 60 هزار تومان ماهانه یارانه پرداخت شود . اما  گفتيم كه اين  صحبت ها  بسيار ضد و نقيض است . پیش از این 28 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی درآمد کسب می‌شد. این رقم در سال آینده بنا به پیشنهاد دولت قرار است به پنجاه هزار میلیارد تومان برسد و این یعنی حداقل دو پنجم یا 40 درصد به میزان قیمت حامل‌های انرژی اضافه می‌شود. بر این اساس می‌شود حدس زد که به طور میانگین در سال آینده 40 تا 45 درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی را خواهیم داشت. این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 93 تاکید کرد: ممکن است افزایش قیمت حامل‌های انرژی در مورد بنزین که آلاینده است به یک نحو باشد و در مورد گازوئیل که حمل و نقل کالا به آن بستگی دارد و بخش صنعت و کشاورزی به قیمت آن گره خورده و تاثیر تورمی بیشتری دارد به نحو دیگری این افزایش قیمت اعمال شود بنابراین باید ببینیم دولت برای جزئیات افزایش قیمت حامل‌های انرژی چه تدبیری دارد.

طبق تبصره دولت، قیمت حامل‌های انرژی و خدمات حدود 100 درصد افزایش می‌یابد که پیشنهاد ما این است که این افزایش، شیب کمتری داشته باشد.

البته  امروز يك  اظهار نظر مثبت هم  داشتيم  كه در مورد نرخ خوراك بيان  شد . نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون تلفیق در صدد است نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را به گونه‌ای تنظیم کند تا بورس و سرمایه‌گذاری در کشور دچار رکود نشود و هم این نرخ بتواند از رانت خواری در صنعت پتروشیمی جلوگیری کند

 اما  يك  خبر جالب ديگر بحث امار صادرات  طي مدت  اخير بوده است  كه ميزان وزني صادرات غيرنفتي 75 ميليون و 510 هزار تن بوده كه 15.33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است. سنگ‌ آهن به ارزش يک ميليارد و 104 ميليون دلار، پروپان مايع شده به ارزش 973 ميليون دلار و اوره به ارزش 906 ميليون دلار از عمده‌ترين اقلام صادراتي در اين مدت بوده‌اند. اين  نشان  مي دهد  بايد به  گروه  احيا  شده  پتروشيمي توجه  بيشتري كرد .

و اما از شاخص بايد گفت  كه  امروز روز سختي را داشت . او امروز براي اولين  بار پس از بيش از 2 ماه  اخير به  زير 82 هزار رسيدو  مزه  تلخ  81 هزار را تجربه  كرد . امرز همان  سهم هاي هميشگي يعني مپنا، ملت ، فولاد ، اخابر و پارسيان در شاخص روند منفي داشتند و تك  سهمي كه  كمي شاخص را مثبت تجربه  كرد  پارسان  بود . امروز شاخص به هر حال  با  ريزشي 764 واحدي 81905 واحد  منفي شد .

واقعاً شاخص روزگار سختي را مي گذراند …

از بازار نيز چيزي نمي توان  گفت و حرفي براي گفتن وجود ندارد …

ترمز خودروييها بريد!

امروز ترمز خودروييها بريده شده و شاهد سقوط ازاد خودروييها بوديم خودروييهايي كه علي رغم روند رو به بهبود توليدشان بازار از ركود بازار و مشكلات فروش اين شركتها ترسيده و روي خوشي به نمادهاي خودرويي نشان نميدهد و حتي اخبار مثبت از ناحيه دولت مبني بر حضور خودروسازان خارجي در كشور هم نتوانسته روند معاملاتي خودروييها را بهبود ببخشد

امروز زامياد با شكستن حمايتش كه مصادف بود با كف صعوديش اميدها را از دست داده و به سمت سطوح قيمتي 160 توماني گام برميدارد زاميادي كه مشخص نيست بتواند بار ديگر به قيمتهاي بالاي 180 تومان بازگردد يا خير سهمي كه در اين گروه اسير دست فشار فروش حقوقيها شده است

اما فشار فروش به ايرانخودرو رسيده و اين سهم نيز با صف فروش سنگيني همراه شد خودرويي كه با اين صف فروش بعيد نيست حمايت 320 توماني را شكسته و تا سطوح قيمتي 300 تومان با افت قيمتي همراه شود شايد انتشار گزارش مثبت 9 ماهه بتواند خودرو را نجات دهد

گروه بهمن نيز حمايت 260 توماني خود را شكسته و با صف فروش به سمت سطوح قيمتي 240 توماني گام برميدارد خبهمني كه شنيده ميشود قصد دارد از اين پس گزارشات خود را در غالب گزارشات شركتهاي سرمايه گذاري منتشر نمايد.

در اين  گروه منفي ورنا و ولساپا  نيز عجيب است  . در خگستر نيز صف فروش داريم . واقعاً بازار عجيبي شده است  .

بانكيها را چه ميشود؟

اين روزها كه روند بانكيها را مشاهده ميكنيم انگاري بانكها ورشكست شده يا سونامي در بانكها روي داده به طوري كه شاهد سقوط بي امان قيمت سهام اين گروه هستيم سقوطي كه معلوم نيست تا كجا باعث افت سهام پرپتانسيل بانكيها شود

بانك تجارت سعي داشت تا امروز صف فروشش را جمع اوري نموده و حداقل بدون صف فروش به كار خود پايان دارد انگاري پتانسيل افزايش سرمايه 100 درصدي براي امسال و افزايش سرمايه تا سطوح 7 هزارميليارد تومان كه سبب جهش سوداوري در بانك تجارت ميشود اين روزها هيج معنايي ندارد

بانك صادرات بالاخره حمايت مستحكم 110 توماني را هم پشت سر گذاشت علي رغم اخبار مثبت در خصوص تعديل مثبت و فروش داراييها در اين بانك باز هم روند منفي و اصلاحي اين سهم كماكان ادامه دارد شايد قيمتهاي 100 توماني را براي وبصادر شاهد باشيم

در اين  گروه وبملت هم  براي افزايش سرمايه مي رود  اما  بازار بي تفاوت است . خلاصه در گروه  بانك هم  هر چه خورده  به در بسته  خورده است  .

ارزاني كه بلاي جان شد!

خبرهاي منفي اين روزها از نمادهاي قندي كه داراي بتاي منفي بوده و در اين بازارها بايد صدر نشين باشند باعث افول شديد اقبال بازار به انها شده است انقدر عرضه شكر افزايش يافته است كه قيمت فروش كارخانجات از سطوح 1900 تومان صوب به سطوح 1750-1800 تومان رسيده است

امروز قند پيرانشهر سطوح قيمتي 700 تومان را هم رو به پايين شكسته و همچنان با افت قيمتي همراه ميباشد قپيرايي كه با اين وضعيت افت قيمت شكر به نظر نميرسد جاي تعديل مثبت چنداني داشته و در حال اصلاح نسبت پي بر اي خود ميباشد

اما قند مرودشت كه به زودي به استقبال افزايش سرمايه بالاي 400 درصدي خواهد رفت با افت قيمتي به سطوح قيمتي زير 3200 توماني رسيد قمروي كه پتانسيل تعديل مثبت را از طريق كاهش نرخ خريد چغندر قند را نيز دارا ميباشد

اما صف فروش قند قزوين بسيار سنگين ميباشد به نظر ميرسد اين سهم قندي با اصلاح قيمتي تا سطوح 460 تومان همراه شود قزويني كه به نظر ميرسد پي بر اي دو رقميش چندان به چشم بازار خوش نيامده است

كمر پتروشيمي ها شكست!!!

تاكيد مجلس بر نرخ خوراك 15 سنتي پتروشيمي ها باعث شده تا نمادهاي اين گروه اين روزها با وضعيتي سردرگم همراه باشند ظاهرا حاشيه سود بالا و رشد سود شركتهاي اين گروه طي دو سال اخير حسابي جلوي چشم مجلسيان را گرفته و به هر طريقي قصد دارند تا بخشي از سود پتروشيمي ها را كاهش دهند . البته  امروز گوشه و كنار حرف هايي مي شنيديم  كه نرخ  خوراك  در محدوده  8 سنت تمام مي شود  اما گويا  بازهم  تكذيب شد .

پتروشيمي جم به قيمت 1800 توماني خود رسيد در صورتي كه اين سهم طي روزهاي اينده برگشت قيمتي را تجربه نكند وضعيت خوبي را پيش رو نخواهد داشت بازار در انتظار ماهيت گزارش 9 ماهه اين شركت پتروشيمي ميباشد كه  برخي معتقدند  با  توجه  به  پوشش ضعيف با  كاهش سود همراه است .

پتروشيمي خراسان اين اوره ساز مورد توجه بازار كه در صورت عدم اعمال افزايش نرخ خوراك براي سال 92 توانايي تعديل مثبت خوبي در عملكرد 12ماهه را خواهد داشت با افت قيمتي به سمت حمايت 1000 توماني گام برميدارد

فشار فروش در نماد پتروشيمي خارك اين سهم را به سمت قيمتهاي 2800 توماني ميبرد خاركي كه به نظر ميرسد در قيمتهاي 2800 تومان متعادل شده و فعلا روند نوساني را بين سطوح قيمتي 2800-3000 تومان دنبال نمايد .

دراين  گروه پرديس امروز براي مجمع  بست و شازند  با خبر 200% افزايش سرمايه  مورد  توجه خواهد بود .

زلزله در ساختمانيها!!

اين روزها هيچ چيزي جلوي سقوط ازاد ساختمانيها را نميگريد انگاري اين روزها زلزله در نمادهاي اين گروه اتفاق افتاده است ساختمانييهايي كه حتي افزايش نرخ تسهيلات مسكن نيز تاثير چنداني بر روند انها نداشته است

باغميشه سهم مورد علاقه تكنيكاليسهاي بازار همچنان با صف فروش سنگين و عدم حمايت مواجه و افت قيمتي سنگيني را تجربه ميكند ثباغي كه به نظر ميرسد تا قيمتهاي 260-280 تومان همچنان با كاهش قيمتي همراه شود

تقسيم سود پايين و تكذيب فروش بلوكي سهام بانك اقتصاد نوين در مجمع سرمايه گذاري ساختمان همچنان صف فروش و افت قيمتي اين سهم را رقم ميزند به طوري كه احتمالا كف قيمتي 400 توماني را به زودي براي اين سهم شاهد خواهيم بود

سرمايه گذاري شاهد از مقاومت 320 توماني كم كم به حمايت 220 توماني خواهد رسدي شاهدي كه حتي برخي از فعالان بازار نظر بر افت بيشتر سهم تا سطوح قيمتي 200 تومان در صورت عدم حمايت از سهم را دارند

چهارگوشه بازار!

بازار اين روزها خشك و تر را با هم ميسوزاند به طوري كه مپنا كه 10 درصد از كل برق كشور را تامين و قطعا با اجراي گام دوم طرح تحول شاهد رشد بيشتر سود شركتهاي زير مجموعه به خصوص نيروگاه هايش خواهد بود باز هم با روند منفي و صف فروش همراه ميبشاد به نظر ميرسد مپنا قصد داردتا حمايت رواني 1000 توماني را هم بشكند

پارسان امروز شروع مثبتي را تجربه كرد اما فشار فروش امانش نداده و در اواخر وقت شاهد منفي شدناين نماد بوديم پارسان ميتواند در صورت قطعي شدن خريد بلوك پتروشيمي پارس با روند مثبت بهتري همراه و با رشد قيمتي سطوح 1150 تومان را هم بشكند

فولاد تا يك قدم ديگر بيشتر تا حمايت 420 توماني فاصله ندارد جومنفي اين روزها حتي به غول فولادي بازار كه پتانسيل و چشم انداز مثبت خوبي براي سال 93 داشته هم رحم نكرده بازار اين روزها بيشتر از افزايش نرخ برق درس ال 93 و تاثيرش بر فولاد ميترسد .

دوست داشتيم در مورد خيلي از نماد ها  بنويسيم  كه منفي انها واقعاً منطقي نيست اما خيلي حوصله نوشتن در فضاي منفي وجود ندارد .

دوستان  دقت  كنيد كه  درست است كه  سود  سال 93 شركت ها  با كاهش اعلام مي شود اما هر چيزي قيمتي دارد و نبايد برخي اوقات طلا  را  به قيمت برنز فروخت  …

گروه تحلیل گری بتا سهم

6 بهمن 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم