جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار سه شنبه 30 مهر 92

گزارش بازار سه شنبه 30 مهر 92

نوید خاندوزی
اکتبر 22, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار سه شنبه 30 مهر 92

خون بازي شبندر…

گزارش بازار – بتاسهم 17:20 امروز بازار سرمايه در دعوايي كه  فكر مي كرد در روز يكشنبه  با  ريزش 1000 واحدي شاخص خاتمه  يافته  بود حسابي درگير شد  و با چاقوي تيز گزارش شبندر خط خطي شده  تا  صفوف فروش  ريزش قيمت ها  اين  بار جدي تر و قوي تر در بازار خودنمايي كند . در بازار امروز انچه  رخ داد اثر يك  گزارش و پيروز شدن  يك  جريان  بود .

در مورد  اثر يك  گزارش همه ديگر مي دانيم  كه  طي ديروز و امروز گزارش برخي شركت ها  به خصوص شبندر و  زاگرس روي سايت  قرار گرفت تا  بازار خبر مثبتي را  براي رشد نداشته  باشد  . حتي جريان  سنگين  پول هم  فقط سعي مي كرد در بازار حاضر باشد  و سهم بخرد و به  فكر بالا  بردن  قيمت نباشد . اما پيروزي يك جريان … اول بايد پرسيد چه جرياني و  پس از ان  بايد گفت چه پيروزي … اين  جريان همان مهندسي بود كه از مدت ها  قبل در مورد ان  گفته  بوديم كه  لازم  مي بيند  بازار به  استراحت  برود . حقير پيش ازاين  نظر خود را  بارها  گفته است  كمااينكه  با وجود  ان  مورد  انتقاد  نيز قرار گرفته ايم اما  بازهم  تكرار مي كنم  كه  بازار نياز به اين  اصلاح  داشت  وقتي با خبر حريف نشدند  با اين گزارش ها ديگر تير خلاص شليك شد  . اين  كه وسيله  براي رسيدن  به اين هدف چه  بود در حال حاضر ديگر مهم  نيست  اما هدف مهم بود كه  لازم  بود  بازار استراحت  كند و كرد   .

شايد شما دوستان خرده  بگيريد كه اين  دستور ها و دخالت ها  بورس را از حالت  نرمال خود مي اندازد اما  حقير معتقد است  كه  بازاري كه در ان  رانت و اطلاعات  نهاني بيداد مي كند چنين  دخالت هايي لازم  است  . براي نمونه و با فرض اين  كه  عاقل و يك اشاره رنج هاي سنگين فروش و منفي روزهاي قبل را در نماد هاي پالايشگاهي در نظر بگيريد  و جاي تاسف اين  كه وقتي در روزهاي گذشته ما نيز تا حدودي مطلع شديم كه اين  كه  سود  شبندر در حد حتي پوشش نيست به محض اطلاع  رساني با هجمه هاي عجيب مواجه  بوديم و حتي وقتي از سود 119 توماني براي 6 ماهه  گفتيم  ( كه  البته اشتباه سهوي در گرفتن  اطلاعات  بود و يك  1 جابجا  شده  بود )  مانيز از سوي برخي افراد تهديد شديم  كه چرا  چنين  مي كنيد  هزار حرف ديگر و حتي عزيزاني كه اميدواريم از روي احساس باشد  ارزوي مرگ مي كردند  . حال  انكه در سايت هاي مختلف مي نوشتند پوشش بيش از 140 و 150 و 180  است  خود مشغول فروش بودند  . به نظر رفتار بورس تا وقتي چنين  افرادي وجود  دارند كه از سادگي برخي افراد سو استفاده  مي كنند درست است  .

اما  حالا  بايد گفت  چه  پيروزي …

در اين  شك نكنيد  بيش از هر چيز بورس از رشد بازار خوشحال مي شود در اين موضوع  شك  نكنيد  . شك نكنيد  اگر اين  تحولات  شگرف در بورس رخ نمي داد  امروز مدير ان ابقا  نمي شد . پس انها  بيش از همه  به  دنبال  جذب پول به اين  بازار و رشد ان  هستند . تصور اين  را داشته  باشيد  كه در كنار رشد شاخص ها  ان  هم  به  طور نجومي در بازار هر روز برخي مصاحبه  كنند و در جرايد  بنويسند كه  بورس حباب است  . نتيجه چه خواهد شد  ؟ يك  برخي كه  قصد حضور در بازار را دارند  از اين موضوع  به  طور كلي منصرف شوند كه بورس حبابي است و وارد نمي شوند . دوم  اين  كه اگر در اين  فضا  ريزشي رخ  دهد  سرعت ان  وحشتناك و به  يك  بحران  تبديل مي شود . اما اگر در مسير صعود چنين ايستگاه هايي را  براي استراحت  به وجود  بياوريم  شك نكنيد  دوام و قوام  بازاردر رشد قوي تر  خواهد شد .

امروز در مورد  اين كه اين  ريزش تا  كجاست و چه  بازه  زماني و چه عددي براي شاخص پيش بيني مي شود  صحبت خواهيم كرد  .

اما در بازار امروز چه خبر بود . بازار امروز ساعت  8:30  وقتي سفارش ها را مي گرفتند نه مفي و نه مثبت آغاز شد اما ناگهان ساعت  8:50  بود كه بازار فهميد در گزارش شبندر حرفي براي گفتن  نيست  و همانطور كه  روز هاي قبل هم  گفته  بوديم  ضربه  سختي اول به  گروه  پالايش و سپس كل بازار وارد  شد . بازار براي ريزش منتظر بهانه  بود و اين بهانه جور شد  و ريزش آغاز شد  . نكته  جالب اين  است كه  امروز ديگر كسي نبود كه در منفي ها  بخرد   و مثبت كند و زير بازار بايستد . بورس وقتي اين گزارش را منتشر كرد كه نقدينگي خلع  سلاح  شده  بود . پس از ان نيز تكليف بازار روشن  بود.

و اما  براي بازار فردا . برخي معتقدند  شكل و شمايل بازار امروز به اين  معني است كه  حداقل بازار فردا نيز منفي خواهد بود اما  به نظر حقير بازار فردا  شدت  منفي امروز را نخواهد داشت و براي نيمه دوم  خود مي تواند وضعيت  بهتري را داشته  باشد  . البته  بازار فردا برخي سهام  ها  را از برخي ديگر جدا مي كند و شايد گروه  پالايشي ان وضعيتي كه  فلزات و يا  پتروشيمي ها  داشته  باشند ندارند . همه چيز بازهم  به  كدال  و گزارش هاي امشب و  فرداي قبل از بازار باز مي گردد  .

و اما در مورد  شاخص … واقعاً تحليل تكنيكال نيز براي خود علم  جالبي است  . به نوشته  زير دقت  كنيد …اگر اشتباه  نكنيم  براي روز شنبه  بودكه از قول يكي از تحليل گران  تكنيكال  اين  طور شنيديم كه  تحليل گران  معتقدند  كه  شاخص يك افت  خواهد داشت  يك  برگشت  زده و بارديگر افت  اصلي كه تا  70600 باشد را در پيش مي گيرد . و درست پس از يك افت  يك  روند مثبت را در روز دوشنبه در پيش گرفت و بارديگر امروز بازار افت  كرد . به نظر ميرسد اگر قرار باشد پيش بيني هاي اين  گروه محقق باشد  شايد يك افت 1500  تا  2000 واحدي ديگر را در شاخص داشته  باشيم اما  ممكن است اين  افت محدود تر نيز شود . اما  به هر حال  افت شاخص محتمل ترين  گزينه  فعلي بازار است  .

و اما در حاشيه  بازار چه خبر است  …

در مورد  مسائل سياسي خبري كه  بخواهد  توفان  به  پا كند و جهت  بازار را تغيير دهد وجود نداشت  البته  گفته هايي از اين كه  ایران و کشورهای ۱+۵ ممکن است به توافقی دست پیدا کنند که به تهران اجازه غنی‌سازی ۵ درصدی اورانیوم را می‌دهد. همچنان ايشان تاكيد كرد كه  در صورتی که پیشرفتی در این گفت‌وگوها حاصل شود، دلیلی وجود ندارد ما درباره رفع تمامی تحریم‌های یکجانبه توافق نکنیم. جدول زمانی این موضوع، مسئله‌ای است که باید درباره آن بحث کرد. از كنار خبرهاي سياسي  كه  بگذريم  بيشتر بازار معطوف به خبرهاي اقتصادي بود كه  تا دلتان  بخواهد  اخبار موثر بر بازار را از نظر اقتصادي مي شنويم  .

در حوزه  اقتصادي دلار بارديگر به  3000زير  تومان  بازگشت . . دولت به نظر ميرسد در حفظ دلار در نرخ  3000 بسيار جدي عمل مي كند . از سوي ديگر شوخي شوخي بحث حذف 3 دهك  ثروتمند يارانه  بگير نيز در نوع خود جالب توجه  بود  اما ديروز در روزصادرات خبرهايي از  بازنگري در فهرست محدوديت ها و ممنوعيت هاي صادراتي و تعيين تکليف صادرات غيرنفتي تا پايان سال از مهم ترين اين  تصميمات  بود . در سوي ديگر گفته مي شود هفته  ديگر هم  بحث پيمان  ارزي لغومي شود . 80% شركت هاي بورسي اين  موضوع  را  رعايت نمي كردند اما  دو شركت  فارس و شبندر ملزم  به  رعايت  ان  بودند كه  برداشته  شدن  ان  كمك خوبي به اين دو به خصوص فارس  خواهد كرد .

سيف هم در مورد نرخ  سود ابراز داشت كه هفته آينده در جلسه شوراي پول و اعتبار نرخ سود بانکي به بحث گذاشته و تعيين تکليف مي‌شود.  اين متغيير هم  براي بازار بسيار اثر گذار  خواهد بود .

البته در بين خبرهاي اقتصادي بحث واردات دو برابري نفت ايران از سوي  كره جنوبي خبر خوبي بود كه  به  بازار و اقتصاد ايران اميد مي دهد .

اما  سري هم  به حوزه بازارهاي جهاني بزنيم كه خدا  را شكر مثبت  بود .

امروز شاهد  آغاز مثبت  اكثر  بازارهاي جهاني هستيم  كه البته نفت با  كاهش در محدوده  99 دلار است و طلا در قيمت هاي 1324  قرار دارد و افزايش يافته است  . در قيمت  فلزات همگي با افزايش چشم گيري مواجه  شده  كه  انتظار مي رفت كه در 3 ماهه  پاياني پائيز وضعيت  بهتر شود .  روي با افزايش به  1929  بازگشته و مس در 7300  قرار دارد  كه  گزارش ضعيف مس را  شايد اين  رشد قيمت ها  كمي جبران  نمايد .

در پايان  سري به  شاخص مي زنيم  كه امروز برخلاف روزهاي قبل كاهشي بود تا دومين  روز منفي در مهر را كه  شاخص نزولي شده است تجربه كنيم  . امروز شاخص با  ريزشي 638  واحدي در قيمت هاي 72997  واحد قرار گرفت كه در بازار امروز 3 شركت  شبندر،شپنا،پارسان  بيشترين  تاثير را در روند منفي شاخص داشتند  اما از ان سو مخابرات و همراه  نبودند حتي احتمال  افت 800واحدي شاخص نيز مي رفت  .

فردا و شنبه  شاخص مي توان در مجموع نزديك  به  1000 تا  1500  واحد افت  كرده و ريزش بازار را  تكميل نمايد .

گزارش دارويي ها به رنگ طلا!

گزارشات دارويي در بازار امروز جز مثبتترين گزارشات 6 ماهه محسوب شده است همين امر باعث شده تا نمادهاي دارويي به سهام طلايي بازار تبديل شوند داروييهايي كه اكثرا پوشش هاي فراتر از انتظاري را در عملكرد 6 ماهه خود داشته اند. بي شك تا  بدين جاي كار بهترين  گزارش ها  را گروه دارو داده اندكه در اين  بين بي شك در روند  قيمتي انها نيز موثر است  . در اين  گروه دتوليد گزارش خوبي داده  و از سود 1841 ريالي 1275 ريال  پوشش سود  داشته  است كه  امروز متوقف شد  و به نظر ميرسد قيمت  اين  سهم  كم كم  با اين  گزارش و تعديل احتمالي  به  سمت 14000 ريال  بيايد .

در اين  گروه دامين هم  گزارش خوبي داد . البته  سود  شركت تغييري نكرده  اما  پوشش 70% را داريم  . احتمال  صف خريد شدن  دامين و رشد تا حداقل 8300 و 8400  وجود دارد .

پخش البرز گزارش منطقي داد و به نظر در همين  قيمت ها  باقي بماند .

اما  رفتار سبحان دارو عجيب بود . سهم در حالي كه  4596 ريال  سود  پيش بيني كرده است سود غير عملياتي نيز ندارد در گزارش 6 ماهه 2813 ريال  معادل 61% سود محقق كرده است  . تعديل سود  بيش از 5000 ريالي در انتظار سهم  است  . به نظر قيمت نيز تا 31000 و 32000 ريال  مي تواند  رشد كند .

در اين  گروه گزارش بسيار عالي دارويي جابر كه تعديل مثبتش را قطعي كرده است سبب صف خريد و رشد قيمتي سهم شد به نظر ميرسد دجابر اهداف قيمتي 680 توماني را در پيش روي خود داشته باشد

اما گروه دارويي سبحان با يك چرخش 180 درجه اي به سطوح قيمتي بالاي 700 توماني بازگشت سطوح قيمتي 720-740 توماني مقاومت سرسخت بر سر راه سبحان ميباشد سبحاني كه اين روزها شايعه تعديل مثبتش از بابت تعديل مثبت البرز دارو را در پيش روي خود دارد

اما در نماد توليد مواد اوليه داروپخش شنيده ميشود اين شركت دارويي با تعديل 15% همراه  شده  دتماد امروز به سطوح قيمتي بالاي 1800 توماني صعود كرده تا در گام بعدي مهمان قيمتهاي 2000 توماني باشد . اما  در نزديكي هاي 2000 كار كمي خطرناك است  .

فردا در مورد  اين  گروه مفصل صحبت  مي كنيم  .

ضربه فني شبندر!!

امروز صورت هاي مالي 6 ماهه پالايش نفت بندرعباس و عدم براورده كردن انتظارات بازار ضربه نهايي را بر پيكره نيمه جان پالايشي ها وارد ساخته و موج منفي و ان كور سو اميد را در بين سهامداران پالايشي از بين برد پالايشگاه هايي كه عمدتا اين روزها اسير ابهامات شده اند

صف فروش سنگين پالايش نفت بندرعباس اين سهم را به سمت سطوح حمايتي 1400 توماني ميبرد شبندري كه با اين گزارش سهامداران خود را نااميد كرد .

ظاهرا حمايت 3200 توماني هم نتواند با اين جو منفي مانع افت شپنا شود و اين سهم با افت قيمتي به سمت سطوح 3000 توماني گام بردارد البته شنيده ميشود شركت و سهامدار عمده اش به شدت به دنبال اخذ مجوز افزايش سرمايه 300 درصدي شركت ميباشند افزايش سرمايه اي كه اين روزها به تنها نقطه قوت سهم تبديل شده است

با گزارش شبندر اميد به تعديل مثبت لاوان هم كمتر شده و بازار انتظار گزارش ضعيفي از لاوان را دارد  .

در كل در اين  گروه  فردا  يك  تلاش براي برگشت  زده مي شود اما  به نظر ميرسد بي فايده خواهد بود .

امروز شاهد  توقف شرانل براي تعديل سود بوديم  . اما دست هاي شپاس خالي بود . انتظار ها ازاين  سهم نيز بالا  بود . شپاس در حالي كه  سود هر سهم خود را 4901 ريال  اعلام كرده است در گزارش 6 ماهه موفق به تحقق سود 2555 ريالي شده  و پوشش سود كمي بيش از 50% را  رقم  زده است . البته  نكته  مهم  سهم تحقق سود  بيشتر در شركت  است  اما هنوز صادرات  قير مشكل دارد با اين حال  تحقق سود  5200 و 5300  ريالي براي شركت رخ مي دهد و سود  سال  بعد  نيز كمتر ازاين  نيست .

سرمايه گذاريهاي صدر نشين

در بازار امروز همچنان انتشار صورت هاي مالي مياندوره اي نمادهاي سرمايه گذاري كه با بار مثبت خوبي همراه ميباشد سبب صدر نشيني نمادهاي سرمايه گذاري شده است

وعده سود 100 توماني وصنعت را داده بوديم اما امروز اين سهم سود 110 توماني را در عملكرد 9 ماهه خود محقق كرد وصنعتي كه با رشد قيمتي فراتر از سطوح 320 توماني به سمت سطوح قيمتي 380 توماني حركت ميكند

تعديل مثبت غدير هم نتوانست اين سهم را با روند مثبت مواجه سازد البته قيمتهاي 600 تومان هدف ميان مدت سهم ميباشد اما فعلا غدير به دليل جو منفي بازار روندش خنثي ميباشد غديري كه در حال تاسيس هلدينگ انرژي و معدني و احتمال عرضه هلدينگ سيماني در بازار ميباشد اما  بعيد است  فعلاً سهم از 5600  در كوتاه مدت  عبور كند .

شايعه فروش سهام سرمايه گذاري ساختمان در وپترو و احتمال افزايش سرمايه در اين شركت سرمايه گذاري سبب صف خريد و رشد قيمتي وپترو به سطوح بالاي 220 توماين شد وپترو ميتواند تا قيمتهاي 240 توماني رشد قيمتي را تجربه نمايد

در اين  گروه گفته مي شود تعديل سنگيني در انتظار فايراست  و به نظر ميرسد وتوصا  با تقسيم  سود  400  ريالي در مجمع  پيش رو  و گزارش هاي اخير مي تواند  شرايط قيمتي خوبي را تجربه  كند .

سكاب در اين  گروه همچنان  صف خريد است  . گفته مي شود  بوعلي با  پتروشيميران  با تعديل جالبي مواجه مي شود .

پتروشيمي ها قرباني شدند

در بازار امروز پتروشيميها باز هم قرباني شايعات افزايش نرخ خوراك شدند يك روز خبر از افزايش نرخ خوراك منتشر ميشود و فردا خبر ارائه تخفيف نرخ خوراك بر روي خبرگزاري ها قرار ميگريد متاسفانه اين روزها سهام پتروشيمي ها اسير دست شايعات شده اند. امروز در مجمع فارس خبر تخفيف تا 30% براي خوراك مايع ها  شنيده مي شد .

امروز جم بر خلاف روزهاي گذشته تغيير مسير داده و با روند منفي به كام صف فروش رفت پتروشيمي جمي كه اسير شايعات افزايش نرخ خوراك شد جو پتانسيل خوبي دارد اما ديروز هم گفتيم  خبر بلوك ان  شايعه است  .

امروز پتروشيمي ابادان علي رغم تعديل مثبت عايدي و افزايش سود خود به سطوح 280 تومان در كنار احتمال تعديل مثبت بيشتر روند اصلاحي به خود گرفت بازار انتظار سود بالاي 300 توماني را از شپترو را داشت شپترويي كه به نظر نميرسد با توجه به پتانسيل تعديل مثبت جاي افت قيمتي چنداني را داشته باشد

در نماد اوره ساز پتروشيمي پرديس همچنان چشم انداز نامناسب اوره باعث شده تا بازار رغبتي به شپديس نشان دهد شپديس پتانسيل تعديل عايدي نداشته و فعلا جاي رشد قيمتي چنداني هم ندارد روند سهم فعلا نوساني ميباشد.

ضربه  بدي به  گروه  پتروشيمي براي گزارشزاگرس وارد شد  چرا كه  انتظار از زاگرس بالا  بود . اين  شركت طي 6 هفته اخير يكي از خطوط توليد خود را از دست  داده  بود و از 3 با  2 ظرفيت  كار مي كرد .

البته  بازار اين  موارد را در پي به اي زاگرس لحاظ مي كرد . ظاهر قضيه اين  است كه  سهم  6019  ريال  سود اعلام  كرده  و در گزارش 6 ماهه  تنها 2522 ريال  سود محقق كرده است  يعني پوشش سود  زير 50% . اين موضوع  امروز زاگرس را در صفوف فروش مستقر كرد و با  كاهش همراه  شد .

در اين  گروه  شفن هم  منفي شد كه  منفي كامل فردا  براي خريد جذاب است  .

مارون هم  امروز منفي شد كه زمزمه هايي از اين  سهم  از تعديل مناسب و فروش خوب در اين  3 ماه و احتمال  اعلام  سود  بيش از 7000 ريالي از سوي سهم  شنيده مي شود .

خودروييها لنگان لنگان!

در بازار خودروييها شاهد روند نوساني ارام سهام خودرويي بوديم خودروييهايي كه اين روزها بازار اتظارات فراواني از احيا روند انها به دليل كاهش احتمالي تحريمها و افزايش توليد و فروش محصولاتشان دارند

امروز ايرانخودرو در سطوح قيمتي بالاي 300 توماني با فشار عرضه ها متوقف شد ايرانخودرويي كه شنيده ميشود وضعيت بنياديش مناسبتر از بقيه خودروييها بوده و تنها شركتي ميباشد كه به واسطه توليدات جديد با روند رو به احيا توليدات مواجه شده است

اما گروه بهمن نيز در قيمتهاي 200 توماني با فشار عرضه ها به تعادل رسيد خبهمن با مقاومت 200 توماني مواجه ميباشد و براي شكست اين مقاومت و رسيدن به سطوح قيمتي 220 تومان نياز به يك محرك بنيادي دارد

امروز عرضه هاي بسيار سنگين نتوانست صف خريد زامياد را از بين ببرد شايعايت در خصوص گزارش مثبت زامياددر كنار رشد قابل توچه تيراژ توليد اينشركت از شهريور ماه باعث اقبال بازار به اين سهم شده است و در پايان نيز متوقف شد  . بايد صبر كنيم  گزارش از راه  برسد .

چهارگوشه بازار

سيمان غرب در گروه سيماني در تب و تاب گزارش 6 ماهه خود ميسوزد سيمان غربي كه پتانسيل تعديل مثبت خوبي داشته و ميتواند سود خوبي در عملكرد 6 ماهه به ارمغان بياورد سهامداران اين شركت سيماني در انتظار ميزان تعديل مثبت عايديش ميباشند

گزارش 6 ماهه چيني ايران بدون تعديل مثبت منتشر شد پوشش بالاي سود شركت نيز به دليل شناسايي سود حاصل از سرمايه گذاريها بوده است به همين دليل انتظارات بازار براورده نشده و ليدر كاشي ساز ها با افت قيمتي و صف فروش به سمت سطوح قيمتي 900-920 توماني حركت ميكند حتي افت بيشتر قيمت سهام اين شركت با توجه به پي بر اي بالاي سهم بعيد نميباشد

امروز فولاد مباركه هم با افت قيمتي همراه شد فولادي كه جاي رشد بيشتر عايدي را داراست اما به دليل جو منفي بازار از يك طرف و رشد قيمتي اخير فعلا روندش اصلاحي ميباشد انتظار داريم فولاد در قيمتهاي 440 توماني به تعادل برسد . در بورس كالا  نيز سهم ديروز خوب معامله مي كرد .

در گروه سنگ  آهن خبرها از گزارش هاي اين  گروه و بهره  مالكانه مي تواند كار را خراب كند . كنور اين  روز ها منفي بيشتري را  لمس مي كند . افزايش صادرات  سنگ  دانه  بندي شده  خبرخوبي براي كنور بود اما  گزارش 6 ماهه  شركت  با  وجود خبرهاي خوب ان  مقدار كه  بايد پوشش سود را  رقم  نزده است .

كنور با  سرمايه  جديد سود  خود را  1255 ريال  اعلام كرده است كه در 3 ماه  30 ميليارد تومان معادل 290 ريال  سود محقق كرد . اما در گزارش 6 ماهه  با  كمك  سود غير عملياتي موفق به تحقق سود 782 ريالي شده  كه گفتيم  عمده  ان  به  سود غير عملياتي باز مي گردد  و اين  پوشش 62% ملاك  نيست  . در سود عملياتي پوشش شركت  زير 50% است  و اين  يعني كنور تعديلي نمي دهد كه  ريزش سهم از همين  بابت  بود .

گروه  قند  به  طور كامل از توجه  بازار خارج  شده  . در نماد  قند چهارمحال و يا همان  قچار گزارش 6 ماهه  كه معمولاً حرفي براي گفتن ندارد  با  پوشش بسيار ضعيف و فروش در حد  كمتر از سال  قبل همراه  بوده و سود  470  ريالي تنها  با زيان 2 توماني در 6 ماه محقق شده  . اين  سهم  با  احتمال  افت مواجه است  .

در كنار ان قند اصفهان  تنها  با  پوشش 50% سود مواجه  بوده . البته  شنيده اي موثق ابراز داشته  بود كه  قند اصفهان در اين  6 ماه از موجودي انبارهاي خود  فروش داشته و هنوز توليدي نداشته است  .

بانكي ها  امروز منفي بودند . در اين  گروه  تا  به  امروز گزارش چند بانكي اعم  از سينا، كارافرين و نوين جالب نبوده اما خبر افزايش نرخ  سود  فردا ممكن است  اين  گروه  را تغيير دهد اما نبايد خيلي اميدوار بود .  .اظهارات سيف و اين كه نرخ  سود  ممكن است در هفته ديگر تغيير كند اين  گروه  را  به  روند  اينده  اميدوار كرده است .

در گروه كاشي و سراميك  به نظر ميرسد گزارش هاي بدون تعديل نسبي باعث افت و متعادل شدن بزرگان  اين  گروه  شود .

در كنار مپنا كه  امروز براي ريزش دو دل بود و در نهايت  ريخت حفاري هم  زير 6000 ريال  امد و به نظر ميرسد اگر فردا در قيمت هاي 5600  ريال  بود  براي خريد جذاب است  .

بازهم  براي بررسي بيشتر بازار بايد منتشر گزارش هاي پيش رو  بود …

امروز مس كمي كوتاه امد و با اين  گزارش به نظر فردا نيز كمتر مي شود .

همراه و مخابرات  به دليل ريسك كم  مورد  توجه اند هر چند شناسايي سود غيرعملياتي از محل پول ها و فروش زمين نيز جالباست  .

در پايان  به  تاپيكو اشاره  مي كنيم كه كمي كوتاه امد و به نظر ميرسد پس از لمس 4600  و 4500  ريال بارديگر رشد كند .

گروه تحلیل گری بتا سهم

30 مهر 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم