جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 23 دي92

گزارش بازار دوشنبه 23 دي92

نوید خاندوزی
ژانویه 13, 2014
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 23 دي92

ژنو دست بازار راگرفت!

گزارش بازار – بتاسهم 17:25 ديروز قيافه ها در بازار ديدني بود  . بازار شبيه يك كشتي توفان  زده  بود كه هر يك  بر تخته  پاره اي روي موج ها سوار و سرگردان  بودند . با شدت  منفي روز گذشته بازار شبيه افراد  در حال سقوطي شده  بود كه بازار با اندك انرژي خود اين  شعر را  زمزمه مي كرد كه نبسته كس به من دل ، نبسته ام به كس دل، چو تخته پاره  بر موج ،رها رها رها من !

اما در همين گير و دار اندوهگيني بود كه ناگهان  غروب ديروز دست سبز ژنو به  ياري بازار رسيد و با خبرهاي مثبت  سياسي انرژي مضاعفي به  بازار تزريق شد  . البته  صحبت هاي شب گذشته در رسانه ها  در مورد  بورس و تكذيب رفتن  صالح  ابادي مواردي شد  كه امروز روحيه  بازار قوي تر و بهتر باشد .

اما منشا  تحولات  را  بايد خبرهاي خوب از تحولات  سياسي دانست  .

انصافاً بالاخره  خيال  بازار از ژنو راحت  شده و از هفته  بعد  با خبرهاي بهتري مواجه ايم  . هر چند هنوز 3 تير تيز ديگر در خشاب مانده  كه  انها هم  بايد به نفع  بورس به هدف بخورند . اولين ان  هدفمندي است ، دومي گزارش هاي پيش ر و و سومي نرخ خوراك  و تحولات  بودجه اي است كه اگر اين  سه  خيال  بازار را احت  كنند  ان وقت است  كه  شايد روياي 100 هزار نيز براي شاخص دور از دسترس نباشد .

و اما در مسير حاشيه هاي بازار بايد اين  را  چندمين  بار عرض كرد كه  نبايد خيلي هم  هيجان  زده  شد و سريع  جو را به  نوعي به  سمت  افراط برد . نه  حركت  ديروز بازار خوب بود و نه افراط در صفوف خريد . انچه  براي بازار خط مشي خوبي است  اعتدال  است  . بايد پذيرفت در دوره اي هستيم  كه خبرها  كمي نه خيلي پيش خور شده و بازار نيز با ابهامات جدي مواجه است  . بازار با حاشيه هاي عجيبي دست و پنجه نرم مي كند و در بازاري كه  ارزش ان  به  120  ميليارد دلار رسيده و ارزش روزانه ان  كم كم  به  1000 ميليارد ميرسد اين  تحولات كمي عجيب است چرا  كه وقتي بازار ما  به  سمت  بزرگ  شدن  پيش مي رود ابزار هاي ان نيز بايد بزرگ  شود كه البته  خبرهايي كه مي شنويم از دل بورس بر همين  مبنا  برنامه  ريزي مي كنند  كه  روز به  روز بزرگتر شوند .

البته  ذهنيت  سهامداران  نيز بايد تغيير كنند . رفتار شناسي سهامداران  بايد تغيير كنند  بايد افرادي پشت  اين  سيستم  بنشينند  كه اينجا  را  با چهار راه  استانبول اشتباه  نگيرند  كه عطسه  يك  نفر دلار را كم وز ياد مي كرد . برفرض مدير بورس هم  تغيير مي كرد ، ايا  شركت ها تغيير سود  اوري داشتند و يا بستر بازار مختل مي شد . خير انچه مختل مي شد بازدهي سرمايه  گذاران عجول بود كه  بعضاً برخي در صفوف فروش اتش به مال خود  زدند .

شايد گفتنش درست نيست  اما با  يكي از حقوقي هاي بزرگ  بازار كه  صحبت مي شد در طول روز كه منفي بود  به حقير تاكيد مي كرد بازارفعلي شبيه  كساني است كه به واسطه  شايعه  زلزله مي خواهند  يك  شبه ملك  خود را  به  فروش برسانند . چه  قدر اين  كار  عجيب است  !! ايشان فروش در بازار ديروز را  به اين  مثل تشبيه مي كردند .

و اما در شرايط فعلي به  سراغ بازاري مي رويم  كه ديروز ازسرما  يخ  كرده  بود و امروز از فرط گرما استين  كوتاه و  عينك  ري بن به  چشم داشت !!

اما  قبل از بررسي موارد  جدي به  سراغ پيش بيني ها در بازار در ميان مدت  ان ميرويم …

 اين  پيش بيني احتمالي بازار طي اين  روزهاست كه  بازار بارديگر با  طي كردت  مسير ريزش اخير در مسير رشد خود  به  نقاطي برمي خورد كه گذر از ان  سخت  است  .اين  بدان  معني است  كه  فردا  عرضه ها  بيشتر از امروز است  .  اين  بدان  معني است  كه  بازي هنوز هم  تمام  نشده  و به نظر ما  يك  ريزش اين چنيني ديگر نه  با اين  شدت  و قدرت  بلكه در طول زمان در اواخر بهمن و اوايل اسفند داريم اما  رشد سنگين  بازار بازهم  ادامه خواهد داشت  .

روزهاي بعد  مشخص مي كند كه حركت  فعلي بازار آغاز موج  5 است و يا تكميل الگوي بي و يك  ريزش سي ديگري را نيز دارد . به نظر بايد كمي صبور بود اما بي محابا در بازار خريد نكنيد . اما  به  وضوح و با  قدرت  خدمت  شما عرض مي كنيم  سهم هاي بنيادي را در پرتفوي خود داشته  باشيد  كه  باقي با گزارش ها  يكي پس از ديگري از دور خارج مي شوند . مسير ميان  مدت  بازار همچنان  مثبت و بازاري بهتر از بازار سرمايه  وجود ندارد .

براي بازار فردا  به نظر ميرسد كمي بايد در مسير فرداي بازار ارام  تر حركت  كرد چرا كه به نظر ميرسد رشد بازار كمي  فردا  كند تر و فشار عرضه  بيشتر شود . دقت داشته  باشيد  كه  لحظه  به  لحظه  به موعد تسويه اعتباري ها نيز نزديك  تر مي شويم  .

لغو يكي پس از ديگري برخي تحريم ها  كه در صدر انها  تحريم بيمه اي ، كشتي راني ، برخي بانك ها ، پتروشيمي ، خودرو و جلوگيري از كاهش خريد نفت  است  متن  اصلي اتفاقات  پيش روست كه  30  دي اعلام  رسمي مي شود . 30  دي تاريخ  دوري نيست و چشم  به هم  بزنيم هفته  بعد  ميرسد .

قطع  به  يقين  بازار روي واكنش مثبت بسياري از صنايع  به اين  خبر حساب كرده است و ديروز ديديم در عين  اين  كه  پتروشيمي ها، گروه خودرو و بانك  مثبت  بودند  سايرين نيز در كنار انها حركت مي كردند .

 اما  قبل از اين  كه  به  سراغ  مقدمه  برويم به نظر حقير حيات و ممات اين  مسير صعودي در اختيار دو رويداد  است  1-  نرخ  خوراك كه  امروز و فردا در مجلس نهايي مي شود و حتي امروز بحث هاي زيادي در باره ان مطرح  شده و تلفيق نيز به نتيجه نرسيد  و 2 گزارش ها  كه  به عنوان  مثال  گزارش جابر و يا  يك  شركت  پتروشيمي نظير خارك  اثرات  بسزايي در اين  روند  داشت  .

و امادر حاشيه  بازار ….

از تكذيب همه ي خبرهاي منفي و  از صالح  ابادي و تا  زنجاني بگيريد به  خبرهاي خوب ژنو ميرسيم . به هر حال صحبت هاي امروز دكتر صالح  ابادي هم  جالب بود كه تاكيد داشت با ورود 45 میلیون نفر سهامدار سهام عدالت به بازار سرمایه، 70 درصد مردم ایران سهامدار این بازار می شوند که این تعداد سهامدار در هیچ جای جهان دیده نمی شود. اين  يعني دولت  براي مردم و بورس برنامه ويژه اي دارد .

قبل از اين  كه  به ژنو بپردازيم خبري كه  چند  لحظه  پيش منتشر شد را  بايد بخوانيم  كه ايران به ژنو 2 نيز دعوت شده است  .  امروز كري گفت حضور ایران در کنفرانس ژنو2 به نفع اهداف برگزاری این کنفرانس است و مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 به منطقه بستگی دارد و من از ایران دعوت می کنم تا به کشورهای شرکت کننده در کنفرانس ژنو 2 بپیوندند، ما از ایران خواهیم خواست تا در روند صلح در سوریه مشارکت کند.

خبري هم  امروز جالب توجه  بود و ان  نظر شيخ نشين امارات در مورد  رابطه  با ايران  بود . محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی گفته است که لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به سود همه خواهد بود و بهتر است هر چه زودتر این تحریم‌ها برداشته شود.

اما هيچ چيز بهتر از خاطره  شيرين  ژنو  و توافق نيست  .

به هر حال  ديروز با  تماس تلفني 1+5 با ايران  اعلام  شد  همه موافق توافق ياد  شده اند . وقتي ديشب عراقچي صحبت  مي كرد نشانه  بازي برد برد در صحبت هاي او نمايان  بود كه  هر دوطرف از بازي سود  برده اند .

به هر حال همه چيز براي 6 ماه  موقتاً فريز شده  و بازار روي خبرهاي مثبت از اين  پس بيشتر حساب مي كند  . لغو يكي پس از ديگري برخي تحريم ها  كه در صدر انها  تحريم بيمه اي ، كشتي راني ، برخي بانك ها ، پتروشيمي ، خودرو و جلوگيري از كاهش خريد نفت  است  يك  اتفاق مهم  بوده  كه مي تواند حائز اهميت  باشد  .

اما  به  شكلي گذرا  نگاهي به  خبرها  خواهيم داشت  .

در خبرها  داشتيم  كه  کشورها با راه‌حل‌‌های پیشنهادی موافقت کردند و آنها را پذیرفتند و در ایران نیز نهادهای ذیربط راه‌حل‌ها را بررسی و ارزیابی کرده و موافقت خود را اعلام کردند که این موافقت در تماس خانم اشمید اعلام شد و توافق کردیم از 20 ژانویه گام اول توافق اجرایی شود. يعني از 30  دي تحريم ها  يكي پس از ديگري برداشته  مي شود . ازادسازي بيش از 4 ميليارد دلار ، لغو تحريم  پتروشيمي و  خودرو و فلزات  ، لغو تحريم  بيمه ها و كشتي راني  و بانك ها از مهم ترين ابعاد  اجراي اين توافق است . ایران در حال حاضر دارای 60 میلیارد دلار طلب خارجی بوده که قابل انتقال نیست و ايد با اين اتفاقات  سريعتر به  كشور بازگردد .

اما  در ضمن  اين  شرايط شاهد  حاشيه هاي ديگري هم  بوديم  …

رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای از توافق برای اجرای طرح اقدام مشترک استقبال کرده و از نمایندگان کنگره این کشور خواسته است از تصویب تحریم‌های تازه دست بردارند. وی همچنین تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران را مخرب دانسته و گفته است در صورت تصویب تحریم تازه، آن را وتو می‌کند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تاریخ 20 ژانویه به عنوان زمان اجری توافق ژنو گفت: اکنون زمان دیپلماسی است. اکنون به خاطر صلاح کشورمان، منطقه و دنیا زمان  علم سیاست و سیاستمداری است.” وزراي خارجه المان و انگليس نيز اظهار نظرهاي مثبتي را داشتند .

اما در لابلاي خبرها  ديدار احتمالي اشتون از ايران و همچنين سخنان  ظريف در مورد  عربستان بسيار مهم  است . وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: برای همین است که ما برای گفت وگو و مذاکره با برادران عربستانی در هر سطحی آمادگی داریم. دقت  كنيد در حال حاضر عربستان مشكلات بيشتري را براي ما  رقم  زده است  تا امريكا !!

و اما  بودجه  و خبرهاي اقتصادي …

 گفته مي شود تغييراتي در بخش نامه هاي ارزي  و بازپس دهي وام ارزي ديروز در جلسه هيت دولت تصميماتي گرفته  شده  كه مي تواند جالب باشد . مجلس در رديف درامد  به نرخ خوراك  پتروشيمي ها رسيده است و به نظر تا اخر همين هفته نهايي مي شود . اما همه مشغول رايزني هستند . گفته مي شود تلاش براي نرخ  15 سنت و حتي 13 سنت  به  شكست  رسيده و يك خبر بد اين  است  كه نرخ خوراك از 5 به 7 و يا بيشتر با مشكل مواجه  شده و بازهم  كارگروهي در دل ان  تشكيل شده است  .

در مورد  هدفمندي شنيده مي شود بسته حمايت از توليد در كنار اجراي فاز هدفمندي ها  جدي است  .

شنيده مي شود  رشد 40% بنزين و حذف 2 دهك  بالايي از مهم ترين اتفاقات بحث يارانه هاست  .

تلفيق بهتر است  هر چه  سريعتر شفاف و روشن در مورد  نرخ خوراك و بهره  مالكانه  صحبت كند .

اما در بازار جهاني …

قيمت  طلا  در اين  لحظه 1244 است و نفت در 91 دلار . نكته  مهم  رشد قيمت  گاز است كه  بي شك به  رشد قيمت محصولات  پتروشيمي منجر مي شود . اما  كاهش قيمت نفت ناشي از موج توافق است .

در فلزات مس به 7290  رسيده و روي در قيمت هاي 2040  و سرب در 2121 است  و. الومينيوم  نيز در قيمت هاي 1715 است  كه  البته  لغو تحريم  فلزات يكي از مهم ترين اتفاقات فعلي است كه امروز خبر صادرات 3000 تني مس به تركيه در صدر اخبار قرار داشت  .

اما در نرخ دلار امروز كمي كاهش جدي تر بود و با افت  دلار به 2955 و 2960  رسيديم  كه نقطه ديروز در همين  روند است و بعيد است با  سرعت  بالا  روند  طي شود .

و در پايان  شاخص با  صعودي جانانه  به  1708  واحد  رسيد  كه درست نماد هايي كه ديروز نقش منفي داشتند امروز در نقش مثبت  ظاهر شدند  . فارس، شبندر، تاپيكو،غدير،مپنا و اخابر از خوب هاي بازار بو.ده  كه  بيشترين  اثر را داشتند .

فردا  به نظر رشد شاخص را داريم اما  كمتر از 600  واحد  خواهد بود .

بانكها خوشحال از توافق!!

امروز در گروه بانكي شاهد رشد شتابان نمادهاي اين گروه به دليل اجرايي شدن توافق ژنو و ازاد سازي بيش از 4 ميليارد دلار از پولهاي بلوكه شده ايران بوديم امي كه ميتواند اميد به برقراري سويفيت و مبادلات ارزي را بار ديگر در اين گروه زنده نمايد

بانك ملت امروز مهمان قيمتهاي بالاي 280 توماني بود بانك ملتي كه پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 300 تومان را دارا ميباشد سهمي كه با پتانسيل افزايش سرمايه و تعديل مثبت عايدي روند ارام و صعودي را در بازه ميان مدت خواهد داشت

بانك صادرات در حالي پس از برگزاري مجمع انتخاب اعضاي هيئت مديره به بازار بازگشت كه با صف خريد سنگيني همراه بود باز هم حمايت 110 توماني در اين سهم به خوبي عمل كرده و شاهد رشد قيمتي سهم به سمت سطوح 120 تومان خواهيم بود مضافا اينكه وعده تعديل مثبت هم در مجمع اين شركت داده شده است. مجمع نسبتاً موفقي را  وبصادر داشت و به نظر ميرسد مدير عامل فعلي يعني پيشرو در بانك  بماند . خبر رسيده  در گزارش 9  ماهه  وبصادر از محل فروش دارايي ها  تعديل مي دهد و تا پايان  سال  يك  بارديگر قائم  اگهي  خواهد شد . امروز خصوصي سازي كمتر سهم عرضه مي كرد اما  به نظر فردا  فروشنده قوي تري باشد .

بانك پارساين هم مجددا با صف خريد همراه شد البته تا زماني كه خبر قطعي از افزايش سرمايه يا معامله بلوكي اين سهم بانكي منتشر نشود نهايتا قيمتهاي 500-520 تومان هدف اين سهم بانكي خواهد بود

خودروييها تخته گاز صدر جدول!

امروز دومين گروه يكه از توافق ژنو با اقبال بازار همراه شد گروه خودرويي بود گروهي كه به نظر ميرسد با رشد قيمتي شتابان خود اصلاح قيمتي چند روز اخيررا اجبران نموده و مجددا بازدهي و نوسان مثبت 10 درصدي را نصيب سهامداران خود نمايد

زامياد با صف خريد سنگين به سطوح قيمتي بالاي 200 تومان بازگشته و از خطر سقوط به قيمتهاي 180 توماني رهايي يافت زامياد اين روزها با شايعات مثبتي همراه ميباشد شايعاتي كه در صورت صحت و تعديل مثبت در گزارش 9ماهه زامياد را با رشد قيمتي بسيار خوبي همراه خواهد ساخت

اگر چه براي سايپا نميتوان گزارش 9 ماهه چندان مثبتي را انتظار داشت اما احتمال كاهش زيان شركت با توجه به فروش گسترده سهام شركتهاي زير مجموعه اش بعيد نميباشد سايپا هم فعلا هدف قيمتي 240 توماني را دنبال ميكند

ايرانخودرو هم امروز مهمان صف خريد خوبي بود بازار انتظار توقف نماد خودرو به منظور كاهش زيان پيشبيني شده را دارد حتي برخي منابع از احتمال سوداور شدن اين شركت خودروساز براي سال جاري حكايت دارند خودرويي كه هدف قيمتي 400-420 تومان را پيش روي خود دارد.

براي نوسان  گيري 4 شركت هميشگي يعني خودرو ، ورنا، خگستر  و خبهمن نيز مناسب هستند  براي افراد  صبور تحمل روي پارس خودرو  نيز گزينه  بدي نيست اما  سهم  دارايي محور است و سود محور  نيست  .

هلدينگها ليدر شدند!

امروز هم شاهد رونق معاملاتي خوبي در نمادهاي هلدينگي با توجه به جو مثبت بازار بوديم به طوري كه باز هم هلدينگها صدر نشين و ليدر بازار شدند

امروز پارسان هم با اقبال بازار و صف خريد همراه بوده و مجددا سيكل نوساني خود در سطوح 1050-1150 تومان را ادامه ميدهد . اما  شايعات در مورد  غدير وپارسان  امروز هر دو را  به  صف برد .

تنها  مشكلي كه گروه  پتروشيمي و هلدينگ ها  براي رشد دارند  نرخ خوراك است  . اگر اين موضوع حل شود  با  خبرهاي رسيده  گروه  پتروشيمي به  ليدر بازار تبديل مي شود . در مورد  اين دو سهم خبرها را پيش ازاين  گفتيم  اما مهم ترين خبر اين  است كه خبر مزايده  بلوك  پارس به  زودي روي خبرگزاري ها و روزنامه ها مي رود كه به نظر خريد ان توسط پارسان قطعي بوده و بر خلاف شايعات  رسيده  عين 40% توسط پارسان  خريداري مي شود .

هلدينگ خليج فارس هم به سطوح قيمتي بالاي 1700 تومان صعود كرده تا يك گام بيشتر با قيمتهاي 1800 توماني هدف خود فاصله نداشته باشد فارسي كه پتانسيل معامله بلوكيش اين روزها باعث داغ شدن معاملاتش شده است

اما معادن و فلزات امرو زچندان پتانسيلي براي رشد قيمتي نداشت بازار از احتمال تعديل منفي ديگر سهم سنگ اهني يعني كگل نگران ميباشد كه در صورت وقوع چنين امري شاهد كاهش سود ومعادن نيز خواهيم بود

در اين  گروه اميد را  زير نظر داشته  باشيد  غولي است كه اگر بيدار شود  بازدهي بي دردسري را مي دهد .

پتروشيمي ها خوشبين شدند!

امروز خبرهايي از فشار مديران هلدينگهاي پتروشيمي مبني بر تصوي نرخ 7-8 سنتي نرخ خوراك گاز از يك طرف و رفع تحريم صنعت پتروشيمي از طرف ديكر كه موجب افزايش توليد و فروش و افزايش صادرات و پر شدن ظرفيتهاي خالي توليد شركتهاي اين گروه شد كمي وضعيت سهام اين گروه را بهتر كرده است البته همچنان تهديد نرخ خوراك و كمبود خوراك در اين صنعت وجود دارد.

به نظر دو شركت فن اوران و شازند نيز كانديد  رشد  و تعديل باشند . زاگرس هم  پوشش خوبي را مي دهد . در اوره  سازها  به انها  قيد شده  با هزينه  سازي فعلاً تعديلي ندهيد پس گزارش هاي انها  فقط با  پوشش مناسب همراه است  . در نرخ خوراك  نيز يك كميسيون در دل اين كميسيون تلفيق تشكيل شده است كه به اين موضوع  رسيدگي كند كه گويا فعالان حوزه  پتروشيمي رايزني سنگيني را در اين  زمينه  داشته اند . امروز شايعه شد عدم  راي اوردن نرخ 13 و 15 سنت در تلفيق عامل اصلي رشد قيمت  اين  شركت ها و صفوف قوي تر انها  بود . در بازار شنيده  شده  سود  بيش از 7000 ريالي در انتظار خارك  است  . سهمي كه  يكي از مديران  ان  معتقد بود  تعديل فعلي 15%  و تعديل بعدي در گزارش 12 ماهه  رخ مي دهد كه  بيشتر است و در نهايت  سود  بيش از 8000 ريالي را  لمس مي كند . بيش از هر چيزي تعديل اين  شركت بر وصندوق و تاپيكو موثر بود اما  گويا هر يك 20 ريال  تاثير مثبت مي گيرند .

در اين گروه گزينه هايي مانند  شازند ،جم ، شيران كه  خوراك مايع هستند  شركت هاي بدي نبوده و  نخواهند بود .  البته  امروز شايعه كاهش تخفيف نرخ خوراك در بين مايعي ها  وجود داشت كه كمي فرداي انها  را  با خطر مواجه مي سازد .

فارس امروز يكي از شركت هاي خوب بازار بود . به نظر ميرسد لغو تحريم ها  در يك  شركت  پتروشيمي بسيار موثراست و ان  مجموعه  پتروشيمي پارس است كه  بعضاً با  60 تا 65% ظرفيت و حتي كمتر كار مي كرده است . به نظر فارس در اين  قيمت ها براي خريد با ديد  نگهداري يكي از بهترين گزينه هاست  . جز معدود  شركت هايي است كه  پتانيسل و ظرفيت خالي بالايي براي رشد دارد . سال  بعد  را با  عرضه اوليه دو زير مجموعه  فارس آغاز ميكنيم كه به  زودي اطلاعات  بيشتري در مورد انها  منتشر مي كنيم . البته خبر عرضه خرد  3% در بازار كمي ذهن ها  را نگران  كرده  اما تائيد مي كند كه جلوي بلوك  فعلاً گرفته  شده است  .

توقف پتروشيمي خارك به منظور تعديل مثبت عايدي باعث صف خريد در زاگرس شد البته تعديل مثبت در زاگرس بعيد به نظر ميرسد اما جو مثبت متانوليها ميتواند سبب رشد قيمتي سهم تا سطوح 3 هزار تومان شود

پتروشيمي پرديس هم راه رشد قيمتي تا سطوح 2300 توماني را در پيش گرفته است شپديس براي سال 94 اگر رشد غير منطقي افزايش نرخخوراكش نبود با توجه به افتتاح فاز سوم اوره خود شاهد تحول خوبي در سوداوريش ميشد فعلا روند سهم نوساني پيشبيني ميشود

پتروشيمي جم هم به سطوح قيمتي بالاي 2000 تومان بازگشت اما عرضه بر روي اين سهم بالا ميباشد جمي كه در صورت عدم تعديل مثبت عايدي جاي رشد قيمتي چنداني را نخواهد داشت.

انتظار از داروييها شكسته شد!

در بازار امروز تعديلات نمادهاي دارويي ان ميزاني كه بازار انتظار داشته نبوده و برخي ديگر از نمادهاي دارويي نيز گزارشات 9 ماهه خود را بر خلاف انتظارات بدون تعديل مثبت منتشر كردند اين امر باعث خواهد شد تا جلوي رشد قيمتي داروييها گرفته شده و چشم انداز شركتهاي دارويي با اين گزارشات كمي تيره و تار شود . البته  برخي از انها همچنان در مسير رشد  خواهند بود .

تعديل مثبت اندك دارويي اسوه باعث توقف رشد قيمتي سهم در استانه قيمتهاي 4 هزارتوماني شد البته اسوه جاي رشد سوداوري بالاتري را در عملكرد 12 ماهه خواهد داشت اما فعلا ترمز رشد قيمتي سهم در همين سطوح كشيده شده است

سبحان دارو با توجه به وضعيت بنيادي مناسبترش امروز اوضاع بهتري داشت و با صف خريد همراه بود براي اين سهم دارويي انتظار قيمتهاي 3800 توماني را داريم سبحاني كه پتانسيل رسيدن به سود 420-460 توماني را هم دارا ميباشد

امروز حمايت خوبي از كيميدارو به عمل امده و باعث متعادل شدن اين سهم در سطوح قيمتي 1000 تومان شد سطوح قيمتي كه براي اين سهم حساس بوده و افت بيشتر قيمتي و شكسته شدن اين سطوح وضعيت خوبي را براي دكيمي رقم نخواهد زد.

عبيدي امروز باز مي شود در حالي كه  سود خود را براي سال 92 از 693 به 754 ريال  افزايش داده است  . در سوي ديگر سود  سال بعد  نيز با  محافظه  كاري 858  ريال  اعلام  شده است .

در نماد جاب رتعديل خوبي را  شاهديم و سود  شركت 146 تومان  اعلام  شده است  .

چهارگوشه بازار!

مپنا امروز همانطور كه پيش بيني ميشد با صف خريد خوبي همراه بود البته افزايش قابل توجه عرضه ها باعث شد تا شاهد حجم معاملات خوبي هم در اين سهم باشيم مپنايي كه به نظر ميرسد به سمت سطوح قيمتي 1500 توماني گام بردارد. اما  اتفاق جالب اين  است كه خبر لغو تحريم ها بارديگر به اين  سهم كمك  شاياني  خواهد كرد تا اين  روند مثبت را در پيش بگيرد  . منتظر گزارش 9  ماهه  خوبي نباشد اما  شايعه  شده  ممكن است  سود تلفيقي شركت  با  تغييراتي مواجه باشد  .

بترانس نيز امروز صف خريد شد . از نظر بنيادي به نظر قيمت هاي فعلي  ديگر منطق خاصي براي افت  ندارد . جالب است كه  گزارش 9  ماهه  شركت  بدون تعديل خاصي روانه  بازار مي شود . اما خبر لغو تحريم ها  روي شركت اثر گذار خواهد بود  .برخي كه  به دنبال  بازدهي هاي سريع هستند  اين سهم  گزينه خوبي است

اين  سهم  پس از مدت ها  دوري در روز خوبي به  بازار بازگشت اما  قيمت نخورد . اين  شركت  با  سرمايه  قبلي سود خود را 44 و حالا  سود خود را نزديك  به  50 ميليارد تومان  پيش بيني كرده است و سود هر سهم  شركت 730  ريال  است  كه اي كاش مديران بورسي از سهم  گزارش مياندوره اي هم مي خواستند . سهم  امروز در 7200  مي توانست  باز شود اما منطق سهم  بازگشايي در قيمت هاي زير 7000 است .

توقف نماد پتروشيمي خارك به منظور تعديل مثبت عايدي باعث وضعيت معاملاتي مثبت در نماد وصندوق شد سهمي كه تنها نگرانيش عدم تعديل مثبت پتروشيمي جم ميباشد وگرنه ارزش ان اي وي سهم بالاتر از اين سطوح ميباشد.

افزايش سرمايه كالسيمين از محل تجديد ارزيابي دارايهيا تنها يك محرك ديگر به نام تعديل مثبت عايدي را نياز دارد تا رشد قيمتي خوبي را براي كالسيمين تا سطوح قيمتي 1300 تومان رقم بزند سهمي كه در صوت عبور از مقاومت 1200 توماني همچنان روند صعودي خود را تا قيمتهاي 1300-1400 تومان ادامه خواهد داد

در بيمه  پارسيان  بايد كمي مراقب بود  اگر قرار بر فروش و خروج  ايران خودرو از بانك پارسيان  مطرح  باشد ممكن است  ايران خودرو به  سراغ  بيمه هاي ديگري هم  برود پس در خريد عجله نكنيد .

صف خريد اخابر امروز جالب بود هر چند  شنيده مي شود  فردا  اگر صف باشد توسط خصوصي سازي عرضه مي شود  . احتمالاً گزارش همراه  گزارش جالبي است  . زمزمه مي شود كه  مخابرات  يك  جريان  فروش املاك  را  راه  اندازي كرده  كه مي تواند  به سود شركت تمام  شود .

امروز حسينا  بارديگر صف خريد شد . يك حقيقي به  دنبال  بلوك در سهم است و به  شدت خريدار ان  بوده  . واقعاً در اين  فضا جاي حتايد  خالي است .

رونق خودرويي ها  رشد ليزينگي ها  را  رقم  زده است  كه  به نظر از نظر كوتاه مدتي ولساپا و ولغدر مناسب باشند  البته ولساپا در ميان مدت هم  بازدهي خوبي را خواهد داشت  .

فروش سنگين  قير در بورس كالا عاملي براي توجه  به نماد شپاس شده هر چند  شپاس در قيمت هاي 36000 ريال  عرضه هاي جدي را در پيش روي خود دارد. گفته مي شود شبندر نيز در قيمت هاي مثبت  فردا  كمي پر عرضه خواهد بود .

بافق نيز بارديگر مثبت  شده است  سهمي كه اين  روز ها  با  شايعه توقف و احتمال تعديل مواجه است  .

 

گروه تحلیل گری بتا سهم

23 دي 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم