جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار دوشنبه 25 آذر92

گزارش بازار دوشنبه 25 آذر92

نوید خاندوزی
دسامبر 16, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار دوشنبه 25 آذر92

روزي هزار واحد!!

گزارش بازار – بتاسهم 17:55 امروز بازار سرمايه  به  88 هزار رسيد  . سياسيون  به عدد 88 حساس هستند و هميشه در كنار ان  يك كلمه ديگر يعني فتنه  را مي گنجانند .  اميدواريم براي بازار ما عدد 88 فنته و بلوا  نشود . البته در بازار جريان هاي عجيب و غريب پول در حال جابجايي هاي خاص و خريد هاي هيجاني هستند  اما  بسيار ريز و زير پوستي برخي از افراد نيز از اين  رشد اظهار نگراني كرده و در خريد مردد  تر عمل مي كنند  . همانطور كه  فردا نيز برخي حقوقي ها  براي مشورت اظهار شده و به نظر ميرسد نامه نگاري هاي اخير نيز درهمين  راستاست .

اما درطرف ديگر قضيه  بورس هم  كم كم  با شدت عمل بيشتري وارد مي شود . گفته مي شو اگر تا ديروز با توصيه و خواهش بورس در پي عرضه  سهام  بود امروز با  شدت و حدت بيشتري سهامداران  عمده  را  به  ازاد كردن  سهم  واردار كرده است . تنها چيزي كه مي  تواند در اين شرايط مهم  باشد اين  است  كه در بورس با تاكيد  به  سهامداران  عمده  مي گويد  شما  سهم  ازاد كنيد در افت  پيش رو سهم  بخريد  . اين  مطلب را همين جا داشته باشيد  به  سراغ  بخش ديگري مي رويم كه  با ان  مرتبط است  .

اگر دقت  داشته  باشيد در چند مطلب ما  قيد كرده  بوديم كه  30  تا35% نقدينگي داشته  باشيد . برخي عزيزان  مدام از ما  سوال  مي كنند  كه چرا  در حالي كه  بازار مثبت است و رشد مي كند اين  توصيه  را داريم . ببنيد  اذر ماه نيز به پايان  رسيد  و ما به  دي ، بهمن و اسفند مي رسيم  . بازاردر دي ماه نيز شرايط خاص خود را دارد و درگير گزارش هاي 9 ماهه مي شود و شايد نيمه اول بهمن نيز وضعيت  به همين شكل خواهد بود اما از نيمه  دوم بهمن وضعيت  بازابه نظر حقير متفاوت  عمل مي كند  . امسال  بخش اعظمي از بازاردر سود هاي سنگين  است  . اين  در سود  بودن  سنگين  كاردست  بازار مي دهد و انگيزه هاي بابت  شناسايي سود و خروج  پول از بازار به  مانند  هميشه  است  . توصيه ما اين  است كه  در اين مقطع  با اين  نقدينگي مي تواند خريد هاي خوبي صورت  گيرد و افت  قيمت خوبي راد ر ان  مقطع در بازار شاهد  باشيم كه فرصت خوبي براي شكار سهم هايي است كه  افراد  پول لازم  اقدام  به  فروش ان  مي كنند .

ربط ان  با مورد  بالا  اين  بود كه در استدلال عرضه  براي شركت هاي بورسي به انها  گفته مي شود  بفروشيد  در 1 ماه اخر در قيمت هاي پايين تر مي توانيد  جمع  كنيد .

با اين  مقدمه  به  سراغ  بازاري برويم كه  دراين  شرايط خاص بين  عرضه و تقاضا گرفتار شده است و نمي داند چه مسيري را  طي كند . از يك  سو همه معتقدند كه  بازار بايد يك اصلاح  را داشته  باشد  و اين رشد ها  سنگين  است و از سوي ديگر برخي حضور جريان  پول را عاملي براي عدم  اصلاح مي دانند .

اما  چه  رويدادي در انتظار بازار است  . ما همچنان به  عنوان  يك استراتژي و براي كاهش ريسك  فعلي  قويا  بر نقد بودن  30  تا35% پرتفوي تاكيد داريم . از عدم  خريد سهم  با  پي به اي بالا  . فرار از سفته  بازي در سهم هاي مختلف و …

رفتار برخي نوسان گيران  خاص در بازار ، رشد ديروز و امروز شاخص بورس و استراحت نكردن  ان ، نزديك  شدن  پي به اي بازار به 9 ، تحولات  خاص سياسي و اقتصادي و فشارهاي از بيرون  به نظر بورس را مجاب كند  كه رفتار هاي تند و تيز تري را عليه  برخي نماد ها در پيش بگيردو به دور از هر مسامحه اي با برخي سهم ها برخورد كند . شدت  اين  عمل و عكس العامل را در اين روز هاو هفته هاي بعد مي بنيند كه  فشار سنگين  براي عرضه  سهامداران  عمده در بازار . فشار بر متعادل سازي صفوف  و شفاف سازي هااز اين دست هستند .

بارديگر همين جا  به عزيزان  هشدار مي دهيم  سراغ  سهم هاي نوسان  گيري كه  پوك و توخالي هستند  نرويد . در انتخاب سهم. به  سراغ  سهمي برويد كه در دو ازمون پيش رو رو سفيد باشد . يكي گزارش هاي 9  ماهه و ديگري اعلام  سود  سال 93 . در هدفمندي اسيب انچناني نبيند .پي به اي ان از بازار يعني پي به اي 9  كمتر باشد . كه در صورت  ريزش اين  شركت ها نهايت  5 تا10% اصلاح داشته  باشند  اما  سهم هايي كه  باد كردند تا 50% اصلاح  را مي توانند  تجربه كنند .

در گروه هاي معتبر بازار حاضر باشيد . از بهمن و اسفند  بازار به  سراغ سهم هايي مي رود كه سود خوبي در دل خود داشته  باشد  . به هر حال در مجموع در خريد و فروش هاي خود اين مسائل را لحاظ كرده و بايد تاكيد كنيم در مقطع  فعلي زماني است كه حفظ سود هاي كسب شده از  كسب بيشتر سود از مهم ترين استراتژي هاست  .

امادر بازار امروز چه خبر بود .

در بازار امروز شرايط با رشد نسبي همراه  شد كه اين  رشد با  شرايط خاصي همراه  بود . تا  ساعت  10 اين  رشد در صفوف خريد بيشتر نمايان  بود اما كمكم  بازار به  سوي عرضه پيش رفت  . به نظر ميرسد دستور بورس بر عرضه هاي نماد ها در بازار امروز خود را  بيشتر نشان  داد و از همين  رو در نيمه دوم با  فشار عرضه مواجه  بوديم .

نمي دانيم بنويسيم  يا خير اما به نظر ميرسد بازار فردا در شرايط عرضه  نسبي قرار دارد چرا كه  قيمت هاي معاملاتي با قيمت هاي پاياني همخواني نداشت و عمده  آنها  كاهش را نشان مي داد  .

البته نمي توانيم  قاطع  بگوييم  چرا  كه  بازهم  شرايط بازار است كه  همه چيز را تعيين مي كند اما  قطع  به  يقين  رسيدن  به نقاط مقاومت  طي امروز فردا و عرضه حقوقي ها  نيز بيشتر مي شود  .

اما  يك  نكته  خبرهاي خوب سياسي كه امروز رسيده و شرايط خوب ان كمي بازار را در فروش نيز محافظه كار مي كند  . البته بايد اذعان داشت كه پيش بيني بازار بسيار سخت  شده است  .

در اين  شرايط بايد بازهم  تاكيد كنيم كه تا مي توانيد در سهم هاي بنيادي  و انهايي كه  پي به اي منطقي و  صورت هاي مالي شفاف دارند حركت  كنيد .

و اما در حاشيه  بازار …

در خبرهاي سياسي موج خبرها  كمي مثبت است  اما هنوز ان  موج  منفي دست از سر بازار برنداشته و اظهار نظر هاي افراطيون  ادامه دارد . در طي 24 ساعت  گذشته  مهم ترين اظهار نظر به ظريف باز مي گردد  كه وزیر خارجه ایران در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت که مذاکرات هسته‌ای از مسیر خارج شده اما هنوز نمرده است. محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره مذاکرات هسته ای به شبکه سی بی اس گفت که این مذاکرات نمرده است حتی اگر ایران از دور تازه تحریمهای وزارت خزانه داری آمریکا  عصبانی باشد. اما در مهم ترين  خبر كه  امروز به  بازار رسيد  خبرهاي خوبي بود .

امروز ظريف در اظهار نظري جديد گفت  كه پس از تماس‎های هفته گذشته با جان کری و سرگئی لاوروف وزرای خارجه آمریکا و روسیه و همچنین کاترین اشتون، ” کری و اشتون به من گفتند خود را متعهد به تکمیل سریع فرآیند ژنو و نیم نگاهی به رسیدن به توافق جامع دارند. من نیز همین هدف را دارم.” دقت  كنيد  تماس جان  كري نكته مهم  اين موضوع است كه  بي شك  در خريد و فروش فرداي بازار موثر است  شك  نكنيد  به  زودي خبرهاي خوبي از تحريم ها  ور فع ان  مي شنويد كه  امروز برخي خودرويي ها  را خوب مي خريدند  ناشي از همين واسطه  بود . کاترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی روز دوشنبه گفت انتظار دارد مذاکرات فنی میان نمایندگان ایران و گروه 1+5 به زودی از سر گرفته شود.

و اما خبر نهايي كه باز همه  را خوشحال  كرد  سفر عراقچي به بلژيك  بود . سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات آلمان به برلین رفته، فردا (سه‌شنبه) ٨ صبح به وقت بلژیک با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل ملاقات و گفت‌وگو می‌کند.

در اين  شرايط برخي مديران  كشتي راني امید دارند تا حداکثر دو ماه دیگر تحریم های اروپایی علیه این شرکت برداشته شود. خبرهاي خوبي نيز از جلسه هفته  بعد  اين  كشور ها به  گوش ميرسد كه مي تواند براي بازار يك  شوك مثبت  باشد  .

در هر حال  درست وقتي كه  بازار مي رود  يك  استراحتي داشته  باشد  بازهم خبرهاي سياسي او را اميدوار و سرزنده مي كند .

اما در حوزه  اقتصاد …

در حوزه اقتصادي ديروز در ميان  خبرها  بحث هدفمندي بسيار جالب بود حالا  نرخ دلار  و اين  مسائل اين  چنيني به حاشيه  رفته و همه  روي بحث هدفمندي زوم شده اند . اول اين  كه دولت  اعلام كرده  تا  دو الي 3 هفته  ديگر هدفمندي را  به  صحن علني مجلس مي برد .

دقت  كنيد  رفتن  هدفمندي به مجلس به اين معني است كه  تغييراتي را در نهاده هاي انرژي خواهيم داشت  . اين  اتفاق بسيار مهمي است كه  يكي از نزديكان  به دولت نيز اظهار داشت  ممكن است  با  فشار هاي مجلس براي اجراي اين  طرح شاهد  افزايش 40% حامل هاي انرژي باشيم كه در مورد  ان  به اين  شكل توضيح  مي دهند در حال حاضر دو سناریوی دیگر نیز وجود دارد که در سال آینده و سال 94 و سال 95 به ترتیب 40، 40 و 20 درصد اجرایی شود، همچنین یک مدل دیگر وجود دارد که به صورت 50 درصد در سال آینده و 50 درصد نیز در سال 94 اجرایی شود. اما  يك نكته ديگر نيز حائز اهميت  است  كه  دولت در شرايطي كه مذاكرات نتيجه  بخش بوده  اما  روي هواست و يا شرايط خاصي را دارد هدفمندي براي شمشير دو لبه است  كه بسيار خطرناك  خواهد بود و مي تواند  نارضايتي را  رقم  بزند . از همين  رو به  سراغ حذف برخي دهك ها و غير نقدي كردن  ان  رفته است  .

به هر حال هدفمندي نكته اي است كه  بازار را مي تواند  كمي در خريد هاي خود  محافظه  كار كند .

و اما  آغاز بازار هاي جهاني با كمي كاهش …

نفت  با اين كه كاهشي نداشت در همان 96 دلار و 97 دلار دست و پاميزند . در شرايطي كه قيمت طلا  در بازارهاي جهاني در روز هاي اخر كاهش يافته  بود  به 1235 دلار باز شده  و سكه  كمي نزول كرد   . اما در فلزات  … در فلز مس با رشد  مواجه ايم و قيمت ها به اين  شرح  است كه مس با رشد به 7300 دلار رسيده است ،روي با  افزايش به 1989  دلار ، الومينيوم 1741 و سرب 2153 رسيده  كه  رشد مس  و روي بازهم  فردا اين دو گروه و سهم هاي مرتبط با ان  را خوشحال خواهند كرد .

در پايان  رشد شاخص را داشتيم  كه  امروز در شاخص با  رشدي 1088  واحدي به  88112 واحد  رسيديم . امروز حتي حجم معاملات  بورس و  فرابورس به  1000 ميليارد تومان نزديك مي شد كه اين نشان  مي دهد ديگر بورس ان  بورس قبلي نيست  و ايجا  كم كم  بايد ابعاد  استراتژيك  تري به خود  بگيرد .

امروز 4 نماد  فملي، فولاد،غدير و كچاد در رشد بازار موثر بودند و اگر منفي تاپيكو نبود شايد شدت رشد بازار نيز بيشتر مي شد  . در هر صورت  رشد شاخص اين  روز ها  هديه اي است براي اقتصادي تدبير و اميد !!

پرش خودروييها از روي مانع!

امروز شاهد حمايتهاي بسيار خوبي از نمادهاي خودرويي بوديم خودروييهايي كه امروز با خبر احتمال حضور پژو در بازار كشور و سفر برخي از مقاومت شركتهاي خودروسازي مانند فيات ايتاليا براي مذاكره با خودروسازان ايراني با رونق همراه شدند.

در گروه خودرو  شرايط جالبي را داريم از يك  سو فروش سهام  پژو توسط جنرال  موتورز حاكي از ان  است كه  دست  پژو براي حضور در ايران  بازتر مي شود . در كنار ان  خبر عدم  افزايش قيمت خودرو را داشتيم  كه قيمت خودرو  نه افزايش و نه كاهش خواهد داشت  .

از نظر تكنيكالي و بنيادي نيز در تقابل قرار داريم كه  بنيادي ها معتقدند  نه  گزارش 9  ماهه و نه  سود  اعلامي سال 93 خودرويي ها هيچ  تحولي ندارد . ولي تكنيكاليست ها معتقدند  منفي 4% ديگر قيمت ها اولين نقاط حمايت  جدي انها خواهد بود . اما  با  حركت  امروز به نظر ميرسد تكنيكاليست ها در بازار پيروز شدند و با  رشد اين  گروه مواجه ايم  .

امروز خبر خروج جنرال موتوز امريكا از تركيب سهامداري پژو راه را براي حضور اين خودروساز در ايرانخودرو هموار و شاهد رشد قيمتي ايرانخودرو بوديم سهمي كه با رشد قيمتي به سمت سطوح 350-360 توماني ميرود

زامياد هم امروز مجددا در سطوح قيمتي بالاي 200 توماني با صف خريد سنگيني تثبيت شده تا در گام بعدي مهمان قيمتهاي 220 توماني باشد . شنيده ميشود در نيمه دوم توانايي رسيدن به سود 20 توماني را دارد

گروه بهمن به عنوان كم ريسكترين سهام اين گروه كه در سطوح قيمتي 260 توماني معرفي و پيشنهاد به خريد شد امروز با صف خريد سنگيني مواجه شد . گفته مي شود ديروز 94 ميليون  سهم  كروي از خبهمن  به  يكي از زير مجموعه هاي مهر منتقل شد . اگر فقط اين  انتقال  باشد  و تكرار نشود خبهمن  30  ريال از اين محل تعديل سود خواهد زد . به نظر با اين  صف و اين حجم معاملات  و صف كروي  و رونق بانكي ها  خبهمن  3200  ريالي محقق شود .  البته  امروز شايعات  سنگين تر از اين در سهم  مطرح مي شد كه  برخي را وسوسه كرده  بود . گفته مي شود امروز حتي برخي از تعديل سود 40% بهمن  مي گفتند .

دقت  كنيد  هنز نظر ما  روي خيمن و خگستر است  اما  برخي نوسان  گيران  روي خپارس  و ورنا نيز تاكيد بسياري دارند .

پتروشيمي ها دو دسته شدند!

خبرهايي از قطعي يا كاهش ميزان گاز خوراك در پتروشيمي هاي خوراك گازي باعث منفي شدن جو اين گروه و توجه بازار به سمت شركتهاي خوراك مايع شد . شركتهاي پتروشيمي خوراك مايع نه ريسك افزايش نرخ خوراك را داشته و نه با كاهش يا قطعي خوراك مواجه ميشوند به همين دليل يك سر و گردن از ساير پتروشيمي ها بايد بالاتر باشند . البته نرخ خوراك نيز كم كم  رفع و رجوع مي شود . بالاخره كار نرخ خوراك  به  مراحل پاياني ان ميرسد  . شاه  بيت تصميم  گيري و فشار شركت هاي پتروشيمي اين  بود كه در نرخ خوراک باید همسان‌سازی منطقی با کشورهای همسایه صورت گیرد تا هم سود سرمایه‌گذار تأمین شود و هم کشورمان در بازار رقابتی منطقه جایگاه خود را از دست ندهد. اين  بدان  معني بود كه ديروز نيز مدير ملي پتروشيمي اعلام كرد كه نرخ خوراك  بر اساس نرخ خليج  فارس خواهد بود . در خليج  فارس نرخ  5 تا 6 سنت  ملاك  عمل است و حتي برخي 4 سنت  را نيز براي جذب سرمايه  گذار لحاظ مي كنند . به نظر ميرسد اين موضوع  به  سود  پتروشيمي ها در حال خاتمه  يافت  است  .

پتروشيمي فن اوران با خبر قطع شدن توليدش از روز گذشته به دليل قطع شدن گاز خوراكش با نوسانات منفي همراه شد اين خبر مانع از رشد قيمتي سهم شده و به نظر ميرسد ترمز روند صعودي شفن كشيده شد. البته دقت  كنيد كه شركت در 9 ماهه 80% از پيش بيني توليد خود را پوشش داده و اين خود  يك خبرخوبي براي گزارش 9  ماهه است  . شك  نكنيد  در پي كاهش اين  سهم مي توان روي گزارش 9 ماهه  آن حساب ويژه اي باز كرد .

خبر افتتاح طرح اوره و امونياك پتروشيمي شيراز در ارديبهشت سال اينده در كنار قصد تعديل مثبت در عملكرد 9 ماهه اين شركت به دليل رشد قيمت فروش محصولات اوره و متانول شركت باعث صف خريد خوبي در شيراز شده است . بازهم  تاكيد مي كنيم در بازار بايد به  دنبال  سهم هايي رفت كه  تحول افرين  باشند . چرا  شبريز مورد  توجه  زير مجموعه هاي پارسان  است چون  در دل خود  پتروشيمي تبريز در حال  به  سود  رسيدن  است . ديگر نماد  مهم  بازار شيراز است . طي روز هاي گذشته  تحقيق در مورد اين  سهم  صورت  گرفته  كه  گويا  طرح توسعه  1 ميليون  تني شركت در ارديبهشت و خرداد به  بهره برداري مي رسد . دقت داشته  باشيد  كه هر 1 ميليون  تن  اوره مي تواند حداقل 600 ميليارد تومان  سود ايجاد كند . با  فرض اين كه  اين  شركت در حد  پتروشيمي كرمانشاه  سود  بسازد معادل 400  ميليارد تومان خواهد شد كه مي تواند  سود  شركت  را  براي سال 92 متحول كند . در اين  شرايط اين  شركت  قابليت  رسيدن  به  سود 3500  ريالي را در سال 93 خواهد داشت و قطع  به  يقين خريد هاي اخير حقوقي ها  روي سهم  نيز از همين  بابت  است  . به نظر سهم  چشم انداز خوبي هم در گزارش 9 ماهه  و هم  اعلام  سود  سال 93 داشته  باشد . در اين  سهم  امروز گفته مي شد كه  بلوك  4ميليوني را نوردنا  برداشت و تا  14500  ريال ممكن است  سهم  را  بكشاند .

شازند با مقاومت 2800 توماني خود درگير ميباشد اين سهم براي عبور از اين سطوح و رسيدن به هدف قيمتي 3200 توماني خود نياز به يك محرك بنيادي دارد شازندي كه از ريسك خوراك در امان بوده و به نظر ميرسد كم كم پتانسيل رشد قيمتي سهم نيز فراهم شود .

در اين گروه  پرديس هم با  رشد نرخ  اوره  با چشم  انداز خوبي مواجه  شده است  كه  به نظر ميرسد پس از مجمع در صورت اصلاح  براي نوسان  گيري گزينه مناسبي باشد  .

امروز فارس نيز در مثبت و سپس به  منفي رسيد . بالاخره  حضور عزيزي به  شكل غير موظف در فارس رسمي شد و با حفظ سمت ايشان  هم مدير پارسان و هم عضو هيت  مديره فارس خواهد بود . با  انتقال پتروشيمي پارس به پارسان مشاهده  خواهيد كرد كه  برنامه هاي جالبي براي هر دو شركت  اجرا خواهد شد  .البته  كنترل خليج  فارس امر روالي است  اما  بي شك در شرايطي قرار خواهيم  گرفت  با  شفاف تر شدن اطلاعات  برخي شركت ها  حركت  به  سمت  فارس نيز جدي تر مي شود  البته  سهم  براي نوسان  گيري مناسب نيست و صبر مي خواهد .

در اين گروه  گلتاش  و پاكسان  به نظر براي نوسان  جذاب مي رسند  . البته  شكلر را نيز بايد در نظر داشت  .

پايان يك خاطره خوش!

امروز سيمانيها با توجه به خبر قطع شدن گاز اين شركتها با روند منفي پس از يك دوره رشد و روند صعودي مواجه شدند به نظر ميرسد به پايان روند صعودي سيمانيها رسيده و نمادهاي سيماني فعلا بهانه اي براي اصلاح قيمتي پيدا كرده اند . كمي در اين  گروه در خريد ها  عجله نكنيد .

سيمان فارس و خوزستان با رسيدن به هدف قيمتي 520 توماني با برگشت قيمتي همراه شد به نظر ميرسد اين سطوح پايان روند صعودي اين هلدينگ بزرگ باشد سهمي كه به دو دليل واگذاري سهام سيماني هلدينگ سيمان تامين به اين شركت و افتتاح طرح 8500 تني سيمان ابيك مورد توجه بازار قرار گرفته و با رشد قيمتي بالايي همراه شده بود

سيمان تهران هم رشد قيمتي بالايي را تجربه و به نظر ميرسد سطوح قيمتي 880 توماني پايان روند صعودي اين سهم سيماني باشد ستراني كه پي بر اي بالايي نيز گرفته و بايد در انتظار گزارش 9 ماهه اش ماند

شفاف سازي سيمان شمال مبنمي بر انصراف از فروش سهام شركتهاي سيماني زير مجموعه باعث تشكيل صف فروش اين سهم سيماني شده است سيمان شمال به واسهط فروش سهام شركتهاي زير مجموعه خود با افزايش قابل توجه پي بر اي مواجه شده بود كه بايد با اصلاح قيمتي اين افزايش را جبران نمايد

فنر بانكها جمع ميشود!

در بازار امروز نوسانات عمدتا مثبت را از نمادهاي بانكي شاهد بوديم . سيف كه خود يك  بانكي تمام  عيار بوده در حال  لغو برخي مصوبات  قبلي بانك  مركزي است  كه بحث فروش شركت هاي سرمايه  گذاري را ملغي كرد كه خبر خوبي براي بانك ها  بود . اين  روز ها  همه  بانكي ها  را  با خودرويي ها  همسنگ  مي كنند اما  كم كم  راه اين دو با گزارش هاي پيش رو  از هم جدا مي شود . بانكي هامعمولاً در گزارش هاي 9 ماهه وضعيت خوبي دارند .

البته  بازار روي پي به اي اين  گروه كمي ترديد  دارد اما افت  انچناني در انتظار اين  گروه نيست  . هر چند  رشد قيمت  نيز به اين  سرعت نخواهد بود . در اين  گروه در هفته هاي بعد  خبرهاي لغو تحريم ها مي تواند  روي انها  اثرات بالقوه اي داشته  باشد  .

بانك پاسارگاد امروز با صف خريد در استانه قيمتهاي 300 تومان قرار گرفت هم سود عملياتي اين بانك و هم سود سرمايه گذاري ها به خصوص در شركت ميدكو باعث رشد خوبي در سوداوري پاسارگاد خواهد شدپاسارگادي كه ميتواند قيمتهاي 320 توماني را به خود ببيند

بانك ملت در سطوح قيمتي بالاي 300 تومان در حال نوسانات مثبت اندكي ميباشد بانك ملتي كه ميتواند تا سطوح قيمتي 320تومان رشد قيمتي ارامي را تجربه نمايد گزارش 9 ماهه بانك ملت گزارشي فراتر از انتظار بازار خواهد بود

بانك تجارت كه اين روزها پتانسيلهاي بنيادي فراواني را در چنته دارد به سطوح قيمتي 380 توماني رسيد تثبيت اين سهم در قيمتهاي 380 تومان ميتواند سطوح قيمتي 400-420 توماني را براي اين سهم به ارمغان بياورد . دقت  كنيد اكثر پرتفوي تجارت در سود  خوبي قرار دارد .

امروز ونوين هم  صف بود كه او نيز زمزمه افزايش سرمايه و يك  تعديل از محل نرخ ارز را تجربه مي كند .

در منفي ها  صادرات كلافه كننده است . بهتر است همان  قيمت هاي 1050 و 1100  ريال منتظر سهم  بود .

پالايشي ها در انتظار معجزه!!!

اين روزها سهامداران پالايشي از روند فرسايشي و به عبارت ديگر در جا زدن سهام اين گروه خسته شده اند پالايشي هايي كه احتياج به يك خبر يا پتانسيل بنيادي مناسب داشته به نظر ميرسد تنها معجزه گزارشات 9 ماهه ميتواند روند صعودي را بر سهام پالايشي حاكم سازد ان هم گزارشاتي كه با بار مثبت همراه باشد . شايد پوشش مناسب نيز براي انها درد  و مرحمي موقت  باشد .

امروز پالايش نفت بندرعباس با نوسانات قيمتي زير سطوح 1500 تومان مواجه شد شبندر اين روزها هم معامله بلوكي را در پيش رو دارد هم شرايط مثبت تكنيكالي كه روند ميان مدت سهم صعودي باشد اما نه جهش قيمتي بالايي دارد نه جاي افت قيمتي به طور كلي شبندر روندش صعودي با شيب ارام پيشبيني ميشود

قيمت معامله بلوكي شاوان مسئولان شركت را نيز تعجب زده كرده است به نظر ميرسد اين بلوك سر انجام بابت رد ديون به تامين اجتماعي رسيده و بااين قيمتها حقوقي حاضر به خريد بلوكي شاوان نباشد شاواني كه جاي تعديل مثبت را داراست اما تعديل مثبت انقدر بالا نيست كه قيمتهاي سنگين را براي سهم توجيه پذير نمايد . امروز سهم  بارديگر صف شد اما  از 3600  به  بالا  ديگر دست  به ماشه  باشيد .

چهارگوشه بازار!!!

امروز به مدد سهامداران عمده مپنا باز هم شاهد عرضه سهام به ميزان حجم مبنا بوديم مپنايي كه سريعا قصد دارد تا قيمتهاي 1200 توماني را به خود ببيند شنيده ميشود مپنا به زودي قراردادهايي را با غدير در زمينه احداث دو نيروگاه 500 مگاواتي به امضا خواهد رساند

تغييرات سهامداري در توسعه معادن روي و قصد گروه بهمن براي خروج از اين هلدينگ رويي اين روزها صف تقاضاي سنگيني را براي كروي به وجود اورده است كرويي كه اهداف قيمتي 420 و در صورت رشد بيشتر قيمتي اهداف 460 توماني را پيش روي خود دارد

افزايش سرمايه 100 درصدي ذوب اهن از محل تجديد ارزيابي دارايي ها تاييد شده است اما قراردادهاي خارج شركت تكذيب شد خبري كه باعث فشار عرضه ها و متعادل شدن ذوبي شد . در اين  گروه  فولاد  امروز مثبت بود و بازار تازه  به ارزش اين  سهم  پي برده  كه  شايد 5200  ريالي شدن فولاد  راطي روزهاي اتي شاهد  باشيم  .

در اين گروه  فولاژ را كسي حاضر نيست  صفش را عرضه  كند . در اين  سهم  شاهد  بوديم كه  سهامداران  خود را كلافه  كرده  بود و با اين كه  بسياري از ارزندگي سهم اگاه  بودند  به  سراغ ان  نمي رفتند اما حالا  با  اعلام رسمي آغاز طرح و توسعه  شركت  سهم  صف خريد شده و داده نمي شود . البته  سهام  شناور سهم  نيز بسيار اندك است  . اول اين  كه  شركت  با  پروژه  زير سقفي خود  بخشي از عقب ماندگي در گزارش هاي قبل را جبران مي كند   اما تعديل سود در سال 92 كمي بعيد است  . گفته مي شود  اين  طرح  200 هزار تن به  ظرفيت شركت اضافه مي كند  كه در حال حاضر 350  هزار تن است  . به نظر ميرسد با  بهبود  وضعيت  صادرات  اين  شركت  سود  بسيار خوبي را  براي سال 93 در دل  خود داشته  باشد . امروز سهم  صف خريد بود و به نظر ميرسد جز معدود  سهم هايي باشد كه  صف ان داده نمي شود .

در گروه  فلزات  خبرهاي خوبي را از مس ميشنويم . به ياد داريد در 3600 و 3700  سهم  را  براي ميان مدت معرفي كرده  بوديم …  بايد در بازار اين  گونه كار كرد  شايد بازدهي 15 تا20% در مدت  2 ماه  بازار از ديد خيلي مسخره باشد  اما شك نكنيد  اين  بازدهي با خيال  آسان و پايدار در ماه هاي اتي ارزوي همه خواهد شد .

امروز گروه  ساختمان  عرضه  شد . بازهم  تاكيد مي كنيم جريان  پول در اين  گروه همه چيز را  بهم ريخته است  . اما دقت  كنيد اين  گروه 6 سال  در بازار خلع  سلاح  شده  بود ! خبر وام  100  ميليوني براي اين گروه خبر قابل توجهي بود و مي تواند  جو رواني خوبي براي گروه ايجاد كند . امروز عرضه در اين نماد ها  زياد بود  اما معاملات  سنگيني را نيز داشت  .

در اين  گروه نمودار ثفارس يك  دبليو بوده  كه  برخي اهداف ان  را  4200 مي دانند . در كنار ان شايد باقي گروه  فردا براي باقي ماندن در صدر كار سختي را داشته  باشند .

اما در سهم هاي كوچك  بازار …

بسيار جالب است  كه  نماد كفپارس با رشدو بازي برخي نوسان  گيران  تا  6000 ريال  رشد كرده  . ديروز خبرهايي داشتيم  كه  تكادو بلوك 48% اين  سهم  را  به  قيمت 5000 ريال اگهي كرده است  يعني 15% زير قيمت تابلو !! ان هم  بلوك  مديريتي را كه  به نظر ميرسد همين  موضوع  عاملي براي سقوط قيمت  سهم  شود . هر چند  سهم  امروز بازهم  به  لطف نوسان  گيران  صف خريد بود .

در گروه  رايانه امروز مداران  پديده بود .

قبل از هر چيز در مورد  مداران  بايد گفت  گفته مي شود  ملي انفورماتيك  قصد دارد  باقي مانده  سهم خود را  به يك  حقيقي منتقل كند . ديروز نيز مديران  شركت  اعلام كردند  از طرح  شاپرك  اثري نمي پذيرند . امروز گويا اين نقلو انتقال انجام  شد و شنيده مي شود بازهم  فردا  براي اين  سعهم  صف چيده مي شود . در اين  گروه  هنوز هم  ركيش براي ميان مدت  مناسب است  .

حفاري اين  روز ها معاملات  درخشاني را دارد . دراين  چند روز عمده خريداران  حفاري حقوقي بودند . بحث بر سر اين  است كه وقتي ارزش هر دكل ميليون ها دلار بوده و اين  شركت  دكل هاي متعددي را در اختيار دارد و ارزش جايگزني شايد 3 برابر رقم  فعلي را  براي حفاري متصور هستيم چرا  بايد سهم درجا  بزند . به نظر سهم  در 7900 و 8000  بايد معاملت  سنگيني را تجربه  كند و شايد معامله  15 ميليون  سهم  ديگر بتواند  كمي حفاري شمال  را  با شرايط رشد قيمتي مواجه  سازد .

غدير  و پارسان  باز هم در حال درجا  زدن هستند و منتظر …

در غدير امروز گفت مي شود يك  بلوك 5 ميليوني ديگر در ان صورت  گرفته است  . در اين  سهم  بانك  صادرات در پي فروش و گويا  مشتريان خوبي براي سهم  دارد . طبق اخرين  شنيده ها  سود  سال 92 غدير براي مجمع  به عدد 1350  ريال  خواهد  رسيد كه برنامه افزايش سرمايه نيز در ان  لحاظ مي شود .

در پارسان  حق تقدم  باز شد  . قيمت هاي فعلي براي حق تقدم كمي بالاست  اما  خريداران  خوبي دارد . دقت  كنيد  اگر خبر پتروشيمي پارس بيايد ان وقت  حق تقدم  بازدهي 8% را خواهد داشت كمي روي حق تقدم  صبور باشيد .

 فوري :  دقايقي كه  قصد بالا  گذاشتن گزارش را داشتيم  خبر رسيد  كه وزاري خارجه اروپا اعلام كردند تحريم ها  را  برمي دارند . به نظر فردا  گروه هاي خودرو ، بانك و پتروشيمي جذاب تر مي شوند .

گروه تحلیل گری بتا سهم

25 آذر 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم