جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار شنبه 5 بهمن92

گزارش بازار شنبه 5 بهمن92

نوید خاندوزی
ژانویه 25, 2014
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار شنبه 5 بهمن92

روزهاي سرنوشت ساز!

گزارش بازار – بتاسهم 15:55  امروز شنبه  بازار را در حالي آغاز كرديم كه جو مثبت  بود اما دل ها  نگران… اگر عزيزان  اجازه  بدهند  مقدمه  بازار طولاني تر باشد و بيشتر به  جو بازار بپردازيم  تا خود  بازار . بازار اين  روز ها  لحظات  بسيار خاصي را مي گذارند  . حكايت اين  روز هاي بازار شبيه ان  لحظاتي است كه در فيلم ها  مي بينيم  كه دكتر از اتاق عمل بيرون مي ايد و مي گويد ما تمام  تلاش خود را كرديم بعد  ازاين  توكلتان  به خدا  باشد …

واقعاً بازار شبيه ان  لحظات  شده و البته  تغيير و تحولات  شگرفي در بازار در حال بروز است كه مفصل در مورد  ان صحبت  مي كنيم  اما  ريزش اخير بازار فراتر از يك  ريزش 8 و 7  هزار واحدي بود كه  يك  زلزله  و شوك  تحليلي را در ذهن  برخي عزيزان  قديمي  و جديدي بورس وارد  كرد كه اثرات  ان  را  براي هفته ها و ماه هاي اتي و حتي در سال 93 خواهيم  داشت .

اول از بازار كمي صحبت  كنيم و سپس به  سراغ  تحليل هاي ان  برويم  . بازار امروز زير فشار مثبت خبرهاي خوب نمي توانست منفي باشد  و با چند دليل از جمله خبرهاي مثبت داووس ، ريزش  و رسيدن قيمت ها  به  كف قيمتي خود ، گزارش مثبت و اخبار مثبت از برخي شركت هادر جلويگري از ريزش و فشار فروش  باعث شد تا  بازار مثبت  باشد  . البته  فشار فروش در بازار هنوز وجود داشت كه  برخي عوامل مختلف بنيادي  را دليل اصلي ان مي دانند و برخي ديگر عوامل بورسي را  .

در توضيح اين  عوامل بايد گفت  برخي معتقدند  3ايتم  يعني 1-  بودجه و هفدمندي  و نامشخص بودن  نرخ ها در ان  2-  نرخ خوراك  گاز  و 3-   بهره  مالكانه  بازار را سردرگم  كرده است  . البته در شش  و بش ماندن  خبر بلوك  پارسيان و بلوك  پارس نيز موثر است  . اما  برخي ديگر با  پذيرش اين  موارد  دو دليل ديگر را عامل اصلي عدم رشد و عرضه ها مي دانند  . يك جو زدگي بازار و سهامداران  اماتور كه تازه واردان بازار هستند عاملي براي عرضه  سهام  شده است  . البته  حرفه اي تر ها معتقدند كه  ابطالي صندوق ها عاملي براي ريزش بازار شده و اين  موضوع  طي امروز فردا  خاتمه  يافته و شرايط كمي بهبود مي يابد .

دقت داشته  باشيد همانطور كه در بالاي برخي سهم ها  برخي عزيزان در حال عرضه  بوده در پايين و منفي ها نيز نه منطقي براي فروش وجود دارد و نه فروشنده  انچناني چرا كه جو زده ها  روز هاي قبل خالي كرده و جديدتر ها نيز ديگر با توصيه اين و ان  اقدام  به  فروش نمي كنند .

اما  همچنان  در بازار ابهام  داريم كه عرض شد .

و اما  به  سراغ  يك  پيش بيني كوتاه مدت و يك  ميان مدت  2 الي 3 ماهه و سپس بلند مدت مي رويم …

چه دوستان  خوششان  بيايد يا  نيايد  هنوز هم معتقديم  كه  بايد 30% نقد بود . دليل اين  امر اين  است  كه دو عامل هنوز در بازارمي توانند فزاينده  عرضه ها  باشند . يكي سود  سال 93 و  ديگري نقد كردن  برخي سهامداران  . ببنيد اگر گزارش هاي قبلي را به يادداشته  باشيد ما  پيش بيني مي كرديم  بازار استراحت كند و كمي پر عرضه  شود و به همين دليل مي گفتيم كه 30% نقد داشته  باشيد اما هيچ وقت  فكر نمي كرديم در اين مقطع و با اين  شدت  عرضه  شود و اين  كمي محاسبات  را  به هم  ريخت . اما حالا  معتقديم  كه  بازار از تاريخ 25 بهمن  تا  15 اسفند يك  موج  عرضه ديگر را  به واسطه اين  داستان ها خواهد داشت . البته در كوتاه مدت  تا  25 بهمن وضعيت  خيلي حاد نيست  اما  بعد ان  كمي عرضه  بيشتر مي شود . البته  بازهم  تاكيد مي كنيم  فشار عرضه به  سرعت  برطرف مي شود و روي همه  ي بازار نيست . اما  پس از 15 اسفند  رفته  رفته  بازار خود را جمع  مي كند و با  برطرف شدن  ابهامات روند  رو به  رشد بازار آغاز مي شود .

پس ميان مدت  بازار جاي نگراني نيست و مقطع  فعلي فرصت خوبي براي اضافه كردن سهم هاي بنيادي  و مناسب به پرتفوي خوداست  .

 و اما در مورد  تكنيكال  شاخص  و بازار …

ديگر همگان  به اين  نتيجه  رسيده اند كه  بايد كمي با موج  شماري با  بازار حرف زد . هنوز علماي علم  تكنيكال  بين  بودن در موج  4 يا پايان  موج  5 اختلاف نظر دارند . اما  هر دو موضوع  را بررسي مي كنيم . با  فرض اول در پايان  موج  5 بوده  و اي بي سي را  داريم تكميل مي كنيم . برخي معتقدند  اين ريزش موج اي بود و حالا  برگشت ان  با  رشد 2 الي 3 هزار واحدي تا 85 هزار موج  بي خواهد بود و پس از ان  يك  موج  سي خواهيم  داشت  كه  شايد تا 80800 و 80000 هزار باشد  و برخي بد بين تر ها  معتقدند  تا 77 هزار مي ريزد . اين  شايد تلخ ترين  سناريو بازار باشد كه  بتواند  رخ  دهد اما  پس از ان  يك  دوره جديد از رشد در بازار آغاز مي شود كه  ابتداي ان  از اواخر اسفند است  .

اما  سناريوي بعد  موج 4 است  ! برخي معتقدند  شاخص در مدت  اخير موج  3 را تكميل كرد و درگير ريزش موج  4 شد . اين  موج  ممكن است  فعلاً ادامه داشته  باشد اما  به  زودي آغاز موج  5 خواهد بود  كه اين  نيز يك  پيش بيني از سوي تحليل گران  است  . اما دقت  كنيد در هر دو حالت  آغاز يك  موج  صعود  را در پيش داريم  كه كمي صبر مي خواهد .

اما  كمي به مختصات  بازار امروز بپردازيم و اين  كه  فردا چه خبر است  . بازار امروز با  تاسي پذيرفتن از تحولات  ژنو روي 3 گروه  بانك ، پتروشيمي  و خودرو  مثبت تر بود . البته عرضه هم  داشت اما مثبت  فكر مي كرد و مثبت مي خريد  و البته  پر حجم  هم  بود . براي بازار فردا  به نظر امشب بايد خبرهاي خوبي برسد و در اين  چند روز بايد هر طور شده بازار بالاي خطوط فعلي تشكيل شده  باقي بماند .

شايد صحبت هاي امشب صالح  ابادي براي بازار مهم وحياتي باشد  و البته  رسيدن  اختيار تبعي فروش برخي سهم ها  كه  جو مثبتي ايجاد مي كند .

به هر حال  شب خاص و حساسي را در پيش داريم …

و اما حرف اخر اين  مقدمه و با  عرض پوزش از اين  كه طولاني شد …

بازار اخير يك  حركت  تمام  عيار بود . يك  زلزله تحليلي در بازار . بازاري را داشتيم كه  برخي سهم ها در اين مدت  40% اصلاح  شده و برخي ديگر حتي 10% هم  كم نشدند . سهم هاي بنيادي بازار پر حجم معامله  شدند و انهايي كه حباب بوده و كسيه هوا صف فروش هستند و كسي نيست  انها  را جمع و جور كند . بازار يك  چرخش به  سمت سهم هاي بزرگ و بنيادي رفت . بازار متوجه  شده  كه در سال  بعد خبري از سود هاي نجومي نيست و بايد با تحليل پيش برود و سراغ  سهم هاي نقد شونده  باشد  و اين تغيير قابل لمس است  . بازار ازاين  پس به  سود  سال 93 شركت ها  به  كيفيت  سود و اين كه مداوم  باشد  اهميت  زيادي مي دهد  . به  ظرفيت هاي خالي كه  مي تواند  ازاد شود و پتانسيل هاي نهفته در سهم و صنايع . اين  مورادي است كه  بازاردر دوره  بعد  به  دنبال ان خواهد بود و واقعاً سال  اتي سال  تحليل گران است  نه  سفته  بازي . بازار سختي را در سال  بعد در پيش داريم  كه  قطعاً اين  بازدهي را نيز نخواهد داشت .

و امادر حاشيه  بازار چه خبر است  …

موج خبرهاي مثبت و منفيث در بازار زياد است  اما  بايد اذعان  داشت كه موج خبرهاي مثبت كمي بيشتر است  . ماحصل خبرها در 3 نكته است  1-  سفر روحاني به داووس 2- هدفمندي در مجلس 3- كمك  دسته  جمعي براي برگشت  بازار با ابزارهايي نظير اختيار تبعي فروش  و …

با اين كه  يك  بار خبرها مرور شده  اما  به  دليل اهميت يك  بارديگر با هم  مرور مي كنيم …

ابتدا به داووس مي رويم  كه  صحبت هاي روحاني نكات  مهمي را داشت . چند  خط برجسته  صحبت هاي او را  كه مي تواند  فاز مثبتي به  بازار بدهد  با هم  مرور خواهيم كرد .

برای شرکتهایی که زودتر سرمایه‌گذاری‌های خود را در صنایع پتروشیمی و برق شروع کنند، قیمت‌های ارزان‌تر گاز و تسهیلات ویژه‌ در نظر گرفته می شود.

ما بنا داریم تا با ارائه پیشنهادهای جذاب، شرکتهای بزرگ خودروسازی جهان را در مالکیت شرکتهای خودروساز داخلی شریک نماییم.

ما خصوصی‌سازی را با قدرت پیگیری می‌کنیم. پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری و با روی کار آمدن دولت جدید، بازار سرمایه ایران شاهد رشد تاریخی معادل 84 درصد در ظرف کم‌تر از هشت ماه بوده که این رقم در تاریخ بازار سرمایه ایران بی‌نظیر است. چنین رشدی در دیگر بازارهای سهام در جهان نیز کم‌نظیر است. این رقم رشد، خود گویای فرصت‌های چشمگیر سرمایه‌گذاری در ایران است.

در این مدت، نرخ تورم را به شدت کنترل کرده‌ایم و درصددیم تا با اجرای یک برنامه جامع، ظرف سه سالِ آینده نرخ تورم را به زیر ده درصد، برسانیم. همچنین نرخ ارز پس از نوسان‌های شدید دو سال اخیر، در طول شش ماه گذشته کاملاً باثبات بوده است. با کاستن از هزینه های دولت، از ایجاد کسری بودجه جلوگیری کرده ایم؛ و بنا داریم تا بازار پول را از عدم تعادل آن خارج کنیم.

اين جملات ، جمله هاي كليدي اقتصادي رييس جمهور در داووس است كه از دل ان  3 صنعت  خودرو،پتروشيمي  و برق بيشتر بيرون مي ايد و مي تواند  بازار را بهتر سازد .

اما از نظر سياسي نيز صحبت هاي خوبي زده  شد .

حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در اظهاراتی در سوییس اعلام کرد که می توان در صورت تلاش متقابل،دشمنی بیش از سه دهه ای بین ایران وآمریکا را به دوستی تبدیل کرد.

روحانی با اشاره به اینکه روابط ایران و آمریکا در سه دهه گذشته دارای مشکل بوده است افزود که ایجاد رابطه بهتر مستلزم همت و تلاش دو جانبه است.

رئیس جمهور ایران همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اگر اوباما دست خود را دراز کند آیا او با وی دست خواهد داد: “همه باید باهم فعالیت کنیم تا صلح برقرار شود.” روحانی در پاسخ به سؤال دیگری درباره امکان بازگشایی سفارت آمریکا در تهران هم گفت: “چنین اقدامی غیرممکن نیست.”

اوباما نيز صحبت هاي بدي نداشت هر چند  جان  كري كار را  خراب كرده است و دوباره  سراغ تهديد رفته است  .

داووس باعث شد تا  تيم  دولت با  دولت هاي ديگر نيز مشورت و مذاكره داشته  باشند .از مهم ترين انها  ديدار روحاني با رييس اتحاديه اروپا بود .  باروسو با بیان اینکه “باز شدن دریچه گفت‌وگو، خبر خوبی برای ایران، اروپا و جهان است”، زمینه‌ها برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات همه‌جانبه سیاسی و اقتصادی میان ایران و اروپا را مناسب ارزیابی کرد.

و همچنين  خبر لغو تحريم ها از سوي سويس …

به گزارش ایرنا، يك روزنامه سوئیسی پنج شنبه شب با انتشار خبری درنسخه آنلاین خود دراین رابطه نوشت: دیدیه بورک هالتر رییس جمهوری سوئیس، بلافاصله بعد از دیدار با حسن روحانی همتای ایرانی خود در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد که تحریم های این کشور علیه ایران را لغو کرده است.

در پايان با وجود پا برجا بودن برخی تحریم و محدودیت ها علیه ایران، مقام های شماری از شرکت های اروپایی از جمله توتال فرانسه و شرکت پالایشگر ساراس، شرکت مستقل پالایش نفت ایتالیا، در هفته های گذشته برای مذاکره با شرکت ملی نفت ایران به تهران سفر کرده اند.

در مورد  حوزه  اقتصادي بر خلاف تصور ها دلار امروز بالا  رفت و به  2960  رسيده است  . حالا  مي بينيم  دلار به  2960 و 2950 چسبندگي جدي راپيدا كرده است  .

اما چشم  بازار به هدفمندي است  …

هنوز تكليف نرخ خوراك،بهره مالكانه و عوامل ديگر روشن  نشده است كه بازار روي عامل جديدي را مي بيند و ان  بحث هدفمندي است  كه  قرار است  از فردا در مجلس به  طور جدي روي ان  بحث شو.د .

هيچ خبري از دل ان  بيرون  نيامده و فقط دولت اعلام  كرده  رشد قيمتها  تدريجي است  . از سوي ديگر به نظر ميرسد عمده هزينه اين  طرح  روي بنزين و گازوييل باشد . سرجمع اعتبارات هدفمند سازی یارانه ها از 50 هزار میلیارد ریال به 63 هزار و 200 کاتب میلیارد تومان رسید. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به روحیه اعتدال گرایی دولت و تفکر اعتدال گرایی مجلس در بررسی هدفمند سازی یارانه ها گفت: سرجمع اعتبارات هدفمند سازی یارانه ها از 50 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 63 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافته که این نشان می دهد افزایش قیمت حامل های انرژی به صورت تدریجی انجام خواهد شد چرا که افزایش قیمت حامل های انرژی از 39 هزار و 900 میلیارد تومان به 51 هزار و 900 میلیارد تومان رسیده است.

امروز برخي در بازار شايعه  كردند كه  قيمت  برق40% قيمت گاز 75% ، قيمت بنزين ازاد 900 و دولتي 700 خواهد بود . خبري كه  بايد ابعاد ان  براي بازار بيشتر روشن  شود . البته  گفته مي شود امشب نشستي بين مجلس و دولت است  كه مي تواند  براي بازار حياتي باشد .

در بازار هاي جهاني هم وضعيت جالب توجه  بود .

امروز وضعيت با  رشد مجدد طلا  به  1271  دلار همراه  بود و در كنار ان نفت هم  در 97 قرار داشت . در فلزات  اما شاهد  كاهش  قيمت در  مس بوديم كه مس در 7220 دلار ، الومينيوم  در 1715، روي در 2015 و سرب در 2156  بوديم  كه  كاهش  داشته اند . شايد مهم ترين  خبر زمزمه  متانول 630 و 640 دلاري و قيمت 410 دلاري اوره در بازارهاي جهاني است كه خبرخوبي براي گروه  پتروشيمي محسوب مي شود .

و در پايان  به  شاخص اشاره  مي كنيم  كه امروز در حالي كه مي رفت  به مسير دو ماه  قبل خود  بازگردد  كمي بهبود  يافته و با  رشد اخير از جاي خود  بلند شد . بازار امروز به كانال 81 هزار نرفت و اين  اتفاق خوبي براي بازار ما  بود   كه حداقل خود را در اين  قيمت ها  حفظ كرد . امروز و فردا  اگر بازار و شاخص مثبت و حجم هم  در مجموع اين دو روز به 800  ميليارد تومان  برسد  خبرخوبي براي بازار است .

در بازار امروز با  رشدي 641 واحدي در رشد مواجه  شديم  كه هفت  نماد  منفي ديروز امروز در مثبت ها  بودند  يعني فارس، پارسان، اخابر، تاپيكو،وپاسار،غدير و پارسيان از مهم ترين  انها  بودند .

به نظر رشد امروز و فردا هم از نظر رواني و هم  بنيادي براي بازار لازم و ضروري است .

بانكها ليدر ميشوند؟

امروز در گروه بانكي شاهد رونق سهام اين گروه بوديم تا بازار كمي مثبت ميشود بانكيها صدر نشين بازار ميشوند به نظر ميرسد بازار به بانكيها به خصوص با توجه به اخبار مثبت از اين گروه به خصوص تاكيد وزير اقتصاد مبني بر افزايش سرمايه بانكها سهام اين گروه قصد ليدر شدن در بازار را داشته باشند

امروز بانك پاسارگاد به سوي قيمتهاي 300 تومان رهسپار شد بانك پاسارگادي كه علي رغم تكذيب تعديل مثبتش به نظر ميرسد با تعديل مثبت خوبي در گزارش 12 ماهه همراه شود وپاساري كه ميتواند حتي در صوت عبور از قيمتهاي 300 تومان تا سطوح قيمتي 320 تومان رشد قيمتي را تجربه نمايد

باز هم تقويت شايعات معامله بلوكي بانك پارسيان باعث رشد قيمتي و رسيدن اين سهم به استانه صف خريد شد بانك پارسياني كه به سمت قيمتهاي 480 توماني گام برداشته و به نظر ميرسد فردا به راحتي به اين سطوح قيمتي برسد اما روند اينده و رشد قيمتي بيشتر بستگي به اخبار معامله بلوكي اين سهم دارد

امروز پست بانك با صف فروش به استانه قيمتهاي 920 توماني رسيد پست بانكي كه در صورتي كه فردا نتواند در سطوح قيمتي 920 تومان به تعادل برسد وضعيت خوبي را در پيش نخواهد داشت . نبود مشتري براي بلوك 5% سهم  حسابي سهم  را  به همر ريخته است  .

در اين  گروه وبصادر  و ملت نيز خبرهاي خوبي در دل  خود دارند اما  مهمترين  نكته در تجارت  است  كه  شنيده  شده  320  ريال  براي سال  بعد  سود سرمايه  گذاري ها خواهد داشت  .

فردا  سعي مي شود  نكات دقيق تري را از گروه  بانك  جمع و جور كنيم .

چراغ سبز به خودروييها!

خبر چراغ سبز روحاني به شركتهاي خارجي در خصوص ورود به تركيب سهامداري شركتهايخودروساز توانست سهام اين شركتها را با رونق مجدد همراه سازد همچنين خبرهايي از تسهيل ورود قطعه به كشور هم مزيد بر علت شده تا امروز روند مثبت را از خودروييها شاهد باشيم . البته  زمزمه  جدي تر شدن  فروش بلوك  پارسيان  نيز جالب توجه  بود .

اموز ايرانخودرو با وضعيت خوبي همراه شد شنيده ميشود گزارشات مثبتي از ايرانخودرو شاهد بوه و با توجه به افزايش توليد قابل توجه سال 93 به سال طلايي اين خودروساز تبديل خواهد شد خودرويي كه پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 360 تومان را خواهد داشت . البته  فردا  براي ايران خودرو  روز حساسي است .

امروز هر چه تلاش شد صف فروش سنگين پارس خودرو جمع اوري نشد پارس خودرويي كه ظاهرا بايد كف قيمتي 180 توماني خود را لمس نمايد با توجه به چراغ سبز دولت مبني بر حضور خودروسازان داخلي در تركيب سهامداري شركتهاي خودروساز داخلي اميدها به حضور رنو در پارس خودرو مجددا پررنگ شده است. در خپارس و خكاوه  بازي نوساني حاكم  است  است  اما  براي ورنا و برخي سهم هاي ديگر خبرهاي بنيادي قوي تر است  . در اين شرايط ورنا و خودرو  به همراه  خگستر مي توانند  جز گزينه هاي جالب بازار باشند . صف خگستر نيز امروززيركانه جمع  شد  كه  بهنظر فردا  سهم مثبت  باشد .

با خبرهاي خوب فاسمين و بانكي و پتروشيمي خبهمن مي تواند مثبت  باشد . گروه بهمن در سطوح قيمتي حساس و كف قيمتي 260 توماني قرار گرفته است خبهمن در صورتي  ميتواند به اينده خوشبين باشد كه از كف قيمتي 260 توماني افت بيشتري را تجربه ننمايد خبهمني كه شايد گزارش 9 ماهه اش به دادش برسد.

در اين  گروه  بر خلاف بازي برخي نوسان  گيران  قطعه  سازها گزارش خوبي ندادند و بيشتر همان  اخبار قبلي نظير بلوك و فروش دارايي موثر است  .

پتروشيمي ها اميدوار ميشوند

در بازار امروز خبرهايي از حمايت وزارت نفت از شركتهاي پتروشيمي و فشار براي تصويب نرخ 10 سنتي خوراك در پتروشيمي ها باعث شد تا كمي خيال سهامداران پتروشيمي راحت شده و وضعيت اين گروه بهتر دنبال شود .

در حالی نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها در کمیسیون صنایع و معادن مجلس 15 سنت تعیین و به کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد شده است شنیده ها حاکی از کاهش 5 سنتی نرخ تعیین شده  از سوی دولتی هاست.  گفته مي شود بورسي ها  به  مجلس در مورد  مصاحبه هاي اخير بسيار فشار اورده اند كه در 2 مورد  بهره  مالكانه و نرخ خوراك حسابي به  بازار لطمه زدند . مصاحبه ريسس كميسيون  اقتصادي مجلس نيز اين  موضوع  را  تاييد مي كرد . البته  امروز شنيده مي شد كه نرخ 13 سنت  و در شنيده اي ديگر نرخ 10  سنت  به  زودي براي نرخ خوراك نهايي و اعلام مي شود .

در گزارش هاي اين  گروه شفارا  بدون  تعديل مشخصي به  بازار امده است . اما  گزارش شازند جالب توجه  بود كه سود خودر  ااز 4230  به  4650  ريال افزايش داده است  . به نظر تخفيف خوراك براي سهم  محقق شود و اين  سهم در قيمت هاي زير 26000 ريال  ريسك  انچناني براي كسي ندارد  . كما اينكه  شازند تقسيم  سود خوبي را نيز در بازار  خواهد داشت  .

شيراز نيز گزارش خوبي را  با  پوشش مناسب راهي بازار كرد . سهمي كه  سود  سال  بعد ان  با  طرح و توسعه اخير متحول مي شود . پوشش 86% سود  شيراز به همراه خبر اخير رشد قيمت اوره  تا  410  دلار مي تواند  امروز كل اين  گروه  را مثبت  سازد . دفعات  قبل هم  گفته  بوديم  متانول 600 و اوره  بالاي 400  حتي نرخ  13 سنت  را نيز خنثي مي كنند .

فروش بلوك  17% پرديس مي تواند  اندك  اثر روي سود تلفيقي فارس داشته  باشد  به  طوري كه بازرگاني پتروشيمي كه 45% ان در اختيار فارس است از فروش بلوك  پرديس به  قيمت  3000 تومان حدود 1428  ميليارد تومان سود مي كند  كه 45% ان مي شود 640 ميليارد تومان . كه درست است  كه تقسيم نمي شود اما در سود تلفيقي مي نشيند  و بر سهم  فارس نيز موثر است  .

نكته  بعد  گزارش پتروشيمي پارس و شايعات  ان  است از نيمه دوم  اسفند  زمزمه عرضه پارس در بازار مطرح مي شود كه  برخي معتقدند  عرضه  پارس در فرابورس 160  ريال  سود  فارس را افزايش دهد كه خبرهاي جالبي در دل اين  سهم  است  .

فارس خبرهاي خوبي در دل خود خواهد داشت  .

شفاف سازي پتروشيمي فن اوران در خصوص تعديل مثبت عايدي باعث شد تا اين سهم با روند مثبت همراه شود شفن در صورتي كه در توليد و فروشش مشكلي پيدا نشود ميتواند تا پايان سال به سود 700 توماني نيز برسد و برخي انتظار سود 800-900 توماني را براي سال اينده ازاين شركت متانولي را دارند البته ابهام در زمينه نرخ خوراك مانع از رشد بيشتر قيمتي سهم شده است

در اين  گروه  پرديس فردا متوقف مي شود . زمزمه هايي نيز از تقسيم  سود مناسب شيران  در بازار داريم  .

در اين  گروه از احتمال مجمع  فوق العاده  گلتاش براي افزايش سرمايه  صحبت مي شود .

معادن در كف!

در نمادهاي معدني وضعيت روييها امروز بهتر دنبال شد از طرف ديگرسنگ اهنيها نيز با خبر تلاش اين شركتها براي كاهش بهره مالكانه از 30 به 15 درصد مواجه بودند شنيده ميشود سنگ اهنيها در صورت پرداخت بهره 30 درصدي قصد ازاد سازي بخشي از محصولات خود را به منظور جبران اين هزينه ها را دارند. شنيده مي شود در مجلس بارديگر مصوبه  سنگ آهن  به  روال  قبل برگشته و به  زودي اعلام مي شود . البته خبرهايي در دست  است  كه  طرح هايي براي ازاد سازي بخشي از قيمت  سنگ  اهن در دستور كار قرار گرفته  . امروز انتشار قيمت اوراق تبعي كچاد  در 9700 ريال  قبل از مجمع يعني افت  بيش ازاين در كچاد رخ نمي دهد . در ومعادن نيز با رفتن  به افزايش سرمايه  بارديگر جذاب مي شود . در اين  گروه  براي ميان مدت  حضور در افزايش سرمايه ومعادن  كه كمي سود خود را نيز افزايش داد منطقي است . امروز اين  سهم  با اندك  رشد سود خود مثبت  بود

امروز كالسيمين از سطوح قيمتي كف خود برگشت قيمتي را تجبه كرد كالسيمين توان رشد عايدي را تاپايان سال را دارا ميباشد . فاسمين در فروش در 3 ماهه  گذشته  معادل كل 6 ماهه اول فروش داشته است  . 90% سود عملياتي را  پوشش داده  قطعاً سود  زير مجموعه نيز با  رشد مواجه مي شود . اين  شركت نزديك  به  2 هزار تن  موجودي شمش روي را  به دوره بعد  منتقل كرده . تحولات در سهم  خوب است  . گزارش افزايش سرمايه نيز نشان مي دهد سهم  به  زودي متوقف ميشود . منتهي اين سهم  را  براي نوسان نخريد و فقط با ديد  نگهداري فاسمين  بخريد . بافق نيز تعديل زد . شركت  كه پيش ازاين سود هر سهم  خود را  3629 ريال  اعلام كرده  بود در گزارش 9 ماهه  با تحقق كامل سود قبلي سود جددي را 4970 ريال  اعلام كرده وبه نظر ميرسد تا  32000 و 33000 براي سهم  منطقي است  هر چند  بازار او را در 3000 باز مي كرد كه  البته  به  فردا موكول شد .

روند اصلاحي گلگهر همچنان ادامه داشت خبرهاي مثبت در زمينه تلاش شركتهاي اين گروه براي كاهش بهره مالكانه هم نتوانسته جو منفي اين سهم را كاهش دهد و همچنان اصلاح قيمتي اين سهم را شاهد هستيم كگلي كه به سمت حمايت 1100 توماني گام برداشته و انتظار متعادل شدنش را در سطوح مذكور را داريم.

ملي مس امروز از حمايت 380 توماني خود با برگشت روند قيمتي همراه شد فملي كه پتانسلي رشد قيمتي تا سطوح 400-420 توماني را دارا ميباشد فعلا فملي به دليل گزارش ضعيفي كه منتشر كرده جاي رشد قيمتي بالايي نداشته و فعلا روندش همچنان در سوطح قيمتي 380-420 تومان در نوسان ميباشد

نفس راحت سرمايه گذاري ها!

در بازار امروز بالاخره سرمايه گذاري ها با توجه به متعادل شدن روند بازار نفس راحتي كشيدند سرمايه گذاريهايي كه پتانسيلهاي بنيادي خوبي داشته و به نظر ميرسد با توجه به قيمتهاي فعليشان با اقبال خوبي نيز همراه شوند

امروز هلدينگ خليج فارس تا استانه صف خريد پيش رفت شنيده ميشود سود فارس تا پايان سال باتعديل مثبت ديگري به دليل انتقال سهام پتروشيمي پرديس از بازرگاني پتروشيمي به پترول مواجه خواهد شد .

تاييد خبر خريد كنسرسيومي پتروشيمي پارس توسط غدير و پارسان باعث شد تا پارسان هم امروز با نوسانات مثبت همراه شود پارساني كه به سمت سطوح قيمتي 1180 گام برميدارد اما در صورت خريد بلوك پتروشيمي پارس انتظار قيمتهاي 1250 توماني را از اين سهم را داريم هر دو عدد  فوق براي سهم  نقاط پر عرضه اي هستند  . غدير و پارسان از گزينه هايي بوده  كه طي مدت  پيش رو  خوب هاي بازار  خواهند بود .

سرمايه گذاري صنعت و معدن هم امروز از سطوح حمايتي 300 تومان با برگشت قيمتي همراه شد . وصنعت در پرتفوي خود  حدود  19  ميليارد تومان  سود محقق كرده است در يك  ماه  اخير در حالي كه كل سود فروش سرمايه  گذاري 9  ماهه  قبل 64 ميليارد تومان  بود . به نظر عدد خوبي براي سهم  است و تحولات  جالبي را دارد . براي نوسان  سهم  را  زير نظر داشته  باشد .

به خصوص اين  كه واتي و  خودرو  دو برگ  برنده  شركت هستند .

در اين  گروه خارزم امروز صف شد و صف را عرضه  كردند . در كنار ان پرديس هم  مثبت  است و به نظر رفتن  به مجمع  بد نيست  .

پترول امروز در گزارش 3 ماهه  بهتر بود  اما  با خبر خريد پرديس صف شده  بود . اين  شركت 94 ريال در 3 ماهه اخير سود  شناسايي كرده  اما  نكته  مهم تر قرار گرفتن  17% بلوك  پرديس با  قيمت نزديك  به  3000 تومان در بودجه  شركت است  . گفته مي شود  طي هفته هاي اتي پرديس 220 ريال  به  سود محقق شده  پترول اضافه مي كند .

چهارگوشه بازار!

ظاهرا تاثير گزارش نه چندان مناسب مپنا انقدر بالا ميباشد كه فشار فروش شديدي در اين سهم ايجاد شده و امروز علي رغم تلاش هاي مثبت بر روي اين سهم در نهايت مپنا به كام صف فروش رفت مپنايي كه تحولاتش در سود تلفيقيش روي داده و اين روزها بيتشر به دليل داراييهاي ارزشمندش مورد توجه ميباشد تا روند سوداوريش . البته  شنيده هايي از عرضه برق عسلويه در دهه  فجر شنيده مي شود كه  فردا اخبار تكميلي ان  را منتشر مي كنيم .

صندوق نفت قصد دارد با عرضه هاي فرداي  صف خريد رانفور ليدر رايانه اي ها را متعادل سازد . هنوز رانفور صف خريد دارد . به نظر سهم  امروز  فردا  عرضه مي شود . گفته  بوديم  كه با  سود  تلفيقي 4000 كه  امسال  اعلام كرده وپايان  سال  سو اصلي شركت  است قيمت هاي 24000 ريال  منطقي است . در 24000 به  بعد افرادي كه  به  اينده  سهم  اميدوار هستند وارد شوند و براي نوسان  كمي كار سخت مي شود . اين موضوع  را در ذهن داشته  باشيد .

انتشار اوراق تبعي  سهام تاپيكو باعث شد تا امروز شاهد نوسانات مثبت اين سهم باشيم تاپيكويي كه در صورت موفقيت در عبور از سطوح قيمتي 520 توماني اهداف قيمتي بالاتري را پيش روي خود خواهد داشت اما  حركت او نيز كند  است  مگر اين  كه خبر نرخ خوراك  مايع  قطعي شده و شرايط تغيير كند .

امروز شيشه همدان  منطقي باز شد . اين  شركت  سود خود را  1293 ريال  اعلام كرده  بود كه  افزايش بهره  وري كوره ها  باعث شده  تا شركت  به  سود  1800 ريالي برسد و پوشش خوب 50% را داشته  باشد  . البته  دقت  كنيد  اگر هدفمندي عملي شود  بازهم  يك  كاهش سود در شركت رخ مي دهد اما با اين  سود قيمت  سهم مي تواندتا  14000 ريال  رشد كند و اصلاح  پي به اي شود .

در نماد  فولاژ به نظر ميرسد فردا  سهم  كمي جمع و جور شود . در گروه  سيمان و فولاد نرق برق  و گاز حسابي انها  را ترسانده است  .

از همين روست  كه كسي به  سمت خريد اين  نماد ها  فعلاً و تا  روشن  شدن بخش انرژي نمي رود اما  شنيده مي شود دولت قصدي براي بالابردن سنگين هزينه هاي توليد را ندارد .

در نماد  تيپيكو امروز سهم در صفر عرضه بالايي داشت و به نظر اگر اين  سهم  60 تا 70  ميليون  سهم  ديگر داد و ستد شود مي تواند  بارديگر مورد توجه  باشد .

در بازار امروز مخابرات  صف و بازهم  عرضه  شد  . هنوز هم  ما معتقديم  كه شرايط همراه اول بهتر از مخابرات  خواهد بود . در پايان  بايد به  ليزينگي ها اشاره  كرد  كه  موج  پس از خودرويي و  بانكي ها هستند . ليزينگ ايرانيان و ليزينگ رايان  سايپا در قيمت هاي منطقي مي توانند  مورد  توجه  قرار گيرند . ولساپا  شرايط جالبي را داشته و از نظر نموداري نيز مي تواند  مورد  توجه  باشد  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

5 بهمن 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم