جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار سه شنبه 28 آبان 92

گزارش بازار سه شنبه 28 آبان 92

نوید خاندوزی
نوامبر 19, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار سه شنبه 28 آبان 92

پاس گل ازبهارستان به حافظ!

گزارش بازار – بتاسهم 17:20 امروز سه  شنبه  بازار با خود  زمزمه مي كرد كه  يوسف گمگشته  باز ايد  به  كنعان غم  مخور  و ديديم كه پس از هفته ها به  لطف مجلس و مجلسيان  بالاخره در كوچه  پالايشگاه ها هم  عروسي شد  . البته  عزيزان  بورسي به قضيه مجلس به همين  سادگي نگاه  نكنند  . از زماني كه اين  موضوع در كميسيون  اقتصادي مورد  بررسي قرار گرفت و تصويب شد تا  زمان صحن  علني رايزني بسيار سنگيني انجام  شد  كه ماحصل نتيجه  امروز بود  كه  البته بعد ها  تلاش مديراني دلسوز نظير اقايان  عزيزي  و دقيقي مشخص  خواهد شد … بماند …

و اما سري به بازار بزنيم كه  چه  رويداد هايي در بازار در پيش است   و چه  رويدادهايي را مي توان  بر بازار امروز اثر گذار دانست  . در بازار امروز سر صبح  با  انرژي كله و پاچه اي كه  به  شكل بسته  بندي شده از مجلس براي بازار فرستاده  شده  بود آغاز كرديم و با  تمام  قوا و پس از رد  مصوبه  اخير بازار مثبت  آغاز شد . به خصوص روي پتروشيمي  و پالايشي ها …

البته  بازار رفته  رفته  به  لاك دفاعي رفت و بازهم  با  كاهش مواجه  شد  كه  برخي دليل اين كاهش را  افت  دلار به  زير 3000 تومان مي دانند( البته  براي دقايق پاياني) . به نظر ميرسد شرايط خوبي براي مذاكرات  فراهم  شده و يك  بارديگر بازار قبل از مذاكرات  گارد صعودي گرفته است  . ديروز گفتيم  كه اگر قبل مذاكرات  منفي باشيم  و مذاكرات مثبت  بازار هفته  بعد  بسيار مثبت است  . اگر مثبت باشيم و مذاكرات  منفي شود  بازار بسيار منفي مي شود و اگر مثبت باشيم و انجا نيز مثبت  شود رشد  يك  روزه  را در بازار هفته  بعد  تجربه مي كنيم  .

البته  امروز سناريو هاي ديگري را نيز مرور خواهيم  كرد .

در مورد  بازار بايد اين  اذعان  را داشت كه  قيمت  دلار  و يك  بحث كوچك  ديگر يعني فضاي اعلام  سود برخي شركت ها  براي سال  مالي جديد كمي در روند  بازار موثر بوده  است  . اكثر اين  سود ها  مطابق روال  پايئن  اعلام مي شود و از همين حالا  خدمت  بزرگواران  عرض مي كنيم كه  براي بهمن و اسفند نيز اين  چالش گريبان  بازار راخواهد گرفت  . بهتر است  براي ان  مقطع  نقدينگي خوبي را كنار بگذاريد  كه  فصل شكار كرگدن خواهد بود .

و اما در مورد  بازار سرمايه و تحولات  پيش رو  به خصوص در مذاكرات  هسته اي ديروز يك  سناريو  را  بررسي كرديم و امروز به  سناريوي خوش بينانه اي مي رسيم كه مي تواند در بازار شنبه  بسيار مورد توجه  باشد . حقير به اين  سناريو بيشتر معتقد است  كه در اين  مذاكرات  پيش رو  يك  توافق حتي شده  حداقلي صورت خواهد گرفت در اين  شرايط بايد ديد  طرفين چه  امتيازاتي را  رد و بدل  خواهند كرد  كه  رفع تحريم ها  شامل چه مواردي مي شود . احتمالاً هفته  بعد  شرايط براي گروه  پتروشيمي ، بانك، خودرو كمي بهبود  يابد چرا كه  امكان  برداشته  شدن  تحريم ها و كاهش انها  جدي تر خواهد شد  .

به هر حال  اين  سناريو  با اين  كه  با درصد كمتري محتمل است اما  مي تواند در صورت  وقوع چهره  بازار را  بشاش تر كند .

و اما  به  سراغ بازار فردا مي رويم …

بازار فردا  نمي تواند خيلي منفي باشد  اما  مي بنيم  كه  مثبت هاي بازار با  شدت  عرضه مواجه مي شود . به نظر ميرسد  حتي فردا نيز صفوف پالايشي ها  عرضه مي شود و بازار براي مذاكرات  صبر مي كند  . اين  كه  شرايط بازار در چهار شنبه اگر با  درصد مثبت  سنگيني همراه  شد خود  يك  نشانه مي تواند  باشد  كه احتمال توافق و وقوع  ان  كمي افزايش يافته و حداقل افرادي كه از پشت  پرده  خبرهايي داريد تصميمات بهتري مي گيرند . البته  مواردي در استراتژي كلان  كشور گرفته  شده  كه سعي مي كنيم دربسته و سربسته در مورد  ان  در روز هاي بعد  صحبت  كنيم .  در مورد اين واكنش ها مي توان  تا حدودي ديد كه  افت  قيمت  سكه و طلا و دلار نيز تا حدودي اين  شرايط را نشان  مي دهد .

در مورد  شاخص اما  امروز يك  نظر مهم  وجود داشت و ان هم  اين  كه در مورد  شاخص احتمال  اين  كه يك  حركت  صعودي به  سمت  83 هزار را  طي 1 ماه  پيش رو  داشته  باشيم وجود دارد اما  پس از ان  شرايط ممكن است متفاوت  باشد  .

دقت كنيد  دوستان  تكنيكالي معتقدند  كه  پس از لمس 83 هزار بازار به  سراغ  يك  اصلاح  جدي  خواهد رفت كه  اين  دوستان  ان  را  8 تا9  هزار واحد مي دانند .

و اما در حاشيه  بازار چه خبر است  …

در بازار شاهديم  كه  همه  چهار چشمي  به  دنبال خبرهاي سياسي جديد هستند . صحبت هاي ديروز روحاني  و پوتين مي تواند در راستاي مذاكرات  پيش رو  باشد  و به اين  موضوع  كمك كند . امروز گفته  شد كه منافقين در آستانه  مذاكرات و در يك حركت  مضحك اقدام  به  حاشيه  سازي براي كشور كرده اند  كه  به نظر نميرسد مورد  توجه  باشد  اما همين  كه  دشمنان  درجه  يك  كشور نظير اسرائيل و اين عوامل خود  فورخته  اين  چنين  به  تكاپو افتاده اند يعني ايران  در مسير درستي گام برميداد و حركت  قدرتمندي دارد .  در آستانه نشست امروز،سه‌شنبه، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا با گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات سنا و قانونگذاران آمریکایی، مشاوران کنگره اعلام کردند که طرح تحمیل تحریم‌های جدید علیه تهران احتمالاً در ماه جاری میلادی (نوامبر) در سنا به رأی‌ گذاشته نمی‌شود. در سوي ديگر گفته مي شود كري به  سمت رفتن به  ژنو مي رود  و سفر خود  به اسرائيل را كنسل كرده است  . سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از احتمال حضور “جان کری” در مذاکرات پیش روی کشورهای 1+5 و ایران در ژنو خبر داد. در سوي ديگر گفته مي شود محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فردا ساعت 14:30 به وقت ژنو بر سر میز ناهار به رایزنی خواهند پرداخت.

اما  نكته اي در دل حوادث سياسي جالب است  .گفته مي شود ديشب جلسه كميسيون  امنيت ملي بوده است  . يكي از نمايندگان  اظهار داشت  در این جلسه به هیچ وجه درباره جزئیات مذاکرات ژنو صحبتی نشد که موجب نگرانی اعضای کمیسیون امنیت ملی هم شد؛ اما آقای ظریف اعلام کردند حاضرند استیضاح و برکنار بشوند اما جزئیات مذاکرات را فاش نکنند. در مورد مذاكرات  نيز يك  بحث جالب مطرح  شده است  . آقای ظریف گفتند با جان کری تا 90 درصد درباره محور بیانیه توافق کرده بودند و تنها 10 درصد باقی مانده بود که آن هم در حال توافق بود؛ اما فرانسوی ها کار را خراب کردند و موضوعات جدیدی به بیانیه اضافه کردند که مورد قبول ایران نبود. لذا توافقی صورت نگرفت و مذاکرات به دوره بعد که قرار است از چهارشنبه آغاز شود موکول شد.

اما در حوزه  اقتصاد …

گزارش اقتصادي 100  روزه  به  زودي اماده مي شود كه نهاونديان  بخش هايي از ان  را  بيان  كرد . در حوزه  داخلي به  زودي بودجه  راهي مجلس مي شود كه  تحولات  دلاري در ان مهم  است اما از دلار گفتيم  … ديروز دلار در قيمت هاي 3000  تومان  قرار داشت امروز هم  دلار 3000 تومان  بود و به نظر ميرسد بازي امروز براي كاهش دلار و سپس حفظ ان  در 3000 نشان  داد  انگار كسي علاقه مند  به  افت  دلار نيست  .  .  به نظر دلار 3000 توماني منطقي است و اميدواريم  پس از مذاكرات  نيز اين  نرخ  باقي بماند . البته  گفته مي شود در بودجه  دلار 2450  ديده شده  اما بحث فروش به نرخ هاي بالاتر نيز در ان لحاظ شده است  . در خصوص نرخ تورم و پیش‌بینی کاهش نرخ آن، اظهارداشت: با توجه به اقدامات سیاسی انجام گرفته در دولت جدید و سیاست‌گذاری‌های مناسب اقتصادی در جهت کاهش نرخ تورم، انتظار کاهش نرخ تورم وجود دارد.

در يك  حاشيه  بورسي رفتن  مالمير از بورس به  شركت  بورس نيز جالب بود كه بهنظر اثرات آنر ا  بايد در برخي گزارش هاي 9  ماهه و شرايط پيش رو  لمس كرد .

اما  كار بازارهاي جهاني با كاهش پيش مي رفت اما  ناگهانت  ورق برگشت و قيمت ها  رشد كرد  با اين كه  طلا  كمي رشد كرده و به  1275 رسيد اما در  در طلا  افت  10 دلاري ملموس است .  نفت همان  93 دلار است  . در فلزات  اما  مس در قيمت هاي 6966 است است كه  رشد خوبي داشت و از سوي ديگر  روي نيز در قيمت هاي 1860 است  و جهش خوبي داشته . به نظر فردا  لب فملي و  فاسمين خندان  باشد  .

امروز شاخص با كمك  شركت هاي پتروشيمي و پالايشگاهي رشد خوبي را تجربه كرد و با افزايش 813 واحدي بار ديگر قله 78 هزار را  پس گرفت و در نقطه 78142 واحد قرار گرفت  . امروز شبندر، شپنا، فولا ، پارسان،پاسارگاد و مخابرات  مهم ترين  شركت هاي موثر در رشد شاخص بودند و از ان  سو خليج  فارس و  حكشتي منفي كننده  بازار بوده كه  به نظر ميرسد فردا  روند  متعادل شدن اكثر شركت ها  را داشته  باشيم  .

مجلس ناجي پالايشگاه ها شد!!!

امروز خارج شدن دستور استفساريه اخذ عوارض محيط زيست از پالايشگاه ها از دستور مجلس و مغاير شناخته شدن اين عوارض با قانون اساسي باعث شد تا نمادهاي پالايشي يكي از ابهامات مهم از سرشان عبور كرده و شاهد رونق مجدد پالايشگاه ها باشيم پالايشي هايي كه ديروز عنوان شد كم كم به قيمتهاي جذابي براي خريد ميرسند. در روز هاي گدذشته گفتيم  كه  رايزني سنگيني براي اين موضوع  صورت  گرفته است  اما نمي شود همه چيز را همه جا  بيان كرد . به خصوص با  حساسيت هايي كه  روي اين  گروه  وجود دارد . اما دقت  كنيد  فردا اين  گروه در مثبت خود  عرضه مي شود . دقت  داشته  باشيد چالش قيمت  گذاري بنزين چالش بعدي اين  گروه خواهد بود .

امروز پالايش نفت بندرعباس به عنوان ليدر گروه پالايشگاه با صف خريد از قيمتهاي 1400 تومان روند برگشتي را تجربه كرد شبندري كه احتمال رشد قيمتي تا سطوح 1500-1550 توماني را دارا ميباشد اما در اين  مسير به خصوص فردا عرضه هاي زيادي دارد .

اما شپنا هم به سطوح قيمتي بالاي 3000 توماني بازگشته تا راه رسدين به قيمتهاي 3200 توماني را هموار سازد شپنا با توجه به پتانسيلهاي بنياديش تنها به واسطه ارائه گزارش نامناسب 6 ماهه كه پوشش بسيار ضعيف و عملكررد ضعيفتر را در 3 ماهه دوم به نمايش گذاشت با بي اقبالي بازار همراه ميشود

خبر سودده شدن پتروشيمي تبريز و احتمال تعديل مثبت پالايش نفت تبريز در عملكرد 9 ماهه از اين طريق باعث شد تا شبريز با رشد قيمتي و صف خريد همراه شود رشد قيمتي شبريز تا سطوح 2800 تومان وجود دارد .

در اين  گروه توصيه حقير اين  است كه  شركت هايي نظير شبريز و شپنا  بيشتر بررسي شود شايد نوسان  خوبي ندهند اما  بازدهي انها  روشن تر است  .

از اين  پس بايد به  سراغ  پالايشگاهي رفت كه متولي سهام  دارد كه اين دو جزيي از ان هستند  . البته  انتظار تحول از گروه  پالايش نداشته  باشيد .

در كنار اين  گروه  روغني  ها و نفتي ها نيز جالب بودند . برخي تحليل گران  معتقدند  كه  3 شركت  نفت  بهران ، ايرانول  و نفت  پاسارگاد در گزارش هاي پيش رو و گزارش هاي سال  بعد  از نظر سود اوري در شرايط خوبي قرار  خواهند گرفت از همين  رو مي توانند مورد توجه  باشند .

امروز ونفت در 4% منفي به مثبت رسيد اما  بازهم  عرضه در سهم  بالا  بود  . شايد معامله  100  تا  110 ميليون  سهم  ديگر بتواند سهم  را در اين  قيمت ها  تثبيت  كند .

پتروشيمي ها اميدوار ميشوند!!!

در بازار امروز زمزمه هاي ورود مجلس به بحث نرخ گذاري خوراك پتروشيمي ها به خصوص خوراك گازي اين شركتها و جلوگيري از افزايش نرخ تصاعدي باعث توجه بازار به نمادهاي پتروشيمي شد البته افت قيمت دلار به سطوح زير 3000 تومان كمي سهامداران پتروشيمي را نگران كرده و مانع از تشكيل صف خريد در نمادهاي اين گروه ميشود اما  در پايان  ثبات  دلار و برداشته  شدن  تحريم ها  خبرهاي خوب اين  گروه است .

در نماد پتروشيمي پرديس شاهد عرضه هاي بسيار سنگين بوديم . در توليد و فروش حداكثر ظرفيت  توليد  پرديس طبق گفته  يكي از كارشناسان شركت  2100000 تن  است كه  شركت  1935000 در نظر گرفته  كه  منطقي است  . طبق گفته  يكي از نزديكان  به  شركت  بودجه  فروش داخلي 800  هزار تن  و فروش صادراتي 1135000 تن مي باشد  . اين  تنها  نكته اي است كه  به نظر ميرسد پرديس بتواند  با ان  بازي كند . چرا كه مصرف داخلي شركت  نهايت و در بالاترين حد مصرف 600  هزار تن خواهد بود و مي تواند اوره  اي را كه  با  قيمت 612 در داخل مي فروشد به نرخ 900 به  فروش برساند و به  سود  شركت اضافه  كند . البته از ان  سو بايد نگاه  كنيد كه  دلار 3000 تومان  گرفته  شده و هر كاهشي يعني افت  سود شركت و در كنار ان نرخ  گاز …

برفرض در خوشبينانه ترين حالت  نرخ  گاز 1400  ريال  شود . در اين  حالت  سود  شركت  به 4150  ريال  ميرسد . به نظر ميرسد بودجه اي كه  پرديس گرفته است تا  نيمه  دوم سال 93 قابل تعديل نباشد مگر قيمت اوره ناگهان  در 400 و حتي 500  دلار تثبيت  شود .

اما دقت  كنيد در اين  سهم  حداقل 4500  ريال تقسيم طي 2 ماه  اتي خواهيد داشت كه از ان  سو  سود  شركت نيز در نهايت  4000 ريال  شود . اگر قيمت اوره  ثابت  باشد سهم در 22000 ريال مي تواند متعادل شود . قبل مجمع  نهايت  قيمت  سهم  24000 ريال  خواهد بود .

اما پتروشيمي خارك امروز به سطوح قيمتي بالاي 4000 توماني رسيد خاركي كه رشد بيشتر قيمتي نميتواند برايش متصور بود رشد بالا و شديد نسبت پي بر اي اين شركت نشان از به استقبال رفتن اين شركت پتروشيمي براي تعديل مثبت عايدي ميباشد . در خارك و شفن  بازهم  ما تعديل داريم و در كنار اين  شركت ها  خراسان  و كرمانشاه  نيز شركت هاي خوبي هستند .

اما پتروشيمي زاگرس كه پي بر اي پايينتري در گروه خود داشته و چشم انداز مناسبي براي سال 93 پيش رو دارد به سطوح قيمتي 3000 توماني رسيد احتمال عدم تعديل مثبت عايدي در زاگرس مانع از رشد قيمتي و پي بر اي سهم ميشود . ثبات  نرخ  گاز و برداشته  شدن  تحريمها با اين  نرخ  متانول يعني انفجار سود  زاگرس …

اتش بازي خطرناك كاشي ها!

امروز بازگشايي نماد كاشي پارس و شايعات تعديل مثبت بيشتر كاشي ساز ها در نيمه دوم سال از بابت رشد بيشت نرخ فروش محصولات صادراتي و احتمال افزايش نرخ 10 درصدي داخلي محصولاتشان باعث شده تا كاشي سازها اين روزها از شايد به اتش بازي بپردازند . البته  اينها  بيشتر جو برخي نوسان  گيرهاست و هنوز معتقديم  اين  شركت ها  تعديلات خود را پيش خود  كرده اند .

امروز كاشي پارس بازگشايي شگفت انگيزي را رقم زده و با بازدهي 124 درصدي در سطوح قيمتي بالاي 10000 تومان همچنان با صف خريد همراه بود .

كاشي سينا كه سهامدار عمده كاشي پارس ميباشد از رشد سوداوري و كپارس سود خوبي خواهد برد شايعه شده امسال كساوه باز هم با رشد بيشتر عايدي همراه خواهد شد و در صورتي كه بتواند در سطوح قيمتي بالاي 2200 توماني تثبت شود هنر كرده  . اين  زنجير ادامه دارد و كاشي سينا دست  كچيني را گرفته است  .

چيني ايران هم با خبر توليدات جديد با حاشيه سود بالاتر و سود 110-120 توماني براي سال جاري همراه ميباشد ظاهرا شركت برنامه افزايش سرمايه 150 درصدي را براي نوسازي خطوط توليدي به منظور توليدات جديد با حاشيه سود بالاتر به زودي اجرايي خواهد كرد.

سيمانيها سبز!!!

مخالفت نمايندگان مجلس در خصوص اخذ عوارض الايندگي در صنايع سيمان در كنار تاكيد مجدد بر اصلاحيه 16 حسابرسي توسط سازمان حسابرسي خبرهاي خوبي بود كه باعث سبز شدن امروز روند سيمانيها در بازار سرمايه شد . امروز در گزارشي از سوي سازمان  حسابرسي اين  موضوع  تائيد شد  كه  علاوه  بر سيماني ها  بر فارس نيز اثر مثبت دارد .

امروز سيمان تهران در استانه قيمتهاي 560 توماني با فشار عرضه ها متعادل شد ستراني كه شنيده ميشود تاپايان سال رشد 10-15 درصدي عايدي را در پيش رو خواهد داشت ستراني ميتواند رشد قيمتي تا سطوح 580-600 تومان را تجربه نمايد و اين  سهم  تا  پايان  سال  1300  ريال  سود  را خواهد داشت  .

سيمان فارس و خوزستان فردا به سطوح قيمتي 380 توماني خواهد رسيد سفارسي كه پتانسيل هاي بنيادي بسيار خوبي در خصوص تعديل مثبت عايدي داشته و شنيده ميشود عرضه سيمان ابيك را به افتتاح طرح توسعه شركت و رسيدن ظرفيت توليد و فروش به 20 هزارتن موكول كرده است

سيمان شمال كه به زودي قصد فروش بلوك 10 درصدي سيمان غرب را دارد و از گوه بهمن به هعنوان خريدار احتمالي اين بلوك ياد ميشود با رشد قيمتي و صف خريد مواجه شده است سيمان شمال با اين فروش ميتواند سود خود را به سطوح 65-66 تومان به ازاي هر سهم افزايش دهد.

شير هاي خفته!

در بازار امروز سرمايه گذاريها روندي متعادل و عمدتا مثبتي را طي كردند سرمايه گذاريهايي كه در كنار شاخص و هم سو با شاخص قله هاي صعودي خوبي را براي فتح نشانه رفته اند

خبر بهره برداري بخشي از پالايشگاه ستاره خليج فارس در نيمه سال 94 خبري نبود كه بازار انتظارش را براي تاپيكو داشته باشد و سبب فشار عرضه ها در اين نماد و منفي شدن روند تاپيكو شد اين سهم تنها به واسطه تعديل مثبت عايدي و عرضه سهام پتروشيمي غدير و معامله بلوكي پيش رو ميتواند با نوسانات مثبت همراه شود

شايعه خريد احتمالي بلوكي سهام ايرانخودرو متعلق به سرمايه گذاري صنعتو معدن باعث شده تا اين سهم با نوسانات مثبت همراه شود در صورتي كه قضيه فروش بلوكي وصنعت جدي شود ميتوان به شكسته شدن سطوح 320 توماني و رشد قيمتي وصنعت تا قيمتهاي 360 توماني خوشبين بود

عبور از مقاومت 1800 توماني براي فارس سخت شده است فارسي كه شنيده ميشود دولت چراغ سبز عرضه سهام سنگين اين هلدنيگ پتروشيمي را در قيمتهاي 2500 تومان داده است ظاهرا دولت براي جبران كسري بودجه سعي در فروش فارس در قيمتهاي 2500 توماني را دارد . در اين  سهم  فعلاً درجا  زدن  ها را  خواهيم  داشت اما بعيد است  به  كمتر از 1680 سقوط كنيم  .

امروز پارسان  هم  خوب مثبت شده  بود . مثبت  پالايشي ها و پتروشيمي ها  باعث شده او از گروه جلو بزند . تازه  بازار متوجه  پارسان  شده است  . در مورد  بودجه  سال 93 اين  شركت  گفته مي شود  امروز به روي تابلو مي رود  . در بدترين  حالت ممكن اگر سود  پتروشيمي شيراز لحاظ نشود . تقسيم سود  شبريز 10% لحاظ شود ، سود  سرمايه  گذاري ها  صفر در نظر گرفته  شود  . يعني بدترين  بودجه  ممكنه  سود  شركت  1980 ريال  اعلام مي شود .

اما  با  فرض سياست تقسيم  سود 50% شبريز، سود  100 ميليارد توماني فروش سرمايه  گذاري ، لحاظ كردن  پتروشيمي شيراز در بودجه  شركت سود  پارسان  مي تواند  2300  ريال  نيز اعلام  شود .

چهارگوشه بازار!!!

در نماد صنعتي بهشهر نزديك شدن به زمان برگزاري مجمع شركت به منظور افزايش سرمايه سنگين 210 درصدي از محل سود انباشته شاهد معاملات مثبت غبشهر ميباشيم . در اين  سهم  خبرهاي مختلفي به  گوش ميرسد . گفته مي شود  بودجه  شركت  پس از افزايش سرمايه  به  بازار اعلام مي شود و در سود  سال 92 شركت نيز يك تعديل خواهيم داشت  .

طبق برخي شنيده ها  در مجمع 200% افزايش سرمايه  قطعي و تصويب مي شود و در مجمع عادي شركت  كه  2 ماه  ديگر برگزار  خواهد شد 2000 ريال  تقسيم سود خواهيم  داشت و يا  بهتر بگوئيم  با  سرمايه  فعلي 6000 ريال  به ازاي هر سهم  .

سود  شركت  پس از افزايش سرمايه  براي سال  93 گويا در محدوده  2320 ريال  اعلام مي شود .

خبر تعديل مثبت عايدي در بترانس و اخباري در خصوص رشد بساير بالاي سودشركتهاي زير مجموعه بترانس باعث شد تا امروز اين سهم حتي مدتي با صف خريد همراه باشد بترانسي كه ارام ارام به سمت قيمتهاي 560 توماني گام برميدارد

اين روزها خودروسازان تعديل منفي ميدهند و مثبت بازگشايي ميشوند خاور هم با تبديل سود خود به زيان براي سال 92 و شناسايي زيان سنگين در عملكرد 6 ماهه با رشد 10 درصدي قيمتي بازگشايي شد . سهم كمتر از 10  روز پيش متوقف شد و حالا او نيز به مانند  ساير هم  مسلك هاي خود  سود  را  به  زيان تبديل كرده است  . خاور بار پر زدو حالا  با  باري پرتر از زيان  به  بازار مي ايد . سهم 144 توماني كه 675 ريال  زيان  ساخته و سود 51 ريالي را  به 421 ريال  زيان  تبديل كرده است  .البته  بايد انصاف داشت در مهر ماه  روند  توليد شتاب بيشتري گرفته است  اما  هنوز با اين  ضرر سنگين  قيمت  سهم  بالاست  .

امروز شاهد  عرضه در گروه  قند  بوديم  .

اين  گروه  منفي شد  كه  برخي تحولات گزارش 2 شركت  قشهد  و قپيرا  را در اين  زمينه موثر مي دانند . اين  دو شركت  فروش شكر را در بودجه  حداكثري ديده اند . يعني 1900 . در مورد جذب چغندر نكته  مهم  اين  بود كه هر دو شركت با  كاهش جذب چغندر مواجه  شدند . قپيرا سال  گذشته در همين مقطع 144509  تن  جذب كرده  بود و امسال 139650  . نكته  جالب اين است كه نسبت  به  سال گذشته  هزينه جذب چغندر شركت نيز حدود  50% رشد كرده است  . در قند خوي نيز همين  روال  است  . در مجموع اما قپيرا  قابليت تعديل سود  را دارد  اما  نه  به  شكل خليي جدي .

و اما  ابتداي صبح  توقف رنا موج خوبي را ايجاد كرد و خگستر و چند شركت ديگر را با خود  بالا  كشيد .

تحولات در اين گروه  شتاب بيشتري گرفته است  . ديروز هم  گفتيم همه چيز به معامله  بلوكي باز مي گردد . طبق اخرين خبرها  بلوك  11.3% رنا  با  قيمت  3300  ريال در تاريخ  11 آذر ماه به  روي تابلو مي رود . طبق شنيده ها  كروز خريدار اصلي اين  بلوك  بوده و هيئت  مديره ايران خودرو  را  تيك اور مي كند .

در نماد ايران خودرو شاهديم اجازه  رشد بيشتر از 3100 و 3150  را  به او  نمي دهند . در اين  گروه  به نظر با  رشد بانكي ها  خگستر مورد توجه خواهد بود و توصيه مي شود  افرادي كه در حضور در اين  گروه مردد هستند  به  خگستر پناه  ببرند كه  ريسك  كمتري دارد .

دقت  داشته  باشيد در صورتي كه  سناريوي اغاز شود رقابت  يعني رشد همه جانبه و گروهي اعضاي متصل به ايران خودرو را  شامل  خواهد شد .

در گروه  بانك اكثر شركت ها مثبت بودند . به نظر پارسيان ، انصار  و سينا  به واسطه شايعات خود مثبت هستند و پاسارگاد نيز سرمايه  گذاري هاي خوبي دارد .

شنيده مي شود 2 هفته ديگر بلوك  غدير اگهي مي شود كه  قيمت هاي 1100 ريالي صادرات مناسب است  .

صف ساختماني ها  با  وساخت  حفظ شده و به نظر ميرسد اين  سهم  بازدهي جالبي را  بدهد  كه  طي روز هاي گذشته  الارم اين  موضوع  را  براي نوسان  گيري داده  بوديم  .

در گروه  بيمه  برخي معتقدند  روي كار افرين  بايد بيشتر كار كرد . سهمي است كه با  وجود  سهامداري در بانك  كارافرين  ارزش خوبي مي تواند داشته  باشد  .

امروز حكشتي بازهم  مهمان  منفي ها  بود . مذاكرات  اخر هفته در شرايط اين  سهم  بسيار مهم  و اثر گذار است  .

در گروه  پمپي ها  صف خريد بموتو توجه  بازار به  پمپ سازي نيز جلب كرده  به نظر با  رونق كشاورزي دو سهم  پمپ سازي و  بموتو  بايد بيشتر مورد  توجه  قرار گيرد.

گروه  فلزات و فولا د را  بررسي مي كنيم و زحمت  را  كم مي كنيم  . در كروه فولاد  معاملات  مثبت بورس كالا  و رونق خريد ورق هاي فلزي باعث بهبود وضعيت  فولادي ها  شده است . امروز صف فاسمين عرضه  شد. اما  به نظ راگر فردا اوضاع  فلزات خوب باشد كل اين گروه وضعيت  مثبتي را  تجربه مي كند .

گروه تحلیل گری بتا سهم

28 آبان 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم