جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار شنبه 11 آبان 92

گزارش بازار شنبه 11 آبان 92

نوید خاندوزی
نوامبر 2, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار شنبه 11 آبان 92

تنظيم سرعت  بازار …

گزارش بازار – بتاسهم 16:00 امروز شنبه ، بازار سرمايه  يك  روز خوب ديگر را داشت  . خوب ازاين  نظر كه  روند جابجايي سهامداران  به خوبي طي شده و بازار از هيجان  خالي مي شود  . هر چه  هيجان  بازار بهتر و ارام تر تخليه  شود شرايط براي بهبود وضعيت  بازاردر ميان مدت  مطمئن  ترو بهتر  خواهد شد . امروز يك عامل در بازار مشخص و بارز بود كه در اين روز ها  بازار كف خوبي رادر نقاط فعلي ساخته و همه ي فعالان  بازار به اين  يقين  رسيده اند كه كاهش انچناني در كار نيست و ان  اصلاحي كه در پيچ و تاب شاخص قرار بود  رخ  دهد اتفاق افتاده  و ترس از خريد كه در روز هاي قبل از ان  مي گفتيم  تا حدودي كم  شده است  . البته نه از همه  ي گروه ها  . مثلاً پالايشي ها و يا گروه هايي كه در بازار بازدهي خوبي را رقم  زدند هنوز در تير راس عرضه و خبرهاي منفي قرار دارند .

اما در روز هاي گذشته در مورد  اهميت  انتخاب در سهم  صحبت  كرديم و لازم مي دانيم  اين  مطالب را  كه  به نظر در 4 الي 5 ماه  آتي برنامه  سهامداران و بازار خواهد بود  بيشتر بررسي كنيم  .

يك  رويداد جديد در انتظار بازار است و بازار پس ازتوفان گزارش ها  به  قدرت  اخبار ، تحولات  سياسي ، چشم انداز اتي و گزارشات  را بررسي مي كند و با اين ديد  سهم مي خرد . بازار سعي دارد  به  سراغ  سهم هايي برود كه  ظرفيت خالي براي رشد دارند و يا از برداشته  شدن  تحريم  سود مي برند و در بازار رشد انچناني نكرده اند . اين  شركت ها  بيشتر مورد توجه  بازاردر ميان مدت  فعلي  خواهد بود . البته  روشن بودن چشم انداز مهم ترين عاملي است  كه  به  رشد بازار كمك خواهد كرد .

دقت  كنيد  بازار ديگر پول خود را  صرف هر سهمي نمي كند . شب گذشته  كه  بيش از 50  شركت  را مورد  بررسي قرار داديم  بيش از 80% انها نيازبه  اصلاح  قيمتي داشتند . بازار به  سراغ  گروه هايي مي رود كه در گزارش انها  چشم اندازو اخبار خوب و در طالع  آتي انها  رشد نسبي سود  اوري را  ببيند  .

به عنوان  مثال  بحث تحريم و برداشته  شدن  ان و ورود دلار ها و سرمايه هاي خارجي به  كشور از عوامل موثر اين  موضوع است  . دقت  كنيد  بايد در بازار به  دنبال  سهم هايي گشت  كه از اين  مختصات  سود مي برند . حال  ممكن است  4 ماه  بعد  نتيجه  بدهند  يا  يك  سال  بعد اما  با كمي صبر مي توانند  بازدهي مناسبي را رقم  بزنند .

بازهم  تاكيد مي كنيم  از اين  پس نقش تحليل  و تحليل محوري در بازار قوي تر خواهد شد و چاشني صبر و ديد  و افق شناسي بازار سرمايه  بهترين رفتار بازار خواهد بود .

و امادر بازار چه  پيش بيني مي شود  …

يك افق كوتاه مدت در بازار داريم كه  به نظر ميرسد نه خيلي صعود هيجاني و  نه خيلي نزولي باشد  اما تك  سهم هاي خوب بازار مورد  توجه خواهند بود . در افق ميان مدت  اما شرايط طور ديگري است و بسته  به  تحولات  بودجه اي ، سياسي ، دلاري  و … دارد . در بلند مدت  به نظر همچنان  شرايط بازار مثبت و بهتر باشد  و افق بلند مدت  بازار بهترين بازار فعلي براي سرمايه  گذاري است   .

و اما در شرايط فعلي بهتر است كمي به  فكر خريد هاي تحليلي باشيم  كه  با  سود هاي منطقي اين  دست  سهم ها خريداري شود . بهتراست در بازار با چشماني باز و ديدي بازتر حركت كنيم  .

و امادر بازار امروز چه خبربود …

در بازار امروز كار ابتدا  كمي مثبت  بود واما  از ساعت  9:30 به  بعد شرايط تغيير كردو  با  فشار عرضه  مواجه  شديم  كه  انصافاً عرضه  كمر شكني بود و براي 1 ساعت و حتي بيشتر بازار را در گير خود كرده  بود . اكثر نماد ها متعادل و حتي رو به  منفي شدند  اما از ساعت  11 به  بعد  شرايط بهتر شد   و فشار تقاضا  بالا گرفت . گروه هاي مختلف نظير بانك  با  رشد مواجه  شده و بازگشايي مثبت  شراز نيز شوك  مثبت خوبي به  پالايشگاه ها وارد كرد  . صف خريد مپنا و در نهايت  صف فارس خبرهاي خوب بازار امروز را تكميل كرد تا  يك اتفاق خوب ديگر براي يك  ساعت  اخر بازار شاهد  باشيم  .

با توجه  به  شرايط بازار فعلي به نظر ميرسد زاار فردا نيز خيلي نمي تواند منفي باشد  . در گروه  پالايش وقتي صفوف فروشجمع  شده و  و صف خريد اخر وقت  را داشتيم  يعني شرايط طوري رقم  خورده است كه بازار فردا نمي تواند  با اين  شكل و شمايل خيلي هم  منفي باشد  .

و اما در مورد  شاخص به نظر فردا  بارديگر شاخص با  سقف قبلي خود درگير است  . بسياري از تكنيكاليست ها  خريد نمي كنند و معتقدند تا  شاخص ازاين  محدوده  گذر نكند  نمي توان  به ان اميد داشت و در خريد هاي بازار سنگين عمل كرد  . البته اين  نظر تكنيكاليست هاي بازار است .

اما در حاشيه هاي بازار چه خبر است  …

 در حوزه  سياسي خبرهاي خوب و بد  زيادي شنيده مي شود . اين  كه برخي با تمام  قوا  روبروي تيم جديد هسته اي ايستاده اند  نكته جديدي نيست  به هر حال  براي برخي عدم موفقيت تيم  جديدي هسته اي از نان  شب هم  واجب تر است! كه  معاون  رئيس جمهور نيز به اين موضوع  استناد كرد كه  برخي قصد دارند  دولت  در اين  زمينه ها  موفق نباشد .  اما  از اين  مسائل كه  بگذريم   واقعاً اخبار خوبي از سياست  رسيده و اين مي تواند  براي بازار اميدوار كننده  باشد  .

در مورد  مذاكرات  ايران و آژانس داشتيم كه معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در مذاکرات با آژانس، مدالیته جدیدی ارائه کردیم که بر اساس طرحی گام به گام است. درباره مدالیته جدید ایران توضیح داد: در این مدالیته، گام‌هایی را تعریف کرده‌ایم. اگر هر گام تکمیل شود و آژانس پاسخ سوالات را تائید کند، سراغ گام بعدی می‌رویم. دور بعدی مذاکرات ایران و آژانس 20 آبان در تهران خواهد بود. به نظر ميرسد بحث ايران و اژانس بيشتر در مورد بازرسي ها  بوده است  تا در مذاكرات  1+5 مورد كاربرد قرار گيرد  . اما از 1+5 گفتيم  كه  نشست  سنگين و 5 ساعته  كارشناسان ان  انجام  شد .

گفته مي شود گستره وسیعی از موضوعات هسته‌ای و تحریم‌ها از لحاظ حقوقی و فنی مورد بررسی قرار گرفت. گفته ميشود گزارش نشست کارشناسی قرار است به نشست ایران و 1+5 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته آینده (16 و 17 آبان) در ژنو ارائه شود.  اين  يعني اخر اين  هفته بازهم خبرهاي سياسي را داريم  .  امروز شنيده  شده  كه  آژانس نيز اعلام كرده  است  همه  ي فعاليت هاي ايران  صلح  اميز است . اين  يك  گام  بسيار مثبت در مذاكرات  پيش رو  ان  هم در مذاكرات  پيش از ايران و 1+5 است  .

و اما در امريكا چه خبر است  … معاون رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواست از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خودداری کند. جو بایدن معاون رئیس جمهور در کنار جان کری وزیر امور خارجه و جاک لو وزیر خزانه داری آمریکا در نشستی غیرعلنی با سران دموکرات در مجلس سنا و اعضای کمیته بانکی این مجلس شرکت کردند تا آنها را از نتیجه مذاکرات هسته ای با ایران مطلع کنند.

اما خبر جالب ديگر كه از سوي دشمنان ما  اعلام مي شود اين  بود كه بخش‌های اصلی توافقنامه نهایی آماده است و به همین ترتیب باراک اوباما قصد دارد، قبل از کریسمس اعلام کند که آمریکا به توافقی نسبی با ایران دست یافته است و مذاکرات ادامه دارد.

اما در حوزه  اقتصاد …

درمورد بودجه  گفته شد  كه  دولت  دست  به دامن  صندوق توسعه  ملي شده  و حالا  او نيز به اين  سمت  حركت  كرده است . در مورد نرخ ارز مهم ترين  بحث مصاحبه  با  رئيس كل بانك  مركزي بوده كه  اذعان  كرد  نرخ ارز در پايان  سال 93 تك  نرخي مي شود  . برخي ان  را نيمه دوم  سال 93 و همزمان  با مشخص شدن  تحريم ها مي دانند . در حال حاضر دولت  دليلي براي تك  نرخي كردن  ارز ندارد اما  شنيده  مي شود  نرخ دلاردر بودجه  كمي رشد كند . امروز نرخ دلار به 3015 تومان  رسيد . امروز جالب بود  كه  از قول پور ابراهيمي بيان شد كه  وزير اقتصاد به عنوان  يك  كارشناس مستقل نه وزير اقتصاد  بر قيمت  2700  به عنوان كف دلار تاكيد كرده است  . اين  نشان  مي دهد قيمت  دلار در نهايت جايي بين  2800  مي تواند تثبيت  شود  هر چند  نرخ  3000 به  سود  كشور است  .

در اين  زمينه از پول 22 ميليارد دلار بلوكه  شده نيز خبرهاي خوبي شنيده مي شود . در دیدارهایی که با رئیس جمهور، رئیس شورایعالی امنیت ملی و رئیس کنگره خلق چین داشتیم، قرار شد آن‌ها به ازای پول بلوکه شده نفتی کشورمان در چین، حدود 20 میلیارد دلار فاینانس (اعتبار خارجی) در کشور سرمایه‌گذاری کنند. در این سفر قرار شد چینی‌ها این مبلغ را در قالب طرح‌های عمرانی در ایران اجرا کنند. البته این طرح‌ها به صورت مشترک انجام می‌شود. اين  خبرخوبي است اما  مي توانست  بهتر نيز عمل شود .

به  حوزه  بازارجهاني ميرسيم  … در بازارهاي جهاني نيز در حالي كه از اواخر وقت  چهارشنبه  بازارها مثبت  بود . بارديگر كار با  ريزش آغار شد و اخر هفته  را  با  ريزش تمام  كرديم . و اكثر فلزات و شاخص ها افت  داشتند . قيمت نفت  به 95 دلار رسيده و البته  شاهد  ريزش مجدد  قيمت  طلا  به  1316 دلار بوديم  . امروز قيمت  گرمي سكه نيز افت مي كند . . اما در فلزات  مدام در حال نوسان  هستيم . مس به  قيمت 7234 رسيد  كه نسبت به چهار شنبه كمي افزايش داشت  اما  روي كاهشي بود . روي در قيمت هاي 1913 دلار قرار گرفت .  در مجموع  رشد قيمت مس قوي تر از روي بوده است  .

و اما  امروز شاخص چند بار رنگ  به  رنگ  شد  . ابتدا  مثبت  ، بعد منفي ، بعد يكمي مثبت و در نهايت  با  جمع  اوري صفوف پالايشگاهي ها منفي شد . امروز بازار با كاهشي 48 واحدي در محدوده 73504 واحد درجا  زد و در نهايت نيز در همين نقاط براي حركت فردا  اماده مي شود . امروز 4 شركت  شبندر، شپنا،تاپيكو  و فخوز در ريزش شاخص بيشترين  تاثير را داشتند و از ان  رشد خليج  فارس و  بانك ها نتوانست  انتظارات  را  براورده  كند  . هر چند  به نظر فردا  روند  رو به  رشدي را در شاخص داشته  باشيم .

در انتظار تحول!

در بازار امروز بانكيها همچنان به روند رو به رشد خود ادامه دادند اخبار خوب سياسي به خصوص در زمينه احتمال كاهش تحريمهاي بانكي از يك طرف و روند فروش داراييها در بانكها و گزارشات مثبت 6 ماهه اين شركتها باعث شده تا توجه بازار به نمادهاي بانكي جلب شود.

امروز بانك سينا همچنان با صف خريد به روند صعودي خود ادامه داد بانك سينايي كه اهداف قيمتي 240 توماني داشته و اين روزها به واسطه شايعات افزايش سرمايه و تعديل مثبت عايدي با رونق معاملات همراه شده است.

تاييد شايعه فروش 11 درصدي سهام سرمايه گذاري غدير توسط بانك صادرات و احتمال خريد اين بلوك توسط ساتا باعث نوسانات مثبت بانك صادرات شد براي بانك صادرات مقاومت 120 توماني مانع محكمي بر سر راه اين بانك ميباشد بانكي كه پتانسيل عمده اش شناسايي سود غير عملياتي به واسطه فروش دارايهاي خود ميباشد.

اما بانك تجارت كه با پتانسيل افزايش سرمايه 100 درصدي تا پايان سال مواجه ميباشد در استانه قيمتهاي 300 تومان قرار گرفت سطوح قيمتي 300-320 تومان هدف فعلي اين بانك محسوب ميشود بانكي كه عمده دليل تعديل مثبتش شناسايي درامد تسعير ارز ميباشد . در مورد  اين  بانك  به نظر بايد با ديد  ميان مدت  نگاه  كرد  .

با چشم انداز مثبت!

گزارش تعديل مثبت دو شركت دارويي نشان از پتانسيل بالاي داروييها داد داروييهايي كه اين روند رو به رشد سوداوريشان تا گزارشات 9 ماهه ادامه خواهد داشت به خصوص اينكه در پاييز حجم فروش محصولات دارويي با رشد قابل توجهي همراه خواهد شد

امروز دارويي سينا پس از تعديل مثبت قابل توجه سود سال 92 به همراه اخبار مثبت از طرح و توسعه شركت و افزاي شتوليد و فروش و احتمال اخذ مجوز هاي صادرات محصولات خود با رونق معاملاتي همراه شده و امروز با بازدهي 24 درصدي به بازار بازگشت . به نظر خبرخوبي براي خارزم  بود هر چند خارزم  با اين  بازگشايي و رشد صادرات و پاسارگاد مي تواند  رشد داشته  باشد .

همانطور كه در كزارشات هفته پيش اشاره داشتيم بار ديگر گروه دارويي سبحان به سمت سطوح قيمتي 720 توماني گام برميدارد سبحاني كه پتانسيل تعديل مثبت را داشته و اين روزها شايعاتي در خصوص افزايش سرمايه شركت تا سطوح 52 ميليارد تومان شنيده ميشود . سود تلفيقي اين  شركت  1600  ريال  است و به نظر ميرسد اين  سهم  بي دردسر با  رشد نرمي مواجه  شود .

شايعه سود 320 توماني دتماد در عملكرد 9 ماهه به همراه خبرهاي مثبت از بازارهاي صادراتي جديد اين شركت باعث شده تا اين سهم دارويي با رشد قيمتي به سمت سطوح 2000 تومان گام بردارد  . در مورد  اين  گروه دفارا و ابوريحان نيز قابليت هاي تعديل سود خوبي را دارند .

در مورد جابر نيز امروز صف خريد شد  و شايد تنها  گروهي كه در بازار بتوان  به  گزارش هاي پيشروي آنها  اميد بيشتري داشت  همين گروه داروست  .

موج سواري پالايشگاه ها!

امروز باز هم شاهد فشار فروش و روند منفي در پالايشيها بوديم عمده اين دليل مطرح شدن طرح تحقيق و تفحص مجلس از صنايع پالايشگاهي ميباشد كه سبب جو منفي در بازار پالايشي ها شده است. البته دراين  گروه  در روزهاي قبل هم  عرض شد  كه  فشار فروش بيش از تمايل به  خريد است . اين  گروه كمي از نظر رشد قيمتي سنگين  شده و شايد به اين  راحتي ها رشد حركت  نكند  . حقيقت امر اين  است كه اين  گروه با  شايعه  حركت مي كند و وقتي اين  چنين خبر هاي در مورد  ان به  گوش ميرسد و موج هاي منفي ميرسد نمي تواند خيلي هم مقاوم  باشد هر چند امروز صفوف فروش او  جمع  شد اما  به نظر نمي توان خيلي روي اين  گروه حساب كرد .

پالايش نفت لاوان با صف فروش سنگين به روند اصلاحي وارد شد اخبار مثبت در حوزه شاوان به خصوص در زمينه احتمال افزايش 5 هزار بشكه اي ظرفيت پالايش نفت هم نتوانست تاثيري در فشار فروش اين سهم داشته و شاهد روند اصلاحي شاوان هستيم

پالايش نفت بندر عباس باروند منفي بار ديگر به قيمتهاي 1500 تومان رسيد افت بيشتر قيمتهاي 1400 توماني را براي شبندر به همراه خواهد داشت اما افت  بيشتر از 1400 براي سهم  بعيد است  .

امروز پس از مدتها توقف نماد بالاخره پالايش نفت شيراز بازگشايي شد و اين سهم كه از قافله رشد پالايشي ها عقب مانده بود با رشد  قيمتي مواجه شد اما در صورتي كه جو منفي پالايشي ها در بازار فردا همچنان ادامه داشته باشد انتظار فشار فروش در اين سهم پالايشي را داريم.

سهمي كه  بورس هر كاري كرد تا تعديل منفي بزند اما از تعديل منفي خبري نبود و پوشش 50% را نيز به  بازار ارائه كرد .

بورس در مورد نماد  شركت تاكيد كرده است كه  عملکرد 6 ماهه منتهی به 31/06/92 ذکر شده است؛ عملکرد 6 ماهه نخست شرکت منجر به مبلغ 866ر1 ریال سود به ازای هر سهم گردیده است که طبق نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت در خصوص پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/1392، بخش عمده این سود (مبلغ 459ر1 ریال به ازای هر سهم) حاصل از تفاوت نرخ ارز مبناي محاسبات فروش موجودي هاي ابتداي سال بوده است که قابل تسری و تکرار در 6 ماهه دوم سال نخواهد بود. لذا سود ناشی از عملیات شرکت در 6 ماهه نخست، مبلغ 407 ریال به ازای هر سهم بوده است.بورس با اين تحولات  نسبت  به تحقق پيش بيني درامد  شراز اظهار عدم  شفافيت و قطعيت مي كرد . اما  شركت  اعلام كرده است  درست  و مطابق ساير پالايشگاه ها  پيش بيني كرده است  . البته  شركت تاكيد كرده اگر ملي پالايش بخواهد بر مصوبه خود تاكيد كند  موجب زيان  اين شركت مي شود چرا  كه  ذخيره اي نيز اخذ نشده است  . از سوي ديگر پارسان  نيز تعهد داده تا اگر ابهامات  برطرف نشد در سود  سال 92  مبلغ 800 ريال  را  نگهداري كند .  امروز با تمام  اين  تفاسير سهم در قيمت هاي 27000 ريال  باز شد و به نظر ميرسد با اين  قدرت خريد فردا نيز سهم  مثبت  شود اما همانطور كهدر بالا  هم  گفتيم  اگر جو كل گروه  به هم  بريزد نمي توان از ان  انتظار معجزه داشت .

امروز بازگشايي شراز و خريد سنگين ان  و مثبت  شدن  اين  سهم در جو كلي بازار و روحيه  پالايشگاهي ها موثر بود .

دقت  داشته  باشيد گروه  پالايش احتمالاً تا  رسيدن خبرهاي مثبت درجا مي زند و چند روز مثبت و چند روز منفي  خواهد بود .

معدنيها جان ندارند!

علي رغم گزارشات مثبت 6 ماهه معدنيها همچنان نمادهاي اين گروه رمقي براي رشد قيمتي نداشته و فعلا روند نوساني را در پيش گرفته اند پيشبيني ميشود با ديد ميان مدت قيمتهاي منفي برخي از معدنيها به خصوص روي و مس فرصت خريد خوبي باشد

امروز كالسيمين در سطوح قيمتي 880 تومان زمينگير شد كالسيميني كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي را داشته و گزارش 6 ماهه بسيار خوبي را ارائه كرد به نظر ميرسد در بازه ميان مدت شاهد كالسيمين 1000 توماني نيز باشيم.

ملي مس اين غول مسي بازار بار ديگر به سطوح حمايتي 380 توماني رسيد ملي مس همچنان روند نوساني را در قيمتهاي 380—420 توماني داشته و نوسانات خوبي نصيب سهامداران خود ميكند  . ما  در چند روز گذشته نيز گفتيم  خريد اين  سهم  با ديد نگهداري و ميان  مدت  گزينه خوبي  خواهد بود .

اما گلگهر همچنان در تب و تاب گزارش 6 ماهه خود ميسوزد كگلي كه امروز مهمان نوسانات منفي بازار بود كگل اين روزها روندش بستگي به ماهيت گزارش 6 ماهه سهم داشته و در صورتتعديل مثبت قابل توجه ميتوان به اينده سهم خوشبين بود . دراين  گروه  كچاد نيز مثبت  بودكه  برخي ان  را ناشي از گزارش خوب سهم مي دانند .

امروز منفي هاي الومينيوم ايران نيز مي توانست  قيمت خوبي براي خريد سهم  باشد  .

سرمايه گذاري هاي طلايي!

در نمادهاي سرمايه گذاري شاهد ادامه يافتن روند مثبت سهام اين گروه و رونق در برخي از نمادهاي سرمايه گذاري بوديم سرمايه گذاريهايي كه اين روزها مورد توجه ويژه بازار قرار گرفته اند

همچنان شايعه فروش بلوكي سهام سرمايه گذاري ساختمان توسط  سرمايه گذاري پتروشيمي باعث رونق در معاملات وپترو و صف خريد سنگين اين سهم شده است به زودي شاهد رسيدن قيمت وپترو به سطوح 260 توماني خواهيم بود شنيده ميشود وپترو قصد خروج از شركتهاي غير مرتبط با صنايع پتروشيمي را دارد و اين  باعث حركت  نوساني روي سهم  شده است  .

حمايتها از هلدينگ خليج فارس باعث شد علي رغم عرضه ها همچنان صف خريد را از اين سهم شاهد باشيم بازار اعتقاد بالايي به افزايش سود شركت در سالهاي اتي دارد همچنين شنيده ميشود دو شركت از شركتهاي زير مجموعه فارس به زودي در بازار فرابورس پذيرش خواهند شد. در مورد  پتروشيمي پارس  بازار به  زودي اطلاعات و خبرهاي بهتري را خواهد شنيد  . در مورد  فارس حقوقي ها  بدجوري در سهم  دست  به  خريد مي زنند كه ناشي از چشم انداز روشن اين  سهم  است  .

امروز اميد  هم  مجاز محفوظ شد اما  قيمت نخورد. اين  سهم پس از اجراي  افزايش سرمايه  سود خود را  696 ريال  اعلام و بدون تعديل به  بازارمي ايد . سهم  25 ميليارد تومان  معادل 12 ريال  به  سود خود  بابت  فروش اخير و سود  سرمايه  گذاري اخير اضافه مي كند . به نظر سود 750  ريالي براي پايان  سال اميد منطقي باشد  . با اين شرايط به نظر قيمت هاي 4500 و 4600  ريال  براي بازگشايي سهم  منطقي باشد اما بازار روي اين  سهم در قيمت هاي 4050 و 4060  ريال  نظر دارد كه مي تواند  براي خريد قيمت هاي خوبي باشد  .

در پارسان شاهديم  كه بلوك هاي متعدد  از غدير به ساير شركت هاي خواهان  اين  سهم  داده مي شود و گفته مي شود  4 شركت ديگر خواهان  حضور در پارسان هستند كه  ممكن است اين  جابجايي ها ادامه داشته  باشد  و تجربه نشان  داده پس ازاين  جابجايي ها  شركت ها به خوبي از پارسان  حمايت  كرده و كف سهم  را مي بندند و اين  خود  ريسك  سعهم  را  كاهش مي دهد . با اين معاملات  سهم  با  زير 1100 تومان  خداحافظي كرده است  . ما نيز بارها  گفتيم  كه  امسال تقسيم  سود  2000 ريالي جدي است  . به نظر فردا نيز اين  سهم شايد شرايط بهتري را داشته  باشد  .

اما در غدير …

به نظر سهم در حال  كنترل شدن است  چرا  كه  بلوك  11% را در پيش دارد . اما توجه كنيد غدير در مهر ماه از محل فروش پارسان 292 ميليارد تومان  سود  شناسايي كرده است و در واقع بودجه  شركت  كامل محقق شده است و از پس هر فروشي تعديل سود  غدير را رقم مي زند . روز گذشته  فروش بلوك  65 ميليوني 71 ميليارد تومان  به  سود  غدير اضافه  كرد كه معادل 40  ريال  سود است و درواقع  امسال  غدير نيز سود 1300  ريالي را دارد كه 600  تا  700  ريال  ان  را تقسيم و باقي را  بارديگر به افزايش سرمايه مي برد . براي ميان مدت ها  خريد غدير دراين محدوده مي تواند  مناسب باشد  . به نظر تا  زمان  بلوك  سهم  كنترل مي شود اما  پس از خريد ان  قدرت  رشد بالايي خواهد داشت  .

امروز معادن  متعادل بود . حتي اگر تعديلات  كگل و كچاد را در نظر نگيريم  ومعادن  30 ميليارد تومان  پيش بيني سود فروش سرمايه گذاري ها داشت  كه  با  تحقق 13 ميليارد تومان  درامد  فروش و سود  فروش سرمايه  گذاري ها در مهر ماه  9  ميليارد تومان  بيش از بودجه سود محقق كرده است  كه  به نظر ميرسد 15 ريال  به ازاي هر سهم  شود . به نظر امسال  ومعادن  به  سود  1400 ريالي ميرسد و فقط تحولات بهره مالكانه  كمي سهم  را ازار مي دهد .

در نماد خعتبار شاهد  شناسايي 21 ميليارد ريال  سود هستيم  كه  بودجه  فروش سرمايه  گذاري خود را  2 ماه  مانده  به  پايان  دوره محقق كرد و از اين  پس به  حساب تعديل شركت  گذاشته مي شود . به نظر از تحقق سود  500 ريالي خعتبار نبايد شگفت  زده  شد و قيمت هاي 2400  ريال  مي تواند  هدف 2 ماه  آتي اوباشد .

در نماد  سكاب اما  تحولات  قوي تر است  . شركت  6 ماهه  373 ريال  سود محقق كرده است و حالا در مهر ماه نيز 14 ميليارد تومان  سود شناسايي كرده و اين  يعني حالا  تحقق سود  500 ريالي نيز براي سكاب اسان  است  . او نيز هدف 2500  ريال را در سر دارد . به نظر امروز  اين  معامله  8 ميليوني در روند  سهم موثر باشد هر چند  فردا نيز شرايط بهتري را دارد .

در نماد بوعلي سهم  كم كم  روي فرم مي ايد . سهمي كه  تا  به حال  حداقل 350  ريال  سود محقق كرده است و برخي سود  امسال  ان  را  بسيار بالا و در حد 550  ريالي مي دانند . به نظر بوعلي با  شناسايي 5 ميليارد تومان  سود در مهر ماه  قابليت  رشد قيمتي تا  2200  ريال  در كوتاه مدت  خواهد داشت  .

از خارزم  بايد گفت  كه  در روز چهار شنبه 80 ميليون صادرات  فروخت كه حدود  6 ميليارد تومان  ديگر براي خارزم  سود  شناسايي شد . در روز هاي قبل مطرح  كرديم كه  فروش بلوك  غدير در اين  سهم تحولات  جالبي را  رقم مي زند . در نماد خارزم  نيز مي توان  با تحول روند  رو به رشد سهام  بانكي مي تواند روند رو به  بهبود  را  شاهد  بود .

چهارگوشه بازار!!!

برنامه عرضه 4 نيروگاه مپنا در بازار فرابورس در كنار شايعاتي در خصوص افزايش نرخ برق صادراتي برخي نيروگاه هاي اين شركت باعث شده تا مپنا همچنان با روند رو به رشد مثاومت 800 توماني را شكسته به سمت سطوح قيمتي 850 تومان گام بردارد. در اين  سهم  امروز 500  مگا وات  درخواست  صادرات برق از سوي عرقا نيزخبر خوبي براي سهم  بود  . البته  پروژه  مشترك كنتور  ومپنا در تاجيكستان نيز خبرخوب ديگر براي هر دو سهم  بود .

اگر به خاطر داشته باشيد چند روز قبل در مورد  اين  پروژه گفته  بوديم

در گروه  ساختمان تحولات  خاصي را شاهد هستيم كه  نگاه  بازار به اين گروه تاحدودي بهتر شده است  . شنيده مي شود  طرحي در وزارت  مسكن و بانك مركزي در حال نهايي شدن  است كه  بر ايجاد  صندوق هاي پس انداز مسكن و ساير صندوق هاي سرمايه گذاري زمين و ساختمان  متمركز است  . اين  صندوق ها  با همراهي بانك  مركزي ، وزارت مسكن و 8 بانك دولتي و خصوصي آغاز مي شود و كار ان  جذب نقدينگي براي بازار مسكن است . يك  سوي ديگر طرح  مردمي هستند كه  براي خانه  دار شدن  به ان  رو مي اورند و سوي ديگر انبوه  سازان هستند كه ازاين  منظر براي بازار خبرخوبي است  .

در تحولي ديگر شنيده  شده  اين  طرح روز چهار شنبه در هيئت  دولت تا حدودي تشريح  شد  و دستوراتي نيز داده  شده اما فعلاً رسانه اي نمي شود .

همچنين شنيده مي شود  رئيس جمهور به  بررسي طرح  اخذ ماليات  از خريد و فروش مسكن و به خصوص فروش واحد هاي خريداري شده  زير 5 سال را در دستور كار دارد .

به نظر از سال 93 تحولات  گروه  ساختمان  قوي تر  و چشم گير تر مي شود  . بايد نيم نگاهي نيز به گروه  ساختمان  داشت . چهارشنبه ديديم  اين  گروه  پر حجم  بود . معمولاً اين  گروه در بازي هاي نوساني سهام هاي بالايي را  جابجا  و بعد  رها مي كند  . بايد ديد  اين  بار چه مي شود  . شنيده  شده  وساخت  يك  بلوك  10% از ثفارس را با  قيمت 3900 ريال  در 25 ابان  ماه به  فروش مي رساند كه  برخي از يك  شركت  سرمايه  گذاري حقوقي و برخي ديگر فرهنگيان  را خريدار اين  بلوك  مي دانند .

اول در مورد وساخت  بايد گفت  كه  گفته مي شود  سهم  براي انها  1400 ريال  تمام  شده  و فروش ان كمي نزديك  به  8 ميليارد تومان  براي وساخت  سود دارد و اين  يعني وساخت  ازاين  محل حدود 80 ريال  تعديل سود مي دهد .

نكته  مهم  اما در مورد ثفارس است  . به نظر ميرسد قيمت هاي فوق براي بازي نوساني روي سهم  جذاب باشد . خريد ثفارس براي نوسان  گيري در اين  محدوده مي تواند  جالب باشد .

حمايتهاي حقوقيها از ا س پ در استانه مجمع شركت باعث شده تا روند صعودي و رشد 5 درصدي قيمت سهام شركت به همراه صف خريد را شاهد باشيم قيمتهاي 420 توماني فردا به نظر ميرسد پايان روند صعودي اين سهم باشد

امروز در گروه خودرويي تنها نماد سبز اين گروه زامياد بود كه با صف خريدبه سمت سطوح هدف مورد نظر ما يعني قيمتهاي 160 توماني گام برميدارد همانطور كه اشاره كرده بوديم افزايش قابل توجه تيراژ توليد در زامياد و بهبود توليد و فروش محصولات شركت سبب اقبال بازار به اين سهم خودرويي شده است .

در گروه غذايي با  مشخص شدن  6 اذر ماه  به عنوان  زمان  مجمع  به نظر فردا  سهم مي تواند  شرايط بهتري را داشته  باشد  . در نوسان هاي كوتاه مدت  سقف قعلي سهم  52000 ريال  است و بهتر است شرايط اعلام  سود  سال 93 شركت نيز سنجيده  شود كه  براي بازار مهم  است .

در بازار سهام  جايزه بيمه البرز به  سهم  تبديل شده و عرضه  سهام  شركت  به همين دليل است  كه  به نظر ادامه خواهد داشت  .

شاملا  اين  روز ها  با  تعديل خوبي مواجه  شده است اين  سهم  بازدهي عجيبي را داشت و روزي كه  سهم  را  براي ميان مدت و حضور در افزايش سرمايه  معرفي كرديم فكر نمي كرديم اين  بازدهي محقق شود .  . سهم  در حالي كه  سود  1665 ريالي را  اعلام كرده  بود حالا  به  سود  2002 ريالي رسيده است  . شركت  با  كاهش هزينه ها  به اين  تعديل رسيده و 50% از سود را نيز پوشش داده است  .

به نظر ميرسد گروه  قند نيز كم كم  با  آغاز فصل برداشت  چغندر مورد  توجه  قرار گيرد . گفته مي شود  قيمت  شكر در 1890 تائيد شده و شكر 1890 توماني به  زودي نرخ  رسمي شكر در بازار خواهد بود . ببنيد  دولت در طول 1 سال  گذشته  انبارهاي خود را از شكر وارداتي پر كرده  بود و ان را نيز با نرخ  1226 وارد كرده  بود كه  فروش ان در 1450 انجام مي شد . با اتمام  ان  ذخيره  شكر قيمت ها  دوباره رشد كرده از همين  رو بهتر است نيم  نگاهي به  گروه  قند نيز داشته  باشيم . شركت هاي برتر اين  گروه نظير قپيرا، اصفهان، هگمتان و برخي ديگر را بيشتر دنبال  كنيم  .

و اما در پتروشيمي ها  امار خوبي از صادرات  اوره و متانول رسيده است  .

گزارش مهر ماه  گمرك  نشان  داد  كه چرا  برخي در روز هاي گذشته در بازار زاگرس مي خريدند و بازهم  اطلاعات دروني نصيب از ما  بهتران  شد!! به نظر روند  صادرات  متانول شتاب خوبي گرفته است و از قول يكي ازنزديكان  به  مجموعه  زاگرس برگشت  به  سطح  صادرات  1ميليارد دلاري را در سال 93 با اين  قيمت  متانول مي توان متصور بود . خريد زاگرس و  خارك  با ديد ميان مدت  منطقي است  و به خصوص خارك  كه  برنامه  افزايش سرمايه  100% را نيز دارد .  خارك سود هر سهم خود را 4411 ريال  اعلام  كرده  بود كه با  وجود  پوشش 4031 ريالي همه  انتظار سود 7000 ريالي را داشتيم  اما  تنها  به 5765 ريالي اكتفا  كرد  كه دليلي اين  عدم  تعديل سنگين  را  بايد در كاهش فروش و  نرخ ارز جستجو كرد  . در روز هاي قبل هم  گفتيم  كه خارك بارديگر به  سمت  40000 ريال  هل داده شود چرا كه همه مي دانند  سود اين  شركت  بيش از 7000 ريال  است  . به نظر خريد زاگرس و خارك  با ديد  نگهداري مناسب است  . ريسك  نرخ خوراك  براي خارك  كمتر از زاگرس است اما در صورت  ثبات  نرخ  گاز در 6 سنت  سود  زاگرس انفجاري تر خواهد بود .

در اين  گروه افتتاح فاز 12 پارس جنوبي خبرخوبي براي فارس و جم خواهد بود . در اين  گروه كم كم  زمزمه هاي خبر نرخ خوراك جدي تر و رسمي تر اطلاع  رساني خواهد شد .

در تاپيكو  اخر وقت  سهم  شرايط بهتري را داشت . شنيده  شده  يك تعديل زير10% در انتظار سهم  است  .

از حفاري نيز بايد گفت  كه در قيمت هاي فعلي مظلوم واقع  شده  . به نظر سهم  پتانسيل هاي خوبي براي ازاد كردن  و رشد قيمتي دارد .

گروه تحلیل گری بتا سهم

11 آبان 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم