جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار يكشنبه 1 دي92

گزارش بازار يكشنبه 1 دي92

نوید خاندوزی
دسامبر 22, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار يكشنبه 1 دي92

زمستان و بارش خبرها!

گزارش بازار – بتاسهم 17:15 امروز يكشنبه ، اولين روز از فصل زمستان  را در حالي آغاز كرديم كه بازار جالبي را داشتيم  . بازار امروز فضايي را نشان  مي داد كه از ترس ناظم  مدرسه  سراغ  سهم هاي نوسان  گيري قديمي نمي رفت و از ترس حرف هاي سياسي امريكا و ترس از اتفاقات  بد  سياسي سهم هاي خودرويي و بانكي را خالي مي كرد . البته  خبرهاي مثبتي نيز وجود داشت  تا در نهايت  باعث شد تا  شاخص براي مدتي همين جا ها درجا  بزند تا  همه  به هدف خود رسيده  باشند .

اما پاييز با تمام خوش رقصي ها و خوش رنگي هايش تمام  شد. وارد فصل بارش هاي سرد و سنگين  شديم  . زمستان  امسال با  هر سال  متفاوت  است  . سال  قبل بازار گرم  بود البته  پس از يك توفان و بوران سخت  منفي . بازاردر ان مقطع  به اميد زنده  بود . سال  قبل از ان  زمستاني سرد را داشتيم بوي باروت ،بوي جنگ  بود . قبل از آغاز اردوكشي هاي خياباني و  قبل تر از ان  نيز هدفمندي …

ببينيد  هر سال  زمستان بارش خبرهاي مختلفي را داشتيم بي شك امسال نيز از اين  قاعده  جدا نخواهيم  بود و زمستان  پر خبري را داريم  .به نظر مقدمه  ان  با خبرهاي مذاكره ايران و اژانس و اظهار نظرهاي مختلف همراه خواهم  شد . سر تكان  بدهيم  گزارش ها از راه  ميرسد . پس از ان  رگباري مجلس و خبرهاي ان  به  سر بازار ميريزد . تكاني به خود  بدهد  هدفمندي به مجلس مي رود . دير يا  زود با  پايان دي و  آغاز بهمن  سايه گزارش هاي سود  سال 93 به بازار مي افتد كه  اكثراً به دليل فضاي اقتصادي كشور كاهشي است. دقت كرديد به  مطالبي كه  ذكر شد  . احتمالاً در زمستان  هر هفته  يك چالش و يا ممكن است  فرصت  باشد البته  براي بازار داريم اما  فضاي پر ابهام و پرخبري در انتظار بازار است .

حالا  اين وسط فشار بورس را نيز اضافه  كنيد كه مي خواهد  با عرضه هاي تمام  عيار بازار را در همين جايي كه ايستاده  كنترل كند  . اين  هنر بورس است كه  به نظر مي  تواند  به خصوص امروز و روز هاي قبل ديديم  كه چه  طور با شفاف سازي هاي پي در پي نفش بازار را وسهم هايي كه  برخي كار مي كردند گرفته  بود .

اما در بازار بايد به يك نكته  خاص اشاره كرد  . اگر بازار به  سراغ سهم هاي بزرگ نرود  و سهم  بازي هاي كوچك را در پيش بگيرد بي شك  تقابل برخي رويدادها يعني فشار بورس و  فشار سهامداران و فشار پول مي تواند ديدني تر شود و بازار را با چالش مواجه  سازد .

اما يك  احتمال  و سناريو  كه  پيش ازاين  نيز مطرح كرديم و امروز رگه هاي ان  را در بازار مي ديديم  .در روز هاي قبل گفتيم كه در بازار بايد با احتياط حركت  كرد . نبايد بي گدار به  اب زد . در سهم هاي بنيادي حضور داشته  باشيد . سهم هايي كه از اين  پس با نزديك  شدن  به مجامع و فصل ميوه  چيني حرفي براي گفتن  داشته  باشند نه اين كه هر چه جلو تر مي رويم  بيشتر متوجه مي شويم كه چيزي در دل شركت نيست  . در واقع  بازار با اين  شرايط مواجه  شده  كه  بايد به  سراغ  سهم هاي بنيادي برود و افزايش حجم معاملات در سهم هاي بزرگ بازار از همين  روست  . كما  اين كه  بورس هم  خيلي روي اين  شركت ها حساس نيست و در مصاحبه خواجه نصير مي خوانديم كه تاكيد مي كرد سهم هاي بزرگ حباب نيست  .

و اما در بازار امروز چه خبر بود …

در بازار امروز با اظهار نظر هاي تند  سياسي كمي گروه خودرو و بانك  به  حاشيه  رفته و پر عرضه  شد  . ساختماني ها  با  عرضه هاي پر حجم و البته  شفاف سازي هاي بورس زمين گير شدند . كمي گروه  پالايش بهبود  يافت اما نه خيلي و تا حدودي مي توان  گفت  كه گل سرسبد بازار امروز بازهم پتروشيمي ها و گروه دارو  بود كه رونق خوبي را تجربه مي كردند.

و اما  براي بازار روز سه  شنبه  به نظر ميرسد بازارهاي جهاني و تحولات خاص سياسي كه  نشست ايران و 1+5 از مهم ترين آنها ست مي تواند در اين وضعيت موثر باشد  . نمي توان از حالا  بازار روز سه  شنبه  را  پيش بيني كرد اما  به نظر ميرسد گروه  پتروشيمي و برخي دارويي ها همچنان در بازار سه  شنبه نيز صدر نشين باشند . البته از فلزاتي ها و فولادي ها نيز نمي توان  گذشت  .

به هر حال  بازار روز سه  شنبه نسبتاً مثبت خواهد بود  اما نه خيلي …

و حالا  سري به حاشيه هاي كم رمق بازار امروز بزنيم …

در خبرهاي سياسي موج خبرهاي رسيده  كمي بازار را  نگران  مي كند  . امروز دو اظهار نظر يكي از سوي كري و ديگري از سوي عراقچي ذهن  بازار را درگير خود كرد . جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» این کشور با اشاره به این‌که توافق اخیر بین ایران و 1+5 صرفاً قدم اول بوده است، تأکید کرد در دور بعدی درباره تمهیدات دشوارتری علیه ایران مذاکره خواهیم کرد.او  تاكيد كرد در مرحله بعدی درباره از بین بردن سانتریفیوژها مذاکره خواهیم کرد. اين  يعني اين  قصه  سر دراز دارد!!

از سوي ديگر خبر ميرسد  كه مذاكرات  ژنو كند پيش مي رود . سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: پیشرفت در مذاکرات کارشناسی میان ایران و گروه 1+5 در ژنو، «اندک» بوده است. اينها خبرهاي خوبي از حاشيه اخبار سياسي نيست . از سوي ديگر محمد جواد ظریف، وزیرخارجه کشورمان از تماس تلفنی امروز بعدازظهر خود با «کاترین اشتون»، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

در سوي ديگر پس از اظهار نظرهاي اوباما گروهی از سناتورهای آمریکایی به رهبری «هری رید» رهبر اکثریت دموکرات سنا در تلاشند تا تحریم‌های ایران را به نحوی تصویب کنند تا دولت امکان وتوی آن را نداشته باشد. اين  سومين خبر بود كه به نظر ميرسد دراين  فضاي منفي بازهم فشار روي بازار بيشتر مي شود  .

اما در حوزه  اقتصاد …

امروز در مورد  تحولات  بورسي و كلان  بازار نيز صحبت  مي كنيم كه در زمره تحولات  اقتصادي نمي گنجد … در تحولات  بورسي سياست  شفاف سازي ها  تا  زمان خنك  كردن  معاملات  و تحميل كاهش و فشار فروش ادامه خواهدداشت  . به  زودي و  از پايان  هفته  بعد  بازار وارد  فاز گزارش هاي 9 ماهه مي شود و از اخر اين  هفته نيز صورت وضعيت پرتفوي شركت ها  مهم  است  . البته  برخي معتقدند  كه  باز شدن اعتبارها  تاثير بسزايي در روند  رو به  رشد معاملات در بازار امروز دارد .

در حوزه اقتصادي واقعاً خبر دندان گيري كه  به كار بازار بيايد پيدا  نشد البته  يك خبر جالب بود . پایگاه اینترنتی مجله بلاگ اتومبیل با اشاره به توافق کشورهای غربی با برداشتن برخی تحریم های اقتصادی ایران از جمله تحریم ها در زمینه خودروسازی، اعلام کرد شرکت های رنو و پژو – سیتروئن خود را برای ورود مجدد به این کشور آماده می کنند. در سوي ديگر وزير صنعت نيز اعلام كرد  كه مصوبه مربوط به لغو پیمان‌سپاری ارزی ابلاغ شده و در حال بررسی روند اجرایی این مصوبه هستیم. البته در دل صحبت هاي وزير نكته اي بود كه  از فردا مي تواند  در بازار ما  خود را نشان داد . تا چهار سال آینده حدود 20 میلیون تن ظرفیت حمل و نقل جدید در خط آهن کشور نیاز داریم که در حال حاضر چنین ظرفیتی وجود ندارد. قرار است درصدی عوارض واردات فولاد افزایش یافته و درآمد حاصل از آن صرف توسعه راه‌آهن شود. ضمن این که از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی نیز امکان خرید واگن به وجود خواهد آمد.

 اين  افزايش درصد عوارض نكته  بسيار مهم و خبر جالبي براي گروه  فولاد  است  .

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با انتقاد شدید از عملکرد بورس کالا گفت: با بورس کالا به روش فعلی صددرصد مخالفم. در حال حاضر تولید کنندگان مجبور به عرضه محصولات خود در بورس کالا هستند که این روش باید اصلاح شود .در بورس کالا باید ارز خرد نیز داشته باشیم . ضمن این که فروش کالاها در بورس کالاها باید اختیاری شود. . به نظر صحبت هاي جالبي را مطرح  كرده كه مي تواند مهم باشد  .

و اما  امروز شاخص درجا  زد و در مسير حركتي خود پيچ و خم  سابق را نداشت و در نهايت نيز با رشدي 58  واحدي مواجه  شد  كه كه  امروز در اين  رشد شركت هاي پارسان و فارس يك تنه  نقش رشد را  بر عهده داشتند و از ان  سو تاپيكو  و چند نماد گردن  كلفت  بانكي با هزار تلاش قصد پايين  كشيدن  شاخص را داشتند . در نهايت  شاخص با  اين  افت در محدوده 87015 واحدي قرار گرفت و بارديگر در زمستان  قله  87 هزار را پس گرفت  .

بازگشت  با  اقتدار!

امروز شاهد برگشت روند پتروشيمي ها بوديم خبر نظر وزير نفت بر خوراك 7-8 سنتي از يك طرف و خبر برقراري نيمي از خوراك پتروشيمها و ادامه داشتن وظعيت فعلي در بازه كوتاه مدت و دو ماهه باعث شد تا اعتمادها مجددا به پتروشيمي ها با حمايت حقوقيها بازگردد. در مورد  اين  صنعت در روز هاي قبل بسيار صحبت  كرديم . اميدواريم دوستان بازهم  به مانند  قبل ما را  به طرفداري متهم  نكنند  . ديديد كه كامل ترين  نوع تحليل ها  را در سايت قرار داديم و سعي كرديم از ضرر عزيزاني كه فكر مي كردند  اين موضوع  اثر منفي ميگذارد جلوگيري كنيم .   گفته مي شود نرخ خوراك  گاز بيش از 8  سنت نخواهد بود . اگر به خاطر داشته  باشيد  با نرخ 7 و 8 سنت در ان محاسبات هيچ  اتفاقي براي شركت ها  رخ نمي دهد . در اين  گروه از ما نشنيده  بگيريد اما اگر نرخ خوراك  حدود 1800 تا 2000 و نرخ  خوراك  مابع و تخفيف ان  از 95 به 90% درصد رسيد تعجب نكنيد  كه هر دو خبر خوبي براي گروه است  .

پتروشيمي كرمانشاه كهاهرم ازاد سازي قيمت محصولات داخليش را در مقابل افزايش نرخ خوراك را دارد با نوسانات مثبت در بازار امروز همراه شد فعلا براي اين سهم اوره ساز انتظار نوسان قيمتي در سطوح 940-1000 تومان را داريم .

در اين  گروه  شيراز به واسطه طرح و توسعه  بارديگر مورد  توجه  بود و صف شد .

شنيده ميشود پتروشيمي خارك به دليل استفاده از گازهاي ترش سر چاهي نه تنها مشكلي از بابت خوراك دريافتي ندارد بلكه با افزايش توليد نفت شاهد افزايش ظرفيت توليدش به سطوح بالاي 90 درصد نيز شده است بازار انتظار تعديل مثبت خوبي را براي خارك در عملكرد 9 ماهه را دارد اما به دليل پي بر اي بالاي سهم فعلا نميتوان به رشد قيمتي بالاي سهم خوشبين بود.

امروز شيميايي ايران از حمايت 3100 توماني فاصله گرفته به سطوح قيمتي 3200 توماني رسيد اين شركت هيچگونه تهديدي از بابت افزايش نرخ يا قطعي خوراك نداشته و ميتواند رشد ارام قيمتي تا سطوح 3300 تومان را تجربه نمايد.

در گروه  پتروشيمي ديروز شگل و شازند  نيز منفي شدند . اين  دو شركت هر دو از نظر بنيادي رابطه اي با  نرخ خوراك ندارند و تحت تاثير جو بازار بود كه منفي شدند  . در نماد  شازند  زمزمه  تعديل در گزارش 9  ماهه  البته  زير 20% افزايش يافته است و هر لحظه  ممكن است  اين  خبر به  بازار اعلام  شود . در اين  گروه  شگل هم  در منفي فردا  براي خريد بد نيست  .

در اين  گروه جم و امير كبير به واسطه  همين شايعه  مثبت  شدند .

حتي زاگرس نيز با  خبر متانول 600  دلار نتوانست  طاقت بيارد و مثبت  شد .

يك گل بهاري در خودروييها!

در گروه خودروييها اظهار نظر در خصوص عدم پيشرفت چندان در مذاكرات كارشناسي ژنو باعث شد تا امروز به اين بهانه شاهد افزايش عرضه ها در خودروييها وروند منفي اكثر سهام خودرويي باشيم تنها در اين بين گروه بهمن به دليل تغيير و تحولات بنيادين همچنان مورد توجه بوده و به عنوان گل بهاري اين گروه شناخته ميشود . البته او نيز بيش از 3% از سهام خود را  امروز جابجا كرد و در نهايت  متعادل شد اما  رو به مثبت  بود .

امروز گروه بهمن با حمايتهاي خوبي همراه شد وضعيت بسيار خوبي را اين روزها در گروه بهمن شاهد ميباشيم شنيده ميشود خبهمن از طريق فروش سهام شركتهايي نظير توسعه معادن روي و بانك تجارت و چند شركت ديگر پتانسيل تعديل مثبت خوبي را دارد . گفته مي شود  امروز بلوك تجارت  توسط خبهمن  زده  شده  كه  سعي مي كنيم  فردا در مورد  ان  بيشتر صحبت كنيم  .

اما قيمتهاي 360 توماني باز هم مانع محكمي بر سر راه ايرانخودرو بود سهمي كه مسئولانش قول خروج از زياندهيش را براي سال جاري و شناسايي سود خوبي براي سال اتي را داده اند در صورت احيا شدن توليدات اين شركت ميتوان به اين شركت اميدوار بود اما نه اين  كه  تحول شگرفي را  شاهد باشيم  .

امروز سايپا هم نتوانست از مانع 260 توماين عبور نمايد و با صف فروش و روند منفي همراه شد سايپا جاي افت قيمتي بالايي ندارد اما فعلا براي شكستن سطوح قيمتي 260 تومان نياز به يك خبر بنيادي دارد.

در اين  گروه همچنان  4 شركت خگستر و خبهمن  به دليل كم  ريسك  بودن و خبهمن و ورنا  براي نوسان  را  به خاطر داشته باشيد . گفته مي شود  امروز يك  بلوك  از خپارس به  صبا تامين  رسيد .

ترمز كاهش پالايشگاه ها كشيده شده!؟

در بازار امروزهمانطور كه پيشبيني كرده بوديم پالايشي ها با رسيدن به سطوح حمايتي خود به تعادل رسيدند پالايشي هايي كه جاي افت قيمتي چنداني نداشته و به نظر ميرسد به دنبال بهانه اي براي برگشت روند قيمتي ميباشند . در اين  گروه  فروشنده  جدي نيست و يك خبر مثبت  باعث رشد مي شود . همچنان  تاكيد مي كنيم ليدرها و خوب هاي گروه  شبندر وشبريز هستند كه  شبريز كم كم از لاك دفاعي خارج مي شود و بعد  هم  نوبت  به  شبندر مي رسد . دقت  كنيد  تحفيف در نرخ خوراك  پتروشيمي تبريز عاملي براي رشد سهم  خواهد بود .

امروز پالايش نفت بندر عباس همجنان در سطوح قيمتي 1400 تومان با نوسانات اندكي همراه بود شبندر در حال جمع اوري انرژي براي يك رشد مقطعي  ميباشد .

امروز حمايتهاي سهامداران حقوقي شبريز باعث شد تا اين سهم وضعيت معاملاتي بهتري داشته باشد شبريزي كه قيمتهاي 2800 توماني را پيش روي خود دارد شنيده ميشود سال اينده سود شبريز از طريق پتروشيمي تبريز با رشد خوبي همراه خواهد شد . گويا افزايش سرمايه اين  سهم زودتر از شپنا  به  بورس رسيده …

پالايش نفت شيراز علي رغم افزايش ظرفيت توليد و پتانسيل تعديل مثبت همچنان به دليل عدم حمايت سهامداران حقوقي با روند نوساني همراه ميباشد پيشبيني ميشود فعلا شراز در سطوح قيمتي 2000-2100 تومان در نوسان باشد

امروز نفت  پارس مثبت  بود اما توصيه مي شود  به عزيزان بلند مدت و ميان مدتي كه  شپاس  و شبهرن  را  زير نظر داشته  باشند .

دارويي معجزه گر!!!

اين روزها داروييها درانتظار گزارشات خيره كننده 9 ماهه و راه افتادن قطار تعديلات سنگين خودميباشند شنيده ميشود گزارشات داروييها در صدر گزارشات قرار داشته و بيشترين تعديلات مثبت 9 ماهه ها از ان داروييها خواهد بود همين امر نمادهاي اين گروه را مدتي است با روند مثبت خوبي همراه ساخته است

امروز دارويي حابر كه به دليل پتانسيل تعديل مثبت با صف خريد سنگيني همراه ميباشد همچنان با عرضه هاي نه چندان بالايي همراه ميباشد به نظر ميرسد سطوح قيمتي 1350-1400 توماني در انتظار دجابر باشد

امروز كيميدارو كه بازار اعتقاد به سود 130-140 توماني شدر عملكرد 9 ماهه دارد با صف خريد به سمت قيمتهاي هدف 1200 تومانيگام برميدارد دكيمي كه پتانسيل احداث كارخانه توليد داروي جديد را هم داشته و با ديد بلند مدت نيز گزينه مناسبي د اين گروه محسوب ميشود

چند روز پيش وعده سبحان 1000 توماني را داده بوديم امروز اين سهم به استانه قيمتهاي 1000 توماني رسيده و روز سه شنبه قيمتهاي بالاي 1000 تومان را خواهد ديد البته قيمتهاي فعلي براي اين سهم با ريسك بالايي همراه بوده و سهامداران بايد مراقب اين سهم باشند . خدا  را  شكر كه معرفي اين  سهم  قبل از افزايش سرمايه  ما  را  روسفيد كرد . البته  كوثر و جابر نيز معرفي شدند اما حقيقت امر اين  است  كه  انتظار ما اين  بازدهي نبود و موج ها در بازار سرعت  رشد را در اين گروه ها  بالا  برده است  .

ارامش در بانكها!

در گروه بانكي شاهد معاملات متعادلي بوديم برخي از نمادهاي اين گروه به دليل فشار عرضه ها با نوسانات منفي همراه شدند اما نكته قابل توجه حمايت و جذب عرضه ها عمدتا توسط سهامداران حقوقي ميباشداين امر نشان دهنده توجه حقوقيها به سهام بانكي ميباشد

امروز بانك تجارت با يك نوسان منفي به سطوح قيمتي زير 400 تومان امده و فرصت خريد خوبي داد اين سهم جاي رشد قيمتي 5-10درصدي تا سطوح 420-440 توماني را دارا ميباشد . يك  بلوك در اين  سهم  عرضه  شد  كه  گفته مي شود بهمن داد و مهر خريد .

بانك صادرات امروز شاهد حادثه غير قابل باوري بود حجم معاملات 700 ميليون سهمي كه نشان دهنده جابه جايي بلوكي سهام در بانك صادرات ميباشداز نكات قابل توجه بازار اين روزها بود ظاهرا خصوصي سازي قصد دارد تا سهام خود را در اين بانك كاملا به فروش برساند به همين دليل حقوقيها نيز براي اين سهم علاقه نشان ميدهند. به هر حال  تكنيكاليست  ها معتقدند  سهم تا  1240 و 1250 ريال  رشد مي كند و توصيه  روزهاي گذشته  در 1100 ريال از همين  بابت  بود . به نظر سهم در 1100 ريال  ريسكي ندارو  با توجه  به  شايعه  فروش و مذاكره مجدد براي نيروگاه  به  يكي از زير مجموعه هاي بانك  پاسارگاد مي تواند مورد توجه  باشد  .

بانك پارسيان به دليل شايعه ارسال درخواست افزايش سرمايه خود به بورس با روند مثبت همراه ميباشد وپارس بايد به زودي به جدال با قيمتهاي 460 توماني برود وپارسي كه در صورت انتشار مجوز افزايش سرمايه قيمتهاي بالاي 500 توماني را خواهد ديد .

در اين  گروه تحولات  عمده در تجارت و صادرات حرف هاي جالبي را براي سهم  به همراه خواهد داشت  .

چهارگوشه بازار!

امروز هلدينگ پارسيان با نوسانات مثبت خوبي همراه شد فاصله گرفتن سهم از سطوح حمايتي نشانه خوبي ميباشد نشانه اي كه حكايت از حمايت سهامداران عمده به خصوص غدير از پارسان را دارد . در اين  سهم  واقعاً از برخورد بد برخي افراد مي ترسيم زياد صحبت  كنيم  وگرنه  حرف براي گفتن  زياد دارد اما  به هر حال  هر چه به  مجمع نزديك  تر شويم مختصات  اين  سهم  بيشتر روشن مي شود . امروز فروش و سود 40  ميليارد توماني از محل زاگرس باعث شد تا زمزمه  سود  2150  ريالي براي پارسان جدي شود و تقسيم  سود  2000 ريالي نيز منطقي تر جلوه كند .

در كنار پارسان  در فارس نيز شايعه  تخفيف نرخ  5% باعث تمايل بازار به اين  سمت مي شود  . فارس در قيمت هاي منطقي است  . و به نظر با  روشن شدن  ان دو موضوع يعني بحث بلوك و سود  زير مجموعه ها  تحرك  فارس بيشتر مي شود . نكته اي را به اشاره  به عزيزان  عرض مي كنيم اصل داستان بماند  براي روشن  شدن  ابعاد  قوي تر . اگر خبر انتقال پارس به  پارسان  قطعي شد سعي كنيد فارس را از دست ندهيد …

در اين  گروه تاپيكو نيز امروز جمع  شد . گفته مي شود پتروشيمي غدير اين  شركت در راه  فرابورس است و به  سمت  بازار مي ايد  كه خبر مهمي براي سهم  است  .

شايعه افزايش نرخ لبنيات باعث شده تا غشان اين روزها با رشد قيمتي بسيار خوبي همراه شود به طوري كه امروز شاهد قيمتهاي 920 توماني كه مصادف با مقاومت سهم ميباشد بوديم غشاني كه به نظر ميرسد در اين قيمتها توان مقابله با عرضه ها را نداشته و به تعادل برسد

عرضه هاي قطره چكاني در مپنا ادامه دارد به طوري كه امروز هم عرضه چنداني را شاهد نبوديم انتظارات از مپنا بسيار بالا ميباشد به خصوص اينكه شايعات افزايش نرخ برق در سال 93 تقريبا رنگ واقعيت به خود گرفته و بازار انتظار شناسايي سود خوبي از 4 نيروگاه مپنا را دارد . در اين سهم شنيده مي شود  طرحي در مجلس در مورد حمايت از صنعت برق مطرح  شده است  . از سوي ديگر در بترانس نيز شنيده مي شود  صادرات  برخي محصولات  شركت  به  كشور هاي همسايه  تسهيل شده است  .

بحث بن  كارت  الكترونيك خبر جالبي براي محصولات  غذايي است  . در اين گروه  ديروز هم  تاكيد شد شايد 4 الي 5 شركت  قندي به همراه  برخي شركت ها نظير غبشهر و غپاك  كمي مورد توجه  باشند . امروز قندي ها  بسيار مورد  توجه  بودند كه در اين  گروه  غبشهر  و چند  قندي نظير قپيرا، هگمتان، اصفهان  و برخي ديگر مورد  توجه هستند .

در قندي ها  همه  صف خريد هستند . امروز هگمتان  نيز صف بود . افزايش سرمايه  360% از محل تجديد ارزيابي ها و انباشته  به  زودي به  بورس ارسال مي شود و به نظر ميريسد 1 ماه  ديگر اين  موضوع عملياتي شود . خبرخوبي براي سهم  است . شركت در حالي كه  155 هزار تن  پيش بيني بودجه  داشته  است  در جذب چغندر حدود  130  هزار تن  جذب كرده است و در مورد توليد نيز 8  هزار تن  از محل تصفيه  بخشي از ان  اقدام  كرده است . به نظر خيرهاي خوبي براي شركت خواهد بود . گروه  قند هنوز در بازار جان  نگرفته شايد خريد 10% از پرتفوي در گروه  غذايي مي تواند جالب باشد كه در گروه  قند  از بين  3 گزينه  قصفها،قپيرا و هگمتان  براي نگهداري و رفتن  به  افزايش سرمايه  هگمتان  مناسب است  .

اما در گروه  فولاد زمزمه هايي از افزايش تعرفه واردات شنيده مي شود

كم كم  فولاد  هرمزگان  به  تابلو  ها مي ايد و خبر ان  قطعاً هفته  بعد  جدي تر منتشر مي شود . اين  سهم  هيچ  رد  پايي از خود در بودجه  فولاد به جا  نگذاشته است و حتي اگر 150 ميليارد تومان  تقسيم  سود  داشته  باشد  40  ريال  سود  فولاد  را افزايش مي دهد . در سوي ديگر عرضه اين  سهم  در بورس با توجه  به  قيمت و سود  آوري و سرمايه مي تواند  20 ريال  به  سود  فولاد اضافه نمايد و از نظر وراني نيز ان  را بهبود  بخشد . دقت داشته باشيد  كه اگر خبر افزايش تعرفه  واردات  فولاد  صحت  داشته  باشد اين  گروه  به  بازدهي خوبي در كوتاه مدت نيز خواهد رسيد .

بعد از فولاژ به نظر ميرسد بايد كمي هم  فولاي را زير نظر داشت هر چند سود  سهم  غير عملياتي است  اما مي تواند  با اين خبرها  متحول شود .

در گروه  سنگ  آهن اميد امروز متوقف شد  كه  به خاطر سود سال 93 بود . اين  شركت  سود  سال 93 خود را  با رشد 9% مبلغ 756 ريال اعلام كرده است كه به نظر ميرسد محافظه  كارانه  بوده  اما نكات  جالبي رادر دل خود دارد . 70% سود  شركت از دو سهم  كچاد  و  كگل است و بودجه  سال 92 اين  شركت ها در سال 93 اميد لحاظ مي شود .

در صورتي كه  كگل 1200  و كچاد  1100 ريال  تقسيم  سود داشته  باشند كه  بيشتر  خواهند داشت  سود  اميد به  830  ريال  نزديك  خواهد شد . در مجمع  شركت نيز كه معمولاً در ارديبهشت  برگزار مي شود احتمال  قوي سود  سال 92 شركت نيز تعديل شده و نزديك  به 600  ريال در جمع  تقسيم  شود . با اين  شرايط با  شركتي مواجه ايم كه  با  تقسيم  سود  600  ريالي و سود احتمالي 830  ريالي در پي به اي نزديك  به  5 و 5.5 قرار دارد .

در كنار او ومعادن هم  اگهي به مجمع داده و به  زودي 140% نهايي مي شود . گفته مي شود دراين گروه صبانور ديروز فروشنده  سهم  بوده و 200  ريال  به ازاي اين  فروش سود  شناسايي كرده است و به  زودي شفاف سازي مي كند . اما خبر مهم  تر در اين گروه افزايش سرمايه  ومعادن است كه  شنيده مي شود  140% بوده  است . هميشه  سابقه  نشان داده  افزايش سرمايه هاي ومعادن  سود  آور است .

اما در سرمايه  گذاري ها  خارزم  با  وجود عرضه  بازهم صف شد .

ديروز هم  گزارش يكي از شركت ها  يعني تجارت گستران  از پوشش مناسب سود حكايت دارد . البته  پرتفوي مناسب و شرايط رشد زير مجموعه ها و عرضه  برخي زير مجموعه ها  به  فرابورس از مهم ترين دلايل توجه  بازار به  سهم  است و امروز با وجود عرضه  به نظر ميرسد تا  4200  ريال  بتوان  او را  صعودي ديد .

امروز در بازار وسپه نيز منفي بود كه  به نظر با  رشد پرديس و  پارسان او  بازهم مثبت خواهد شد . شركت  به نظر امسال نزديك  به 550 و 600  ريال  سود محقق كند كه مي تواند  شرايط خوبي را  براي توجه  به  سهم  داشته  باشد  . در اين  سهم  شاهديم كه  تقسيم  سود  بيش از 450 ريال  است  . با توجه  به  سود  600 ريالي در سال  بعد در آغاز راه قيمت هاي 3100 و 3150  ريال  براي وسپه  ريسك  انچناني ندارد.

در گروه  رايانه مداران با حمايت  برخي حقوقي ها  صف خريد بود . اين  سهم  تحولاتي را در دل خود دارد و ممكن است تركيب سهامداري شركت تغييراتي را داشته باشد .

در ساختماني ها  زير فشار عرضه  هستند و ثفارس نيز صف فروش بود . گفته مي شود توقف وساخت براي گروه ضربه بزرگي بوده است  . بورس هم مي داند  به دنبال چه  باشد  .

امروز مخابرات در تلاش براي برگشت  به  بالاي 3600  بود . اين  روزها  آزاد شدن سهام  و فروش برخي كاركنان  حسابي سهم  را ازار مي دهد .

در تازه وارد بازار حسينا  بازهم صف خريد است . در پله اول بايد گفت  كه  1800 نقطه خوبي است  .

امروز سيماني ها نيز برگشت  زدند  . برخي از انها  گزارش هاي خوبي دارند . گفته مي شود بحث افزايش نرخ گاز بر انها نيز موثر است  اما انها نيز اهرم افزايش قميت را دارند .

پمپ سازي ايران امروز هم صف خريد بود . واقعاً خود ما هم  از معرفي اين  سهم و اين  رشد جالب شگفت  زده  شده ايم  هر چند  صبر زيادي را طلبيد !!

امروز وتوكا  براي افزايش سرمايه  200% رفت و به نظر بازدهي خوبي را در ميان مدت مي دهد .

در اخر هم  باي ازديگر سهمي بگوييم كه در سايت معرفي شد  و بازدهي خوبي داد . بافق همچنان مي تازد اما  در 28000 ريال  كم كم به  فكر فروش و خروج  نوسان  گيران  بود .

گروه تحلیل گری بتا سهم

1 دي 92

 

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم