جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار چهار شنبه 1 آبان 92

گزارش بازار چهار شنبه 1 آبان 92

نوید خاندوزی
اکتبر 23, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار چهار شنبه 1 آبان 92

تو فكر برگشتم…

گزارش بازار – بتاسهم 15:30 امروز اولين  روز از دومين ماه  سومين  فصل سال يعني پائيز بود . اين  توالي زماني براي بازار نيز خوش يمن  بوده و تا حدودي فشار سنگين  منفي را گرفت . در واقع امروز زهر منفي بازار گرفته  شد و هر كسي قصد فروش داشت فرار كرد . اين مهم ترين مزيت  بازار امروز بود . حقيرو يا  شايد هر شخص ديگري انتظار نداشت  بازار مثبت  باشد  اما امروز اين  كه  زهرفروشنده  گرفته  شد خبرخوبي براي ما  بود  . به نظر ميرسد اطلاعيه ها ديگر ان نيش هاي تلخ  قبل را نداشته  باشد  و زهر دار ترين انها كه  براي پالايشگاه ها  بودند تمام  شده تقريباً و به نوعي بازي بورس باا ين اطلاعيه ها نيز تا حدودي تمام  شده است و يا اگر هم  مانده  بعضا ً به  سود  بازار است  .  به نظر ميرسد با اين  تغيير و تحولات كه در بازار رخ داد و به خصوص از ساعت  10  به  بعد  شرايط بازار روز شنبه اين  طور خواهد بود كه نشان  مي دهد  افت  بازار تا حدودي به  پايان  رسيده و اصلاح  نسبي صورت  گرفته است  .

حالا  براي بازار دو سناريو در پيش است . براي رشد و فرار از اين  چله  بايد اخبار مثبت  به او برسد اين اخبار مثبت مي تواند در نرخ دلار، سياست هاي دولت ، اخبار هسته اي مناسب ، اخبار گزارش ها و هر چيز ديگري باشد  اما  سناريوي بعد  اين  است كه بدون خبر مثبت خواهد پيش برود . در حالت  اول جريان  پول به او كمك مي كند  رشد نمايد و در جريان  دوم  بازار نه خيلي رشد مي كند و نه  ريزشي  خواهد داشت  . شايد يك روز سهم هامثبت  باشد  اما  روز بعد  بارديگر عرضه مي شوند .

به هر حال از هفته  بعد  جريان  نقدينگي تازه  نيز وارد بازار خواهد شد و اعتبارها نيز باز مي شود و مي تواند  با قدرت  قوي تري به  بازار بزند  اما  فراموش نكنيم  بايد خبرهاي مثبت نيز به بازار برسد  چه  مالي و چه  سياسي . به عنوان  مثال و به نظر حقير امروز خبر لغو تحريم  از سوي انگلستان  خبرخوبي بود . كه  ازاين  دست اخبار هر چه  بيشتر برسد  بازار واكنش بهتري نشان  مي دهد .

در مورد  صنايع نيز خبرهاي خوب از بودجه ، و به خصوص صنعت  پتروشيمي  مي تواند در بازار اثر گذار باشد .

و اما در مورد بازار و اين  كه  اصلاح  تمام  شده  يا خير . ببنيد  بازار در جايگاه  فعلي خود همانند بچه  بازيگوشي است  كه انرژي ان  تمام  شدني نيست . گاهي اوقات خسته مي شود مي نشيند كه در ذات  هر ادمي است اما  توجه كنيد  براي پرش  و جهش و بازيگوشي بايد يك  زمينه هم  فراهم  باشد  . به عنوان  مثال اگر در تلويزيون اهنگ پدرخوانده  پخش شود و همه چيز ارام  باشد  بچه ان  شيطنت  ها را نخواهد داشت و اگر بر عكس عموپورنگ  برنامه اجرا  كند  نه  فقط بچه ها  بلكه  بزرگان  بازار را  نيز به  رقص مي اورد . بايد ديد  پدر بازار و متولي اين  مدت  بازار سرمايه مي خواهد  كدام  كانال  باشد  . مي خواهند  بازار بازهم  استراحت  كند و پدر خوانده  ببينيم و يا  عموپورنگ  …

خيلي دير نيست  هفته  بعد  تا حدودي شرايط روشن مي شود .

و اما در بازار امروز چه خبر بود  …

امروز بازار از ابتدا نااميدانه اغاز كرد . جو منفي بود و فشار فروش زياد اما گروه هاي مختلف خود را از پالايشي ها  جدا كرده  بودند  . انها  منفي با  شدت نبوده و منتظر يك  بهانه  براي برگشت مي گشتند . اما  تقريباً حوالي ساعت 10  بود كه  صف شبندر نيز جمع  شد و شوك  اوليه  مثبت به  بازار وارد شد . فاز دو مثبت  سازي بازار با  وارد امدن  فشار تقاضا به اين  گروه  شكل گرفت  كه  برخي از انها  را در 4% مثبت  روز شنبه قرار داد و اين  بودكه  جو كل بازار نيز كم كم  بهتر شد و فروشنده ها  تارو مار شدند.

براي بازار روز شنبه  نمي توان از حالا حرفي زد و چيزي گفت اما  بي شك  براي روز شنبه جو بهتر از امروز  خواهد بود . هر چند اگر اتفاق بدي رخ  ندهد و شرايط به همين خوبي باشد  مي توان  ان  را مطرح  كرد . همه مي دانيم  هنوز برخي از شركت ها  اطلاعات خود را نداده اند كه در اين  چند روز تكميل مي كنند . اين  تحولات  يعني ما  براي روز شنبه نيز نمي توانيم  مطمئن  بگويم  وضعيت  بازار چگونه است اما  زهر فروشنده ها  امروز گرفته  شد و خطر انچناني نداريم  …

در مورد  شاخص با اين كه  تحليل گران  معتقدند كه  شاخص ممكن است  تا  70600  و محدوده  71 هزار كم و بيش افت كند  اما به نظر با اين  اتفاق ممكن است  اين  افت ديگر رخ ندهد و كاهشي در كار نباشد .

و اما در حاشيه  بازار چه خبربود …

در مورد  مسائل سياسي خبر خاصي در دست  نيست  جز اين  كه در داخل گويا  برخي به شدت از يك توافق مي ترسند  كه اين  چنين به دولت در مورد مذاكرات  مي تازند … امروز خبر رسيد  كه دولت انگلیس از رفع تحریم میدان گازی رهام که بخشی از مالکیت آن در اختیار ایران قرار دارد خبر داد. بریتانیا اعلام کرده درآمد ایران از محل تولید این میدان به عنوان دارایی‌های بلوکه شده این کشور نگهداری می‌شود.

در حوزه  اقتصادي دلار 3000زير  تومان  را  داريم  كه بارديگر برگشت  ولي در اين مورد  خبر رفع  بلوكه  شدن  12 ميليارد دلار دارايي هاي ايران  نيز خبر مهمي بوده است  .  بررسي بودجه  جديد در دولت  و پايئن  اوردن  سقف ان نيز خبر ديگري است  .  نمایندگان مجلس کلیات لایحه اصلاح بودجه 92 را در صحن علنی امروز چهارشنبه با 122 رای موافق، 67 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 213 به تصویب رساندند. حذف 23 ميليون  نفر ثروتمند يارانه  بگير نيز در نوع خود جالب توجه  بود  ما تا ديروز فكر مي كرديم  خانواده هاي ثروتمند كمتر از 10 ميليون  نفر هستند اما  گويا از ديد  دولت  23 ميليون  نفر مستحق يارانه نيستند … اما خبري از برخي جلسات  دولتي ها  اين  طور نشان مي دهد  كه  طي 3 ماه  آتي تحولاتي را  براي رونق بخشيدن  به  اقتصاد كشور در حوزه مسكن شاهد  خواهيم  بود كه  براي بورس هم  مفيد است  .

اما در بازارهاي جهاني با خبرهاي خوب ديشب اكثر فلزات  رو به  صعود  گذاشت اما  امروز صبح  روند معكوس شد .

امروز شاهد  آغاز منفي اكثر  بازارهاي جهاني هستيم  كه البته نفت با  ثبات در محدوده  99 دلار است و طلا در قيمت هاي 1331  قرار دارد كه  رشد خوبي داشته  اما  كمي كاهش داشت   . در قيمت  فلزات  روي با افزايشي كه  يافته  بود و كاهش امروز در نهايت  بارديگر به  1921  بازگشته و مس در 7220  قرار دارد  كه  البته  با  توجه  به  نبود اطلاعات  مناسب در گزارش انها  كمي كاهشي بودند .

و اما د ر شاخص امروز حتي با افت  300  واحدي هم  مواجه  شديم  اما  رفته  رفته  شاخص در نقطه مثبت  قرار گرفت و حتي باوركردنش سخت  بود كه  اخر وقت مثبت  شد اما  به هر حال او امروز دست  به كار بزرگي زد و از 300  واحدي منفي به مثبت  رسيد  . در منفي امروز او ابتدا  پالايشگاهي ها  موثر بودند اما  پس از ان  مخابرات و بانكي ها  در بالااوردن شاخص بسيار موثر بودند  كه نقش انها  ستودني بود .

قطعا شنبه ديگر پالايشگاه ها  ان  منفي قبل را ندارند  و شاخص نيز نمي تواند خيلي منفي باشد  .

ليدران جديد!

اين روزها اخباري از تلاش اتجاديه اروپا براي رفع تحريم سيستم بانكي ايران و تلاش هاي بانكهاي كشور براي فعاليت مجدد بين المللي و گزارشات 6 ماهه مناسب بانكها باعث شده تا باز هم توجه بازار به سمت نمادهاي بانكي جلب شود . توقف اول وقت  تجارت و گزارش خوب پارسان  نيز مزيد بر علت  بود . گفته مي شود انصار در حالي كه  سود خود را 433 ريال  اعلام كرده است در گزارش خود تحقق سود 168 ريالي را  اعلام كرده  اما  به نظر ميرسد با  لحاظ كردن  سود غير عملياتي پوشش شركت  به 239 ريال و تحقق نزديك  به  50% درامد  مي رسد .

انصار بر خلاف ساير بانك ها  رشد خوبي رادر درامد  6 ماهه  اخير نسبت  به  سال  گذشته  داشته  است  . به نظر قيمت هاي 2100 و 2200  براي نوسان  جالب باشد  . امروز پارسيان سود  50% خود را  پوشش داد  و در بين  آنها  پاسارگاد وضعيت  بهتري را داشته  باشد كه پوشش 60% ان  قابل توجه است  .

بانك سينا امروز مقاومت 200 توماني را شكسته و رشد خوبي را تجربه كرد بانك سينا گزارش 6 ماهه مناسبي ارائه داده اما  بايد غير عملياتي بودن بخشي از سود  را مد نظر داشت  .

بانك پارسيان با صف خريد سنگين به مصاف مقاومت 320 توماني خود رفت پارسياني كه ميتواند تا سطوح قيمتي 360 توماني رشد قيمتي را تجربه نمايد

در نماد جنجالي پست بانك هم شاهد تكذيب شايعات به تعويق افتادن افزايش سرمايه اين بانك بوديم ظاهرا ثبت مازاد داراييهاي شركت چند ماهي زمان برده اما مسئولين بانك قول افزايش سرمايه 700 درصدي بانك تا پايان سال را داده اند . در اين  گروه  افزايش پاسارگاد جالب توجه  بود .

ويتاميني به نام دارو!!!

در گروه دارويي شاهد ادامه يافتن رونق داروييها بوديم گزارشات 6 ماهه بسيار مثبت داروييها ان هم در شرايطي كه عمده فروش و شركتهاي داروي در نيمه دوم سال رخ ميدهد نشان از پتانسيلهاي فراوان داروييها در سال جاري دارد پتانسيلهايي بازار به استقبال از انها رفته است

پوشش بالاي سود دارويي امين در عملكرد 6 ماهه به همراه شايعاتي در خصوص سود 150 توماني اين شركت همچنان دامين را با صف خريد به سمت سطوح 800 توماني ميبرد داميني كه حتي پتانسيل سود 200 توماني را هم تا پايان سال خواهد داشت و اهداف قيمتي پايان سالش ميتواند فراتر از قيمتهاي 800 تومان برود

گروه دارويي سبحان بر خلاف تصورات از تعديل عايدي باز ماند سبحاني كه در قيمتهاي 700 توماني زمينگير شد اين سهم دارويي همچنان پتانسيل تعديل مثبت عايدي را دنبال ميكند به خصوص اينكه دارويي البرز سهم مهم پرتفوي اين شركت جاي رشد عايدي بيشتري را هم خواهد داشت

شايعه تعديل مثبت 15 درصدي در كارخانجات داروپخش همچنان اين سهم را با صف خريد و عدم عرضه همراه ساخته است اين سهم دارويي اهداف قيمتي 2000 توماني را در پيش روي خود دارد .

از نظر قيمتي روزدارو يكي از ارزان  ترين هاي گروه است . شركت  سود خود را 142 ريال  اعلام كرده در گزارش 6 ماهه 211 ريال  سود محقق كرده است . نمي دانيم  چرا  سهم هنوز متوقف نشده است !!  اما خريد منطقي است  .

اسوه  سود خود را از 3272 ريال  به  3702 ريال  رسانده و پوشش خوب 54% را نيز داشته است  . به نظر ميرسد امسال اسوه   با كمك  سود غيرعملياتي تا  4200  ريال  سود بسازد  و در مورد  قيمت  سهم نيز به نظر جادارد در مقطع فعلي تا  23000 ريال  رشد كند . اين  روز ها  دجابر سهم مودر توجه  بازار است  . بايد به  جابر حق داد  كه  صعودي باشد  . سود  شركت  5 برابر شده و اين  يعني تحول و پوشش شركت نيز از سود 1007 ريالي 604 ريال  است  . به نظر اين  سهم  جا دارد تا در ميان مدت  به  سمت  8000 ريال  برود اما تاكيد داريم ميان مدت  .

پالايشي ها باز ميگردند!!!

امروز حمايت هاي همه جانبه از سهام پالايشگاهي باعث برگشت روند معاملاتي سهام پالايشي شده است بازار اعتقاد دارد گزارشات 6 ماهه سهام پالايشي دستوري بوده و به زودي گزارشات واقعي پالايشگاه ها منتشر خواهد شد كه  البته همين موارد  باعث فشار به  صف خريد و خريد سهام  بود .

امروز پالايش نفت بندرعباس در قيمتهاي محدوده 1500 تومان به تعادل رسيدو حتي افزايش تقاضا اين سهم را به سطوح قيمتي بالاي 1600 توماني رساند .

پالايش نفت لاوان سريعا با صف خريد هم همراه شد لاوان تحت حمايت ويژه اي قرار داشته و با توجه به سهام شناور اندكش سريعا به متغيير ها واكنش نشان ميدهد  اما  به نظر نميرسد گزارش او در بين اين همه  گزارش ضعيف معجزه اي داشته  باشد  .

امروز پالايش نفت تبريز هم در قيمتهاي 3000 تومالني به تعادل رسيد چشم انداز مثبتي پيش روي شبريز از طريق طرح بنزين سازي در كنار احتمال ورود پتروشيمي تبريز به بازار فرابورس گشوده شده است

در اين  گروه شپنا را  شنيده مي شود كه تيم  شركت به  بورس براي صحبت  افزايش سرمايه  رفته و به  زودي خبر ان نهايي مي شود .

سيمانيهاي سبز!!!

امروز خبر افزايش مجدد نرخ سيمان صادراتي طي روزهاي اينده باعث شد تا نمادهاي سيماني با رونق خوبي همراه شوند سيمانيهايي كه شنيده ميشود به زودي افزايش نرخ 5 دلاري و رسدين قيمت سيمان صادراتي به سطوح 60 دلار به انها ابلاغ خواهد شد

سيمان فارس و خوزستان به عنوان هلدينگ سيمانيها كه وعده قيمتهاي 320 و 360 تومانيش را داده بوديم امروز به استانه قيمتهاي 320 توماني رسيد به نظر ميرسد در صورت ادامه داشتن جو مثبت گروه سيمان هفته اينده شاهد قيمتهاي 360 توماني در هلدينگ سيماني باشيم

سيمان ايلام هجنان با صف خريد بدون عرضه همراه ميباشد سيمان ايلام موقعيت ويژه اي در صادرات داشته و جز شركتهاي برتر سيماني ميباشد به نظر ميرسد سيلانم قيمتهاي 820 و سپس 880 توماني را به خود ببيند

سيمان هگمتان كه بيشترين ظرفيت صادرات سيمان كشور را دارد با صف خريد به سمت سطوح قيمتي 700 توماني رهسپار شد چشم انداز خوبي براي سود سال جاري و سال اينده سيمان هگمتان گشوده شده است به خصوص كه اين شركت سيماني با اصلاحبند 16 حسابداري خود نيز سود بيشتري را شناسايي خواهد كرد .

پوشش 70% سيمان  غرب نيز از شنبه  به كمك  اين  سهم  رد رشد قيمت خواهد رفت  .

سرمايه گذاريهاي طلايي!!!

در بازار متعادل و رو به مثبت امروز نمادهاي سرمايه گذاري هم با اقبال به روند صعودي خود ادامه دادند اين روزها گزارشات سيمانيها تبديل به محرك قوي براي رشد سهام وصنعت و بوعلي و چند شركت ديگر شده  است

امروز سرمايه گذاري صنعت و معدن علي رغم فشار عرضه ها با صف خريد به كار خود پايان داد براي هفته اينده قيمتهاي 380 توماني را سد محكمي براي رشد بيشتر قيمتي وصنعت ارزيابي ميكنيم . ديروز اطلاعيه  وصنعت  منتشر شد  كه  البته در روز هاي قبل در مورد  ان  صحبت كرده  بوديم كه  پوشش سود  بيش از 1000 ريالي دارد و در اقدامي جالب شركت  تحقق سود 1107 ريالي را  روي تابلو  ها نمايش داد . بخش مهمي از اين  سود عملياتي يعني ناشي از سود  شركت ها نيست اما وضعيت فروش سرمايه  گذاري ها اين  پيش بيني سود  را  رقم  زده است .

سرمايه گذاري خوارزمي كه در پرتفوي خود دو سهم باتنك پاسارگاد و صادرات را به عنوان سهام برتر داشته و از طرفي با شايعه افزايش سرمايه تاسطوح 800 ميليارد توماني مواجه ميباشد با صف خريد سطوح قيمتي 180 توماني را براي رسيدن به قيمتهاي 200 توماني پشت سرگذاشت

سرمايه گذاري بوعلي اما اين روزها شايعاتي از پتروشميرانش شنيده ميشود شايعه شده امسال پتروشميران بر سود بوعلي خواهد افزود و سال اينده اين سهم سرمايه گذاري را متحول كرد بوعلي به سمت قيمتهاي 200 تومان گام برداشته است .

تكليف وتوصا و سكاب نيز با اين  گزارش ها  روشن است و به نظر ميرسد وبهمن نيز با اين  شرايط سود  سازي مثبت  باشد  .

در مجموع شركت ها  گزارش هاي خوبي را در اين حوزه  به  بازار ارائه  كرده اند .

چهارگوشه بازار!!!

امروز شيمايي ايران از حمايت 3200 توماني خود با برگشت روند قيمتي همراه شد شيراني كه پتانسيل تعديل مثبت بيشتر عايدي را تاپايان سال مالي خود را داراست  . در مجمع  فارس بحث جدي بودن  نرخ خوراك  زياد مطرح  شد كه به نظر ميرسد با تخفيف 25 تا30% مطرح  باشد  كه البته  يكي از مديران  پتروشيمي 30% را  تائيد كرد اما هنوز هيچ چيز نهايي نشده است  .

در مورد شيران  تنها  سهمي است كه تحولات  را دست  بالا  گرفته ، سهم ريسك  انچناني در دل خود ندارد  و پي به اي كمتر را در گروه داشته و نكته ديگر اين  كه  رو به مجمع  است  .

سهم ميان مدت در سايت  زياد معرفي شده است  اما  در منفي هاي امروز و در قيمت هاي زير 32000 ريال مي تواند  جالب باشد  . سهم  5000 ريال  تقسيم  سود  دارد و به نظر ميرسد سود  سال  بعد  حداقل در ابتدا 7000 ريال  خواهد بود كه نشان مي دهد سهم  با  پي به اي كمتر از 4 در حال  معامله  است  . از همين  رو بود كه  امروز در قيمت هاي 3200  مورد  توجه  بازار بود .

در اين  گروه  شفن  نيز متوقف شد و  370  تومان  6 ماهه  سود  ساخته است كه  سود 700 توماني برايش حداقلي است  . جم و مارون نيز اطلاعيه  دادند ولي منفي شدند . سود ماورن در حالي كه  دلار را در هزينه خوراك ازاد و 3 هزار تومان ديده  است  به  بازار امده و تعديل سوداز 611 به  649  تومان را داشت  . به نظر با در نظر گرفتن  سود  پتروشيمي لاله  كه  بازهم  جاي تعديل دارد  و البته  با  لحاظ سود او پوشش 50% است  . مارون هميشه محافظه كارانه  جلو مي رود اما  با همين  سود  سهم در قيمت هاي 3500 و 3600  تومان  قرار مي گيرد . خريد مارون  براي ميان مدت و بلند مدت  مناسب است  نه كوتاه مدت  .

گزارش جم  اما در نگاه اول جالب نبود . در نگاه اول جم  مبلغ 3347  ريال  سود پيش بيني كرده و گزارش 6 ماهه نيز تنها  1584 ريال سود  را نشان مي دهد . اما  گزارش جم  به نظر گزارش مثبتي مي رسد چرا  كه در 3 ماهه  دوم  تحولي از سود  را ايجا دكرده و 40% بيشتر از 3 ماهه اول فروش داشته است  . در سود عملياتي شركت عقب ماندگي ها  را جبران  كرده و به نظر ميرسد بدون در نظر گرفتن  سود غيرعملياتي تحقق اين  سود منطقي و مناسب است  . جم  نشان  داد  كه  سود  4000 ريالي براي او مي تواند محقق شود . ممكن است  جم  كمي كاهش داشته  باشد اما  بي شك  روند  او  خيلي نزولي نيست .

شكبير امروزگوشه نشين  بود . چند روز پيش در مورد  تحولات  اين  سهم و اين  كه مي تواند جالب توجه  باشد  صحبت  كرديم  . سهم در 3 ماهه اول سال  129  ريال و در 3 ماهه دوم 393 ريال  سود محقق كرده و تحقق سود  800 ريالي براي سهم  قابل دست  يابي است  . هر چند  برخي از سود  بيش از 1200 ريالي صحبت  مي كنند .

در نماد  شيراز بار ديگر نوسان  گيران  به  سهم  هجوم  برده و سهم  صف خريد شد  .

امروز زامياد پس از ارائه گزارش بسيار مثبت  6ماهه خود با رشد تنها 7 درصدي به بازار بازگشت . همه  انتظار تعديل منفي و كاهش سود  رااز خودرويي ها داشتند اما  زامياد اولين  تعديل سود  را رو كرد . اين  شركت  سود 6 ريالي را  به  29 ريال  سود تبديل كرده است  . جالب اين  است كه فروش شركت كاهش يافته  اما  با  كمك كنترل بهاي تمام  شده  تعديل مي دهد . اين خيلي جالب و بادوام  نيست  . اما نكته ديگر اين  كه  سود عملياتي زامياد  درجا  زده است و رشدي نداشته  . امروز خبر رسيد سايپا هم  براي تعديل منفي متوقف شده  و به نظر ميرسد اين  موج  كه  حالا در سايپا  اذين نيز نمودر قوي تري يافته  تازه  آغاز شده است  .

امروز ايران كيش با حمايت مجموعه بانك تجارت برگشت قيمتي را تجربه كرد شنيده ميشود بانك تجارت قصد حمايت از سهم و رشد قيميت تا سطوح 1300-1400 تومان را دارد امري كه ميتواند به اقبال بيشتر به سهام ركيش منجر شود

طبق برخي خبرها گزارش بترانس تحول شگرفي ندارد اما وضعيت  كمي بهتر شده  . در اين  سهم  نيروي زنگان  موفق شده  بود سود  2 برابري را نسبت  به سال  قبل كسب كند  اين  در حالي است كه  زنگان  60  تومان  سود  پيش بيني كرده و 45 تومان  6 ماهه  محقق كرده است  . برخي معتقدند  فقط 15% بترانس ازاين  محل رشد سود دارد اما در قيمت اثر گذار نيست  خود  گزارش بترانس نيز چنگي به دل نمي زد و شرايط ان  خيلي جالب نبود   اما مثبت و صف خريد شد  حتي . برخي معتقدند  سهم  از نظر تكنيكالي در منطقه خوبي است اما  بنيادي خير …

كروي گويا سود خود را از 452 ريالي فعلي به 569  ريال  افزايش داده است اما  امروز در 3500  ريال درجا مي زد  . البته  سود  فاسمين قابل توجه  بود و به  165 رسيده است  . فاسمين سود خود را 1084 ريال اعلام كرده  بود و ما چندين بارهم از سهم  گفتيم  اما حالا  شنيده مي شود  سود  1648 ريالي را اعلام كرده و تعديل 50% اين  سهم مي تواند زمينه  ساز كف قيمتي 8500  براي فاسمين و حركت  به  سمت  10000 ريالي شدن در روزهاي پيش روباشد.

امروز مس تعديل زد اما منفي بود . مس با  سود  55 توماني فعلي در قيمت هاي بالاي 4000 مي تواند  باقي بماند و خيلي رشدي ندارد . شركت  بودجه را  با  6900 مس و 2500  دلار بسته كه محافظه  كارانه  است  اما  مشكل فملي توليد  و كاهش فروش بوده  كه  اميدواريم در سال  بعد جبران  شود .

در پايان  از حفاري بايد گفت  كه  با  بيش از 50 تومان  تحقق سود  شايعه  قديمي سود  1200  ريالي براي سال 92 و قيمت حداقل بيش از 7000 ريال  را  براي سهم  رقم  زد تا  حفاري نيز پس از مدت ها  صف شود  به نظر در 6800 و 6900  سهم  عرضه هاي سنگيني را  شاهد  باشد  .

گروه تحلیل گری بتا سهم

30 مهر 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم