جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار چهار شنبه 8 آبان 92

گزارش بازار چهار شنبه 8 آبان 92

نوید خاندوزی
اکتبر 30, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار چهار شنبه 8 آبان 92

چشمك زيركانه  بازار …

گزارش بازار – بتاسهم 16:00 امروز چهار شنبه ، بازار سرمايه  كار خود را در حالي آغاز كرد كه  فشار فروش در روز هاي قبل كم  شده  بود و بازار نيز در قيمتهاي خوبي خود را  براي كف سازي بسته  بود . او  منتظر تيك اف  بوده  و كمربند ها  را نيز سفت و محكم بسته  بود اما  اين  چيزي كه مد نظر بازار بود  رخ نداد  و فقط برخي شركت ها  پرواز كردند . به  وضوح مشخص است كه تمركز بازار روي گروه هاي بنيادي محور بيشتر شده  . تحليل گران  نقش غالب تري را در بازار پيدا كرده اند و به عنوان مثال  كمتر با  شايعه ، حرف و جو سهم مي خرند . حقوقي ها نيز در بازار بيشتر فعال  شده و قيمت ها  را حالا  جذاب تر مي بينند.

برخي عزيزان در روز هاي گذشته  بر ما ايراد مي گرفتند  كه چرا از كار بورس در استراحت  اجباري به  بازار دفاع مي كنند  . ببينيد عزيزان  شاخص 3 الي 4 روز منفي بود . قيمت  برخي سهم ها  كاهش يافت اما  همين  امروز بسياري از شركت ها  بارديگر به همان  نقاط نزديك مي شوند . فاصله اين روزها  شايد كمتر از 3 الي 4 روز بود اما  بورس با اين  حركت  چه درست  چه  غلط ، چه  با عمد و چه  از روي دلسوزي ، چا  با اهرم  گزارش و چي بي فشار به  شركت ها اين  استراحت  را  رقم  زد و جو اساسي و فشار سنگيني را كه از بيرون در مورد  رشد شاخص به او وارد  شده  بود را خنثي كرد  .

به  ياد داريد در بخشي از گزارش هاي روزهاي قبل گفته  بوديم كه ما  اماده ايم در بازار بمانيم و اتفاقاً ريزش ها  فرصت  است . دقيقاً افرادي كه  مدام ازاين  شرايط ناراضي هستند و همه  را متهم  مي كنند معمولاً كوتاه مدت در بازار هستند اگر قصد ماندن در بازار را داشته  باشيد اتفاقاً اين حركات  بورس پاس هاي گلي است كه  به سهامداران  خلاق، تحليل محور  و بنيادي داده مي شود تا در بازار با  دوام و قوام  بيشتري كار كنند .

و اما  بازار اين روز ها و هفته هاي بعد  … 

در اين روز ها  بازار كف خوبي رادر نقاط فعلي ساخته و همه ي فعالان  بازار به اين  يقين  رسيده اند كه كاهش انچناني در كار نيست و ان  اصلاحي كه در پيچ و تاب شاخص قرار بود  رخ  دهد اتفاق افتاده  و ترس از خريد كه در روز هاي قبل از ان  مي گفتيم  تا حدودي كم  شده است  . البته نه از همه  ي گروه ها  .

در حال حاضر ترس ريخته اما  براي رشد نياز به  يك  محرك قوي وجود دارد چيزي كه  بازار را به  سمت جلو هل دهد . در حال حاضر چنين مواردي ديده نمي شود . و نه تنها ديده نمي شود بلكه  صحبت هايي از كاهش نرخ  دلار و تحولات  ارزي و ريالي نيز كمي ذهن  بازار را درگير  خود كرده است  .

اما در روز هاي پيش رو  به نظر ميرسد بازار در اكثر گروه ها  نه خيلي مثبت و نه منفي حركت  كند و شايددر يك  هفته  3 روز مثبت و دو روز منفي را  شاهد  باشيم  .

اما  يك  رويداد جديد در انتظار بازار است و بازار پس ازتوفان گزارش ها  به  قدرت  اخبار ، تحولات  سياسي ، چشم انداز اتي و گزارشات  را بررسي مي كند و با اين ديد  سهم مي خرد . بازار سعي دارد  به  سراغ  سهم هاي برود كه  ظرفيت خالي براي رشد دارند و يا از برداشته  شدن  تحريم  سود مي برند و در بازار رشد انچناني نكرده اند . اين  شركت ها  بيشتر مورد توجه  بازاردر ميان مدت  فعلي  خواهد بود . البته  روشن بودن چشم انداز مهم ترين عاملي است  كه  به  رشد بازار كمك خواهد كرد .

به عنوان  مثال  بحث تحريم و برداشته  شدن  ان و ورود دلار ها و سرمايه هاي خارجي به  كشور از عوامل موثر اين  موضوع است  . دقت  كنيد  بايد در بازار به  دنبال  سهم هايي گشت  كه از اين  مختصات  سود مي برند . حال  ممكن است  4 ماه  بعد  نتيجه  بدهند  يا  يك  سال  بعد اما  با كمي صبر مي توانند  بازدهي مناسبي را رقم  بزنند .

و اما  در بازار امروز چه خبر بود …

بازار امروز كار خود را  با  سكون  پالايشگاه ها ، رونق نسبي پتروشيمي ها ، صف صادرات و رونق تجهيزاتي ها  نظير مپنا، فاذر و حفاري آغاز كرد . كم كم  خليج  فارس نيز خود را از بقيه  جدا كرده و اين اواخر پارسان  نيز صف خريد مي شد   كه  البته  فشار عرضه در بازار زياد بود .

اما  براي روز شنبه بازهم  مثل بقيه چهار شنبه ها  بايد اذعان داشت كه نمي توان از حالا در مورد  بازار شنبه  صحبت كرد بهتر است  كمي كدال خواني كنيم و صبر داشته  باشيم  تا  شنبه  برسد اما  به نظر نميرسد تحول خاص مثبت  يا منفي را در بازار روز شنبه داشته  باشيم .

در مورد  شاخص نيز نزديك  شدن  به  سقف كانال برخي را  نگران  مي كند اما  اين  روز ها وقتي با تكنيكاليبست ها نيز صحبت  مي كنيم انها نيز در اين  مسير مردد  هستند  كه  ايا اين  رشد با دوام خواهد بود يا خير اما  بسياري برگشت  فعلي را  نشانه اي محكم از عدم  ريزش بازار مي دانند .

و اما  سري به  حاشيه  بازار بزنيم  …

در مورد  مسائل سياسي مهمترين موضوع  به بحث هسته اي  و مذاكرات  وين  باز مي گردد . ديروز هم  گفتيم  كه  ايراني ها  بارديگر در وين  اژانس را غافلگير كرده اند . مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی پایان یافت که برای اولین بار دو طرف در بیانیه‌ای مشترک در دو سال گذشته از توافق با یکدیگر خبر دادند. بي شك  رفتار كشورمان در مذاكرات  تغيير كرده و به سمت  يك  توافق پيش مي رود و حتي اين مورد  را  آنها نيز اذعان  كرده اند . معاون کاترین اشتون، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات جدید بین ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای کشورمان ابراز داشت که در این مذاکرات ایران لحن جدیدی به کار گرفته اما دوران جدیدی آغاز نشده است. يک دیپلمات نزدیک به هیات مذاکره‌کننده‌ ایرانی پس از پایان مذاکرات از توافق میان ایران و آژانس خبر داد و گفت نتیجه‌ی مذاکرات از سوی رئیسان هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و آژانس به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید. در مورد توافقات  صورت  گرفته گفته  شد  كه متن جدیدی میان ایران و آژانس در مذاکرات دو روز گذشته توافق شد که جایگزین 10 دور مذاکره قبلی و نیز چارچوب‌هایی که تاکنون مذاکره شده است می‌شود. كه به نظر ميرسد بازرسي ها و غني سازي 20% مهم ترين  قضيه است  . در پايان  نيز هر دو طرف بيانيه مشترك  صادر كردند  كه ایران پیشنهاد جدیدی را در زمینه اقدامات عملی ارایه کرد که به عنوان یک عمل سازنده برای تقویت همکاری‌ها و گفت‌وگو با رویکرد حل همه مسایل باقی‌مانده در آینده است. دور بعدي نيز 20  آبان در تهران پيگيري  خواهد شد . دفاع جانانه جان  كري از سياست هاي فعلي ديپلماسي نيز در نوع خود جالب بود .  واقعاً اخبار خوبي از سياست  رسيده و اين مي تواند  براي بازار اميدوار كننده  باشد  .

 اما در حوزه  اقتصاد …

درمورد بودجه  گفته شد  كه  دولت  دست  به دامن  صندوق توسعه  ملي شده  و حالا  او نيز به اين  سمت  حركت  كرده است . اما  خبر ديگر بحث نرخ ارز بود كه ديروز وزير تلويحاً براي ارام  كردن جو گفت موافق دلار 2500 و 2600  توماني است اما  كمتر نه  . البته ايشان  تاكيد داشت كه در حال حاضر شرايط فراهم  نيست  . نوبخت نيز تاكيد مي كرد چين  22 ميليارد دلار ايران  را پس نمي دهد پس تا  بدين جا  وقتي دلاري نيست قيمت 3000 براي او  منطقي  خواهد بود . اما  بازار وقتي صحبتهاي اين  نماينده  يعني پور ابراهيمي را  بر نرخ ارز 2000 و 2500  مي شنود كمي نگران مي شود . گفته مي شود در جلسه ديروز وزير اقتصاد با نمايندگان وزیر اقتصاد نرخ دلار برای بازار غیر رسمی را 2700 تومان منطقی دانست.

بازارهاي جهاني هم  پرتلاطم  نشان مي دهند .

در بازارهاي جهاني نيز بارديگر كار با  ريزش آغار شده و از شانس بد ما بعد از بازار قيمت ها اوج گرفت  و اكثر فلزات و شاخص ها رشد  داشتند . قيمت نفت  به 97 دلار رسيده و البته  شاهد  ريزش مجدد  قيمت  طلا  به  1351 دلار بوديم  . اما در فلزات  مدام در حال نوسان  هستيم . مس به  قيمت 7254 رسيد  كه نسبت به ديشب كمي افزايش داشت  اما  روي درجا مي زند . روي در قيمت هاي 1923 دلار قرار گرفت كه  البته  امروز فلزاتي ها وضعيت خوبي نداشتند .

در پايان  به  شاخص ميرسيم  كه امروز با  رشدي 385 واحدي كنترل شده  رشد مي كرد  . در بازار امروز خليج فارس،مخابرات ، مپنا، پارسان و بازگشايي خارك در بازار موثر بودند اما از ان  سو بانكي ها  به همراه  شبريز و چند شركت  پالايشگاهي ديگر در روند  شاخص روند  منفي داشتند كه  البته نقش بانكي ها  پر رنگ  اما نتوانستند  خللي ايجاد كنند .

تجهيزاتيها و اخبار مثبت!

اين روزها خبرهاي مثبت در خصوص انعقاد قراردادهاي جديد دولت با تجهيزاتيها از يك طرف و شايعاتي در خصوص فروش برخي از داراييها توسط برخي از شركتهاي اين گروه باعث شده تا بازار توجه ويژه اي به نمادهاي تجهيزاتي نشان دهد

شايعات پيرامون اذراب همچنان در حال تقويت شدن ميباشد حتي شايعه سود 50 توماني اذراب شنيده ميشود همچنين شنيده ميشود اذراب در حال مذاكره با دولت براي حضور جدي تر در پروژه هاي پارس جنوبي ميباشد .

تاكيد وزير نيرو براي فروش سهام نيروگاه ها توسط مپنا از يك طرف و خبرهايي در خصوص برنامه مپنا براي فروش و عرضه 4 نيروگاه خود در بازار فرابورس به همراه عقد قراردادهاي جديد براي احداث چند نيروگاه باعث توجه بازار به مپنا شده است . برخي معتقدند كه  مشخص شدن  و قطعي شدن  قيمت  برق صادراتي خبرخوبي براي مپنا  بود و به خصوص روي قرارداد  پاكستان  . بر اساس قراردادی که روز گذشته بین ایران و پاکستان امضا شده تا سه سال دیگر 1000 مگاوات برق از ایران به قیمت 8 تا 11 سنت به ازای هر واحد به پاکستان صادر می شود.  اين  نشان  مي دهد  مجموعه هايي مانند غدير، پاسارگاد  و برخي ديگر بي دليل به  دنيال خريد نيروگاه نيستند . با اين  صفوف خريد برخي گارد مپنا  را حركت  به  سمت 9000 ريال مي دانند .

حفاري شمال هم امروز مدتي را مهمان صف خريد بود حفاري كه پتانسيل رشد عايدي تا سطوح 120 تومان و رشد قيمتي تا سطوح 720 توماني را دارا ميباشد  و ازاين  سهم  نيز در روز هاي بعد در مورد  رشد فعاليت هاي او  بيشتر خواهيم  شنيد .

دوپينگ در صنعت دارو!!!

گزارشات تعديل مثبت سنگين ديروز دو شركت دارويي در كدال باعث توجه سهامداران به نمادهاي دارويي شد دارويها همچنان با ديد پاييز و گزارشات 9 ماهه با پتانسيل تعديل مثبت و رشد قيمتي همراه هستند.

امروز گروه دارويي سبحان در سطوح قيمتي 670 تومان به تعادل رسيده و با نوسانات مثبت همراه شد دسبحا ميتواند به قيمتهاي 700 توماني بازگردد سهمي كه احتمالا تعديل مثبت خود را در گزارش 9 ماهه اعمال خواهد كرد

اما دارويي فارابي كه پتانسيل تعديل مثبت بيشتر را در طي گزارشات اتي خود دارد همچنان در سوطح قيمتي 1800-2000 تومان در نوسان ميباشد خريد سهم در محدوده قيمتي 1800 توماني و فروش سهم در سطوح قيمتي محدوده 2000 توماني ميتواند سود خوبي به همراه داشته باشد

اما دجابر در قيمت و پي بر اي مناسبي قرار دارد دجابري كه به نظر ميرسد بتواند رشد بيشتر سوداوري را تجربه نمايد شنيده ميشود اين شركت تا پايان سال به سود 150 توماني خواهد رسيد  .

در بازار امروز شاهد  تعديل دسينا و زهراوي بوديم  . زهراوي كه  سود خود را  3861 ريال  اعلام كرده  بود و بيشتر نيمه دوم  سود مي برد سود جديد را  با تعديلي جدي به 6188ريال  رسيده است  . البته  امروز معامله اي روي سهم  صورت  نگرفت . در دسينا نيز تعديل جالب بود . دسينا  سود  1280 ريالي را  به 2379 ريال افزايش دادو تقريباً 100% تعديل زده است .

واكنش سريع سيمانيها!

سيمانيها امروز به حمايتهاي خود واكنش نشان داده و با برگشت روند معاملات همراه شدند نمادهاي سيماني با توجه به اخباري در خصوص افزايش نرخ سيمان صادراتي باز هم مورد توجه بازار قرار گرفته اند

هلدينگي سيماني فارس و خوزستان هم از قيمتهاي 300 توماني با برگشت روند معاملاتي همراه شد سفارس جاي رشد قيمتي تا سطوح 320-330 توماني را خواهد داشت

برگزاري مجمعي موفق در سيمان شرق و وعده افتتاح طرح 1000 تني سيمان سفيد شرق تا پايان سال و متحول شدن سوداوري سشرق از اين طريق باعث شد رشد قيمتي بالاي 8 درصدي به همراه صف خريد را در سشرق شاهد باشيم

تعديل مثبت سيمان تهران و محقق شدن سود 100 توماني چندان رشد قيمتي را براي ستران به ارمغان نياورد .

ستران  از ان  دست  شركت هايي بود كه هميشه موردتوجه ما  بوده  اما  سهم در بازار رشدي نمي كرد . گزارش 6 ماهه  شركت  اما ورق را  تغيير داد و به نظر قيمت هاي 5500 و 6000 ريال  حالا  براي سهم  دست  يافتني تر باشد  .

شركت  سود خود را از 799 ريال  به 1015 ريال افزايش داده  كه  رشد سود  غير عملياتي مهم ترين دليل تعديل سود  اين  سهم  است . البته  افزايش 160  هزار تني سيمان نيز مهم  بود .سهم  امروز در قيمت هاي 4800 و 4900 ريال  باز شد  كه  انتظار قيمت هاي بالاتري از ان مي رفت  و اگر كسي قصد حضور در گروه  سيمان  را داشته  باشد ستران گزينه كم ريسكي با اين  قيمت ها خواهد بود  .

ساختمانيها سربه فلك كشيدند!

در بازار امروز قيمت جذاب ساختمانيها و نزديك شدن برخي ساختمانيها به مجامع و نسبت پي بر اي پايين و تقسيم سود بالا باعث شد تا سهامداران حقوقي فعاليت خود را در نمادهاي ساختماني اغاز كرده و اين اغاز فعاليت سبب رشد قيمتي و اقبال بازار به اين نمادها شود

حمايت بيمه روستاييان و عشاير از نماد اس پ و نزديك شدن به زمان مجمع اين شركت ساختماني در كنار اعلام سود مناسب براي سال اتي خيال سهامداران اين سهم ساختماني را راحت كرده و سبب افزايش تقاضا در ا س پ شد سهمي كه به سمت قيمتهاي 400 توماني گام برميدارد

سرمايه گذاري شاهد پس از برگزاري مجمع موفق امروز با اقبال بازار همراه شد شنيده ميشود شاهد قصد افزايش سرمايه 100 درصدي را دارد همچنين وضعيت سوداوري شركتهاي زير مجموعه شاهد با رشد خوبي همراه بوده كه در نهايت با توجه به اين چشم انداز مثبت ميتوان انتظار قيمتهاي 200 توماني را براي شاهد داشته باشيم

شايعه به فروش رفتن هتل سرمايه گذاري مسكن شمالشرق باعث صف خريد سنگين اين سهم ساختماني شده است به نظر ميرسد اين سهم ساختماني با توجه به صف خريد سنگينش به سمت قيمتهاي 240-250 توماني گام بردارد.

اين سرمايه گذاريهاي پولدار!

در بازار مثبت امروز سرمايه گذاريهايي كه با منابع پولي و مالي در پشت معاملات خود همراه بودند اقبال بازار را به همراه داشته و با رشد قيمتي خوبي همراه شدند

شايعه شده در صورت اعمال تخفيف در خوراك پتروشيمي هاي زير مجموعه هلدينگ خليج فارس اين سهم به سود 400 توماني خواهد رسيد اين شايعات در كنار خريدهاي حقوقيها باعث شده تا فارس امروز با صف خريد سنگيني همراه شود بازار اعتقاد بر فارس 2000 توماني تا پايان سال دارد

امروز نفت و گاز پارسيان همانطور كه وعده داده بوديم به هدف قيمتي 1150 توماني نزديك شد اين روزها پارسان نوسانات بسيار عالي را در سطوح 1150-1050 تومان ميدهد پارساني كه همچنان با ديد ميان مدت جز سهام پرپتانسيلو كم ريسك بازار طبقه بندي ميشود.

در مورد  اين  دو سهم  بايد گفت كه فارس و  پارسان  حقوقي بوده و عمده  ان  فروشنده  حقيقي بوده است كه اين  شرايط باعث شده  بود هر دو سهم  امروز مورد توجه  بازار قرار گرفته است  . در پارسان امروز شاهد  يك معامله  بلوكي نيز بوديم كه به نظر ميرسد حقوقي ها  بسيار خوب  دراين سهم  حركت  مي كنند  و احتمال  تثبيت  سهم  در قيمتهاي 1200  براي پارسان  زياد است  .

پروژه مخازن ذخيره نفت خام در قشم انقدر پروژه بزرگ و سوداوري است كه سهامداران براي شركت سرمايه گذاري صنعت نفت سرو دست شكسته و علي رغم شفاف سازي اين شركت و عرضه هاي سنگين صندوق نفت همچنان صف خريد سنگيني را در اين شركت شاهد هستيم شنيده ميشود حجم سرمايه گذاري در مخازن قشم به 800 ميلياردتومان بالغ خواهد شد كه پس از بهره برداري سود 200-300 ميليارد توماني را براي ونفت به ارمغان خواهد داشت

چهارگوشه بازار!

امروز پتروشيمي خارك پس از تعديل مثبت سود سال 92 با بازدهي 8 درصدي بازگشايي شد . تعديل خارك  ان چيزي كه  فكرش را مي كرديم  نبود اما  بالاخره تعديل بود كه  البته  نرخ  گازدر ان  بازهم  بالا ديده  شده است  . خارك سود هر سهم خود را 4411 ريال  اعلام  كرده  بود كه با  وجود  پوشش 4031 ريالي همه  انتظار سود 7000 ريالي را داشتيم  اما  تنها  به 5765 ريالي اكتفا  كرد  كه دليلي اين  عدم  تعديل سنگين  را  بايد در كاهش فروش و  نرخ ارز جستجو كرد  . مقدار فروش پيش بيني شده براي 6 ماهه دوم (442 هزار تن) کمتر از مقدار فروش واقعي محصولات در 6 ماهه ابتداي سال (503 هزار تن) مي باشد. در اين ارتباط شرکت عنوان نموده است “با توجه به شرايط روز پيش بيني مقدار توليد متناسب با مقدار گاز خوراک دريافتي در نظر گرفته شده و مقدار پيش بيني جهت فروش محصولات معادل پيش بيني کميت توليد در نظر گرفته شده است. شرکت براي تسعير ارز حاصل از فروش هاي صادراتي، هزينه حمل و هزينه گاز مصرفي 6 ماهه آتي از نرخ ارز مبادله اي (هر دلار 600ر24 ريال) استفاده نموده است. اضافه مي نمايد مطابق اطلاعيه اخير، نرخ تسعير فروش هاي صادراتي در 6 ماهه ابتداي سال به ازاي هر دلار مبلغ 404ر33 ريال بوده است.  شركت  به  طور كلي براي 6 ماهه  دوم  گاز را دست  بالا و نرخ دلار را  2400  در نظر گرفته  تا تعديلي بيش ازاين  ندهد .

در قيمت هاي فعلي خارك كمي تند و تيز است و بهتر است  كمي در سهم  صبر كنيم  اما  با اين گزارش محافظه  كارانه  قدرت تعديل خارك هنوز از بين نرفته و احتمال  رشد او تا  4000 در پايان  سال  وجود دارد . سهمي كه  بايد هر چه  سريعتر افزايش سرمايه  بدهد .

در اين  گروه  پالايشي ها نيز با عرضه هاي سنگين مواجه  بوده و خود رااز بازار جدا كردند . در بازار امروز فشار روي گروه  پالايش زياد بود . امروز گزارش شبريزنيز امد  كه خبري  ازتعديل نيست  اما در بازار شايعه  شده  شبريز از محل پتروشيمي تبريز با  رشد سود مواجه  است  كه  بايد پيگير شويم  ببنيم  اين  موضع  صحت دارد  يا خير … به هر حال  اين  روز ها  محصولات  پتروشيمي تبريز در بورس كالا  بسيار ارزشمند  شده و اين  خبرخوبي براي سهم است  .

در مجموع نمي توان  خيلي دل بست و به نظر مثبت هاي اين گروه برخي را  مجاب به  فروش  سهم  نمايد . در اين  گروه شنيده  شده  مجلسي طرح  تحقيق تفحص از اين  گروه  را  آماده  كرده است  كه جالب توجه نيست و البته يكي از ايرادات حضور شخص حقيقي در اين گروه است  .

گروه خودرو  عرضه  داشت و شرايط پر معامله اي را تجربه  كرد . زامياد همچنان با صف خريد به سمت سطوح قيمتي 160 توماني گام برميدارد اخبار مثبتي از زامياد در زمينه رشد توليد و فروش به گوش ميرسد. مديران  صنعتي خيال  خودرويي ها  را  راحت  كردند و اعلام كردند كه  براي سال 92 افزايش نرخ ندارند و سال 93 را  ممكن است  با  افزايش آغاز كنند . البته  پژو 206 و  تندر ممكن است  3 الي 4 درصد  افزايش نرخ  بگيرند كه عددي نمي شود كه  تحول ايجاد كند . اين  خبر تن و بدن خودرويي ها  را  شل كرد و انها  را به استراحتي مجدد برد . اما در همين  بين  بوديم  كه  برخي شايعات و شنيده ها از خبرهاي مثبت  اين  گروه و تحول در گروه خودرو  در سال  آتي بهتر خواهد بود  كه مي تواند خبر خوبي براي بازار ما  باشد  . ببنيد اگر خودرويي ها  حركت  كنند و صنعت خودرو رونق بگيرد صنعت  فولاد و سنگ  آهن  كشور نيز به  تحرك مي رسد  از همين  رو برخي كه  به  سخنان  وزير صنعت در مورد  گرم كردن  بازار خودرو  ايراد مي گيرند از اقتصاد چيزي سر در نمي آورند …

امروز عرضه هاي بسيار سنگين در نماد بانك صادرات اين سهم را قبل از رسيدن به سطوح قيمتي 120 توماني با توقف و عرضه همراه ساخت روند اتي صادرات بستگي به حمايتهاي حقوقيها از اين سهم دارد كه  بعيد است  فعلاً بتواند  قدرت  رشد بالايي را داشته  باشد  .

روز يكشنبه در منفي ها  بارديگر بانكي ها مورد توجه خواهند بود  كه شنيده مي شود افزايش سرمايه  تجارت نيز اطلاع  رساني مي شود .

البته  امروز پست  بانك  با  گزارش ضعيف توجه  بازار را از خود دور كرد و به نظر صف فروش طولاني تري را داشته  باشد .

در سرمايه  گذاري ها  سكاب با خبرهاي خوب به نظر هنوز مي تواند  بتازد .

امروز كنتور نيز مثبت شد  و نوسان گيران نشان دادند هنوز حضور دارند . در اين گروه  رشد بترانس  و بموتو نيز جالب است  كه در مورد هر دو صحبت  شده  بود.

امروز تپمپي با محدوديت و صف خريد باز شد  و به نظر ميرسد با اين  قيمت ها و سود سهم  به گره مي رود .

يك بار ديگر نيز در مورد  مخابرات گفته  بوديم كه  سهم  بازدهي به  بازار بدهكار است و دير يا  زود  بايد ان  را  پس بدهد . پي به اي 5 نيز 2 واحد  از پي به اي بازار عقب تر است  و اين  صنعت  به نوبه خود ريسك  آنچناني ندارد . اما  دعواي سازمان  نتظيمات و مخابرات  به كدال  كشيده  شده است كه سازمان  تنظيمات  از عدد 655 ميليارد تومان  براي برگشت  به  حساب ها  صحبت مي كند و مخابرات  نيز سازمان  را مرجع  قيمت  گذاري نمي داند .

اين  سهم  براي خود  وزنه اي محسوب مي شود و امروز به همين دليل كه  رد كرده  بود اين مصوبات  را مثبت  شد اما  بايد كمي مراقب بود  . هر چند مخابرات با اين  قيمت و سود براي نگهداري ريسكي ندارد .

در گروه  فلزات  فملي جز سهم هاي آينده دار است  . فملي جز شركت هايي بوده  كه  افت  فروش  و سود داشته  است  اما جاي جبران  دارد . اين  سهم  براي نوسان  گيري مناسب نيست اما حقوقي ها و صندوق ها و ميان مدت ها مي توانند  سهم  را در حال حاضر با  قيمت هاي 3600 و 3700  ريال خريداري كرده  و درواقع با كسر سود مجمع در آتي و سود فعلي و اتي سهم  در حال حاضر با  ي به اي 4 در حال معامله است  .

در اين  گروه عدم  انتشار گزارش سنگ  آهني ها نيز جالب توجه است   كه  پاي بهره  مالكانه در ميان  است  .

اما  پتروشيمي ها خوب معامله مي شود كه  برخي ان  را ناشي از اطلاع  برخي از خبرهاي پشت  پرده نرخ خوراك مي دانند . امروز شنيده  مي شد  كه  طرحي در دست  تهيه  است  كه نرخ خوراك  پتروشيمي را  13 سنت  اعلام كند اما  با اين  تفاوت كه  13 سنت  نرخ اعلامي خواهد بود و دولت تخفيف 35 و 40% را در ان  لحاظ مي كند  كه  حدود  8 سنت خواهد شد  البته  اين  نرخ  براي طولاني مدت است . تقريباً نرخي نزديك  به  1900 ريال  . البته هنوز پتروشيمي ها  زير باراين  نرخ  نرفته اند و مورد  قبول انها نيست اما  ممكن است  عملي شود كه  البته خيلي هم  بد نيست  . در مورد نرخ خوراك  مايع ها نيز گويا  19% تخفيف جدي شده است  . در مورد  پتروشيمي ها  سهامداران عمده و مديران  عامل از نرخ  6 سنت يك گام  بالاتر نرفته اند  كه  به نظر مبناي انها نرخ خوراك گاز قطر است .

امروز شپاس تا درصد هاي مثبت  رشد كرده  بود . اگر به  شپاس دقت  كنيد مي بيند  سهم طي 6 ماه  گذشته  به  طور متوسط 150  ميليارد تومان  فروش قير در هر ماه داشته  است  . اما  ديروز در بورس كالا  تحول عجيبي رخ داد  ناگهان نزديك  به 250  ميليارد تومان  فروش قير صورت گرفت و اگر فروش همين هفته  را  جمع  بزنيم نفت  پاسارگاد بيش از 300 ميليارد تومان  يعني معادل 2 ماه  فروش خود را در 1 هفته  انجام داده است . به نظر سهم  دچار تحولات  سود  خواهد شد و نيمه دوم  براي او  فصل بهتري است  . اين  سهم نيز بازدهي به  بازار بدهكار است  .

امروز ولساپا  خوب معامله مي شدو  به نظر ميرسد روز شنبه در منفي ها  توجه نوسان  گيران  را  به خود  جلب كند .

گروه تحلیل گری بتا سهم

8 آبان 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم