جستجو در بتاسهم
نماد مورد نظرتان را وارد کنید
جستجو فقط میان:
زیر نظر مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه
جستجو فقط میان:
گزارش بازار سه شنبه 23 مهر 92

گزارش بازار سه شنبه 23 مهر 92

نوید خاندوزی
اکتبر 15, 2013
مشاهده خلاصه هوش مصنوعی

گزارش بازار سه شنبه 23 مهر 92

عيدي 72 هزاري!

گزارش بازار – بتاسهم 14:10 امروز بازار سرمايه در حالي كه عيد  قربان  را  در پيش دارد چشم و گوش خود را  به  ژنو سپرده  تا در روزهايي حساس شرايط خود را  بسنجد . سخت  است در مورد بازار صحبت كردن و اين كه  در ژنو چه  اتفاقي رخ  مي دهد و بازار چه مي كند . اما  چند نكته در مورد بازار امروز مهم  بود  . اول اين كه تا  به خود  جنبيديم بازهم  سيل نقدينگي ما را  برد  و اين  بار عرضه ها نيز نتوانست ان  عطشي را   كه در بازار وجود  دارد  فروكش كند  . اتفاق مهم  اين است كه بورس نيز در مقابل اين نقدينگي تسليم  شده و فقط منتظر رسيدن  خبري براي اصلاح  است  . در مورد تحولات  نقدينگي مفصل صحبت  مي كنيم .

اما  امروز چيزي شنيديم  از يكي از عزيزان  كه حق استادي به گردن ما دارند . دكتر عبده نسبت  به رشد شاخص ها  اظهار نگراني كرده  بود و با اين  كه  بازار با اين  سرعت و شاخص با اين  قدرت  رشد مي كند شائبه  حباب را  مطرح مي كرد . ببينيد  ما  يك  بار بحث حباب را مطرح كرديم كه هنوز با  حبابي شدن  فاصله داريم  . وقتي دلار در مرز 3000 تومان  باقي مانده  يعني ارزش بازار ما  در حال حاضر به  دلاركمي بيش از 120 ميليارد دلار است اين در حالي است كه  تا  قبل از ورود اين  شركت هاي بزرگ  بورسي ارزش بازار به  دلار در 90 ميليارد دلار بود و طي يك  سال  به دلار از 90  به  120 رسيده است كه كمتر از 35% مي شود . از سوي ديگر حباب نيز شاخصه هايي دارد كه  افزايش پي به اي اسمي و  تحليلي يكي از انهاست  . در اين كه در برخي شركت ها  حباب قيمتي داريم  شكي نيست . در برخي ديگر عدم  شفافيت يا در مورد  شركت و يا ابهامات  باعث اين  شرايط شده است و در برخي ديگر نيز ما هنوز با حباب فاصله داريم  . به عنوان مثال تاپيكو، غدير، صندوق،بانك،پارسان و يا  برخي شركت ها  هنوز با  حباب قيمتي فاصله دارند . به هر حال  ولي فرمايشات  ايشان  از اين  نظر مورد  تائيد است كه  بايد بورس به  يك  اصلاح  موقت  برسد تا اين  هيجان خالي شود .

البته  بورس هم  انصافاً طي چند روز گذشته تلاش داشت تا  جلو اين جريان  را  بگيرد و با  فشار فراون  براي فروش سهم  نيز روي اورد اما هر چه  زد نقدينگي موجود در بازار جمع و جور كردو  اين نشان  مي دهد اين  بار بر خلاف دفعات  قبل اين  بورس است كه  تسليم  شد  . البته  او هنوز 2 رويداد را  براي هفته  بعد دارد يكي گزارشات  و ديگري نتيجه  مذاكرات  و البته هفته  بعد  تسويه  اعتباري ها  را نيز داريم كه او نيز موثر است  . پس شايد هفته  بعد  با  رسيدن  برخي اطلاعيه هاي بي تعديل  و برخي خبرهاي خاص  و فشار فروش بازار كمي بهتر و يا متعادل تر رفتار كند .

هر چند واقعا موضوع  قابل پيش بيني نيست اما چرا  رفتار بازار قابل پيش بيني نيست  . بار قبل كه  رخداد هاي سوريه  را ديديم  به  ياد داريد ؟! ما  بر طبق حس تحليل  و قيمت سهم ها  و تكنيكاليست ها ان  روز ها  مي گفتيم  قبل از ريزش كمي سهم  بفروشيد ان رويداد ها باعث شد  تا شرايط تا  حدودي فراهم  شده و همه چيز براي يك اصلاح  فراهم  شود و ان  اصلاح  سوريه  باعث پتانسيل در بازار شد  .

قبل از اين كه اين موضوع  را  باز كنيم به مصاحيه  خواجه نصير نيز توجه كنيم كه مي گفت ممکن است هر لحظه ریسک ایجاد شده، منجر به ضرر سرمایه گذاران شود، پس لازم است فعالان بازار در تصمیم گیری هایشان علاوه بر توجه به انتظارات بازده ، ارزیابی درستی هم از ریسک های حاکم در بازار داشته باشند. بنابراین فعالان بازار درعین حال که اطلاعات قیمت ها را مد نظر قرار می دهند، باید نگاه عمیق نسبت به اطلاعات شرکت ها داشته باشند.

اين  بار بورس به  نقطه حساس رسيد و قصد داشت  باز هم  كنترل كند . هر عامل بيروني كه  ميرسيد مثبت  بود و روي به  برخي فشار ها  براي فروش اورد اما  اين  بار با دفعات  قبل شرايط فرق مي كرد . نقدينگي عجيبي كه در برخي كارگزاري ها توسط حقوقي ها و حقيقي هاي خاص وارد شده  باعث شد تا  اين  ريزش ها حتي به  ساعت هم  نكشد و سريع  جذب شود . از همين  روست كه  دكتر عبده و برخي ديگر مي گويند  حباب است  تكنيكاليست ها نيز معتقدند كه عدد  رشد شاخص سريع وونگران  كننده است  . ار اس اي هم  به 93 رسيده  است و به نظر ميرسد عدد  95 كه هميشه  بازار با اشباع  نسبي مواجه  است  نيز خطر را  نشان  مي دهد .

به هر حال  ما  چند روز است كه كمي با لحن محافظه  كارانه تري در مورد  بازار صحبت  مي كنيم و بهتر است شما عزيزان  نيز در مثبتها  فروشنده  برخي سهم ها كه  بازدهي سنگيني را داريد داشته  باشيد .

با اين مقدمه  سري به  بازار امروز مي زنيم  كه  رفتار روز گذشته  نشان  مي داد كه  بازار مثبت است  البته همه  سهم ها مثبت كامل نبودند و برخي سهم هاي خاص و بنيادي قوي رشد كردند كه  تاپيكو  و فارس در صدر ان  بودند . در پايان وقت  هم  شايعات  حضور مجدد نقدينگي در بازار و اين كه  نگاه  به مذاكرات  ژنو تا حدودي مثبت  شده است  باعث شد تا  بازار با عدم  عرضه جدي صفوف خريد همراه  شود . البته  بازهم  تاكيد مي كنيم اين  روزها دولت نيز با  فشار بورس خوب سهم مي فروشد اما از پس اين  حجم  تقاضا  بر نمي آيد .

براي بازار روز شنبه حقيقتاً بايد اجازه  دهيد كه اخبار و به خصوص نتيجه  مذاكرات  روشن تر شود تا تصميم  قوي تري را  بتوان  براي روز شنبه  گرفت از همين  رو خيلي در مورد  روز شنبه نمي توان  حرفي زد .

در مورد  شاخص برخي از 72 هزارو برخي ديگر از 74 هزار به عنوان نقاط مقاومت  ياد مي كردند كه اين  حركات  اين  چند روز نشان  مي دهد  از اين  دست خبرها نيست و رشد بازار جدي تر و قوي تر اين  اعدا د را  له مي كند…

در كنار ان  به  حاشيه هاي جالب توجه  بازار امروز ميرسيم    كه  بيشتر سياسي است  …

همين حالا كه  با هم  صحبت  مي كنيم  طرح ايران به  1+5 ارائه  شده است و مان نيز اعلام كرده است با خوشبینی محتاطانه منتظر طرح پیشنهادی ایران هستیم. مقامات  امريكايي نيز اعلام كردند ما امیدواریم که لحن مثبتی که در نیویورک حاکم بود را به مرحله عمل برسانیم.گفته مي شود مضمون  بسته  پيشنهادي به اين شرح بوده  كه ارائه بسته پیشنهادی ایران با عنوان پایانی بر یک بحران غیرضروری؛ آغازی برای افقهای جدید . تا  بدين  لحظه  خبري به  بيورن درز نكرده  اما  به نظر فضا مثبت است  .

در مطلب قبل نيز اشاره كرديم كه همه ي چشم  ها  به  ژنو دوخته  شده است  . حتي بورس انگار اطلاعيه ها  را  به مذاكرات  گره  زده و كمتر اطلاع  رساني مي كند . اين  مذاكرات  انصافاً اولين ازمون  رسمي ديپلماسي دولت  است  و بازنده  بيرون  امدن  از ان  كه  البته  متاسفانه  ارزوي خيلي افراد است به  بازار نيز ضربه  بدي مي زند . البته  به نظر حقير نتيجه  مذاكرات خنثي و اندكي مثبت خواهد بود .

شب گذشته اشتون و ظريف در يك  مهماني شام دور هم  جمع  شدند و اشتون گفت كه  با خوشبینی محتاطانه و تصمیمی واقعی به ژنو آمده‌ام. البته  صحبت  ديگر او  اين  بود كه مضووع یک شبه حل نمی‌شود . از سوي ديگر برخي رسانه ها  معتقدند كه ابعاد غنی‌سازی، شفافیت و ذخایر اورانیوم محورهای اصلی مذاکرات ايران و 1+5 است  .

در سوي ديگر از يك گام  مثبت  بايد گفت كه خبرگزاري رويترز از واشنگتن گزارش داد: ۹ سناتور دمكرات و جمهوري خواه آمريكا روز دوشنبه اعلام كردند كه براي تعليق اجراي تحريم هاي جديد ايران آماده اند.

اگر هم  كمي واقع  بين  باشيم  مذاكرات  مي تواند  پس ازاين  همه جار  و جنجال نتيجه  بخش دنبال  شود .  اوباما نيز حرف هاي خوبي را  زده است  .

اما  سناريو هاي اين مذاكرات  براي بازار . برخي معتقدند  به دليل گره خوردن  نرخ ارز با مذاكرات  ژنو نتيجه ان در كوتاه مدت  براي بازار برد  برد  است  . چه  مذاكرات  شكست بخورد كه  نرخ دلار رشد كرده و شركت ها  مورد توجه خواهند بود ( در كوتاه مدت  )  و چه موفق باشد كه  بازار به  خوش بيني خود ادامه مي دهد .

البته  سناريوي اول در كوتاه مدت  شايد اتفاقي رخ دهد  اما در ميان مدت  به  سود  بازار نيست و بازهم  بايد پي به اي بازار كاهش يابد .

اما در حوزه  اقتصادي دولت صحبت هاي نعمت  زاده از دلار منطقي 3000 تومان،مشكلات  صنعت ، خودرو ، صادرات  پتروشيمي ها و فولاد  نيز جالب بود كه  تقريباً همه  ي انها  به  سود  بازار گفته  شده است  . دلاردر بازار نيز در محدوده  3000 باقي مانده و 20 تا  30  تومان  بالاتر معامله مي شود .

ديروز در مورد  صنعت  ساختمان  گفتيم و امروز يك  بارديگر تكرار ميكنيم كه دولت  سال 93 را  با اين  برنامه  آغز  خواهد كرد  كه  ساختمان  بايد موتو محرك اقتصاد كشور شود . اگر صنعت  ساختمان  به همين  شكل در ركود  بماند رونق گرفتن  اقتصاد كشور بسيار بعيد  خواهد بود . برخي كارشناسان معتقدند  كه به  زودي دولت  اقداماتي را  در اين  حوزه  براي رونق بخشيدن  به  اقتصاد انجام مي دهد .

در مورد  بازارهاي جهاني كه  با  رشد همراه  بود  بارديگر با كاهش ادامه داشت . در قيمت نفت  شاهد ثبات  ان در 101 دلار هستيم  . در قيمت  طلا  نيز با  كاهش جدي   به  1261 دلار رسيده است  .  اما در فلزات  مس امروز با كاهش به 7180  رسيده است   و كاهش جدي را داشته . در نماد روي نيز قيمت هاي1886 لمس شده  و الومينيوم  هم  در محدوده 1815  قرار دارد . در مجموع  كاهش فلزات  انقدر بالا  نيست   و فعلاً بورس كالا  حجم هاي خوبي را  به خود مي بيند .

و در پايان  به  عيدي بورس به  سهامداران ميرسيم  كه  گوسفندي 72 هزار واحدي را جلوي پاي سهامداران  زمين  زد  و باعث رونق بيشتر بورس شد . امروز بازار با  رشدي 1294 واحدي در محدوده  72 هزار واحد و در واقع  دقيق تر بخواهيم  بگوئيم 72766 واحد  قرار گرفت كه 10  سهم خليج  فارس،شبندر، شپنا، تاپيكو،كچاد،كگل،وبملت ،شبريز ،اميد و ومعادن از مهم ترين  شركت ها  بودند . در منفي ها نيز مخابرات  بيشترين اثر را در منفي كردن  بازار داشت  .

در مورد  فروشنده هاي بازار امروز گفته مي شود  بيشتر حقوقي ها  در بازار امروز فروشنده  سفت و سخت  بازار بودند …

و حالا  سري به  بازار مي زنيم  …

پتروشيمي ها اميدوار شدند

در بازار امروز تعديل مثبت پتروشيمي كرمانشاه و شايعاتي تعديل مثبت 30 درصدي پتروشيمي خراسان باعث شد تا نمادهاي پتروشيمي اميدوار شوند شنيده ميشود مسئولان دولت روحاني در زمينه افزايش نرخ خوراك اختلاف جدي داشته و احتمالا اين موضوع حتي به رييس جمهور براي تصميم گيري نهايي ارجاع شود . البته  گفته مي شود نرخ  باتخفيف مناسبي به  زودي به  صورت علني اعلام مي شود .

تعديل مثبت 5 درصدي پتروشيمي كرمانشاه و ارائه گزارش بسيار مثبت 6 ماهه كه نويد بخش سود بيشتر اين اوره ساز طي سنوات اتي خواهد بود سبب صف خريد كرمانشاه شد سهمي كه اهداف قيمتي 1000 توماني را در پيش روي خود دارد.

در شپترو اين  سهم  با  سود  2500  ريالي در گزارش 6 ماهه  1545  ريال  سود محقق كرده و حداقل سود 3000 ريال  امسال  قابل دست  يابي است .

نكته  مهم در شپترو افت توليد  و فروش شركت  است كه اگر به  روال  بازگردد سود بيش از 4500  ريال  براي سهم  محقق مي شود اما  فعلاً سهم  قيمت هاي 18000 را  بتواند  لمس كند. هر چند  سهم  امروز متعادل بود .

شايعه افتتاح طرح اوره و امونياك سوم پتروشيمي شيراز تا پايان سال كه ميتواند سود بساير عالي رابراي اين شركت پتروشميي به ارمغان بياورد در كنار شايعه تعديل مثبت 15-20 درصدي سود اين شركت در عملكرد 6 ماهه اين سهم را از قيمتهاي 1100 توماني را هم عبور داد به نظر ميرسد شيراز تا سطوح قيمتي 1200 توماني رشد قيمتي را تجربه نمايد.

گفته مي شود محصولات  شركت هاي مارون ، شازند، بندرامام،اميركبير  و پتروشيمي تبريزدر بورس كالا  با تحولات  مثبت ، رشد قيمت و تقاضاي بالا مواجه  شده است  . در اين  بين گفته مي شود  اثرات  روي شازند  بيشتر بوده و محصولات  شركت  با  صف خريد طولاني مواجه  شده  .

بهتر است  نوسان  گيران  وبانك  را  براي ميان مدت و بلند مدت  زير نظر داشته  باشند . هر چند  شنيده مي شود  شازند تعديل 27% را  اعلام  مي كند  اما  پوشش سود  شركت  خيره كننده  بوده  است  . در مارون نيز سود  پتروشيمي لاله و در جم  سود  6 ماهه  پ پ جم  بسيار مناسب بوده است .

پالايشي هاي تاجدار

اين روزها تاج و تخت بازار از ان پالايشي ها شده است پالايشگاه هايي كه پتانسيل هاي بنيادي بسيار خوبي داشته و سهامداران اين گروه انتظار توقف نمادهاي پالايشي به منظور تعديل مثبت عايدي را دارند

شاوان اين روزها با شايعه سود 500 توماني همراه شده است همين شايعه در كنار حمايتي كه از سهم ميشود امروز قيمتهاي بالاي را براي شاوان رقم زد شاوان در صورتي كه گزارش باب ميل بازار را ارائه ندهد با مشكل مواجه خواهد شد قيمتهاي فعلي براي شاوان پرريسك ارزيابي ميشود

شايعه تعديل مثبت سود پالايش نفت تهران اين سهم را از مقاومت 120 هزارتوماني عبور داد همچنين شنيده ميشود سرمايه گذاري فرهنگيان نظر بسيار مثبتي بر روي شتران داشته و در حال خريد روزانه سهام شركت ميباشد شتران در صورت پابرجا ماندن جو مثبت پالايشي ها تا سطوح قيمتي 130-135 هزار تومان جاي رشد قيمتي را خواهد داشت

شبريز همچنان با صف خريد سنگين به پيشروي خود ادامه ميدهد قيمتهاي 3400 تومان مقاومت سهم ارزيابي ميشود و انتظار افزايش عرضه ها در سطوح قيمتي فوق ميرود شبريز نيز با شايعه تعديل مثبت در عملكرد 6 ماهه و افزايش سرمايه 100 درصدي مواجه ميباشد . ما  همچنان  شبريز و شپنا  را  سهم هايي مي دانيم  كه از نظر بنيادي پتانسيل هاي بالايي را خواهند داشت  .

گنج معدنيها!

امروز معدنيها با نزديك شدن به گزارشات 6 ماهه خود رونق خوبي پيدا كردند معدنيهايي كه پتانسيل تعديل مثبت خوبي داشته و امار 6 ماهه توليد و فروش و حتي صادرات انها گواه رشد سود خوبي در معدنيها را ميدهد

امروز گلگهر با توجه به امار صادرات 6 ماهه اول سال به خصوص شهريور ماه و رشد شديد صادرات سنگ اهن با صف خريد سنگيني همراه شده و قيمتهاي 1200 توماني را هم پشت سر گذاشت هر چند كمي خطرناك است  .

هلدينگ توسعه معادن روي درست از سر حمايت 320 توماني برگشت قيمتي را تجربه كرد كرويي كه پتانسيل تعديل مثبت و افزايش سرمايه را دارد شنيده ميشود مهر اقتصاد هم قصد افزايش سهام خود در اين هلدينگ رويي را دارد

سهامداران چادرملو علاوه بر انتظار براي تعديل مثبت اين سهم سنگ اهني در حال لحظه شماري براي عرضه فولاد ارفع ميباشند شنيده ميشود فولاد ارفع در ابانماه پا به بازار سرمايه خواهد گذاشت و كچاد از اين طريق با رشد سود و ارزش خوبي همراه خواهد شد

هلدينگهاي شاخص شكن!

اين روزها پول خوبي پشت نمادهاي هلدينگي جريان يافته است ظاهرا منابع مالي جديد حسابي در نمادهاي هلدينگي به خصوص هلدينگهاي وابسته به صنايع پتروشيمي جريان يافته است كه باعث رونق بازار و شكسته شدن شاخ شاخص شده است

اين روزها تاپيكو حسابي خبر ساز شده است شنيده ميشود فرد حقيقي با سرمايه 600 ميليارد توماني وارد اين سهم شده و در حال خريد اين سهم ميباشد تاپيكويي كه شنيده ميشود با توجه به پتانسيل تعديل مثبت سود شركتهاي زير مجموعه خود حاي تعديل مثبت 10-15 درصدي را دارد مضافا اينكه شنيده ميشود اين هلدينگ پتروشيمي قصد عرضه سهام پتروشيمي غدير در بازار فرابورس را دارد

افزايش سرمايه 100 درصدي و احتمال تعديل مثبت سود سال مالي 93 در وصندوق باعث شد تا اين سهم كم كم خود را اماده نمايد تا به جدال با قيمتهاي 680 توماني برود وصندوقي كه افزايش سرمايه 100 درصديش قطعي شده و به زودي مجوزش را از بورس دريافت خواهد كرد

احتمال توقف نماد شيران به منظور تعديلمثبت عايدي و شايعاتي در خصوص احتمال فروش بلوك سهام لاستيك پارس توسط واتي اين سهم را در شروع بازار با رشد خوبي همراه ساخت اما در ادامه فشار فروش اين سهم را متعادل ساخت با ديد ميان مدت ميتوان انتظار رشد سوداوري و قيمتي خوبي از واتي را داشت . در اين  سهم امروز ما  خبري را مبني بر توقف شيران  دريافت  كرديم و فكر مي كرديم  خبر رسمي است اما گويا خبر رسمي نبوده وب ه  سرعت از روي سايت  نيز حذف شد .

فولاديهاي خبرساز

شايعات افزايش سرمايه و تعديل مثبت در نمادهاي فولادي به همراه توجه حقوقي ها در برخي از نمادهاي اين گروه ومعاملات بلوكي باعث شده تا اين روزها نوسانات مثبت نصيب نمادهاي فولادي شود

خريدسنگين بانك تجارت در نماد فولاد مباركه باعث شده تا شايعه احتمال افزايش سهام فولاد به سطوح بالاي 10 درصدي به منظور كسب كرسي هيئت مديره در فولاد تقويت شود فولادي كه شنيده ميشود احتمالا سود75-80 توماني را در عملكرد 6 ماهه خود اعلام خواهد كرد.

بازهم  محصولات  فخوز در بازار طرفدار زيادي دارد . دستكاري قيمت  سهم  قبل از عرضه اوليه و پايئن  نگه داشتن  ان  براي همه  ي اهالي بازار روشن بود اما  بورس تازه  براي اين  افراد  حكم صادر كرده است كه البته  به نظر حقير صندوق نفت  بايد براي اين  خريد به اين  افراد پاداش دهد! اما  فحوز مي تواند  همين  روند  فروش را در گزارش هاي ديگر خود نيز تكرار كند . ديگر كوتاه مدت ها  سراغ  فخوز نروند . سهم  براي ميان مدت ها و بلند مدت ها  ان هم  فقط با ديد  افزايش سرمايه  جذاب خواهد بود .

اما ديروز فولاد  مباركه نيز معامله  سنگيني داشت و اين  شركت  134 ميليارد تومان در بورس كالا  معامله  زد تا  معامله  اين  3 هفته او نزديك  500  ميليارد تومان  باشد  كه  نسبت  به ماه هاي قبل رشد بسيار خوبي را داشته است  .

در فخوز نيز همين  است و فقط با ديد  افزايش سرمايه  توصيه مي شود .

ذوب اهن ارام ارام خود را به قيمتهاي 420 توماني ميرساند ذوبي كه در ماهيت گزارش 6 ماهه اش ترديد به وجود امده اما امروز خبر خوبي از تاييد افزايش سرمايه 100 درصدي توسط حسابرس شركت شنيده ميشود كه در صورت گرفتن مجوز اين افزايش سرمايه ذوب ميتواند مجددا جايگاه خود را پيدا كند

چهارگوشه بازار

امروز دارويي سبحان در قيمتهاي استانه 700 تومان با فشار عرضه ها همراه شد قيمتهاي 720 توماني را به عنوان هدف پيش روي سهم ارزيابي ميكنيم كه ميتواند سبب متعادل شدن سبحان شود . دراين  گروه  همچنان  شايعه  توقف نماد هايي مانند  اسوه و دتماد  وجود  دارد .

شايعه افزايش سرمايه100 درصدي پاكسان باعث شد تا اين سهم شوينده با اقبال بازار همراه شود اما به نظر ميرسد با توجه به گزارش گلتاش و عدم تعديل مثبت عايدي احتمالا پاكسان نيز تعديل مثبتي را اعمال نمايد در صورت عدم تعديل مثبت پاكسان نميتوان رشد قيمتي بالايي را از سهم انتظار داشت

امروز رونق خوبي در نمادهيا بانكي جريان داشت بانكي هايي كه بارها در كف قرار داشتنشان را عنوان كرديم امروز بانك پاسارگاد كه با شايعه تعديل مثبت سود خود نيز همراه ميباشدبرگشت قيمتي را از محدوده 180 تومان تجربه كرد به نظر ميرسد بار ديگر قيمتهاي بالاي 200 توماني را در بانك پاسارگاد شاهد باشيم .

در اين  گروه بانك  تجارت نيز صف خريد بود . امروز سهم  نقطه  حساسي را گذراند و به نظر ميرسد بارديگر با اين  حجم خريد ها و خريد سهم  تا  2800 ريال  جاي رشد داشته  باشد . انصافاً اين  سهم نيز از انتظار ما  فراتر عمل كرده است !!

در گروه خودرجو كمي بهتر بود اما گزارش ها  افتضاح است  . خشرق، خودرو و خمحركه  3 سهمي هستند كه مورد گزارش بوده . در نماد  خشرق شركت  بر همان  سود  55 ريالي تاكيد كرده است و البته در گزارش 6 ماهه  با كمك  سود غير عملياتي و كمي هم  كنترل هزينه ها  كل سود  را  پوشش داده و در بهترين حالت  به  سود  120 ريالي برسد كه  قيمت ان  منطقي ندارد  . ديروز خمحركه متوقف شد  و اين  شركت سود 76 ريالي را  به  زيان  231 ريالي تبديل كرده  تا  يك  شركت ديگر نيز خبر منفي كاهش سود  را  بدهد . در سود ديگر خگستر كه سبد او  از ايران خودرو و پارسيان  پراست با كمك  سود  پارسيان  512 ريال  سود پيش بيني كرده و 74% ان را نيز پوشش داده است  . البته  امروز گروه خودرو  نيز با خبرهاي مثبت  سياسي مثبت  شد  و احتمال مي رود  كمي او نيز با  رشد مواجه  شود .

بالاخره نيروگاه  عسلويه جدي شده و سهم  به  بازار مي ايد . طبق اخرين  شنيده ها  اين  شركت 728  ميليون  سهم  داشته و به ازاي هر سهم  1000 ريال  سود پيش بيني كرده است  .

البته  پيش ازاين  يكي از افراد از سود  1700 ريالي در عسلويه  خبر داده  بود كه  به نظر سود  1000 ريالي صحيح باشد  .

عرضه  اين  سهم  با  قيمت  8000 ريال  حدود  50 ميليارد تومان  به سود مپنا اضافه مي كند كه حدود  50  ريال  به ازاي هر سهم  است  . عدد  بالايي نيست  اما از نظر جو رواني بر سهم موثر خواهد بود . اين  سهم  امروز منفي بود  اما  به نظر نميرسد خيلي منفي او  جدي باشد  .

در نماد  فارس گفته مي شود شنبه  سهم  متوقف شده و مجمع  موفقي را  خواهد داشت . در كنار او البته  غدير و پارسان  فعلاً سركوب مي شوند …

در مورد  باقي بازار به  طور مفصل در روز جمعه و شنبه با مشخص شدن نتيجه مذاكرات صحبت مي شود …

فعلاً به همه ي عزيزان  پيشاپيش عيد قربان  را تبريك گفته و براي همه  ساعات و لحظات خوشي را ارزو مي كنيم .

گروه تحلیل گری بتا سهم

23 مهر 92

روش‌های جایگزین پرداخت

درصورتی‌که امکان استفاده از درگاه پرداخت آنلاین برای شما وجود ندارد، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به مشخصات بانکی زیر واریز کرده و اطلاعات پرداخت را برای ما ارسال کنید.

کارت بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۶۲۷۴-۱۲۱۱-۶۵۳۰-۵۱۱۱

شماره حساب بانک اقتصاد نوین به نام نوید خاندوزی

۳۰۰۱-۸۰۰-۱۶۸۲۳۰-۲

اطلاعات پرداخت را از طریق تماس تلفنی و یا پیام تلگرامی به شماره ۰۹۳۳۳۶۷۹۱۹۰ ارسال کنید.

تلگرام پشتیبانی بتاسهم