جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار چهار شنبه 13 آذر92

گزارش بازار چهار شنبه 13 آذر92

نوید خاندوزی
دسامبر 4, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار چهار شنبه 13 آذر92

آخر هفته شيرين …

گزارش بازار – بتاسهم 16:35 امروز چهارشنبه ، 13 اذر ماه  بازار سرمايه  يك  روز خوب و عالي را  سپري كرد . روزي كه در ان هلدينگ ها در بازار ليدر بودند . روزي كه  3 شركت  نفت و گاز، تاپيكو  و غدير بيشترين تاثير  رادر كل بازار داشته و شرايط را به  سود خود و سهامداران  خود  تغيير دادند .

امروز بازار اخر هفته اي شيرين  را  تجربه  كرد آنقدر شيرين  بود كه  سهامداران در پوست  خود  نمي گنجيدند  . البته  اين  ميان  برخي عزيزان  به  اصطلاح  حرفه اي ،با رفتار خاص خود  كام  سهامداران زخم  خورده  پالايشگاهي  و و جديداً مخابرات  را تلخ  كردند  . ديروز هم گفتيم  كه  اميدواريم شاهد  اين  داستان نبوده و بحث خاتمه  يابد اما حداقل سهامداران از اين  رويداد ها مي توانند  درس هاي خوبي بگيرند . بگذريم  …

بيش از هر چيز بايد گفت  كه چه  شده كه  بازار مسيري صعودي را  طي كرده است  . قبل از ان  بايد گفت  كه همه  ي بازار نيست كه در حال  صعود است  بلكه  بخشي از بازار در مسير رشد قرار دارد . به عنوان  مثال  شما  نگاه  كنيد خودرويي ها منفي بودند  و يا گروه  پالايش لنگ  مي زد . اما  شركت هايي توجه  بازار را  به خود جب كرده  بود كه  1- از نظر بنيادي وضعيت  قوي دارند  2-  رشدي نكرده اند  .

به  ياد داريد در چند  رشته  گزارش هاي بازار اشاره كرديم  كه  به  سراغ شركت هايي برويد  كه  رشدي نكرده اند . به  سراغ  انهايي برويد  كه  بنيادي قوي دارند . اين موضوع  را  نه  به عنوان  يك  پيشنها بلكه  يك  استراتژي مطرح كرديم كه از اين  پس بازهم بايد به ان توجه كنيم . ديديم كه چه  طور سهم هايي مانند  غدير، اميد ، پارسان، پتروشيمي ها و … كه  رشدي نداشتند با  رسيدن  برخي خبرهاي خوب و  بهبود اوضاع مثبت  شدند . بايد كمي بيشتر كار كنيم تا  اين  دست  شركت ها  را انتخاب نمائيم  . مهم  اين نيست كه ممكن است كمي از  ما  زمان  بگيرد اما در نهايت  بازدهي خود را خواهد داشت .

گاهي اوقات  لذت  سهم خريدن و صبر كردن  و نتيجه  گرفتن از نوسانات مقطعي در نوسان  گيري بيشتر است  .

و اما  به  سراغ  بازار مي رويم . بار ديگر نقدينگي در بازار غوغا  كرد و شرايط متفاوت  بود . در بازار امروز ابتدا  شايد تاپيكو پيشتاز صف شدن  بود و بازار مدام  شل و سفت مي كرد  كه ناگهان  با خبرهاي رسيده و مثبت از نرخ خوراك و بحث هاي خوب پتروشيمي  ها و پتروشيمي پارس وضعيت تفاوت  كرده و بازار با رونق روي اين  سهم ها مواجه  شد و در مجموع  جمع  كردن  صف خودرويي ها  كل بازار را  بالا  كشيد .

بازار بدي نبود البته همه ي گروه ها در ان  پر رونق نبودند  اما بازار نسبتاً خوبي بود .

براي روز شنبه بحث بودجه و هدفمندي مي تواند مهم  باشد اما  به نظر اخبار مثبتي در بازار منتشر مي شود و مي توان  به هفته  بعد  نيز بازهم  اميدوار بود .

در خبرهاي سياسي سفر هاي پي در پي ظريف در منفطه خود حائز اهميت  است  . امروز ظريف به امارات مي رود  . اما  بازار امروز يك  خبر جالب را دريافت  كرد . برنادت میهن سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز‌ سه‌شنبه در بیانیه‌ای در ارتباط با توافق ایران و 1+5  اعلام کرد که توافق جامع نهایی 6 کشور با ایران شامل ظرفیت غنی‌سازی ایران می‌شود. اين  يعني اميد  به  آينده  و توافق قوي تر بسيار جدي تر  خواهد بود . اما در ان  سو بازار به دنبال  لغو تحريم ها مي گردد  اما خبري از ان نيست  . در همين  رابطه سخنگوی کاترین اشتون گفت که رفع تحریم‌های علیه ایران پس از آن آغاز می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدامات ایران در چارچوب توافق ژنو را تایید کند، با این وجود طرح لازم برای رفع تحریم‌ها در بروکسل آماده است. این اقدامات باید تحت نظارت آژانس انجام شود و توسط این نهاد تایید شود. این اقدام اول است. و پس از اینکه تایید شد و آژانس این تاییدیه را به ما منتقل کرد،‌ ما باید در راستای توافقی که کردیم، اقدام کنیم. اقداماتی که به طور مشخص شامل تعلیق موقت تحریم‌ها می‌شود. ما در بروکسل، از سوی کشورهای اروپایی،‌ مطمئنا طرح قانونی را که برای این قدم لازم است از پیش آماده می‌کنیم تا به محض اینکه تاییدیه آژانس درباره اقدامات ایران را دریافت کردیم، بتوانیم در راستای رفع تحریم‌ها قدم برداریم.

اين  به  معني اين  است كه  امدن بازرسان  بايد صبر كرد  . ممكن است اعلام  لغو برخي تحريم ها  شوك  مثبت خوبي به  بازار وارد  كند كه  براي هفته  اهر اذر  احتمالاً خواهد بود .

از سوي ديگر بار ديگر رالي ايران و 1+5 آغاز شد . سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در تاریخ 18 و 19 آذر در وین و با حضور مدیران آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می شود.  در بازار همه  به  دنبال خبرهاي بيشتر اقتصادي هستند يك  خبر سياسي اقتصادي نيز عرض شود كه در اين  شرايط معاون وزير اقتصاد نيز مصاحبه كرده و گفته  پول ازاد شده  ژنو انقدر نيست و همين كافي بود تا امروز قيمت  دلار 2960  شود .

اما در حوزه  اقتصاد …

ابتدا  سري به  حوزه  نفت و ارز بزنيم و بعد  به  سراغ  هدفمندي برويم . وزیر نفت ایران از بازگشت ایران به بازار نفت خبر داد و تاکید کرد: کشورهایی که تولید خود را زیاد کرده با آمدن نفت ایران تولیدشان را کم کنند، در این بین وزیر نفت عربستان سعودی یادآور شد تولید نفت عربستان کاهش نمی‌یابد. جنگ  نفتي بار ديگر آغاز شده و البته  اين  بار زنگنه كار خود را  خوب بلد است .

در حوزه ارزي ديروز قيمت ها داشت  كمي به  سمت نزول  پيش مي رفت كه انگار دستي نامريي از ريزش ان  جلوگيري كرد . گويا  رئيس كل بانك  مركزي نيز بارديگر تاكيد كرده خبري از دخالت  براي پايين  اوردن  نرخ  ارز نيست . امروز دلار به  2960  بازگشت و حتي مي تواند گارد مجدد  3000 را نيز بگيرد .

در خبرهاي اقتصادي بحث بودجه  جدي شده است و گفته مي شود  ارائه ان از سوي دولت  به  مجلس تا هفته  بعد  به تعويق افتاده  و قرار شده  يك  شنبه  بودجه  به  مجلس برود كه  هدفمندي و چند نرخ از جمله نرخ  گاز و بهره  مالكانه و … از مهم ترين آنها هستند .

در مورد  هدفمندي از گوشه و كنار شنيده مي شود  هدفمندي براي صنعت ديده نشده و گويا  فقط افزايش نرخ هاي 20 تا 25% لحاظ شده است  يعني نه  قرار است  يارانه اي به  صنعت بدهند و نه هزينه اي به ان  تحميل كنند اين خود  يك  خبرخوب است  كه در صورت درست  بودن اين  قضيه  يكي از ريسك هاي عمده از سر بازار برداشته ميشود .  شنيده مي شود  دولت  بخش بزرگي از هدفمندي فاز دو را  به  1- يارانه  درمان  و 2- سبد كالايي اختصاص داده است . اميدواريم  اين خبرها  صحيح  باشد  كه كمكي به بازار هم  بشود .

اما در بازارهاي جهاني چه خبر است  …

امروز بازارهاي جهاني را  با  سقوط قيمت  فلزات و طلا  داريم  . نفت  با افزايش جدي به  97 دلار رسيد كه امروز گروه  پالايش  و گروه  پتروشيمي از اين رشد خوشحال بودند البته  پتروشيمي بيشتر خوشحال  بود .  .  طلا  نيز در 1213  دلار قرار دارد. در فلز مس شاهد  قيمت هاي 6985 دلاري بوديم   كه  كم كم  به  7000 دلار نزديك مي شود . از سوي ديگر روي به  1865  دلار رسيد  .

كماكان تاكيد  مي كنيم ريسك ها و تهديد هاي بازار مي توانند  نرخ ارز ، حاشيه هاي بودجه ، هدفمندي  و سپس تحولات  سود شركت ها  باشند  كه جهت  بازار ما  را مشخص مي كنند . البته  امروز در مجموع خبرها بهتر است  . البته  اين روز ها نرخ ارز موضوعي است كه ديگر تقريباً حل شده و بعيد است افت  آنچناني را  شاهد باشيم .

و اما  شاخص …

امروز شاخص با نزديك  به  1% رشد در رشدي 846 واحدي قرار گرفت كه  اتفاق بسيار مثبتي بود . در اين  رشد امروز شركت هايي مانند  تاپيكو ، پارسان،شبندر،اميد،غدير،فارس امروز شاخص را  بالا  كشيدند و خبرهاي خاص از رشد نرخ  سنگ  آهن باعث شده  بود  تا فولاد و بانك  صادرات منفي كننده هاي شاخص باشند .

به هر حال  برخي معتقدند  رشد شاخص انقدرها هم  بالا  نيست اما  به نظر ميرسد اين  طور نباشد و اين نمودار فعلاً در مسير صعود است .

كارمزدي شيرين!

امروز خبر افزايش كارمزد تصفيه شكر از 105 تومان در هر كيلو به 145 تومان باعث شد تا قنديها با روند مثبت همراه شوند قنديهايي كه از طريق افزايش قيمت فروش محصولات و خدمات فرعي و كاهش قيمت خريد چغندر قند به زود يتعديلات مثبت خود را رونمايي خواهند كرد

امروز قند لرستان با نوسانات مثبت به سطوح قيمتي بالاي 4400 توملني بازگشت سهمي كه اين روزها فعلا روند نوساين بين سطوح 4200-4600 توماني را در پيش گرفته است سهامداران قلرست در انتظار دو پتانسيل اين شركت يعني افزايش سرمايه و تعديل مثبت عايدي ميباشند

امروز قند چهارمحال كه با شايعه تعديل مثبت 15 درصدي مواجه ميباشد وسهامدارانش در انتظار فروش موجودي انبار اين شركت ميباشند قچاري كه شكسته شدن قيمتهاي 680 تومانيش به منزله رشد قيمتيش تا سطوح 720 توماني ميباشد

قند اصفهان كماكان در محدوده 820 توماني در حال نوسان ميباشد يك تعديل مثبت عايدي ميتواند زمينه رشد قيكمتي قصفها تا سوطح قيمتي 860-880 تومان را فراهم سازد

ترمز شيرين !

امروز تزريق نقدينگي سنگين به گروه خودرو باعث جمع اوري صفوف فروش سهام اين گروه و متعادل و حتي مثبت شدن روند سهام خودرويي در اواخر وقت بوديم خودروييهايي كه اين روزها تخمينهاي بالايي از سود انها در سال 93 زده ميشود سودهايي كه اميد به تقسيمش با توجه به برنامه افزايش سرمايه اين شركتها از محل تجديد ارزيابي داراييها افزايش يافته است اما  بايد در اين موارد دقت كرد . ايران خودرو و سايپا  تا  سال 94 تقسيم انچناني ندارد .

امروز صف فروش زامياد جمع اوري شد زاميادي كه پتانسليهاي بنياديش در گروه خودرو يك سر و گردن از مابقي شركتها بالاتر بوده و نه تنها امسال به زيان نرسيده بلكه ميتواند تا پايان سال به سود خوبي نيز برسد سود 20-30 توماني و سود 50-60 توماني را براي سال اينده ميتوان از زامياد انتظار داشت

در نماد سايپا سهم در قيمتهاي 220 توماني به تعادل رسيده و در نهايت با برگشت روند قيمتي همراه شد سايپايي كه ميتواند تا سطوح قيمتي 240-250 توماني با رشد همراه شود روند فروش هاي سنگين سايپا در شركتهاي زير مجموعه ميتواند اين سهم را با كاهش زيان در سال جاري همراه سازد

خبر اضافه شدن دنا ورانا در حجم بالا به توليدات نيمه دوم سال جاري و سال 93 ايرانخودرو و تخمين سود بالا و قابل توجه در اين شركت خودروساز مانع افت جدي قيمت اين سهم ميشود . برخي دوستان در مورد  ايران خودرو  به ما انتقاد مي كنند اما ما نظر خود را بازهم تكرار مي كنيم و ان  را  بر اساس تحليل سهم  مي گوييم . به نظر قيمت هاي فوق بايد اصلاح  شود تا  سراغ ان رفت . براي نوسان  و نگهداري خگستر و بهمن  شرايط بهتري دارند . خگستر امروز همچنان  منفي بود  اما در قيمت هاي 3100 و 3150  ريال  بايد به  سراغ  سهم  رفت  .

امروز صف گروه بهمن نيز جمع  شد . در مورد  اين سهم  انتظار گزارش بهمن موتور در وضعيت  سهم موثر است  . و اين مي تواند خبر خوب اين  سهم  باشد . تحولات  پارسان  نيز بر بهمن موثر است  . از همين  رو شركتي كه در پايان  سال 600 ريال  سود دارد

پتروشيمي ها اميدوار!

در گروه پتروشيمي خبرهاي اميدوار كننده در خصوص ارائه نرخ هاي بسيار مناسب براي نرخ خوراك پتروشيمي هاي گازي در بودجه سال 93 در حدود 5-6 سنت از يك طرف و خبرهاي مثبت از پتروشيمي هاي خوراك مايع در خصوص ارائه تخفيفي 10 درصدي به شركتهاي اين گروه باعث شد تا اين روزها سهامداران شركتهاي پتروشيمي اميدوارتر از گذشته عمل نمايند. گفته مي شود  در مجلس برخي نمايندگان  با گروه  پتروشيمي همكاري بسيار خوبي داشته  اند و در هر حالت مانع از تصويب نرخ خوراك  بالا   خواهند  شد . به  زودي اثرات  ان ر ا در مجلس خواهيم  ديد كه  نمايندگان تمام  قد پشت  اين موضوع قرار گرفته و حمايت مي كنند  . كه حتي كمتر از 6 سنت  براي نرخ خوراك تصويب شود .

اما  دولت نيز كم كم  از موضع  تند  خود  عقب نشيني كرده و گويا  پيشنهاد داده است كه نرخ خوراك  گازي چيزي بين  6.5 تا  7 سنت  باشد  و نرخ  تخفيف مايع ها  نيز به  15% برسد . گفته مي شود در مجلس در سر نرخ ها بازهم  اختلاف است و برخي معتقدند  تخفيف براي هر دو بايد 35% در نظر گرفته  شود .

به هر حال  حالا همه  ي فعالان  اين  حوزه مي دانند  نرخ  خوراك  حداكثري براي گروه  پتروشيمي 1750 ريال  است  . با اين كه  با اين  نرخ  برخي شركت ها  تعديل مي دهند و كاهش سود دارند  نظير زاگرس  و پرديس اما همين  كه اين نرخ  روشن  شده و براي مدت  طولاني تثبيت مي شود خبرخوبي براي گروه است  .

در اين  گروه  به  زودي پرديس به گزارش مالي خود نزديك مي شود . با اين نرخ  خوراك سود زاگرس كاهش خواهد يافت اما اگر نرخ متانول بالاي 450  باشد  اين  موضوع پوشش داده مي شود .

امروز صنايع شيميايي ايران همچنان با روند مثبت به رشد قيمتي خود ادامه داد شيراني كه به دليل پتانسيلهاي بنيادي و پي بر اي پايين و تعديل مثبت عايدي به ميزان 10 درصدي در عملكرد 12 ماهه مورد توجه بازار قرار گرفته است . در اين  سهم  در بهمن ماه خبرهاي جالبي را خواهيد شنيد كه مي تواند متحول كننده  سهم باشد  و قطعاً بر اتي نيز موثر است  .

امروز پتروشيمي شازند به يكباره با رنج مثبت قيمتي و معاملات مثبت همراه شد شازندي كه پتانسيلهاي بنيادي خوبي داشته و اخبار خوبي از گزارش 9 ماهه اش به گوش ميرسد ظاهرا شازند قرار است با توليد بخشي از مواد اوليه مورد نياز خود سود بالايي را براي سال 93 نيز اعلام نمايد. در اين  سهم  افزايش سود  يكي از زير مجموعه ها نيز مي تواند اندك  تعديل را به همراه داشته  باشد  .

بانكيها و تاثير بودجه!

بانكيها اين روزها از تعيين دلار 2600 توماني در بودجه خود خوشحال هستند اين امر يعني تسعير ارز در سال 93 با قيمتهاي 2600 تومان در بودجه بانكيها كه ميتواند سود غير عملياتي قابل توجهي را براي شركتهاي اين گروه به ارمغان بياورند اين روزها بانكيها در حال جمع اوري انرژي خود بريا يك رالي صعودي ديگر تاپايان سال ميباشند

امروز بانك پاسارگاد همانطور كه پيشبيني ميشد در قيمتهاي 280 توماني به تعادل رسيد وپاسار هم از طريق ميدكو و هم افزايش سود عملياتي امسال به سود خوبي خواهد رسدي سودي كه پيشبيني ميشود در سطوح 50 تومان قرار بگيرد

پتانسيل افزايش سرمايه و تعديل مثبت عايدي باعث شده تا بانك دي با صف خريد به روند صعودي خود ادامه دهد بانك دي كه قيمتهاي 220 توماني را پيش روي خود دارد البته از تاثيرات جريان هاي پولي در پشت اين سهم نيز نبايد غافل شد . روز شنبه در مورد  شايعه افزايش سرمايه  صحبت  مي كنيم . دقت  كنيد  افزايش سرمايه برنامه است اما نه به اين  زودي …

در نماد بانك تجارت سهامداران اين بانك انتظار قيمتهاي 400-420 توماني را براي اين بانك دارند تجارتي كه در صورت عبور از سطوح قيمتي 380 توماني موفق به دست يابي به قيمتهاي فوق خواهد شد . در تجارت دقت  كنيد  او  مالك  بسياري از شركت هاي خوب بازار است  و اين در رشد ان كمك خواهد كرد .

شايد رشد غدير در نماد هاي صادرات و خارزم نيز موثر باشد .

بازار در دستان غول ها!

امروز غولهاي سرمايه گذاري همچنان با نوسانات مثبت همراه بودند برخي از سرمايه گذاريهاي تخصصي اين روزها حسابي بازار را به دست خود گرفته اند

اموز غدير شايعات بنياديش كم بود و شايعه افزايش سرمايه 100 درصدي شركت نيز صف خريدش را سنگينتر كرد غديري كه شنيده ميشود به زودي تغيير و تحولات بنياديش با تكميل و عرضه شدن هلدينگهاي سه گانه سيماني و انرژي و معدني تكميل خواهد شد. اين  سهم  بودجه  سال 93 خود را  با  رشد نسبي 1300  ريال  اعلام كرد  كه خوشبختانه  پيش ازاين در سايت  صحبت  اين  سهم  بسيار شده  بود . مهم تر از همه مدير جديد شركت  قائل به  كنترل قيمت  سهم نيست و در صدد رشد ارزش بازار غدير و ارزش دارايي هاي سهامداران  خرد و كلان  است  . گفته مي شود  غدير در برنامه مجمع پيش رو افزايش سرمايه  70% و  يا  به  روايتي ديگر 100% را اجرا مي كند كه  ساتا قصد دارد  بخشي ازپتروشيمي پارس را به عنوان اورده در اختيار قرار دهد . بحث پتروشيمي پارس بسيار جدي است و اين  تحول بزرگي رادرميان مدت  براي غدير و پارسان  رقم مي زند . اين  را همين جا مي نويسيم  تا  براي دوستان يادگاري بماند كه شايد چند ماه ديگر غدير به  رتبه اول ارزش بازار شركت ها  برسد . دقت  كنيد  در حال حاضر پارسان كه 80% ان در اختيار غدير است 4 پله رتبه اش از غدير در ارزش بازار بالاتر است ! يعني بچه از پدر خود بزرگ تر !!!

پارسان  نيز امروز رفت . توصيه مي كنيم حتماً مجمع سهم  را  شركت كنيد .

سرمايه گذاري گروه توسعه ملي امروز بانوسانات منفي مهمان سطوح 680 تومان بود قيمتهاي 680 توماني سطوح مناسبي براي نوسانگيران با ديد قيمتهاي 720-740 توماني ميباشد وبانكي كه داراي پتانسيلهاي بنيادي نظير تعديل مثبت عايدي و عرضه سهام هلدينگ سيدكو و افزايش سرمايه ميباشد

خبر افزايش درصد سهام تاپيكو در پالايش نفت ستاره و واگذاري سهم دولت به اين شركت به منظو توان استفاده از تسهيلات صندوق توسعه ملي باعث شد تا تاپيكو با روند مثبت همراه شود تاپيكويي كه قيمتهاي هدف 580-600 توماني را پيش روي خود دارد. در تاپيكو گفته مي شود  به  زودي يك  گزارش همراه  با تعديل سود به  بازار ارائه مي كند .

قرار است  1% از سهام  پترول با  قيمت  3263 ريال در بازار عرضه  شود . اين در حالي است كه  قيمت  سهم  3426 ريال  است  . به نظر ميرسد شرايط خريد در اين  محدوده كمي با ريسك توان  باشد  اما  پس از اين معامله و ديدن اين كه  چه كسي خريدار  خواهد بود تحولات  سهم  دقيق تر روشن مي شود  اما  دقت داشته  باشيد با اين كه  حالا  برخي نوسان  گيران  روي سهم  فعال هستند اما  پترول مي تواند در ميام مدت يكي از گزينه هاي خوب بازار باشد  .

چهارگوشه بازار!

شايعه احتمال افزايش نرخ سيمان صادراتي باعث شد تا نمادهاي سيماني با نوسانات مثبت همراه شوند در اين بين سيمان بهبهان كه كمترين نسبت پي بر اي را در گروه خود دار در حال جبران عقب ماندگي خود ميباشد قيمتهاي 5600 توماني ميتواند سطوح مناسبي براي سبهان باشد. دقت كنيد  سيمان  تهران  نيروگاه نيز دارد و سيمان هگمتان نيز همين  طور و اين براي اين  دو سهم ارزش بالاتري را  به همراه خواهد داشت  ..

شايعه افزايش تخفيف نفت خام در بودجه سال 93 كه سريعا نيز تكذيب شد نتوانست شبندر را با صف خريد همراه سازد شبندري كه اين روزها ارام ارام به سمت سطوح قيمتي بالاي 1500 توماني گام برميدارد. در اين  گروه حرف و حديث زياد است  . دو خبر رشد قيمت  نفت و افزايش چشم  گير صادرات  در گروه  پالايش جدي تر دنبال  مي شود  و اخبار خوبي براي برگشت گروه است   . گروهي كه  اصلاح  40 تا 50% را بعضاً در برخي نماد ها داشته اند  نمي تواند به اين راحتي تن  به اصلاح  بدهد  از همين  رو بارها تاكيد كرديم اين گروه  پاييني ندارد . اما در مورد  رشد به نظر ميرسد عرضه در اين گروه  ها  بالاست  . هر چه حاشيه از دور اين  صنعت دور شود  براي رشد ان بهتر است  اما  سهامداران  هم  بايد انتظارات  را كاهش دهند .

در نماد سرمايه گذاري شاهد بالاخره عرضه هاي بسيار سنگين حقوقيها توانست صف خريد سنگين اين سهم را در هم بشكند شاهد ميتواند يك برگشت قيمتي راتجربه و سپس مجددا رشد قيمتي را در پيش بگيرد . البته  شاهد  نشان  داده  با گزارش زير مجموعه ها  شركت دارايي محوري است  .

امروز داروپخش كمي عرضه  شد  . گفته مي شود  به  سهامداران  گفته  شده  كمي سهم  را رقيق كنيد  تا بورس نيز اجازه گره خوردن  را بدهد . سبحان نيز امروز پر معامله  بود . اين  سهم  براي افزايش سرمايه  حدود  30% امروز متوقف مي شود و به  افزايش سرمايه رفت كه  به نظر ميرسد شرايط خوبي را تجربه كند و تعديل سود در پايان  سال در انتظار سبحان  است   .

اما  بازگشايي غبشهر و غمارگ امروز مهم  بود . بازگشايي روغني ها  امروز يكي از مهم ترين اتفاقات بازار بود .  غمارگ  سود خود را از 1905 ريال  براي سال 92 به 1084 ريال  براي سال 93 پيش بيني كرده است  . اين  تحول جالبي براي سهم  است و نكته مهم  اين كه اين  روند هر ساله  تكرار مي شود . اين  سهم  امروز در 10% كاهش قيمت در محدوده 8740  ريال  باز شد و كاهش داشت  . به نظر ميرسد  تا  8000  ريال  هم  افت كند .

بودجه غمارگ و غبشهر هر دو نشان  مي دهند كه محافظه كارانه  بسته شده اند و با حداقل ها و البته اين  خود نكته  خوبي است . اما غبشهر شرايط بهتري داشت  و فقط با  4% افت  مواجه  شد . ابتدا در مورد  سود  سال 92 اين  شركت صحبت  مي كنيم  سپس به  93 برسيم  . سود  اين  شركت تغيير نكرده و تعديل ها  براي پايان  سال  گذاشته  شده است  اما سود  از 9030 ريال  به 2913 ريال  رسيده است . به نظر اگر سود  غبشهر بيش از 3000 ريال  شد جاي تعجبي نيست  . سياست تقسيم  سود  شركت  1300  ريال  است  اما  به نظر 2000 ريال  تقسيم  نمايد .

اما در سود سال 93 با وجو.د رشد در فروش و با در نظر گرفتن  بهاي تمام  شده  بالا لحاظ كرده است و بهتر بود مسئولان  بورسي كمي در صورت هاي مالي اين  شركت  دقيق تر مي شدند  به عنوان  براي 3 ماهه  اخر سال 92 كه تقريباً مشابه  سال اتي است و همه چيز در ثبات  است  قيمت خريد روغن 24000  و براي پيش بيني بودجه  سال 93 اين  عدد 28472  لحاظ شده  . از همين  روست كه  غبشهر در بهاي تمام  شده  كمي دست بالا  پيش بيني كرده است  .

با خبرهاي سنگ آهن و برخي شايعات  هدفمندي فولادي ها منفي شدند . با  توجه  به  شايعه  ازاد سازي نرخ  سنگ  آهن مي شد حدس زد امروز اين  گروه منفي باشد  اما  البته  اين  شايعه  تكذيب شده است  . فولاد مباركه  دوشنبه با  فروش 140  ميليارد توماني نشان  داد  سرعت و مبلغ فروش شركت  بالا  رفته است  . با اين  سرعت  شتاب در فروش شرايط فولاد  تغيير  خواهد كرد . شركت تا  به  امروز به  اندازه  كل فروش 3 ماهه  دوم  سال  فروش داشته و بودجه فروش 3 ماهه  سوم  را محقق كرده و از اين  پس فروش هاي فولاد  مازاد بودجه  شركت خواهد بود .

اميد  هم  يكي از سهم هاي خوب بازار است  كه  به نظر با حضور در فولاد و پتروشيمي مي تواند  غديري دوم براي بازار شود .

در مورد  بازار و رويداد ها در روز شنبه و جمعه  حتماً سايت را دنبال كنيد خبرهاي جالبي دارد .

گروه تحلیل گری بتا سهم

13 آذر 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم