جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار يكشنبه 24 آذر92

گزارش بازار يكشنبه 24 آذر92

نوید خاندوزی
دسامبر 15, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار يكشنبه 24 آذر92

آتش بازي در 87 هزار!

گزارش بازار – بتاسهم 16:35 امروز بازار سرمايه  زودتر از انچه  فكرش را مي كرديم  از هول حليمي كه برايش پخته  بودند در ديگ  افتاده و  اجازه اصلاح بيشتر را  به  بازار نداد . تو گويي سهم  ناياب شده  بود و همه  به  دنبال خريد سهم بودند  . البته در اين  شرايط انتظار ما اين  بود كه  بازار امروز هم  كمي استراحت  كند اما همان جريان  پول فرصتي به استراحت  بازار نداده و بازهم صفوف خريد و رشد قيمت ها  بازار را  فرا  گرفت  . اين  نشان  از يك چيز است  جريان  پول ارامش نداشته و بازهم در حال خريد است و جالب است كه  اين  جريان  پول بسيار هدفمند  عمل مي كند و امروز به  سراغ  شركت هايي رفته و صف كردند و خريد مي كردند كه  چشم انداز خوبي از انها داشت . به عنوان  مثال  بازار در مدت هاي قبل سراغ فلزات ، سنگ  آهن وفولاديها نمير فت اما وقتي ديد  پي به اي اين  گروه از بازار 4 الي 5 واحد  عقب تر است  به  سراغ  اين  گروه  رفت و انها را  صف كرد .

در واقع  بازهم اين  سيل نقدينگي بود كه مانع از اصلاح  بيشتر شد اما همين  يك  روز نيز غنيمتي براي بازار بود كه  از ان  به خوبي استفاده  شد  . يك  نكته ديگر نيز كه  بايد به ان  اشاره داشته  باشيم  اين  است كه  بازار به  سراغ  هر سهمي نمي رود و سراغ  سهم هاي بنيادي مي رود كه چشم انداز مناسبي دارند . در واقع  بازار اين  روز ها  پي به اي نزديك  به 9 را ديده است و به  سراغ  سهم هايي مي رود كه از اين پي به اي عقب تر هستند .

اما در مورد  بازار …

در بازار ديروز هم  خدمت عزيزان  عرض كرديم  كه  استراحت  است و روال  منطقي و از نان  شب براي بازار واجب تر . شك  نكنيد  هر چه اين  استراحت  قوي تر مي شد  سرعت  رشد بازار پس از ان  بيشتر و ديديم كه چه  طور پس از عقب نشيني ديروز پرش بازار امروز قوي تر از روز هاي قبل بود .

اين  خاصيت  بازار است و امروز بازهم  با اين  رشد همه  اظهار نگراني مي كردند كه چرخه  اصلاح  بازار تكميل نشد و اين  براي روز ها بعد  براي بازار مشكلاتي را ايجاد مي كند  اما  برخي ديگر نيز معتقدند  اين  تحليل ها  يعني جريان  ورود  پول را ناديده  گرفتن .البته  در روز هاي بعد  به خصوص 2 روز پيش رو اعتباري ها  دوباره سر و كله شان  پيدا خواهد شد . در مورد  حضور جريان  پول بايد گفت كه اين  تا حدودي درست است  اما  اين  را هم  بايد در نظر داشت در بازاري  كه همه  به  سود هاي كلاني مي رسند ريزش بسيار سريعتر از رشد رخ مي دهد و بازار در حالتي كه به اين  شكل است  براي ريزش به  دنبال  بهانه مي گردد .

به هر حال  بايد كمي مراقب بود و چانشي عدم  خريد هاي سنگين  را كماكان در نظر داشت  . در سهم هاي بنيادي وارد شد  و بازي هاي سهام  بازي را دنبال  نكرد .

 و اما در شرايط فعلي بازار يك نكته ديگر را نيز بايد در ذهن داشته  باشيم و ان است كه بايد در كنار شرايط خاص به  برخي تحليل ها هم  توجه  كرد كه از دير باز از رشد قيمت  و شاخص تا 92 هزار صحبت  مي كردند  . به نظر ميرسد با نزديك تر شدن  شاخص به مرحه 90 هزار بازار  كم كم به  فكر فروش باشد  . البته در ان  مقطع بي شك  2 رويداد  براي بازار رخ خواهد داد اولين ان  بحث گزارش هاي 9 ماهه و بعد  طرح هدفمندي و ابهامات باقي مانده است كه مي تواند در بازار موثر باشد .

هنوز هم معتقديم  با وجود  اين  كه جريان  پول سنگيني در بازار درجريان  است  خريد هاي سنگين توصيه نمي شود . مگر در نماد هايي كه مطمئن هستيد .

و امادر بازار امروز چه خبر بود …

در ابتداي صبح  يك  ارزو  قلبي داشتيم  … امروز صبح  نوشتيم  بهترين سناريو براي بازار اين  است  كه در ابتدا  با  كاهش 600  تا 700  واحدي و حتي بيشتر شاخص مواجه  شده و رفته  رفته  جو منفي خاتمه  يافته  و بازار بهتر شود  . امروز به هيچ  وجه در يك  ساعت  اول و منفي ها  فروشنده  نباشيد  . به نظر بازار يك  برگشت كلي را در اكثر نماد ها  تجربه  خواهد كرد .

اما ديديم  كه  بازار حتي 5 دقيقه هم  به  منفي ها  امان نداد و بازار باهوش تر از ان شده  كه اين  رفتار را عملي كند . در بازار امروز البته  رسيدن  قيمت ها  به نقاط خوب حمايت  و همچنين رسيدن  خبرهاي خوب سياسي و اقتصادي و صنايع معتبر باعث شد تا  بازار با يك انفجار رشد مواجه  باشد و تقريباً همه  ي گروه ها  مثبت  باشند .

در بازار امروز تقريباً مي توان  گفت كه  رويداد مهم  برگشت  كل بازار بود كه  برخي صنايع  با  شدت  بيشتر و برخي كمتر بود  . توجه  به گروه  فلزات  و فولاد در اين  شرايط بيش از باقي گروه ها بود . البته  رونق سنگين  ساختمان را نيز نمي توان ناديده گرفت  .

و امادر حاشيه  بازار چه خبر بود …

در خبرهاي سياسي ديروز مطلب مفصلي را براي شما  تهيه كرده  بوديم . اگر به خاطر داشته  باشيد در سطر اخر اين  مطلب به  عنوان  پيش بيني  و نظر شخصي قيد كرديم  كه  :

در امريكا  نيز تندرو  ها حاكم اند  و برخي به  شدت  به دليلي حفظ منافع  اسرايئل به  دنبال  بر هم  زدن  توافقات هستند . نگه داشتن فشار بر روی ایران در مذاکرات هسته ای پیش رو و همچنین متقاعد کردن نمایندگان سنای آمریکا در خصوص کافی بودن تحریم های فعلی و عدم نیاز به تصویب تحریم های جدید   گويا استراتژي جديد امريكاست  كه  البته  قطع  به  يقين بايد با گتام هاي ديگر برنامه  ريزي شده باشد .

حقير معتقد است كه  امريكا اين  حركت  را كرده و از ان  سو بايد به  زودي شاهد  اين  باشيم كه  اروپا  گام هاي بعدي را  در رفع و كاهش تحريم ها  بردارد  در غير اين  صورت فضا به  شدت  تند خواهد شد چرا  كه در ايران  بسياري منتظر چنين اتفاقي بودند تا مذاكرا ت را  به شكست و بي نتيجه  بودن  برسانند .

گويي اتفاقات شبيه  يك  پازل كنار هم  قرار مي گيرد . ديروز عصر بود كه خبرهايي رسيد  كه اتحاديه  اروپا  براي لغو تحريم جلسه  دارد . وزیران خارجه اتحادیه اروپا قرار است این هفته طرح پیشنهادی «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی و رئیس هیئت مذاکره‌کننده 1+5 در مورد نحوه برداشتن برخی تحریم‌ها را بررسی کنند. دليل اين موضوع  قطع  به  يقين  همين  است كه  انها نيز مي دانند  برهم خوردن  اين  توافق هزينه هاي بسياري براي انها  دارد  .

در كنار ان  يك اتفاق مثبت  ديگر نيز رخ داد كه همه از كنار ان  گذشتند . امروز اعلام  شد  بدهی 2 میلیارد و 60 میلیون یورویی بابک زنجانی به وزارت نفت پرداخت  شد . گويا  اين  پول در بانك هاي تاجيكستان  بوده و به وزارت نفت و تايئد  بانك  مركزي نيز رسيده است .

چرا تا ديروز اين  پول ها  وارد نمي شد ؟! قطع  به يقين اين  هم  يك  چراغ  سبز ديگر براي توافقنامه است  كه دراين قالب اجرا  شده است  .  در كنار اين  خبرها  امروز اظهار نظر ها  كمي روان تر شده  بود كسي از زير ميز زدن توافق ژنو حرفي نمي زد . امروز ظريف اولين واكنش را  نشان  داد . او گفت مذاکرات ژنو را با جدیت دنبال می کنیم و در برابر هر اقدام نامناسب، واکنش هوشمند، حساب شده و هدفمند نشان می دهیم. حالا  ايران ان دختري شده  كه  قهر كرده و بايد به بهانه اي او را سر سفره  بياورند . به نظر ميرسد لغو برخي تحريم ها اولين گام در همين راستاست اما  به  اينده نيز نبايد خيلي خوش بين  بود .

رييس مجلس نيز اظهار نظر كرد  كه اقدام اروپا و آمریکا در سنگ اندازی در مسیر توافق ژنو را بداخلاقی سیاسی عنوان کرد و گفت: این اقدام به نفع آمریکا و اروپا نیست.

به نظر ميرسد خبر لغو تحريم اتحاديه اروپا  به زودي بازار را  با  موج  مثبت همراه مي سازد .

اما در حوزه  اقتصاد …

د حوزه اقتصادي ديروز در ميان  خبرها  بحث هدفمندي بسيار جالب بود كه  گويا دولت در فاز جديد بسته حمايت از توليددارد  و هدفمندي نيز به  شكل كالايي انجام مي شود . اين  كه چه  طور و چه گونه خود  بحث خاصي را مي طلبد .البته  حمايت از توليد مهم ترين دستور كار دولت است . برخی نمایندگان معتقدند شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید تند بوده و یک بار برای همیشه اجرا شود، اما در حال حاضر دو سناریوی دیگر نیز وجود دارد که در سال آینده و سال 94 و سال 95 به ترتیب 40، 40 و 20 درصد اجرایی شود، همچنین یک مدل دیگر وجود دارد که به صورت 50 درصد در سال آینده و 50 درصد نیز در سال 94 اجرایی شود. كمي اين  اظهارات ممكن است  ذهن  بازار را درگير خود كند .

 اما اين  روز ها  نرخ  دلار كمي كاهش يافت  . قرار نيست ديگر شاهد  ان هيجانات  نرخ  ارز باشيم امروز هم  دلار در 2955 تومان  قرار گرفت  .

بازارهاي جهاني فعلاً در تعطيلات  است  اما به نظر رويداهاي سياسي و اقتصادي تا  بدين جا  به  سود  اقتصاد و بازار سرمايه  كشور در حركت است  .

و اما  شاخص امروز اتش بازي به  پا كرده  بود …

امروز شاخص با  رشدي 1333 واحدي مواجه  بود كه در اين رشد نمادهايي مانند  اخابر، فملي، فولاد ، فارس، شبندر،كچاد  و برخي ديگر موثر بودند و اگر بلوك غدير زده نمي شد شاخص با  رشدي 1400  واحدي مواجه مي شد اما در نهايت  با حركتي انتحاري و جهشي بزرگ از مرز 87  هزار عبور كرد .

فردا  اين  رشد سنگين  را نداريم اما  به نظر مسير همچنان  افزايشي است و فردا  با  شدت  كمتري دنبال مي كند .

به نظر بازار فردا  پس از بازدهي اخير مثبت  يك موج عرضه  سنگين  را در پيش دارد كه البته اعتباري ها نيز در ان موثر است  .

بانكيها در تب و تاب بخشنامه ها !

امروز اخبار خوبي از بانكيها شاهد بوديم خبرهايي در خصوص لغو دستورالعمل قبلي بانك مركزي مبني بر كاهش 20 درصدي شعب بانكها و فروش شركتهاي زير مجموعه با روند مثبت همراه شدند روندي كه به نظر ميرسد بتواند همچنان ادامه داشته باشد. بارديگر اظهارات مثبت  سيف مي تواند در رونق بانكي ها موثر باشد  . امروز خبري براي بانك ها  امد كه دست  آنها  را  براي سرمايه  گذاري باز تر كرده  بود . اين  خبر در واقع ملغي كننده  بخشنامه قبل است  . بر اساس این بخشنامه که اکنون ملغی شده است، کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف شده بودند نسبت به واگذاری کلیه شرکت‌ها ازجمله شرکت‌های لیزینگ و مشارکت‌های حقوقی و شرکت‌های وابسته به بانک‌ها و نیز فروش اموال مازاد خود، هرچه سریعتر اقدام نموده و منابع حاصل از آن را به حساب افزایش سرمایه خود منظور کنند.

امروز بانك ملت در سطوح قيمتي بالاي 300 توماني تثبيت شد تثبيت اين سهم در اين سطوح به منزله رشد قيمتي تا سطوح قيمتي 320 و 350 توماني ميباشد وبملتي كه پتاسنيل افزايش سرمايه و تعديل مثبت را دارا ميباشد برخي از منابع خبري حكايت از تعديل مثبت 20 درصدي بانك ملت در گزارش 9 ماهه را دارند

خبر ثبت افزايش سرمايه بانك سرمايه تا 1 ماه ديگر باعث شد تا اين سهم هم مهمان نوسانات مثبت باشد سمايه اي كه اهداف قيمتي 320 توماني را پيش روي خود دارد اما  استحكام نماد هاي ديگر را ندارد .

در نماد بانك پارسيان كه اين روزها با شايعه افزايش سرمايه 100 درصدي و خريد سهام توسعه اعتماد مبين از بانك سينا را شاهد ميباشدشاهد تثبيت سهم در سطوح قيمتي بالاي 380 توماني بوديم پارسياني كه پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 420 توماني را دارا ميباشد .

در اين  گروه  به  زودي خبر بلوك  پست  بانك  نيزمي رسد .

احتمال  رشد بانك هاي سينا و كارافرين  نيز در گزارش هاي پيش رو  وجود دارد .

امروز يك  اتفاق جالب رخ  داد  . بانك صادرات 1% از سهام خود را  به  بانك  سامان واگذار كرد . در اين شرايط امروز سامان تا  2500  ريال  نيز قيمت خورد و به نظر تعديل بدهد . گفته مي شود وبصادر نيز سود شناسايي مي كند . امروز رشد تپمپي نيز از همين  بابت  بود .

پتروشيمي ها به كدام سو ميروند؟

درگروه پتروشيمي شاهد نوسانات ارام سهام اين گروه بوديم پتروشيمي هايي كه فعلا به دليل ابهامات نرخ خوراك همچنان با دامنه نوسان اندكي همراه  ميباشند . البته  امروز خبرهاي خوبي از نرخ خوراك  رسيد .روزهاي قبل هم  گفتيم  كه جميع  به اين نتيجه  رسيدند كه  نرخ خوراك ما از منطقه  بيشتر نباشد  و امروز رسماً اعلام  شد  پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی این بوده که قیمت خوراک واقعی شده و بر مبنای قیمت فوب خلیج فارس عرضه شود. اين  يعني حداكثر نرخ خوراك 6 سنت  است و حداقل 4 سنت خواهد بود . يعني همان  نرخ هاي 1500 و 1600  ريال  كه  براي پتروشيمي ها خبر خوبي است و كابوس 13 سنت  تمام مي شود .

اما  امروز يك  اتفاق نادر افتاد. اكثر شركت هاي پايه  فرابورس كه  بيشتر طرح  كاغذي بودند متوقف شدند . ببنيد دوستان  ما  سعي كرديم  ديروز هشداري داده  باشيم  . و يك  مطلب به  طور اختصاصي زده  شد . البته  برخي عزيزان  انتقادات تند و تيزي را عليه ما داشتند  اما امروز نتيجه ان  مشخص شد … گاهي اوقات برخي حرف ها  را  بايد با ايما و اشاره زد و عاقل بالاشاره!!

اما در مجموع خبرهاي خوبي از گزارشات 9 ماهه پتروشيمي ها به گوش ميرسد قيمت جهاني برخي از محصولات پتروشيمي مانند اوره هم در حال رشد ميباشد كه ميتواند به مثبت شدن جو شركتهاي پتروشيمي دامن بزند

در گروه  پتروشيمي رشد قيمت  متانول و اوره  بر كل گروه موثر است  . اگر نرخ خوراك  منطقي باشد  و متانول در 550  بماند بي شك  زاگرس، شفن و شخارك  گزينه هايي هستند  كه سود هاي انفجاري دارند .

در اين  گروه  گفته مي شود  پرديس يك  تعديل حدود  10% را در سود خود خواهد داشت و سود تقسيمي بالايي در مجمع دارد . به نظر قيمت هاي 2400 و 2500  براي سهم  منطقي باشد . هر چند  نوسان  گيران  بهتر است  به  فكر حضور در سهم  پس از مجمع  باشند .

امروز قيمتهاي 1000 توماني مانع از افت بيشتر قيمت پتروشيمي كرمانشاه شد سهمي كه با رشد قيمت جهاني اوره به سطوح بالاي 340 دلاري اميدها براي تعديل مثبتش بيشتر شده است سهمي كه در صورت تعديل مثبت در گزارش 9 ماهه هدف قيمتي 1100 تومان را دنبال خواهد كرد

پتروشيمي پرديس هم امروز نشان داد تمايلي به افت بيشتر قيمتي از سطوح 2400 تومان را ندارد شپديس با توجه به افتتاح طرح توسعه اش در نيمه دوم سال و در پيش بودن مجمع و افزايش قيمتهاي جهاني اوره روند ارام صعودي را در پيش خواهد داشت

در مورد  شيراز دقت  كنيد به  زودي طرح 1 ميليوني تني اين  شركت  به بهره برداري مي رسد يعني يك  شركت در حد و اندازه هاي پرديس در دل شيراز ايجاد مي شود كه  توجه  بازار به  سهم  از همين  بابت  است  .

امروز در مورد شگل صحبت  كرديم كه  صف شد . در قيمت هاي مناسبي براي نوسان  بود .

تك نماد ليدر مسلك  بازار يعني فارس هم  مثبت  بود . برخي معتقدند  كه  سهم در قيمت هاي 15800 و 16000 ريال  ريسك  انچناني ندارد . انتشار گزارش پتروشيمي پارس و بندر امام در اين  سهم بسيار موثر است  . قطعاتامعامله  بلوك  نمي توان از سهم  نوسان  گرفت اما خريد سهم براي ميان مدت  مناسب است  .

شازند  نيز صف شد . در اين گروه  بازار به  زودي به ماهيت مثبت شركت هايي نظير خارك و مارون پي  خواهد برد .

اظهار نظر خاص!

امروز خودروييها در سطوح حمايتي خود با حمايت خوبي از سوي سهامدارانشان متعادل و حتي برخي نمادها مثبت شدند در اين سطوح يك حمايت جدي ميتواند منجر به فاصله قيمتي اين شركتها از سطوح حمايتي و رشد قيمتيشان شود به خصوص اينكه در زمينه سياست خارجي نيز با توجه به صحبتهاي ظريف ابهامات و جو منفي نيز كاهش يافته است . اما  امروز يك  اظهار نظر كمي اين  گروه  را  دو دل كرده  بود . او در مورد  بحث صادرات و قيمت ها  گفت  كه ما هر 2 هفته يكبار به اتفاق معاونين با خودرو سازان و قطعه سازان جلسه داريم و بر روي سياستهاي مختلف خودرو اعم از كيفيت، مسائل مالي و قيمت صادرات بحث مي كنيم و تا آخر سال قيمتها افزايش نمي يابد.

وقتي كه روند خودروييها بر ميگردد گروه بهمن بانوسانات مثبت بهتري همراه ميشود خبهمني كه پتانسيلهاي بنيادي خوبي داشته و همانطور كه در گزارشات قبلي عنوان شد خريدش در سطوح قيمتي 260-265 تومان با هدف قيمتي 300-320 تومان مناسب ميباشد . رشد پتروشيمي ها و رشد گروه  روي كه  بهمن در ان  سهامدار است از مهم ترين تحولات  اين  سهم  است  .

در اين  گروه  شايعه  بلوك  رنا كه توسط دولت عرضه مي شود در بازار وجوددارد .

در ايران خودرو  نيز قيمت هاي 3100 و 3050  ريال  براي نوسان  بد نيست  .

شايعه شده خپارس به زودي افزايش سرمايه خود را از محل تجديد ارزيابي داراييها اجرايي خواهد كرد شنيده ميشود ارسال قطعه از سوي رنو به اين شركت افزايش يافته و تيراژ توليد در پارس خودرو در حال افزايش ميباشد همچنين شايعاتي در خصوص شرط گذاري سايپا براي واگذاري 40 درصد از سهام پارس خودرو به رنو به شرط تبديل اين شركت به پايگاه توليد و صادرات محصولات رنو به منطقه موافقت كرده است . البته  تمام  اين  مسائل شايعات  است  .

همچنين شنيده مي شود جنرال موتورز سهام خود را در پژو مي فروشد و  اين  زمينه چيني براي حضور پژو در ايران  است  .

در اين  گرو.ه  به نظر فقط وقتي شاهد  يك موج  بلند  صعود خواهيم  بود كه خبر رسمي لغو تحريم ها  را  بشنويم  .

معادن طلايي!!!

امروز نمادهاي معدني كه اين روزها از رشد اخير بازار جا مانده در حال جبران عقب ماندگي خود ميباشند معادني كه خبر تعديل مثبت در عملكرد 9 ماهه اشان از همين الان بر سر زبانها افتاده و سهام اين گروه را به سهام طلايي بازار تبديل كرده است

شايعه افزايش سرمايه 100-200 درصدي در كالسيمين اين سهم را به سطوح قيمتي 980 تومان و يك قدمي قيمتهاي 1000 توماني رساند . در اين  سهم  شايعه  افزايش سرمايه  جدي شده است  اما  به  زودي تحليلي روي سايت از اين  شركت  قرار مي گيرد . امسال  فاسمين مي تواند در خوش بينانه ترين حالت  1700 و 1750  ريال  سود  را داشته  باشد و براي سال  بعد  با اين  قيمت  روي  طرح و توسعه در 6 ماهه اول سود 2200  ريالي را براي كل سال  پيش بيني كند .

فارغ ازاين  كه چه خبري در دل شركت  است  قيمت هاي زير 9000 ريال  براي سهم  منطقي نيست  اما در حال حاضر نيز محدوده 10400 و 10500  ريال  براي سهم  عرضه هاي جدي را  به همراه  دارد .

فردا  احتمالاً فاسمين در بازار عرضه خواهد شد .

تابوي قيمتهاي 420 توماني در ملي مس شكسته شده و اين سهم با روند صعودي خوبي همراه شده است وضعيت توليد و فروش ملي مس بهبود يافته و سهامدارانش در انتظار اخبار بهتري از سهم ميباشند البته در سال 92  نميتوان انتظار تعديل سنگيني را از فملي داشت اما  بهبود وضعيت صادرات در سال 93 اين  سهم  را  در اين  قيمت ها نگاه نمي دارد .

چادرملو امروز با صف خريد به قيمتهاي بالاي 1080 توماني رسيد فردا جدال ديدني را با قيمتهاي 1100 توماني توسط كچاد شاهد خواهيم بود كچادي كه سهامدارانش در انتظار نهايي شدن زمان عرضه فولاد ارفع و تعديل مثبت اين شركت ميباشند . در اين  سهم نيز فعلاً قيمتي بيش از 1100 و 1150  را  براي او  متصور نيستيم  .

امروز فايرا  نيز مثبت  بود . در اين نماد  شنيده مي شود كه  برخي نوسان  گيران  به  شدت  به  دنبال رشد و خريد سهم هستند  . شنيده مي شود از نظر بنيادي نيز شرايط سهم  تغيير كرده  . ديروز در بورس كالا  محصولات  الومينيومي كولاك كردند و فايرا نيز 3000 تن  فروش داشت  . در گزارش 9 ماهه  فايرا  با  پوشش بسيار مناسب سود مواجه خواهد شد .

در اين  گروه  ترمز ذوب بريده  شده و به  سمت  5000 ريال  مي رود .

در كنار او  فولاد و فخوز نيز رشد كرد . به نظر هر دو شركت  بازدهي خوبي را داشته  باشند چرا  كه از بازدهي بازار عقب هستند .

امروز فولاژ نيز صف سنگين  بدون عرضه  را داشت  . اين همان  فولاژ اعصاب خرد كني است  كه  سهامداران عجول را خارج  كرد و حالا  با طرح زير سقفي و  افزايش 600  هزار تني ظرفيت  سال 93 سود خوبي را  روانه  بازار مي كند .

شاخص سازان 100 هزارواحدي!!

اين روزها سرمايه گذاري ها وظيفه خطيري بر عمده دارند رساندن شاخص به سطوح 100 هزارواحدي هدف اين شركتها ميباشد بازار همچنان انتظار رشد قيمتي و سود خوبي را از نمادهاي سرمايه گذاري را دارد

روند مثبت شركتهاي زير مجموعه معادن و فلزات باعث تشكيل صف خريد و رشد قيمتي اين سهم شد ومعادن از رشد اخير بازار جا مانده و سعي در جبران عقب ماندگي خود دارد ومعادني كه پتانسيل افزايش سرمايه و تعديل مثبت بيشتر را در پيش رودارد قيمتهاي 1050 تومان هدف پيش روي ومعادن ميباشد

در نماد جنجالي پارسان با نوسانات مثبت مواجه بود پارساني كه سد قيمتي 1200 تومان را اگر پشت سر بگذارد و يك خبر بنيادي خوب به سهم برسد شاهد قيمتهاي 1400 تومانيش خواهيم بود شايد قطعي شدن وگذاري پتروشيمي پارس ان خبر بنيادي باشد كه بازار از اين سهم انتظاردارد . گفته مي شود واگذاري با دستور وزير قطعي بوده و فقط بحث بر سر قيمت آن مي باشد  . رد پاي اين  واگذاري ها را مي توان ازاين  پس در اين مجموعه  بيشتر ديد  كه  فردا در مورد  ان  صحبت  خواهيم  كرد .

در بازار شايعه  كردند كه در وبيمه  بارديگر نوسان  گيران  فعال  شده احتمال  اين كه  اين  بار سهم  را در قيمت هاي 2500 و 2600  ريال قرار دهند  بالاست  . اما  تكنيكاليست ها معتقدند  سهم  بارديگر در قيمت هاي 2150 و 2200  با  عرضه هاي حدي مواجه است  .

در نماد وبهمن  قيمت ها  در نقاط جالبي است  و خريد ان  چه  براي نوسان  و چه  نگهداري مي تواند  مناسب باشد  .

چهارگوشه بازار!

خبر واگذاري 5 درصد از سهام پشت بانك متعلق به وزارت اقتصاد توسط خصوصي سازي امروز وپست را با صف خريد به سطوح قيميت بالاي 1100 توماني رساند پست بانك با شايعه تعديل مثبت به دليل تسعير برخي از داراييهاي ارزي خود در گزارش 9 ماهه مواجه ميباشد قيمتهاي 1200 تومان انتظار اين سهم جنجالي راميكشد

غول توليد كننده روغن خوراكي كشود يعني صنعتي بهشهر با توجه به روند كاهشي قيمت روغن خام در بازار هاي جهاني و شايعه تعديل مثبت سودسال 92 و سال 93 با رشد قيمتي مواجه  شده  . افرادي تاييد مي كنند  كه  سود  سال 92 غبشهر با  يك  تعديل مواجه  شده و سود  سال 93 نيز در فروردين تعديل مي زند . برخي نوسان  گيران  قصد حضور در اين نماد  را داشته و در صدد رشد قيمت  سهم هستد  اما  به نظر ميرسد بايد كمي مراقب بود چرا  كه حق تقدم هاي افزايش سرمايه  با تبديل شدن  به سهم  شرايط را تغيير مي دهد .

ايران كيش همچنان با عرضه به ميزان حجم مبنا در مقابل صف خريد خود در فكر قيمتهاي 900-1000 توماني ميباشد اخذ كاركزد 200 توماني از خريدهاي اينترنتي ميتواند سبب تحول در سوداوري سال 93 اين شركت شود

دليل عدم عرضه  اين گروه در بازار خبر طرح  شاپرك  است  كه  گفته مي شود  بر دو شركت رانفور و رتاپ بيش از بقيه موثر است و دو شركت ركيش  و مداران در رده هاي بعدي قرار دارند . به نظر ميرسد با  توجه  به  شرايط در صورت عرضه  ركيش و رانفور در قيمت هاي فعلي خريد مناسب است  . حتي به نظر در قيمت هاي 24000 ريال  رانفور  نيز خريد با ديد  سود  سال  بعد  منطقي  خواهد بود . گفته مي شود  در رانفور  با  طرح  شاپرك و رشد سود  تلفيقي شركت  سود  5000 ريالي نيز براي سهم  مي تواند  به  دست  آيد .

در كنار اين  گروه مخابرات هم  صف خريد شد . از نظر نموداري و تكنيكالي مخابرات جذاب است اما  بنيادي خير . به نظر مخابرات  اين  بار  براي 4200  برنامه  ريزي كرده  است اما  به  سختي به اين  نقاط مي رسد .

اما  گروه  بيمه نيز امروز يكپارچه مثبت  شد . امروز بيمه ملت  با وجود عرضه  بازهم صف داشت .

يش ازاين  يك  بار در مورد  پرتفوي اين  شركت  كه خودرويي و  يا  تراكتور و ديگر شركت ها را دارد  صحبت كرده  بوديم . برخي تكنيكاليست ها  معقتذند كه اين  شركت در گروه  بيمه  براي نوسان  گيري مي تواند مناسب باشد . خبرهاي بنيادي خوبي نيز از دل ان  به  گوش ميرسد .

اين روزها  ساختماني ها توفان  به  پا كرده اند .

در اين  گروه  گفته مي شود  اكثر انديكاتور هاي تكنيكالي در سقف هستند و براي خريد كمي پر ريسك اما  پول عجيبي در اين  گروه در جريان  است  . اگر سهم هاي اين  گروه  3 روز بتوانند  مثبت  خود را حفظ كنند  تمام نمودار ها  را  به هم  ريخته و مسيري جديد را ترسيم  كرده اند . برخي از سهامداران  اين  گروه معتقدند  زير فشار بورس بايد عرضه  كننده  باشند  كه  فردا گويا دست  به كار خواهند  شد اما شايد اين مقطع  براي خريد منطقي باشد  .

اما امروز خبري امد كه  براي اين  گروه  بسيار مهم  بود . وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح ما این است که مردم در یک دوره 3 تا 5 ساله با حدود 25 تا 30 میلیون تومان آورده خانه دار شوند، گفت: حق خرید و فروش مسکن مهر برای خریداران تا چند هفته آینده آزاد می‌شود، ضمن اینکه یکی از برنامه هایم این است که در قالب صندوق‌های پس انداز مسکن بیش از 100 میلیون تومان وام به مردم پرداخت شود. در اين  شرايط بود كه  شرايط بازار با  رشد نسبي در اين  گروه مواجه  بوده است . در بازار امروز با رشد اكثر اين  نماد ها  به  خصوص رشد ثفارس و چند شركتي كه هميشه  نام  بررديم  مواجه  بوديم  . البته  در همين  گروه  بايد منظر يك  موج عرضه  بود  اما  پول سنگين  معجره مي كند …

عرضه  قير در بورس كالا  باعث رشد نسبي شپاس شده است  .

گفته مي شود  شبريز يك  تعديل خوبي دارد . در كنار ان  گفته  شده  قيمت پايه  شبندر بيش از 2400 و بين  2400 و 2500  است  . فردا  ممكن است  وضعيت  در اين  گروه كمي بهتر باشد  . البته دقت داشته  باشيد بلوك  شبندر هم  بدون مشتري است  .

امروز حفاري بازهم  صف خريد شد . رشد مپنا  باعث شده  همه  او را  با مپنا مقايسه كنند و بگوين ددر اين  قيمت ها  مفت  است  . به نظر موج اول عرضه در 7800  ريال  دامن سهم  را خواهد گرفت  اما  برخي نيز معتقدند  كه  اين سد نيز با  كمك  مپنا و صف او شكسته مي شود .

گروه تحلیل گری بتا سهم

24 آذر 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم