جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار شنبه 16 آذر92

گزارش بازار شنبه 16 آذر92

نوید خاندوزی
دسامبر 7, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار شنبه 16 آذر92

شنبه شورانگيز!

گزارش بازار – بتاسهم 17:15 امروز شنبه ، بازار سرمايه كار خود را در حالي آغاز كرد  كه  يك  روز نسبتاً مثبت و شور انگيز ديگر را  در پيش داشت  كه به نظر ميرسد بازهم  جلو دار بازار 2 گروه  پتروشيمي  و و خودرو  بودند . البته در كنار اين  دو گروه  گروه هايي مانند  برقي ها ، تجهيزات، سيمان  و دارو  نيز مثبت  بودند و. كمي هم  هلدينگ ها و بانك ها  سبز شدند  اما جو عمومي بازار كماكان  مثبت  بود .

در بازار امروز جو بي خبري در مسائل سياسي خود يك ايتم  مثبت  براي بازار به  شما  مير فت اما  جالب است كه  امروز بازيگران  اصلي بازار نه حقوقي ها  بلكه حقيقي ها بودند . بازار مدت هاست  كه در دستان حقيقي ها  مي چرخد  پول انهاست كه  حالا  معجزه مي كند . اما  يك  اما ي بزرگ  پيش روي اين  و.ضعيت  بازار قرار دارد .

متن  زير را  با دقت  بخوانيد و بعد كمي به  رويدادهاي در انتظار بازار فردا  فكر كنيد …

فردا  اگر سر قول باشد… ريس جمهور بودجه  را  به مجلس مي برد چه  بخواهيم و چه نخوهيم فردا  مقدرات يك  سال  كشور به مجلس مي رود تا  بودجه نام بگيرد و سندي شود  براي حساب و كتاب دولت . در اين  سند  رقص نرخ ها  را داريم كه هر يك  براي بازار ما حياتي است  . نرخ نفت ، دلار، بهره مالكانه ، برق، اب ،گاز، بنزين ، نرخ  يارانه ها ، انرژي، خوراك  پتروشيمي ها  و چندين و چند  نرخ  ديگر كه مي تواند بازار را  با چالش مواجه  سازد . از بد حادثه هيچ  وقت بودجه  براي بازار سرمايه خوش يمن نبوده  . همين چند وقت  پيش بود كه روياي خوب پالايشگاه  را در بهارستان سر بريدند  و براي چند هفته  با  پالايشي ها  بر سر 26% درگير بوديم  … البته  ممكن است امسال  به دليل حضور دولتي مقتدر  و معقول كمي اين  شرايط تغيير كند  اما نبايد از ريسك ان هم  گذشت . تصور كنيد  فردا چه  به غلط يا درست  نرخ  خوراك كمي رشد داشته  باشد و يا نرخ  برق، بي شك  بخشي از بازار با اين  خبرها  فرو مييزد . اين ان  ترسي است كه  بازار را  فراگرفته  . شك نكنيد اگر اين  دست انداز را  بازار با سلامت  از ان  عبور كند  كه حقير معتقد است كمي با چالش مواجه خواهد شد تا  زمان انتشار گزارش سود  سال 93 شركت ها  شرايط بدي در انتظار بازار نيست  .

از همين  رو فردا  كمي محافظه  كارانه  تر خريد كنيد . تا  ابعاد  اين  بودجه نيز براي بازار روشن  شود . بازهم  تاكيد مي كنيم  در بودجه  به نظر ميرسد ممكن است  اتفاقاتي رخ  دهد  كه  براي بازار چندان  جالب نباشد . همين  كه حقوقي ها خيلي دل به دريا نمي زنند  و كمي صبر كردند نشانه اين مي تواند  باشد كه  آنها از بودجه  امسال  مي ترسند …

البته  بازهم  تاكيد ميكنيم  دولت فعلي با دولت  قبل متفاوت است اما مجلس همان  مجلس قبل است  . به خصوص اين  كه  حالا  بازارهم  اين  رشد را داشته و براي ريزش منتظر بهانه است  .

اما در چشم  انداز كوتاه مدت و ميان مدت  بازار …

بايد صبر كرد  كه  بازار از بودجه  رونمايي كند . شايد فردا در طول بازار نيز وضعيت  مثبت  باشد  اما  قطعاً با منتشر شدن  بودجه  شرايط متفاوت خواهد بود از همين  رو بازار روز دوشنبه  را  بايد كمي متفاوت  از بازار اين  روز ها ديد  . البته در ميان مدت  پس از اصلاحات احتمالي بازار بارديگر بازار با  رشد مواجه مي شود و اين يك  جبر تاريخي براي بازار است  كه  احتمالاً به  100  هزار واحد  برسد .

دقت  داشته  باشيد  بي شك بازار در مقطعي كه  با اعلام  سود  محافظه كارانه  سال 93 مواجه مي شود ريزشي را خواهد داشت اما ان نيز موقتي است و مي توان از همين حالا  گفت  كه اگر مشكلي نباشد و تحريم ها  لحظه  به  لحظه  كمترو نرخ دلار ثابت  باشد چشم  انداز خوبي پيش روي بازار است  .

اما  يك  مسئله …

نميدانيم  بگوييم خوشحاليم  يا ناراحت  اما  سرعت  ورود پول به  بازار عجيب شده است . باران  هميشه خوب نيست وقتي اين  بار بي وقفه  ببارد و از ظرفيت يك  سد خارج  باشد انوقت  است  كه ديگر سيلي است كه  كسي نمي تواند جلودارش باشد  . بازار بايد در محدوده 83 و 84 ريزش و اصلاحي كوچك مي كرد اما  شلنگ  نقدينگي پول به  سمت  بازار سرازير شده  تا  بدان  جا كه ناظر معاملات  در صفحه  ظاهر شده و گفت  صداي انقلاب نقدينگي را  شنيده و از پول عجيب به بازار حرف زد . اما توجه كنيد اين  پول ها از سر ناچاري وارد  بازار شده  نه با  هدفمندي و اگر شركت ها در جهت  سود اوري گام  برندارند كوچ خواهند كرد .

و اما در بازار امروز چه خبر بود …

در بازار امروز با اين  شرايط مواجه  بوديم كه هلدينگ ها بارديگر مورد  توجه  بودند و تب پتروشيمي  و خودرو  داغ تر از هميشه دنبال  مي شد . در سيمان و دارو نيز وضعيت  مثبت بود و بازهم  منفي هاي بازار بيشتر حول مخابرات و گروه  پالايش مي چرخيد .

و اما در بازار فردا  همه چيز به  بحث بودجه بستگي دارد و بهتر است كمي صبر كنيم  . البته  فردا مجمع  پارسان  نيز بسيار مهم  است و در مورد  ان  هم حتماً اطلاع  رساني كاملي خواهيم كرد  .

و اما در حاشيه هاي داغ  بازار چه خبر بود …

در خبرهاي سياسي سفر هاي مقامات  تركيه و هندي براي برگشت  پول نفت  ايران  جالب توجه است  . هندي ها حتي پيشنهاداتي را نيز به ايران  داده اند كه  البته خيلي جالب نيست  . اما تركيه مي تواند  شريك خوبي باشد  . در كنار اين خبرها  امكريكا  بارديگر بر توافق ايران و 1+5 صحه  گذاشت و از ان  حمايت كرد . باراک اوباما در جمع دیپلمات‌های اسراییلی و اعضای عالی‌رتبه انجمن‌های یهودی آمریکا در مراسم هانوکا از دیپلماسی هسته‌یی‌اش در قبال تهران دفاع کرد. البته او  بازهم  بر سلاح و اين  طور حرف ها نيز تاكيد كرده  كه جالب نيست .

اشتون  نيز گويا  دلش براي ظريف تنگ  شده  بود بازهم  تماس گرفته و تاكيد كرد 1+5 بر تعهدات خود  پايبند  است  . گفته مي شود  حضور يك شنبه  بازرسان  اژانس در اراك  زمينه  ساز برداشته  شدن  برخي تحريم ها خواهد بود . بازرسي در اژانس اولين گام ايران خواهد بود و بي شك گام  بعدي از سوي اتحاديه اروپا  خواهد بود .

در سوي ديگر امروز خبر جالبي را داشتيم  . رییس گروه دوستی – پارلمانی ایران و انگلیس گفت: به احتمال زیاد سفر «جک استراو» نماینده مجلس عوام انگلیس به تهران در نیمه دی ماه امسال انجام می شود.  در كنار اين خبرها  حضور روحاني در دانشگاه نيز حاشيه هاي جالبي را داشت  .

با اين  كه برخي سايت ها  مدام در حال خبر رساني و خبرسازي هستند . اما خوشحاليم كه اين مدت  حاشيه خبرهاي سياسي روز به  روز كمتر مي شود و اميدواريم  روزي در سايت فقط خبرهاي اقتصادي را  درج  كنيم .

اما در حوزه  اقتصاد …

د حوزه اقتصادي خبرهاي بسيار متنوع است  . ريس جمهور بودجه  را  يك شنبه  به  مجلس مي برد  . از سوي ديگر بحثي در مجلس بر سر نرخ  خوراك  بالا  گرفته  . گفته مي شود  ممكن است  فردا  هم  به تعويق بيافتد  اما برخي از قطعي بودن رسيدن  بودجه مي كنند .

اما در تحولات  اقتصادي  در بودجه  و هدفمندي گفته مي شود  دولت  هدفمندي را  براي 6 ماهه  دوم  برنامه  ريزي كرده و ان هم نه  به  شكل فعلي و با  نگاه  محافظه كاري و شرايط خاص  كه  بيشتر از پمپاژ پول در جامعه  جلوگيري كند .

اما خبر ديگر لغو پيمان  سپاري ارزي بود كه دولت  قبل ايجاد كرده  بود  . بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است با همکاری نمایندگان عضو کارگروه سامانه ارزی ظرف سه ماه امکانات فنی و اجرایی لازم برای تکمیل اطلاعات بخش صادرات در آن سامانه را فراهم نماید. ارائه هرگونه جوایز صادراتی به صادرکنندگان، منوط به استفاده از ارز حاصل از صادرات در چرخه تجاری کشور است. منظور از استفاده از ارز حاصل از صادرات در چرخه تجاری کشور عبارت است از: انجام واردات در مقابل صادرات توسط صادرکننده و یا اشخاص دیگر، پرداخت بدهی ارزی صادرکننده و یا اشخاص ثالث به بانکها، فروش ارز حاصل به بانکها و یا صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی ، سپرده‌گذاری ارزی نزد بانکها كه  به نظر ميرسد همه  ي شركت ها  مشغول همين  كار هستند  و خبر خوبي براي بازار است  .

در سوي ديگر در نرخ  دلار گفته ميشود  سال  بعد  نرخ  2600  توماني براي ارز تثبيت  شده است  . به نظر ميرسد كم كم  دولت  سعي مي كند نرخ دلار را  به سمت  2800 تومان تك  نرخي نمايد كه  عدد  بدي نيست  .  امروز هم نرخ ارز در 2955 و 2960  قرار داشت .

اما در بازارهاي جهاني چه خبر است  …

امروز بازارهاي جهاني را  با  رشد قيمت  فلزات و طلا  و نفت همراه بوديم. نفت  با افزايش جدي به  97 دلار رسيد كه امروز گروه  پالايش  و گروه  پتروشيمي از اين رشد خوشحال خواهند شد .  طلا  نيز در 1230  قرار دارد.در فلزات  رشد خوبي را داشتيم  كه  به  بازار امروز ما  كمك مي كند .  در فلز مس شاهد  قيمت هاي 7090 دلاري بوديم  و از سوي ديگر روي به  1888  دلار رسيد  . الومينيوم  نيز در قيمت هاي 1730  قرار دارد و به نظر ميرسد روز خوي براي فلزاتي هاي بازار باشد .

اما  امروز شاخص با  مخابرات  كمي كنترل شد  اما در نهايت  مثبت  بود . در بازار امروز 3 نماد جولان دهنده  بازار بودند . فارس  و تاپيكو در مثبت ها  و مخابرات در منفي ها  . البته  غدير در بين مثبت ها و شبندر در منفي ها نيز موثر بوده اما در نهايت شاخص با  رشدي 448 واحدي مثبت  شد و به كار خود  پايان  داد . به نظربازار فردا  راه  سخت تري را داشته  باشد  .

 و اما  سري به  بازار بزنيم …

پتروشيمي ها و اخبار ضد و نقيض!!!

امروز شايعات افزايش نرخ خوراك گازي در قالب بودجه سال 93 و افزايش نرخ تخفيف شركتهاي خوراك مايع از 5 به 11 درصد باعث شد تا پتروشيمي ها تحت تاثير اين اخبار ضدو نقيض به خصوص پتروشيمي هاي خوراك مايع يا تركيبي با اقبال همراه شوند . البته  خبر افزايش نرخ  قيمت  اوره  به نزديك  340 دلار نميز اخر وقت  اكثر شركت هاي گروه  را  بالا  كشيد .

امروز پتروشيمي شازند با صف خريد در سطوح قيمتي بالاي 2700 توماني همراه شد در صورت افزايش 6 درصدي تخفيف خوراك شازند شاهد متحول شدن سود سال 93 خود خواهد شد شازندي كه فعلا هدف قيمتي 2800-3000 توماني را پيش روي دارد.

ازاين  سهم نيز زمزمه توقف نماد  و تعديل مثبت  قابل توجه  به  گوش ميرسد . گفته مي شود  خراسان  طي 2ماه  مهر و ابان بيش از 20 ميليون  دلار صادرات  داشته  است كه هميشه ميانگين  صادرات  شركت در دوره هاي 3 ماهه  به  22 ويا  23 ميليون  دلار ميرسيد  و اين  يعني شرايط صادراتي شركت  خوب بوده و اين مي تواند درامد و تعديل شركت  را  رقم  بزند  . سهم از نظر نموداري و  تكنيكالي نيز جالب است  . اين  سهم  را نيز زير نظر داشته  باشيد .

در اين  گروه  نرخ  رشد اوره  فردا  پرديس و  شيراز كرمانشاه  را نيز مثبت مي كند  . البته  تحولات  مجمع  پارسان  بسيار مهم و حياتي است  .

اما شيميايي ايران هم با توجه به تعديل مثبت 10 درصدي سود سال جاري با توجه به نسبت پي بر اي پايين خود مورد توجه قرار گرفته است شنيده ميشود مديران شركت اعلام كرده اند كه تخفيف نرخ خوراك شامل حال اين شركت نيز خواهد شد

امروز جم به سطوح قيمتي بالاي 2200 توماني بازگشت پتروشيمي جمي كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي را دارد اما مهمتر از ان خبر افزايش و تامين كامل خوراك شركتو رسدين به ظرفيت 100 درصدي ميباشد كه ميتواند در صورت تاييد رشد بيشتر قيمتي اين سهم تا سطوح 2400 تومان را به ارمغان بياورد.

خودروييها تا كجا؟؟؟

امروز خودروييها با خبرهاي مثبت نوسانات مثبتي را هم تجربه كردند شايعات خوبي و متفاوتي اين روزها از خودروييها شنيده ميشود روند رو به احيا خودروييها در حال طي شدن ميباشد همين امر باعث شده تا جريانهاي پولي خوبي در نمادهاي خودرويي شكل بگيرد

در نماد سايپا شايعه فروش بلوكي سهام پارس خودرو به رنوي فرانسه و مذاكره در اين خصوص باعث اقبال با سايپا و صف خريد در اين سهم شد سايپايي كه قيمتهاي 240-250 و در نهايت سطوح قيمتي 280 تومان را پيش روي خود دارد . در اين  سهم  بيشتر شايعات حركت  مي كند تا  تحليل .

در نماد زامياد خبر و شايعه سود 20 توماني اين شركت در عملكرد 9 ماهه شروع خوبي را براي سهم به ارمغان اورد اما رفته رفته فشار عرضه ها در اين سهم افزايش يافت زامياد نيز وضعيت بنيادي مناسبي داشته و ميتواند با رشد قيمتي به سطوح 250 توماني برسد

صف خريد سنگين باعث عبور گروه بهمن از قيمتهاي 280 توماني شد خبهني كه پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 300-320 تومان را دارا ميباشد اين سهم خودرويي ميتواند با تعديل مثبت عايدي هم به واسطه  رشد سود شركتهاي زير مجموعه خود همراه شود.

همچنان  به نظر ميرسد خبهمن و خگستر شرايط خوبي را داشته  باشند  . البته  سهامداران  دقت  كنند  در خگستر قيمت هاي 3800 ريال  سقف موقت خواهد بود .

بانكيها به رينگ بازميگردند!

امروز بانكها با خبرهاي خوشي در خصوص احتمال ازاد سازي و رقابتي شدن نرخ تسهيلات دهي و تاكيد بانك مركزي بر احتمال افزايش نرخ سود بانكي براي سال 93 شاهد رشد قيمتي و نوسانات مثبت در اين گروه بوديم

بانك دي با صف خريد صدرنشين گروه بانكي ميباشد بانك دي كه شايعه واگذاري اموال بنياد شهيد به اين شركت مطرح است  اما  بحث افزايش سرمايه از سو.ي يك منبع  موثق به  شركت  رد  شد  كه  فردا  سهم  را با چالش مواجه مي كند اما نوسان  گيراني كه  دنبال  سهم  هستند معتقدند قيمت هاي  250 توماني در انتظار دي ميباشد .

قيمتهاي 300 توماني مانع از رشد بيشتر قيمتي در بانك ملت شد بانك ملت با شايعه تعديل مثبت بيشتر مواجه ميباشد شنيده ميشود اين بانك سود 48 توماني را در عملكرد 9 ماهه خود اعلام خواهد كرد

پست بانك جنجالي هم امروز مهمان صف خريد بودپست بانك به زودي به مصاف قيمتهاي 1000-1050 توماني ميرود قيمتهايي كه گفته مي شود چند  حقيقي به  دنبال  ايجاد ان هستند .

در اين  گروه  بانك  سامان  با  قيمت خوردن  2200  ريالي خود تپمپي را نيز بالا  كشيد .

در نماد تجارت  نيز جو كمي منفي شده  اما  يادمان نرود  او  پرتفوي متنوعي از سهم هاي پتروشيمي و  فولادي بورسي و همچنين نيروگاه  دارد .

وبصادر نيز پس از چند روز امروز مثبت  شد . در بانك  صادرات اين  سهنم  مالك 10% غدير است  . يعني تقريباً به ازاي هر سهم مي تواند  40 تومان  غدير داشته  باشد كه  قطعاً با  رشد قيمت غدير ارزش صادرات  نيز مي تواند  بيشتر شود . گويا  فروش بلوك  فعلاً متتفي شده است و صادرات  ترجيح داده با  رسيدن خبرهاي جديد در سهم  بماند .

خارزم  نيز بيش از 1% سهام  غدير را در اختيار دارد  كه به نظر ميرسد رشد غدير بر خارزم نيز مي تواند  موثر باشد . اين دو را  به خصوص صادرات  را  بيشتر زير نظر داشته باشيد .

تجهيزاتيها به كدام سودميروند؟؟؟

اين رزوها تجهيزاتيها در انتظار مشخص شدن ابعاد بودجه سال 93 ميباشند قيمت ارز مرجع و مشخص شدن ميزان سرمايه گذاري دولت در پروژه هاي نفت و گاز تاثير بسزايي در سوداوري اين شركت ها دارد

مپنا باز هم امروز اسير صف خريد سنگين و بدون عرضه بود مپنايي كه بازار اعتقاد بر ارزش ذاتي 1200 تومانيش داشته و خوشبين به افزايش قيمت برق درسال 93 و افزايش نرخ برق صادراتي اين شركت ميباشد . طبق برخي خبرها  مطالبات  دولت  به  مپنا  به  5 هزار ميليارد تومان  رسيده است  شك نكنيد  اين  عدد به  اين  راحتي ها  پرداخت نمي شود و با اين  شرايط پرداخت  ان  دشوار است  اما  شنيده مي شود نيمي از ان در سال 93 قطعي شده و نيمي ديگر با  صادرات  برق و مجوز صادرات  تهاتر  خواهد شد .

در اين  سهم  طبق اخبار رسيده فردا  سهم در گره خواهد بود . تكنيكاليست ها معتقدند  مپنا  ابتدا  1050 و 1060  و سپس 1250  و 1200 را  لمس مي كند .

برخي معتقدند  فردا سهم در گره است اما  گويا  شرط بورس براي رفتن  به  گره  همكاري سهامدار عمده است .

امرزو اذراب به سقف قيمتي 380 توماني برخورد كرد فاذري كه شايعاتي در خصوص اخذ قرادادهاي جديد و افزايش سود و تعديل مثبتش شنيده ميشود مضافا اينكه قيمت دلار 2600 توماني هم ميتواند سبب رشد بيشتر سوداوريش در سال 93 شود البته قيمتهاي فعلي از ديد بنيادي سقف قيمتي اين سهم محسوب ميشود

حفاري شمال امروز همچنان با نوسانات ارام كار خود را دنبال كرد بازار به تعديل مثبت اين سهم اعتقاد دارد اما بدهي هاي ارزي اين شركت به بانكها بابت خريد دكلهاي حفاري كمي سهامداران را نگران كرده است كه در اين خصوص سهامداران بايد بدانند طبق اصلاحيه 16 حسابداري اين شركت ميتواند اين هزينه اضافي تسعير بدهي ارزي را دربهاي تمام شده داراييهاي خود منظور نموده و از اين طريق زياني متوجه حفاري نخواهد شد . اين  سهم را  بيشتر زير نظر داشته  باشيد جز معدود سهم هايي است  كه از بودجه  سود خواهد برد .

سيمانيها افزايش نرخ ميگيرند!!!

شايعه افزايش نرخ احتمالي سيمان صادراتي و شايعاتي مبني بر احتمال مجوز افزايش 10 درصدي قيمت سمياني براي سال 93 باعث شده تا نمادهاي سيماني اين روزها با رشد قيمتي و اقبال خوبي همراه شوند

سيمان داراب امروز به سطوح قيمتي بالاي 600 تومان به همراه صف خريد رفت سارابي كه شايعه افزايش 15 درصدي سودش را در پيش رو دارد شركتي كه با افزايش دو برابري ناوگان حمل و نقل خود قصد افزايش دو برابري صادرات سيمان خود را دارد قيمتهاي 620-640 تومان هدف قيمتي اين سهم سيماني ارزيابي ميشود

در نماد سيمان بهبهان كه مدتها مورد بي مهري بازار قرار گرفته و با پي بر اي بسيار نازلي همراه بود اين روزها با حمايت سهامداران حقوقي خود در حال رشد قيمتي ورسيدن به سطوح ارزش ذاتي خود ميباشد سبهاني كه امروز قيمتهاي 5500 توماني را هم پشت سر گذاشت .

البته  فردا  براي گروه  سيمان  روز حساسي است  . اگر نرخ  انرژي انها  رشد كند  بي شك  بازار واكنش سفت و سختي به  انها  نشان  مي دهد  . در اين  گروه  فردا  دست  به تير باشيد …

چهارگوشه بازار!!!

امروز غول غدير در مقابل صف خريد سنگين خود عرضه سهام چنداني را شاهد نبود غديري كه پتانسيل هاي بنياديش از طريق پارسان در خصوص واگذاري 40 درصدي پتروشيمي پارس به پارسان مورد توجه بازار قرار گرفته است . در مورد  اين  موضوع  فردا همه چيز روشن  خواهد شد  . همه  منتظر مجمع  پارسان  هستند . به نظر در مجمع خبرهاي خوبي را  شاهد  باشيم  كه  موجب رشد غدير شود  . نكته  مهم  اين  كه ارزش بازار غدير از پارسان  كمتر است و اين  بايد جبران  شود از همين  رو احتمال  رشد غدير تا  8300 و 8400  ريال  بالاست  . عمده شايعه  بازار حول واگذاري بلوك  40% پتروشيمي پارس به پارسان  است كه  اگر اين  امر انجام  شود در پايان  سال  مالي 93 پارسان  مي تواند  3600  ميليارد تومان  سود داشته  باشد و سود هر سهم  غدير نيز حداقل 2200 ريال  خواهد بود . دليل توجه  بازار به  نماد غدير و پارسان  همين  بابت  بود . در مجمع  خبر نهايي پتروشيمي پارس اعلام مي شود

رايان سايپا امروز با صف خريد سنگين همراه شد ولساپايي كه با احيا شدن توليدات خودروسازان ميتواند سود بسيار خوبي براي سال 93 را به همراه داشته باشد اين سهم پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 260-280 تومان را دارا ميباشد.

در نماد تاپيكو شايعه تعديل مثبت 15 درصدي شركت به همراه خبر برنامه عرضه سه شركت پرسي گاز و شركت صنايع لطيف و پتروشيمي غدير تا پايان سال در بازار فرابورس باعث رشد قيمتي اين سهم شده است . البته خبرهاي ديگري نيز در اين  شركت  مطرح  است  .

در اين  سهم  افت  قيمت  اخير و شايعه  تعديل مناسب برخي زير مجموعه ها و خبر احتمال  فروش بخشي از سهام  دولت در ستاره  خليج  فارس به  تاپيكو  باعث شد تا  سهم  رونق بگيرد . گفته مي شود وزيري هامانه  به وزير نفت  پيشنهاد اين  معامله  را داده است  تا تمركز قوي تري را در اين  شرايط در اين مجموعه  داشته و تزريق نقدينگي سريعتر صورت  گيرد .

در اين  سهم شنيده مي شود به  زودي و طي همين  روز ها  يك  گزارش از تاپيكو  روي سايت  قرار گرفته  كه تعديل حدود  10% را نشان  مي دهد .

امروز در دارويي ها  والبر صف شد . سهم  شركت هاي خوبي را در پرتفوي خود دارد و به نظر ميرسد شرايط براي رشد قيمتي اين  سهم  با كمي صبرو تحمل فراهم  باشد . اخيرا  صورت هاي مالي اعتلا البرز منتشر شده است  . والبر از اين  شركت  7 ميليارد تومان  براي كل سال  سود  شناسايي كرده  است كه  شركت  فقط در 6 ماهه  17  ميليارد تومان  سود محقق كرده است  .

در كنار سبحان وشركت هايي نظير رازك ، وپخش ، زهراوي  اين  سهم  نيز مي تواند  براي خريد و نگهداري جالب توجه  باشد  . به نظر ميرسد رسيدن  به  سود  1000 ريالي براي پايان  سال  والبر كار سختي نباشد . امروز زهراوي نيز در گره بود كه  نكته  بسيار مهمي براي سهم  است  اما  سهمي داد و ستد نشد . بهنظر زهراوي گارد  قيمت هاي 40000 ريالي را دارد . فردا  مجمع  سبحان  مجمع جذابي براي بازار و دارويي ها خواهد بود .

اما در شركت هاي سرمايه  گذاري برخي انها كه  با گروه هاي ديگر مرتبط هستند بهتر شده اند .

با رونق خودرويي ها  توجه  به  سمت  2 نماد وساپا  و وبهمن  بيشتر شده  البته  وبهمن  كمتر و وساپا بيشتر . به نظر ميرسد بر خلاف نظر بازار وبهمن شرايط بنيادي قوي تري را نيز دارد  . سهمي كه  500  ريال سود دارد در قيمت هاي 2000 و كمتر جذاب  خواهد بود .

در وبيمه همه  ي سهامداران  عرضه  كننده  سهم هستند و به نظر ميرسد تحولات  جالبي رادر اين سهم  شاهديم  . چند  شخصيت  حقيقي به  دنبال  بالا  بردن  قيمت  سهم بوده و با نقدينگي سنگين  در حال خريد سهم هستند و از ان  سو  سهامداران عمده در حال عرضه  سهام  .

به نظر ميرسد شرايط متفاوتي را در وبيمه داشته  باشيم  . ممكن است  سهم  براي نوسان  گيري چند روزي را  در صدر باشد اما بايد مراقب عرضه هاي سنگين  بود . سناريوي ونفت براي وبيمه در حال  تكرار شدن  است .

در اين  گروه اتي هم  بالاخره صف خريد شد . اين  سهم  اصلاح  سختي را داشته اما  به  خبرهاي شيران  گره خورده است . گفته مي شود  سياست  هاي امثال  شيران در تقسيم  سود  ممكن است تغيير كند  . سهم  با  شرايط فعلي در قيمت هاي فعلي افت انچناني  نخواهد داشت اما  برفرض اگر سياست  تقسيم  سود  شيران  رشد كند  بي شك  با  رشد سود  سنگين در اين  سهم مواجه خواهيم  بود  . واتي جز معدود سهم هايي است كه در 55% ارزش ذاتي در حال  معامله  است  .

البته  براي اين  سهم  بايد دو مقطع  مهم  را  صبر كنيد  يك  انتشار گزارش 12 ماهه  حسابرسي شده و نشده  شيران و 2 مجمع  شيران كه  سبب تعديل قابل توجه در اتي مي شود .

در گروه  انفورماتيك  بارديگر بازي روي همكاران  آغاز شده و مداران  نيز مثبت  بود . در اين  گروه اما همه منتظر هنر نمايي رانفور هستند . رانفور سهمي است كه  بيش از 55% از درامد خود را سود سرمايه  گذاري ها  به دست مي اورد  از شركت هايي نظير انفورماتيك كيش و باقي شركت ها . همه منتظر انتشار گزارش انفورماتيك  كيش هستند . شركتي كه  رانفور از ان پيش بيني سود 13084 ريالي به  ازاي هر سهم  دارد و گزارش 6 ماهه  ان بسيار مهم  است  .

اما  غول بازار يعني فارس هم  امروز صف شد .

به  زودي گزارش هاي 6 ماهه  شركت هاي زير مجموعه  فارس منتشر مي شود . در اين گزارش ها خوب دقت  كنيد  به عنوان در پتروشيمي پارس نشان  مي دهد  كه  شركت  6 ماه  با  60% ظرفيت كار مي كرده و دو برابر سال  قبل فروش داشته است  . به نظر ميرسد فارس در قيمت هاي فعلي با توجه  به اين  حجم  سرمايه  گذاري و  پتروشيمي ها در منطقه  مناسبي است و افت انچناني ندارد  . كنترل سهم  به دليلي معامله  بلوك  است  .

امسال سود  فارس حداقل 800  ميليارد تومان  بيش از پيش بيني ها  محقق مي شود كه  نيمي از ان از محل افزايش سود  پتروشيمي پارس و  نيمي ديگر از باقي شركت هاست  .

گفته مي شود  تمامي شركت هاي زير مجموعه  هلدينگ نرخ  خوراك  را  را  با  اتان  240  و نرخ مبادله اي يعني حداكثري رفته و تسعير را  2450 ديده اند . پتانسيل هاي بالايي در فارس با  توجه  به  لغو تحريم ها و شرايط آزاد شدن برخي تحريم ها  وجود دارد .

در بازار امروز لج  لجبازي روي مخابرات  ادامه داشت و سهم  بازهم در منفي بسته  شد اما  به نظر ميرسد گاردي كه  امروز براي خريد سهم شكل گرفت ديگر اجازه  منفي شدن  براي فردا  را نمي دهد .

امروز در نماد  بيمه  ارمان  گفته مي شود بانك  سپه با  زير مجموعه هاي خود  بلوك  15% را خريد .

در نماد وپترول نيز معامله  بلوكي ادامه داشت و به نظر سهم  تا  4000 ريال  رشد خوبي خواهد كرد  . در زير مجموعه هاي اين  شركت برخي لردگان  را  براي نوسان  مناسب مي دانند .

.

گروه تحلیل گری بتا سهم

16 آذر 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم