جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار يكشنبه 5 آبان 92

گزارش بازار يكشنبه 5 آبان 92

نوید خاندوزی
اکتبر 27, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار يكشنبه 5 آبان 92

چكش سفت و سخت عرضه

گزارش بازار – بتاسهم 17:20 امروز يكشنبه ، بازار سرمايه يك  روز عجيب و جالب را پشت  سر گذاشت  . روزي كه  بازار با  يك  ريزش تمام  عيار ديگر مواجه  شد كه  با  ريزش 1300  واحدي شاخص به  كار خود  پايان  دارد  . ريزشي كه به قول برخي دوستان  از نان  شب براي بازار واجب تر بود .

اما  امروز چرا  اين  چنين شد  . براي اين موضوع  سري به  مطالب روز قبل مي زنيم كه  چرايي منفي شدن  بازار امروز تا حدودي توضيح  داده است  . به مطالب ديروز در گزارش بازار خوب دقت  كنيد :

بسياري امروز وقتي بازار را مي ديدند به نوعي به  بي رمق بودن و متزلزل بودن ان  اذعان مي كردند

دليلي اين امر يك  چيز نمي تواند باشد  و ان هم  اين  است كه  گزارش ها ان طور كه  بايد خيره  كننده نبوده و حالا بازار براي رشد به دنبال  يك محرك  ديگر مي گردد و از سوي ديگر هر چه مي گردد چيزي پيدا نمي كند .

براي همين  بود كه  بازار بي رمق حركت  مي كرد از سوي ديگر نقدينگي هم  كه  بتواند ان  را  به  سمت جلو  هل دهد فعلاً قدرت  حركتي ندارد .

به  ياد داريد روزي خاطره اي تعريف كرديم  از صف كشيدن  براي خريد سهام صندوق ها و جريان سنگين نقدينگي و پول سنگين در بازار . ان  روز ها  تاكيد كرديم هم خوشحال  شديم  و هم ناراحت . ناراحتي ما ازاين  بابت  بود كه اين  پول ها  چندان  باهوش نيست . بدي اين  پول اين  است كه  انتظار كوتاه مدت دارد  . ترس ازاين  است  كه اين پول ها  وقتي ببيند خبري از بازدهي نيست  فشار فروش افزايش يافته و بازار اسير يك  دور تسلسل باطل  و بيهوده از فروش سهام  شود  . اميدواريم اين  طور نباشد …

هميشه در بازار پول ترسو و معامله  گر بي تجربه  وجود دارد . وقتي مثبت است  صف خريد مي نشيند و وقتي منفي است صف فروش … امروز ديديم  كه چه  طور با اين  شرايط همين پول ها  كه وارد بازار شده  بلاي جان  بازار شده و او را منفي كرد  . البته  يك نكته  ديگر را نيز بايد در نظر داشت  . بازار سرمايه  اين  روز ها  زير يك  نوع  فشار براي عرضه نيز قرار گرفته است .

به هر شكل ممكن بازار نبايد رشد كند تا  شائبه  حباب بودن  ان  تخليه  شود . اين  يك اصل است و اين كه  بورس ان  را انجام  دهد  يا هر كس ديگري فرقي نمي كند . اين  كه  با چه  ابزاري باشد فرقي نمي كند حتي اگر به  زور هم  متوسل شوند بازهم مسير تعريف شده و بازار نبايد رشد كند . البته حقير به اين  موضوع اعتقاد دارد كه دستور براي بازار كارساز نيست اما جايي كه  بازار نيز سركشي مي كند  شايد لازم  باشد نهيبي زده  شود  .

بازهم  تاكيد مي كنيم ما نيز به مانند  همه  به  رشد بورس علاقه منديم و اين  منفي امروز چند روز اتي براي بازار لازم و مفيد  خواهد بود . حكايت منفي هاي بازار امروز حكايت دونده اي است  كه  بايد عقب نشيني كند تا  پرواز بلند تري را داشته  باشد .

به هر حال  تاكيد  برخي بر عرضه هاي سنگين توسط سهامداران  عمده نيز اين  موضوع  را  رقم  زده است كه  ازدياد و اشباع  سهم در بازار باعث اين  شرايط شده است  . به هر حال  بازار وقتي رشد ميكند  كه تقاضا  بيش از عرضه  باشد و  وقتي عرضه از تقاضا  پيشي گرفت  چيزي جز كاهش نصيب بازار ما نخواهد شد .

البته  تاكيد مي كنيم اين  ريزش ها  منطقي و مقطعي است و حتي براي افرادي كه در حال  حركت در بازارهستند  به خصوص حقوقي ها شرايط در اين  ريزش فراهم  تر است و به نظر ميرسد از فردا  انها  با  قدرت  بيشتري در قيمت هاي منفي حركت كنند .

و اما در بازار امروز چه خبر بود و فردا چه مي شود …

اين  كه در بازار امروز چه خبر بود خيلي نياز به  گفتن  ندارد و همه ديديم كه تقريباً همه  ي شركت ها منفي بودند از پالايشي ها  بگير تا  پتروشيمي  و … يك نكته  در بازار امروز ملموس تر بود  . دو خبر عوارض1% زيست  محيطي  و بحث نرخ خوراك  پتروشيمي ها  كه  يك  خبرگزاري با همت و جديت تمام  به  دنبال  ان است  نيز دراين موضوع موثر بود .

البته  جو عمومي بازار منفي است و اين چاره اي جز تحمل و رسيدن  قيمت ها  به نقاط جذاب را ندارد .

اما  براي بازار فردا  يك اتفاق مهم رخ مي دهد … فردا قبل از هر چيز قيمت ها  به  نقاط حمايت اول مي رسند  . منفي بازار فردا  شاخص را در نقطه حمايت مهم  قرار داده و در مجموع  ممكن است  خبرهايي از بازگشايي هاي خوب برخي پتروشيمي ها  را ممكن است  داشته  باشيم . در اين  شرايط ممكن است  بازار فردا  ابتداي كارخود را  با همين  صفوف فروش آغاز كند اما  رفته  رفته با  شرايط بهتري به  پيش برويم  . به هر حال  بازار فردا نيز منطقي است كه منفي باشد و  خيلي راه  دوري نمي رود كه  شاخص حتي 1000 واحد ديگر نيز با منفي برخي سهم ها و البته همزمان  با  جمع  آوري صفوف فروش شركت ها بهتر شود .

ببينيد  قطع  به  يقين نمي توان گفت  بازار دوشنبه  و سه  شنبه  بهتر است  اما اين  شدت منفي امروز را  فردا  و به خصوص سه  شنبه  نخواهيم  داشت  .

و اما چه  شد كه  شاخص اين  ريزش را داشت و نقشه  راه  شاخص كجاست …

شاخص نقطه  سقف خود را  لمس كرده  بود و حالا  برخي معتقدند  يك الگوي كاهشي تا  زير 71 هزار را  زده است اين كه  شاخص در جايي بين  70 و 71 هزار بايستد خبرخوبي براي بازار است چرا  كه نشان  مي دهد همين هفته  اصلاحات  بازار تمام  شده و بازار منتظر خبرهاي بهتري بايد بنشيند .

بازهم  3 ضلع  مثلث را  فراموش نكنيد . خبرهاي داخلي بورسي، سياسي  و اقتصادي  كه  بيشتر از حوزه دولت مطرح مي شود مي تواند موثر باشد  . به عنوان مثال  امروز نرخ دلار و. بحث بر سر ثبات ان در 3 هزار تومان ، نرخ خودرو و موارد اين  چنيني در وضعيت بازار در روز ها و هفته هاي اتي موثر است  .

اماردر حاشيه  بازار امروز چه خبر بود  …

در مورد  مسائل سياسي ديروز و امروز اتفاقي كه  بخواهد  180  درجه وضعيت  بورس را تغيير دهد وجود نداشته . گويا  گفته مي شود  بحث جلسات  كارشناسي 1+5 به  زودي آغاز شده و خبرهاي حتي پنهاني ان نيز در بازار موثر است  .در حوزه داخلي نيز بررسي صلاحيت وزرا  جالب توجه است كه  گفته مي شودهر 3 وزير احتمالاً راي را خواهند داشت  .

در مورد  مسائل اقتصادي نيز در لابلاي خيرها  تيتيري نظرها  را جلب مي كرد  كه اكبر تركان  گفته  در 8 سال اخیر با ارزان فروشی ارز در واقع به واردات یارانه می‌پرداختیم و امروز حمایت ما از تولید در مقابل واردات، واقعی کردن و تثبیت نرخ ارز است. اين  موضوع  به  خوبي تثبيت  نرخ  ارز در 3000 تومان  را نيز اثبات  مي كند . امروز معاون  ارزي بانك  مركزي نيز اظهار داشت  كه وی درمورد نرخ واقعی دلار گفت وقتی بازار قیمت را حدود 3 هزار تومان تعیین می‌کند لابد همین رقم قیمت واقعی است.!! اين نشان مي دهد تمايل انها نيز بر كاهش نرخ ارز نيست  .

در مجموع  اخبار شايد براي بازار بد نباشد اما اين  بار بازار سرمايه  اسير حاشيه هاي خودي و بورسي شده است   كه  بحث استراحت  اجباري يكي از مهم ترين بحث هاست و بهتر است  سهامداران  نيز با اين  روند  فعلاً نجگند.

و اما در بازار امروز شاخص نيز خبرساز شد  و با  ريزش 1348  واحدي در محدوده  72201 واحد قرار گرفت كه به نظر ميرسد تا نقطه  70600  تا  70800  كه  برخي پيش بيني مي كنند  يك  ريزش 1400 واحدي ديگر وجود دارد . چيزي شبيه  بازار امروز … اما در بازار امروز نماد هاي خليج  فارس با نزديك  به  300 واحد ، شبندر، شپنا،فولاد ، تاپيكو  با  بيش از 100  واحد و پارسان ، غدير، مپنا و مخابرات   نيز هر يك در ريزش بازارو شاخص موثر بودند و از ان سو نيز اگر بازگشايي بانك  صادرات و رشد شيران نبود  شاخص همين  امروز با  ريزش تا  زير 72 هزار نيز مواجه مي شد .

اسير مصوبات!

امروز خبرهايي در خصوص تصويب اخذ عوارض1 درصدي از فروش شركتهاي پالايشي به دليل الاينده هاي زيست محيطي باعث شد تا پالايشي هاي با روند منفي همراه شوند البته اين مصوبه بايد در صحن علني مجلس نيز براي اجرايي شدن به تصويب برسد اما اين روزها از همه طرف فشارهايي براي منفي نمودن روند پالايشگاه ها را شاهد هستيم.

البته  امروز مدير پالايش نفت  تبريز اعلام كرد كه  تمام پالايشگاه ها اين  ذخيره  را در حساب هاي خود  گرفته اند و چيز جديدي نيست  . او حتي از عدد  16 ميليارد تومان  براي بودجه  شبريز نيز ياد كرد  كه اين موضوع  فردا مي تواند  كمي جو گروه  را  آرام تر كند .

ليدر پالايشيها يعني شبندر با صف فروش روند منفي به خود گرفت مصوبه 1 درصدي عوارض بر سود شبندر تاثير بالايي نداشته اما جو رواني باعث افت شبندر شده است شبندري كه سطوح قيمتي فعلي را در صورت افت بيشتر قيمتي با حمايت 1400 توماين همراه ميباشد

اما پالايش نفت اصفهان نيز به نظر ميرسد به سمت حمايت 3000 توماني خود رهسپار شود شپنا وضعيت بنيادي بهتري دارد هم طرح بنزين سازيش افتتاح شده و هم سهامداران عمده اش به دنبال اخذ مجوز افزايش سرمايه 300 درصدي اين شركت پالايش ياز محل سود انباشته ميباشند . فردا  به نظر ديگر منطقي براي فروش شپنا نباشد  .

در نماد پالايش نفت تهران شاهد افت قيمتي و روند منفي اين سهم به سمت سطوح 100 هزارتوماني هستيم شتراني كه سهامدارانش انتظار افزايش سرمايه را دارند امري كه محقق نشده است . گفته مي شود در مورد  زيست محيطي اين  شركت  كمي مشكل دار است و ممكن است  گيرهاي بيشتري به  شتران  داده  شود .

امروز نفت نيز صف فروش شده  بود كه  سعي كرديم  ابتداي صبح قبل از شروع  بازار در مورد  فروش او  صحبت  كنيم  .

بانكيها در تكاپو!

اين روزها بانكيها در تكاپو هستند تا شايد يك خبر مثبت از شوراي پول و اعتبار و افزايش نرخ سود بانكي بتواند سهام بانكي را به ليدران بازار تبديل نمايد بانكيهايي كه به افزايش نرخ سود بانكي خوشبين هستند

امروز بانك صادرات پس از افزايش سرمايه و ارائه عملكرد 6 ماهه مثبت با بازدهي خوبي همراه شد . گفته مي شود  اين  سهم  با  سرمايه  جديد 578 هزار ميليارد  ريالي 8% نيز تعديل سود داده است و سود جديدي خود را  با  پوشش 55% از 254 ريال  به  109  ريال  رسانده است  . البته  دليل افت  سود سرمايه  جديد شركت  است  .

شايعاتي دربازار وجود دارد از اين  كه  بانك  صادرات از محل فروش زمين و ساختمان و سهام  به  سود غير عملياتي 550 ميليارد توماني مي رسد كه در بودجه ديده نشده  اما امسال  بايد  محقق شود  . اين  شايعه در شركت  وجود دارد اما بايد توجه  كرد  احساسي رفتار نكنيد . امروز گفته  بوديم  بيش از 1100 ريال  قيمت خوبي براي فروش است اما  شنيده مي شود  برخي نوسان  گيران  به  دنبال  رشد بيشتر قيمت  سهم هستند  كه مي تواند خبر خوبي براي وبصادر  و همچنين سهامداران عمده اننظير خبهمن ، خارزم و وبهمن باشند .

در نماد بانك سينا علي رغم معاملات پرحجم روند مثبت اين سهم همچنان ادامه داشت بانك سينا در حالي به مصاف مقاومت 220 توماني ميرود كه شكست اين مقاومت نياز به حمايت جدي ميباشد و بعيد است  از ان  عبور كند  پس نوسان  گيران  مراقب باشند.

حمايتها از پست بانك افزايش و با تاييد مسئولان اين بانك در خصوص اجرايي شدن صد در صد افزايش سرمايه در سال جاري باز هم پست بانك چنجالي در كانون توجهات در گروه خود قرار گرفته است .

اما  امروز گزارش بانك  سامان نيز به بازار امد كه  گزارش موثري بوده  و 155 ريال  سود محقق كرده و 2 برابر دوره  قبل سود ساخته و به نظر ميرسد سود  350  ريالي را  بتواند دشت  كند  . گفته مي شود خبر خوبي براي تپمپي به عنوان  تنها  سهامدار حاضر در بازار است  .

اين سرمايه گذاريهاي خوش شانس!

در بازار امروز برخي از تك سهمهاي سرمايه گذاري با نوسانات مثبت همراه بودندسرمايه گذاريهاي خوش شانسي كه پتانسيلهاي بنياديشان باعث توجه بازار به اين سهمها شده است

امروز اتيه دماوند پس از تعديل مثبت عايدي تنها رشد 5 درصدي قيمتي را براي سهامداران خود به همراه داشت واتي كه پتانسيل تعديل مثبت بيشتر را داشته و اين روزها شايعاتي در خصوص مذاكرات اين شركت با پالايش نفت اصفهان براي فروش بلوكي سهام شيران شنيده ميشود . در مورد  شيران و اتي فعلاً وقت  فروش نيست و بهتر است  3 الي 4 ماه نظاره گر اين  سهم ها باشيد .

رشد قيمتي صنعتي بهشهر و شايعه تعديل مثبت بيشتر وبشهر باعث شد تا اين هلدينگ غذايي هم به سمت سطوح قيمتي 380 تومان به همراه صف خريد پيشروي نمايد . البته  فردا  او  نيز بسيار جدي به مانند  امروز عرضه مي شود .

پارسان به حمايت 1050 توماني نزيدك ميشود هر چه پارسان به اين سطوح نزديكتر شود جذابيت بيشتري براي خريد پيدا خواهد كرد . امروز خبر شناسايي بيش از 120 ميليارد تومان در يك ماه  مهر باعث شد تا  بازار نيم  نگاهي به  شناسايي سنگين مناسب سود در شركت داشته  باشد .

در اين  گروه  وتوسم  نيز 24 ميليارد تومان  سود داشت  كه در مهر ماه  شناسايي كرده  بود و به نظر ميرسد او نيز روزهاي بعد  با جو مثبت بازار كمي بهتر شود  .

در اين  گروه تاپيكو امروز هر چه  قدر عرضه  داشت  تامين از بازار مي خريد و البته  سهامداران  ديگري نيز بودند  اما  به نظر ميرسد كه در شرايط فعلي منفي فردا  براي اين  سهم نيز ديگر فروشنده  انچناني نداشته  باشد  .

كمي اهسته تر!

در بازار امروزخودروييها در مقابل كاهش قيمت مقاومت نشان ميدادند اگر چه وضعيت خودروييها امسال هم مناسب نميباشد اما با توجه به برنامه ريزي گسترده خودروييها براي افزايش توليد براي سال اينده و احتمال افزايش نرخ بيشتر برخي از توليدات  اين شركتها و اعلام امادگي خودروسازان خارجي براي حضور در بازار ايران بازار همچنلان به اينده شركتهاي خودروساز خوشبين بوده و به مصاف فروشندگان در سهام خودروساز ميرود . امروز دو خبر عدم كاهش نرخ خودرو و حتي احتمال  رشد در سال  اينده و امادگي پژو براي حضور در ايران  بازهم  گروه خودرو را  بالا  كشيد .

همانطور كه پيشبيني ميشد سايپا در قيمتهاي 160 توماين به تعادل رسيد و حتي با نوسانات مثبت همراه شد سايپايي كه پتانسيل افزايش سرمايه تنها پتانسيل عمده پيش روي سهم ميباشد كه ميتواند زمينه ساز رشد قيمتي اندك را فراهم سازد اماواقعاً براي خريد توصيه نمي شود چرا  كه  زيان  بالايي را دارد .

امروز ايرانخودرو به قيمتهاي زير 280 توماني رسيد افت قيمتي بيشتر نشان از افت قيمتي اين سهم خودرويي تا سطوح قيمتي 260 توماني دارد ظاهرا افزايش سرمايه ايرانخودرو از محل تجديد ارزيابي داراييها تكذيب شده است و فعلاً بايد منتظر گزارشي شبيه  گزارش ساير خودرويي ها در اين  سهم  باشيم  .

زيان سنگين پارس خودرو افت قيمتي 14 درصدي را براي اين سهم به ارمغان اورد به نظر ميرسد پارس خودرو تا سوطح قيمتي 100 تومان با افت قيمتي مواجه شود . البته  امروز برخي نوسان  گيران  به دل سهم  زده  بودند اما در نهايت در 1100 ريال  ارام  گرفت . خپارس را  به  بلند مدت ها و ميان مدت ها توصيه مي كنيم  هر چند  كه نوسان خوبي را نيز ممكن است  شاهد  باشد .

در اين گروه  برخي نوسان  گيران از خودروييها خارج  شدند و اين خود حالا  باعث اين شده است  كه شرايط كمي تغيير كند و ان  نگاه  سابق روي گروه نباشد  .

اما وزير صنعت نشان  داده  به اين  گروه و تحولات  ان  اشراف دارد .

تجهيزاتيها حمايت ميشوند؟

در بازار امروز تجهيزاتي ها كمي وضعيت بهتري داشتند اما همچنان سهام اين گروه هم ميلي به رشد قيمتي انچناني نشان نميدهند و سهام تجهيزاتيها هم اسير جو بازار بوده و اين روزها اگر نوسانات مثبتي دارند به دليل حمايت حقوقي ها ميباشد

تكذيب شايعه اخذ قراردادهاي خارجي مپنا اين سهم را با افت قيمتي همراه ساخت ظاهرا مپنا تنها با كشور عراق دو قرارداد داشته كه به اتمام رسيده و ديگر قرارداد خارجي در دست ندارد فعلا قيمتهاي 700 توماني روند خنثي اين سهم خواهد بود

اذراب با حمايت حقوقيها و سهامداران عمده خود همراه شده است شنيده ميشود ساختمان مركزي شركت براي فروش اماده ميشود البته  ديروز هم  گفتيم  كه نوسان  گيران پشت سهم هستند  .

عملكرد مثبت حفاري نتوانسته اين سهم تجهيزاتي را با رونق همراه سازد . جالب است حفاري شمال ديروز صف خريد و امروز صف فروش شد  . اين  سهم  گفته مي شود  يك تعديل 15% را  اماده مي كند تا  به  بازار بفرسند  . سهم هايي مانند  حفاري مي توانند  براي ميان مدت ها و افراد صبور بسيار جالب توجه  باشند . حفاري در 6180  ريال  صف فروش اندكي داشت اما  فردا  احتمالاً جمع مي شود .

چهارگوشه بازار!

خبر موافقت سازمان بورس با افزايش سرمايه 210 درصدي صنعتي بهشهر و احتمال انتشار مجوز افزايش سرمايه در روزهاي پيش رو سبب رشد قيمتي اين سهم به سطوح بالاي 5 هزار تومان شد مقاومت 5200 توماني در غبشهر تنها با مجوز افزايش سرمايه شكسته خواهد شد

در گروه سيماني ليدر اين گروه يعني فارس و خوزستان با روند منفي مجددا به سمت قيمتهاي 300 توماني حركت ميكند خريد سفارس 300 توماين و فروش در سطوح قيمتي 320-330 تومان سود نوساني خوبي به همراه دارد

هلدينگ پتروشيمي خليج فارس اثرات برگزاري مجمع نه چندان مثبت خود را با صف فروش نمايان ساخت سهامداران حقيقي از وضعيت اين شركت راضي نبوده و شروع به عرضه اين سهم نموده اند . شنيده  شده  صندوق نفت  خريدار جدي ديروز خليج  فارس بود . در اين  سهم توصيه ما اين  است  افرادي كه  نقد كردند  از روز دوشنبه در منفي ها  به  صورت چند  پله اي كمي اضافه كنند . سهم خبرهاي خوب و بد زياد دارد  اما تغيير مديران  شركت مي تواند يكي از مهم ترين اتفاقات خوب سهم  باشد  .

به نظر كف قيمتي كه  فارس در ان براي ريزش مقاومت مي كند  محدوده  13300 و 13600 ريال  است  كه  افت  بيش ازاين  خيلي منطقي نيست

امروز بترانس منفي اما پر معامله  بود . در روز هاي گذشته در مورد گزارش اين  شركت  صحبت  شد  . نكته  مهم و خاص گزارش اين  است  كه بترانس در توليد  ترانسفورماتور هاي برق قدرت در توليد انها موفق به توليد 5246 دستگاه در 6 ماهه اول سال  شده است  . كه اولاًاز مقدار فروش شركت  در 3 ماهه اول 25% بيشتر است و دوماً اين كه اين  مقدار توليد  شده هميشه در دوره هاي مختلف به  فروش ميرسيد اما اين  بار نزديك  به  2000 دستگاه  از اين  محصول توليد شده و در بهاي تمام  شده  لحاظ شده است  اما  به  فروش نرسيده  … يا اين  فروش بنا  به دلايلي صورت نگرفته و يا شركت  علاقه اي به  فروش ندارد  . البته  طي پيگيري هاي ديروز و امرو گويا  به دليلي تغيير روش فروش از نسيه  به  نقدي اين  مشكل به  وجود  امده اما در صورتي كه اين محصولات  به  فروش برسد قطع به  يقين  فروش بترانس تغيير شگرفي  خواهد داشت . گفته مي شود برخي به  شكل مصنوعي خواهان  پايئن نگه داشته  شدن قيمت  سهم  هستند .

اما  گروه  فلزات  تقريباً با اين همه  گزارش مثبت  مرده است  .

فاسمين و فايرا ديروز بازگشايي هاي نااميد كننده اي داشتند و امروز هر دو صف فروش بودند   طوري كه  بازار حتي فكرش را هم نمي كرد  انچنان  پي به اي اصلاح  كند . برخي معتقدند كه  فاسمين تا  8400  ريال  افت كرده و بارديگر با  رشد مواجه مي شود . انصافاً اين  سهم  از نظر سهامدار عمده  دچار ضعف است و گروه  روي او را رها  كرده است . در نماد  فايرا نيز اين شرايط مشابه است و او نيز رها  شده در اين  نماد نيز به نظر قيمت هاي 7800 و 7900  ريال  تكميل كننده  الگوي سهم و زمان  برگشت  خواهد بو.د . در كنار اين  گروه منفي فولاد كمي جمع  و جور شد اما  تعديل منفي فولاژ  و فلوله  شوك  بدي به گروه وارد كرد . . فولاژ و فلوله هر دو با تعديل منفي به بازار امدند  و هر دو با كاهش سود در بازار منفي مهمان  افت  قيمت ها  شدند .

فولاژ كه سنگ  تمام  گذاشته سود 803 ريالي را  به 520  ريال  كاهش داده است و امروز سهم  بال  افت  نزديك  به 18% در قيمت هاي 3700 ريالي باز شد  و واقعاً همه  را  غافلگير كرد .

در فلوله شركت تاكيدكرده  به دليلي نبود  طرح هاي عمراني با  كاهش فروش مواجه  شده و سود شركت از 610 ريال  به 360  ريال  كاهش داشته است  و امروز او نيز با  افت  17% در قيمت هاي 207 قرار داشت كه  به نظر ميرسد بازهم افت  خواهد كرد .

در گروه دارو امروز دجابر نيز متوقف شد  كه  باري تعديل مثبت متوقف شده است  . منفي هاي فرداي دكوثر نيز مي تواند  براي ميان مدت ها جالب باشد .

در مورد  ركيش هم  بايد گفت كه او نيز نوسان گيران  را  پياده  كرده و حالا سهم كم فروغ تر خواهد بود .

امروز در بين اين  همه مثبت شيران  مثبت  بود . در مورد  اين  سهم  قبل از مصاحبه  مدير عامل صحبت  كرده  بوديم . ببينيد  شيران  مي تواند  به  سمت  40000 ريال  سوق يابد اما  سود 9000 ريالي در پايان  سال  محقق مي شود  نه  1 ماه  آتي …

در نماد  ومعادن امروز خبر افزايش عوارض بر سنگ  آهن خام به  بازار رسيد  و كمي گروه  سنگ اهن را منفي كرد اما دقت كنيد  گروه  سنگ اهن ديگر صادرات  سنگ اهن خام ندارد . نكته  بسيار مهم  اين  بود كه  گفته مي شود در سال‌های بعدی، در هر سال 5 درصد به عوارض صادرات سنگ آهن خام اضافه و 5 درصد نیز از عوارض صادرات کنستانتره و گندله کم خواهد شد كه اين  حتي خبرخوبي براي اين گروه مي تواند  باشد  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

5 آبان 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم